PDA

Bekijk Volledige Versie : Rachida 16 jaar

Mo&Fa
31-05-04, 19:45
Mijn ouders denken aan wat andere mensen zullen zeggen

“Mijn ouders zijn er pas achter gekomen dat ik met een Nederlander omga en ze waren razend. Vooral mijn vader. Ze zeggen dat ze het nooit zullen accepteren, ook al wordt mijn vriend moslim. Ze denken alleen maar over wat de mensen zullen zeggen. Maar dit laat ik mij niet gebeuren. Door niemand! Ik zal voor mijn toekomst vechten, ook al zal het veel pijn en verdriet kosten

Nido
08-06-04, 08:22
Geplaatst door Mo&Fa

“Mijn ouders zijn er pas achter gekomen dat ik met een Nederlander omga en ze waren razend. Vooral mijn vader. Ze zeggen dat ze het nooit zullen accepteren, ook al wordt mijn vriend moslim. Ze denken alleen maar over wat de mensen zullen zeggen. Maar dit laat ik mij niet gebeuren. Door niemand! Ik zal voor mijn toekomst vechten, ook al zal het veel pijn en verdriet kosten

Das nog soms helaas zo:).

Veel succes meissie..

Ghair InshaAllah!

Xjes Nadia

nari
08-06-04, 11:23
Geplaatst door Mo&Fa

Hallo
Persoonelijk vind ik geen goie idee dat je ouders verdrietig zult maken.
Ten eerste een relatie voor de huwelijk is niet tegestaan. (in de islam).
Je weet waarom, ik hoef het niet te uitleggen.
Ten tweede je ouders weten goed wat het beste voor jouw is.
Je moet heel rustig met je ouders discuseren, open en eerlijk.
als je vriend echt een moslim wordt vijf keer bidden per dag vasten in ramadan,islametisch gezien je mag met hem trouwen,maar voor dat niet ook geen relatie,als hij van je echt houd moet hij je respecteren en je godsdienst ook en wat de islam van je wil.
Ik raad je om heel goed na te denken, en neem contact met zusters vriedenen,praat met hun,niet te snel zijn ,want je beslessing gaat je toekomst maken.

groet nari

Ins
08-06-04, 11:34
Geplaatst door Mo&Fa

Meid toch,...wat naar voor je. Bij mij zou het ok zijn als ie moslim werd hoor, Nederlander, Chinees, Afrikaan...maakt niet uit, moslim is moslim...

boldie
08-06-04, 16:32
Helass maar misschien toch wel goed dat dat toch een beetje heerst. Liefde is mooi maar ook niet alles.
Klinkt misschien raar maar het is waar.

Naast een niet moslimse vriend te hebben spelen er ook andere dingen mee Teneerste een ander achtergrond, taal en toch ook de cultuur mentaliteit. die verschillen blijven maakt niet uit hoe goed je je ook hebt aangepast. je bent zo als je bent daar kanje niest aan veranderen.

Liefde kan op ieder moment over gaan.

je hebt ook liefde dat altijd blijft bestaan. Maar dat heb je ook met je famillie. Je moeder blijft je moeder enje vader blijft je vader. Kortom wat ik hiermee bedoel is. Het is begrijpelijk dat ze daar meolijk over doen maar dat hoeft niet meteen acceptabel te zijn. Voor je geliefde moet je vechten okee maar niet ten kostten van je ouders.
Vergeet niet dat zij de gene zijn (naast god natuurlijk) aan wie je het leven hebt te danken. Zij hebben er voor gezorgd dat jij nu bent zo al sje nu bent.

Ik zou zeggen praat er rustig met hen over. In de hoop dat ze begrijpen hoe jeje voelt. ZOnder geschreeuw en geklaag want als je schreeuwt dan luistern ze zeker niet naar je.

Succes meid!!!

rememberr love is not evrything

boldie
08-06-04, 16:34
oja let niet op de tikfouten heb even snel gereageerd!!!!!

:D

julliewij
08-06-04, 16:38
Geplaatst door boldie

maar altijd doen wat je ouders zeggen ook niet. Als zij alleen maar nadenken over het feit hoe de rest van de gemeenschap hierop zal reageren, zegt dat meer over de houding van de ouders, dan de liefde die er tussen die twee eventueel aan het groeien is.

Meid: veel sterkte, en volg je hart. Je ouders hebben waarschijnlijk het beste met je voor, maar zij kunnen ook niet alles weten. Als ze écht van je houden, accepteren ze dit ook en zullen ze je blijven zien als hun dochter. Als ze dreigen met alle contact te verbreken en je te verstoten als je niet doet wat zij zeggen, betekent dat dat ze jouw gevoelens en welzijn minder belangrijk vinden dan de opinie van de omgeving (althans: dat is mijn mening). Échte ouders blijven onvoorwaardelijk, no matter what, van hun kinderen houden. Échte kinderen trouwens ook van hun ouders. En dit heeft niets te maken met doen wat ze zeggen.

Succes

Ins
08-06-04, 17:02
Geplaatst door boldie
Helass maar misschien toch wel goed dat dat toch een beetje heerst. Liefde is mooi maar ook niet alles.
Klinkt misschien raar maar het is waar.

Naast een niet moslimse vriend te hebben spelen er ook andere dingen mee Teneerste een ander achtergrond, taal en toch ook de cultuur mentaliteit. die verschillen blijven maakt niet uit hoe goed je je ook hebt aangepast. je bent zo als je bent daar kanje niest aan veranderen.

Liefde kan op ieder moment over gaan.

je hebt ook liefde dat altijd blijft bestaan. Maar dat heb je ook met je famillie. Je moeder blijft je moeder enje vader blijft je vader. Kortom wat ik hiermee bedoel is. Het is begrijpelijk dat ze daar meolijk over doen maar dat hoeft niet meteen acceptabel te zijn. Voor je geliefde moet je vechten okee maar niet ten kostten van je ouders.
Vergeet niet dat zij de gene zijn (naast god natuurlijk) aan wie je het leven hebt te danken. Zij hebben er voor gezorgd dat jij nu bent zo al sje nu bent.

Ik zou zeggen praat er rustig met hen over. In de hoop dat ze begrijpen hoe jeje voelt. ZOnder geschreeuw en geklaag want als je schreeuwt dan luistern ze zeker niet naar je.

Succes meid!!!

Ja, maar ouders luisteren vaak ook niet. Mijn moeder was ook zo'n taaie, haar way or no way en zij was de enige die riep, wij hadden enkel te luisteren. Rachida, eigenlijk kan het niet, zo'n voorhuwelijkse relatie. In een huwelijk en dan een met beide moslims, is er echt niets op tegen daar blijf ik bij en dan is de enige voorwaarde dat die oprecht ! (niet alleen om je te trouwen) moslim is. Dat die van een andere cultuur komt maakt dan niet meer uit. Ik neem aan dat je die jongen inmiddels ook al goed kent, anders zou je er toch niet zo'n ruzie met je ouders voor over hebben denk ik.

Maar ik denk dat jij mijn type ouders hebt. Ik ben inmiddels getrouwd met een Marokkaan, maar voor eigen mening was er bij mij thuis geen ruimte...Pas op, ik ben wel gelukkig getrouwd, maar aanvankelijk wilde ik absoluut niet en omdat ik weigerde hebben ze me naar Marokko kunnen lokken om te zien of ik niet "behekst" was...stel je voor! Meid, pas op dat ze je niet naar Marokko krijgen, want dan ben je er pas goed bij...

Ja, dan kwam ik terug dacht ik ofwel trouwen ofwel hier nog een paar jaartjes slijten...keuze was snel gemaakt en ik heb ontdekt dat ik de meest fantastische man getrouwd ben die er bestaat...Maar dat loopt niet altijd zo, dus zie dat je weet wat er rondom jou gebeurt en maak vooral geen overhaaste beslissingen, ouders zijn nog steeds heilig bij ons en je doet ze best geen groot verdriet.

Probeer met ze te praten, lukt het niet, loop dan vooral niet weg, heb ik ook gedaan, haalt niets uit, geef je gewoon nog meer de reputatie van "ongehoorzaam"te zijn en uiteindelijk moet je toch terug naar huis omdat je nog minderjarig ben, maar doe het ook niet als je meerderjarig bent, want het brengt je niets goeds.

Probeer tot een compromis te komen,...wat is voor jou belangrijk en hoe wil jij verderleven en denk niet alleen aan nu, maar vooral ook aan de toekomst, want sommige beslissingen zijn voor het leven.

xxx

julliewij
08-06-04, 20:36
Geplaatst door tangerboy81
asalamu alaikum rachida ik begrijp dat je misschien van hem houdt en dat je hem niet kwijt wil maar je ouders respecteren en gehoorzamen is belangrijker dan een vriend van buiten want je ouders hebben je groot gemaakt met liefde en zorgvuldigheid zij willen alleen het beste voor je en omdat je nog een tiener bent en opstandig bent in jonge levensjaren en weinig levens ervaring hebt denk ik toch dat je naar je ouders moet gaan richten want zo wil allah het ook en dat is heel belangrijk in de islaam want wie zijn ouders niet gehoorzaamt en niet naar ze luistert die zal het knap lastig krijgen in zijn of haar leven en in het hiernamaals ook al wil hij moslim worden toch wegen de beslissingen van je ouders het zwaarst ik hoop dat je er wat aan hebt en moge allah je leiden en je beschermen tegen de sheitan en je uiteindelijk een plaats in de paradijs geven. (zeg amin)

Zozo, das een mooie cirkelredenering.
Waarom wil Allah dat? Ouders zijn ook maar mensen hoor. Het is niet te bedoeling om je ouders te verafgoden

shahina
09-06-04, 03:49
o lieve schat
je bent nog zo jong je komt de ware wel teggen we denken vaak dat onze ware is maar dat is niet zo kwets je ouders daar niet mee hou rekening met ze ze willen ook alleen het best voor hun dochter als je zegt dat je echt van hem hou dan denk ik dat je alleen maar verliefd bent liefde maakt je blind en dan denk er is niemand anders dan hij denk na voor dat je een besluit neemt ik wil alleen het best voor je en ik wil je niet dat je ouders pijn gaat doen die jou jaren lang hebben opgevoed en dat doen ze nog steeds neem ik aan liefs shahina

mark61
09-06-04, 12:07
Geplaatst door shahina
o lieve schat
je bent nog zo jong je komt de ware wel teggen we denken vaak dat onze ware is maar dat is niet zo kwets je ouders daar niet mee hou rekening met ze, ze willen ook alleen het beste voor hun dochter als je zegt dat je echt van hem hou dan denk ik dat je alleen maar verliefd bent liefde maakt je blind en dan denk er is niemand anders dan hij denk na voor dat je een besluit neemt ik wil alleen het beste voor je en ik wil je niet dat je ouders pijn gaat doen die jou jaren lang hebben opgevoed en dat doen ze nog steeds neem ik aan liefs shahina

Ik lees hier wel de hele tijd dat 'ouders het beste voor hun kinderen willen', alsof dat een gegeven is, maar waar blijkt dat hier uit? Ik lees dat haar ouders hun reputatie in de gemeenschap belangrijker vinden dan het geluk van hun kind of hun goede relatie met hun kind. En als het al of niet moslim zijn van haar geliefde niet uitmaakt lijkt het eerder een racistische motivatie. Wat anders?

Waarom neem je het blindelings op voor haar ouders? Zijn die onfeilbaar? De eerste foutloze ouder moet nog geboren worden. Ik wil bijvoorbeeld niet dat haar ouders HAAR pijn gaan doen. En ouders geven je misschien het leven, maar heb je daar zelf om gevraagd?

Ik weet het, opruiende gedachten. Excuus.

Ins
09-06-04, 12:47
Geplaatst door mark61
Ik lees hier wel de hele tijd dat 'ouders het beste voor hun kinderen willen', alsof dat een gegeven is, maar waar blijkt dat hier uit? Ik lees dat haar ouders hun reputatie in de gemeenschap belangrijker vinden dan het geluk van hun kind of hun goede relatie met hun kind. En als het al of niet moslim zijn van haar geliefde niet uitmaakt lijkt het eerder een racistische motivatie. Wat anders?

Waarom neem je het blindelings op voor haar ouders? Zijn die onfeilbaar? De eerste foutloze ouder moet nog geboren worden. Ik wil bijvoorbeeld niet dat haar ouders HAAR pijn gaan doen. En ouders geven je misschien het leven, maar heb je daar zelf om gevraagd?

Ik weet het, opruiende gedachten. Excuus.

Juist, ja...Kijk maar naar mijn getuigenis hierboven...Ik moest trouwen, want anders had mijn mama haar taak niet volbracht en zou zij uitgelachen worden...Dacht ik tshjah, waarom ook niet...1. Ik wil toch weg en 2. Ze heeft het al zwaar genoeg gehad. Maar ik heb geluk gehad dat mijn echtgenoot een schatje is, voor hetzelfde geld had ik mezelf een hel aangedaan...

Dus, ouders kijken inderdaad eerst naar wat "mensen zullen zeggen" en daar walg ik van..."De mensen" kunnen ophoepelen! Een leven is meer waard dan "de mensen".

mark61
09-06-04, 12:50
Geplaatst door Ins
...Dus, ouders kijken inderdaad eerst naar wat "mensen zullen zeggen" en daar walg ik van..."De mensen" kunnen ophoepelen! Een leven is meer waard dan "de mensen".

Juist ja. Ik ben blij voor je dat het bij jou is goedgekomen. Helaas krijg je op echtgenoten/s geen garantie van de fabriek.

Ins
09-06-04, 13:14
Geplaatst door mark61
Juist ja. Ik ben blij voor je dat het bij jou is goedgekomen. Helaas krijg je op echtgenoten/s geen garantie van de fabriek. :hardlach:

Maar hij moet wel moslim zijn, dus op dat punt verschillen we nog steeds. Ik weet dat het moeilijk is om te vatten, maar kan jij je een leven inbeelden waarin jij dagelijks een God aanbidt die de ander gewoon verwerpt, ook al zegt die het niet uitdrukkelijk...Experimentele koppels hebben het reeds bewezen, zo'n interreligieuze huwelijken werken niet...

Sim
09-06-04, 13:48
Je bent 16 :confused:

mark61
09-06-04, 14:42
Geplaatst door Ins
:hardlach:

Maar hij moet wel moslim zijn, dus op dat punt verschillen we nog steeds. Ik weet dat het moeilijk is om te vatten, maar kan jij je een leven inbeelden waarin jij dagelijks een God aanbidt die de ander gewoon verwerpt, ook al zegt die het niet uitdrukkelijk...Experimentele koppels hebben het reeds bewezen, zo'n interreligieuze huwelijken werken niet...

Waar lees jij dat ik vind dat hij geen moslim hoeft te zijn? Ik zei juist, het maakt voor Rachida's ouders blijkbaar niet eens uit of de jongen in kwestie moslim is of niet, dat hij NLer is is al genoeg.

Mij lijkt het ook heel moeilijk voor een gelovige en een niet-gelovige om echt samen te leven. Al ken ik heel geslaagde voorbeelden van Marokkaansen die met een Hollander leven. En die allebei gelukkig zijn. Ik denk trouwens dat interreligieus, dus tussen gelovig en gelovig, beter werkt dan tussen gelovig en niet-gelovig. Zo groot zijn de verschillen tussen de gelov(ig)en niet. Maar goed.

Zeg Ins, komen moslims wel met fabrieksgarantie? :hihi:

jamal-west
09-06-04, 15:37
ewa alles goed met jou

Ins
09-06-04, 16:16
Geplaatst door mark61
Waar lees jij dat ik vind dat hij geen moslim hoeft te zijn? Ik zei juist, het maakt voor Rachida's ouders blijkbaar niet eens uit of de jongen in kwestie moslim is of niet, dat hij NLer is is al genoeg.

Mij lijkt het ook heel moeilijk voor een gelovige en een niet-gelovige om echt samen te leven. Al ken ik heel geslaagde voorbeelden van Marokkaansen die met een Hollander leven. En die allebei gelukkig zijn. Ik denk trouwens dat interreligieus, dus tussen gelovig en gelovig, beter werkt dan tussen gelovig en niet-gelovig. Zo groot zijn de verschillen tussen de gelov(ig)en niet. Maar goed.

Zeg Ins, komen moslims wel met fabrieksgarantie? :hihi:

Ik denk het wel...niet tevreden geld terug...was dat niet zo, met die bruidschat bedoel ik? Maar dan wel in omgekeerde richting. ;)

mark61
09-06-04, 16:27
Geplaatst door Ins
Ik denk het wel...niet tevreden geld terug...was dat niet zo, met die bruidschat bedoel ik? Maar dan wel in omgekeerde richting. ;)

Das dan wat de dames betreft. Maar kunnen heren die niet voldoen ook geretourneerd naar de producent(en)?;)

Moumin
09-06-04, 16:36
Rachida...
Heb je ooit misschien gedacht dat je ouders je alleen willen beschermen van slechte invloeden?
Hoe het went of keert, wij zijn anders als de nederlanders..
in bepaalde dingen kunnen we meegaan..
feit bijft we zijn cultureel, godsdienstelijk en in alle bekende basis-aspecten van normen en waarden van de mensen ANDERS..

Mensen veranderen, daarom vindt ik het niet goed dat je ouders koppig doen, ookal wil hij moslim worden..
maar om je ouders nu te gaan negeren en te doen wat in je opkomt is ook niet goed..
stel jezelf de vraag: is de kloof neit te groot voor mij om zoiets te doen?
kan hij zo een twee drie zomaar moslim worden?
en als hij het alleen voor mij doet, is hij dan wel een moslim?
en hoe wil ik dat de vader van mijn kinderen gaat worden?

ik wens in alle vragen suc6

Inass
09-06-04, 23:03
Doe niet zo dramatisch meid je bent pas 16 en gewoon aan het pubberen. Wat denk je nou, dat jou verliefdheid nog een paar jaar zal duren? Het feit dat je liet leiden door verliefdheid en er voor wilt vechten, dat zegt mij meer over de islamitische opvoeding die jij hebt gehad… en de ouders worden er nu mee geconfronteerd …

Als je oud genoeg zou zijn, dan zou ik voor de tussenweg kiezen, jij je liefde maar moet zich wel bekeren tot de islam en de ouders hebben het te accepteren!

Verliefdheid is geen garantie op geluk

Ik groet u

riff 4-life
10-06-04, 11:18
selaam mensen,
Hey kan iemand mij vertelle waarom er mensen zijn die met een Nederlander trouwe? Dan zulle mensen wel gaan zeggen dat het echte liefde is, maar ik weet zeker dat echte liefde niet bestaat! Veel mensen denke dat ze de ware zijn tegengekomen omdat ze bv ''vlinders'' in hun buik hebben. Maar dat is bullshit!! Er zijn genoeg Marokaanse jongens of meisjes waar je gek op kunt worden! Denk is ff na hoeveel complicaties het zich mee zal brengen als je niet met een marokaan/se trouwd! Een voorbeeld is: wat zullen je kinderen als hoofdtaal hebben? en zo kun je doorgaan. Dus ik kan jouw ouders wel begrijpen.
Kortom wat ik wil zeggen is dat de waren liefde niet bestaat! Liefde groeit vanzelf in een relatie! En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
thala

amandabeek
10-06-04, 12:02
Mijn advies?
Gelooft deze jongen in 1 GOD en in de boeken en de profeten (dwz hij is een goede jood, christen) ga dan met deze jongen door en probeer zo snel mogelijk te trouwen en eraan te werken dat hij gaat bidden en vasten etc...
De profeet heeft zelf geadviseerd om jong te trouwen (niets mis mee dus)
2:62 Those who believe (in the Qur'an), and those who follow the Jewish (scriptures), and the christians and the Sabians,- any who believe in Allah and the Last Day, and work righteousness, shall have their reward with their Lord; on them shall be no fear, nor shall they grieve.
5:5 This day are (all) things good and pure made lawful unto you. The food of the People of the Book is lawful unto you and yours is lawful unto them. (Lawful unto you in marriage) are (not only) chaste women who are believers, but chaste women among the People of the Book, revealed before your time,- when ye give them their due dowers, and desire chastity, not lewdness, nor secret intrigues if any one rejects faith, fruitless is his work, and in the Hereafter he will be in the ranks of those who have lost (all spiritual good).

Is hij dit niet dan zou ik er niet aan beginnen, let op mijn woorden:
als de basis niet goed is wordt het nooit wat (hierbij ga ik ervan uit dat jouw basis de Islam is).

Chanella
10-06-04, 12:17
Lieve Rachida,
ik wens je veel succes, bij mij is de situatie omgekeerd, heb een marokaanse vriend, mijn familie heeft daar geen problemen mee, de zijne wel....
Ik wil hem ook niet opgeven, maar ik weet niet of hij sterk genoeg is om hetzelfde te doen...

groetjes

mark61
10-06-04, 13:03
Geplaatst door riff 4-life
selaam mensen,
Hey kan iemand mij vertelle waarom er mensen zijn die met een Nederlander trouwe? Dan zulle mensen wel gaan zeggen dat het echte liefde is, maar ik weet zeker dat echte liefde niet bestaat! Veel mensen denke dat ze de ware zijn tegengekomen omdat ze bv ''vlinders'' in hun buik hebben. Maar dat is bullshit!! Er zijn genoeg Marokaanse jongens of meisjes waar je gek op kunt worden! Denk is ff na hoeveel complicaties het zich mee zal brengen als je niet met een marokaan/se trouwd! Een voorbeeld is: wat zullen je kinderen als hoofdtaal hebben? en zo kun je doorgaan. Dus ik kan jouw ouders wel begrijpen.
Kortom wat ik wil zeggen is dat de waren liefde niet bestaat! Liefde groeit vanzelf in een relatie! En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
thala

Omdat ze van die persoon houden. Zo, jij weet zeker dat echte liefde niet bestaat? Waar haal je deze wijsheid vandaan? Ben je 80? Je kinderen zullen als hoofdtaal natuurlijk Nederlands hebben, het zijn Nederlandse staatsburgers die in Nederland wonen. Nederlands is hier de voertaal, de taal van het onderwijs en van de hele maatschappij. Intussen wordt dat kind gewoon tweetalig, no problem. Maak s wat vriendjes met Hindoestanen, dan kan je zien hoe dat gaat.

Liefde groeit soms in een relatie, en soms ook helemaal niet. Tot aan de hel achter de voordeur toe. Het is maar de vraag wat 'makkelijk' is in een relatie. Omgaan met iemand met wie je heel veel ideeën en gevoelens deelt, of omgaan met iemand die je is opgedrongen, uit een ander land komt, de taal moet leren, en helemaal wennen, en dan eventueel ook nog compleet andere ideeën dan jij blijkt te hebben. Om even twee extremen te noemen. Zonder te beweren dat het altijd, of zelfs maar vaak, zo gaat.

riff 4-life
10-06-04, 17:16
hey hoor je mij zeggen dat ze haar man uit Marokko moet halen?? NOU DAN!! Ik heb liever ook een Marokaans meisje uit Nederlander dat maakt alles een stuk eenvoudiger. Maar kom op zeg zij is pas 16 ze heeft nog vele jaren om een leuke MAROKAANSE jongen uit Nederland tegen te komen! Zij moet gewoon niet zo dramatisch doen en ze moet gewoon naar haar ouders luisteren!! En echte moslim doet dat namelijk! En tot slot wil ik eindigen met GEEN HAND VOL MAAR EEN LAND VOL leuke Marokaanse jongens in Nederland waar je helemaal gek op kunt worden. Dus Rachida maak er niet zo'n groot probleem van, volgens mij weet je niet wat liefde betekend. ;)

fever
10-06-04, 18:34
Ik verbaas me gewoon over de reacties. Al je op hem verliefd bent ga ervoor meid. Ik vind het ook onzin dat een relatie tussen een moslim en niet moslimA geen kans op slagen heeft. Ik val juist op meisjes van Surinaamse afkomst. Ze zijn nou eenmaal leuker en dragen geen hoofddoek.

shahina
10-06-04, 18:51
T.A.V MARK 61

wie denk je wel dat je bent om een leven van een jong meid die pas 16 is te beoordelen en te bepelen ze moet niet zo drammatise doen zo als ANNIS heeft veteld en geschreven ik wie jij bent en wat jij denk maar ze hoort haar ouder gehoorzaam te zijn haar ouders zijn er voor haar tot ze volwassen is en daar na mag zehaar eigen leven bepalen dus kom geen koeien uit de sloot halen MARK 61

Hoogachtend

shahina

amandabeek
10-06-04, 19:46
Geplaatst door shahina
T.A.V MARK 61

wie denk je wel dat je bent om een leven van een jong meid die pas 16 is te beoordelen en te bepelen ze moet niet zo drammatise doen zo als ANNIS heeft veteld en geschreven ik wie jij bent en wat jij denk maar ze hoort haar ouder gehoorzaam te zijn haar ouders zijn er voor haar tot ze volwassen is en daar na mag zehaar eigen leven bepalen dus kom geen koeien uit de sloot halen MARK 61

Hoogachtend

shahina

Totdat ze volwassen is, ok wanneer is dat volgens jouw in de ISLAM?

Ins
10-06-04, 21:12
Geplaatst door mark61
Das dan wat de dames betreft. Maar kunnen heren die niet voldoen ook geretourneerd naar de producent(en)?;)

Moet kunnen.

Ins
10-06-04, 21:15
Geplaatst door riff 4-life
selaam mensen,
thala

Das geen argument. Met een Marokkaan-se trouwen gaat anders ook zelden probleemloos hoor.
Ik ben met Marokkaanse en ben met een Marokkaan getrouwd en hij gaat de kinderen in het Arabisch opvoeden, ik in het Nederlands. Je moet ze zoveel mogelijk meegeven. Geen eenzijdigheid, maar veelzijdigheid.

En ware liefde bestaat wel!

Ins
10-06-04, 21:17
Geplaatst door amandabeek
Mijn advies?
Gelooft deze jongen in 1 GOD en in de boeken en de profeten (dwz hij is een goede jood, christen) ga dan met deze jongen door en probeer zo snel mogelijk te trouwen en eraan te werken dat hij gaat bidden en vasten etc...
De profeet heeft zelf geadviseerd om jong te trouwen (niets mis mee dus)
2:62 Those who believe (in the Qur'an), and those who follow the Jewish (scriptures), and the christians and the Sabians,- any who believe in Allah and the Last Day, and work righteousness, shall have their reward with their Lord; on them shall be no fear, nor shall they grieve.
5:5 This day are (all) things good and pure made lawful unto you. The food of the People of the Book is lawful unto you and yours is lawful unto them. (Lawful unto you in marriage) are (not only) chaste women who are believers, but chaste women among the People of the Book, revealed before your time,- when ye give them their due dowers, and desire chastity, not lewdness, nor secret intrigues if any one rejects faith, fruitless is his work, and in the Hereafter he will be in the ranks of those who have lost (all spiritual good).

Is hij dit niet dan zou ik er niet aan beginnen, let op mijn woorden:
als de basis niet goed is wordt het nooit wat (hierbij ga ik ervan uit dat jouw basis de Islam is).

Ja, dat had ik nou ook gelezen. Hoe zit dat nou juist? Ik begrijp niet zo goed waarom er enerzijds respect is voor de mensen van het Boek (Koran, Evangelie en Torah) en anderzijds de ongelovigen (wie zijn dat dan) verdoemd zijn.

amandabeek
10-06-04, 21:25
dat zijn al diegenen die dus NIET GELOVEN in 1 god de boeken en de profeten en de laatste dag.

Ins
10-06-04, 21:30
dat zijn al diegenen die dus NIET GELOVEN in 1 god de boeken en de profeten en de laatste dag.

Dus dan mag volgens jouw een moslim met een (onbesneden) christen trouwen en ook met een Jood ook al beleven zij hun godsdienst helemaal anders? Das wel een zware stelling, kan je dat voldoende staven adhv de Koran?

Groetjes

amandabeek
10-06-04, 21:36
Christenen en joden stammen af van Abraham, deze was besneden (en wordt moslim genoemd in de Qoran) dus onbesneden christenen? dat is hetzelfede als varkensvlees etende niet vastende christenen. Geen christenen volgens hun eigen leer.
De Qoraan is heel duidelijk, lijkt mij:

Als deze mensen goed genoeg zijn om het paradijs binnen te komen wie ben ik dan om te zeggen dat ze niet goed genoeg zijn om mee te trouwen. Voor zoverre ik mij kan herinneren heeft de porfeet hier ook niets negatiefs over gezegd. Hij leefde overigens heel vreedzaam samen met de ANSAR en had alleen maar goed over hen en had ook niets tegen jodendom op zich (sterker nog hij oordeelde over hun geschillen aan de hand van hun eigen boeken) . Misschien is dit meer een vraan voor een (goede) imam als je meer details wilt over dit onderwerp.

Chanella
10-06-04, 21:58
weten jullie wat ik zo walgelijk vind?
dat er commentaar gegeven wordt vanwege religieuze achtergrond..alsof het daarom gaat!!!!
het gaat om vooroordelen..van hoe het wel en niet zou moeten...dus net zoals Rachida zegt: wat anderen ervan denken.
Ik zie b.v. : hij moet maar moslim worden!
Waarom zij geen christen? alsof het allemaal vanzelfsprekend is.
Wie vraagt er naar hun gevoelens? Hun liefde voor elkaar? Hoe zij samen door het leven gaan...gelukkig zijn met elkaar...DAT is volgens mij waar het ECHT om zou moeten gaan....

mark61
10-06-04, 21:58
Geplaatst door shahina
T.A.V MARK 61

wie denk je wel dat je bent om een leven van een jong meid die pas 16 is te beoordelen en te bepalen (?) ze moet niet zo drammatise doen zo als ANNIS heeft verteld en geschreven ik (weet niet?)wie jij bent en wat jij denk maar ze hoort haar ouder gehoorzaam te zijn haar ouders zijn er voor haar tot ze volwassen is en daar na mag zehaar eigen leven bepalen dus kom geen koeien uit de sloot halen MARK 61

Hoogachtend

shahina

Waar lees jij dat ik oordeel en bepaal? Ik stel een paar vragen, that's all. Kan je wat completere zinnen schrijven want nu zit ik te raden wat je bedoelt. Natuurlijk horen kinderen hun ouders te gehoorzamen, maar ook daar zitten grenzen aan. Als jouw moeder/vader zegt: 'spring in het water' dan doe je dat toch ook niet? Koeien? Sloot?

Je hoeft geen hoogachtend te zeggen hoor ik ben een doorsnee sukkelaar.

amandabeek
10-06-04, 22:07
Je bent duidelijk geen Moslim anders zou je weten dat ALLES in het leven van een moslim gezien en beleefd wordt vanuit de regels die Allah hem heeft opgelegd/gegeven. Vooroordelen die zijn er maar daar heeft de Islam ook een antwoord op. En oh een moslim wordt per definitie nooit een christen! dat is een stap terug in de evolutie (zonder dat ik daarmee een negatief oordeel wil vellen over christenen)
The Prophet said, "Your life in comparison to the lifetime of the pastnations is like the period between the time of 'Asr prayer and sunset.Your example and the example of the Jews and Christians is that of person who employed laborers and said to them, "Who will work for me till the middle of the day for one Qirat (a special weight)?' The Jewsdid. He then said, "Who will work for me from the middle of the day till the 'Asr prayer for one Qirat each?" The Christians worked accordingly. Then you (Muslims) are working from the bar prayer till the Maghrib prayer for two Qirats each. They (the Jews and the Christians) said, 'We did more labor but took less wages.' He (Allah)said, 'Have I wronged you in your rights?' They replied, 'No.' Then Hesaid, 'This is My Blessing which I give to whom I wish."

Geplaatst door Chanella
weten jullie wat ik zo walgelijk vind?
dat er commentaar gegeven wordt vanwege religieuze achtergrond..alsof het daarom gaat!!!!
het gaat om vooroordelen..van hoe het wel en niet zou moeten...dus net zoals Rachida zegt: wat anderen ervan denken.
Ik zie b.v. : hij moet maar moslim worden!
Waarom zij geen christen? alsof het allemaal vanzelfsprekend is.
Wie vraagt er naar hun gevoelens? Hun liefde voor elkaar? Hoe zij samen door het leven gaan...gelukkig zijn met elkaar...DAT is volgens mij waar het ECHT om zou moeten gaan....

Chanella
10-06-04, 22:11
Beste Shahina,
ouders hebben rechten en plichten, maar hun kinderen ook.
Ik ben zelf ouder en verwacht respect van mijn kinderen...verder zijn ze vrij hun eigen keuzes te maken in dit leven en wat ze ook kiezen...ze zullen altijd op mijn liefde en steun kunnen rekenen..als ze zich een buil vallen...is het hun eigen buil...maar ik zal er toch voor ze zijn...dat is de taak van een ouder...niet het voorkauwen van wat moet en niet moet...

Chanella
10-06-04, 22:22
[QUOTE]Geplaatst door amandabeek
[B]Je bent duidelijk geen Moslim anders zou je weten dat ALLES in het leven van een moslim gezien en beleefd wordt vanuit de regels die Allah hem heeft opgelegd/gegeven. Vooroordelen die zijn er maar daar heeft de Islam ook een antwoord op. En oh een moslim wordt per definitie nooit een christen! dat is een stap terug in de evolutie (zonder dat ik daarmee een negatief oordeel wil vellen over christenen)

Dat bedoel ik nou:
moslims voelen zich dus verheven boven alles begrijp ik uit jouw woorden...wat een onzin...
Nee..ik ben geen moslim..maar accepteer de mensen die het wel zijn
Ik beleef alles vanuit mijn geweten...het verschil tussen goed en slecht...heb ik geen stok achter de deur voor nodig...geen bijbel...geen koran..
Goede en slechte mensen zijn overal...maakt niet uit vanuit welke religie of achtergrond...
Maar hier heeft Rachida weinig aan als we over geloof gaan bekvechten
Het gaat over het feit dat we in 2004 leven en niet in the stone age...
Niemand is ermee geholpen als we net gaan doen alsof er geen gemengde huwelijken bestaan of gaan beweren dat ze bij voorbaat slecht zijn...
Ken er nl zelf een aantal en dat gaat gewoon goed

Ins
10-06-04, 23:06
Geplaatst door Chanella
[QUOTE]Geplaatst door amandabeek
[B]Je bent duidelijk geen Moslim anders zou je weten dat ALLES in het leven van een moslim gezien en beleefd wordt vanuit de regels die Allah hem heeft opgelegd/gegeven. Vooroordelen die zijn er maar daar heeft de Islam ook een antwoord op. En oh een moslim wordt per definitie nooit een christen! dat is een stap terug in de evolutie (zonder dat ik daarmee een negatief oordeel wil vellen over christenen)

Dat bedoel ik nou:
moslims voelen zich dus verheven boven alles begrijp ik uit jouw woorden...wat een onzin...
Nee..ik ben geen moslim..maar accepteer de mensen die het wel zijn
Ik beleef alles vanuit mijn geweten...het verschil tussen goed en slecht...heb ik geen stok achter de deur voor nodig...geen bijbel...geen koran..
Goede en slechte mensen zijn overal...maakt niet uit vanuit welke religie of achtergrond...
Maar hier heeft Rachida weinig aan als we over geloof gaan bekvechten
Het gaat over het feit dat we in 2004 leven en niet in the stone age...
Niemand is ermee geholpen als we net gaan doen alsof er geen gemengde huwelijken bestaan of gaan beweren dat ze bij voorbaat slecht zijn...
Ken er nl zelf een aantal en dat gaat gewoon goed

Ken jij ook goeie interreligieuze huwelijken?

shahina
10-06-04, 23:16
Geplaatst door fever
Ik verbaas me gewoon over de reacties. Al je op hem verliefd bent ga ervoor meid. Ik vind het ook onzin dat een relatie tussen een moslim en niet moslimA geen kans op slagen heeft. Ik val juist op meisjes van Surinaamse afkomst. Ze zijn nou eenmaal leuker en dragen geen hoofddoek.

sorry hoor maar dat je op surinaamse valt dat is echt fijn voor je zitten leuke meiden bij absoluut maar om zo een onzinninge opmerking te maken over het feit dat ze geen hoofddoeken dragen slaat nergens op er zijn ook heus wel marokkaanse meiden die geen hoofddoek dragen misschien moet je gewoon beter kijken en ja een relatie kan inderdaad ook slagen tussen een moslim en een niet moslim

shahina
10-06-04, 23:23
Geplaatst door mark61
Waar lees jij dat ik oordeel en bepaal? Ik stel een paar vragen, that's all. Kan je wat completere zinnen schrijven want nu zit ik te raden wat je bedoelt. Natuurlijk horen kinderen hun ouders te gehoorzamen, maar ook daar zitten grenzen aan. Als jouw moeder/vader zegt: 'spring in het water' dan doe je dat toch ook niet? Koeien? Sloot?

Je hoeft geen hoogachtend te zeggen hoor ik ben een doorsnee sukkelaar.

ach ja zo kunnen we nog eeuwig onzin blijven lullen maar het komt erop neer dat ze het maar moet uitzoeken en ja in haar geval zal je maar op het goede moeten vertrouwen en by the way ik denk dat zo nu en dan iedereen zijn ouders negeert en niet luister maar ik heb nog nooit een ouder horen zeggen spring in het water ?????? en ik had niet verwacht dat je de eq van een doorsnee sukkelaar had anders had ik mijn zinnen wel wat completer afgemaakt zoals nu het geval is fijne avond nog

amandabeek
11-06-04, 13:32
Speciaal voor Chanella de frust, (je snapt echt niets van Islam maar ja de meeste vrouwen zijn nou eenmaal een kromme rib rechtmaken heeft geen zin zoals de Profeet al heeft aangegeven):
er was een text weggevallen in mijn verhaal over waarom islaam beter is en het voor een moslim een stap terug in de evolutie is om christen te worden

Allah's Apostle said, "Your stay (in this world) in comparison to the stay of the nations preceding you, is like the period between 'Asr prayer and the sun set (in comparison to a whole day). The people of the Torah were given the Torah and they acted on it till midday and then they were unable to carry on. And they were given (a reward equalto) one Qirat each. Then the people of the Gospel were given the Gospel and they acted on it till 'Asr Prayer and then they were unableto carry on, so they were given la reward equal to) one Qirat each. Then you were given the Qur'an and you acted on it till sunset, therefore you were given (a reward equal to) two Qirats each. On that,the people of the Scriptures said, 'These people (Muslims) did less work than we but they took a bigger reward.' Allah said (to them). 'Have I done any oppression to you as regards your rights?' They said,"No." Then Allah said, 'That is My Blessing which I grant to whomsoever I will.' "

amandabeek
11-06-04, 13:39
DUS CHANELLE VAT JE HEM? ik kan er ook niets aan doen dat vele joden en christenen zich van het rechte pad hebben afgewend. en ik kan ook niets veranderen aan wat de profeet of Allah zeggen.

Effe voor INS, deze huwelijken zijn net zo zeldzaam als goede christenen of joden tegenwoordig (dat wil zeggen die zich houden aan de regels en wetten en leer zoals hun profeten het hun hebben opgedragen). Ze zijn er dus wel (ik ken ook wel voorbeelden) maar nogmaals zeldzaam.

Chanella
11-06-04, 14:00
Laatste keer dat ik hier op je commentaar reageer, het gaat om Rachida weet je nog????
Het maakt geen klap uit of ik iets van Islam begrijp ja of nee, kunnen we een nieuw forum openen en er daar oeverloos over doorkleppen...je zou (mijns inziens) eens wat meer openminded tegen zaken aan kunnen kijken...

amandabeek
11-06-04, 14:03
Geplaatst door Chanella
Laatste keer dat ik hier op je commentaar reageer, het gaat om Rachida weet je nog????
Het maakt geen klap uit of ik iets van Islam begrijp ja of nee, kunnen we een nieuw forum openen en er daar oeverloos over doorkleppen...je zou (mijns inziens) eens wat meer openminded tegen zaken aan kunnen kijken...

Heeeeeeeeeey verrek het gaat inderdaad over Rachida!

Dus Rachida ben je een moslim dan heb je wat aan mijn gezwets en anders misschien ook wel.

Ins
11-06-04, 14:23
Speciaal voor Chanella de frust, (je snapt echt niets van Islam maar ja de meeste vrouwen zijn nou eenmaal een kromme rib rechtmaken heeft geen zin zoals de Profeet al heeft aangegeven):
er was een text weggevallen in mijn verhaal over waarom islaam beter is en het voor een moslim een stap terug in de evolutie is om christen te worden

Allah's Apostle said, "Your stay (in this world) in comparison to the stay of the nations preceding you, is like the period between 'Asr prayer and the sun set (in comparison to a whole day). The people of the Torah were given the Torah and they acted on it till midday and then they were unable to carry on. And they were given (a reward equalto) one Qirat each. Then the people of the Gospel were given the Gospel and they acted on it till 'Asr Prayer and then they were unableto carry on, so they were given la reward equal to) one Qirat each. Then you were given the Qur'an and you acted on it till sunset, therefore you were given (a reward equal to) two Qirats each. On that,the people of the Scriptures said, 'These people (Muslims) did less work than we but they took a bigger reward.' Allah said (to them). 'Have I done any oppression to you as regards your rights?' They said,"No." Then Allah said, 'That is My Blessing which I grant to whomsoever I will.' "

Amanda, stop met copy paste en spreek Nederlands ja...Dank u.

amandabeek
11-06-04, 19:11
Sorry maar ik kan alleen snel selectie op Qoraan uitvoeren in het engels of ARABISCH.
DUS WAT WIL JE ENGELS OF ARABISCH (IK KAN ZE ALLEBEI NAAST NEDERLANDS, jij ook?)

hermans
11-06-04, 20:19
verschrikkelijk voor je, het gaat er om wat jij vind en niet je ouders.
sterkte

peter2004
11-06-04, 23:51
Rachida,

Ben met je eens.....Ga ervoor, het is jo u lever,
Peter

hakimaatje
13-06-04, 17:11
salaam,
als ik het goed heb zijn jullie allemaal moslims die op het eerste bericht hebben gereageerd.
ik wil even terugkomen op de gene die zij dat je geen relatie mag hebben voor dat je bent getrouwd.
je hebt bijna gelijk, als je niet van plan bent om te gaan trouwen nee inderdaad dan mag geen realatie maar als je van plan bent om te gaan trouwen dan moet je aanstaande beter leren kennen vind ik althans.
maar ik vind ook dat je bij je eigen culttur moet blijven.
ik bedoel even eerlijk stel je hebt een nederlandse man die zou jouw cultuur nooit begrijpen en jij zijne niet laat ik je even waarschuwen hierdoor ontstaan ruzies en breuken in jullie relatie.
hierom willen je ouders niet dat je met zo een iemand omgaat ze willen niet dat je hart breekt want je bent hun dochter en ze houden van je en ze weten altijd het beste voor je.
TIP: luister altijd nara je ouders als ze moslim zijn natuurlijk.

Reggadia
13-06-04, 21:34
..jij vechten voor je toekomst???? al zijn je ouders niet mee eens??? tzzzzzz. Onbeschrijvelijk gewoon!
Maar ja 16 jaar...hoogstwaarschijnlijk bevindt dit meisje nog in twijfel-fase!

Tour
14-06-04, 14:23
T.a.v. Amandabeek:

Is het niet zo dat die regel enkel geldt voor het mannelijk geslacht of vergis ik mij. Men heeft me altijd verteld dat de moslim-man een vrouw mag huwen van joodse of christelijke overtuiging.. Een moslim-vrouw mag dat niet, dacht ik?

Groetjes,
Ikke

sweet naual
14-06-04, 17:10
Asaalem alykoum zuster
ik heb je verhaal gelezen en ik begrijp dat het moeilijk is want ik heb deze situati al wel eens meegemaakt met me buurmeisje zij wilde met een arebier trouwen alleen mocht het niet van haar ouders.
beste zuster ik raad je alleen het beste aan want je moet niet vergeten dat je ouders op de eerste plaats staan.
neem ook alsjeblieft niet tevroeg een keuze zuster want er komen alleen maar nare geit van.
vraag allah swt om hulp dan kom het altijd goed.

oegtie fidin naual

Ins
14-06-04, 18:45
Geplaatst door Tour
T.a.v. Amandabeek:

Is het niet zo dat die regel enkel geldt voor het mannelijk geslacht of vergis ik mij. Men heeft me altijd verteld dat de moslim-man een vrouw mag huwen van joodse of christelijke overtuiging.. Een moslim-vrouw mag dat niet, dacht ik?

Groetjes,
Ikke

Ik dacht dat ze alletwee niet mochten huwen tot de ander bekeerd was. Misschien heb ik het fout of misschien hebben mannen er weer een eigen draai aan gegeven.

sarahmaghreb
14-06-04, 22:00
Assalam Aleikoum Rachida,
Ik begrijp wel dat je in een moeilijke situatie bent nu, maar je moet zeggen tegen jezelf, stel dat je van huis weg gaat, ga je dan naar je vriendje toe? En als er dan iets fout loopt tussen jullie? Wat doe je dan? Ben je zeker dat je echt al die risico's wil nemen! En je weet dan ook dat God hier niet mee blij zal zijn, dus jouw leven kan redelijk zuur worden hoor!

Indira
15-06-04, 14:21
assalaam alaikum wr wb :fplayer:

hey hey rachida ik vind het echt erg wat je nu allemaal gaat moeten doorstaan! ik maak bijna hetzelfde mee!

maar toch moet ik je meedelen dat ik zelf ook met een belg omga, dit is nog niet zo lang, ik ken hem al jaren, maar zijn sinds paar weken samen, ik moet toegeven dat ik mij heel goed voel bij hem, ik heb schrik om hem te verliezen, maar ik spreek er elke dag over met hem hoe het verder moet! het doet me soms enorm verdriet dat ik hem vroeg of laat in de steek zal moeten laten, IK GEEF ENORM OM HEM! hij respecteer mij zoals hij moet en ik hem maar toch blijf ik met hem n haram leven maar ik begin echt in te zien dat ik fout bezig ben, tegenover ALLAH, mijn eigen en mijn ouders! ik leef nu met leugens en dit alleen voor ons liefde!!!! :tunis: het maakt me zo al kapot!
maar wat als ze het thuis te weten komen, dit wil ik echt niet! mijn ouders kapot maken??? mijn eigen gevoelens doorbreken???
ik ben er klaar voor om hem los te laten inshALLAH want weglopen en iedereen en alles achterlaten zie ik niet zitten, want als het dan toch mislukt tussen ons??? hij wil zich alleen bekeren voor mijn liefde heeft hij mij gisteren gemeld :huil:
daarom ben ik bereid lieverd om hem te laten gaan, beter voor ons beide, nu het nog kan! het zal mij pijn doen en al maar voor ieder potje is er wel een deksel dus ik vertrouw op ALLAH swt en doe wat ik moet doen hoe moeilijk het ook is en hoe graag ik hem ook maar zie!!!

veel succes meid en sterkte en vertrouw op ALLAH
maar denk er aub heel goed over! dit is een beslissing voor het leven! want als je dan toch voor hem kiest doe het dan ook goed e, doe geen stommiteiten (zeker niet!) ik weet dat liefde blind is, heb ik ook! onze ouders willen allleen maar het beste voor je!

Ins
15-06-04, 18:07
Geplaatst door Indira
assalaam alaikum wr wb :fplayer:

hey hey rachida ik vind het echt erg wat je nu allemaal gaat moeten doorstaan! ik maak bijna hetzelfde mee!

maar toch moet ik je meedelen dat ik zelf ook met een belg omga, dit is nog niet zo lang, ik ken hem al jaren, maar zijn sinds paar weken samen, ik moet toegeven dat ik mij heel goed voel bij hem, ik heb schrik om hem te verliezen, maar ik spreek er elke dag over met hem hoe het verder moet! het doet me soms enorm verdriet dat ik hem vroeg of laat in de steek zal moeten laten, IK GEEF ENORM OM HEM! hij respecteer mij zoals hij moet en ik hem maar toch blijf ik met hem n haram leven maar ik begin echt in te zien dat ik fout bezig ben, tegenover ALLAH, mijn eigen en mijn ouders! ik leef nu met leugens en dit alleen voor ons liefde!!!! :tunis: het maakt me zo al kapot!
maar wat als ze het thuis te weten komen, dit wil ik echt niet! mijn ouders kapot maken??? mijn eigen gevoelens doorbreken???
ik ben er klaar voor om hem los te laten inshALLAH want weglopen en iedereen en alles achterlaten zie ik niet zitten, want als het dan toch mislukt tussen ons??? hij wil zich alleen bekeren voor mijn liefde heeft hij mij gisteren gemeld :huil:
daarom ben ik bereid lieverd om hem te laten gaan, beter voor ons beide, nu het nog kan! het zal mij pijn doen en al maar voor ieder potje is er wel een deksel dus ik vertrouw op ALLAH swt en doe wat ik moet doen hoe moeilijk het ook is en hoe graag ik hem ook maar zie!!!

veel succes meid en sterkte en vertrouw op ALLAH
maar denk er aub heel goed over! dit is een beslissing voor het leven! want als je dan toch voor hem kiest doe het dan ook goed e, doe geen stommiteiten (zeker niet!) ik weet dat liefde blind is, heb ik ook! onze ouders willen allleen maar het beste voor je!

Goed zo dat je dit gepost hebt meid! Zo weet iedereen dat het niet is omdat je een keer iets verkeerd doet, dat je dan nooit meer iets goed kan doen...He, want dat zeggen ze toch van onze meiden hee?

ReyMysterio
16-06-04, 01:27
Tjah is wel lastig weetj maare zoals er eerder gezegd werd verliefdheid kan zo over zijn je bent nog jong,ik snap je zelf wel want ik heb het zelfde probleem want ik ben namelijk surinamer (ben nu al 2 jaar moslim Alhamdoulilah) en ik hoor dit soort dingen vaak maare goed ik wens je veel succes

wakkerdier
16-06-04, 10:03
Een moslim vrouw mag dat niet????
mogen diegenen die dat aanhangen mij eens haarfijn uitleggen waar dat staat in Qoraan of hadieth!!!!!!!!!!!

O ja voor diegenen die het nog niet hebben kunnen afleiden d.m.v. vele hints:

AMANDA = WAKKERDIER !!!!!!!!!!!! :fuckit:

Geplaatst door Tour

T.a.v. Amandabeek:

Groetjes,
Ikke

Tiel
16-06-04, 12:05
Hallo,

Ik (Nederlandse) heb al 5 jaar een serieuze relatie met mijn Marokaanse vriend en het gaat prima. Zijn ouders vonden het in het begin ook niet zo leuk maar na een jaartje begonnen ze in te zien dat ik goed voor hem was en hij voor mij. We gingen samenwonen en zijn moeder kwam gewoon bij ons op visite net zoals de rest van de familie! Ook mag ik gewoon bij zijn ouders thuis komen, als zijn vader er niet is tenminste. Het maakt niet uit of je hetzelfde geloof hebt als je elkaar maar begrijpt en respecteert. En het cultuurverschil valt ook wel mee. Je kunt het beste uit bijde halen en in elkaar verdiepen.

Als jou ouders zien dat je echt gelukkig bent met hem dan draaien ze misschien wel bij, want ik kan me niet voorstellen dat ze je liever ongelukkig zien...

Heel veel succes en maak vooral geen overhaaste beslissingen. XxX

benani
16-06-04, 14:13
je bent je ouders kwijt toedeledoki

een nederlander tfou

Ladiesboy
17-06-04, 10:26
heyyy ja de situatie waar in je zit is niet makkelijk...tuurlijk willen je ouder shet beste voor je,maar het verhaal dat je ouder altijd gelijk hebben is bullshit je ouders zijn ook maar mensen en die weten ook niet alles het best....waar ik me het ergst aan iriteer is ouders die het belanrijker vinden want andere mensen van hun en hun gezin denken dan dat ze kijken naar hun kinderen... ik bedoel lekker belangrijk wat de buurvrouw of zo vind .........heeft die buurvrouw het dan zo goed aan gepakt zijn haar dochters en zonen zo heilig .......echt triest. kijk je bent nu nog wel jong dus is het logisch dat je ouders nu zeggen van hey kijkt wat je doet ect ect ....... maar ja als het echt goed blijft gaan en die jongen wil moslim worden dan moet het wel kunnen......tuurlijk houd je dan kleine cultuur verschillen maar ja die kan je elkaar aan leren...

je ouders zouden als het echt goed gaat het een kans moeten geven. als ze echt van je houden zouden ze voor jouw moeten gaan en niet moeten kijken wat andere denken want ja wie zijn die andere mensen dan.......zijn die zo belangrijk zijn die hoger of zo neee...

Wat ik alleen tegen je wil zeggen is dat je er over moet praten met je ouders zeker niet weg lopen of wat dan ook.. je bent nu nog jong kijk eerst of die gene wel echt de ware voor je is....is diegene de ware dan komt het wel goed uiteindelijk heeft **** jullie bij elkaar gebracht...en dan zal het wel goed komen.........

het zou te gek voor worden zijn als je met iemadn zou trouwen die je eigenlijk niet helemaal voor 100% ziet zitten alleen maar omdat je ouders denken dat diegene het beste voor je is........ kijk hoeveel mensen scheiden door die reden is toch zonde.....straks zijn je ouders er niet meer maar leef jij nog wel al die tijd met die persoon en dan...????

probeer je ouders te overtuigen dat het goed zit en praat er zoveel mogelijk over als het niet met je ouders kan dan met en zus of broer ....of anders iemand anders uit de familie.....

succes.......

Chanella
17-06-04, 13:01
Geplaatst door Ladiesboy
heyyy ja de situatie waar in je zit is niet makkelijk...tuurlijk willen je ouder shet beste voor je,maar het verhaal dat je ouder altijd gelijk hebben is bullshit je ouders zijn ook maar mensen en die weten ook niet alles het best....waar ik me het ergst aan iriteer is ouders die het belanrijker vinden want andere mensen van hun en hun gezin denken dan dat ze kijken naar hun kinderen... ik bedoel lekker belangrijk wat de buurvrouw of zo vind .........heeft die buurvrouw het dan zo goed aan gepakt zijn haar dochters en zonen zo heilig .......echt triest. kijk je bent nu nog wel jong dus is het logisch dat je ouders nu zeggen van hey kijkt wat je doet ect ect ....... maar ja als het echt goed blijft gaan en die jongen wil moslim worden dan moet het wel kunnen......tuurlijk houd je dan kleine cultuur verschillen maar ja die kan je elkaar aan leren...

je ouders zouden als het echt goed gaat het een kans moeten geven. als ze echt van je houden zouden ze voor jouw moeten gaan en niet moeten kijken wat andere denken want ja wie zijn die andere mensen dan.......zijn die zo belangrijk zijn die hoger of zo neee...

Wat ik alleen tegen je wil zeggen is dat je er over moet praten met je ouders zeker niet weg lopen of wat dan ook.. je bent nu nog jong kijk eerst of die gene wel echt de ware voor je is....is diegene de ware dan komt het wel goed uiteindelijk heeft **** jullie bij elkaar gebracht...en dan zal het wel goed komen.........

het zou te gek voor worden zijn als je met iemadn zou trouwen die je eigenlijk niet helemaal voor 100% ziet zitten alleen maar omdat je ouders denken dat diegene het beste voor je is........ kijk hoeveel mensen scheiden door die reden is toch zonde.....straks zijn je ouders er niet meer maar leef jij nog wel al die tijd met die persoon en dan...????

probeer je ouders te overtuigen dat het goed zit en praat er zoveel mogelijk over als het niet met je ouders kan dan met en zus of broer ....of anders iemand anders uit de familie.....

succes.......
ben blij voor Rachida dat er mensen zijn die proberen mee te denken...ben eigenlijk benieuwd wat jij er tot nu toe zelf van vind Rachida en of je met al ons commentaar iets opgeschoten bent?

en Tiel...ik voel me nu eindelijk niet meer zo eenzaam en een vreemde eend in de bijt hier, zou graag eens met je babbelen :)

AdamX
17-06-04, 13:56
tro7ed dayes 7tta rattaf :D :hihi:

Tour
17-06-04, 19:37
Geplaatst door wakkerdier
Een moslim vrouw mag dat niet????
mogen diegenen die dat aanhangen mij eens haarfijn uitleggen waar dat staat in Qoraan of hadieth!!!!!!!!!!!

O ja voor diegenen die het nog niet hebben kunnen afleiden d.m.v. vele hints:

AMANDA = WAKKERDIER !!!!!!!!!!!! :fuckit:

Hoi mensen,

Van wat ik me herinner van de godsienstlessen Islam in de moskee en wat mijn vader ook altijd bevestigd heeft is dat een man wel mag huwen met een vrouw van andere religieuze overtuiging (ahl al' kitab), maar een vrouw niet. De reden hiervoor zou zijn dat de man spiritueel gezien, bepaalt welke godsdienst in zijn gezin wordt aangenomen. Ten tweede: Hij moet wel respect hebben voor de godsdienst van zijn vrouw en als ze naar de synagoge of kerk wilt gaan is dat geen probleem. De islam garandeert de religieuze vrijheden van de vrouw.

Het probleem zou erin bestaan dat als je als vrouw een niet-moslim huwt, hij dat niet doet, omdat die garanties er nu eenmaal niet gevrijwaard zijn! In de islam erkennen we ahl al' kitab, maar zij erkennen ons niet en hebben geen kennis van onze godsdienst en bijgevolg (helaas) 'vaak' geen respect voor onze beleving van de godsdienst.

Dus even kort herhalen...
Wat de man betreft: Er wordt gezegd dat als hij de keuze heeft zijn voorkeur moet uitgaan naar een islamitische vrouw. Maar joodse en christelijke vrouwen mogen ook.

Wat de vrouw betreft:
Enkel een islamitische man!

Groetjes,
Ikke

PS: Dit is wat me altijd gezegd is geweest en wat men mij heeft aangeleerd. Er is ook een passage waarin Mohammed (salla'lahoe âleihi wa sallim) vertelt van een vrouw die getrouwd was in Mekka, bij het begin van de uitbreiding van de Islam. Zij heeft zich terug getrokken uit het huwelijk en is samen met andere gelovige vrouwen gaan samenwonen in Medina.
Haar echtgenoot vroeg haar voor ze vertrok waarom ze wegging, waarop ze antwoordde: "Ik heb me bekeerd en heb het licht gezien, hoe kan ik nu met jou verleven en een echtelijke band met je onderhouden als ik weet dat je nog in duisternis rondwaart, terwijl jou de weg wordt aangegeven? Tot dat jij tot inkeer komt en ik hoop dat God je de goede weg toont, ben jij voor mij haram."
(werd ook mooi weergegeven in de film "al 'rissella")

misschaimae
18-06-04, 09:58
Hey hEy pEePs...
ALLeS CoOl??!
KiJk LuIsTeR Ik ViNdT hEt bEsT DaT Ie NeDeRLaNdS Is mAaR LaTeR bEn Je hEt zAt dAt iE NeDeRlAnDs iS ......... wAt iK bEdOeL iS dAt eR sOmMiGe DiNgEn zIjN wAt EeN nEdErLaNdEr NoOiT ZaL SnApPe......TrOuWeNs zOaLs mIj Ma alTiJd zEgT: sOoRt gAaT AlTiJd tErUg nAaR zIjN/hAaR EiGeN sOoRT!!!!
TrOuWeNs kAn jE SoMs gEeN LeUkE MaRoKkAaNsE JoNgEn VinDeN??
eN TeN tWeEdE Je BeN 16!!!!
Je mOeT Nu nIeT DeNkEn AaN tRoUwEN eN Zo........Ga jE ScHoOL AFmAkEn En Zo GeLoof Me NoU MaAr Is heT bEStE eN iK BeN oOk 16 IK SnAp hEt wEl aLs Je VeRlIeFd bEn maaR jAH Je DoEt MaAr wAt Je Het BeSTe ViNd MaAr jE kaN bEtER Je oUdErS nIeT TelLuRsTeLlEN sTrAkS WoRdT hEt nIks MeT dIe JoNgEn En dAn ZIjN jE OuDers teLlUrGeStEld In Je eN dAn ZUlLeN Ze joU nOoIt VeRtrOuWeN MaAR jAh IK hOoP MaAr VoOR jE dAt AlLeS GoEd VoOr jE kOMt EN ikwEnS jE hEt BeStE MeID mAaR mAaK gEeN VeRKeErdE BeSLIsSIngEN Want Je ZaL eR De ResT VaN Je LeVeN aAn blijvEn zIttEn

XxXxXXxX mOi

Chanella
18-06-04, 11:02
Geplaatst door misschaimae
Hey hEy pEePs...
ALLeS CoOl??!
KiJk LuIsTeR Ik ViNdT hEt bEsT DaT Ie NeDeRLaNdS Is mAaR LaTeR bEn Je hEt zAt dAt iE NeDeRlAnDs iS ......... wAt iK bEdOeL iS dAt eR sOmMiGe DiNgEn zIjN wAt EeN nEdErLaNdEr NoOiT ZaL SnApPe......
Zou jij mij nu eens heel precies kunnen beschrijven wat WIJ Nederlanders dan NOOIT zullen begrijpen, ik neem je niks kwalijk, begrijp me goed, maar ik hoor of lees dit vaker. Dan denk ik dus: WAT bedoelen ze nu toch...als je dat soort dingen niet bij de naam noemt of duidelijk omschrijft lijkt het wel Hocus Pocus en zal een Nederlander het inderdaad niet begrijpen waar je het over hebt.... TrOuWeNs zOaLs mIj Ma alTiJd zEgT: sOoRt gAaT AlTiJd tErUg nAaR zIjN/hAaR EiGeN sOoRT!!!!
Wordt eens wakker en kijk eens om je heen......soort zoekt soort is een uitdrukking die gebruikt wordt en ook wel waarheid in zich draagt, daar niet van, maar generaliseer alstjeblieft niet zo...als wij (Nederlanders ) met zijn allen zo zonder begrip zijn ,zouden er nooit vriendschappen zijn tussen Marokanen en Nederlanders

XxXxXXxX mOi

wakkerdier
18-06-04, 12:09
Ik moet mijzelf wel ERG VAAK HERHALEN!. WAAR STAAT DIT (noem de texten zoals jij ze leest in KORAN HADIETH). Meningen komen voor mij op de tweede plaats (kan ik zelf ook wel vormen!!).

Geplaatst door Tour
Hoi mensen,

Van wat ik me herinner van de godsienstlessen Islam in de moskee en wat mijn vader ook altijd bevestigd heeft is dat een man wel mag huwen met een vrouw van andere religieuze overtuiging (ahl al' kitab), maar een vrouw niet. De reden hiervoor zou zijn dat de man spiritueel gezien, bepaalt welke godsdienst in zijn gezin wordt aangenomen. Ten tweede: Hij moet wel respect hebben voor de godsdienst van zijn vrouw en als ze naar de synagoge of kerk wilt gaan is dat geen probleem. De islam garandeert de religieuze vrijheden van de vrouw.

Het probleem zou erin bestaan dat als je als vrouw een niet-moslim huwt, hij dat niet doet, omdat die garanties er nu eenmaal niet gevrijwaard zijn! In de islam erkennen we ahl al' kitab, maar zij erkennen ons niet en hebben geen kennis van onze godsdienst en bijgevolg (helaas) 'vaak' geen respect voor onze beleving van de godsdienst.

Dus even kort herhalen...
Wat de man betreft: Er wordt gezegd dat als hij de keuze heeft zijn voorkeur moet uitgaan naar een islamitische vrouw. Maar joodse en christelijke vrouwen mogen ook.

Wat de vrouw betreft:
Enkel een islamitische man! WAAR STAAT DIT?

Groetjes,
Ikke

PS: Dit is wat me altijd gezegd is geweest en wat men mij heeft aangeleerd. Er is ook een passage waarin Mohammed (salla'lahoe âleihi wa sallim) vertelt van een vrouw die getrouwd was in Mekka, bij het begin van de uitbreiding van de Islam. Zij heeft zich terug getrokken uit het huwelijk en is samen met andere gelovige vrouwen gaan samenwonen in Medina.
Haar echtgenoot vroeg haar voor ze vertrok waarom ze wegging, waarop ze antwoordde: "Ik heb me bekeerd en heb het licht gezien, hoe kan ik nu met jou verleven en een echtelijke band met je onderhouden als ik weet dat je nog in duisternis rondwaart, terwijl jou de weg wordt aangegeven? Tot dat jij tot inkeer komt en ik hoop dat God je de goede weg toont, ben jij voor mij haram."
(werd ook mooi weergegeven in de film "al 'rissella")
EEN ONGELOVIGE IS HARAM (Joaad en Christen niet)

MAAR OOK ANDERE THREAD
Re: Re: moslima met christen of jood (#)
quote:
Geplaatst door izri1972
Beste,

Moslimjongens mogen met meisjes van het christelijke en joodse geloof trouwen, maar niet vice versa. De reden is dat kinderen gewoonlijk de godsdienst van de vader aannemen. Dus dreigt het gevaar dat het niet-moslims worden. DIT IS JE EIGEN MENIG WAAR STAAT DAT IN KORAN HADIETH???

Onderste Koranvers ( 60.10) leert ons dat een gelovige vrouw niet met een ongelovige mag trouwen. DIT STAAT DUS HAAKS OP JE EERDERE OPMERKING!!!

O, gij die gelooft wanneer gelovige vrouwen tot u komen als vluchtelingen, beproeft haar (geloof); Allah kent hun geloof het beste. Als gij dan vindt dat zij gelovig zijn, zendt haar niet terug naar de ongelovigen. Deze vrouwen zijn voor hen niet wettig, noch zijn de ongelovigen wettig voor deze vrouwen. Maar betaalt (aan de echtgenoten) wat zij besteed hebben. En het is geen zonde voor u haar te huwen als gij haar haar huwelijksgift hebt gegeven. En houdt niet vast aan huwelijksbanden met ongelovige vrouwen; maar vraagt om hetgeen gij besteed hebt; en laten zij vragen om hetgeen zij besteed hebben. Dat is het gebod van Allah. Hij spreekt recht over u. En Allah is Alwetend, Alwijs. 60.10

IZRI

Chanella
18-06-04, 12:44
Hallo Wakker Dier c.q. Amanda Beek :)
Had gezegd niet meer hier in discussie te gaan over het wel of niet begrijpen van de Islam..zo te zien begrijpen de meeste Islamieten hetzelf ook niet zo precies..sorry..misschien flauw grapje...in elk geval vind ik je commentaar, raad en verwijzingen stukken minder arrogant dan in het begin van de discussie en daar ben ik blij om.
Heb nl. nooit beweerd niets van jou ' gebeuzel ' te kunnen/willen leren.
Zie nu eigenlijk ook in waarom jij me zo tegen de haren instreek in 1e instantie...we zijn hier vanuit een hele andere insteek..ik probeer er in 1e instantie achter te komen wat er nu wezenlijk anders is in de dagelijkse gang van zaken in bv een Marokaans gezin en een Nederlands gezin..simpel...bepaalde gebruiken...do's en don't s
Natuurlijk zijn er verschillen vanwege religieuze achtergrond..maar mij gaat het nu even puur om cultuur verschillen..kun je me volgen??

KomMaar
18-06-04, 13:35
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Beste zuster,

Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.

Als desbetreffende persoon echt met u wil trouwen, nodig hem dan uit tot de islam en vraag Allah om hem te leiden naar het zuivere geloof. Bekeerd hij zich naar het geloof (dus niet slechts omwille van het huwelijk) dan heeft u twee vliegen in een klap, namelijk het huwelijk en tevens bent u het middel geweest waardoor iemand tot het rechte pad is gekomen. Hierover heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd, in een hadith die overgeleverd is door Sahl ibn Sa'd: "Als je de oorzaak bent tot het leiden van een persoon (naar de Islam) dan is het beter dan het in bezit hebben van de hele wereld." (Boekharie 3425). En het tweede is het trouwen in vrede met desbetreffende persoon.

Weet beste zuster, dat Allah nooit Zijn dienaren in de steek laat, als desbetreffende persoon niet geschikt is dan zal Allah u een betere persoon schenken. Allah zegt in Soerat An-noer, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat An-noer, aya 26).

En Allah weet het beste.

bron: al-islaam

assabiratoe
19-06-04, 17:02
Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim . "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders , totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Je stelt een niet moslim gelijk aan een veelgoden aanbidder. Dat vindt ik onterecht gezien het volgende:

Een moslim-vrouw die met eenongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige .

Dit is een mening. en geldt voor een ouderwetse patriarchale samenleving. Kan zo zijn wat je zegt maar maakt huwelijk met een christen of jood (lees gelovige nog niet verboden (tot nu toe nog Koran of Hadieth gehoord)

Als desbetreffende persoon echt met u wil trouwen, nodig hem dan uit tot de islam en vraag Allah om hem te leiden naar het zuivere geloof. Bekeerd hij zich naar het geloof (dus niet slechts omwille van het huwelijk) dan heeft u twee vliegen in een klap, namelijk het huwelijk en tevens bent u het middel geweest waardoor iemand tot het rechte pad is gekomen. Hierover heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd, in een hadith die overgeleverd is door Sahl ibn Sa'd: "Als je de oorzaak bent tot het leiden van een persoon (naar de Islam) dan is het beter dan het in bezit hebben van de hele wereld." (Boekharie 3425). En het tweede is het trouwen in vrede met desbetreffende persoon.

Allemaal ok maar als diegene (in theorie want ik heb hiermee niet te maken) nou christen of jood wil blijven en mij alle ruimte geeft kinderen moslim op te voeden?
als ik naar de volgende hadieth kijk dan heeft de profeet de joden niet gedwongen om moslim te worden:

A Jew and a Jewess were brought to Allah's Apostle on a charge of committing an illegal sexual intercourse. The Prophet asked them. "What is the legal punishment (for this sin) in your Book (Torah)?" They replied, "Our priests have innovated the punishment of blackeningthe faces with charcoal and Tajbiya." 'Abdullah bin Salam said, "O Allah's Apostle, tell them to bring the Torah." The Torah was brought,and then one of the Jews put his hand over the Divine Verse of the Rajam (stoning to death) and started reading what preceded and what followed it. On that, Ibn Salam said to the Jew, "Lift up your hand." Behold! The Divine Verse of the Rajam was under his hand. So Allah's Apostle ordered that the two (sinners) be stoned to death, and so theywere stoned. Ibn 'Umar added: So both of them were stoned at the Balatand I saw the Jew sheltering the Jewess.

En Allah weet het beste.

En Allah weet het beste

Geplaatst door KomMaar
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Beste zuster,

Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.

Weet beste zuster, dat Allah nooit Zijn dienaren in de steek laat, als desbetreffende persoon niet geschikt is dan zal Allah u een betere persoon schenken. Allah zegt in Soerat An-noer, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat An-noer, aya 26).

En Allah weet het beste.

bron: al-islaam

assabiratoe
19-06-04, 17:03
Nog steeds geen Koran text of Hadieth gezien die huwelijk tussen Moslima en Christen of Jood (gelovige) verbiedt!

ibnatoe islaam
19-06-04, 22:44
machalla je hebt goed gesproken zuster

asalaam moe3laikoem
dus beste moslimse zusters hou je aan deze regels

en doe geen domme dingen waarvan spijt krijgt
want spijt komt later, voor je het beseft heb je weer een fout gedaan

dus probeer zo weinig moglijk fouten te maken
zodat allah swt ons niet straft in de hel

moge alle moslimse broeders en zusters een goede plek hebben in de paradijs

amien
je zuster in de islaam

Tour
19-06-04, 22:47
Geplaatst door assabiratoe
Nog steeds geen Koran text of Hadieth gezien die huwelijk tussen Moslima en Christen of Jood (gelovige) verbiedt!

Hallo assbiratoe,
Ben aan het zoeken, maar als iemand iets vind laat het maar weten! Trouwens: zeer scherpe opmerkingen!!!

Ikke:wow:

assabiratoe
20-06-04, 10:42
Ibnatoe islaam, en Tour dank jullie wel voor jullie commentaar. Als ik nog iets aanvullends vind laat ik het jullie zeker weten.

Salaam

samyraa
20-06-04, 18:51
hoi rachida, meid ik wil je als eerst zeggen dat ik best respect voor je heb dat je dat aandurft, maar je moet wel weten wat de gevolgen zijn. ik ben zelf 24 en ik weet hoe ouders kunnen reageren maar bedenk goed als je echt met die jongen verder gaat de je de kans loopt om je familie te verliezen. je bent 16 jaar oud, je hebt nog een heel leven voor je. ik zeg niet dat je op moet geven en ik zeg ook niet dat je ermee door moet gaan, maar als ik je een tip mag geven, denk a.u.b goed na voordat je uit huis gaat of wat dan ook om verder te gaan met die jongen. de marokaanse generatie is niet zo tolerant, heb geduld en als je over een jaar precies zo over denk, dan kun je nog altijd stappen ondernemen. het allerbeste toegewenst...gr samira

sweet_smile
22-06-04, 10:53
lieve zuster!

jij bent hopeloos verlieft en denkt niet! als 16 jarige ben je lang niet toe aan een relatie! je bent messchien wel bezig met iets dat de rest van je toekomst kapot zal maken! hierbij heb ik het vooral over je ouders die je 16 jaar hebben opgevoed die je hebben gemaakt tot wat je vandaag de dag bent!! die wil je toch niet kwijt raken??

En je vriend begaat ook een grote fout door moslim te worden voor jou!!!hij moet dit voor zich zelf doen ! om zo te zien dat de islam de beste weg is die je kunt volgen!!! de islam is geen liefdes spelletje vergeet dat niet!! maar je ouders moeten wel accepteren dat je kan trouwen met elke moslim en dat nationaliteit niet telt bij de islam!
Maar ik begrijp je ouders wel dat heeft weer te maken met cultuur en de normen en waarden die ze van hun ouders hebben meegekregen!
Je moet je ouders gewoon wat meer inlichten over dingen waar ze niet zo veel verstand van hebben zo help je jezelf en je ouders !!!

in iedergeval ik wens je heel veel sterkte en geluk!!
een hele dikke kus!
:maf2:

semja
22-06-04, 13:05
heej rachida dit is een zekere moeilijke situati, maar bedenk goed kies jij een een nederlander boven je ouders die der altyd voor je zijn geweest! je ouders proberen alleen het beste voor je te hebben alleen uiten ze dat op een niet zow positiefe manier, je bent nog maar 16 en van je fouten leer je, maar onthou goed je ouders zijn nummer 1 ongeacht hoe hun opvattingen zijn, maar wees trots dat je een moslim bent ook al is ons cultuur soms voor bepaalde meisjuhs in jouw situati oneerlijk, maar later zul je dat begrijpen. groetjuhs semja

ouafaetoen
22-06-04, 22:33
sallam allaikoem wbr,

ten eerste wil ik dit zeggen, voor een moslim vrouw is het verboden om met een niet moslim man te trouwen, maar voor een moslim man is het toegestaan om met een niet moslim vrouw te trouwen.

En ten tweede een relatie voor je huwelijk is HARAM, ook al ga je met die persoon trouwen.

En je ouders horen altijd op de eerste plaats te komen, vind ik. Dus maakt niet uit welke prins op het witte paard ook komt, ook al was het Bradd Pitt, (dan zou ik zeggen moet er eerst nog een nachtje over slapen :hardlach: )

Maar meid, als je naar je ouders luisterd en doet wat je ouders je vragen, dan komt alles goed inscha'allah. Misschien is er wel een veel betere prins op het witte paard.

Wens jou en je ouders veel sbar, en je zult inscha'allah de goeie beslissing maken.

allaikoem sallam

novel
23-06-04, 19:18
ik ga eindlijk reageren na dat ik 2 uur reacties heb moeten lezen.
wat ik eerst wil zeggen is en ik bedoel het anders mieschien dan de rest je ben 16 jaar!!! (ik ook trouwens) ik bedoel trouwen en hij bekeren voor jou enz ik acht het niet sireus maar ik ben er niet bij dus oordeel ik liever er niet over.

als het aan je ouders ligt maken zij 2 toch wel ernstige fouten:

- de hadith (een mondeling overlevering van de profeet Mohhamed)
zegt er is geen verschil tussen een moslim en een andere moslim alleen i de intensheid van hun geloof. Deze komen uit de Bouchari en moeslim (twee boeken series met daarin overleveringen van de profeet waar niet aan aan wordt getwijfeld want in deze boeken zijn de betroubaarste boeken na de koran althans door een moslim)
dus dat je niet mag trouwen met hem terwijl hij bekeert is een fout van je ouders.

- waar je ouders toch een fout maken is ze leten erop wat andere mensen zeggen ik denk dat dat de grootste probleem is althans bij ons Marokanen want je ouders doen iets en in plaats rekening te houden met hun geloof houen ze rekening met de mensen.

wat ik trouwens ook kwijt wil is KOM MAAR zegt het is verboden voor een moslim om van een ongelovege te houden wt een grote onzin :kalasniko .
een mens kan niks aan een gevoel doen hij kan niet een knop omdraaien en dan niet meer van iemand houden. Voor de trest ben ik het met je eens dat een moslima niet met een niet moslim mag trouwen enz. en geen relatie voor het huwlijk enzovoort.

wat ik ook wil zeggen het is niet zo dat nu alle moslim jongensnu chriten of joodse vrouwen mogen trouwen nee als een man zou trouwen met een chritenlijke of joodse vrouw dan is hij verplicht om haar naar de kerk te brengen en haar te helpen bij uitleven bij het geloof en dit mocht onder bepaalde omstandigheden!!!.

wat ik nog een keer kwijt wil is er wordt de hele tijd gezegd je ouders willen het beste voor je moet ze niet kwtsen dat heb ik zo vaak gelezen nou weten we het wel. ok je ouders zijn belangrijk en helemaal in de islaam maar als je ouders een maken in jou recht die je hebt gekregen van de islaam zoals keus hebben met wie je trouwt )en hij is moslim) dan ga jij voorop.

maar ik moet je erop wijzen dat je als goede moslim 'als je dat bent'
want daar is iedereen van uitgegaan maar je hebt het niet gezegd. dan heb je toch een fout begaan zoals een realtie voor het huwlijk enz.

ik hoop voor je dat je nog gelukkig leeft en maak je alstublieft niet druk je ben lekker 16 geniet van het leven.

inesinaya
25-06-04, 21:33
hallo allemaal

zelf ben ik een belgische die met een marokkaanse moslim is getrouwd en ik heb me bekeerd. we kennen elkaar al sinds ik 16 was en we zijn nu al een paar jaar gelukkig getrouwd. geen van onze ouders waren hier blij mee maar we hebben doorgezet en voor elkaar dingen verandert en onze ouders hebben ingezien dat da belgische meisje toch niet zo n slecht is en dat ze goed voor hun zoon en kindjes zorgt. ze hebben me aanvaardt (mijn schoonpapa is nochthans een zeer gelovig man en met veel aanzien hier in de moslimgemeeschap);

DUS wat eerst een zogenaamde "puberale bevlieging" was is een successtory geworden

als je echt denkt je match te hebben gevonden zou ik zeggen ga ervoor, maar probeer je ouders met respect te behandelen, dat verdienen ze ook al zijn ze niet akkoord

dat je 16 bent is geen argument, ik was net 16 en wist met één blik in mijn mans ogen : met hem wil ik trouwen, dus echte liefde bestaat hoor
doe het rustig aan en maaak nog geen te drastische beslissingen

veel geluk en liefde wens ik je wat je ook doet !!!

cwhajjm
26-06-04, 21:03
Volg je gevoel!!! en je zult zelf ontdekken of dit het beste is

arabic
28-06-04, 10:18
ik ken dat gevoel ik ben nl en mijn moeder wilde mijn relatie met een arabic ook niet maar toch door gezet ik denk dat niemand zijn ouders te vreden kan stellen mijn moeder zei heel wijs ik ben ook anders danmijn moeder maar je moet elkaar respecteren tevens hoorde ik een bericht dat een vrouw gescheiden was maar haar vader besliste haar nieuwe man niet zij ik dacht what the hell mijn vader zou willen dat hij mijn leven besliste maar ja ik wens je veel sterkte maar kijk als hij moslim is oke ik ben nl en kan ook geen nl trouwen die geen moslim is neem dan een moslim die niet zo gefixeerd is daarop zodat je ouders wel tevreden zullen zijn en kijk zijn familie zal die jou accepteren want mijn zoon wil ook geen nl die zegt kijk hoeveel problemen jij als moslima met hun hebt snap je nl mensen accepteren je nooit tot je hun geloof aanneemt is trouwens ook hadith maar volg je hart en als hij insaalah moslim is wens ik jullie veel succes dat zul je hard nodig hebben
beslama hind

Najouazina
05-07-04, 18:02
Heey meid,
Ik zelf heb precies hetzelfde probleem als bij jou.
'k heb al anderhalf jaar verkering met een nederlandse jongen.
Mijn ouders weten er nog niks van, maar vroeg of laat moet ik het ze toch vertellen, want het is echt serieus met hem. Toch denk ik dat mijn ouders het wel zullen accepteren als hij moslim wordt. Het is immers hallal als hij moslim wordt. Toch kan ik me wel inleven in de situatie waarin je ouders zitten. Ze zijn bang dat men over hun zal roddelen enzo. Maar ze moeten ook realiseren dat die mensen die daarover zullen roddelen zelf ook een probleem hebben. Niemand leeft een onbezorgde leven. Ik hoop voor je dat je het met je ouders kunt uitpraten en je moet je realiseren dat ze van je houden al laten ze dat mischien niet op een goede manier blijken. Doe geen domme dingen waarvan je later spijt zult krijgen.
Groeten Najoua

sassah
07-07-04, 17:39
beste rachida

ik ben spaanse en mijn vriend is marrokaans wij zijn nu drie jaar bij elkaar,beide families hadden problemen met onze relatie,maar door te geloven in onze liefde heeft nu toch idereen het geaccepteerd.we probereb iedereen tegemoet te komen door de cultuur van onze ouders niet te schaden en daar zo goed mogelijk in mee te gaan om te laten zien dat we ze altijd zullen eren.
het is echt niet altijd makkelijk vooral als je ruzie heb met elkaar door familie,maar als je om elkaar geeft zal je de kracht hebben om door te gaan.
familie blijft familie en meestal proberen ze alleen te doen wat goed voor je is,al heb jij daar soms een andere mening over,
mijn advies voor jou is dat je niet uit het oog verliest wat goed voor je is en dat je alleen iets doet als jij je daar goed bij voelt....

sweetylady007
07-07-04, 19:56
oooo rachid,
ik hoop echt dat je weet waar je mee bezig
bent :confused:
je ouders weten wat goed voor je is en
waarom ze niet willen dat je met je vriendin om gaat
zij zullen later op de dagdesoordeels ook
gevraagt worden waar om ze jou niet tegen hebben gehouden
om niet met haar om te gaan

dus rachid geloof me je ouders willen het beste voor je
{tenzij ze moslim word want dan is het een ander varhaal}

Eelke
08-07-04, 11:24
Geplaatst door sweetylady007
oooo rachid,
ik hoop echt dat je weet waar je mee bezig bent :confused:
je ouders weten wat goed voor je is en
waarom ze niet willen dat je met je vriendin om gaat
zij zullen later op de dagdesoordeels ook
gevraagt worden waar om ze jou niet tegen hebben gehouden
om niet met haar om te gaan

dus rachid geloof me je ouders willen het beste voor je
{tenzij ze moslim word want dan is het een ander varhaal}

Ouders willen niet altijd het beste voor je hoor. Ouders willen wat ze denken dat het beste voor je is. Verder is traditie en wat de rest van de wereld denkt ook vaak heel belangrijk.
Luister dus zeker naar je ouders maar neem niet alles zomaar aan wat ze zeggen. Denk er eerst zelf over na en neem dan een besluit. Jij moet invulling geven aan je leven en jij moet het leven, niet je ouders.

Groet, groet Eelke

RitaMaria
11-09-04, 13:57
Ben zelf getrouwd met een niet moslim (spanjaard) Hij is
streng katholiek. We hebben inmiddels een zoontje van
drie en hij wordt islamitisch opgevoed in de spaanse taal...

panther3301
17-09-04, 14:59
zo zo al vinden je ouders het niet goed, wat doe je met een kaaskop. denk nou maar eerst goed na.

mohameddd
18-09-04, 10:57
zo hey rita en je bent er nog trots op ook, ik vind het mara een slettebakken streek . je houdt van ? vanwaar leerde je hem kennen dus daar zat je al fout, 16 jaar doet haar ouders nu al pijn en ze denkt dat haar relatie stand zal houden .. meisje je hebt nog niet eens volgroeide borten wat dnek je aan trouwen met ene kaaskop. ik heb hier een totaal tegen maar do e maar wat je wilt IK KEUR HET AF .. al helemaal als je je ouders pijn doet.

mohameddd
zo hey rita en je bent er nog trots op ook, ik vind het mara een slettebakken streek . je houdt van ? vanwaar leerde je hem kennen dus daar zat je al fout, 16 jaar doet haar ouders nu al pijn en ze denkt dat haar relatie stand zal houden .. meisje je hebt nog niet eens volgroeide borten wat dnek je aan trouwen met ene kaaskop. ik heb hier een totaal tegen maar do e maar wat je wilt IK KEUR HET AF .. al helemaal als je je ouders pijn doet.

mohameddd

imaam
20-09-04, 12:46
Geplaatst door Mo&Fa

selaamhalikoem warhmatoelaah wa barakahtoe

je ouders zijn bang dat mensen gaan roddelen over hun

zal je een hadith vertellen

een man kwam naar de profeet saws en zei ik heb over die en die geroddelt rasoelhullah(sawS)zei:hier brood en leg elke stap een kruimel tot je huis en kom over een maan terug of over een week

hij deed het en kwam terug en zie ya rasoelhullah(Saws)heb het gedaan en nu?

rasoelhullah(saws)zei: ga terug en elke kruimel opd ie je ging zetten

hij deed het en kwam terug en zei ya rasoelhullah(sawS)ikkon niks meer vinden vogels hebben het zeker opgegeten

rasoelhullah(saws)zei zie je hoe snel geroddel spreidt en moeilijk is om het goed te maken mensen pakken het en vertellen het door

nog een verhaal dat een man langs 2 vrouwen ging lopen en een rouw ging over hem roddelen en hij wist het en liep door

het volgende dag kwam hij met bos bloemen en klopte bij der aan en ze deed open en zei tegen der dank je wel dat je over me heb geroddelt heb ik nodig voor op de dag des oordeels dus de hassenet de goeie daden die hij krijgt

soebhanahalaah

ailikoem selaam warhmatoelaah wa barakahtoe

bnija nadoria
29-09-04, 14:08
Hoi ,

Ik geef je groot gelijk meisje.
Zelf ben ik getrouwd met mijn neef puur om mijn ouders te plezieren.
Moment dat ik verloofd was en ik naar mijn ouders toe ging dat ik niet van hem hield begonnen ze me om te praten . wat zal die en die van me denken..........vraag me niet wie die mensen zijn.
Kort gezegd ik ben met hem getrouwd en het is een nachtmerrie.
Ik kan uit de grond van mijn hart zeggen dat ik hem haat. dit weten mijn ouders en de rest eromheen. Maar goed SCHEIDEN IS EEN SCHANDE in hun ogen. Dus daar gaan mijn jonge jaren en dit alleen voor mijn ouders en familie die nog in de bergen wonen in marokko.
Dus ik zou zeggen volg je hart, want je leeft maarb een keer.

Groetjes van iemand die echt de weg kwijt is momenteel. :droef:

Me&Me
02-10-04, 20:48
Is je vriend een moslim???

Was hij al bekeerd voor je hem kende, dan Wens ik je het allerbeste toe!!!!

Indien niet...Is hij het niet waard om je ouders voor hem op te geven en je geloof...vooral je geloof!!! Want hij zal je zeker doen dwalen geloof me!!!

moehiem inchal'allah neem je de juiste beslissing... want tegenwoordig wat er tog allemaal gebeurt in de wereld.. de tijd is bijna gekomen !!! de tekenen zijn er al.... :confused: maar ja ..tis nu eenmaal zo...

beslamma..