PDA

Bekijk Volledige Versie : Najoua, 19 jaar, studente SPW

Mo&Fa
31-05-04, 20:19
Fa : Ben je weleens verliefd geweest?
Najoua : Ja ben een keertje verliefd geweest en nog steeds.

Fa : Hoe voelt verliefdheid?
Najoua : Verliefdheid voelt goed, vertrouwd en veilig.

Fa : Ben je iemand die snel verliefd wordt of juist niet?
Najoua : Nee, ik word absoluut niet snel verliefd. Ik irriteer me snel aan kleine dingetjes. Ben kieskeurig, vrees ik.

Fa : Laat je degene waar je verliefd op bent het weten?
Najoua : Ik wacht het af. Ik zou nooit tegen diegene zeggen dat ik verliefd op hem ben. Dat durf ik gewoon niet, omdat ik bang ben voor afwijzing.

Fa : Aan wie vertel je dat je verliefd bent of hou je het juist voor je? Najoua : Als ik verliefd ben vertel ik dat aan mijn moeder en mijn beste vriendin. Ik schreeuw het niet van de daken, maar hou het ook niet voor me.

Fa : Kun je het thuis vertellen?
Najoua: Aan mijn moeder.

Fa : Kun je in het kort iets vertellen over de laatste keer dat je verliefd was?
Najoua : Ik ben erachter gekomen dat dit de eerste keer is dat ik echt verliefd ben. Ik had weleens vriendjes gehad, maar als dat nou ging haalde ik mín schouders op en ging vrolijk verder. Maar zoals het nu is heb ik nog nooit gevoeld en het voelde gelijk goed.

Fa : Heb je weleens liefdesverdriet gehad?
Najoua : Nooit liefdesverdriet gehad.

Fa : Wanneer houd je van iemand?
Najoua : Houden van is niet meer zonder iemand kunnen.

Fa : Is verliefdheid hetzelfde als houden van?
Najoua : Eerst komt verliefdheid en daarna houden van. Je kan nog steeds verliefd zijn en houden van tegelijk.

ssamira
09-06-04, 21:46
je hebt wel eens vriendjes gehad :denk:

weet je moeder dat :verward:

wel jammer dat je vriendjes hebt gehad

miss22
12-06-04, 10:59
oh my God! je ma weet t gewoon?

zo weet je dat de wereld nu echt vergaat!

mensen die dingen doen wat haram is en taboe was..

maar nu het normaalste zaak van de wereld is ...

wajouw wajouw!

Chida!
12-06-04, 15:29
miss22 & ssamira wat doen jullie zogenaamd heilig :)

Imperatrice
12-06-04, 16:24
nou jullie overdrijven echt
je kunt tegenwoordig echt wel met je ouders over verliefdheid praten,
de meeste dingen over seksualiteit weet ik van mijn moeder.
Dus zo gek is het ook weer niet.
Trouwens, de meeste (marokkaanse) meiden hier hebben echt wel een relatie, of ooit gehad.

ssamira
12-06-04, 21:38
Geplaatst door Imperatrice
nou jullie overdrijven echt
je kunt tegenwoordig echt wel met je ouders over verliefdheid praten,
de meeste dingen over seksualiteit weet ik van mijn moeder.
Dus zo gek is het ook weer niet.
Trouwens, de meeste (marokkaanse) meiden hier hebben echt wel een relatie, of ooit gehad.

je kan het er wel emt meoder over hebben,maar ik vind het maar om steeds tegen je moeder te zeggen mamma ik ben verliefd

en dan na een tijdje weer

en dan weer en weer

:loens:

ssamira
12-06-04, 21:39
Geplaatst door Chida!
miss22 & ssamira wat doen jullie zogenaamd heilig :)

ja als het relaties gaat ben ik zeker heilig :strik:

Imperatrice
13-06-04, 08:54
als je het verhaal hierboven aandachtig las, zou je zien dat deze
meid nog niet eens zo gek veel keer verliefd is geworden..

Maar ik moet zeggen, je hebt gelijk.
Mij lijkt het ook vreemd als je elke keer naar je moeder rent en zegt:
Mammmmm, ik ben verliefd!

Op den duur krijgt zij ook vreemde gedachtes en de verliefdheid lijkt ook niet meer serieus dan.

( excuses voor mijn allogtonische zinnetjes, mar kheb nogal haast :hihi: )

miss22
15-06-04, 10:03
Ik heb niet gezegd dat ik een heilige non ben ofzo?!!!!!!!!!

Maar je gaat toch niet aan je ma vertellen dat je verliefd ben?!

Ik heb een schat van een moeder..ze begrijpt me altijd,

ik kan haar alles vertellen..maar dit zou ik nooit kunnen doen.

Ben wel benieuwd wat je ma dan wel zegt.. veel plezier met die

jongen en niet te laat tuis komen..sorry hoor maar vindt t niet

normaal meer!!Zoals ik eerder zei het wordt steeds erger op de

wereld!!oke als je echt verliefd bent op diegene en jullie weten zeker

van elkaar dat jullie trouwen.Dan zou ik t nog wel begrijpen!

Maar ja..

groetjes....

Moge ALLAH jullie verder helpen..

boldie
15-06-04, 10:36
Het is beter dat in ieder geval een van je ouders weet met wie je omgaat dan dat je het verstopt doet.

Want een vriend nemen doe je toch!!!! (Nee ik weet niet iedereen. Het is haram). Maar tegenwoordig wil je toch de jongen met wie je zou willen trouwen eerst in ieder geval een beetje leren kennen voor dat je de stap neemt om verder te gaan..

Ook mijn ma weet er van. Tuurlijk vind ze het erg dat ik er een heb. Maar als ze het mij verbiedt geef ik wel aan dat ik het niet meer zal doen.
Maar als je om een jongen geeft maakt niet uit hoe hard je je best doet. Je zal toch een relatie met hem aangaan.

Faadjuh
24-06-04, 19:39
Eerlijk gezegd irriteer ik me mateloos aan mensen die hier schijnheilig lopen te doen en over mensen lopen te oordelen. Mohim...

Het aangaan van een relatie/het nemen van een vriend is inderdaad harram. Maar feit is dat er een grote deel is die dit toch doen.

Ik begrijp het wel dat sommigen zich schamen om het met hun moeder erover te hebben dat ze een vriendje hebben. Maar waarom zeggen jullie dat ze zich voor hun moeder moeten schamen, terwijl ik de belangrijkste naam niet eens zie langskomen, namelijk Allah (swt).

Of je het je moeder vertelt of niet, HIJ ziet ALLES! Indien je het verkeerd vindt om het nieuws te delen met je moeder, ga dan bij jezelf na of het uberhaupt wel goed is om te doen waar je op dat moment mee bezig bent.

Hoe dan ook, indien je er TOCH voor kiest om een vriend te nemen lijkt het me beter om eerlijk te zijn en dit te vertellen aan een van je ouders. Dit geldt niet voor mensen die iedere dagen een nieuwe relatie aangaan, maar voor diegenen die een serieuze relatie hebben. Anders ga je, volgens MIJ, een dubbelleven leiden.

Als je moeder je vraagt waar je bent geweest, en je niet hebt verteld dat je een relatie hebt, dan betekent dit dat de relatie tussen jou en je moeder geen stand zal houden als het gaat om vertrouwen. Je gaat liegen tegen je moeder over je doen en laten. En de leugens gaan zich alleen vermeerderen...

Dus het enige wat IK kan zeggen is, een relatie is haram, maar indien je er TOCH voor kiest praat hier dan met je moeder over. Stel nou dat je iets overkomt...

In de buurt waar ik woon is namelijk iets heel erg gebeurd met een meid. Ze had een vriend, stapte met haar vriend in de auto en deze autotipje eindigde in een ongeluk. En niet zo'n kleine ook. De rest kun je wel bij jezelf nagaan, lijkt mij... Hoe zal je moeder zich voelen als ze achter alle leugens komt op dat moment en haar dochter ook nog in het ziekenbed ligt???

PRECIES!!

Voor de rest die hier lopen te oordelen. Weet dat de tong jou het snelst leidt naar de hel. We zijn hier eenmaal bij een gekomen op dit forum. En dan kunnen we dit beter zo goed mogelijk gebruiken door elkaar nuttig advies te geven en elkaar wat bij te leren...

Ik zelf wil geen vriend, wat het soms wel moeilijk maakt om iemand echt te leren kennen. En ook al vind ik dat ik de juiste leeftijd heb bereikt voor het huwelijk, zal ik geduldig wachten op een goede moslimman die me zal vinden en dit op de juiste manier wil aangaan. En ik zou niets anders willen voor mn mede-zusters.

Wat ik mezelf niet aangedaan wil hebben, doe ik een ander ook niet aan. Wat ik mezelf niet toegewenst wil hebben, wens ik een ander ook niet toe....

Wa salaam wa alaikom,

Faadjuh

senna_zina
28-06-04, 14:59
ik ben het er helemaal met je eens:)

Lwarda
28-06-04, 21:06
Geplaatst door Faadjuh
Eerlijk gezegd irriteer ik me mateloos aan mensen die hier schijnheilig lopen te doen en over mensen lopen te oordelen. Mohim...

Het aangaan van een relatie/het nemen van een vriend is inderdaad harram. Maar feit is dat er een grote deel is die dit toch doen.

Ik begrijp het wel dat sommigen zich schamen om het met hun moeder erover te hebben dat ze een vriendje hebben. Maar waarom zeggen jullie dat ze zich voor hun moeder moeten schamen, terwijl ik de belangrijkste naam niet eens zie langskomen, namelijk Allah (swt).

Of je het je moeder vertelt of niet, HIJ ziet ALLES! Indien je het verkeerd vindt om het nieuws te delen met je moeder, ga dan bij jezelf na of het uberhaupt wel goed is om te doen waar je op dat moment mee bezig bent.

Hoe dan ook, indien je er TOCH voor kiest om een vriend te nemen lijkt het me beter om eerlijk te zijn en dit te vertellen aan een van je ouders. Dit geldt niet voor mensen die iedere dagen een nieuwe relatie aangaan, maar voor diegenen die een serieuze relatie hebben. Anders ga je, volgens MIJ, een dubbelleven leiden.

Als je moeder je vraagt waar je bent geweest, en je niet hebt verteld dat je een relatie hebt, dan betekent dit dat de relatie tussen jou en je moeder geen stand zal houden als het gaat om vertrouwen. Je gaat liegen tegen je moeder over je doen en laten. En de leugens gaan zich alleen vermeerderen...

Dus het enige wat IK kan zeggen is, een relatie is haram, maar indien je er TOCH voor kiest praat hier dan met je moeder over. Stel nou dat je iets overkomt...

In de buurt waar ik woon is namelijk iets heel erg gebeurd met een meid. Ze had een vriend, stapte met haar vriend in de auto en deze autotipje eindigde in een ongeluk. En niet zo'n kleine ook. De rest kun je wel bij jezelf nagaan, lijkt mij... Hoe zal je moeder zich voelen als ze achter alle leugens komt op dat moment en haar dochter ook nog in het ziekenbed ligt???

PRECIES!!

Voor de rest die hier lopen te oordelen. Weet dat de tong jou het snelst leidt naar de hel. We zijn hier eenmaal bij een gekomen op dit forum. En dan kunnen we dit beter zo goed mogelijk gebruiken door elkaar nuttig advies te geven en elkaar wat bij te leren...

Ik zelf wil geen vriend, wat het soms wel moeilijk maakt om iemand echt te leren kennen. En ook al vind ik dat ik de juiste leeftijd heb bereikt voor het huwelijk, zal ik geduldig wachten op een goede moslimman die me zal vinden en dit op de juiste manier wil aangaan. En ik zou niets anders willen voor mn mede-zusters.

Wat ik mezelf niet aangedaan wil hebben, doe ik een ander ook niet aan. Wat ik mezelf niet toegewenst wil hebben, wens ik een ander ook niet toe....

Wa salaam wa alaikom,

Faadjuh

:duim:

Juist em Berggeit! :)

ElfjeGlamdring
29-06-04, 09:47
Hoi Naj, jij komt toch uit driouch?

Groetjes van mij!!!

miss22
30-06-04, 13:38
verliefd op iemand zn en een vriend hebben is heel wat anders meid!!!!!

je kan ook verliefd zn op iemand waar je geen relatie mee hebt!

zoals ik eerder zei ik ben geen heilige non ofzo!!!

we hebben t nu over iemand die verliefd is en het aan haar ma

verteld!

dus zoals er eerder al iemand zei, elke keer als je gewoon verliefd

bent ren je naar je ma?

elmohiem ma3asallama

moge ALLAH jullie verder helpen