PDA

Bekijk Volledige Versie : Staking personeel Royal Air Maroc



gibraltar
01-06-04, 17:32
Staking personeel Royal Air Maroc doet reizigers stranden op Zaventem
Op de luchthaven van Zaventem zitten sinds vanmiddag enkele tientallen reizigers naar Marokko vast door een staking bij de Marokkaanse luchtvaartmaatschappij Royal Air Maroc. Hun vlucht, die rond het middaguur naar Marokko zou opstijgen, is niet vertrokken. Onder de reizigers is een dertigtal klanten van SN Brussels Airlines, zo bevestigt woordvoerder Geert Sciot.

"Deze mensen kunnen evenwel rond 19 uur mee met de SN-vlucht naar Casablanca", verzekert de woordvoerder. "Ook onze terugvlucht vanuit Casablanca zal wellicht ten gevolge van de staking vol zitten". "Royal Air Maroc is een codeshare-partner van SN Brussels Airlines. Zodoende verkoopt de Marokkaanse maatschappij zitplaatsen op onze vluchten en wij op die van hen. Vandaar dat door de staking bij hen ook SN-klanten zijn getroffen", verduidelijkt Geert Sciot. (LOR, belga)

Orakel
01-06-04, 21:52
Van mij mogen ze dat hele RAM in 1 keer opdoeken.
1x per week een vlucht, om 22.00 uur, je betaalt je blauw, belabberde service en organisatie.
Rommel.

mark61
02-06-04, 10:49
Wanneer gingen ze ook al weer de TGV doortrekken naar Afrika?

Pytaghoras
02-06-04, 11:00
Kut vliegmaatschappij. Erg duur, lijkt alsof je een vlucht koopt naar paradijs. Ik reis nooit met RAM. Als ik naar Marokko ga, dan ga ik met basiq air naar Malaga en vandaar neem ik de boot naar Marokko. Niet dat het goedkoper is, maar het gaat erom dat ze mijn centen niet krijgen.

plexus
02-06-04, 11:08
vgeld zal niet echt blij zijn met al deze nare recties.. :hihi:

Zwarte Schaap
02-06-04, 11:11
Geplaatst door Orakel
Van mij mogen ze dat hele RAM in 1 keer opdoeken.
1x per week een vlucht, om 22.00 uur, je betaalt je blauw, belabberde service en organisatie.
Rommel.

Uit onvrede met het prijsbeleid dat Marokkanen voor dezelfde ticket meer moeten betalen heb ik gezworen nooit meer met RAM te vliegen.

Tip voor noordelingen:

Neem een ticket naar een Spaanse stad die het dichtsbij Marokko is, zoals bijvoorbeeld Malaga. Daarna een 2 uur durende busreis naar Algeciras en klaar is kees.

Voordeel: Goedkoper en meer vluchten. Probeer een campingvlucht te boeken zit je helemaal onder de prijs.

De laatste keer dat ik dat deed (2000) koste een ticket 680 gulden in het hoogseizoen, de campingvlucht koste mij maar 333 gulden.

MokroMike
02-06-04, 11:17
Met vliegtuig naar Marokko ? Je bent niet goed wijs.


Met de auto binnen 18 uur in Algeciras. ff opfrissen in de boot, en je bent in Tanger.

Naar Marokko zonder auto is als naar de Alpen zonder ski's.

mark61
02-06-04, 11:22
Geplaatst door MokroMike
Met vliegtuig naar Marokko ? Je bent niet goed wijs.

Met de auto binnen 18 uur in Algeciras. ff opfrissen in de boot, en je bent in Tanger.

Naar Marokko zonder auto is als naar de Alpen zonder ski's.

Das wel een dodenrit dan. S Sebastian is al 12 uur. t Ken net. Zo onder Bordeaux zie je dan de eerste busjes ondersteboven in de middenberm.

Deed Transavia niet goedkopere vluchten?

sienia
02-06-04, 11:24
Als we nou eens allemaal massaal de RAM zouden boycotten?
Tijd voor actie.

Mn ouders balen er ook van, maar hebben geen zin in de rompslomp van overstappen, bagage etc ze zijn min of meer gedwongen gebruik te maken van de ´gastvrijheid´van de Ram.
Kga nog liever met de auto.

MokroMike
02-06-04, 11:33
Geplaatst door mark61
Das wel een dodenrit dan. S Sebastian is al 12 uur. t Ken net. Zo onder Bordeaux zie je dan de eerste busjes ondersteboven in de middenberm.


Nee hoor, gewoon niet stoppen. Tanken en doorrijden....eten en drinken achter het stuur. Lekker doorrijden. En zorgen dat je op het meest efficiente moment vertrekt. Dus geen weekenden.

+- 9:00- vertrek uit R'dam
+- 13:00 Parijs
+- 19:00 S. Sebastian
+- 23:00 Madrid
+- 4:00 Algeciras

o ja...en niet met een busje natuurlijk. Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste 3 x minimaal met een 2.8 benzine de rit heb afgelegd.....

1x 18 uur 1x 22 uur en 1x 25 uur.

mark61
02-06-04, 11:49
Geplaatst door MokroMike
Nee hoor, gewoon niet stoppen. Tanken en doorrijden....eten en drinken achter het stuur. Lekker doorrijden. En zorgen dat je op het meest efficiente moment vertrekt. Dus geen weekenden.

+- 9:00- vertrek uit R'dam
+- 13:00 Parijs
+- 19:00 S. Sebastian
+- 23:00 Madrid
+- 4:00 Algeciras


Das strak. Dan moeten er geen files zijn onderweg. Mijn record S Sebastian is 11 uur, 's nachts gereden dan. Maar geen 2.8 natuurlijk.

Zwarte Schaap
02-06-04, 12:10
Geplaatst door mark61
Das strak. Dan moeten er geen files zijn onderweg. Mijn record S Sebastian is 11 uur, 's nachts gereden dan. Maar geen 2.8 natuurlijk.

Dat is niet echt bijster snel. Dat haalt mijn vader nog wel met zijn dieseltje. Van Nederland tot aan de Frans-Spaanse grens is het standaard 12 uur rijden zonder echt boven de 120 km/u te komen.

taouanza
02-06-04, 12:33
Geplaatst door MokroMike
Nee hoor, gewoon niet stoppen. Tanken en doorrijden....eten en drinken achter het stuur. Lekker doorrijden. En zorgen dat je op het meest efficiente moment vertrekt. Dus geen weekenden.

+- 9:00- vertrek uit R'dam
+- 13:00 Parijs
+- 19:00 S. Sebastian
+- 23:00 Madrid
+- 4:00 Algeciras

o ja...en niet met een busje natuurlijk. Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste 3 x minimaal met een 2.8 benzine de rit heb afgelegd.....

1x 18 uur 1x 22 uur en 1x 25 uur.

Dit vind dus poging tot doodslag.:moe:

mark61
02-06-04, 12:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is niet echt bijster snel. Dat haalt mijn vader nog wel met zijn dieseltje. Van Nederland tot aan de Frans-Spaanse grens is het standaard 12 uur rijden zonder echt boven de 120 km/u te gaan.

Je moet wel van goede huize komen, en heel hard rijden, om een moyenne van 120 km/u te halen op een doorsnee drukke dag. En een grote blaas en tank hebben. Je kan niet tegelijkertijd gemiddeld 120 km/u rijden en maximaal 120 km/u. Das wiskundig onmogelijk. Tig tolpoortjes, tanken, plassen (helaas niet synchroon, vooral bij kinderen), periphérique, achter vrachtwagens hangen, rondweg Bordeaux, en dat alles in 1 uur. Indianenverhalen.

850
02-06-04, 12:53
Geplaatst door Pytaghoras
Kut vliegmaatschappij. Erg duur, lijkt alsof je een vlucht koopt naar paradijs. Ik reis nooit met RAM. Als ik naar Marokko ga, dan ga ik met basiq air naar Malaga en vandaar neem ik de boot naar Marokko. Niet dat het goedkoper is, maar het gaat erom dat ze mijn centen niet krijgen.

Heb ik ook 2x gedaan met Basiqair maar ga toch maar weer met RAM. Dat gezeik om vanuit Malaga de bus naar Algeciras te nemen om vandaaruit weer de boot te moeten pakken heb ik n beetje gehad.

:gsm: Je moet contact opnemen met Goldtravel in Hilversum 035 6421126. Die hebben hele goedkope vliegtickets naar Marokko.

mark61
02-06-04, 13:19
Geplaatst door taouanza
Dit vind dus poging tot doodslag.:moe:

Yo! Laat dat poging maar weg, ik heb ze gezien. Auto op zijn kop. Inzittenden en inhoud verspreid over vele meters. Zie ik liever niet nog s.

taouanza
02-06-04, 13:24
Geplaatst door mark61
Yo! Laat dat poging maar weg, ik heb ze gezien. Auto op zijn kop. Inzittenden en inhoud verspreid over vele meters. Zie ik liever niet nog s.

Daarom.

Cohen
02-06-04, 13:55
Geplaatst door MokroMike
Met vliegtuig naar Marokko ? Je bent niet goed wijs.


Met de auto binnen 18 uur in Algeciras. ff opfrissen in de boot, en je bent in Tanger.

Naar Marokko zonder auto is als naar de Alpen zonder ski's.

18 uur!!! nari nari, als je de kids maar niet meeneemt, ouwe. Heb vorig jaar 24 uur erover gedaan, d8 dat ik snel was. Alleen wel over barca, is minder druk man.

Cohen
02-06-04, 14:01
Geplaatst door MokroMike

+- 13:00 Parijs
+- 19:00 S. Sebastian



de tering dat is 800 km in 6 uur vriend, dat lange hoere stuk vind ik zo fokking saai.

Zwarte Schaap
02-06-04, 14:04
Geplaatst door mark61
Je moet wel van goede huize komen, en heel hard rijden, om een moyenne van 120 km/u te halen op een doorsnee drukke dag. En een grote blaas en tank hebben. Je kan niet tegelijkertijd gemiddeld 120 km/u rijden en maximaal 120 km/u. Das wiskundig onmogelijk. Tig tolpoortjes, tanken, plassen (helaas niet synchroon, vooral bij kinderen), periphérique, achter vrachtwagens hangen, rondweg Bordeaux, en dat alles in 1 uur. Indianenverhalen.

Rotterdam-Irun= 1240 km

12x120 km/u=1440 km

Als je gemiddeld 120 km/u rijdt kom je binnen 10 uur aan. Aangezien ik 12 uur gezegd heb kun je binnen die 2 uur makkelijk 6 keer 15 minuten pauzeren en daarnaast 2x15 minuten tanken.

850
02-06-04, 14:07
Geplaatst door Cohen
18 uur!!! nari nari, als je de kids maar niet meeneemt, ouwe. Heb vorig jaar 24 uur erover gedaan, d8 dat ik snel was. Alleen wel over barca, is minder druk man.

:lachu: Ik heb er een keer ruim 2 weken over gedaan om in Marokko aan te komen

mark61
02-06-04, 14:14
Geplaatst door Cohen
de tering dat is 800 km in 6 uur vriend, dat lange hoere stuk vind ik zo fokking saai.

Was mij nooit opgevallen dat er langs de A10 of wattizut bordelen gevestigd zijn.

mark61
02-06-04, 14:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Rotterdam-Irun= 1240 km

12x120 km/u=1440 km

Als je gemideld 120 km/u rijdt kom je binnen 10 uur aan. Aangezien ik 12 uur gezegd heb kun je binnen die 2 uur makkelijk 6 keer 15 minuten pauzeren en daarnaast 2x15 minuten tanken.

Jouw vader reed maximaal 120 als ik het me goed herinner. De door mij gequote en door jou overgenomen reistijd was 11 uur.

Om een gemiddelde van 120 te halen moet je constant 150 rijden, leert de ervaring. Bij constant 120 rijdt je in werkelijkheid ongeveer 90-100. Maar lamaar. Dr moet er altijd eentje de langste hebben.

ZbaqZbaq
02-06-04, 15:19
Geplaatst door taouanza
Dit vind dus poging tot doodslag.:moe:

onzin....

je rijdt gewoon lekker door...140/ 150.......mooie brede wegen 180/190

met 3 man in de auto....cd van DHC ( Den Haag Connections ) op maximaal volume......doos redbull en genoeg sigaretten aan boord...en gaan met die banaan.

En als je een auto hebt met goeie wegligingdan zijn de pyreneen en de klim bij Tarifa het meeste fun :D.

o ja...pas op in Belgie...de boetes zijn daar fokking hoog geworden ;)

Orakel
02-06-04, 22:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Uit onvrede met het prijsbeleid dat Marokkanen voor dezelfde ticket meer moeten betalen heb ik gezworen nooit meer met RAM te vliegen.

Jij ook al? :hihi: Dat ze nog klanten hebben.
Vorig jaar gevlogen met RAM. Begon hier al met 2.5 uur vertraging en toen we binnen waren konden we op de rotzooi van de vorige passagiers gaan zitten. Was niet schoongemaakt.
Als schapen dromden de mensen samen bij de ingang en iedereen wilde tegelijk naar binnen.
We moesten niet zeuren over stoelnummers en gewoon ergens gaan zitten.
Het verzoek om een hoogbejaarde en slecht ter been zijnde vrouw bij de uitgang (en vlak bij het toilet) te posteren, werd niet gehonoreerd.
Tijdens de vlucht moest die naar de wc, maar haar rolsstoel mocht niet mee het vliegtuig in en die had ze dus niet.
Twee stewardessen wisten raad: 1tje greep d'r onder de oksels en de ander onder de knieën en sjokten zo door het halve vliegtuig heen.
En daar betaal je dan ruim 600 euro voor.

Jaar daarvoor met een 11 jaar oude 1.9d Transporter geweest. Harder dan 140 ging ie niet en dan alleen als je de wind mee had. Bij hellingen in Frankrijk was z'n top 70 km/uur.
Als je probeerde in te halen, schaamde je je dood.