PDA

Bekijk Volledige Versie : Chef Marokkaanse krant veroordeeld om publicatie



Dx_
01-06-04, 22:55
Chef Marokkaanse krant veroordeeld om publicatie 01-06-2004


De directeur van het Marokkaanse sensatieblad Akhbar Al Ousbouaâ is tot zes maanden gevangenisstraf veroordeeld wegens de publicatie van een artikel over de al dan niet vermeende homoseksualiteit van een minister. Justitie heeft dat dinsdag bekendgemaakt. Hij moet verder een geldboete van vijfduizend dirham (vijfhonderd euro) betalen. De auteur van het artikel kreeg een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden opgelegd.

Het omstreden stuk stond op 9 april in de krant onder de titel Homoseksualiteit en de politieke klasse in Marokko. In het stuk werd bevestigd dat een van de ministers "homoseksuele avonturen" had beleefd in een badplaats in het noorden van het land. Hoewel de naam van de minister niet werd genoemd, viel uit de omschrijving duidelijk op te maken om wie het ging.

Homoseksualiteit is strafbaar in Marokko en geldt er als een groot taboe.

Ron Haleber
01-06-04, 23:19
Gut wat en heisa om helemaal niks. Dat was die econoom Fatha Oualalou. D'r komen 'r trouwens wel meer langs in de A'damse scene - de emir was er ook wel 's incognito - vgeld zal hem wel hebben rondgeleid. :wow:

Pytaghoras
02-06-04, 11:13
Geplaatst door Ron Haleber
Gut wat en heisa om helemaal niks. Dat was die econoom Fatha Oualalou. D'r komen 'r trouwens wel meer langs in de A'damse scene - de emir was er ook wel 's incognito - vgeld zal hem wel hebben rondgeleid. :wow:

Ik dacht dat het Idriss Jetto was. Hij gedraagt zich als een homo. Al die bewegingen, je weet wel? Als hij het maar veilig doet, of eigenlijk niet.

Ron Haleber
02-06-04, 11:50
Geplaatst door Pytaghoras
Ik dacht dat het Idriss Jetto was. Hij gedraagt zich als een homo. Al die bewegingen, je weet wel? Als hij het maar veilig doet, of eigenlijk niet.

Van de nieuwe premier ben ik niet op de hoogte... Maar bij prof. Oualalou heb ik nog colleges gevolgd.

Jij bent eindelijk een Marokkaan die een realistische houding aanneemt en je landgenoten ook de vrijheid van hun privéleven laat! Erg te prijzen in je! :lachu:

Politici moet je afrekenen op wat ze als minister voor hun land doen, óf ze wel of niet hun zakken vullen en niet op hun privéleven- neem Oudkerk cf mijn sig... :wow:


Naar het zuiden - te beginnen bij de Franzosen is men erg gesteld op zijn privé. Neem Mitterand - zijn 2e vrouw liep met dochter - naast de eerste - heel gewoon in zijn begravenis mee... :haha:

Marokko dreigt net als Nederland veel te veel te veramerikaniseren. Roddelen is daar toch al een erg populaire sport... Maar goed dat de emir daar ff een stokje voor steekt! :ninja2:




P.S. Het eerste wat ze trouwens van je eisen, als je in Amsterdam een groep Marokkaanse hotemetoten ontvangt, is een uitgebreide rondleiding over de Walletjes. Daar hebben ze al zoveel over gehoord dat ze dat uitstapje niet willen missen. :rambo:

Je moet als hun begeleider natuurlijk wel goed oppassen dat je ze allemaal weer netjes bij hun hotel aflevert... :jeweetog:

Afrux
02-06-04, 15:52
Geplaatst door Dx_
Chef Marokkaanse krant veroordeeld om publicatie 01-06-2004


De directeur van het Marokkaanse sensatieblad Akhbar Al Ousbouaâ is tot zes maanden gevangenisstraf veroordeeld wegens de publicatie van een artikel over de al dan niet vermeende homoseksualiteit van een minister. Justitie heeft dat dinsdag bekendgemaakt. Hij moet verder een geldboete van vijfduizend dirham (vijfhonderd euro) betalen. De auteur van het artikel kreeg een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden opgelegd.

Het omstreden stuk stond op 9 april in de krant onder de titel Homoseksualiteit en de politieke klasse in Marokko. In het stuk werd bevestigd dat een van de ministers "homoseksuele avonturen" had beleefd in een badplaats in het noorden van het land. Hoewel de naam van de minister niet werd genoemd, viel uit de omschrijving duidelijk op te maken om wie het ging.

Homoseksualiteit is strafbaar in Marokko en geldt er als een groot taboe.

Een taboe, nee scheinheiligheid is een taboe in Marokko. Het is algemeen bekend dat marokko tot de homo-vakantie oorden behoort.

Hoe vaak hoor ik in nador, daar komt een hajji, zo worden ze genoemd. Maar verder worden ze met rust gelaten. Het is in de meeste gevallen niet racistisch bedoeld, maar gewoon om aan te geven dat iemand van heren liefde houdt.

het is niet alleen in Nador, maar overal in Marokko. In Casa blanca is er zelfs een buurt waar je jongtjes zich op straat aanbieden.

Hetzelfde geldt voor prostitutie, soms denk ik dat nergens ter werledn zoveel hoeren zijn als in Marokko. Ik was er in maart in de omgeving van Casa en Tanger, ik kon mijn ogen niet geloven.

Waarom strafbaar? het is er toch en zal er altijd blijven? ieder voor zich en allah voor allen.

Het was dezelfde reden, waarom het boek van wijlen Mohammed Chafik verboden werd. Hij sprak daarover over alcohol, protstitutie (zowel mannelijke als vrouwelijke hoeren), zelfs hij zelf was er een van. hij besprak aal die dingen, die zogenaamd er niet waren in een islamitische land. Dat was niet het beeld dat de extremisten en pan-arabieren wilden hebben, daarom werd het boek, dat gecshreven is in Tamazight en Ddarija eerst in het engels verschenen en daarna naar meer dan 25 talen vertaald.

drbouka
02-06-04, 16:50
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Van de nieuwe premier ben ik niet op de hoogte... Maar bij prof. Oualalou heb ik nog colleges gevolgd.

Jij bent eindelijk een Marokkaan die een realistische houding aanneemt en je landgenoten ook de vrijheid van hun privéleven laat! Erg te prijzen in je! :lachu:

Politici moet je afrekenen op wat ze als minister voor hun land doen, óf ze wel of niet hun zakken vullen en niet op hun privéleven- neem Oudkerk cf mijn sig... :wow:

Als dit nieuws verzonnen is zonder duidelijke aanleiding vind ik dat niemand daar wat mee te maken heeft. Wat iemand in zijn priveleven doet gaat een ander niet aan.
De situatie Oudkerk valt niet helemaal te vergelijken met deze situatie. Als hij gespot is en rustig zijn gangetje gaat a la Oudkerk, dan vind ik dat hij niet in deze functie kan blijven. Hij representeert een bevolking die daar niets mee van doen heeft


Marokko dreigt net als Nederland veel te veel te veramerikaniseren. Roddelen is daar toch al een erg populaire sport... Maar goed dat de emir daar ff een stokje voor steekt! :ninja2:

Onzin, roddelen komt overal even hard voor. Zo vanzelfsprekend geworden dat je het niet eens meer merkt, ook niet wanneer je het zelf doet. Of heb je de theeleuten op elke straathoek en in elke bedrijfskantine nooit gehoord.