PDA

Bekijk Volledige Versie : Europese Verkiezingen 2004, op wie stemmen jullie?



Mark
02-06-04, 20:50
Op wie gaan jullie stemmen bij de Europese verkiezingen??

Ik vind het erg lastig....

De communisten van SP vallen sowieso af
CDA, CU en SGP vallen ook sowieso af
LPF valt direct af
nieuwrechts valt ook gelijk af

en dan onder de niet-gestoorde partijen:....

Groen-links is mij te links

VVD loopt teveel aan de halsband van de VS en willen concurreren met Poolse arbieders (dus minimumloon afschaffen enzo)

D66 wil alles liberaliseren, ik ben bang dat ik straks af en toe geen stroom meer heb verder is het ook een partij die maar een beetje de polls volgt

PVDA vind ik maar een bureaucratische partij zonder gezicht die meer met zichzelf bezig zijn dan met de mensen waar het om gaat



IK WEET HET NIET MEER!~


help mij

Na'NoNiempje
02-06-04, 20:54
Groen-Links. :)

Gr,
NaNiempje

Mark
02-06-04, 20:56
Geplaatst door Na'NoNiempje
Groen-Links. :)

Gr,
NaNiempje

ben je niet bang dat hun politieke ideeen niet realistisch zijn en dat de economie van het land geschaadt zal worden?

barfly
02-06-04, 21:03
Ik ben jaren een trouwe aanhanger geweest van D66 en ben zelfs lid geweest van hun jongeren organisatie. Toch dacht ik de laatste keer op de VVD te moeten stemmen omdat D66 zo ontzettend onbetekenend was geworden... Maar inmiddels pieker ik weer over D66, die zijn in ieder geval pro scholing oa.

SP, na het failliet van de Sovjets hadden die zichzelf moeten opdoeken.
GL, veel te links
CDA en andere gristenclubs, niet seculier.
PvdA, is een optie, maar niet professioneel.
LPF, net als die andere té rechtse clubjes, blerg.

Tis moeilijk...

Mark
02-06-04, 21:10
Geplaatst door barfly
Ik ben jaren een trouwe aanhanger geweest van D66 en ben zelfs lid geweest van hun jongeren organisatie. Toch dacht ik de laatste keer op de VVD te moeten stemmen omdat D66 zo ontzettend onbetekenend was geworden... Maar inmiddels pieker ik weer over D66, die zijn in ieder geval pro scholing oa.

SP, na het failliet van de Sovjets hadden die zichzelf moeten opdoeken.
GL, veel te links
CDA en andere gristenclubs, niet seculier.
PvdA, is een optie, maar niet professioneel.
LPF, net als die andere té rechtse clubjes, blerg.

Tis moeilijk...

Ik heb altijd VVD gestemd maar wordt nogal moe van hun oppervlakkige gedrag betreffende buitenlandse politiek en liberalisering van de markt.

barfly
02-06-04, 21:15
Geplaatst door Mark
Ik heb altijd VVD gestemd maar wordt nogal moe van hun oppervlakkige gedrag betreffende buitenlandse politiek en liberalisering van de markt.

Tja dat vind ik ook, inmiddels zou je mogen verwachten dat men wel weet dat liberalisering van allerhande organisaties niet zaligmakend is. Kijk naar de NS. Ooit het alternatief voor een horloge op internationaal gebied, inmiddels een vervoermiddel dat je liever niet neemt als je op tijd op je werk wil komen. Ik maak me dus ook grote zorgen over de energie bedrijven inderdaad....

Isaac
02-06-04, 21:35
Voor mij is er maar 1 partij, en dat is D66.

Niet de beste, maar de minst slechte.

Mark
02-06-04, 21:40
Geplaatst door Isaac
Voor mij is er maar 1 partij, en dat is D66.

Niet de beste, maar de minst slechte.

Hmmmm tja ik wil eigenlijk op een partij stemmen omdat ik achter hun ideeen sta en niet omdat de anderen NOG slechter zijn

ik stem anders gewoon maar niet

Julien
02-06-04, 21:45
ik twijfel ook nog, tussen deze 2

-D66: is het meest pro-europees (wat ik ook ben), is niet té rechts en volgt niet klakkeloos de V.S. maar ze zijn wel erg klein en spelen niet zo'n grote rol in het parlement. Nog een nadee, ze werken samen met de VVD.

-PvdA: Max vd Berg is naar mijn mening de beste Europese politicus van Nederland, de PvdA is ook aardig pro-europees en ze zijn anti-Bush.. alleen hun (te linkse) ideeen over de economie en privatisering vind ik niet juist.

Ik denk dat het toch PvdA wordt (dankzij vd Berg)

--Overigens mag ik 2x stemmen :p , ook voor de Franse europese verkiezingen.. kmoet daarvoor wel naar Amsterdam, maar als ik dat ga doen stem ik voor de Gaullisten (van Chirac).. te vergelijken met D66/ VVD

barneveld
02-06-04, 21:46
Geplaatst door Mark
Op wie gaan jullie stemmen bij de Europese verkiezingen??

Ik vind het erg lastig....

De communisten van SP vallen sowieso af
CDA, CU en SGP vallen ook sowieso af
LPF valt direct af
nieuwrechts valt ook gelijk af

en dan onder de niet-gestoorde partijen:....

Groen-links is mij te links

VVD loopt teveel aan de halsband van de VS en willen concurreren met Poolse arbieders (dus minimumloon afschaffen enzo)

D66 wil alles liberaliseren, ik ben bang dat ik straks af en toe geen stroom meer heb verder is het ook een partij die maar een beetje de polls volgt

PVDA vind ik maar een bureaucratische partij zonder gezicht die meer met zichzelf bezig zijn dan met de mensen waar het om gaat



IK WEET HET NIET MEER!~


help mij


SGP

christen unie

plexus
02-06-04, 21:46
ael :lole:

Julien
02-06-04, 21:47
Geplaatst door plexus
ael :lole:

oh my god, is dat een mogelijkheid? :D

barneveld
02-06-04, 21:49
als je het niet weet. stem dan op mij


:slapen: :slapen: :slapen: :slapen: :slapen: :slapen:

Mark
02-06-04, 21:55
Geplaatst door barneveld
SGP

christen unie

religieuze partijen zijn taboe bij mij

barfly
02-06-04, 21:57
Geplaatst door barneveld
als je het niet weet. stem dan op mij


:slapen: :slapen: :slapen: :slapen: :slapen: :slapen:

Jij bent toch een kip? Ben je wel eens in Zambia geweest?

Julien
02-06-04, 22:06
Geplaatst door barfly
Jij bent toch een kip? Ben je wel eens in Zambia geweest?

zou je a.u.b. ontopic kunnen blijven :moe: eindelijk eens een topic over europa hier op het forum, wil ik het niet over kippen hebben :D

Julien
02-06-04, 22:07
Geplaatst door Mark
religieuze partijen zijn taboe bij mij

bij mij ook.

Talisman
02-06-04, 22:07
Geplaatst door Mark
Hmmmm tja ik wil eigenlijk op een partij stemmen omdat ik achter hun ideeen sta en niet omdat de anderen NOG slechter zijn

ik stem anders gewoon maar niet

Zoek naar de parlementarier die de reputatie heeft het meest aanwezig te zijn. Ze willen daar nogal 's (vooral de linksen) een hoog verzuim hebben vanwege kinderen/zwak/ziek/misselijk/vergeten/te druk met andere dingen.

Marsipulami
02-06-04, 22:09
Ik stem voor BuB (http://www.belgischeunie.be/) Ik heb er deze week voor het eerst van gehoord aan de radio.

barfly
02-06-04, 22:17
Uit een gehouden debat met lijsttrekkers voor de Europese verkiezingen blijkt dat de CDA vóór een streng Europees beleid is op het gebied van softdrugs. Volgens lijsttrekker Camiel Eurlings moet het gedoogbeleid van Nederland hiervoor vervangen worden. Het debat was vandaag te zien bij Twee Vandaag.

Tijdens het debat liet Eurlings weten dat Nederland geen eiland kan zijn in het grote Europa. Mede hierdoor is er geen ruimte meer voor een apart Nederlands softdrugsbeleid. Zo zegt hij: "Het is een plicht van Europa om de criminaliteit aan te pakken. Eigen posities kunnen we ons niet meer permitteren. Het romantische idee van een hippie met een stickie is voorbij."

De mening van Eurlings stuitte op verzet bij de andere partijen, die deelnamen aan het debat. Zij zien meer in het vasthouden aan het Nederlands beleid van het gedogen van softdrugs. "De scheiding van soft en hard drugs in Nederland is een groot goed", aldus GroenLinks-lijsttrekker Buitenweg.

Brob: http://frontpage.fok.nl/nieuws/42356

kut-christendemocratischappél

Dacht het niet
02-06-04, 22:21
ik stem anders gewoon maar niet [/B][/QUOTE]

kijk dan eens op www.verstandopnul.nl hoef je nooit meer na te denken over stemmen... :lachu:

Marsipulami
02-06-04, 22:22
Geplaatst door barfly
Uit een gehouden debat met lijsttrekkers voor de Europese verkiezingen blijkt dat de CDA vóór een streng Europees beleid is op het gebied van softdrugs. Volgens lijsttrekker Camiel Eurlings moet het gedoogbeleid van Nederland hiervoor vervangen worden. Het debat was vandaag te zien bij Twee Vandaag.

Tijdens het debat liet Eurlings weten dat Nederland geen eiland kan zijn in het grote Europa. Mede hierdoor is er geen ruimte meer voor een apart Nederlands softdrugsbeleid. Zo zegt hij: "Het is een plicht van Europa om de criminaliteit aan te pakken. Eigen posities kunnen we ons niet meer permitteren. Het romantische idee van een hippie met een stickie is voorbij."

De mening van Eurlings stuitte op verzet bij de andere partijen, die deelnamen aan het debat. Zij zien meer in het vasthouden aan het Nederlands beleid van het gedogen van softdrugs. "De scheiding van soft en hard drugs in Nederland is een groot goed", aldus GroenLinks-lijsttrekker Buitenweg.

Brob: http://frontpage.fok.nl/nieuws/42356

kut-christendemocratischappél

Softdrugs is slecht, gevaarlijk in het verkeer en slecht voor schoolresultaten. Ik ben niet voor een streng maar voor een gematigd ontradingsbeleid. Als je verkeerd geparkeerd staat krijg je een boete, als je softdrugs rookt zou je dat ook moeten krijgen. Kwestie van duidelijke lijnen te trekken.

Orakel
02-06-04, 22:23
Geplaatst door barfly
Uit een gehouden debat met lijsttrekkers voor de Europese verkiezingen blijkt dat de CDA vóór een streng Europees beleid is op het gebied van softdrugs. Volgens lijsttrekker Camiel Eurlings moet het gedoogbeleid van Nederland hiervoor vervangen worden. Het debat was vandaag te zien bij Twee Vandaag.

Tijdens het debat liet Eurlings weten dat Nederland geen eiland kan zijn in het grote Europa. Mede hierdoor is er geen ruimte meer voor een apart Nederlands softdrugsbeleid. Zo zegt hij: "Het is een plicht van Europa om de criminaliteit aan te pakken. Eigen posities kunnen we ons niet meer permitteren. Het romantische idee van een hippie met een stickie is voorbij."

De mening van Eurlings stuitte op verzet bij de andere partijen, die deelnamen aan het debat. Zij zien meer in het vasthouden aan het Nederlands beleid van het gedogen van softdrugs. "De scheiding van soft en hard drugs in Nederland is een groot goed", aldus GroenLinks-lijsttrekker Buitenweg.

Brob: http://frontpage.fok.nl/nieuws/42356

kut-christendemocratischappél

Heb stukjes van dat debat meegekregen en krijg braakneigingen als ik die Eurlings hoor praten. Als het aan hem ligt gaan specifieke Nederlandse verworvenheden ge-europianiseerd worden.
Heb 't sowieso niet met die eu die 3/4 van de wetgeving hier bepaalt, maar je moet wat.

VVD moek sowieso al niks van hebben, maar sinds Bolkie onze privacy aan de VS wense te verkwanselen al helemaal niet.

Onlangs een uitzending van Factor gehoord op radio 1 en daaruit bleek dat ondanks een afgesloten conveant er nog steeds gesjoemeld werd met gemeenschapsgeld. PvdA, GL en SP legden wel verantwoording af.

Van de PvdA vermoed ik dat ze voor vuurwerk gaan zorgen. :)
Nu alleen nog hun partijprogram es doorlezen.

barfly
02-06-04, 22:30
Geplaatst door Marsipulami
Softdrugs is slecht, gevaarlijk in het verkeer en slecht voor schoolresultaten. Ik ben niet voor een streng maar voor een gematigd ontradingsbeleid. Als je verkeerd geparkeerd staat krijg je een boete, als je softdrugs rookt zou je dat ook moeten krijgen. Kwestie van duidelijke lijnen te trekken.

En als je, je lek zuipt aan dat heerlijke jenever in het Jenever-café in Antwerpen dan is alles dik in orde :duim:

barfly
02-06-04, 22:31
Geplaatst door Orakel
Heb stukjes van dat debat meegekregen en krijg braakneigingen als ik die Eurlings hoor praten. Als het aan hem ligt gaan specifieke Nederlandse verworvenheden ge-europianiseerd worden.
Heb 't sowieso niet met die eu die 3/4 van de wetgeving hier bepaalt, maar je moet wat.

VVD moek sowieso al niks van hebben, maar sinds Bolkie onze privacy aan de VS wense te verkwanselen al helemaal niet.

Onlangs een uitzending van Factor gehoord op radio 1 en daaruit bleek dat ondanks een afgesloten conveant er nog steeds gesjoemeld werd met gemeenschapsgeld. PvdA, GL en SP legden wel verantwoording af.

Van de PvdA vermoed ik dat ze voor vuurwerk gaan zorgen. :)
Nu alleen nog hun partijprogram es doorlezen.

Weet wat me echt ontzettend zorgen baart? Dat die Eurlings er uitziet als een bigtime presentator....

Marsipulami
02-06-04, 22:37
Geplaatst door barfly
En als je, je lek zuipt aan dat heerlijke jenever in het Jenever-café in Antwerpen dan is alles dik in orde :duim:


Alcohol is ook slecht. Zo mogelijk nog stukken slechter dan canabis roken. Maarre dat is dus een argument om alcoholgebruik terug te dringen en niet om softdrugs te gedogen. Laat staan te promoten.

Rob T
02-06-04, 22:48
Ik overweeg Nieuw Rechts te stemmen. maar heb geen idee of ze kans maken om de kiesdrempel te halen. Gelukkig heb ik ook nog een volmacht :)

Orakel
02-06-04, 22:52
Geplaatst door barfly
Weet wat me echt ontzettend zorgen baart? Dat die Eurlings er uitziet als een bigtime presentator....

:p De zwakste schakel!
Tis net een marionet, draait z'n riedeltje af en hij maakt op mij een onbetrouwbare indruk.
En ik heb een hekel aan Limburgers. Kweenie waarom, maar je moet toch aan iemand een hekel hebben.

Heb net ff gesurfd en het wordt PvdA.

Tegen handelsbarrieres en landbouwsubsidies, tegen europese regel- en bemoeizucht, tegen de verrechtsing van Europa en d'r zitten geen Brabanders in.

Isaac
02-06-04, 22:54
Een jointje op z'n tijd, daar is niks mis mee. :D

Mark
03-06-04, 06:37
Die Eurlings moet inderdaad lekker in Limburg blijven.