PDA

Bekijk Volledige Versie : Extreem links perkt alweer vrijheid van meningsuiting in en maakt debat onmogelijk



Rob T
03-06-04, 00:10
Bedreigde café-eigenaar last debat af

Een Europadebat dat woensdagavond in Amsterdam door jongerenafdelingen van politieke partijen zou worden gehouden, is op het laatste moment afgelast. De eigenaar van het café waar het debat zou worden gehouden, verbood het evenement nadat er door antifascisten aan zijn adres bedreigingen waren geuit.

De bedreigingen hielden verband met de komst van NieuwRechts-voorman Michiel Smit. Ook Smit zelf zou bedreigd zijn. "We dachten met Michiel Smit een kritisch en ander geluid aan het debat toe voegen, maar daar kwamen nogal wat scherpe reacties op", aldus een woordvoerder van het CDJA, de jongerenafdeling van het CDA. CDJA was samen met de VVD-jongeren verantwoordelijk voor de organisatie van het debat.

Café De Bekeerde Suster in de Amsterdamse binnenstad was overigens niet op de hoogte van het plaatsvinden van het debat. "Bij ons was alleen een ruimte gereserveerd voor een borrel", zegt de bedrijfsleider. Na een aantal dreigtelefoontjes besloot de eigenaar contact opnemen met de politie, die adviseerde het debat af te lasten. Ook werd contact gezocht met de organisatie. Die zei begrip te hebben voor het standpunt van de uitbater.

Isaac
03-06-04, 00:15
Deporteren naar Noord-Korea die hap.

850
03-06-04, 00:18
Geplaatst door Rob T
Bedreigde café-eigenaar last debat af



:boogie: Heel goed! Laat Smitje maar de mond gesnoerd worden.

850
03-06-04, 00:21
Geplaatst door 850
:boogie: Heel goed! Laat Smitje maar de mond gesnoerd worden.

2 juni 2004: Europadebat met Michiel Smit afgelast
Vandaag zou in Amsterdam het Europadebat plaats vinden, georganiseerd door de CDA-jongeren. Een van de deelnemers aan dit debat zou zijn de Rotterdamse rechts-extremist Michiel Smit van Nieuw Rechts. Om deze reden zegde eerder al de jongerenorganisaties van de SP en Groen Links af. Zij wilden niet geassocieerd worden met extreem-rechts. Door in discussie te treden met extreem-rechts legitimeer je slechts hun denkbeelden. AFA-Amsterdam is verheugd over de beslissing dat toch besloten is om extreem-rechts en dus Michiel Smit geen podium te bieden om zijn walgelijke ideeën te kunnen komen vertellen. Jammer is dat sommige politieke partijen dit alleen wilden doen op basis van veiligheidsoverwegingen en niet op inhoudelijke gronden. We zullen dus waakzaam moeten blijven dat dit zich niet in de de toekomst gaat herhalen!!

Isaac
03-06-04, 00:25
Geplaatst door 850
:boogie: Heel goed! Laat Smitje maar de mond gesnoerd worden.

Ben geen fan van Smit, maar mensen met een houding zoals jij mogen ze van mij ook afschieten.

Joesoef
03-06-04, 00:29
Alle alcohol schenkende bedrijven moeten uberhaupt gesloten worden!

850
03-06-04, 00:42
Geplaatst door Isaac
Ben geen fan van Smit, maar mensen met een houding zoals jij mogen ze van mij ook afschieten.

Ook afschieten? Wie heb je dan nog meer op je verlanglijstje staan?

Isaac
03-06-04, 01:13
Geplaatst door 850
Ook afschieten? Wie heb je dan nog meer op je verlanglijstje staan?

Het was meer in overdrachtelijke zin bedoeld.

Maar mensen die de vrijheid van meningsuiting willen inperken komen altijd hoog op mijn lijstje te staan.

850
03-06-04, 01:22
Geplaatst door Isaac
Het was meer in overdrachtelijke zin bedoeld.

Maar mensen die de vrijheid van meningsuiting willen inperken komen altijd hoog op mijn lijstje te staan.

Vrijheid van meningsuiting is geen heilige grond. Als iemand dat wilt misbruiken om problemen te zaaien dan zie ik geen reden om zulks volk te muilkorven.

nard
03-06-04, 07:31
Geplaatst door Joesoef
Alle alcohol schenkende bedrijven moeten uberhaupt gesloten worden!


:D

Dit zou zelfs de SGP niet durven zeggen en hier wordt t moeiteloos geaccepteerd..

;)

Rob T
03-06-04, 08:43
Geplaatst door 850
Vrijheid van meningsuiting is geen heilige grond. Als iemand dat wilt misbruiken om problemen te zaaien dan zie ik geen reden om zulks volk te muilkorven.
Waarom worden extreem linkse partijen dan wel getolereerd? Alsof uitvoering van hun plannen niet de ondergang van NL zou betekenen. En kan een groepje linkse rakkers bepalen wie wel en wie niet gebruik mag maken van zijn vrijheid van meningsuiting? Is dit geen taak van de rechter?

duende
03-06-04, 11:09
Ik ben geen liefhebber van rechts en al helemaal niet van extreem rechts, maar is het niet beter om in een discussie de argumenten aan te horen van welke partij dan ook.
Persoonlijk vind ik het een grote misser dat er dreigementen geuit zijn aan het adres van de idioot Smit.
Waarom?
Dit soort lieden wordt over het algemeen vast gekletst omdat ze hun rechtse xenofobische onderbuik gevoel niet kunnen beargumenteren.
Deze Michiel Smit is in diverse intervieuws ook al behoorlijk op zijn domme bek gegaan.
En over extremen gesproken...Uiteindelijk komen ze weer bij elkaar.
Rechts en links als het extreem is zijn ze precies hetzelfde.
Ik lees in deze "discussie????" alleen maar dingen als de mond snoeren en andere fraaie dingen.

duende
03-06-04, 11:15
Geplaatst door 850
Vrijheid van meningsuiting is geen heilige grond. Als iemand dat wilt misbruiken om problemen te zaaien dan zie ik geen reden om zulks volk te muilkorven.

Ja, ja het doel heiligt de middelen.
Zo wordt de mensheid nog eens volwassen he?
Zij die anderen de mond willen snoeren zijn niet zeker van hun gelijk.
Jij noemt jezelf waarschijnlijk links.
Ik groet je met een groet die je wel zult kennen.
Houzee.

850
03-06-04, 12:47
Geplaatst door Rob T
Waarom worden extreem linkse partijen dan wel getolereerd? Alsof uitvoering van hun plannen niet de ondergang van NL zou betekenen. En kan een groepje linkse rakkers bepalen wie wel en wie niet gebruik mag maken van zijn vrijheid van meningsuiting? Is dit geen taak van de rechter?

Welke extreem linkse partijen? Die bestaan niet eens. Je ziet spoken.

Rocky
03-06-04, 12:58
Ik vind het goed dat Racistische partijen als NieuwRechts de mond wordt genoerd. Domme ideeen hebben geen plaats voor politiek. Om maar niet te spreken over de mensen die op zulke partijen stemmen.