PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali overhandigt belager mes



Pagina's : [1] 2

Mark
03-06-04, 06:34
Hirsi Ali overhandigt belager mes

***************************************
HILVERSUM Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi
Ali is onlangs in een restaurant in Den
Haag belaagd door een jongen die wenste
dat zij wordt gedood.Zij schrijft dit
in haar column in het Algemeen Dagblad.

De jongen zei tegen Hirsi Ali:"Mevrouw,
ik hoop van harte dat de Moedjahedien u
pakken en doodmaken".De politica gaf de
jongen toen haar mes met de mededeling
dat hij haar zelf moest doodsteken.Hij
zei wel te wíllen,maar bang te zijn dat
hij in de gevangenis zou belanden.

De donkerblonde jongen zei 24 jaar oud
te zijn en uit Tilburg te komen.Hirsi
Ali vertelde haar bewakers pas wat er
was gebeurd,toen de jongen al weg was.
***************************************

barfly
03-06-04, 06:47
Geplaatst door Mark
Hirsi Ali overhandigt belager mes

***************************************
HILVERSUM Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi
Ali is onlangs in een restaurant in Den
Haag belaagd door een jongen die wenste
dat zij wordt gedood.Zij schrijft dit
in haar column in het Algemeen Dagblad.

De jongen zei tegen Hirsi Ali:"Mevrouw,
ik hoop van harte dat de Moedjahedien u
pakken en doodmaken".De politica gaf de
jongen toen haar mes met de mededeling
dat hij haar zelf moest doodsteken.Hij
zei wel te wíllen,maar bang te zijn dat
hij in de gevangenis zou belanden.

De donkerblonde jongen zei 24 jaar oud
te zijn en uit Tilburg te komen.Hirsi
Ali vertelde haar bewakers pas wat er
was gebeurd,toen de jongen al weg was.
***************************************

Wel lef als je gewoon een mes geeft :)

taouanza
03-06-04, 06:56
Ach ze is al weer een tijdje niet in het nieuws geweest.:rolleyes:

echnaton
03-06-04, 08:16
Ik vind het een dappere daad. Ze durfde als zwakke vrouw een dominante, mannelijke belager tegemoet te treden!. Hij zal er, denk ik, niet met trots aan terugdenken.

Beëlzebub
03-06-04, 08:21
Het zou me ook niets verbazen als ze het hele verhaal uit haar duim gezogen heeft. :vreemd:

sienia
03-06-04, 08:31
T joch, de donkerblonde jongen van 24 jr, heeft r wel weer aan een onderwerp geholpen.

Simon
03-06-04, 08:38
Column Ayaan Hirsi Ali

Hirsi Ali: O, je hebt moordneigingen

Donderdag had ik een lunchafspraak in het Haagse Dudok. Het grootste deel van het restaurant bleek gereserveerd voor studenten van de hogeschool in Tilburg.

Het waren vriendelijke jonge mensen die druk pratend aan tafel gingen en na korte tijd weer vertrokken. Onderweg naar buiten stopte een jongen met donkerblond haar, vriendelijke ogen en wat pukkels op zijn gezicht bij onze tafel.

Hij tikte me op de schouder en zei: ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken. Inshallah, dat zullen ze ook doen.'' (Moedjahedien zijn gewapende strijders voor de islam).

Na de mededeling maakte hij aanstalten om door te lopen. Ik greep hem bij zijn pols en trok hem terug naar mijn tafel. Ik vroeg hem of ik hem goed had verstaan. ,,Ja'', zei hij en herhaalde zijn wens. Hij voegde daaraan toe dat Allah deze hartenkreet zou inwilligen.

Terwijl de jongen sprak, bleef hij mij strak aankijken, het vriendelijke lachje op zijn gezicht. Hij had een zachte g. Mijn gast staarde hem ademloos aan. Ik pakte mijn mes van mijn bord en bood het hem aan.

,,Als je mij dood wilt hebben dan moet je het zelf doen'', zei ik. ,,Waarom zou je het uitbesteden. Jij wilt mij toch dood hebben, doe het dan maar zelf.''

Hij nam het mes niet aan. ,,Mevrouw, ik zou het willen, maar ik durf het niet. Ik ben bang dat ik in de gevangenis kom.''

,,O'', antwoordde ik: ,,Jij hebt moordneigingen en je laat iemand anders het vuile werk opknappen. Een Moedjahedien die jouw wens uitvoert en mij vermoordt gaat ook naar de gevangenis.''

,,Ja, mevrouw, dat is zo.''

Ik legde mijn mes terug en vroeg waarom hij mij dood wilde hebben.

,,U bent een bedreiging voor mijn geloof.''

,,Hoezo? Als je geloof zo krachtig is en uiteindelijk alles zal overwinnen dan kan ik toch geen bedreiging voor jouw geloof zijn? En waarom vraag je Allah niet om mij te laten terugkeren tot het geloof? Dat kan toch ook?''

,,Ja, mevrouw. Dat kan ook, eigenlijk zou dat het beste zijn.''

,,Hoe oud ben je?''

,,24 jaar, mevrouw.''

,,En waar kom je vandaan?''

,,Uit Tilburg, mevrouw.''

,,Wat is je naam?''

,,S., mevrouw.''

Toen zag hij dat z'n groep al bijna verdwenen was. Hij excuseerde zich en liep weg. Dreigementen kwamen tot nu toe via post en telefoon. Soms schreeuwden boze jonge mannen mij op straat toe dat ik dood moest. Niet één dreigement heeft zo'n sterke indruk op mij gemaakt als dat van afgelopen donderdag.

Joesoef
03-06-04, 08:43
Dat krijg je er van als je Islam en meer sluit. Maffie de selafie.....

Proselyte
03-06-04, 08:45
Lafheid demonstreert haar eigen geloofsfailliet.


Lafheid grijpt uiteindelijk zichzelf naar de keel !

Rob T
03-06-04, 08:46
Haha wat een dappere mujahid. Was het soms Shaheed of Yehi?

Proselyte
03-06-04, 08:48
Geplaatst door Proselyte
Lafheid demonstreert haar eigen geloofsfailliet.


Lafheid grijpt uiteindelijk zichzelf naar de keel !

Daarom doen die "dappere" mujahahahahahnadien strijders het in het geniep.

Ze zijn te "dapper" om met open vizier te strijden.

Echt dapper, om even een paar onschuldige Artsen zonder Grenzen te vermoorden !

Taliban, Mujahhaahahahahahnadien, Jihatis, allemaal hetzelfde

jag wat een geloog !

Ron Haleber
03-06-04, 08:59
Geplaatst door taouanza
Ach ze is al weer een tijdje niet in het nieuws geweest.:rolleyes:


Moslima's schijnen toch nog maar steeds niet te begrijpen dat hun emotionele beledigende uitingen als op deze site t.a.v. een allochtone vrouw die tegen geweld jegens vrouwen strijdt, juist een sfeer van geweld scheppen die gevaarlijk is...



Zouden typetjes als taouanza even arrogant reageren als het een rechtse jongere was die een vooraanstaand moslima bedreigde...???

Dan was Holland te klein voor hun verontwaardiging...!



Ik vind al deze luxe typetjes dus enorm hypocriet. Ze zijn te dom om te beseffen dat ze de interculturele sfeer verpesten!

Het gevolg van hun stupiditeit is dat Ayaan in het openbaar nog steeds een paar security-boys nodig heeft van de diplomatieke dienst...


Als deze onbenullige typetjes echt zoveel guts hebben, laat ze dan op vacantie in hun Marokko zich eens in het openbaar gelijk beledigend uiten over Mohamed VI... Ik denk dat onze miezerige lafbekjes dat daar heel snel zullen afleren!

SalmayaSale
03-06-04, 08:59
HELSi Ali hunkert weer naar de aandacht van de media.
Dat u, hij, zij, wij, jullie en helaas Ik reageren, geeft haar veel genoegen.
_ of + nieuws als ze maar in de schijnwerpers staat.
Zielig die bounty toch maar wel beroemd.

SOEYMEYA
03-06-04, 09:05
Hirschi ali,

in mijn ogen een wandelend lijk dat eens nodig de waarheid moet worden gezegd...

ze komt zehma op voor de marokkaanse vrouw die onderdrukt is enz, hoe komt ze erbij om voor MIJ te spreken?!... Waarom komt ze niet op voor de somalische vrouw die nog steeds word besneden, waarom heeft ze Daar niet over, in plaats als een kip zonder kop over de marokkanen, en islamitische scholen te beginnen!!!!

en dan nog maar niet te spreken over de uitlatingen over onze profeet!


maar ach, angst, geld en macht doet rare dingen met een mens!...

gegroet lieve mensen..


ps: Ik keur inderdaad ook die moord op die artsen zonder grensen ten zeerste af! LAFHEID< maar onder elk volk heb je rotte appels...

sienia
03-06-04, 09:08
Geplaatst door Ron Haleber
Moslima's schijnen toch nog maar steeds niet te begrijpen dat hun emotionele beledigende uitingen als op deze site t.a.v. een allochtone vrouw die tegen geweld jegens vrouwen strijdt, juist een sfeer van geweld scheppen die gevaarlijk is...



Zouden typetjes als taouanza even arrogant reageren als het een rechtse jongere was die een vooraanstaand moslima bedreigde...???

Dan was Holland te klein voor hun verontwaardiging...!



Ik vind al deze luxe typetjes dus enorm hypocriet. Ze zijn te dom om te beseffen dat ze de interculturele sfeer verpesten!

Het gevolg van hun stupiditeit is dat Ayaan in het openbaar nog steeds een paar security-boys nodig heeft van de diplomatieke dienst...


Als deze onbenullige typetjes echt zoveel guts hebben, laat ze dan op vacantie in hun Marokko zich eens in het openbaar gelijk beledigend uiten over Mohamed VI... Ik denk dat de lafbekjes dat daar heel snel zullen afleren!

Je vergeet de wijze waarop deze dame strijdt. Zij strijdt zogenaamd voor mijn rechten, maar onderwijl beledigt ze in het wilde weg alles waar ik voor sta. Voor een dergelijk persoon heb ik geen respect, net zo min zij dat heeft voor mijn geloof de Islam.

Bedreigingen aan haar adres vallen gewoon niet goed te praten. Wat mij betreft mag ze haar beweringen blijven spuien, best vermakelijk.

Ik heb meer respect voor zgn allochtone dames als Khadizja Arib.

Vwb je vergelijking met Mo6, die beledigingen zal ik idd achterwege laten wil ik niet in het gevang belanden. Gelukkig leven we hier in een democratie, kom je in het openbaar, steekt je hoofd boven het maaiveld uit dan is de consequentie dat je kritiek te verduren krijgt. Goes with the job.

Ron Haleber
03-06-04, 09:10
Geplaatst door SalmayaSale
HELSi Ali hunkert weer naar de aandacht van de media.
Dat u, hij, zij, wij, jullie en helaas Ik reageren, geeft haar veel genoegen.
_ of + nieuws als ze maar in de schijnwerpers staat.
Zielig die bounty toch maar wel beroemd.

Nog zo'n dom miezerig lafbekje...!

Proselyte
03-06-04, 09:12
Laf is kennenlijk helemaal geen slechte connotatie voor deze ...... tja karakterlozen.

SOEYMEYA
03-06-04, 09:13
Geplaatst door sienia
Je vergeet de wijze waarop deze dame strijdt. Zij strijdt zogenaamd voor mijn rechten, maar onderwijl beledigt ze in het wilde weg alles waar ik voor sta. Voor een dergelijk persoon heb ik geen respect, net zo min zij dat heeft voor mijn geloof de Islam.

Bedreigingen aan haar adres vallen gewoon niet goed te praten. Wat mij betreft mag ze haar beweringen blijven spuien, best vermakelijk.

Ik heb meer respect voor zgn allochtone dames als Khadizja Arib.

Vwb je vergelijking met Mo6, die beledigingen zal ik idd achterwege laten wil ik niet in het gevang belanden. Gelukkig leven we hier in een democratie, kom je in het openbaar, steekt je hoofd boven het maaiveld uit dan is de consequentie dat je kritiek te verduren krijgt. Goes with the job.


inderdaad meid!!!!!!!!!, zehma opkomen voor onze rechten!
Ze heeft inderdaad een traumatische jeugd gehad, waarom komt ze dan niet op voor de somalische vrouw?! In marokko komt vrouwenbesnijding niet eens meer voor!!!!!


maar zodra het maar anti- moslim is, dan word je als een lot uit de loterij binnen gehaald...

Proselyte
03-06-04, 09:19
Maar zodra het maar anti-islam is, dan word je als een lot uit de loterij binnen gehaald...

Als je maar een beetje kritiek hebt op de Islam en dan ook nog bij de christelijke vijand, ben je inderdaad nog geen lot uit de loterij.

maar waag het niet om in je eigen Islamitische land die kritiek te uiten, want dan is je lot zelfs misschien al wel beschikt.

Ron Haleber
03-06-04, 09:25
Geplaatst door sienia
Je vergeet de wijze waarop deze dame strijdt. Zij strijdt zogenaamd voor mijn rechten, maar onderwijl beledigt ze in het wilde weg alles waar ik voor sta. Voor een dergelijk persoon heb ik geen respect, net zo min zij dat heeft voor mijn geloof de Islam.

Bedreigingen aan haar adres vallen gewoon niet goed te praten. Wat mij betreft mag ze haar beweringen blijven spuien, best vermakelijk.

Ik heb meer respect voor zgn allochtone dames als Khadizja Arib.



Zo zullen andere mensen het uiterst beledigend vinden wat de sheikhs El Moumny of Shershabi allemaal te berde brengen.

Dat geeft nog niemand het recht om ze in het openbaar aan te spreken en met de dood te bedreigen!

Ondertussen is dat gedoe van bedreigen in mijn land wel 'bon ton' geworden en ik vind dat ik daar scherp tegen moet protesteren...!

In wezen is het vreselijk laf!


Ik wens namelijk niet dat mijn goede kennissen Khadizja Arib, Naima Azough, Saida al-Hantali of Fatima Elatik binnenkort ook met een paar security-guards de straat over moeten!

Jammer genoeg ben je blijkbaar veel te stom om dat te begrijpen!






Vwb je vergelijking met Mo6, die beledigingen zal ik idd achterwege laten wil ik niet in het gevang belanden. Gelukkig leven we hier in een democratie, kom je in het openbaar, steekt je hoofd boven het maaiveld uit dan is de consequentie dat je kritiek te verduren krijgt. Goes with the job.

Waarom doe je wel dan of vrouwen in Nederland vogelvrij zijn verklaard...??? Dan ben je toch wel erg laf!

Robbedoes
03-06-04, 09:27
Je vergeet de wijze waarop deze dame strijdt. Zij strijdt zogenaamd voor mijn rechten, maar onderwijl beledigt ze in het wilde weg alles waar ik voor sta.


Sienia,

Geef nu eens puntsgewijs aan waarmee AHA alles waar jij voor staat heeft beledigd. Misschien dat ik het begrijp als jij het nog eens op een rijtje zet.

Mark
03-06-04, 09:28
Als ik het goed begrijp dat betreft de kritiek met name het feit dat hirschi geen moslim meer is, geen Marokkaanse is en de islam bekritiseerd.

Maar de punten die zij inhoudelijk maakt over achterstellingen van vrouwen is in principe iets waar sommige dames hier ook wel mee zitten.

Misschien is het handiger om ipv Hirschi aan te vallen, zelf een stem te laten horen over die misstanden, maar dan wel als Marokkaanse moslima die de islam niet aanvalt :)

ps. Ron wat ben je hard vandaag :hihi:

SOEYMEYA
03-06-04, 09:32
Geplaatst door Proselyte
Als je maar een beetje kritiek hebt op de Islam en dan ook nog bij de christelijke vijand, ben je inderdaad nog geen lot uit de loterij.

maar waag het niet om in je eigen Islamitische land die kritiek te uiten, want dan is je lot zelfs misschien al wel beschikt.

ik ontken niet dat dat er in in islamitische landen, de leiders schone handen hebben. Integendeel! hun zijn net zo corrupt als men maar kan zijn, stelletjes sukkels!!!! als ji daar je mening nog uit, ben je gelijk beroofd van je vrijheid!

Maar ik heb het over hirschi ali, die net doet of ze voor mij, als marokkaanse vrouw opkomt!

waarom komt ze niet op voor de Somalische vrouw, daar worden de vrouwen nog steeds besneden....

Rob T
03-06-04, 09:34
Geplaatst door Ron Haleber
Moslima's schijnen toch nog maar steeds niet te begrijpen dat hun emotionele beledigende uitingen als op deze site t.a.v. een allochtone vrouw die tegen geweld jegens vrouwen strijdt, juist een sfeer van geweld scheppen die gevaarlijk is...



Zouden typetjes als taouanza even arrogant reageren als het een rechtse jongere was die een vooraanstaand moslima bedreigde...???

Dan was Holland te klein voor hun verontwaardiging...!



Ik vind al deze luxe typetjes dus enorm hypocriet. Ze zijn te dom om te beseffen dat ze de interculturele sfeer verpesten!

Het gevolg van hun stupiditeit is dat Ayaan in het openbaar nog steeds een paar security-boys nodig heeft van de diplomatieke dienst...


Als deze onbenullige typetjes echt zoveel guts hebben, laat ze dan op vacantie in hun Marokko zich eens in het openbaar gelijk beledigend uiten over Mohamed VI... Ik denk dat onze miezerige lafbekjes dat daar heel snel zullen afleren!
Taouanza is het domme gansje van dit prikbord, snap niet dat je d'r serieus neemt.

Robbedoes
03-06-04, 09:36
Verder ben ik het eens met Ron Haleber's kritiek op Taouanza en co.









Sienia,

Geef nu eens puntsgewijs aan waarmee AHA alles waar jij voor staat heeft beledigd. Misschien dat ik het begrijp als jij het nog eens op een rijtje zet.

Simon
03-06-04, 09:36
Ach ik ben het ook vaak niet met Hirshi Ali eens geweest maar iemand bedreigen is van een geheel andere orde en ik vind wel eens dat jonge moslims te makkelijk denken dat kritiek op hun religie of kritiek op culturele gebruiken uit naam van de Islam een bedreiging van hun geloof zouden zijn. Het gebrek aan tolerantie tegenover anders denkenden is een veel grotere bedreiging.

Mark
03-06-04, 09:37
Geplaatst door SOEYMEYA


waarom komt ze niet op voor de Somalische vrouw, daar worden de vrouwen nog steeds besneden....

ze heeft onlangs voorgesteld om alle somalische meisjes die op vakantie zijn geweest in somalie na aankomt in nederland door een arts te laten controleren of ze niet besneden zijn.

SOEYMEYA
03-06-04, 09:39
Geplaatst door Mark
ze heeft onlangs voorgesteld om alle somalische meisjes die op vakantie zijn geweest in somalie na aankomt in nederland door een arts te laten controleren of ze niet besneden zijn.


kijk nou doet ze iets nuttigs, waar ik van kan zeggen: Dat het een goed punt is!..

vrouwenbesnijding is een laffe daad!

Proselyte
03-06-04, 09:40
Domme gansjes doen mij soms wel eens de handen jeuken,

maar daar laten redelijke mensen het meestal bij !

hoewel ze schijnt iets bij te draaien !

Rob T
03-06-04, 09:41
Geplaatst door Simon
Ach ik ben het ook vaak niet met Hirshi Ali eens geweest maar iemand bedreigen is van een geheel andere orde en ik vind wel eens dat jonge moslims te makkelijk denken dat kritiek op hun religie of kritiek op culturele gebruiken uit naam van de Islam een bedreiging van hun geloof zouden zijn. Het gebrek aan tolerantie tegenover anders denkenden is een veel grotere bedreiging.
Het bevreemd mij nog wel het meeste dat wij alle beledigingen uit moslimhoek maar moeten slikken en zelfs beschuldigd worden van islamfobie als we het niet pikken, maar tegelijkertijd vinden veel moslims het wel legitiem als Hirshi de mond gesnoerd wordt, al is het door een moordaanslag.

SOEYMEYA
03-06-04, 09:43
Geplaatst door Mark
ze heeft onlangs voorgesteld om alle somalische meisjes die op vakantie zijn geweest in somalie na aankomt in nederland door een arts te laten controleren of ze niet besneden zijn.


maar mark, dan is het al te laat voor die meisjes...
ze moet gaan kijken hoe ze het vermijd, voordat het zo ver is....


maar eeuwenlange tradities zijn heel moeilijk om ze uit te bannen uit het leven van mensen die jarenlang daar mee hebben geleefd

Proselyte
03-06-04, 09:43
Geplaatst door Rob T
Het bevreemd mij nog wel het meeste dat wij alle beledigingen uit moslimhoek maar moeten slikken en zelfs beschuldigd worden van islamfobie als we het niet pikken, maar tegelijkertijd vinden veel moslims het wel legitiem als Hirshi de mond gesnoerd wordt, al is het door een moordaanslag.


mensen met een karaktervol geloof ?

Ron Haleber
03-06-04, 09:44
Geplaatst door Rob T
Taouanza is het domme gansje van dit prikbord, snap niet dat je d'r serieus neemt.

Maar ze staat zoals blijkt ondertussen wel model voor veel andere gansjes. En er zitten ook intelligente meiden bij waarvan je andere uitingen verwacht... Tenslotte worden onze moslima's met recht als slimmer dan de mocroboys beschouwd!

Proselyte
03-06-04, 09:44
Geplaatst door SOEYMEYA


maar eeuwenlange tradities zijn heel moeilijk om ze uit te bannen uit het leven van mensen die jarenlang daar mee hebben geleefd

dat is nou erfzonde !!!

Proselyte
03-06-04, 09:46
of SM,

zou het dat zijn ?

Mark
03-06-04, 09:48
Geplaatst door SOEYMEYA
maar mark, dan is het al te laat voor die meisjes...
ze moet gaan kijken hoe ze het vermijd, voordat het zo ver is....


maar eeuwenlange tradities zijn heel moeilijk om ze uit te bannen uit het leven van mensen die jarenlang daar mee hebben geleefd

Het probleem is denk ik complex.

Aan de ene kant misbruiken mensen de islam door cultureel bepaalde misstanden te verdedigen door aanvallen daarop als aanval op het geloof te presenteren.

Daarnaast zijn oude tradities inderdaad moeilijk uit te bannen en worden deze daden vaak ook door de moeders gepusht.

Er zal echt een geestelijke omslag moeten plaatsvinden in de oost-afrikaanse gemeenschappen. Waarbij voorlichting, straffen en beloningen in die landen als middel kunnen worden gebruikt om dat te stimuleren. Mensen met invloed zoals imams zouden een mooie rol kunnen spelen bij het uitleggen van het feit dat deze praktijken niet-islamitisch zijn.

SOEYMEYA
03-06-04, 09:49
Geplaatst door Proselyte
of SM,

zou het dat zijn ?


ja wie weet, wat voor genot ze daar uithalen, wie weet?

SOEYMEYA
03-06-04, 09:51
Geplaatst door Mark
Het probleem is denk ik complex.

Aan de ene kant misbruiken mensen de islam door cultureel bepaalde misstanden te verdedigen door aanvallen daarop als aanval op het geloof te presenteren.

Daarnaast zijn oude tradities inderdaad moeilijk uit te bannen en worden deze daden vaak ook door de moeders gepusht.

Er zal echt een geestelijke omslag moeten plaatsvinden in de oost-afrikaanse gemeenschappen. Waarbij voorlichting, straffen en beloningen in die landen als middel kunnen worden gebruikt om dat te stimuleren. Mensen met invloed zoals imams zouden een mooie rol kunnen spelen bij het uitleggen van het feit dat deze praktijken niet-islamitisch zijn.


heb je prachtig gezegd!!

de praktijken zijn inderdaad niet islamitisch, het zijn de tradities van elk land, waarna ze de Islam aanroepen om alles goed te keuren...

door deze daden, ontstaat er een ander beeld over de islam en gaat de ware religie gebukt onder misverstanden......


jammer...

nl-x
03-06-04, 09:51
WAT DOET HIRSI ALI NOU ALWEER MET EEN WAPEN OP ZAK !?

vraagt niemand zich dat af ?!

Mark
03-06-04, 09:53
Geplaatst door nl-x
WAT DOET HIRSI ALI NOU ALWEER MET EEN WAPEN OP ZAK !?

vraagt niemand zich dat af ?!

eten?

ik vraag me meer af wat die brabanders in den haag te zoeken hebben...

sienia
03-06-04, 09:55
Geplaatst door Ron Haleber
Zo zullen andere mensen het uiterst beledigend vinden wat de sheikhs El Moumny of Shershabi allemaal te berde brengen.

Dat geeft nog niemand het recht om ze in het openbaar aan te spreken en met de dood te bedreigen!

Ondertussen is dat gedoe van bedreigen in mijn land wel 'bon ton' geworden en ik vind dat ik daar scherp tegen moet protesteren...!

In wezen is het vreselijk laf!


Ik wens namelijk niet dat mijn kennissen Khadizja Arib, Naima Azough of Fatima Elatik binnenkort ook met een paar security-guards de straat over moeten!

Jammer genoeg ben je blijkbaar veel te stom om dat te begrijpen!





Waarom doe je wel dan of vrouwen in Nederland vogelvrij zijn verklaard...??? Dan ben je toch wel erg laf!

Beste Ron en co,

Jullie vooringenomenheid maakt jullie blind voor andere beweringen die ik heb gedaan. Namelijk dat het niet goed te praten is dat personen als AHA worden bedreigd vanwege uitspraken die zij doen. In Nederland he je gelukkig de vrijheid om deze uitspraken te doen, of ik of andere moslims het daar nu mee eens zijn of niet. Alleen, AHA moet niet verwachten dat ik (ik spreek graag alleen namens mezelf) haar dankbaar ben om de uitspraken die zij doet. Dat de emancipatie van de moslimvrouw een nog lange weg heeft te gaan is bekend, maar ik emancipeer me graag op mn eigen wijze, niet op een opgedrongen wijze.

En idd uitspraken van El Moumni en consorten zijn beledigend, en deze veroorzaken net zo goed opschudding. Praat ik ook niet goed, begrijp ook niet waar je vandaan haalt dat dit wel het geval is.
Dus als ik het niet met AHA eens ben dan zal ik wel tot de andere categorie behoren, wat dit ook mag zijn.

En eigenlijk ben ik niet eens zo dom om te zien dat AHA zeer zeker wel iets bereikt heeft binnen de Islamitische gemeenschap, als is het alleen al de discussie.

Talisman
03-06-04, 09:55
Geplaatst door nl-x
WAT DOET HIRSI ALI NOU ALWEER MET EEN WAPEN OP ZAK !?

vraagt niemand zich dat af ?!

Jij komt zeker alleen in restaurants waar ze met hun handen eten.

nl-x
03-06-04, 09:55
Geplaatst door Simon
Column Ayaan Hirsi Ali

Hirsi Ali: O, je hebt moordneigingen

Donderdag had ik een lunchafspraak in het Haagse Dudok. Het grootste deel van het restaurant bleek gereserveerd voor studenten van de hogeschool in Tilburg.

Het waren vriendelijke jonge mensen die druk pratend aan tafel gingen en na korte tijd weer vertrokken. Onderweg naar buiten stopte een jongen met donkerblond haar, vriendelijke ogen en wat pukkels op zijn gezicht bij onze tafel.

Hij tikte me op de schouder en zei: ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken. Inshallah, dat zullen ze ook doen.'' (Moedjahedien zijn gewapende strijders voor de islam).

Na de mededeling maakte hij aanstalten om door te lopen. Ik greep hem bij zijn pols en trok hem terug naar mijn tafel. Ik vroeg hem of ik hem goed had verstaan. ,,Ja'', zei hij en herhaalde zijn wens. Hij voegde daaraan toe dat Allah deze hartenkreet zou inwilligen.

Terwijl de jongen sprak, bleef hij mij strak aankijken, het vriendelijke lachje op zijn gezicht. Hij had een zachte g. Mijn gast staarde hem ademloos aan. Ik pakte mijn mes van mijn bord en bood het hem aan.

,,Als je mij dood wilt hebben dan moet je het zelf doen'', zei ik. ,,Waarom zou je het uitbesteden. Jij wilt mij toch dood hebben, doe het dan maar zelf.''

Hij nam het mes niet aan. ,,Mevrouw, ik zou het willen, maar ik durf het niet. Ik ben bang dat ik in de gevangenis kom.''

,,O'', antwoordde ik: ,,Jij hebt moordneigingen en je laat iemand anders het vuile werk opknappen. Een Moedjahedien die jouw wens uitvoert en mij vermoordt gaat ook naar de gevangenis.''

,,Ja, mevrouw, dat is zo.''

Ik legde mijn mes terug en vroeg waarom hij mij dood wilde hebben.

,,U bent een bedreiging voor mijn geloof.''

,,Hoezo? Als je geloof zo krachtig is en uiteindelijk alles zal overwinnen dan kan ik toch geen bedreiging voor jouw geloof zijn? En waarom vraag je Allah niet om mij te laten terugkeren tot het geloof? Dat kan toch ook?''

,,Ja, mevrouw. Dat kan ook, eigenlijk zou dat het beste zijn.''

,,Hoe oud ben je?''

,,24 jaar, mevrouw.''

,,En waar kom je vandaan?''

,,Uit Tilburg, mevrouw.''

,,Wat is je naam?''

,,S., mevrouw.''

Toen zag hij dat z'n groep al bijna verdwenen was. Hij excuseerde zich en liep weg. Dreigementen kwamen tot nu toe via post en telefoon. Soms schreeuwden boze jonge mannen mij op straat toe dat ik dood moest. Niet één dreigement heeft zo'n sterke indruk op mij gemaakt als dat van afgelopen donderdag.

Dit stukje zegt echt genoeg over hij of zij die het *wilt* geloven ...

nl-x
03-06-04, 09:57
Geplaatst door Talisman
Jij komt zeker alleen in restaurants waar ze met hun handen eten.
Zij kiest er voor om er een wapen van te maken...

Talisman
03-06-04, 09:59
Geplaatst door nl-x
Zij kiest er voor om er een wapen van te maken...

Tsja, negerinnen he? Die zijn nu eenmaal agressief. Zelfs als er een aardige jongen tegenover ze staat.

Mark
03-06-04, 10:00
Sienia,

Wat ik me net bedacht: Is het juist niet veel logischer dat deze eerste stappen op weg naar veranderingen juist door een buitenstaander worden gezet (ook al is dat een stuk minder makkelijk te accepteren, zeker in dit geval).

Het is voor een islamitische marokkaanse vrouw denk ik een stuk lastiger om op deze wijze zo duidelijk naar voren te treden. Het zou veel gevolgen kunnen hebben voor haar leven mbt de relatie met de marokkaanse gemeenschap en familie.

Juist iemand van buiten die gemeenschap zal minder last hebben van die zaken en kan dus met minder risico's harde kanttekeningen plaatsen.

De kiritiek op de islam en de felheid waarmee ze het debat aangaat kan inderdaad te snel en te hard gaan voor velen, maar de terechte punten mbt vrouwenrechten zouden op deze manier wel door iemand van buiten de directe doelgroep kunnen worden aangeslingerd.

Ron Haleber
03-06-04, 10:01
Geplaatst door nl-x
Dit stukje zegt echt genoeg over hij of zij die het *wil t * geloven ...

Oneliners van allochtoonse mods kunnen leuk zijn, maar dan wel eerst je nederlands bijspijkeren bij AHA...! Je collega Angkor wil je daarbij ook wel ff helpen!

Talisman
03-06-04, 10:01
Geplaatst door nl-x
Dit stukje zegt echt genoeg over hij of zij die het *wilt* geloven ...

Dan ontken je het toch?
Voor iedereen die er niet aan wil dat er moslims zijn die zoiets agressiefs kunnen doen: "Ayaan heeft het verhaal verzonnen."

Opgelost. Voor jullie dan.

Talisman
03-06-04, 10:04
Geplaatst door Mark
Sienia,

Wat ik me net bedacht: Is het juist niet veel logischer dat deze eerste stappen op weg naar veranderingen juist door een buitenstaander worden gezet (ook al is dat een stuk minder makkelijk te accepteren, zeker in dit geval).

Het is voor een islamitische marokkaanse vrouw denk ik een stuk lastiger om op deze wijze zo duidelijk naar voren te treden. Het zou veel gevolgen kunnen hebben voor haar leven mbt de relatie met de marokkaanse gemeenschap en familie.

Juist iemand van buiten die gemeenschap zal minder last hebben van die zaken en kan dus met minder risico's harde kanttekeningen plaatsen.

De kiritiek op de islam en de felheid waarmee ze het debat aangaat kan inderdaad te snel en te hard gaan voor velen, maar de terechte punten mbt vrouwenrechten zouden op deze manier wel door iemand van buiten de directe doelgroep kunnen worden aangeslingerd.

Nou ja, met minder risico's: Ayaan is regelmatig met de dood bedreigd en heeft bescherming nodig.
Dus vrij van risico's is het zeker niet als je kritiek uit op de islam.

Mark
03-06-04, 10:05
Geplaatst door Talisman
Nou ja, met minder risico's: Ayaan is regelmatig met de dood bedreigd en heeft bescherming nodig.
Dus vrij van risico's is het zeker niet als je kritiek uit op de islam.

risico qua verliezen van vriendschappen en familiebanden

sienia
03-06-04, 10:11
Geplaatst door Mark
Sienia,

Wat ik me net bedacht: Is het juist niet veel logischer dat deze eerste stappen op weg naar veranderingen juist door een buitenstaander worden gezet (ook al is dat een stuk minder makkelijk te accepteren, zeker in dit geval).

Het is voor een islamitische marokkaanse vrouw denk ik een stuk lastiger om op deze wijze zo duidelijk naar voren te treden. Het zou veel gevolgen kunnen hebben voor haar leven mbt de relatie met de marokkaanse gemeenschap en familie.

Juist iemand van buiten die gemeenschap zal minder last hebben van die zaken en kan dus met minder risico's harde kanttekeningen plaatsen.

De kiritiek op de islam en de felheid waarmee ze het debat aangaat kan inderdaad te snel en te hard gaan voor velen, maar de terechte punten mbt vrouwenrechten zouden op deze manier wel door iemand van buiten de directe doelgroep kunnen worden aangeslingerd.

Stappen naar verandering waren/zijn al gezet. Je kunt nog discussieren over het juiste tempo. Hoe is de vrouwenemancipatie in Nl in gang gezet? Daar hebben we toch ook twee golven voor nodig gehad?

Het kan prima in gang worden gezet door marokkaanse, islamitische vrouwen. Denk aan een Fatima Mernissi. Zij gebruikt juist de islam om aan te tonen wat de rechten van de vrouw zijn. Zij gaat de discussie aan met de zgn islam geleerden.
Ik denk dat hier in Nl eerder zoiets zou werken. Nu zie je dat AHA de moslima´s afstoot. Wat je ook ziet is dat jongeren op zoek zijn naar een Nederlandse islam, vergeet dat niet. Een islam zonder invloeden van een turkse of marokkaanse cultuur.

Waar we het over eens kunnen zijn is dat AHA haar rol met verve invult.

Proselyte
03-06-04, 10:11
of haar eigen leven zelfs.

Ze is het omgekeerde van lafheid !



misschien is het geen SM, maar alleen maar S dat vrouwen onderdrukt.

nl-x
03-06-04, 10:13
Geplaatst door Talisman
Dan ontken je het toch?
Voor iedereen die er niet aan wil dat er moslims zijn die zoiets agressiefs kunnen doen: "Ayaan heeft het verhaal verzonnen."

Opgelost. Voor jullie dan.
Leuke draai geef jij er aan... Als ik haar heldhaftigheid in haar column in twijfel trek, dan ontken ik gelijk dat ze was bedreigd... :argwaan:

Ron Haleber
03-06-04, 10:13
Ontving net een levensteken van onze goede oude vriend Dave/Brie die allang niets meer van zich heeft laten horen!




Dat is lang geleden! Hoe gaat het ermee? Ik zag dat je vanochtend flink van leer trok tegen een paar domme gansjes die het koud liet dat Hirshi Ali bijna werd doodgestoken. Heel terecht van je.

Ik geloof dat het op het prikbord een stuk opgeknapt is sinds ze een paar ettertjes uit het beheer hebben geschopt. Kan die oude baas Dick het allemaal nog wel aan in zijn eentje?

Groet, Dave



Nou die oude baas is vitaler dan ooit. Mark kan erover meepraten!

Robbedoes
03-06-04, 10:15
Je vergeet de wijze waarop deze dame strijdt. Zij strijdt zogenaamd voor mijn rechten, maar onderwijl beledigt ze in het wilde weg alles waar ik voor sta.



Sienia,

Geef nu eens puntsgewijs aan waarmee AHA alles waar jij voor staat heeft beledigd. Misschien dat ik het begrijp als jij het nog eens op een rijtje zet.

nl-x
03-06-04, 10:16
Wie zou eigenlijk de dader geloofd hebben als hij er echt had neergestoken, en daarna beweerde dat zij het wapen in handen had geduwd en hem voor het blok had gezet waardoor hij ging steken?

Heldhaftige sier hoor van AHA... Maar als zij zo laconiek over haar bedreigingen doet, waarom zouden wij ons er allemaal zo druk over maken? Dit is gewoon je reinste uitlokking.

Talisman
03-06-04, 10:18
Geplaatst door sienia
Stappen naar verandering waren/zijn al gezet. Je kunt nog discussieren over het juiste tempo. Hoe is de vrouwenemancipatie in Nl in gang gezet? Daar hebben we toch ook twee golven voor nodig gehad?

Het kan prima in gang worden gezet door marokkaanse, islamitische vrouwen. Denk aan een Fatima Mernissi. Zij gebruikt juist de islam om aan te tonen wat de rechten van de vrouw zijn. Zij gaat de discussie aan met de zgn islam geleerden.
Ik denk dat hier in Nl eerder zoiets zou werken. Nu zie je dat AHA de moslima´s afstoot. Wat je ook ziet is dat jongeren op zoek zijn naar een Nederlandse islam, vergeet dat niet. Een islam zonder invloeden van een turkse of marokkaanse cultuur.

Waar we het over eens kunnen zijn is dat AHA haar rol met verve invult.

Sienia,
Deels de rechten van vrouwen uit de islam putten en daarmee de positie van vrouwen verbeteren, is natuurlijk al een stap in de goede richting. Maar over de interpretaties van de vrouwenrechten conform de islam bestaat nogal wat onenigheid. Om er wettelijke bepalingen aan vast te knopen - zoals wat Ayaan doet - is geen verkeerde zaak. Anders traineren de zwakke mannetjes die hun machtspositie niet kwijt willen, het tot in de eeuwigheid. Bovendien heeft Ayaan nog iets anders opengestoten, en dat is de bangige manier waarop politici met andere culturen meende om te moeten gaan. 'Kom niet aan de cultuur' was het motto, maar daarmee kon de onrechtvaardigheid, voortvloeiende uit die traditionele houding versus bijvoorbeeld vrouwen en homo's, voortduren. En zoiets mag je als maatschappij niet accepteren.

SOEYMEYA
03-06-04, 10:18
Geplaatst door Robbedoes
Sienia,

Geef nu eens puntsgewijs aan waarmee AHA alles waar jij voor staat heeft beledigd. Misschien dat ik het begrijp als jij het nog eens op een rijtje zet.


robbedoes,

haar uitspraak over de profeet(vzm), dat hij een dictator/tiran was, is onvergeefelijk!..

veder is elke vorm van bedreiging aan wie dan ook, ook onacceptabel!..

Bram
03-06-04, 10:20
Dat jullie nog moeite doen om op dit nonsens bericht te reageren :jammer:

Ps:Soumaya en Sienia :duim:

sienia
03-06-04, 10:22
Geplaatst door Robbedoes
Sienia,

Geef nu eens puntsgewijs aan waarmee AHA alles waar jij voor staat heeft beledigd. Misschien dat ik het begrijp als jij het nog eens op een rijtje zet.

Als jij al het voorwerk voor me doet, artikelen opduikelt waarin ze de profeet verdedigt (mag, we leven in een vrij land, roept bij mij ook geen moordneigingen op, maar ben er niet blij mee), de islam achterlijk noemt, beweert dat 90% van de moslimvrouwen in nl te maken hebben met huiselijk geweld (waar komt dit percentage vandaan??), kortom alles neersabelt wat met mijn roots te maken heeft. Nu zal ze wel niet over de hele linie ongelijk hebben, maar het is de wijze waarop die me niet aanstaat, en aangezien we in een vrij land wonen ben ik niet verplicht om haar leuk te vinden.

Btw hoe typisch vrouw onvriendelijk om een vrouw als een dom gansje te typeren.

Mark
03-06-04, 10:25
Geplaatst door Ron Haleber
Dat is lang geleden! Hoe gaat het ermee? Ik zag dat je vanochtend flink van leer trok tegen een paar domme gansjes die het koud liet dat Hirshi Ali bijna werd doodgestoken. Heel terecht van je.

Ik geloof dat het op het prikbord een stuk opgeknapt is sinds ze een paar ettertjes uit het beheer hebben geschopt. Kan die oude baas Dick het allemaal nog wel aan in zijn eentje?

Groet, Dave



Nou die oude baas is vitaler dan ooit. Mark kan erover meepraten!

nou en of, lijkt me duidelijk wat ik van het nieuwe modereerbeleid vind.... waren Royce en Waterval er nog maar :(

Robbedoes
03-06-04, 10:28
Nu zal ze wel niet over de hele linie ongelijk hebben, maar het is de wijze waarop die me niet aanstaat, en aangezien we in een vrij land wonen ben ik niet verplicht om haar leuk te vinden.

Kijk dan eens naar de punten waar ze wel gelijk in heeft. Daar neemt ze stelling tegen, positief toch?

En hoe meer tijd er verstrijkt, des te meer komt er boven aan misstanden, daar ook moslima's meer durven te zeggen in dit land over hun ervaringen.

En Sienia, weleens opgelet in welke woorden Taouanza haar ongenoegen uit t.o.v. anderen? Dan is "Gansje" nog heel lief :melig2:

SOEYMEYA
03-06-04, 10:30
sienna,

denk dat je bij je eerste zin beledigd bedoelde, toch?

die uitspraak over ons profeet(vzm) zorgde inderdaad voor een woede golf door mijn lichaam. Vind het best dat ze een discussie op gang probeert te krijgen, maar om kip zonder kop allemaal dingen te gaan roepen, tja......dat vraagt om vaijanden en dan moet ze er niet raar van kijken dat er mensen zijn die beginnen door te draaien. Gekken zijn er overal...

Proselyte
03-06-04, 10:32
Geplaatst door Robbedoes
Kijk dan eens naar de punten waar ze wel gelijk in heeft. Daar neemt ze stelling tegen, positief toch?

En hoe meer tijd er verstrijkt, des te meer komt er boven aan misstanden, daar ook moslima's meer durven te zeggen in dit land over hun ervaringen.

En Sienia, weleens opgelet in welke woorden Taouanza haar ongenoegen uit t.o.v. anderen? Dan is "Gansje" nog heel lief :melig2:


waarom komen deze vrouwen in het verweer tegen hun eigen verdediger ?

terwijl de daders van vrouwenonderdrukking zich vaak met de Koran in de hand verdedigen !


wat is dat voor een boek, of/en wat zijn dat voor mensen ?

SOEYMEYA
03-06-04, 10:38
Geplaatst door Proselyte
waarom komen deze vrouwen in het verweer tegen hun verdediger ?


Prostyle,

dat is het nou juist! Ze is niet MIJN verdediger.
ik ben zelf in staat om voor mezelf op te komen, en heb haar daar echt niet voor nodig. Ze moet niet voor mij gaan spreken...

in een intervieuw bij nova, zei ze: ik spreek namens voor heel de moslimvrouw,. nou voor mij dus NIET!

laat gaar een discussie beginnen, over aspecten die niet deugen, best...maar ga niet voor een heel bevolkingsgroep praten...

Robbedoes
03-06-04, 10:38
tja......dat vraagt om vaijanden en dan moet ze er niet raar van kijken dat er mensen zijn die beginnen door te draaien. Gekken zijn er overal...

Jij draait toch niet door hé? :jeweetog:

Talisman
03-06-04, 10:39
Geplaatst door Rocky
Hahah...Kijk al die autochtonen hoog en laag springen. Zo aandoenlijk om te zien hoe de rechtse knakkers voor een bounty opkomen.

Ze is niet bedreigd met een mes. Daar is die blonde gozer veels te slim voor. En dat geeft ook al te denken dat je in Nederland niet ongestraft zult blijven met dergelijke acties. Dat weet kennelijk de jongen dus heel goed. Ik zal er ook niet van wakker liggen als de heer Wilders op een dag tegen de vlakte ligt in de binnenhof. Het hoeft niet persé gepleegd te zijn door een moslim, zie Pim Fortuyn

En ik geloof het hele verhaal niet, wel dat ze bedreigd voelt.

Nou, dan geloof je het toch niet?
Dan ontken je dat er zoiets gebeurt: daarmee is voor jou de kous af. Opgelost. Net als voor alle anderen die deze gebeurtenis afdoen als zijnde niet waar. Of het zo draaien dat iemand als Ayaan zoiets best wel verdient. Makkelijk zat, hoef je er ook niet meer over na te denken.

SOEYMEYA
03-06-04, 10:39
Geplaatst door Robbedoes
Jij draait toch niet door hé? :jeweetog:


nee, ben net ontslagen uit een gekkenhuis-) :stout:

ze wisten geen raad meer met mij-)...

sienia
03-06-04, 10:39
Geplaatst door Talisman
Sienia,
Deels de rechten van vrouwen uit de islam putten en daarmee de positie van vrouwen verbeteren, is natuurlijk al een stap in de goede richting. Maar over de interpretaties van de vrouwenrechten conform de islam bestaat nogal wat onenigheid. Om er wettelijke bepalingen aan vast te knopen - zoals wat Ayaan doet - is geen verkeerde zaak. Anders traineren de zwakke mannetjes die hun machtspositie niet kwijt willen, het tot in de eeuwigheid. Bovendien heeft Ayaan nog iets anders opengestoten, en dat is de bangige manier waarop politici met andere culturen meende om te moeten gaan. 'Kom niet aan de cultuur' was het motto, maar daarmee kon de onrechtvaardigheid, voortvloeiende uit die traditionele houding versus bijvoorbeeld vrouwen en homo's, voortduren. En zoiets mag je als maatschappij niet accepteren.

Om terug te komen op Mo6, hij heeft het een en ander in werking gezet (okeej moet nog zien wat er daadwerkelijk veranderd, maar heeft tijd nodig) wat hopelijk ook hier in Nl effect zal hebben aangezien vwb scheidingen ed de meesten te maken hebben met marokkaanse wetgeving.

Kun je voorbeelden geven van wat Ayaan wettelijk wil vastleggen?


Vwb het openbreken van de angstvallige houding mbt andere culturen daar kan ik alleen maar blij om zijn, vnl om de misstanden maar ook het onbegrip. Daar heeft Fortuyn uiteraard vnl zijn steentje aan bijgedragen.

:)

Simon
03-06-04, 10:40
Geplaatst door nl-x
Wie zou eigenlijk de dader geloofd hebben als hij er echt had neergestoken, en daarna beweerde dat zij het wapen in handen had geduwd en hem voor het blok had gezet waardoor hij ging steken?

Heldhaftige sier hoor van AHA... Maar als zij zo laconiek over haar bedreigingen doet, waarom zouden wij ons er allemaal zo druk over maken? Dit is gewoon je reinste uitlokking.

Nou ja er blijven inderdaad vragen over zoals:
- zou ze het mes ook hebben aangeboden als ze geen bewakers bij zich had gehad?
- zou ze het mes echt gegeven hebben als hij het had willen aannemen? of wilde ze alleen maar kijken of hij het wou aannemen.

Maar de manier waarop hij haar benaderde vind ik ziekelijk en typerend voor een wijze van denken die je hier ook wel op het Forum tegenkomt.

Proselyte
03-06-04, 10:40
Ik denk wel dat ze heel terecht uit naam van heel veel (moslim)vrouwen spreekt en dat zie jij niet ?

Gansachtig hoor !

franciscus
03-06-04, 10:40
Geplaatst door SOEYMEYA
sienna,
denk dat je bij je eerste zin beledigd bedoelde, toch? die uitspraak over ons profeet(vzm) zorgde inderdaad voor een woede golf door mijn lichaam. Vind het best dat ze een discussie op gang probeert te krijgen, maar om kip zonder kop allemaal dingen te gaan roepen, tja......dat vraagt om vaijanden en dan moet ze er niet raar van kijken dat er mensen zijn die beginnen door te draaien. Gekken zijn er overal...

We leven in een vrij land en als je athe‹st wilt zijn mag dat. Dat Hirsi Ali jouw profeet beledigd heeft is jouw probleem. Daar heb ik niks mee te maken. De islam is hier geen staatsgodsdienst. Je ziet wat een ellende de godsdiensten teweegbrengen in de wereld. Pas zijn er weer buitenlandse werknemers (gastarbeiders) geslacht in Saudi-Arabi‰. Enkele lijken werden triomfantelijk meegevoerd over straat achter een auto. En dat allemaal uit naam van die profeet van jou. Het zal nog wel een tijdje duren voordat jullie het humanisme ontdekken.

sienia
03-06-04, 10:43
Geplaatst door SOEYMEYA
sienna,

denk dat je bij je eerste zin beledigd bedoelde, toch?

die uitspraak over ons profeet(vzm) zorgde inderdaad voor een woede golf door mijn lichaam. Vind het best dat ze een discussie op gang probeert te krijgen, maar om kip zonder kop allemaal dingen te gaan roepen, tja......dat vraagt om vaijanden en dan moet ze er niet raar van kijken dat er mensen zijn die beginnen door te draaien. Gekken zijn er overal...

Werken en prikken is vrij lastig. ;)

Ik was niet woedend, vond het alleen een domme uitspraak.
Toen ik net bekend begon te raken met het fenomeen AHA, vond ik r nog wel ok.

SOEYMEYA
03-06-04, 10:45
Geplaatst door Proselyte
Ik denk wel dat ze heel terecht uit naam van heel veel (moslim)vrouwen spreekt en dat zie jij niet ?

Gansachtig hoor !


ja HEEL VEEL, MAAR NIET ALLEMAAL!!!!!


denk dat je begrijpend, mijn teksten moet gaan lezen en dan kom je erachter dat ik het goed vind dat ze discussie ter sprake brengt...

maar niet gaan ropen dat ze VOOR HEEL DE MOSLIMVROUW spreekt...


ach een gansje, ik voel mij verreerd :p

SOEYMEYA
03-06-04, 10:51
Geplaatst door franciscus
We leven in een vrij land en als je athe‹st wilt zijn mag dat. Dat Hirsi Ali jouw profeet beledigd heeft is jouw probleem. Daar heb ik niks mee te maken. De islam is hier geen staatsgodsdienst. Je ziet wat een ellende de godsdiensten teweegbrengen in de wereld. Pas zijn er weer buitenlandse werknemers (gastarbeiders) geslacht in Saudi-Arabi‰. Enkele lijken werden triomfantelijk meegevoerd over straat achter een auto. En dat allemaal uit naam van die profeet van jou. Het zal nog wel een tijdje duren voordat jullie het humanisme ontdekken.



ik keur zulke daden niet goed! en zoals ik zei, de islam gaat gebukt onder misverstanden die de tradities van een volk zijn...

en hun roepen dat in naam van ALLAH, dat betekend niet dat dat ook WAAR is! en de ISLAM erkent zeker het humanisme(helpen van je medemens, heb je naaste lief enz)! de mensen verpesten het en lopen in de naam van ALLAH alles maar goed te keuren..

Ik kan zulke daden niet uitstaan en verafschuw die moord op die artsen zonder grenzen.....


en nee, gelukkig heb jij daar niets mee te maken. Iedereen heeft een eigen mening, ook Hirschi, maar dat betekend niet dat ik alles moet slikken wat zij zegt.....

Talisman
03-06-04, 10:54
Geplaatst door sienia
Om terug te komen op Mo6, hij heeft het een en ander in werking gezet (okeej moet nog zien wat er daadwerkelijk veranderd, maar heeft tijd nodig) wat hopelijk ook hier in Nl effect zal hebben aangezien vwb scheidingen ed de meesten te maken hebben met marokkaanse wetgeving.

De Marokkaanse wetgeving is de Nederlandse niet. En die soepeler Marokkaanse wetgeving leidt ertoe dat mannen hun vrouwen/kinderen meenemen naar Marokko en ze daar achterlaten.


Kun je voorbeelden geven van wat Ayaan wettelijk wil vastleggen?
Mijn geheugen laat me even in de steek. Het was een topic waar ik het een paar maanden geleden over had: of wetten al dan niet iets veranderden, en dat naar aanleiding van wetten die Ayaan had voorgesteld. Uiteraard betrekking hebbende op vrouwenrechten. Waarbij ik nog opwierp dat uit vrije wil de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw sneller verliep met een wet als stok achter de deur. Op basis van vrijwilligheid opeens respect voor je vrouw ontwikkelen, kost namelijk te veel energie - tis een hele omslag, namelijk. En logischerwijze dus iets waar mensen niet zo snel aanwillen. Da's menselijk he? NL mannen hebben dat ook moeten aanleren, maar dat gebeurde toch echt (voornamelijk) omdat het wettelijk geregeld was, en op een gegeven moment wordt het een vanzelfsprekendheid. Het is de samenleving, of de politiek met het rechtenstelsel als je wilt, die bepaalt hoe de maatschappij zich gedraagt.



Vwb het openbreken van de angstvallige houding mbt andere culturen daar kan ik alleen maar blij om zijn, vnl om de misstanden maar ook het onbegrip. Daar heeft Fortuyn uiteraard vnl zijn steentje aan bijgedragen.

:)
Da's wederzijds. Ik denk dat er veel meer mensen zijn die iets meer zijn gaan begrijpen van de islam, behalve alleen datgene -dat alarmerende- wat ze op journaals zien. En anderzijds zien moslims die zich totaal in hun eigen wereld hadden teruggetrokken, ook andere aspecten van de NL samenleving. Ergens op afgeven omdat je het niet begrijpt, is de makkelijkste weg. Die 'andere zijde' zijn gewoon devils dus dat rechtvaardigt het gemopper op elkaar en het feit dat je ook daarom niks met ze te maken hoeft te hebben. Die 'nieuwe openheid', om het zo te noemen, is een goed begin. Uiteraard moet eerst de lucht geklaard worden met flink wat publiekelijk gescheld omdat dat voorheen zo streng verboden was, maar als de hartjes zijn gelucht kan het echte werk beginnen. Op de rigide sukkels na natuurlijk, die liever in bokkige onwil blijven hangen. Maar ja, die heb je overal.

nl-x
03-06-04, 10:59
Trouwens... Ik relativeer dingen graag op mezelf (omdat ik me zo belangrijk voel :P)

Maar als ik dus ruzie had met mn buurman ... En ik overhandigde hem uit hoogmoed een wapen en gaf hem de opdracht mij neer te steken.

Zou dat geen reden zijn geweest voor de politie om mij te arresteren? (Aanzetten tot moord, of wat dan ook voor reden.)

En zo ja. Waarom gaat dezelfde vlieger hier niet op?

SOEYMEYA
03-06-04, 11:00
maar lieve mensen,

wens jullie nog een fijne dag en wees lief voor elkaar,


beslama siena, ik weet het meid!..


doei allemaal, ga die collega's van mij maar eens lastig vallen :D

nl-x
03-06-04, 11:02
Geplaatst door Proselyte
Ik denk wel dat ze heel terecht uit naam van heel veel (moslim)vrouwen spreekt en dat zie jij niet ?

Gansachtig hoor !
Als bijna ALLE moslimvrouwen zich distantieren van haar uitspraken, zie jij dan niet dat je lulkoek zit uit te kramen?

Struisvogelachtig hoor !

Pytaghoras
03-06-04, 11:05
Dit bewijst maar een ding: Hishi Ali is media geil. Dit klinkt niet geloofwaardig. Ten eerste, hoe is ze aan een mes gekomen? Ten tweede, waarom moet je de beveiliging roepen, als je zelf de jongeman de mes geeft?

Er klopt iets niet in haar verhaal.

Mill
03-06-04, 11:06
Geplaatst door nl-x
Zou dat geen reden zijn geweest voor de politie om mij te arresteren? (Aanzetten tot moord, of wat dan ook voor reden.)

Knap dat je de moraal van het verhaal er zo uitpikt. :duim: Ik dacht dat het over iets heel anders ging.

Mill
03-06-04, 11:08
Geplaatst door Pytaghoras
Dit bewijst maar een ding: Hishi Ali is media geil. Dit klinkt niet geloofwaardig. Ten eerste, hoe is ze aan een mes gekomen? Ten tweede, waarom moet je de beveiliging roepen, als je zelf de jongeman de mes geeft?

Inderdaad. Restaurants met messen in hun bestek assortiment moeten op de EU lijst van terroristische organisaties.

Rob T
03-06-04, 11:08
Geplaatst door Talisman
Jij komt zeker alleen in restaurants waar ze met hun handen eten.
NL-X weet gewoon van gekkigheid niet wat hij nu weer uit de kast moet trekken om de zoveelste bedreiging van moslims aan Hirshi Ali af te zwakken.

nl-x
03-06-04, 11:10
Geplaatst door Mill
Knap dat je de moraal van het verhaal er zo uitpikt. :duim: Ik dacht dat het over iets heel anders ging.

Ok, kies jij het moraal maar... Wat moet het zijn? "Als je wordt bedreigd moet jíj de grote stoere bink zijn, en de ander uitdagen jouw te doden?"

Leuk moraal...

Mill
03-06-04, 11:12
Geplaatst door nl-x
Ok, kies jij het moraal maar... Wat moet het zijn? "Als je wordt bedreigd moet jíj de grote stoere bink zijn, en de ander uitdagen jouw te doden?"

Wel als je terecht wordt bedreigd, zoals Hirsi Ali.

nl-x
03-06-04, 11:15
Geplaatst door Rob T
NL-X weet gewoon van gekkigheid niet wat hij nu weer uit de kast moet trekken om de zoveelste bedreiging van moslims aan Hirshi Ali af te zwakken.
Waarvoor zou ik?

Er waren ook zoveel bedreigingen van moslims aan Fortuyn... En wie knalde hem uiteindelijk dood?

Let wel dat dit mens zelf een grotere bedreiging vormt voor de moslims in dit land. Zogenaamd voor de vrouwen opkomen... Maar in de tussentijd is geen vrouw het met haar eens; en komt ze met belachelijke ideeën als het verplicht kutten-inspecteren van onze dochters.

nl-x
03-06-04, 11:17
Geplaatst door Mill
Wel als je terecht wordt bedreigd, zoals Hirsi Ali.
Leuke moralen houd jij er dan op na...

Rob T
03-06-04, 11:18
Geplaatst door nl-x
Waarvoor zou ik?
Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden. Wij kunnen enkel concluderen dat jij elke bedreiging aan het adres van Hirshi weet af te zwakken of het zelfs zo te verdraaien dat ze zich zelf schuldig zou maken aan strafbare feiten.

Robbedoes
03-06-04, 11:19
Maar in de tussentijd is geen vrouw het met haar eens; en komt ze met belachelijke ideeën als het verplicht kutten-inspecteren van onze dochters.

NL-x ben jij MODERATOR??????

Nou ja laat maar. Intussentijd is geen vrouw het met haar eens?? Ik denk dat je toch in een droomwereld leeft. Alleen de vrouwen waarmee jij omgaat, of die jij domineert met jouw macho woorden en gedrag zullen zeggen wat jij vindt, maar er zijn veel meer vrouwen hoor :)

Talisman
03-06-04, 11:20
Geplaatst door Mill
Inderdaad. Restaurants met messen in hun bestek assortiment moeten op de EU lijst van terroristische organisaties.

:haha:

Mill
03-06-04, 11:21
Geplaatst door nl-x
Leuke moralen houd jij er dan op na...

thanks, buddy! :)

Talisman
03-06-04, 11:24
Okay, wat hebben we zoal binnengekregen aan repliek:

- Ayaan is mediageil
- Het verhaal klopt niet
- Restaurant is strafbaar vanwege de messen
- Ayaan is strafbaar wegens aanzet tot (zelf?)moord
- Het verhaal is ongeloofwaardig

Ik mis er vast nog een paar. Oh ja, Ayaan vraagt er zelf om. Of zoiets.

Mill
03-06-04, 11:26
Geplaatst door Talisman
Okay, wat hebben we zoal binnengekregen aan repliek:

- Ayaan is mediageil
- Het verhaal klopt niet
- Restaurant is strafbaar vanwege de messen
- Ayaan is strafbaar wegens aanzet tot (zelf?)moord
- Het verhaal is ongeloofwaardig

Ik mis er vast nog een paar.

Je mist de enige die telt: ze heeft de profeet beledigd en verdient de dood. :)

nl-x
03-06-04, 11:27
Geplaatst door Robbedoes
NL-x ben jij MODERATOR??????

Nou ja laat maar. Intussentijd is geen vrouw het met haar eens?? Ik denk dat je toch in een droomwereld leeft. Alleen de vrouwen waarmee jij omgaat, of die jij domineert met jouw macho woorden en gedrag zullen zeggen wat jij vindt, maar er zijn veel meer vrouwen hoor :)
Waar zijn ze dan!? Waarom hoor ik niets ?! Zijn de media in het geheim bezig met een samenzwering tegen hen dat ze niet aan het woord komen? Is dat niet wat alle Nederlanders juíst willen horen? Is er een duistere macht dat er voor zorgt dat ze niet kunnen spreken en er af en toe een sullige column van Ebru Umar er tussendoor laat glippen?

Ps. Moderator? Ik? Ik weet van niets... :engel:

Rob T
03-06-04, 11:28
Geplaatst door Mill
Je mist de enige die telt: ze heeft de profeet beledigd en verdient de dood. :)
Door haar afvalligheid verdiende ze de dood toch sowieso al?

Talisman
03-06-04, 11:29
Geplaatst door Mill
Je mist de enige die telt: ze heeft de profeet beledigd en verdient de dood. :)

Poeh... dan verdienen er heel wat de dood. Zowel de spotlustigen als degenen die in naam van de profeet misdaden plegen. Wat zal het rustig worden op onze planeet.

Mill
03-06-04, 11:44
Geplaatst door Rob T
Door haar afvalligheid verdiende ze de dood toch sowieso al?

Zwijg over zaken waar je geen kennis van hebt!

SalmayaSale
03-06-04, 11:47
Geplaatst door Ron Haleber
Nog zo'n dom miezerig lafbekje...!



Hoezo dom? Volgens mij heeft Hirsi al een advocaat in dienst.

Ik zeg alleen dat ik haar verhaal niet geloof. Klinkt ongeloofwaardig.
Hirsi, die iemand laat gaan die haar net heeft bedreigd en haar bodyguards die niet ingrijpen??????????
Van jou heb ik meer scherpzinnigheid verwacht meneer Haleber.

Vinden jullie (met jullie, bedoel ik degene die voor Hirsi opkomen omdat zij zogenaamd dingen bij hun naam noemt........) niet opvallend dat de meeste tegenstanders van Hirsi vrouwen zijn??????????
Ik ben zelf geen Marokkaan, dus aangesproken voel ik me zeker niet (als moslima wel), ben " geëmancipeerd, niemand onderdrukt mij of mij dicteert wat ik moet schrijven, ....."
De meeste zien alleen dat ,arme Hirsi vaak wordt bedreigd omdat zij de waarheid spreek.
Ik respecteer iedere mening maar wat ze zegt is gewoon onzin, was ze maar een analfabete vrouw, had ik het nog begrepen maar die vrouw is zogenaamd afgestuurde en geleerde....... Dan verwacht je toch meer samenhang en logica in haar uitspraken maar niet dus, ze wil alleen provoceren.
Volgens mij weet zij niks van onderwerpen waar zij zn groot bek over heeft.
Ze is gewoon een marionet in de politiek, ze zegt hardop wat Nederlanders in de tweede kamer jaren denken en niet durven te zeggen uit angst om voor racisten uitgemaakt te worden maar tja als het van een moslima komt........

Zij heeft zelf in Londen gestuurd, haar vader was dokter, als het niet allemaal gelogen is, dan heeft ze niet als arme en onderdrukte geleefd, waar haalt ze die lef dan vandaan om te beweren dat Zij zulke vrouwen begrijpt???????????????????? en voor hen opkomt????????????

Talisman
03-06-04, 11:52
Geplaatst door SalmayaSale
Hoezo dom? Volgens mij heeft Hirsi al een advocaat in dienst.

Ik zeg alleen dat ik haar verhaal niet geloof. Klinkt ongeloofwaardig.
Hirsi, die iemand laat gaan die haar net heeft bedreigd en haar bodyguards die niet ingrijpen??????????
Van jou heb ik meer scherpzinnigheid verwacht meneer Haleber.

Vinden jullie (met jullie, bedoel ik degene die voor Hirsi opkomen omdat zij zogenaamd dingen bij hun naam noemt........) niet opvallend dat de meeste tegenstanders van Hirsi vrouwen zijn??????????
Ik ben zelf geen Marokkaan, dus aangesproken voel ik me zeker niet (als moslima wel), ben " geëmancipeerd, niemand onderdrukt mij of mij dicteert wat ik moet schrijven, ....."
De meeste zien alleen dat ,arme Hirsi vaak wordt bedreigd omdat zij de waarheid spreek.
Ik respecteer iedere mening maar wat ze zegt is gewoon onzin, was ze maar een analfabete vrouw, had ik het nog begrepen maar die vrouw is zogenaamd afgestuurde en geleerde....... Dan verwacht je toch meer samenhang en logica in haar uitspraken maar niet dus, ze wil alleen provoceren.
Volgens mij weet zij niks van onderwerpen waar zij zn groot bek over heeft.
Ze is gewoon een marionet in de politiek, ze zegt hardop wat Nederlanders in de tweede kamer jaren denken en niet durven te zeggen uit angst om voor racisten uitgemaakt te worden maar tja als het van een moslima komt........

Zij heeft zelf in Londen gestuurd, haar vader was dokter, als het niet allemaal gelogen is, dan heeft ze niet als arme en onderdrukte geleefd, waar haalt ze die lef dan vandaan om te beweren dat Zij zulke vrouwen begrijpt???????????????????? en voor hen opkomt????????????

Oh boy. Alweer een die zich verlicht en ge-emancipeerd voordoet, maar het tegendeel bewijst.

taouanza
03-06-04, 11:56
Geplaatst door Simon
Column Ayaan Hirsi Ali

Hirsi Ali: O, je hebt moordneigingen

Donderdag had ik een lunchafspraak in het Haagse Dudok. Het grootste deel van het restaurant bleek gereserveerd voor studenten van de hogeschool in Tilburg.

Het waren vriendelijke jonge mensen die druk pratend aan tafel gingen en na korte tijd weer vertrokken. Onderweg naar buiten stopte een jongen met donkerblond haar, vriendelijke ogen en wat pukkels op zijn gezicht bij onze tafel.

Hij tikte me op de schouder en zei: ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken. Inshallah, dat zullen ze ook doen.'' (Moedjahedien zijn gewapende strijders voor de islam).

Na de mededeling maakte hij aanstalten om door te lopen. Ik greep hem bij zijn pols en trok hem terug naar mijn tafel. Ik vroeg hem of ik hem goed had verstaan. ,,Ja'', zei hij en herhaalde zijn wens. Hij voegde daaraan toe dat Allah deze hartenkreet zou inwilligen.

Terwijl de jongen sprak, bleef hij mij strak aankijken, het vriendelijke lachje op zijn gezicht. Hij had een zachte g. Mijn gast staarde hem ademloos aan. Ik pakte mijn mes van mijn bord en bood het hem aan.

,,Als je mij dood wilt hebben dan moet je het zelf doen'', zei ik. ,,Waarom zou je het uitbesteden. Jij wilt mij toch dood hebben, doe het dan maar zelf.''

Hij nam het mes niet aan. ,,Mevrouw, ik zou het willen, maar ik durf het niet. Ik ben bang dat ik in de gevangenis kom.''

,,O'', antwoordde ik: ,,Jij hebt moordneigingen en je laat iemand anders het vuile werk opknappen. Een Moedjahedien die jouw wens uitvoert en mij vermoordt gaat ook naar de gevangenis.''

,,Ja, mevrouw, dat is zo.''

Ik legde mijn mes terug en vroeg waarom hij mij dood wilde hebben.

,,U bent een bedreiging voor mijn geloof.''

,,Hoezo? Als je geloof zo krachtig is en uiteindelijk alles zal overwinnen dan kan ik toch geen bedreiging voor jouw geloof zijn? En waarom vraag je Allah niet om mij te laten terugkeren tot het geloof? Dat kan toch ook?''

,,Ja, mevrouw. Dat kan ook, eigenlijk zou dat het beste zijn.''

,,Hoe oud ben je?''

,,24 jaar, mevrouw.''

,,En waar kom je vandaan?''

,,Uit Tilburg, mevrouw.''

,,Wat is je naam?''

,,S., mevrouw.''

Toen zag hij dat z'n groep al bijna verdwenen was. Hij excuseerde zich en liep weg. Dreigementen kwamen tot nu toe via post en telefoon. Soms schreeuwden boze jonge mannen mij op straat toe dat ik dood moest. Niet één dreigement heeft zo'n sterke indruk op mij gemaakt als dat van afgelopen donderdag.

Aha de islam heeft ook de 'autochtone' jeugd vergiftigd.:rolleyes:

taouanza
03-06-04, 11:57
Geplaatst door echnaton
Ik vind het een dappere daad. Ze durfde als zwakke vrouw een dominante, mannelijke belager tegemoet te treden!. Hij zal er, denk ik, niet met trots aan terugdenken.


:haha:

taouanza
03-06-04, 12:02
Geplaatst door Ron Haleber
Zo zullen andere mensen het uiterst beledigend vinden wat de sheikhs El Moumny of Shershabi allemaal te berde brengen.

Dat geeft nog niemand het recht om ze in het openbaar aan te spreken en met de dood te bedreigen!

Ondertussen is dat gedoe van bedreigen in mijn land wel 'bon ton' geworden en ik vind dat ik daar scherp tegen moet protesteren...!

In wezen is het vreselijk laf!


Ik wens namelijk niet dat mijn goede kennissen Khadizja Arib, Naima Azough, Saida al-Hantali of Fatima Elatik binnenkort ook met een paar security-guards de straat over moeten!

Jammer genoeg ben je blijkbaar veel te stom om dat te begrijpen!





Waarom doe je wel dan of vrouwen in Nederland vogelvrij zijn verklaard...??? Dan ben je toch wel erg laf!

Mischien lopen jouw goede kennissen niet mensen te beledigen.
Ik weet dat Khadija Arib en de MVVN al tig jaar strijd voor de rechten van de Marokkaanse vrouw in Nederland. En dat ze niet echt veel steun krijgen en de strijd is ook niet zo bekend. Althans niet zo bekend als Hirsi en haar 'bedreigingen'.
Rarara hoe zou dat nou komen?

nl-x
03-06-04, 12:03
Geplaatst door Talisman
Oh boy. Alweer een die zich verlicht en ge-emancipeerd voordoet, maar het tegendeel bewijst.
Jah, alweer he... Die vrouwen toch ook... Kunnen ze niet gewoon hun bek houden? :gechoquee

Talisman
03-06-04, 12:11
Geplaatst door nl-x
Jah, alweer he... Die vrouwen toch ook... Kunnen ze niet gewoon hun bek houden? :gechoquee

Nee hoor: iedereen mag van mij z'n muil openrukken. Maar roepen dat je ge-emancipeerd bent en tegelijkertijd reageren als door een adder gebeten op kritiek, bewijst dat je een paar fasetjes achterloopt.
Als zoiets als de islam je hele ziel en zaligheid is, dan moet je weten waar je voor staat - kortom, dan kun je kritiek plaatsen en vooral verdragen. Dat heeft met zelfbewustzijn en hersens te maken.

Dx_
03-06-04, 12:13
Ja hoor onze "vrienden" hier op het prikbord hebben weer eens een item waar ze flink hun anti-islamgevoelens op kunnen botvieren.

Dat de overige prikkers deze uitingen van onderhuidse haat, generalisatie en dom gekwak serieus nemen is alleen betreurenswaardig te noemen.

Deze dombo's die met recht fascisten genoemd mogen worden dienen niet serieus genomen te worden, en men dient hen al helemaal niet van repliek te dienen.

Het zijn dit soort onnozelen dat in de AIVD conlusie over de 150 moslimextremisten aanleiding ziet om een gehele gemeenschap zwart te maken en terecht te stellen.

What tha fuck heb ik er mee te maken als iemand dat achterlijk en achtergesteld wijf met de dood bedreigt ? Of is haar doodsbedreiging ernstiger en onmenselijker dan , pak em beet, de daadwerkelijke slachting op drie kinderen ?
Wat een selectieve verontwaardiging slaken deze onbenullen hier opeens uit.

Ik praat het absoluut niet goed en ik heb er ook niets tegen als de bedreiging van een publiek figuur ook publiekelijk wordt vermeld, maar het is jammer dat er maar weinig of helemaal geen prikkers op dit forum zijn die dit incident in proporties kunnen zien zonder hele volksstammen aan te vallen en belachelijk te maken.

Maar ik kan niet anders concluderen dat degenen die bewondering hebben voor dit viswijf in intelligentie en geestelijke gesteldheid aan haar gelijk kunnen worden gesteld.

Het is bekend dat zij in een (ver) verleden zelf zeer extremistisch gelovig was ( extremisme is door de profeet verboden en dus anti-islamitisch), nu kunnen we alleen zeggen dat zij van het ene extreme in het andere extreme is vervallen: De haat die zij toen tegen de "ongelovigen" voelde voelt zij nu tegen de "gelovigen". Dat dit soort extremisme haar individueel probleem was/is en zij dit niet dient te projecteren op de moslims is iets wat haar achterlijk brein waarschijnlijk is ontgaan. Wanneer zien wij een Hirsi Ali in de media die de kwestie over de vrouwenbesnijdenis nuanceert en PUBLIEKELIJK toegeeft dat dit bij de marokkaanse gemeenschap, bij de turkse gemeenschap, de indonesische etc etc ABSOLUUT NIET normaal en gebruikelijk is ?

Wanneer nuanceert deze achterlijke troela het beeld over moslims als zijnde een gemeenschap van eengezinde extremisten die het westen liever vandaag dan morgen uitgeroeid zien ?

Wanneer begint zij en anderen met haar uberhaupt met nuanceren, de zaken in de juiste proporties te zien, niet te generaliseren, het debat aan te gaan i.p.v. in het wilde weg zaken roepen etc etc

Maar nee, zij weet net als een ieder dat zij dan door individuen zoals de achterlijken die hier op het PB te vinden zijn uitgekotst wordt.

Zeer betreurenswaarrdig, maar absoluut geen reden voor de moslimgemeenschap om toe te geven aan dit soort lieden. Het overgrote deel van de islamitische gemeenschap levert op geheel eigen wijze een positieve en juiste bijdrage aan deze maatschappij. De oogst hiervan wordt nu al binnengehaald en zal in de toekomst alleen vermeerderen.

Talisman
03-06-04, 12:18
Geplaatst door Dx_
Het overgrote deel van de islamitische gemeenschap levert op geheel eigen wijze een positieve en juiste bijdrage aan deze maatschappij. De oogst hiervan wordt nu al binnengehaald en zal in de toekomst alleen vermeerderen.

Dat hoor ik zo vaak, en telkens vraag ik: "Hoe dan?"
Ik krijg er nooit antwoord op, afgezien van de merites van het broodje shoarma. Leg het me nou 's gewoon uit, en laat het eten even buiten beschouwing.

taouanza
03-06-04, 12:19
Geplaatst door Dx_
Ja hoor onze "vrienden" hier op het prikbord hebben weer eens een item waar ze flink hun anti-islamgevoelens op kunnen botvieren.

Dat de overige prikkers deze uitingen van onderhuidse haat, generalisatie en dom gekwak serieus nemen is alleen betreurenswaardig te noemen.

Deze dombo's die met recht fascisten genoemd mogen worden dienen niet serieus genomen te worden en men dient hen al helemaal niet van repliek te dienen.

Het zijn dit soort onnozelen dat in de AIVD conlusie over de 150 moslimextremisten aanleiding zien om een gehele gemeenschap zwart te maken en terecht te stellen.

What tha fuck heb ik er mee te maken als iemand dat achterlijk en achtergesteld wijf met de dood bedreigt ? Of is haar doodsbedreiging ernstiger en onmenselijker dan , pak em beet, de daadwerkelijke slachting op drie kinderen ?
Wat een selectieve verontwaardiging slaken deze onbenullen hier opeens uit.

Ik praat het absoluut niet goed en ik heb er ook niets tegen als de bedreiging van een publiek figuur ook publiekelijk wordt vermeld, maar het is jammer dat er maar weinig of helemaal geen prikkers op dit forum zijn die dit incident in proporties kunnen zien zonder hele volksstammen aan te vallen en belachelijk te maken.

Maar ik kan niet anders concluderen dat degenen die bewondering hebben voor dit viswijf in intelligentie en geestelijke gesteldheid aan haar gelijk kunnen worden gesteld.

Het is bekend dat zij in een (ver) verleden zelf zeer extremistisch gelovig was ( extremisme is door de profeet verboden en dus anti-islamitisch), nu kunnen we alleen zeggen dat ze van het ene extreme in het andere extreme is vervallen: De haat die zij toen tegen de "ongelovigen" voelde voelt zij nu tegen de "gelovige". Dat dit soort extremisme haar individueel probleem was/is en zij dit niet dient te projecteren is iets wat haar achterlijk brein waarschijnlijk is ontgaan. Wanneer zien wij een Hirsi Ali in de media die de kwestie over de vrouwenbesnijdenis nuanceert en PUBLIEKELIJK toegeeft dat dit bij de marokkaanse gemeenschap, bij de turkse gemeenschap, de indonesische etc etc ABSOLUUT NIET normaal en gebruikelijk is ?

Wanneer nuanceert deze achterlijke troela het beeld over moslims als zijnde een gemeenschap van eengezinde extremisten die het westen liever vandaag dan morgen uitgeroeid zien ?

Maar nee, zij weet net als een ieder dat zij dan door individuen zoals de achterlijken die hier op het PB te vinden zijn uitgekotst wordt.

Zeer betreurenswaarrdig, maar absoluut geen reden voor de moslimgemeenschap om toe te geven aan dit soort lieden. Het overgrote deel van de islamitische gemeenschap levert op geheel eigen wijze een positieve en juiste bijdrage aan deze maatschappij. De oogst hiervan wordt nu al binnengehaald en zal in de toekomst alleen vermeerderen.

En opgelucht?:D

taouanza
03-06-04, 12:21
Geplaatst door Talisman
Dat hoor ik zo vaak, en telkens vraag ik: "Hoe dan?"
Ik krijg er nooit antwoord op, afgezien van de merites van het broodje shoarma. Leg het me nou 's gewoon uit, en laat het eten even buiten beschouwing.

Waar slaat dat op?
Welke eisen stel jij dan aan de allochtonen?
Laten we daar nou eens mee beginnen?
Wat wil jij van allochtonen?
Wees jij eens concreet!

nl-x
03-06-04, 12:25
Geplaatst door Talisman
Nee hoor: iedereen mag van mij z'n muil openrukken. Maar roepen dat je ge-emancipeerd bent en tegelijkertijd reageren als door een adder gebeten op kritiek, bewijst dat je een paar fasetjes achterloopt.
Als zoiets als de islam je hele ziel en zaligheid is, dan moet je weten waar je voor staat - kortom, dan kun je kritiek plaatsen en vooral verdragen. Dat heeft met zelfbewustzijn en hersens te maken.

Dus als een groep vrouwen dingen zeggen waar jij het niet mee eens bent, stop je ze in het hokje genaamde "niet-geëmancipeerd"...

Talisman
03-06-04, 12:26
Geplaatst door taouanza
Waar slaat dat op?
Welke eisen stel jij dan aan de allochtonen?
Laten we daar nou eens mee beginnen?
Wat wil jij van allochtonen?
Wees jij eens concreet!

Geen idee waarom jij je zo opwindt.
DX beweert iets, ik zeg "Oh? Leg 's uit" en jij gaat door het lint. Raar.

Pytaghoras
03-06-04, 12:26
Geplaatst door Talisman
Nee hoor: iedereen mag van mij z'n muil openrukken. Maar roepen dat je ge-emancipeerd bent en tegelijkertijd reageren als door een adder gebeten op kritiek, bewijst dat je een paar fasetjes achterloopt.
Als zoiets als de islam je hele ziel en zaligheid is, dan moet je weten waar je voor staat - kortom, dan kun je kritiek plaatsen en vooral verdragen. Dat heeft met zelfbewustzijn en hersens te maken.


Wat heeft kritiek met emancipatie te maken? Het zijn juist die vrouwen die gemancipeerd zijn, die zich niet aangesproken voelen wat die aap van Hishi Ali zegt.
Elke moslima weet dat de onderdrukking niets met het geloof te maken heeft, maar meer met de tradities en de achterlijkheid die daaraan verbonden is.

Of bepaal je zelf wie gemancipeerd is en wie niet?

Dx_
03-06-04, 12:28
Dat hoor ik zo vaak, en telkens vraag ik: "Hoe dan?"
Ik krijg er nooit antwoord op, afgezien van de merites van het broodje shoarma. Leg het me nou 's gewoon uit, en laat het eten even buiten beschouwing.

Als je de objectieve nieuwsberichten volgt, wat je dus blijkbaar niet doet, kun je niets anders concluderen dan dat allochtonen aan een inhaalslag in het onderwijs bezig zijn. De kwaliteiten en potenties zijn er, er zijn genoeg positieve verhalen en deze positieve ontwikellingen zijn te vergelijken met het sneeuwbaleffect. Een van de volgende barrieres is de geslotenheid van de arbeidsmarkt voor allochtonen, maar ook deze zal dankzij de positieve ontwikkelingen in het onderwijs en het daarmee gepaard gaande sneeuwbaleffect van positieve beeldvorming verbroken worden.

Talisman
03-06-04, 12:28
Geplaatst door nl-x
Dus als een groep vrouwen dingen zeggen waar jij het niet mee eens bent, stop je ze in het hokje genaamde "niet-geëmancipeerd"...

Nee hoor: er zijn ook ge-emancipeerde vrouwen met wie ik het niet eens ben, en dan zijn ze/vind ik ze desalniettemin ge-emancipeerd.
Maar zeggen dat je ge-emancipeerd bent terwijl je het tegendeel bewijst, is andere koek. Moeilijk he?

Rocky
03-06-04, 12:30
Geplaatst door Talisman
Dat hoor ik zo vaak, en telkens vraag ik: "Hoe dan?"
Ik krijg er nooit antwoord op, afgezien van de merites van het broodje shoarma. Leg het me nou 's gewoon uit, en laat het eten even buiten beschouwing.

Wat ik heel erg positief vind is dat de Marokkaanse jongens vaak Nederlandse vriendinnen nemen (om integratie te bevorderen). Alleen slechts 90% neemt ze als oefenmateriaal (kan nog in de toekomst veranderen) De meeste meisjes worden dan bekeerd tot de Islam (vrijwillig natuurlijk). Wat ik ook zie is dat de meeste allochtonen hoger onderwijs volgen. Dit kan jij misschien als normaal vinden, maar als de meerderheid van hun ouders analfabeet zijn, dan vind ik het grote inhaalslag voor wat betreft de 2de generatie.

Talisman
03-06-04, 12:31
Geplaatst door Dx_
Als je de objectieve nieuwsberichten volgt, wat je dus blijkbaar niet doet, kun je niets anders concluderen dan dat allochtonen aan een inhaalslag in het onderwijs bezig zijn. De kwaliteiten en potenties zijn er, er zijn genoeg positieve verhalen en deze positieve ontwikellingen zijn te vergelijken met het sneeuwbaleffect. Een van de volgende barrieres is de geslotenheid van de arbeidsmarkt voor allochtonen, maar ook deze zal dankzij de positieve ontwikkelingen in het onderwijs en het daarmee gepaard gaande sneeuwbaleffect van positieve beeldvorming verbroken worden.

Ow... allochtonen in het algemeen. Das iets anders dan de positieve bijdrage aan de maatschappij vanuit de islamitische gemeenschap. Dat zei je namelijk net, vandaar mijn vraag welke positieve bijdrage de islam levert.

Talisman
03-06-04, 12:33
Geplaatst door Rocky
Wat ik heel erg positief vind is dat de Marokkaanse jongens vaak Nederlandse vriendinnen nemen (om integratie te bevorderen). Alleen slechts 90% neemt ze als oefenmateriaal (kan nog in de toekomst veranderen) De meeste meisjes worden dan bekeerd tot de Islam (vrijwillig natuurlijk).

Ik weet niet wat je hier precies het meest positieve vindt. Dat moslim-jongeren haram-dingen doen met ongelovige meisjes, of dat die meisjes uiteindelijk Het Licht zien door zich tot de islam te bekeren.


Wat ik ook zie is dat de meeste allochtonen hoger onderwijs volgen. Dit kan jij misschien als normaal vinden, maar als de meerderheid van hun ouders analfabeet zijn, dan vind ik het grote inhaalslag voor wat betreft de 2de generatie.

Mee eens.

Mark
03-06-04, 12:34
Geplaatst door Rocky
Wat ik heel erg positief vind is dat de Marokkaanse jongens vaak Nederlandse vriendinnen nemen (om integratie te bevorderen). Alleen slechts 90% neemt ze als oefenmateriaal (kan nog in de toekomst veranderen) De meeste meisjes worden dan bekeerd tot de Islam (vrijwillig natuurlijk).

Find and replace Nederlandse meisjes met moslima's en de Islam met het christendom en kijken hoe positief je het nog vindt...

Rocky
03-06-04, 12:34
Geplaatst door Talisman
Ow... allochtonen in het algemeen. Das iets anders dan de positieve bijdrage aan de maatschappij vanuit de islamitische gemeenschap. Dat zei je namelijk net, vandaar mijn vraag welke positieve bijdrage de islam levert.

Een Turk, Indo, Marokkaan, Pakistaan, Surinamer etc...Kunnen ook moslims zijn, maar dat zie je niet aan de buitenkant. Wel onderdeel van de allochtoon-zijn :vreemd:

Talisman
03-06-04, 12:36
Geplaatst door Rocky
Een Turk, Indo, Marokkaan, Pakistaan, Surinamer etc...Kunnen ook moslims zijn, maar dat zie je niet aan de buitenkant. Wel onderdeel van de allochtoon-zijn :vreemd:

*snurk* Is het dan dankzij de islam dat ze hoger onderwijs volgen, of dankzij het Nederlandse onderwijssysteem.
En iets aardiger zijn naar de niet-islamitische allochtonen svp.

Rob T
03-06-04, 12:37
Geplaatst door Rocky
Wat ik heel erg positief vind is dat de Marokkaanse jongens vaak Nederlandse vriendinnen nemen (om integratie te bevorderen). Alleen slechts 90% neemt ze als oefenmateriaal (kan nog in de toekomst veranderen)
Zou Allah dat ook zo positief vinden? En waarom mogen jongens eigenlijk wel oefenen, maar verlangen ze van hun zusters dat ze dit niet doen? Is het misschien ook daarom dat veel islamitische meisjes erg kort worden gehouden en amper het huis mogen verlaten?

Rocky
03-06-04, 12:37
Geplaatst door Mark
Find and replace Nederlandse meisjes met moslima's en de Islam met het christendom en kijken hoe positief je het nog vindt...

Dat is het grappige ervan. Aangezien de meeste Nederlanders niets met christendom te maken willen hebben zal het dus niet zo 1 2 3 gebeuren. De meeste Marokkaanse meisjes vinden die Hollanders toch maar achterlijke boeren :wink:

Dx_
03-06-04, 12:38
Ow... allochtonen in het algemeen. Das iets anders dan de positieve bijdrage aan de maatschappij vanuit de islamitische gemeenschap. Dat zei je namelijk net, vandaar mijn vraag welke positieve bijdrage de islam levert.

Ja, de grootste groepen allochtonen zijn de turken en marokkanen en als je het nog niet wist: Dat zijn voor het overgrote deel moslims die de islam vertegenwoordigen.

Bovendien getuigt het feit dat je het alleen al hoort van vooruitgang: Een positieve instelling en zelfbeeld i.p.v. het achtergestelde beeld dat de allochtonen decennia lang van zichzelf hadden en is aangepraat.

Mark
03-06-04, 12:39
Geplaatst door Rocky
Dat is het grappige ervan. Aangezien de meeste Nederlanders niets met christendom te maken willen hebben zal het dus niet zo 1 2 3 gebeuren. De meeste Marokkaanse meisjes vinden die Hollanders toch maar achterlijke boeren :wink:

En gelukkig hebben diezelfde Marokkaanse meisjes geen bezwaar tegen een man die eerst 10 blondjes heeft genomen voor dat ze trouwen :)

Rocky
03-06-04, 12:41
Geplaatst door Rob T
Zou Allah dat ook zo positief vinden? En waarom mogen jongens eigenlijk wel oefenen, maar verlangen ze van hun zusters dat ze dit niet doen? Is het misschien ook daarom dat veel islamitische meisjes erg kort worden gehouden en amper het huis mogen verlaten?


Ik weet niet of je het doorhad maarre ik reageerde sarcastisch op die nobele talisman. Maar je wilt het antwoord dus van mij en die ken je ook krijgen: Ja de meisjes worden thuis onderdrukt. Ze mogen niks doen daarom zie je al die wandelende tenten op straat. Maar gelukkig hebben we Ali nog. Zij komt voor de moslima op. Als er verkiezingen zouden zijn dan zou ik op haar stemmen. Eerlijk waar! Jij?

Mill
03-06-04, 12:43
Geplaatst door Dx_
Ja, de grootste groepen allochtonen zijn de turken en marokkanen en als je het nog niet wist

Er zijn drie miljoen allochtonen. Eén miljoen zijn islamitisch.

850
03-06-04, 12:43
Geplaatst door Rocky
De meeste Marokkaanse meisjes vinden die Hollanders toch maar achterlijke boeren :wink:

:wink: Dat is wat ze tegen goedgelovige sukkels zoals jij zeggen.
En je gelooft het ook nog. :haha:

Mark
03-06-04, 12:44
Geplaatst door Rocky
Ik weet niet of je het doorhad maarre ik reageerde sarcastisch

oh jammer :(

Rocky
03-06-04, 12:45
Geplaatst door Talisman
*snurk* Is het dan dankzij de islam dat ze hoger onderwijs volgen, of dankzij het Nederlandse onderwijssysteem.
En iets aardiger zijn naar de niet-islamitische allochtonen svp.



Misschien was het een beetje te moeilijk voor je. Daarom stel ik je deze vraag: Weet jij het verschil tussen een Moslim en een Allochtoon?

Wellicht een domme vraag, maar jouw eerdere domme antwoord spreekt boekdelen.

GroteWolf
03-06-04, 12:46
Ja! Kleine mannetjes, daar zijn onze lange Hollandse vrouwen dol op! :moe:

Dx_
03-06-04, 12:46
Zou Allah dat ook zo positief vinden? En waarom mogen jongens eigenlijk wel oefenen, maar verlangen ze van hun zusters dat ze dit niet doen? Is het misschien ook daarom dat veel islamitische meisjes erg kort worden gehouden en amper het huis mogen verlaten?

Dit is nou iets waar terecht het debat over moet gevoerd worden binnen de marokaanse/islamitische gemeenschap. De jongens dienen zich tevens aan de islamitische richtlijnen te houden, willen ze een relatie met een meisje van een andere nationaliteit dan is dat binnen de islamitische normen absoluut geen enkel probleem. Als het maar volgens de islamitische richtlijnen gebeurt. En die gelden voor zowel jongens als meisjes !!! Hier is geen enkel verschil in.

Een negatief gevolg van de vrijheid die de jongens echter kregen is dat menigeen van hen juist door deze vrijheid ontspoord is geraakt, terwijl de meisjes die kort zijn gehouden en in een veilige omgeving juist heel vaak goed terecht zijn gekomen.

Het argument dat meisjes amper het huis mogen verlaten en thuis worden gehouden is overigens een achterhaald vooroordeel.

Rocky
03-06-04, 12:48
Geplaatst door 850
:wink: Dat is wat ze tegen goedgelovige sukkels zoals jij zeggen.
En je gelooft het ook nog. :haha:


Ey...daar hebben wij dat kortzichtig mannetje weer. De meeste meisjes kunnen zich gewoon niet aarden met die onfatsoenlijke autochtonen :D

Wat doet jij hier op de Marokkaanse forum komen eigenlijk?

Mark
03-06-04, 12:49
Ik moet altijd zo lachen om al die mensen die zo snel op hun pik getrapt zijn als "hun" vrouwen afgepakt worden.

Of het nou moslima's met autochtonen zijn of marokkanen met blondines, who cares, het is hun keuze. En misschien genieten die blondines wel van een marokkanse jongen puur om sex, alsof dat altijd maar van een kant komt. En wat kan het mij nou schelen als Marokkaanse meisjes niet op autochtonen vallen, er zijn 8 miljoevn vrouwen in nederland.

Er zijn echt belangrijkere dingen om je zorgen om te maken :zozo:

Rocky
03-06-04, 12:50
Geplaatst door Mark
En gelukkig hebben diezelfde Marokkaanse meisjes geen bezwaar tegen een man die eerst 10 blondjes heeft genomen voor dat ze trouwen :)

Tja...Ik kan het ook niet helpen dat ze zulke dingen van Nederlanders overnemen :p

Talisman
03-06-04, 12:50
Geplaatst door Dx_
Ja, de grootste groepen allochtonen zijn de turken en marokkanen en als je het nog niet wist: Dat zijn voor het overgrote deel moslims die de islam vertegenwoordigen.
cbs.nl. Effe nalezen, dan weer doorpraten.


Bovendien getuigt het feit dat je het alleen al hoort van vooruitgang: Een positieve instelling en zelfbeeld i.p.v. het achtergestelde beeld dat de allochtonen decennia lang van zichzelf hadden en is aangepraat.

Da's een eitje dan, allochtonen een complex aanpraten.
Wij liggen voortdurend krom om aantijgingen als ongelovigen, varkens, domme boeren, sletten, fascisten, gierige vrekken, barbaren, hypocrieten, materialisten en alles wat non-stop onze kant op komt vanuit allochtonenhoek. Misschien zou je iets van onze flegmatieke houding t.a.v. kritiek kunnen leren ;)

Dx_
03-06-04, 12:50
Er zijn drie miljoen allochtonen. Eén miljoen zijn islamitisch.

Precies, verhoudingwijs gezien vormen de moslims dus de grootste groep allochtonen.

Talisman
03-06-04, 12:52
Geplaatst door Mark
[B]Ik moet altijd zo lachen om al die mensen die zo snel op hun pik getrapt zijn als "hun" vrouwen afgepakt worden.

Ik zag gisteren Troy, en daar hadden de mannen het ook over het afpakken van elkaars vrouwen. Dat is 3200 jaar geleden, dat wel, maar er zijn toch overeenkomsten.

Rocky
03-06-04, 12:53
Maar euh...We hadden het hier over Ayaan Hirshi Ali of heb ik het mis? :dood:

Wie gelooft dat ze echt die (brood)mes aan die jongen overhandigde, moet zijn vinger maar opsteken!

Mill
03-06-04, 12:53
Geplaatst door Mark
Of het nou moslima's met autochtonen zijn of marokkanen met blondines, who cares, het is hun keuze. En misschien genieten die blondines wel van een marokkanse jongen puur om sex, alsof dat altijd maar van een kant komt.

Dominante Hollandse chicks misbruiken uit pure lust Marokkaanse jongenssletjes als wegwerpartikelen, en Rocky vindt het fantastisch. :)

850
03-06-04, 12:53
Geplaatst door Rocky
De meeste meisjes kunnen zich gewoon niet aarden met die onfatsoenlijke autochtonen :D


:p Als jij hete seks met onfatsoenlijk gedrag verwart dan zijn we inderdaad onfatsoenlijk ja.

Mark
03-06-04, 12:54
Geplaatst door Talisman
Ik zag gisteren Troy, en daar hadden de mannen het ook over het afpakken van elkaars vrouwen. Dat is 3200 jaar geleden, dat wel, maar er zijn toch overeenkomsten.

Tja als iedereen niet zo moeilijk zou doen zou de wereld er een stuk beter uit zien.

Talisman
03-06-04, 12:55
Geplaatst door Mill
Dominante Hollandse chicks misbruiken uit pure lust Marokkaanse jongenssletjes als wegwerpartikelen, en Rocky vindt het fantastisch. :)

Vergeet de gay dominante NL mannen niet :)

Talisman
03-06-04, 12:57
Geplaatst door Rocky
Maar euh...We hadden het hier over Ayaan Hirshi Ali of heb ik het mis? :dood:

Wie gelooft dat ze echt die (brood)mes aan die jongen overhandigde, moet zijn vinger maar opsteken!

Ikke. Duim voor Ayaan, middelvinger voor jou.
Al weet ik niet of het een broodmes was.

Dx_
03-06-04, 12:58
Da's een eitje dan, allochtonen een complex aanpraten.
Wij liggen voortdurend krom om aantijgingen als ongelovigen, varkens, domme boeren, sletten, fascisten, gierige vrekken, barbaren, hypocrieten, materialisten en alles wat non-stop onze kant op komt vanuit allochtonenhoek. Misschien zou je iets van onze flegmatieke houding t.a.v. kritiek kunnen leren


Natuurlijk, daar staan de kranten dagelijks vol van. Dit soort domme beweringen maakt het onnodig om te reageren: De onwetendheid en dramatisering van de feiten druipt er van af.

P.S. het is een eitje om elkaar over en weer beledigingen toe te smijten, inhoudelijk reagren op feiten is iwat te hoog gegrepen voor jou geloof ik. Ik had je antwoord gegeven op de vraag die "jou al zo lang bezighield". Of was dat niet het antwoord dat je verwachtte ?

taouanza
03-06-04, 13:00
Geplaatst door Talisman
Ik zag gisteren Troy, en daar hadden de mannen het ook over het afpakken van elkaars vrouwen. Dat is 3200 jaar geleden, dat wel, maar er zijn toch overeenkomsten.

En wat vond je van de film ? :haha:

Rocky
03-06-04, 13:01
Geplaatst door Mill
Dominante Hollandse chicks misbruiken uit pure lust Marokkaanse jongenssletjes als wegwerpartikelen, en Rocky vindt het fantastisch. :)


Als de jongens maar fun hebben, maar een Ali Hirshi zouden ze denk ik niet graag willen. Iemand die niet kan genieten is alsof je op een blaaspop zit te bonken :wink:

Talisman
03-06-04, 13:03
Geplaatst door Dx_
Natuurlijk, daar staan de kranten dagelijks vol van. Dit soort domme beweringen maakt het onnodig om te reageren: De onwetendheid en dramatisering van de feiten druipt er van af.

Inderdaad. De kranten staan dagelijks vol met wat autochtone Nederlanders uitspoken. So? Da's gewoon nieuws hoor. Niks om een complex van te krijgen. Dat jij daar wel last van hebt als het jou overkomt, is jouw probleem. Vandaar dat ik je met de beste bedoelingen adviseer om wat van onze relaxte houding t.a.v. kritiek te leren.

Rocky
03-06-04, 13:04
Geplaatst door Talisman
Ikke. Duim voor Ayaan, middelvinger voor jou.
Al weet ik niet of het een broodmes was.

Het zal wel een plastic mesje kunnen wezen, niet een Rambo mes. Vandaar dat die jongen het weigerde te doen :maf:

SalmayaSale
03-06-04, 13:04
Geplaatst door Talisman
Oh boy. Alweer een die zich verlicht en ge-emancipeerd voordoet, maar het tegendeel bewijst.


Ik ben wel benieuwd naar wat je bedoelt met tegendeel ??????
Ik ben ook benieuwd waarom Jij Hirsi verdedigt, wat heeft zij gepresteerd in de politiek behalve alles wat met islam te maken heeft aan te vallen?????????????
Ook opvallend dat alleen Nederlanders voor haar opkomen????????
Verborgen frustatie (s) over de Islam/moslims????????????????????? :kotsen2:

Talisman
03-06-04, 13:05
Geplaatst door Dx_
P.S. het is een eitje om elkaar over en weer beledigingen toe te smijten, inhoudelijk reagren op feiten is iwat te hoog gegrepen voor jou geloof ik. Ik had je antwoord gegeven op de vraag die "jou al zo lang bezighield". Of was dat niet het antwoord dat je verwachtte ?

Jij wisselde later in je priksels de islamitische gemeenschap om in allochtonengemeenschap, en wat je daarover zei was niks nieuws.
Dus wat de islam voor bijdrage levert aan de samenleving weet ik nog steeds niet.

Rob T
03-06-04, 13:05
Geplaatst door Mill
Dominante Hollandse chicks misbruiken uit pure lust Marokkaanse jongenssletjes als wegwerpartikelen, en Rocky vindt het fantastisch. :)
Niet alleen de chicks. Wat dacht je van de mannen die in het Anne Frankplantsoen lekker met Marokkaanse jochies bezig waren? Of Pim Fortuyn die ook onomwonden toegaf vooral Marokkaanse jongens in zijn bed te hebben omdat hij die nu eenmaal het lekkerste vond.

Rocky
03-06-04, 13:06
Het gaat weer om nergens. Teveel bombarie om niks eigenlijk. Kan deze topic niet gesloten worden om de orde van de dag te hervatten?

taouanza
03-06-04, 13:06
Geplaatst door Talisman
Geen idee waarom jij je zo opwindt.
DX beweert iets, ik zeg "Oh? Leg 's uit" en jij gaat door het lint. Raar.

Nou jij vraagt toch :Hoe dan?
Omdat jij die bijdrage niet ziet. En ik vraag je wat wil je dan zien?
En dan begin je over dat ik me opwindt en hoe raar dat is.

Nogmaals welke bijdrage wil je zien van de allochtonen die je nu niet ziet behalve 'shoarma'.

Mill
03-06-04, 13:07
Geplaatst door Rocky
Als de jongens maar fun hebben

Volgens mij genieten de jongens er in sommige gevallen net zo hard van als de meisjes. Maar dat mag zo'n jongen dan weer niet toegeven want dan is 'ie meteen een vieze slet.

Rocky
03-06-04, 13:08
Geplaatst door Rob T
Niet alleen de chicks. Wat dacht je van de mannen die in het Anne Frankplantsoen lekker met Marokkaanse jochies bezig waren? Of Pim Fortuyn die ook onomwonden toegaf vooral Marokkaanse jongens in zijn bed te hebben omdat hij die nu eenmaal het lekkerste vond.

Dat zijn relatief weinig, dus je hoeft je gal niet te spuwen over wat alles Marokkaans is hoor. Zo val je namelijk door de mand.

Talisman
03-06-04, 13:08
Geplaatst door SalmayaSale
Ik ben wel benieuwd naar wat je bedoelt met tegendeel ??????
Ik ben ook benieuwd waarom Jij Hirsi verdedigt, wat heeft zij gepresteerd in de politiek behalve alles wat met islam te maken heeft aan te vallen?????????????
Ook opvallend dat alleen Nederlanders voor haar opkomen????????
Verborgen frustatie (s) over de Islam/moslims????????????????????? :kotsen2:

Je hebt nogal wat vraagtekens he? :)
En waar het om ging, was dat jij Ayaan's verhaal ongeloofwaardig noemde. Allicht: de jongen in kwestie kwam er bekaaid van af in dit verhaal, dus moet al het oorlogstuig op Ayaan gericht worden. Dat bedoel ik met niet ge-emancipeerd zijn, als je zulke nieuwsberichten al niet eens aankan.

taouanza
03-06-04, 13:08
Geplaatst door Rob T
Niet alleen de chicks. Wat dacht je van de mannen die in het Anne Frankplantsoen lekker met Marokkaanse jochies bezig waren? Of Pim Fortuyn die ook onomwonden toegaf vooral Marokkaanse jongens in zijn bed te hebben omdat hij die nu eenmaal het lekkerste vond.

Ja en daarna hebben ze al die gasten van de hoogste toren afgeflikkerd en toen was het verhaal uit.

Als Marokkanen anti-homo zijn is het niet goed zijn ze homo is het ook niet goed. Wat is het nou?

Rocky
03-06-04, 13:10
Geplaatst door Mill
Volgens mij genieten de jongens er in sommige gevallen net zo hard van als de meisjes. Maar dat mag zo'n jongen dan weer niet toegeven want dan is 'ie meteen een vieze slet.

Hahaha...Zo te lezen ga jij blijkbaar niet met Marokkaanse jongens om. Ken jij überhaupt Marokkanen? Ik denk ut niet, Piet.

Talisman
03-06-04, 13:10
Geplaatst door taouanza
Nou jij vraagt toch :Hoe dan?
Omdat jij die bijdrage niet ziet. En ik vraag je wat wil je dan zien?
En dan begin je over dat ik me opwindt en hoe raar dat is.

Nogmaals welke bijdrage wil je zien van de allochtonen die je nu niet ziet behalve 'shoarma'.
Je snapt er weer 's niks van, gans. Ik ga het je niet eens meer uitleggen.

Talisman
03-06-04, 13:15
Geplaatst door taouanza
En wat vond je van de film ? :haha:

Volgens mij is Troy geproduceerd door de Chippendales.
Niet perfect, maar sommige aspecten had Peterson beslist goed door.
En Pitt ziet er belachelijk aantrekkelijk uit: ik zweer je dat ik dames in de zaal gilletjes hoorde slaken toen hij z'n kleren uittrok. Paris is een hork, Hector stal de show. En Agamemnon was trefzeker: die zie ik inderdaad wel zijn dochter offeren om ten strijde te kunnen trekken - die Cox kent zijn klassiekers.
Mooie gevechtsscenes - al zag je af en toe iets te goed waar de echte acteurs ophielden en de computerpoppetjes begonnen. En sommige quotes kwamen direct uit Gladiator: sjonge.
All in all: een 7, vond ik.

ninaroos
03-06-04, 13:18
Dag mensen,

Ik voel me geroepen om jullie uit de droom te helpen. Op die bewuste donderdag was ik ook aanwezig in cafe/brasserie Dudok en ja ik heb Ayaan Hirshi Ali zien zitten met een of andere journalist (ik ga er vanuit dat het een journalist was omdat er nogal druk werd geschreven!)
Inderdaad kwamen studenten en docenten van de Fontys Hogeschool uit Tilburg binnen die allemaal aan de tafeltjes gingen zitten. Na de lunch vertrokken ze vrij snel. Ik heb geen jongen gezien die aan bij het tafeltje van Ayaan ging staan noch dat Ayaan een jongen bij de pols greep, noch dat ze een mes had aangeboden. Het enige was dat Ayaan nogal in een vrolijke stemming was en af en toe hysterisch moest lachen. Het lijkt mij vreemd dat ik niets heb opgemerkt terwijl ze twee tafeltjes van mij af zat en ik recht op haar tafel uitkeek, zo'n dergelijke actie lijkt mij toch minstens een minuut in beslag te nemen. Ook bleef ik ongeveer 3 kwartier na het vertrek van de studenten zitten, dus dan moet het daarna gebeurd zijn, wat mij stug lijkt omdat een van de studenten iets zei over bepaalde opdrachten dat ze moesten maken, dus als de betreffende jongen daaran vertrok moet hij knap laat zijn geweest voor die opdracht? Verder wemelde het in het cafe van de media, het lijkt mij ook vreemd dat Ayaan het verhaal zelf in haar column moest verwerken en niet door de aanwezige journalisten (en die aan haar tafel) is opgepikt????
Jullie mogen er anders over denken, maar ik vind het een uiterst vreemd verhaal waarbij ik in principe aanwezig was maar zoiets toch gemist blijk te hebben??

Rob T
03-06-04, 13:19
Geplaatst door taouanza
Ja en daarna hebben ze al die gasten van de hoogste toren afgeflikkerd en toen was het verhaal uit.

Als Marokkanen anti-homo zijn is het niet goed zijn ze homo is het ook niet goed. Wat is het nou?
Niet goed? Ik vind het prima, alleen jammer dat ze het zo in het geniep moeten doen in plantsoentjes enzo.

Mill
03-06-04, 13:19
Geplaatst door Rocky
Hahaha...Zo te lezen ga jij blijkbaar niet met Marokkaanse jongens om. Ken jij überhaupt Marokkanen? Ik denk ut niet, Piet.

Huh? Ga jij hier zitten ontkennen dat die Marokkaanse jochies die door Hollandse meiden worden misbruikt daar helemaal nooit stiekem een beetje van genieten, ook al zullen ze het nooit toegeven uit angst om als slet bekend te staan? Lekker naief!

Talisman
03-06-04, 13:22
Geplaatst door ninaroos
Dag mensen,

Ik voel me geroepen om jullie uit de droom te helpen. Op die bewuste donderdag was ik ook aanwezig in cafe/brasserie Dudok en ja ik heb Ayaan Hirshi Ali zien zitten met een of andere journalist (ik ga er vanuit dat het een journalist was omdat er nogal druk werd geschreven!)
Inderdaad kwamen studenten en docenten van de Fontys Hogeschool uit Tilburg binnen die allemaal aan de tafeltjes gingen zitten. Na de lunch vertrokken ze vrij snel. Ik heb geen jongen gezien die aan bij het tafeltje van Ayaan ging staan noch dat Ayaan een jongen bij de pols greep, noch dat ze een mes had aangeboden. Het enige was dat Ayaan nogal in een vrolijke stemming was en af en toe hysterisch moest lachen. Het lijkt mij vreemd dat ik niets heb opgemerkt terwijl ze twee tafeltjes van mij af zat en ik recht op haar tafel uitkeek, zo'n dergelijke actie lijkt mij toch minstens een minuut in beslag te nemen. Ook bleef ik ongeveer 3 kwartier na het vertrek van de studenten zitten, dus dan moet het daarna gebeurd zijn, wat mij stug lijkt omdat een van de studenten iets zei over bepaalde opdrachten dat ze moesten maken, dus als de betreffende jongen daaran vertrok moet hij knap laat zijn geweest voor die opdracht? Verder wemelde het in het cafe van de media, het lijkt mij ook vreemd dat Ayaan het verhaal zelf in haar column moest verwerken en niet door de aanwezige journalisten (en die aan haar tafel) is opgepikt????
Jullie mogen er anders over denken, maar ik vind het een uiterst vreemd verhaal waarbij ik in principe aanwezig was maar zoiets toch gemist blijk te hebben??

Stuur je verhaal naar de krant. "Ik was er bij en zag dat er niets is gebeurd."

Dat kan welzeker tot het einde van Ayaan's politieke carriere leiden, weet je dat? Waar wacht je op.

Zwarte Schaap
03-06-04, 13:24
Geplaatst door ninaroos
Dag mensen,

Ik voel me geroepen om jullie uit de droom te helpen. Op die bewuste donderdag was ik ook aanwezig in cafe/brasserie Dudok en ja ik heb Ayaan Hirshi Ali zien zitten met een of andere journalist (ik ga er vanuit dat het een journalist was omdat er nogal druk werd geschreven!)
Inderdaad kwamen studenten en docenten van de Fontys Hogeschool uit Tilburg binnen die allemaal aan de tafeltjes gingen zitten. Na de lunch vertrokken ze vrij snel. Ik heb geen jongen gezien die aan bij het tafeltje van Ayaan ging staan noch dat Ayaan een jongen bij de pols greep, noch dat ze een mes had aangeboden. Het enige was dat Ayaan nogal in een vrolijke stemming was en af en toe hysterisch moest lachen. Het lijkt mij vreemd dat ik niets heb opgemerkt terwijl ze twee tafeltjes van mij af zat en ik recht op haar tafel uitkeek, zo'n dergelijke actie lijkt mij toch minstens een minuut in beslag te nemen. Ook bleef ik ongeveer 3 kwartier na het vertrek van de studenten zitten, dus dan moet het daarna gebeurd zijn, wat mij stug lijkt omdat een van de studenten iets zei over bepaalde opdrachten dat ze moesten maken, dus als de betreffende jongen daaran vertrok moet hij knap laat zijn geweest voor die opdracht? Verder wemelde het in het cafe van de media, het lijkt mij ook vreemd dat Ayaan het verhaal zelf in haar column moest verwerken en niet door de aanwezige journalisten (en die aan haar tafel) is opgepikt????
Jullie mogen er anders over denken, maar ik vind het een uiterst vreemd verhaal waarbij ik in principe aanwezig was maar zoiets toch gemist blijk te hebben??

Wat ik vreemd vond was het feit dat de bewakers er niet bij waren, ik vraag me af wat het nut is van bewakers als een jongman zo dichtbij haar kan komen en hirsi ali hem een mes kan aanbieden zonder dat zij wat gemerkt hebben.

Dit is geen bewaking meer.

SalmayaSale
03-06-04, 13:24
Geplaatst door Talisman
Je hebt nogal wat vraagtekens he? :)
En waar het om ging, was dat jij Ayaan's verhaal ongeloofwaardig noemde. Allicht: de jongen in kwestie kwam er bekaaid van af in dit verhaal, dus moet al het oorlogstuig op Ayaan gericht worden. Dat bedoel ik met niet ge-emancipeerd zijn, als je zulke nieuwsberichten al niet eens aankan.



Volgens mij kan Jij zulke discussies niet aan.
Wij hadden het over een nieuwsitem maar nu hebben wij het meer over Mijn emancipatie. Doet er helemaal niet aan toe.
Is het nou jouw tactiek? In de aanval gaan om niet fatsoenlijk te hoeven discussiëren en jouw tunneldenkwijze te verraden?????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????
Ik weet nog niet wat Hirsi goeds doet?????????????????????????????????????????????? ????????????????????
Vragentekens bij alles zetten is een vorm van emancipatie.

taouanza
03-06-04, 13:27
Geplaatst door Talisman
Volgens mij is Troy geproduceerd door de Chippendales.
Niet perfect, maar sommige aspecten had Peterson beslist goed door.
En Pitt ziet er belachelijk aantrekkelijk uit: ik zweer je dat ik dames in de zaal gilletjes hoorde slaken toen hij z'n kleren uittrok. Paris is een hork, Hector stal de show. En Agamemnon was trefzeker: die zie ik inderdaad wel zijn dochter offeren om ten strijde te kunnen trekken - die Cox kent zijn klassiekers.
Mooie gevechtsscenes - al zag je af en toe iets te goed waar de echte acteurs ophielden en de computerpoppetjes begonnen. En sommige quotes kwamen direct uit Gladiator: sjonge.
All in all: een 7, vond ik.

Ik zie dat we het tenmiste ove 1 ding eens zijn.
Maar ik vond dat Brad er voornamelijk belachelijk uit zag.:haha:

Mill
03-06-04, 13:28
Geplaatst door taouanza
Ik zie dat we het tenmiste ove 1 ding eens zijn.
Maar ik vond dat Brad er voornamelijk belachelijk uit zag.:haha:

Ja? Ik vond de film kut, Brad slecht, maar zoals 'ie er uit zag vond ik zelfs lekker, als tamelijk hetero mannetje.

Talisman
03-06-04, 13:31
Geplaatst door SalmayaSale
Volgens mij kan Jij zulke discussies niet aan.
Wij hadden het over een nieuwsitem maar nu hebben wij het meer over Mijn emancipatie. Doet er helemaal niet aan toe.
Is het nou jouw tactiek? In de aanval gaan om niet fatsoenlijk te hoeven discussiëren en jouw tunneldenkwijze te verraden?????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????
Ik weet nog niet wat Hirsi goeds doet?????????????????????????????????????????????? ????????????????????
Vragentekens bij alles zetten is een vorm van emancipatie.

Als Ninaroos woord bij daad voegt, was het mes-verhaal de zwanenzang van Ayaan. Dan is er niemand meer die publiekelijk jouw emancipatie in twijfel trekt - iets wat jijzelf in dit verhaal betrok overigens, maar da's een detail.
Ge-emancipeerd zijn is jezelf gelijkwaardig voelen. Kortom, niet meteen een hoge boom uitkiezen om iemand aan te hangen die kritiek uit. Wie zich gelijkwaardig voelt, kan wel tegen een stootje.

taouanza
03-06-04, 13:32
Geplaatst door Talisman
Je snapt er weer 's niks van, gans. Ik ga het je niet eens meer uitleggen.

Ik ken je wel langer dan vandaag hoor Nobelientje.;)
Je hebt me wel vaker de mond proberen te snoeren door me dom te noemen. Jij hebt gewoon geen antwoord op mijn vraag.

Voor zogenaamde geemancipeerde vrouw geef je toch behoorlijk typisch macho antwoorden.

Kom op nog een keer:
Welke bijdrage verwacht je van allochtonen?

taouanza
03-06-04, 13:33
Geplaatst door Mill
Ja? Ik vond de film kut, Brad slecht, maar zoals 'ie er uit zag vond ik zelfs lekker, als tamelijk hetero mannetje.

Ja dat had je al verteld ja maar ik vond toch Hector lekkerder. :rood:

Talisman
03-06-04, 13:41
Geplaatst door taouanza
Ik ken je wel langer dan vandaag hoor Nobelientje.;)
Je hebt me wel vaker de mond proberen te snoeren door me dom te noemen. Jij hebt gewoon geen antwoord op mijn vraag.

Voor zogenaamde geemancipeerde vrouw geef je toch behoorlijk typisch macho antwoorden.

Kom op nog een keer:
Welke bijdrage verwacht je van allochtonen?
Jouw vraag is een op zichzelf staande vraag die niets met het voorgaande te maken heeft. Iemand zei dat er veel gepresteerd is door de islamitische gemeenschap, en ik vraag om dat uit te leggen. Jij vraagt wat mijn verwachtingen zijn t.a.v. allochtonen in het algemeen, en dat is iets heel anders.
Tsja, wat verwacht ik van allochtonen. Dat ze een bijdrage leveren, denk ik zo. Anders is hun aanwezigheid puur gebaseerd op de filantropie van het immigratieland.

taouanza
03-06-04, 13:44
Geplaatst door Talisman
Jouw vraag is een op zichzelf staande vraag die niets met het voorgaande te maken heeft. Iemand zei dat er veel gepresteerd is door de islamitische gemeenschap, en ik vraag om dat uit te leggen. Jij vraagt wat mijn verwachtingen zijn t.a.v. allochtonen in het algemeen, en dat is iets heel anders.
Tsja, wat verwacht ik van allochtonen. Dat ze een bijdrage leveren, denk ik zo. Anders is hun aanwezigheid puur gebaseerd op de filantropie van het immigratieland.

Wat voor bijdrage ve verwacht je van de moslims?
Dan kan ik zien of zie die leveren of niet.
Als jij maar de hele tijd doet of ze hier alleen zitten om steun te trekken.
Dat is wel heel makkelijk.

Mark
03-06-04, 13:46
Geplaatst door Mill
Ja? Ik vond de film kut, Brad slecht, maar zoals 'ie er uit zag vond ik zelfs lekker, als tamelijk hetero mannetje.

homo :rolleyes:

SalmayaSale
03-06-04, 13:47
Geplaatst door Talisman
Als Ninaroos woord bij daad voegt, was het mes-verhaal de zwanenzang van Ayaan. Dan is er niemand meer die publiekelijk jouw emancipatie in twijfel trekt - iets wat jijzelf in dit verhaal betrok overigens, maar da's een detail.
Ge-emancipeerd zijn is jezelf gelijkwaardig voelen. Kortom, niet meteen een hoge boom uitkiezen om iemand aan te hangen die kritiek uit. Wie zich gelijkwaardig voelt, kan wel tegen een stootje.




Ik ben niet tegen kritiek of mensen die dat uiten, integendeel.
Ben zelf altijd dingen aan het kritiseren over alles en wat, oa islam, hoofddoek, integratie.............
Ben ook blij met kritiek naar mij toe of over mijn overtuigingen, dat houdt je scherp en is de motor die mensen tot nadenken zet.
Wat ik tegen Hirsi heb, is niet haar uiting van kritiek maar dat zij dingen beweert die geen fundament hebben. Gewoon gelul om maar iets te zeggen.
Tot nu toe, alles wat ze zegt over islam, onderdrukking van vrouwen... is gewoon onzin.
Dat zij uit een achterlijk Somalië komt is geen excuus, ze is intelligent genoeg om verschil tussen geloof en cultuur te maken en eventueel een boek te lezen over de rechten van vrouwen in de islam buiten de rechten dat zij van de mannen krijgen (of niet krijgen) om?
En dan beweren dat zij voor de moslima's opkomt vind ik teveel ambitie voor haar.

Talisman
03-06-04, 13:56
Geplaatst door SalmayaSale
Ik ben niet tegen kritiek of mensen die dat uiten, integendeel.
Ben zelf altijd dingen aan het kritiseren over alles en wat, oa islam, hoofddoek, integratie.............
Ben ook blij met kritiek naar mij toe of over mijn overtuigingen, dat houdt je scherp en is de motor die mensen tot nadenken zet.
Wat ik tegen Hirsi heb, is niet haar uiting van kritiek maar dat zij dingen beweert die geen fundament hebben. Gewoon gelul om maar iets te zeggen.
Tot nu toe, alles wat ze zegt over islam, onderdrukking van vrouwen... is gewoon onzin.
Dat zij uit een achterlijk Somalië komt is geen excuus, ze is intelligent genoeg om verschil tussen geloof en cultuur te maken en eventueel een boek te lezen over de rechten van vrouwen in de islam buiten de rechten dat zij van de mannen krijgen (of niet krijgen) om?
En dan beweren dat zij voor de moslima's opkomt vind ik teveel ambitie voor haar.

Zeur toch niet zo mens: er zijn zat vrouwen die het zwaar hebben. Voor haar politieke carriere zat Ayaan voortdurend tussen de vrouwen in opvanghuizen, rapporten te schrijven voor de PvdA die ze weer bibberig terzijde legde want oh jee, eigen cultuur en zo.

Dat jij alleen aan je eigen emancipatie werkt moet jij weten. Dat Ayaan dat niet doet, is prijzenswaardig. Bovendien is Ayaan niet de enige. Er zijn sinds de Omslag al zoveel verhalen uit allerlei hoeken losgekomen van moslima's die hun verhaal kwijt kunnen over hun onderdrukking, dat je echt niet meer met fatsoen kan zeggen dat alles wat Ayaan zegt gelogen is.

Mill
03-06-04, 14:03
Geplaatst door Mark
homo :rolleyes:

Ehh...het was een test om te kijken of andere mannen zouden instemmen en dan zou ik die homo's keihard uitlachen!

:nerveus:

mark61
03-06-04, 14:05
Geplaatst door nl-x
Maar in de tussentijd is geen vrouw het met haar eens; en komt ze met belachelijke ideeën als het verplicht kutten-inspecteren van onze dochters.

Hoe weet jij dat geen vrouw het met haar eens is? Heb je het ze persoonlijk allemaal gevraagd? Uit jouw formulering blijkt alleen maar jouw absolute minachting voor vrouwen in het algemeen. BTW, ben jij een Somaliër?

mark61
03-06-04, 14:10
Geplaatst door sienia
Kun je voorbeelden geven van wat Ayaan wettelijk wil vastleggen?


Om te beginnen een wettelijk kader om vrouwenbesnijdenis in NL of bij in NL woonachtige vrouwen tegen te gaan.

Verder ging ze een wetsontwerp indienen waarbij in geval van 'echtelijke twisten' niet de vrouw en kinderen naar een blijf-van-mijn-lijf-huis hoeven te vluchten maar de man 'uit huis geplaatst' wordt. Aangezien dit meteen tot gekrakeel leidde met o.a. mevrouw Albayrak, zag ik op tv, en aangezien vrouwenrechten bij de VVD natuurlijk absoluut geen prioriteit hebben kan eea nog lang gaan duren.

Mark
03-06-04, 14:12
Geplaatst door Mill
Ehh...het was een test om te kijken of andere mannen zouden instemmen en dan zou ik die homo's keihard uitlachen!

:nerveus:

Snel met een heineken in je hand voetbal kijken!!! dan kan je nog gered worden ;)

Talisman
03-06-04, 14:19
Geplaatst door Mark
Snel met een heineken in je hand voetbal kijken!!! dan kan je nog gered worden ;)

Dit is de Al Bundy versie van de hetero, jij cro magnon.

mark61
03-06-04, 14:19
Geplaatst door SalmayaSale
Ik zeg alleen dat ik haar verhaal niet geloof. Klinkt ongeloofwaardig.
Hirsi, die iemand laat gaan die haar net heeft bedreigd en haar bodyguards die niet ingrijpen?

Zou het de absolute minachting kunnen zijn voor mensen die zelf de mudjahid uithangen maar te laf zijn om het woord bij de daad te voegen? Wat viel er in te grijpen als de held het mes niet eens aanneemt? Het was dan ook geen directe bedreiging maar het bekende laffe: ik doe niks, maar ik hoop dat iemand anders het lef wel heeft. Misselijkmakend.


Vinden jullie (met jullie, bedoel ik degene die voor Hirsi opkomen omdat zij zogenaamd dingen bij hun naam noemt........) niet opvallend dat de meeste tegenstanders van Hirsi vrouwen zijn?

Waar blijkt dat uit? Heb jij het alle ca. 600.000 NL moslimmannen gevraagd? Ik neem aan dat die nog sterker dan vrouwen tegen haar zijn.


Dan verwacht je toch meer samenhang en logica in haar uitspraken maar niet dus, ze wil alleen provoceren.

Dat zou je kunnen verwachten. Behalve 'willen provoceren' zijn er nog wel meer redenen te bedenken waarom iemand zo doet.


Volgens mij weet zij niks van onderwerpen waar zij zn groot bek over heeft.

Volgens mij is ze ervaringsdeskundige, zoals de fijne moslims hier altijd in de meest 'bloemrijke' bewoordingen uiteenzetten.


Zij heeft zelf in Londen gestuurd, haar vader was dokter, als het niet allemaal gelogen is, dan heeft ze niet als arme en onderdrukte geleefd, waar haalt ze die lef dan vandaan om te beweren dat Zij zulke vrouwen begrijpt???????????????????? en voor hen opkomt????????????

Je kan heel goed uit de elite komen en toch onderdrukt worden. Door besneden te zijn bijvoorbeeld. Alleen al daardoor weet je letterlijk hoe het voelt onderdrukt te worden. Ik zie de tegenstelling niet.

mark61
03-06-04, 14:22
Geplaatst door taouanza
Mischien lopen jouw goede kennissen niet mensen te beledigen.
Ik weet dat Khadija Arib en de MVVN al tig jaar strijd voor de rechten van de Marokkaanse vrouw in Nederland. En dat ze niet echt veel steun krijgen en de strijd is ook niet zo bekend. Althans niet zo bekend als Hirsi en haar 'bedreigingen'.
Rarara hoe zou dat nou komen?

Ja, hoe komt dat?

Mark
03-06-04, 14:22
Geplaatst door Talisman
Dit is de Al Bundy versie van de hetero, jij cro magnon.

Dat is de enige echte versie.....

Er gaat niks boven bier zuipen, voetbal kijken, vrouwen naroepen en de hele dag dom lullen over auto's :zwaai:

mark61
03-06-04, 14:31
Geplaatst door Mark
Ik moet altijd zo lachen om al die mensen die zo snel op hun pik getrapt zijn als "hun" vrouwen afgepakt worden....

Er zijn echt belangrijkere dingen om je zorgen om te maken :zozo:

40+ jaar allo's in NL en discussie zit nog steeds op het niveau 'ze stelen onze vrouwen'. Bravo voor het fantastische debat 2004!

Mark
03-06-04, 14:35
Geplaatst door mark61
40+ jaar allo's in NL en discussie zit nog steeds op het niveau 'ze stelen onze vrouwen'. Bravo voor het fantastische debat 2004!

ik plaatste die opmerking natuurlijk niet geheel belangeloos ;)

ik ben daar ook van beschuldigd

Talisman
03-06-04, 14:39
Geplaatst door Mark
Dat is de enige echte versie.....

Er gaat niks boven bier zuipen, voetbal kijken, vrouwen naroepen en de hele dag dom lullen over auto's :zwaai:

Ik zal het 's aan mijn huidige cavalier vragen: die nipt wijn, kijkt nauwelijks TV, roept vrouwen nooit na (althans, niet waar ik bij ben) en weet ruk van auto's. Issie gay, denk je? Zo voelt het niet.

drbouka
03-06-04, 15:48
Geplaatst door Simon
Column Ayaan Hirsi Ali

Hirsi Ali: O, je hebt moordneigingen

Donderdag had ik een lunchafspraak in het Haagse Dudok. Het grootste deel van het restaurant bleek gereserveerd voor studenten van de hogeschool in Tilburg.

Het waren vriendelijke jonge mensen die druk pratend aan tafel gingen en na korte tijd weer vertrokken. Onderweg naar buiten stopte een jongen met donkerblond haar, vriendelijke ogen en wat pukkels op zijn gezicht bij onze tafel.

Hij tikte me op de schouder en zei: ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken. Inshallah, dat zullen ze ook doen.'' (Moedjahedien zijn gewapende strijders voor de islam).

Na de mededeling maakte hij aanstalten om door te lopen. Ik greep hem bij zijn pols en trok hem terug naar mijn tafel. Ik vroeg hem of ik hem goed had verstaan. ,,Ja'', zei hij en herhaalde zijn wens. Hij voegde daaraan toe dat Allah deze hartenkreet zou inwilligen.

Terwijl de jongen sprak, bleef hij mij strak aankijken, het vriendelijke lachje op zijn gezicht. Hij had een zachte g. Mijn gast staarde hem ademloos aan. Ik pakte mijn mes van mijn bord en bood het hem aan.

,,Als je mij dood wilt hebben dan moet je het zelf doen'', zei ik. ,,Waarom zou je het uitbesteden. Jij wilt mij toch dood hebben, doe het dan maar zelf.''

Hij nam het mes niet aan. ,,Mevrouw, ik zou het willen, maar ik durf het niet. Ik ben bang dat ik in de gevangenis kom.''

,,O'', antwoordde ik: ,,Jij hebt moordneigingen en je laat iemand anders het vuile werk opknappen. Een Moedjahedien die jouw wens uitvoert en mij vermoordt gaat ook naar de gevangenis.''

,,Ja, mevrouw, dat is zo.''

Ik legde mijn mes terug en vroeg waarom hij mij dood wilde hebben.

,,U bent een bedreiging voor mijn geloof.''

,,Hoezo? Als je geloof zo krachtig is en uiteindelijk alles zal overwinnen dan kan ik toch geen bedreiging voor jouw geloof zijn? En waarom vraag je Allah niet om mij te laten terugkeren tot het geloof? Dat kan toch ook?''

,,Ja, mevrouw. Dat kan ook, eigenlijk zou dat het beste zijn.''

,,Hoe oud ben je?''

,,24 jaar, mevrouw.''

,,En waar kom je vandaan?''

,,Uit Tilburg, mevrouw.''

,,Wat is je naam?''

,,S., mevrouw.''

Toen zag hij dat z'n groep al bijna verdwenen was. Hij excuseerde zich en liep weg. Dreigementen kwamen tot nu toe via post en telefoon. Soms schreeuwden boze jonge mannen mij op straat toe dat ik dood moest. Niet één dreigement heeft zo'n sterke indruk op mij gemaakt als dat van afgelopen donderdag.

'k geloof hier helemaal niets van. ’t Is gammel en zij springt er te voordeling uit. Soms is de deadline voor een column erg dichtbij en heb je nog niets weten te produceren en dan doet zij, pathologische leugenaar die ze is, waar ze goed in is: een verhaal verzinnen.

't zou best kunnen gebeuren, maar in dit geval is het dus niet gebeurd

Isaac
03-06-04, 15:55
Geplaatst door mark61
40+ jaar allo's in NL en discussie zit nog steeds op het niveau 'ze stelen onze vrouwen'. Bravo voor het fantastische debat 2004!

Dat krijg je als zij hun vrouwen ook voor zichzelf houden. :D

mark61
03-06-04, 16:07
Geplaatst door Isaac
Dat krijg je als zij hun vrouwen ook voor zichzelf houden. :D

Dat valt waarachtig wel mee.

taouanza
03-06-04, 16:10
Geplaatst door mark61
Ja, hoe komt dat?

Ja nou dat vraag ik me ook af. Nederland is toch zooooooooooooooooo begaan met het lot van die arme zielige moslimas?
En dan zijn mensen die daaraan werken onbekend en ongewaardeerd want de strijd is nog steeds niet gestreden. En iemand die alleen maar zo nu en dan 'bedreigd' wordt, wordt op handen gedragen.

-Hisri Ali was een dappere beroemde strijdster.
- Wat heeft ze allemaal bereikt?
- Ze werd zo nu en dan bedreigd.


:rolleyes:

drbouka
03-06-04, 16:13
Geplaatst door taouanza
Ja nou dat vraag ik me ook af. Nederland is toch zooooooooooooooooo begaan met het lot van die arme zielige moslimas?
En dan zijn mensen die daaraan werken onbekend en ongewaardeerd want de strijd is nog steeds niet gestreden. En iemand die alleen maar zo nu en dan 'bedreigd' wordt, wordt op handen gedragen.

-Hisri Ali was een dappere beroemde strijdster.
- Wat heeft ze allemaal bereikt?
- Ze werd zo nu en dan bedreigd.


:rolleyes:

:D

Simon
03-06-04, 16:17
Geplaatst door drbouka
't zou best kunnen gebeuren, maar in dit geval is het dus niet gebeurd

bron?

Joesoef
03-06-04, 16:22
AHA mag dan wel een goed opgeleide vrouw zijn, het is en blijft een domme gefrustreerde doos die alleen maar met haar persoonlijke confrontaties in het nieuws kan komen. Wat er ook gebeurt, het draait altijd om haar persoontje.
Deze column van haar is zo ontzettend een column, gelikt, doordacht en met een boodschap, het is er een van 12 in een dozijn. Zo een niets zeggende geleuter column als waarmee bijvoorbeeld de autokampioen volstaat. Toch benieuwd welke editor de frutsels van AHA oppoetst tot zo iets gelikts leesbaars om je kommetje cornflakes leeg te vreten. Het verhaaltje is zo ontzettend doordacht, kaaskop die selafi is geworden, keurig met twee woorden spreekt, goed opgeleid, de juiste woorden zodat AHA geen aangifte kan doen en een die net de juiste uitspraken doet om VVD Nederland bevestigend en instemmend te doen knikken. En als klap op de vuurpijl durft AHA van zich af te bijten en zet de salefistischekaaskop in zijn hemd.

Kortom een ongeloofbaar verhaal dat het goed doet bij de PimFortuin groupies.

mark61
03-06-04, 16:47
Geplaatst door taouanza
Ja nou dat vraag ik me ook af. Nederland is toch zooooooo begaan met het lot van die arme zielige moslimas?

Nee, dat is NL niet. NL is niet eens begaan met het lot van arme zielige autochtona's


En dan zijn mensen die daaraan werken onbekend en ongewaardeerd want de strijd is nog steeds niet gestreden.

Jij weet net zo goed als ik dat 'die mensen' ontzettend veel tegenwind uit eigen kring krijgen. Van mannen, en godbetert ook nog eens van andere vrouwen.
En je bent zelf de beste demonstratrice van het feit dat als een Hollander zo een 'mens' wil steunen dat juist averechts werkt. Olie op het vuur gooit. Een moslima die iets doet en daarvoor bijval krijgt uit auto hoek is daarmee automatisch verdacht (als bounty, of whatever). Ja of ja? Conclusie: een auto KAN nooit wat goed doen in dit verband, behalve zijn bek houden en afwachten.
En dan als moslima lopen schamperen als nota bene vrouwen uit MA en Algerije hier komen en zich verbazen dat onder zoveel makkelijker omstandigheden vrouwen zich nog steeds laten naaien. En de locale EU regeringen niks doen onder het mom 'tis die mensen hun cultuur', wat impliciet racistisch is, want blijkbaar is emanciperen alleen voor witte vrouwen. Dat is nl. wat ze bedoelden. Niet dat het in hun land zo geweldig is, maar dat het hier evt. nog beroerder kan zijn.


En iemand die alleen maar zo nu en dan 'bedreigd' wordt, wordt op handen gedragen.

Ik ben bang dat zij de enige (ex-)moslima in de kamer is die de afgelopen 10 jaar een wetsontwerp mbt vrouwenzaken heeft ingediend. Het is mij een raadsel dat de vrouwen in de Kamer, allo en/of auto, nog geen samenhangend pakket maatregelen hebben voorgesteld om iets aan alle misstanden mbt vrouwen te doen. Why o why? Is er nou al een anti-stalkingwet of is die lost in space? Maar correct me if I'm wrong.

Terwijl intussen hier de dappere allo- en automannen elkaar weer vliegen zitten af te vangen, as usual over de hoofden van 'hun' vrouwen heen. Ik ben trots op mijn sexe-genoten. Verandert dat dan nooit?

franciscus
03-06-04, 16:48
Geplaatst door Joesoef
AHA mag dan wel een goed opgeleide vrouw zijn, het is en blijft een domme gefrustreerde doos. Kortom een ongeloofbaar verhaal dat het goed doet bij de PimFortuin groupies.

De PF-groupies vormen twintig procent van de Nederlandse bevolking. Geen tachtig procent, zoals jij als islamitische, fatalistische masochist het liefst zou willen. Gelukkig vormen mensen zoals jij maar een half procent van de Nederlandse bevolking, reden waarom Abou Jahjah hier ook nooit vaste voet aan de grond krijgt. Flauw trouwens om iemand een doos te noemen als je het niet met haar eens bent, of moet ik zeggen: puberaal en onge‰mancipeerd.

850
03-06-04, 16:57
Geplaatst door Mark
Snel met een heineken in je hand voetbal kijken!!! dan kan je nog gered worden ;)

Dat is juist homo gedrag.........
Kijken naar zwetende mannen die in korte broekjes elkaar achter na rennen en onderwijl zit je aan een pijpje Heineken te zuigen. :auw2:

Joesoef
03-06-04, 17:00
Geplaatst door franciscus
De PF-groupies vormen twintig procent van de Nederlandse bevolking. Geen tachtig procent, zoals jij als islamitische, fatalistische masochist het liefst zou willen. Gelukkig vormen mensen zoals jij maar een half procent van de Nederlandse bevolking, reden waarom Abou Jahjah hier ook nooit vaste voet aan de grond krijgt. Flauw trouwens om iemand een doos te noemen als je het niet met haar eens bent, of moet ik zeggen: puberaal en onge‰mancipeerd.


Tjeezus. Ongesteld Franciscus?


met doos bedoel ik vrouwen zoals Ria Lubbers, Sharon Dijkstra en Erica Terpstra.
Ah heeft nog nooit wat gedaan voor de Islamitische vrouwen in Nederland, Ah trapt alleen tegen aan haar verleden aan en heeft geen idee dat er ook Moslims zijn die niet in het zelfde islamtische dogmatische denken als waarin zij is opgegroeid. Voor Ah is er maar een goede Moslim en dat is de Moslim die afvallig is.




Gelukkig dat er een Volkert was want anders had NL er nu heel anders uitgezien

taouanza
03-06-04, 17:53
Geplaatst door mark61
Nee, dat is NL niet. NL is niet eens begaan met het lot van arme zielige autochtona's



Jij weet net zo goed als ik dat 'die mensen' ontzettend veel tegenwind uit eigen kring krijgen. Van mannen, en godbetert ook nog eens van andere vrouwen.
En je bent zelf de beste demonstratrice van het feit dat als een Hollander zo een 'mens' wil steunen dat juist averechts werkt. Olie op het vuur gooit. Een moslima die iets doet en daarvoor bijval krijgt uit auto hoek is daarmee automatisch verdacht (als bounty, of whatever). Ja of ja? Conclusie: een auto KAN nooit wat goed doen in dit verband, behalve zijn bek houden en afwachten.
En dan als moslima lopen schamperen als nota bene vrouwen uit MA en Algerije hier komen en zich verbazen dat onder zoveel makkelijker omstandigheden vrouwen zich nog steeds laten naaien. En de locale EU regeringen niks doen onder het mom 'tis die mensen hun cultuur', wat impliciet racistisch is, want blijkbaar is emanciperen alleen voor witte vrouwen. Dat is nl. wat ze bedoelden. Niet dat het in hun land zo geweldig is, maar dat het hier evt. nog beroerder kan zijn.





Ik ben het op veel punten met je eens alleen kan jij dat zeggen en ik niet. Vooral dat laatste dat vrouwen in Nederland helemaal niet zo geemancipeerd zijn als ze denken. En dat Nederland helemaal niet zo vrouwvriendelijk is. Het kan slechter maar het kan ook veel beter.
En vrouwen hebben ook een groot aandeel in de 'onderdrukking' in stand houden.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik de ene onderdrukker wil verruilen voor een ander.
Bevrijdt worden door Ayaan is net zoals bevrijdt worden door Amerika.
Ze is net zo bevooroordeelt en dominant als die mannen die ze wil opvoeden. En zij vind ook net als die mannen dat vrouwen niet kunnen nadenken. Ze moeten haar volgen of bek dicht houden. Nou thanks but no thanks.:rolleyes:

Maar deze discussie heb ik pas tig keer gevoerd dus......:rolleyes:

Mahden
03-06-04, 18:09
AHA, gooit gewoon iedere keer weer de stok in het (moslim)hoenderhok,

ook nu weer !

Waarheden brengen nou eenmaal altijd veel tongen in beweging !

I love you Ayaan,


wit van binnen, zwart van buiten,

en niet andersom !

Ansari
03-06-04, 19:53
Geplaatst door sienia

Het kan prima in gang worden gezet door marokkaanse, islamitische vrouwen. Denk aan een Fatima Mernissi. Zij gebruikt juist de islam om aan te tonen wat de rechten van de vrouw zijn. Zij gaat de discussie aan met de zgn islam geleerden.
Ik denk dat hier in Nl eerder zoiets zou werken.

Wat heeft Mernissi bereikt? Wat heeft ze aangetoond en hoe "emancipeert" ze daarmee moslimvrouwen? Hebben we uberhaubt iemand nodig, die het nodig acht om de (traditionele) islam onderuit te halen en een geheel nieuwe vorm van islam uit te vinden? Vergelijkbaar wat de joden en christenen met hun geloof hebben gedaan. Moslims kunnen opkomen voor hun rechten die aan hen gegeven zijn vanuit de quran en de soennah. Daarvoor hebben we niet mensen nodig die afwijkende ideeen hebben over de islam. De wetten van de sharia zijn voldoende voor de moslims.

En wat versta je onder zogenaamde islamgeleerden?

Verder heeft Hirshi geen ene moer bereikt aangezien discussies in de Islamitische wereld al volop in de gang zijn. Dat gebeurt al 1400 jaar. Daarvoor hebben we haar geschreeuw niet nodig.

Joesoef
03-06-04, 19:54
Geplaatst door Mahden :

I love you Ayaan,


wit van binnen, zwart van buiten,

en niet andersom




Als ik jou was zou ik jou reply nog maar eens nalezen, het is de meest sexistische en rasistische die ik de laatste tijd heb gezien op dit prikbord.

taouanza
03-06-04, 20:22
Geplaatst door Ansari
Wat heeft Mernissi bereikt? Wat heeft ze aangetoond en hoe "emancipeert" ze daarmee moslimvrouwen? Hebben we uberhaubt iemand nodig, die het nodig acht om de (traditionele) islam onderuit te halen en een geheel nieuwe vorm van islam uit te vinden? Vergelijkbaar wat de joden en christenen met hun geloof hebben gedaan. Moslims kunnen opkomen voor hun rechten die aan hen gegeven zijn vanuit de quran en de soennah. Daarvoor hebben we niet mensen nodig die afwijkende ideeen hebben over de islam. De wetten van de sharia zijn voldoende voor de moslims.

En wat versta je onder zogenaamde islamgeleerden?

Verder heeft Hirshi geen ene moer bereikt aangezien discussies in de Islamitische wereld al volop in de gang zijn. Dat gebeurt al 1400 jaar. Daarvoor hebben we haar geschreeuw niet nodig.


:slapen:

Dutchguy
03-06-04, 20:28
Geplaatst door 850
Dat is juist homo gedrag.........
Kijken naar zwetende mannen die in korte broekjes elkaar achter na rennen en onderwijl zit je aan een pijpje Heineken te zuigen. :auw2:

:D Scherp!

barfly
03-06-04, 20:48
Geplaatst door 850
Dat is juist homo gedrag.........
Kijken naar zwetende mannen die in korte broekjes elkaar achter na rennen en onderwijl zit je aan een pijpje Heineken te zuigen. :auw2:

Ik zie nu ineens in waarom ik dames hockey leuk vind, zolang Fatima Moreira de Melo meespeelt iig... :)

Dawud
03-06-04, 21:45
Moslims kunnen opkomen voor hun rechten die aan hen gegeven zijn vanuit de quran en de soennah.

Fijn dat jij zo goed kunt spreken voor die onmondige vrouwen. Ofdat de quran het zo goed met vrouwen voorheeft!?! Slaan en zo, niet?

Mahden
03-06-04, 21:59
Ansari
Verder heeft Hirshi geen ene moer bereikt aangezien discussies in de Islamitische wereld al volop in de gang zijn. Dat gebeurt al 1400 jaar. Daarvoor hebben we haar geschreeuw niet nodig.


In die 1400 jaar zijn ze dan niet meer echt opgeschoten met de ontwikkeling en de emancipatie van de mens,


want als je niet oppast vervalt het telkens weer terug in Talibanische toestanden !

nl-x
03-06-04, 22:25
Geplaatst door Mahden
In die 1400 jaar zijn ze dan niet meer echt opgeschoten met de ontwikkeling en de emancipatie van de mens,


want als je niet oppast vervalt het telkens weer terug in Talibanische toestanden !
Jep, en als jullie niet oppassen vervalt de mensheid zo weer in Nazi-toestanden :moe:

taouanza
03-06-04, 22:53
Geplaatst door Dutchguy
:D Scherp!

Rugby
American football
Sumoworstelen
Turkse olieworstelen
Vooral Turkse olieworstelen
Stoer hoor heel macho:wijs:



Bij voetbal zijn ze ook behoorlijk handtastelijk:hihi:

echnaton
03-06-04, 23:30
Geplaatst door taouanza
Rugby
American football
Sumoworstelen
Turkse olieworstelen
Vooral Turkse olieworstelen
Stoer hoor heel macho:wijs:



Bij voetbal zijn ze ook behoorlijk handtastelijk:hihi:

Dat is een misvatting. Vaak hebben we elkaar omhelsd, vroeger in het elftal. Samen gingen we in bad of onder de douche. Maar nooit zat daar een spoortje sexualiteit bij. Trouwens, dat kon ook helemaal niet, vlak na een wedstrijd.

Tomas
03-06-04, 23:37
Geplaatst door echnaton
Trouwens, dat kon ook helemaal niet, vlak na een wedstrijd.

Mietje. Een echte vent kan altijd.

Trouwens er zijn tegenwoordig zat reclamespotjes die je van je probleem af kunnen helpen. Tenminste dat zeggen ze.

echnaton
03-06-04, 23:39
Geplaatst door Tomas
Mietje. Een echte vent kan altijd.

Trouwens er zijn tegenwoordig zat reclamespotjes die je van je probleem af kunnen helpen. Tenminste dat zeggen ze.

Wat voor probleem bedoel je?

Tomas
03-06-04, 23:41
Geplaatst door echnaton
Wat voor probleem? Ik heb geen probleem.

Een erectiestoornis wordt vaak als probleem ervaren. Toch?

echnaton
03-06-04, 23:42
Geplaatst door Tomas
Een erectiestoornis wordt vaak als probleem ervaren. Toch?

Ga jij nou jouw problemen op mij projecteren?

Tomas
03-06-04, 23:45
Geplaatst door echnaton
Ga jij nou jouw problemen op mij projecteren?

Hoezoe? Jij begint er toch zelf over. Moet je je privee dingetjes maar voor je houden. Ik wil ook helemaal niet weten wat jij met kerels in kleedkamertjes doet en wat je dan niet lukt vanwege de sportieve inspanning. Probeer het dan een keer voor het sporten als dat je niet direct naar zo'n commercieel bedrijf wilt gaan voor een oplossing.

echnaton
03-06-04, 23:45
Jongens, deze topic gaat de verkeerde kant op. Ik hoop maar dat AHA het niet leest.

echnaton
03-06-04, 23:46
Geplaatst door Tomas
Hoezoe? Jij begint er toch zelf over. Moet je je privee dingetjes maar voor je houden. Ik wil ook helemaal niet weten wat jij met kerels in kleedkamertjes doet en wat je dan niet lukt vanwege de sportieve inspanning. Probeer het dan een keer voor het sporten als dat je niet direct naar zo'n commercieel bedrijf wilt gaan voor een oplossing.

Het lijkt wel of je jaloers bent dat je er niet bij was.

Tomas
03-06-04, 23:47
Geplaatst door echnaton
Het lijkt wel of je jaloers bent dat je er niet bij was.

Deze is al net zo zwak als die projectie-opmerking van net.

echnaton
03-06-04, 23:50
Geplaatst door Tomas
Deze is al net zo zwak als die projectie-opmerking van net.

Ik ken ze nog wel veel zwakker maar ik stop ermee want morgen is het weer vroeg dag en de bodem van de fles is bereikt. Truste.

Zwarte Schaap
04-06-04, 01:22
Geplaatst door taouanza
Turkse olieworstelen
Vooral Turkse olieworstelen
Stoer hoor heel macho:wijs:

Bij voetbal zijn ze ook behoorlijk handtastelijk:hihi:



Maar dit zal André Koks een zorg zijn. Hij is naar het olieworstelen gekomen uit nieuwsgierigheid. Want al is deze sport voor Turken cultureel erfgoed, voor sommige mannen is het homo-erotisch.

Dat valt Koks tegen. Want al 'zitten er wel mooie mannen bij', dat glibberen in de modder heeft voor hem meer weg van een moddergevecht. Veel nichten zijn er volgens hem niet op afgekomen. Koks heeft er zo'n tien geteld. Over het homo-erotische gehalte van het olieworstelen heeft el-Fers wel eens gehoord. "Ik heb ooit een video van Turks olieworstelen tussen de homoporno zien staan. Het schijnt in de leatherscene wel aan te slaan.

850
04-06-04, 01:22
Geplaatst door taouanza
Rugby
American football
Sumoworstelen
Turkse olieworstelen
Vooral Turkse olieworstelen
Stoer hoor heel macho:wijs:



Bij voetbal zijn ze ook behoorlijk handtastelijk:hihi:

Verder dan dat Turks olieworstelen kan het in de mannensport niet gaan.
Alleen "de daad" ontbreekt er nog aan.
Mischien iets voor Dutchgay om er een keertje te gaan kijken.
Of om er aan mee te doen :cool:

Zwarte Schaap
04-06-04, 01:28
Geplaatst door 850
Verder dan dat Turks olieworstelen kan het in de mannensport niet gaan.
Alleen "de daad" ontbreekt er nog aan.


Volgens mij was 1 van de manieren om te winnen als je met je hand tot aan je elleboog in zijn broek kan verdwijnen. Mischien kan mark61 ons meer informatie erover geven.

850
04-06-04, 01:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij was 1 van de manieren om te winnen als je met je hand tot aan je elleboog in zijn broek kan verdwijnen. Mischien kan mark61 ons meer informatie erover geven.

Tis een aparte sport. Pronkende pauwen die hun lichamen laten blinken en glimmen van het olie en strakke spijkerbroeken dragen. Militante muziek op de achtergrond. Veel meisjes en vrouwen in het publiek die zitten te loeren naar al die mannen lichamen. En dan al dat gewrummel aan elkaar van die mannen. bandiet T heeft iets kinky

Maarten
04-06-04, 02:19
Geplaatst door SOEYMEYA


Wordt jij soms door de VVD betaald om je hier uit te geven voor Marokkaanse, zodat ze bij de VVD hier kunnen lezen, dat Marokkanen écht zo dom zijn, als ze bij de VVD denken??!...

Wat zullen die blij zijn zeg! Wilders, Hirsi Ali enz! Groter plezier kun je ze NIET doen!!
En dat geldt wel voor meer dames hier, die absoluut niet door de VVD betaald worden, maar blijkbaar vrijwillig hoereren voor de VVD !!

1. Hirsi Ali is juist iemand die zich inzet tegen die vrouwenbesnijdenissen, dus wat zit je hier achterlijk te lullen?
2. Hirsi Ali pretendeert NIET om JOU te vertegenwoordigen! Die vertelt jou nog liever, dat je naar de duivel kunt lopen!
Hirsi Ali vertegenwoordigt in haar werk vrouwen, die dolgraag zouden willen, dat er tenminste íemand bezig was met de grote problemen waar ze onder lijden. Ze vertegenwoordigt NIET de vrouwen die daar NIET onder lijden!

Zwarte Schaap
04-06-04, 02:28
Geplaatst door Maarten
Wordt jij soms door de VVD betaald om je hier uit te geven voor Marokkaanse, zodat ze bij de VVD hier kunnen lezen, dat Marokkanen écht zo dom zijn, als ze bij de VVD denken??!...

Wat zullen die blij zijn zeg! Wilders, Hirsi Ali enz! Groter plezier kun je ze NIET doen!!
En dat geldt wel voor meer dames hier, die absoluut niet door de VVD betaald worden, maar blijkbaar vrijwillig hoereren voor de VVD !!

1. Hirsi Ali is juist iemand die zich inzet tegen die vrouwenbesnijdenissen, dus wat zit je hier achterlijk te lullen?
2. Hirsi Ali pretendeert NIET om JOU te vertegenwoordigen! Die vertelt jou nog liever, dat je naar de duivel kunt lopen!
Hirsi Ali vertegenwoordigt in haar werk vrouwen, die dolgraag zouden willen, dat er tenminste íemand bezig was met de grote problemen waar ze onder lijden. Ze vertegenwoordigt NIET de vrouwen die daar NIET onder lijden!

Hirsi ali vertegenwoordigt hoofdzakelijk gefrustreerde autochtone mannen en zet zich vooal in voor zichzelf.

Ron Haleber
04-06-04, 06:27
Geplaatst door Maarten
Wordt jij soms door de VVD betaald om je hier uit te geven voor Marokkaanse, zodat ze bij de VVD hier kunnen lezen, dat Marokkanen écht zo dom zijn, als ze bij de VVD denken??!...

Wat zullen die blij zijn zeg! Wilders, Hirsi Ali enz! Groter plezier kun je ze NIET doen!!

En dat geldt wel voor meer dames hier, die absoluut niet door de VVD betaald worden, maar blijkbaar vrijwillig hoereren voor de VVD !!


1. Hirsi Ali is juist iemand die zich inzet tegen die vrouwenbesnijdenissen, dus wat zit je hier achterlijk te lullen?

2. Hirsi Ali pretendeert NIET om JOU te vertegenwoordigen! Die vertelt jou nog liever, dat je naar de duivel kunt lopen!


Hirsi Ali vertegenwoordigt in haar werk vrouwen, die dolgraag zouden willen, dat er tenminste íemand bezig was met de grote problemen waar ze onder lijden.


Ze vertegenwoordigt NIET de vrouwen die daar NIET onder lijden!




Aardig dat Maarten tot die conclusie komt na 15 pagina's bijdragen van wat zich moslima noemt... :student:

Ik had daar maar één pagina voor nodig toen ik hier de knuppel in het hoenderhok gooide, waarna de dames zich behoorlijk in de kaart lieten kijken...! :hihi: :hihi: :hihi:



p.s. x-nl kan zich deze woorden van Maarten aantrekken - ook hij blijkt zijn vmbo nog niet te boven zijn gekomen...

Maarten
04-06-04, 07:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hirsi ali vertegenwoordigt hoofdzakelijk gefrustreerde autochtone mannen en zet zich vooal in voor zichzelf.

Wat Hirsi tegenwoordig zoal zegt, daar ben ik niet meer zo'n fan van.
Maar hoe is het gelopen?
Ik het begin was er niet veel op aan te merken. Die had haar ervaringen in haar wereld, die een moslimwereld was, en voerde daarin een vrouwenstrijd. Een erg goeie zaak.

Maar die zaak was gemengd met kritiek op Islam, zowel de leer als de leefwereld. Dat was nog niet veel, want de positie van die vrouwen stond centraal, niet Islam zelf.
Maar de halve moslimwereld viel er overheen, want die zagen er teveel een "aanval op Islam" in. Het ging voortdurend daar over, en niet meer over de positie van die vrouwen. Men was beledigd, omdat vrouwen het helemaal nog niet zo slecht hadden in Islam - afhankelijk ven wie en waar - en omdat er inmiddels een generatie jonge moslima's was, die eigen keuzes maakten in het westen.

En er werd fiks overdreven he? Die demonisering van Islam viel wel mee vond ik (haar kritiek was terecht, want het komt gewoon voor.) En die jonge moslima's konden maar niet ophouden te roepen dat ze zélf hun boontjes wel konden doppen. (ik verbaas me er over dat dat hierboven ook maar doorgaat, terwijl dat al lang geen issue meer is.) Maar die meiden kijken ook niet verder dan hun eigen wereld lang is, terwijl bijvoorbeeld die blijf-van-mijn-lijf huizen toch aardig vol zitten met moslimvrouwen. (ik heb al die discussies wel gevolgd hoor.)

En dan radicaliseert Hirsi dus ook he? Die kreeg bijna nul komma niks aan bijval voor haar vrouwenstrijd vanuit de moslimwereld, en tonnen van kritiek, die vooral veroorzaakt werd door het opkomende wij-moslims gevoel. Die politiek drukte verder alles weg. Beetje begrijpelijk vond ik dat wel, want hoe Nederland over de positie van moslima's denkt/dacht, dat was duidelijk veel te somber.

Maar dan komt er dus wel een moment waarop Hirsi zegt: Islam? Doei! Die ziet namelijk uit die wereld niets dan rotzooi komen (ook van deze site!) Hirsi is echt enorm gedemoniseerd door een hoop roepende lange tenen! Als zelfs moderne westerse moslims al zo zijn, dan zal ze wel niet veel meer van Islam verwacht hebben, wel?
En toen had de VVD haar nodig..

Nou, tel uit je winst over hoe ze nou bezig is over Islam!
Ik denk niet dat ze liegt over Islam daar, maar dat er wel eenzijdigheid is, waarbij alle rotzooi uit de Islamitische wereld (die er helaas echt ook is) opgeteld wordt.
Ik vind echt dat de Nederlandse moslimwereld hele domme fouten gemaakt heeft. Die hadden Hirsi heel anders moeten aanpakken. Ze hebben veel teveel enkel naar hun eigen politiek en belangen en angsten gekeken, en zijn veel te ongenuanceerd tekeer gegaan. Hopen mensen hebben daar de indruk van gekregen, dat Islam inderdaad een barbaars gevaar is. En dat krijgen ze van de posts in dit topic weer.
Het reageert wel lekker af natuurlijk, maar daar zitten prijskaartjes aan.
En vaak dezelfde moslims gaan dan weer roepen hoe Islam gedemoniseerd wordt! Nou, dat schiet op hoor, zo..

(Ron, voor jij hier kwam, meen ik, heb ik aardig wat over Hirsi geschreven. Maar ik kreeg er genoeg van, omdat er geen enkel positief woord over haar was hier. Geen woord over de moeilijkheden van een aantal vrouwen.)

Maarten
04-06-04, 07:28
En nou alweer.. Ik vind het toch wel een stunt met dat mes.. maar alweer niets dan gezeik..

Geinig: het was een autochtoon, die tot Islam bekeerd was! Dat die dan meteen dat "heldhaftige" gedoe over die mujaheddin overneemt he? Alweer zo'n Rambo-film slachtoffer?

Ron Haleber
04-06-04, 08:19
Geplaatst door Maarten


Maar dan komt er dus wel een moment waarop Hirsi zegt: Islam? Doei! Die ziet namelijk uit die wereld niets dan rotzooi komen (ook van deze site!) Hirsi is echt enorm gedemoniseerd door een hoop roepende lange tenen! Als zelfs moderne westerse moslims al zo zijn, dan zal ze wel niet veel meer van Islam verwacht hebben, wel?
En toen had de VVD haar nodig..

Nou, tel uit je winst over hoe ze nou bezig is over Islam!
Ik denk niet dat ze liegt over Islam daar, maar dat er wel eenzijdigheid is, waarbij alle rotzooi uit de Islamitische wereld (die er helaas echt ook is) opgeteld wordt.
Ik vind echt dat de Nederlandse moslimwereld hele domme fouten gemaakt heeft. Die hadden Hirsi heel anders moeten aanpakken. Ze hebben veel teveel enkel naar hun eigen politiek en belangen en angsten gekeken, en zijn veel te ongenuanceerd tekeer gegaan. Hopen mensen hebben daar de indruk van gekregen, dat Islam inderdaad een barbaars gevaar is. En dat krijgen ze van de posts in dit topic weer.
Het reageert wel lekker af natuurlijk, maar daar zitten prijskaartjes aan.
En vaak dezelfde moslims gaan dan weer roepen hoe Islam gedemoniseerd wordt! Nou, dat schiet op hoor, zo..


(Ron, voor jij hier kwam, meen ik, heb ik aardig wat over Hirsi geschreven. Maar ik kreeg er genoeg van, omdat er geen enkel positief woord over haar was hier. Geen woord over de moeilijkheden van een aantal vrouwen.)




Maarten ik heb haar net als jij kritisch gevolgd en haar in bescherming genomen tegen de bakken drek die er hier over haar werden uit gestort. Met name viel ik over het "klitloze sloerie etc." van de Admin van deze site die hierin de moslima's opjutte en dus het foute voorbeeld gaf...


Ik knapte pas op AHA af toen zij de goedwillende en begripvolle Job Cohen - het had ook een ander kunnen zijn - allerlei smerige insinuaties van heulen met moslimfundamentalisten in de mond legde. Toen bewees zij voor mij toch onder het niveau te zitten dat wij van een politicus moeten eisen... :gek:

Lees hoe Cohen daar heel sjiek revanche op neemt! Ik heb het in vet gezet in zijn essay dat ik hier plaatste. :)



Maar let maar op - als AHA het niet over islam heeft maar over de positie van (moslim)vrouwen en geweld is er in feite niets op haar aan te merken! :hihi:

Ron Haleber
04-06-04, 08:28
Ik licht het weerwoord van Cohen maar even uit zijn lange essay:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1368189#post1368189


[Ron: Cohens weerwoord op de beschuldigingen van Ayaan Hirsi Ali: ]


- "de Islam is een achterlijke religie",
- "het Westen is superieur aan de Islam" en
- "de Islam is een geloof dat terrorisme aankweekt".

Dit soort reacties maakt het niet beter, maar alleen maar erger.

Allereerst is het een feit dat een veel groter deel van de moslims in de wereld niet bezig is met een oorlog tegen het Westen. We moeten waken voor de misvatting, onlangs nog door mevrouw Hirsi Ali in een open brief in het dagblad Trouw[13] aan mij geuit, dat de "ware moslim" de orthodoxe moslim is met sterk fundamentalistische opvattingen, die niet wil integreren, minachting heeft voor onze rechtstaat en democratie, vrouwen en kinderen kort houdt. Met deze definitie van de "ware moslim" worden alle moslims over een kam geschoren.

Daarmee wordt ontkend dat er miljoenen moslims zijn, hier en over de hele wereld, die zich niet in het moslimfundamentalisme herkennen.

Bovendien schaart Hirsi Ali zich met deze definitie in het kamp van de moslimfundamentalisten, want juist zij willen ons doen geloven dat alle "ware moslims" fundamentalisten zijn en dat alle anderen van het rechte moslimpad zijn afgeweken.

Ten tweede, ook moslimlanden zijn alle verwikkeld in een moderniseringsproces. Wereldwijd vindt bij moslims een hernieuwde oriëntatie plaats over de vraag wat het vandaag betekent om moslim te zijn. Het is een vraag die gesteld wordt in moslimlanden als Indonesië, Saoedi Arabië, Algerije, Egypte, Turkije etc. Het is een vraag die des temeer klemt voor moslims die leven in een hen omringende seculiere Westerse samenleving zoals de USA, Frankrijk, Groot Brittannië of Nederland. Zij ondervinden enerzijds de aantrekkingskracht van de Westerse levenswijze en anderzijds die van een op de Islam gebaseerde levenswijze. Daar zit een spanning in, die tot verschillende uitkomsten kan leiden.

echnaton
04-06-04, 08:28
Geplaatst door Ron Haleber
Maarten ik heb haar net als jij kritisch gevolgd en haar in bescherming genomen tegen de bakken drek die er hier over haar werden uit gestort. Met name viel ik over het "klitloze sloerie etc." van de Admin van deze site die hierin de moslima's opjutte en dus het foute voorbeeld gaf...


Ik knapte pas op AHA af toen zij de goedwillende en begripvolle Job Cohen - het had ook een ander kunnen zijn - allerlei smerige insinuaties van heulen met moslimfundamentalisten in de mond legde. Toen bewees zij voor mij toch onder het niveau te zitten dat wij van een politicus moeten eisen... :gek:

Lees hoe Cohen daar heel sjiek revanche op neemt! Ik heb het in vet gezet in zijn essay dat ik hier plaatste. :)



Maar let maar op - als AHA het niet over islam heeft maar over de positie van (moslim)vrouwen en geweld is er in feite niets op haar aan te merken! :hihi:

Ik hoop voor jou dat je die laatste opmerking niet echt meent want dan zou ik bijna gaan denken dat je seniel aan het worden bent, ouwe.

Ron Haleber
04-06-04, 08:35
Geplaatst door echnaton
Ik hoop voor jou dat je die laatste opmerking niet echt meent want dan zou ik bijna gaan denken dat je seniel aan het worden bent, ouwe.

Ik kan je artikelen uit de NRC laten zien waar deze schoenmaakster zich bij haar leest hield. :rood:

Ook in een ochtendlang VPRO-interview op Radio 1 corrigeerde zij zichzelf... :gsm:



Maar iedere keer opnieuw steekt het kop op en kan zij zich over haar trauma niet inhouden. Dat heb ik haar trouwens ook bij een kopje koffie gezegd! :fuckit2:

echnaton
04-06-04, 08:37
als AHA het niet over islam heeft maar over de positie van (moslim)vrouwen en geweld is er in feite niets op haar aan te merken!

En denk je dat die twee zaken niet bij elkaar horen?

Ron Haleber
04-06-04, 08:44
Geplaatst door echnaton
En denk je dat die twee zaken niet bij elkaar horen?


Goeie vraag Echnaton!

Nee die twee zaken horen niet bij elkaar. En je moet dat ook niet apart aan de cultuur verwijten...! Marokkaanse cultuur is heus geen hondepoep!

Verschil is er tussen ISLAM en MOSLIMS....


Als AHA het over gedrag van moslims had gehad, lag het anders dan een respectabele religie als islam of jodendom neer te halen!

SOEYMEYA
04-06-04, 08:50
rob,

dat is nou precies het verschil dat de meeste mensen niet weten en haar daden proberen goed te keuren..

er is degelijk een verschil tussen de islam en het cultuur(moslims, die denken dat ze de islam praktiseren)

en ja, ze moet eens gaan praten over de cultuur enz, in plaats telkens de islam aan de paal te nagelen!...


pfff, ik dacht eerst dat is een vrouw die taboe's probeert door te breken in een cultuur...daarna is ze soverstap gegaan en dacht ik: wat een wandelend LIJK!

Ron Haleber
04-06-04, 08:55
Geplaatst door SOEYMEYA
rob,

dat is nou precies het verschil dat de meeste mensen niet weten en haar daden proberen goed te keuren..

er is degelijk een verschil tussen de islam en het cultuur(moslims, die denken dat ze de islam praktiseren)

en ja, ze moet eens gaan praten over de cultuur enz, in plaats telkens de islam aan de paal te nagelen!...


pfff, ik dacht eerst dat is een vrouw die taboe's probeert door te breken in een cultuur...daarna is ze soverstap gegaan en dacht ik: wat een wandelend LIJK!

SOEYMEYA, terwijl we op de eerste pagina fel de degen kruistten, worden we het op de 20ste toch nog eens. :nijn:


Het best kun je zeggen dat de belijders van een godsdienst zich niet naar die godsdienst gedragen. Dan heten het nog wel moslims maar ze zitten als moslim fout. :giechel:

SOEYMEYA
04-06-04, 09:03
Geplaatst door Ron Haleber
SOEYMEYA, terwijl we op de eerste pagina fel de degen kruistten, worden we het op de 20ste toch nog eens. :nijn:


Het best kun je zeggen dat de belijders van een godsdienst zich niet naar die godsdienst gedragen. Dan heten het nog wel moslims maar ze zitten als moslim fout. :giechel:




hA HA HA HA, dat is waar, op dat punt dat het er een verschil tussen de islam en moslims ben ik het met je eens!...-).....

er lijden toch veel wegen naar rome zo te zien-)...


en jouw laatse woorden, zijn de JUISTE woorden, jammer dat heel mensen dat niet in zien....

Ron Haleber
04-06-04, 09:10
Geplaatst door SOEYMEYA
hA HA HA HA, dat is waar, op dat punt dat het er een verschil tussen de islam en moslims ben ik het met je eens!...-).....

er lijden toch veel wegen naar rome zo te zien-)...


en jouw laatse woorden, zijn de JUISTE woorden, jammer dat heel mensen dat niet in zien....


:duim: :duim: :duim: :fpetaf: :fpetaf: :fpetaf:


Hopelijk kunnen ook anderen ermee instemmen dan is er weer een hoop nodeloos gescheld uit de lucht!



Als Ayaan op Argan komt, zal ik Azahaf vragen of ik of jij dat even aan het begin van de discussie onder Ayaans neus kunnen wrijven!


Kijken hoe ze daarop reageert en met name of ze jou durft te beloven om zich daar dan ook aan te houden...!

SOEYMEYA
04-06-04, 09:15
Geplaatst door Ron Haleber
:duim: :duim: :duim: :fpetaf: :fpetaf: :fpetaf:


Hopelijk kunnen ook anderen ermee instemmen dan is er weer een hoop nodeloos gescheld uit de lucht!



Als Ayaan op Argan komt, zal ik Azahaf vragen of ik of jij dat even in het begin van de discussie onder Ayaans neus kunnen wrijven!


Kijken hoe ze daarop reageert en met name of ze jou durft te beloven om zich daar dan ook aan te houden...!


denk je dat ze zo slim is om het te begrijpen ?-) :D

denk niet dat ze daar uberhaupt een antwoord op kan geven en zich helemaal niet daar aan kan houden, want het is toch veel makkelijker om het gewoon over de islam te hebben, anders moet ze ook nog gaan uitleggen dat er moslims zijn die degelijk niet de islam praktiseren. Maar wel moslims worden genoemd en dat het meestal aan de cultuur ligt....


pfff, Dat word moeilijk voor haar :D

Ron Haleber
04-06-04, 09:25
Geplaatst door SOEYMEYA
denk je dat ze zo slim is om het te begrijpen ?-) :D

denk niet dat ze daar uberhaupt een antwoord op kan geven en zich helemaal niet daar aan kan houden, want het is toch veel makkelijker om het gewoon over de islam te hebben, anders moet ze ook nog gaan uitleggen dat er moslims zijn die degelijk niet de islam praktiseren. Maar wel moslims worden genoemd en dat het meestal aan de cultuur ligt....


pfff, Dat word moeilijk voor haar :D


Ze heeft wel voor hetere vuren gestaan. Maar we moeten haar wel het vuur aan de schenen leggen! En haar niet zomaar met wat bla bla zich er van af laten maken...!

We roepen die paar honderd moslima's in de zaal op als onze getuige...

Voor zo'n publiek kan ze niet afgaan - publiciteitsgeil als ze is! Dan maakt ze zich pas echt belachelijk!



p.s. je weet in mijn laatste verslag over Argan schreef ik dat ze er ook onopvallend tussen zat...

Ron Haleber
04-06-04, 09:29
LENNART kom gauw ff terug: hier worden politieke complotten gesmeed - door vrouwen tegen vrouwen nog wel! :engel:

:zwaai:

nard
04-06-04, 09:36
Echt wel humor om te zien hoe een giga diversiteit aan onderwerpen zich hier stelselmatig dezelfde kant op ontwikkelt.

Als je op dit forum vanuit een bepaald perspectief aan het werk gaat, valt het nog helemaal niet tegen. Het dagelijkse portie vermaak, zeg maar.

Een soort rariteitenkabinet. (Hoewel met rariteiten van maar één soort)

SOEYMEYA
04-06-04, 09:36
ze komt er ook niet zomaar van af!


Het word tijd dat ze eens de waarheid gaat spreken en het cultuur en islam verschijnel eens uit elkaar gaat halen, dan kan ze alleen succes halen, zoals ze het nu doet, boort ze zich alleen de grond in.....and be my guest, denk ik :wink:

ja inderdaad een wolf in schapenkleren die heel onopvallend er tussen gaat zitten-)...

SOEYMEYA
04-06-04, 09:39
Lennart?

ik ben sind kort hier eens gaan rondwandelen op dit forum en moet bekennen dat er heel dingen, waar jullie het over hebben, (namen enz) mij onbekend zijn...


maar ik leer snel :stout:

Maarten
04-06-04, 09:55
Geplaatst door SOEYMEYA

er is degelijk een verschil tussen de islam en het cultuur(moslims, die denken dat ze de islam praktiseren)

en ja, ze moet eens gaan praten over de cultuur enz, in plaats telkens de islam aan de paal te nagelen!...


Ja en nee.. kijk..
Je hebt allochtonen die helemaal geen moslim zijn, en hun vrouwen slecht behandelen, en de wereld denkt dat het Islam is.
Je hebt mensen die zich moslim noemen, en hun vrouwen slecht behandelen. (de wereld denkt: Islam)
Je hebt goede moslims, maar die kunnen net zo goed fouten maken. (de wereld denkt dan weer: Islam)
Je hebt complete culturen met gewoonten, waarbij vrouwen erg- of deels slecht behandeld worden. (de wereld denkt: Islam, terwijl het cultuur is.)

Maar dan de Koran of Hadith zelf. Er zijn zeker interpretaties mogelijk, waarbij er een redelijk vrouwvriendelijk beeld uit komt. (niet uit alles, vind ik.) Maar het is ook een kwestie van opvatting natuurlijk. En er zijn moslims (mannen én vrowen) die juist vinden, dat er een heel goed vrouwbeeld in zit.

Maar er zijn ook interpretaties mogelijk die heel wat minder vrouwvriendelijk zijn. De vraag is dan of het aan die boeken ligt, dat dit kan. Met de Bijbel heb je precies hetzelfde probleem, hoewel de Koran misschien erger is. (en de Hadith? Hangt er ook weer vanaf of je daar een oude culturele invulling in ziet, of een anvulling op de leer.) Maar de kritiek is dan, dat er werkelijk zó veel dingen in staan over vrouwen, dat de hele optelsom ervan de vrouw ondergeschikt maakt aan de man.
Of anders gezegd: er is zoveel over vrouwen, dat het lijkt, alsof de vrouw vooral op díe voorschriften-, dus als vrouw beoordeeld moet worden, en niet zozeer als mens.
En er zijn een heleboel moslimculturen waar dat absoluut zo werkt. Het heet dan, dat deze pareltjes der schepping beschermd moeten worden, maar in feite worden ze totaal ingepakt, en doen ze daar zelf graag aan mee. Er staan ook een heleboel dingen over gehoorzamen enz enz..

En dat is dan de reden waarom een aantal mensen zegt: De boeken werken juist door al die voorschriften allerlei toestanden in de hand, en deugen dus niet. Het blijft een kwestie van interpreteren, maar die kritiek blijf je houden. Christenen hebben het wat makkelijker met hun interpretaties. In Islam ligt dat wat moeilijker, gezien de stringentere voorschriften. Vandaar dat de Islam zelf ook kritiek krijgt.

Sommige vrouwen maken echt optelsommetjes van alles wat ze bedenkelijk vinden, of wat tot een harde praktijk kan leiden. En die laten zien hoeveel het wel niet is. En die zeggen: bekijk het maar..

Maarten
04-06-04, 10:02
Geplaatst door nard

Een soort rariteitenkabinet. (Hoewel met rariteiten van maar één soort)

De diversiteit op dit forum is echt héel groot!
(als er wat te doen is tenminste. Dat verschilt per jaargetijde en het weer.)
Je vergist je snel in iemand hier. Altijd leuk om te zien waar nieuwe mensen de fout in gaan. (nóg meer vermaak.)

echnaton
04-06-04, 10:09
Geplaatst door Maarten
De diversiteit op dit forum is echt héel groot!
(als er wat te doen is tenminste. Dat verschilt per jaargetijde en het weer.)
Je vergist je snel in iemand hier. Altijd leuk om te zien waar nieuwe mensen de fout in gaan. (nóg meer vermaak.)

Ja, en sommige ouwe getrouwen gaan al drie jaar achter elkaar de fout in hoewel je soms denkt dat de scherpe kantjes er iets vanaf gaan.

SOEYMEYA
04-06-04, 10:10
Ja en nee.. kijk..
Je hebt allochtonen die helemaal geen moslim zijn, en hun vrouwen slecht behandelen, en de wereld denkt dat het Islam is.
Je hebt mensen die zich moslim noemen, en hun vrouwen slecht behandelen. (de wereld denkt: Islam)
Je hebt goede moslims, maar die kunnen net zo goed fouten maken. (de wereld denkt dan weer: Islam)
Je hebt complete culturen met gewoonten, waarbij vrouwen erg- of deels slecht behandeld worden. (de wereld denkt: Islam, terwijl het cultuur is.)





HEEL GOED GEZEGD!!!!!!!!!


het blijft inderdaad een vorm van interpetatie. Ik zeg ook niet dat ik alles goed keur, maar de ISLAM is zeker niet vrouwonvriendelijk...door de daden van vele "moslims" is er negatieve beeld ontstaan..

er zullen eewenlang discussies blijven bestaan over de interpetaties van citaten in de koran....

wij kunnen enkel ons verstand gebruiken en open staan vor meerdere meningen, maar die van HIRSCHI, deel ik zeker niet!...

Ron Haleber
04-06-04, 10:22
Geplaatst door Maarten
Ja en nee.. kijk..
Je hebt allochtonen die helemaal geen moslim zijn, en hun vrouwen slecht behandelen, en de wereld denkt dat het Islam is.
Je hebt mensen die zich moslim noemen, en hun vrouwen slecht behandelen. (de wereld denkt: Islam)
Je hebt goede moslims, maar die kunnen net zo goed fouten maken. (de wereld denkt dan weer: Islam)
Je hebt complete culturen met gewoonten, waarbij vrouwen erg- of deels slecht behandeld worden. (de wereld denkt: Islam, terwijl het cultuur is.)

Maar dan de Koran of Hadith zelf. Er zijn zeker interpretaties mogelijk, waarbij er een redelijk vrouwvriendelijk beeld uit komt. (niet uit alles, vind ik.) Maar het is ook een kwestie van opvatting natuurlijk. En er zijn moslims (mannen én vrowen) die juist vinden, dat er een heel goed vrouwbeeld in zit.

Maar er zijn ook interpretaties mogelijk die heel wat minder vrouwvriendelijk zijn. De vraag is dan of het aan die boeken ligt, dat dit kan. Met de Bijbel heb je precies hetzelfde probleem, hoewel de Koran misschien erger is. (en de Hadith? Hangt er ook weer vanaf of je daar een oude culturele invulling in ziet, of een anvulling op de leer.) Maar de kritiek is dan, dat er werkelijk zó veel dingen in staan over vrouwen, dat de hele optelsom ervan de vrouw ondergeschikt maakt aan de man.
Of anders gezegd: er is zoveel over vrouwen, dat het lijkt, alsof de vrouw vooral op díe voorschriften-, dus als vrouw beoordeeld moet worden, en niet zozeer als mens.
En er zijn een heleboel moslimculturen waar dat absoluut zo werkt. Het heet dan, dat deze pareltjes der schepping beschermd moeten worden, maar in feite worden ze totaal ingepakt, en doen ze daar zelf graag aan mee. Er staan ook een heleboel dingen over gehoorzamen enz enz..

En dat is dan de reden waarom een aantal mensen zegt: De boeken werken juist door al die voorschriften allerlei toestanden in de hand, en deugen dus niet. Het blijft een kwestie van interpreteren, maar die kritiek blijf je houden. Christenen hebben het wat makkelijker met hun interpretaties. In Islam ligt dat wat moeilijker, gezien de stringentere voorschriften. Vandaar dat de Islam zelf ook kritiek krijgt.

Sommige vrouwen maken echt optelsommetjes van alles wat ze bedenkelijk vinden, of wat tot een harde praktijk kan leiden. En die laten zien hoeveel het wel niet is. En die zeggen: bekijk het maar..

Persoonlijk ben ik het hierin met Maarten eens. Al die makkelijk mis te verstane oude teksten maken het echt ongemakkelijk om het ook niet over de godsdienst zelf te gaan hebben...

Ook daar moet dus een discussie over mogelijk moeten zijn. Maar dan gaat het met name over hoe je die teksten interpreteert. want het is ondertussen toch wel voor de hele mainstream van moslims duidelijk dat je een heel godsdienstig systeem niet zomaar over 14 eeuwen heen kan tillen. :moeilijk:

Dat je dan er toch wel heel veel je verstand bij zal moeten gebruiken - dus een nieuwe manier van idjtihaad aanwenden - om een beeld te krijgen wat er oorspronkelijk aan intentie met die teksten werd bedoeld.

Ik geloof dat je ook dan niet het kind (de islam) met het badwater hoeft weg te gooien... Dan verdwijnt elke religie op de vuilnisbelt... En dat mag je toch als misverstand zien! :boos:

Lees daartoe het wat lange essay van Cohen die juist vanuit dat nieuwe seculiere verband waar we in leven met die oude tradities een goede synthese weet te maken die heel actueel is. :student:

Ook Cohen ziet AHA juist als fundamentalistisch van aanpak als het punt waar ze de fout ingaat! :ego:

Ron Haleber
04-06-04, 10:28
Geplaatst door echnaton
Ja, en sommige ouwe getrouwen gaan al drie jaar achter elkaar de fout in hoewel je soms denkt dat de scherpe kantjes er iets vanaf gaan.

Gnooti Seauton zeiden de jou zo ter harte gaande oude Grieken! :vreemd:

Geweldig GJ dat je na drie jaar toch een keer van zoveel zelfkennis blijk geeft! Erg te prijzen... :chef:

franciscus
04-06-04, 10:31
Geplaatst door SOEYMEYA
Ja en nee.. kijk..
Je hebt allochtonen die helemaal geen moslim zijn, en hun vrouwen slecht behandelen, en de wereld denkt dat het Islam is.
Je hebt mensen die zich moslim noemen, en hun vrouwen slecht behandelen. (de wereld denkt: Islam)
Je hebt goede moslims, maar die kunnen net zo goed fouten maken. (de wereld denkt dan weer: Islam)
Je hebt complete culturen met gewoonten, waarbij vrouwen erg- of deels slecht behandeld worden. (de wereld denkt: Islam, terwijl het cultuur is.)
wij kunnen enkel ons verstand gebruiken en open staan vor meerdere meningen, maar die van HIRSCHI, deel ik zeker niet!...

Wat heb jij een gigantisch brein waarmee je weet dat de hele wereld tegen de islam is. En wat heb jij een paranoïde hersenen om te denken dat de hele wereld hetzelfde denkt. Ga naar een land waar je gelukkig wordt. Misschien is zelfmoordterroriste een optie.