PDA

Bekijk Volledige Versie : VN verkrachten kinderen en vrouwen in Congo...



yahya ayyasj
03-06-04, 13:59
VN soldaten misbruiken in Congo (Bericht #)

Onderzoek naar seksueel misbruik VN in Congo
De Verenigde Naties gaan ongeveer 30 gevallen onderzoeken van vermeend seksueel misbruik van minderjarige meisjes door VN-vredestroepen in de Democratische Republiek Congo.


Voedsel
De incidenten hadden plaats in het vluchtelingenkamp in Bunia. Volgens de VN is al iemand van de vredesmissie naar huis gestuurd om daar te worden vervolgd. In ruil voor eten kruipen meisjes onder het prikkeldraad van het kamp door en hebben seks met Marokkaanse of Uruguayaanse militairen. Dat meldt de Britse krant The Independent.

Verstoten
De tieners met hun kinderen die door verkachters werden verwekt, zijn daardoor zo gestigmatiseerd dat ze op de laagste trede van de sociale ladder in Bunia zijn beland. Diverse hulpverleners in het gebied hebben de verhalen van de meisjes onderschreven.

Angst
Een van hen zegt tegen de krant bang te zijn naar buiten te treden met de verhalen en er iets tegen te ondernemen. "Er is niets om ze tegen te houden en de meisjes hebben voedsel nodig. Het is echter beter om je mond te houden. Ik ben bang dat als ik iets zeg, ik mijn baan verlies terwijl ik ook kinderen heb om te voeden", aldus een hulpverlener van Atlas, dat het kamp beheert.

Mark
03-06-04, 15:11
Walgelijk :(

Maar deze topic is al uitgebreid besproken.