PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Homo's reïncarneren als konijnen'



sienia
03-06-04, 15:08
'Homo's reïncarneren als konijnen'

Uitgegeven: 3 juni 2004 14:56

JERUZALEM - Een bekende rabbijn in de Israëlische hoofdstad Jeruzalem, David Basri, heeft woensdag gezegd dat homoseksuelen reïncarneren als konijnen, "die bekend staan om hun biseksuele praktijken". Dat berichtte de krant Maariv donderdag. Basri noemde homo's zelfs "erger dan dieren, want dieren weten tenminste zelf niet wat ze doen".

De homoseksuele gemeenschap in Jeruzalem ligt al enkele dagen zwaar onder vuur uit joods-orthodoxe hoek wegens haar naderende jaarlijkse parade. Die is donderdagavond onder het motto 'Liefde zonder grenzen'.

Homoseksualiteit is sinds 1988 legaal in Israël. Alle rechtbanken erkennen en respecteren de rechten van homoseksuelen, ondanks fel verzet vanuit religieuze kringen.


nu.nl

Mark
03-06-04, 15:09
Geloven Joden in reincarnatie?

sienia
03-06-04, 15:11
Geplaatst door Mark
Geloven Joden in reincarnatie?

Dat van die konijnen wist ik ook niet.

Talisman
03-06-04, 15:13
Geplaatst door Mark
Geloven Joden in reincarnatie?

Dat hoor ik ook voor het eerst. Ik las het bericht ook al: het is om je te bescheuren. Tsssss... fundies.
Daar ga ik met mijn schaamluis-theorie :ego:

Mark
03-06-04, 15:15
Geplaatst door Talisman
Dat hoor ik ook voor het eerst. Ik las het bericht ook al: het is om je te bescheuren. Tsssss... fundies.
Daar ga ik met mijn schaamluis-theorie :ego:

Ik kom in mijn volgende leven terug als een made in mijn eigen hoofd :)

en dan eet ik mijn eigen hersenen op

Talisman
03-06-04, 15:16
Maar moet het een afschrikmiddel zijn of zo? Lekker dom dan.

Neuken als konijnen is niet voor niets de uitdrukking. Lijkt me geen kwelling om als konijn terug te keren.

Isaac
03-06-04, 15:20
Geplaatst door sienia
"die bekend staan om hun biseksuele praktijken"

:vreemd:

Talisman
03-06-04, 15:24
Geplaatst door sjeng
ik wil bruin gevlekt zijn als ik ooit als konijn terugkom, volgens mij moet ik dan wel eerst homo worden maar ja kleine prijs voor een zacht vachtje.

Mag ik nu iets zeggen over homo's en bruine vlekken?

Robbedoes
03-06-04, 15:24
Ik als Vlaamse reus , dan kan ik in de grote konijnenwereld pas goed domineren.

Simon
03-06-04, 15:25
Konijnen bi-seksueel?


Een dominee, een priester, en een rabbijn zitten wat te praten en het gesprek komt op een gegeven moment op de collecte-gelden en wat ze hier mee doen.
De priester zegt, "Wat ik doe is het volgende.
Eerst teken ik een cirkel op de grond. Dan gooi ik het geld omhoog, en alles wat buiten de cirkel valt is voor mij, en alles wat binnen de cirkel valt gaat naar God."
"Hm, ik doe iets soortgelijks", zegt de dominee, "Alleen trek ik een streep op de grond.
Ik gooi het geld omhoog; alles wat links van de streep valt is voor mij, en alles wat rechts van de streep valt gaat naar God."
"Nou" zegt de rabbijn, "Ik hou er van om God er persoonlijk in te betrekken, Hem wat meer inspraak te geven.
Ik gooi het geld omhoog en alles wat Hij vangt mag Hij houden."

Isaac
03-06-04, 15:30
Geplaatst door Simon
Konijnen bi-seksueel?


Een dominee, een priester, en een rabbijn zitten wat te praten en het gesprek komt op een gegeven moment op de collecte-gelden en wat ze hier mee doen.
De priester zegt, "Wat ik doe is het volgende.
Eerst teken ik een cirkel op de grond. Dan gooi ik het geld omhoog, en alles wat buiten de cirkel valt is voor mij, en alles wat binnen de cirkel valt gaat naar God."
"Hm, ik doe iets soortgelijks", zegt de dominee, "Alleen trek ik een streep op de grond.
Ik gooi het geld omhoog; alles wat links van de streep valt is voor mij, en alles wat rechts van de streep valt gaat naar God."
"Nou" zegt de rabbijn, "Ik hou er van om God er persoonlijk in te betrekken, Hem wat meer inspraak te geven.
Ik gooi het geld omhoog en alles wat Hij vangt mag Hij houden."

Dit doet mij erg denken aan de verhaaltjes van de nazi's.

Umfriend
03-06-04, 15:38
Sienia,

Heb je een link voor me? Kan het bericht nergens vinden...

Umf

Mark
03-06-04, 15:39
Geplaatst door Umfriend
Sienia,

Heb je een link voor me? Kan het bericht nergens vinden...

Umf

er staat toch nu.nl??

nou ok, ik ben de rotste niet

http://www.nu.nl/news.jsp?n=333678&c=119

Talisman
03-06-04, 15:40
Geplaatst door Isaac
Dit doet mij erg denken aan de verhaaltjes van de nazi's.

Zeur niet man, tis gewoon een mop.
Joden vertellen zelf altijd jodenmoppen.

Mark
03-06-04, 15:42
Geplaatst door Talisman
Zeur niet man, tis gewoon een mop.
Joden vertellen zelf altijd jodenmoppen.

dat zijn dan nazi-joden ;)

sienia
03-06-04, 15:43
Kiek´s ´em:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=333671&c=119 (http://)

Isaac
03-06-04, 15:43
Geplaatst door Talisman
Zeur niet man, tis gewoon een mop.
Joden vertellen zelf altijd jodenmoppen.

Was gewoon een simpele constatering, meer niet.

En dan nog, als ik wil zeuren is dat mijn zaak.

Talisman
03-06-04, 15:48
Geplaatst door sjeng
ik moet altijd erg lachen om die mop.

Of deze, over de joodse kinderlokker: "Dag lief klein meisje, wil jij een snoepje van me kopen?"

Umfriend
03-06-04, 15:58
Oops...sorry :o

Kan verder nergens een bevestiging vinden van dit bericht....Dat een rabbijn niet positief ten opzichte van homosexualiteit staat valt te verwachten, maar dat hij spreekt over reincarnatie?!?

barfly
03-06-04, 16:02
Geplaatst door Umfriend
Oops...sorry :o

Kan verder nergens een bevestiging vinden van dit bericht....Dat een rabbijn niet positief ten opzichte van homosexualiteit staat valt te verwachten, maar dat hij spreekt over reincarnatie?!?

Israëlische rabbijn: homo's reïncarneren als konijnen

JERUZALEM (ANP/AFP) - Een bekende rabbijn in de Israëlische
hoofdstad Jeruzalem, David Basri, heeft woensdag gezegd dat
homoseksuelen reïncarneren als konijnen, ,,die bekend staan om hun
biseksuele praktijken''. Dat berichtte de krant Maariv donderdag.
Basri noemde homo's zelfs ,,erger dan dieren, want dieren weten
tenminste zelf niet wat ze doen''.
De homoseksuele gemeenschap in Jeruzalem ligt al enkele dagen
zwaar onder vuur uit joods-orthodoxe hoek wegens haar naderende
jaarlijkse parade. Die is donderdagavond onder het motto 'Liefde
zonder grenzen'.
Homoseksualiteit is sinds 1988 legaal in Israël. Alle
rechtbanken erkennen en respecteren de rechten van homoseksuelen,
ondanks fel verzet vanuit religieuze kringen.

:)

mark61
03-06-04, 16:06
Geplaatst door Umfriend
Oops...sorry :o

Kan verder nergens een bevestiging vinden van dit bericht....Dat een rabbijn niet positief ten opzichte van homosexualiteit staat valt te verwachten, maar dat hij spreekt over reincarnatie?!?

Uit onverdachte bron:

J'lem mayor threatened over scheduled Gay Pride parade

By Jonathan Lis, Haaretz Correspondent

Two bodyguards were hired Thursday to accompany Jerusalem Mayor Uri Lupolianski after security officials received intelligence information indicating that factions in the ultra-Orthodox Jewish community were planning to harm him.

Elected last year, Lupolianski is the first ultra-Orthodox Jew to serve as mayor of Jerusalem. Members of the ultra-Orthodox community are particularly incensed that he is allowing the third annual Gay Pride parade to take place in the holy city. The parade is scheduled for Thursday evening.

Dozens of ultra-Orthodox Jews held two demonstrations over the past week in protest of the planned event. In addition, posters were hung in the city denouncing both the mayor and the parade.

Prominent kabbalist rabbi David Basri called homosexuals and lesbians "subhuman" and claimed they would be reincarnated as rabbits.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/434696.html

Simon
03-06-04, 16:29
Geplaatst door Isaac
Dit doet mij erg denken aan de verhaaltjes van de nazi's.

Die vergelijking van homo's met konijnen doet mij erg denken aan de vergelijking van joden met ratten in nazi propaganda films.

duende
04-06-04, 12:34
Geplaatst door Isaac
Dit doet mij erg denken aan de verhaaltjes van de nazi's.
Aaaaah ben je slachtoffer.
Wat heeft dit in hemelsnaam met nazi's te maken????
Wees blij dat er eens een mop verteld wordt (ook al is'tie een beetje belegen). :moe: