PDA

Bekijk Volledige Versie : Doodgewaande Koerdische blijkt in leven



Zwarte Schaap
03-06-04, 21:37
Doodgewaande Koerdische blijkt in leven

ANKARA - Ze gold jarenlang als de eerst journaliste wereldwijd die in gevangenschap verdween. Volgens activisten voor de mensenrechten stierf de Koerdische vrouw in Turkije door foltering. Een organisatie voor mensenrechten protesteerde met hongerstakingen en demonstraties.

Maar de 33-jarige Aysel Malkac blijkt in leven en ze woont al jaren in Duitsland, meldden Turkse media donderdag. Malkac werkte in 1993 voor een inmiddels opgeheven pro-Koerdische krant. In een periode van hoog opgelopen spanningen tussen de regering in Ankara en de Koerdische minderheid zou ze zijn opgepakt.

Ze vluchtte naar Griekenland en vestigde zich uiteindelijk in de Bondsrepubliek. De Duitse geheime dienst beschermde haar volgens een krant, maar de Duitse autoriteiten wilden dat niet bevestigen.


Bron: De Telegraaf 03/06/04

Hylke
03-06-04, 22:12
Als ze nou ook nog "gelukkig" is, dan is dit een positief bericht tussen alle narigheid van het moment.

nl-x
03-06-04, 22:23
Volgens mij is het lang niet zo erg tussen Turkije en de Koerden, dat als ze eenmaal gevlucht zijn, dat ze dan ook nog stiekum en in alle stilte moeten leven.

Zou het kunnen dat het haar politiek gezien heel goed uitkwam dat ze 'dood' was?! In dat vieze geval mag ze van mij wel daad bij het woord stoppen. Bah. Wat achterbaks.

freya
03-06-04, 22:26
Geplaatst door nl-x
Volgens mij is het lang niet zo erg tussen Turkije en de Koerden, dat als ze eenmaal gevlucht zijn, dat ze dan ook nog stiekum en in alle stilte moeten leven.


Hmz, helaas weet ik uit ervaringen van vrienden wel beter :aanwal:

nl-x
03-06-04, 22:30
Geplaatst door freya
Hmz, helaas weet ik uit ervaringen van vrienden wel beter :aanwal:
Nah, mijn vriendenervaringen zijn weer veer minder erg. Ken een paar die ook vluchteling zijn, maar dan gewoon in openheid leven, een winkel hebben, met demonstraties meedoen, etc.

De vader van hen showt graag af met een pistool dat ie heeft en leefde gescheiden met zn vrouw voor de overheidscenten.

Neadless to say zijn dit allang geen vrienden meer van mij.

freya
03-06-04, 22:53
Geplaatst door nl-x
Nah, mijn vriendenervaringen zijn weer veer minder erg. Ken een paar die ook vluchteling zijn, maar dan gewoon in openheid leven, een winkel hebben, met demonstraties meedoen, etc.

De vader van hen showt graag af met een pistool dat ie heeft en leefde gescheiden met zn vrouw voor de overheidscenten.

Neadless to say zijn dit allang geen vrienden meer van mij.

Niet alle politieke vluchtelingen zijn echte politieke vluchtelingen, sorry dat ik het zeg :s

Die types met vooral een grote bek, ken ik ook.

De activisten die gewoon demonstreren ken ik ook

En een activist die is vermoord kende ik helaas ook
is mss ook generatie verschil, die moord is alweer ca 20 jaar geleden.

nl-x
03-06-04, 23:15
Geplaatst door freya
Niet alle politieke vluchtelingen zijn echte politieke vluchtelingen, sorry dat ik het zeg :s

Die types met vooral een grote bek, ken ik ook.

De activisten die gewoon demonstreren ken ik ook

En een activist die is vermoord kende ik helaas ook
is mss ook generatie verschil, die moord is alweer ca 20 jaar geleden.
Zal die niet gewoon in Denemarken blijken te leven ?

Tomas
03-06-04, 23:27
Tja, een koerd is geen Palestijn. Da's duidelijk. Gewoon pech.

freya
03-06-04, 23:28
Geplaatst door nl-x
Zal die niet gewoon in Denemarken blijken te leven ?

Zeker weten van niet, hij is nl WEL gevonden.
Politieonderzoek was heel onaangenaam :(
Dat stelletje idioten had toen nog nooit van Koerden gehoord :rolleyes:

nl-x
03-06-04, 23:51
Geplaatst door Tomas
Tja, een koerd is geen Palestijn. Da's duidelijk. Gewoon pech.
Dat is het helemaal niet. Natuurlijk kunnen anderen ook veel (misschien wel meer) leed hebben naast Palestijnen.

Maar ik heb gewoon niet veel op met koerden. Alle koerden die ik ken bleken geen goede/betrouwbare vrienden. Ik wil niet verder gaan generaliseren. Maar ik vind ze meestal hypocriet en achterbaks tewerk gaan.

Tomas
03-06-04, 23:54
Geplaatst door nl-x
Dat is het helemaal niet. Natuurlijk kunnen anderen ook veel (misschien wel meer) leed hebben naast Palestijnen.

Maar ik heb gewoon niet veel op met koerden. Alle koerden die ik ken bleken geen goede/betrouwbare vrienden. Ik wil niet verder gaan generaliseren. Maar ik vind ze meestal hypocriet en achterbaks tewerk gaan.

Ben benieuwd hoe het zou vallen als ik zoiets over Palestijnen zou zeggen. Maargoed, dat doe ik dan ook niet.

Maar wat je nou niet duidelijk is is mij niet duidelijk.

nl-x
04-06-04, 00:07
Geplaatst door Tomas
Ben benieuwd hoe het zou vallen als ik zoiets over Palestijnen zou zeggen. Maargoed, dat doe ik dan ook niet.

Maar wat je nou niet duidelijk is is mij niet duidelijk.

huh?


(t staat je trouwens vrij dat te zeggen hoor, als je persoonlijk nare ervaringen hebt gehad met palestijnen. is dat zo? of kick je er gewoon op om ze te betrekken?)















(En nu geen woord over Joden!) ;)

Tomas
04-06-04, 00:20
Geplaatst door nl-x
huh?

Wat huh?

Je begint je reply net met "dacht 't niet", alsof mijn "Da's duidelijk", niet duidelijk is. En daarna vertel je hoe erg Koeren zijn als mens. Zijn Palestijnen dat dan ook of bedoel je nou dat het je wel duidelijk is?


(t staat je trouwens vrij dat te zeggen hoor, als je persoonlijk nare ervaringen hebt gehad met palestijnen. is dat zo? of kick je er gewoon op om ze te betrekken?)

Ik ken er geen een.

Dus zou het niet weten, maar ik gok wel aangezien het trouma gehalte wat hoger dan gemiddeld ligt er wel iets op de gemiddelde Palestijn valt aan te merken.

freya
04-06-04, 08:19
Geplaatst door nl-x
Alle koerden die ik ken bleken geen goede/betrouwbare vrienden. Ik wil niet verder gaan generaliseren. Maar ik vind ze meestal hypocriet en achterbaks tewerk gaan.

En dat is nou mijn ervaring met Marokkanen. :rolleyes:


:p

Rabi'ah.
04-06-04, 12:11
Geplaatst door Tomas
Tja, een koerd is geen Palestijn. Da's duidelijk. Gewoon pech.

:ergleuk:

Dus dit is jouw opvatting van een leuke "grap"? :moe:

:aftel: