PDA

Bekijk Volledige Versie : Two Marines admit torturing Iraqi



Mark
04-06-04, 09:46
Two Marines admit torturing Iraqi

A pair of 19-year-old U.S. Marines plead guilty to administering electric shocks to an Iraqi prisoner in early April, months after the abuse scandal at Abu Ghraib prison was brought to light.
The prisoner was held at the Al Mahmudiya prison. In a statement, the Marines said the man was throwing trash and speaking loudly. They said they attached him to a 110-volt power converter as punishment. They plead guilty to multiple charges.
One will get a year in prison, reduction of rank, forfeiture of pay and a bad-conduct discharge; the other gets the same punishment except his prison stay will be eight months.

Two other Marines were implicated and await court action.
Source: story.news.yahoo.com

Simon
04-06-04, 10:20
Overigens zag ik gisteren beelden van amerikaanse gevangenissen die deels vergelijkbaar waren met de Abu Ghraib foto's. Zoals honden die worden losgelaten op gevangenen. Wat een systeem hebben ze daar ! En relatief 10 keer zoveel gevangenen als hier in nederland.

taouanza
04-06-04, 10:45
Geplaatst door Simon
Overigens zag ik gisteren beelden van amerikaanse gevangenissen die deels vergelijkbaar waren met de Abu Ghraib foto's. Zoals honden die worden losgelaten op gevangenen. Wat een systeem hebben ze daar ! En relatief 10 keer zoveel gevangenen als hier in nederland.

Dat probeerde ik je een tijdje geleden te vertellen maar je geloofde me niet.:moe:

nl-x
04-06-04, 11:36
Ik vind een jaar cel een belediging voor alle slachtoffers en nabestaanden.