PDA

Bekijk Volledige Versie : Postercampagne voor tolerantie



TonH
04-06-04, 15:25
GroenLinks start in moskee campagne voor tolerantie
4 juni 2004

GroenLinks start een postercampagne over tolerantie. De campagne zal ingaan op de verharding in de
samenleving. GroenLinks komt met deze campagne op voor een tolerante samenleving.
Mensen moeten zichzelf kunnen zijn en hun eigen keuzes kunnen maken. Ze dienen anderen diezelfde vrijheid te
gunnen. Discriminatie en vooroordelen tolereren wij niet. We willen discriminatie van moslims en door moslims
bestrijden. De vier posters benoemen deze kwesties met prikkelende afbeeldingen en teksten. De posters gaan in op
homoseksualiteit, partnerkeuze, hoofddoekjes en jongeren.
Femke Halsema en Naïma Azough bieden de eerste posters aan aan Haci Karacer, directeur van Milli Görüs. De
aanbieding vindt plaats op 4 juni in de Aya Sophia moskee in Amsterdam. Vervolgens zullen de posters landelijk
worden verspreid.
Plaats: Aya Sophia moskee
Baarsjesweg 199
Amsterdam (stadsdeel de Baarsjes)
Tijd: 15.00 – 16.00 uur
Vanaf vandaag zijn de posters met verdere informatie te zien op www.groenlinks.nl/actie/acceptatie (http://)
Femke Halsema
Naïma Azough

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/gul

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/mohammed

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/latifa

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/mehmetmarlon

David
04-06-04, 15:27
Mooie posters, goeie actie.

Simon
04-06-04, 15:28
Nou ... Al Tahweed zal die echt niet ophangen , maar leuke campagne !

Mark
04-06-04, 15:55
tja ach wat moet ik er nou van zeggen....

Isaac
04-06-04, 15:58
Mooi! Vooral die linkse boomknuffelaars kunnen een flinke dosis tolerantie gebruiken.

barfly
04-06-04, 15:59
Geplaatst door Mark
tja ach wat moet ik er nou van zeggen....


Jij niks, ik ben meer beniewd wat ZS ervan vindt :haha:

Pytaghoras
04-06-04, 16:12
Hahaha, die van Mohamed vind ik grappig. Wat een nicht zeg. Hoe durft hij met zijn kop op de foto te komen? Zijn ouders zullen echt trots op hem zijn.

En waarom wil de man van latifa zijn gezicht niet zichtbaar maken op de foto? Bang?

mark61
04-06-04, 16:18
Geplaatst door Pytaghoras
Hahaha, die van Mohamed vind ik grappig. Wat een nicht zeg. Hoe durft hij met zijn kop op de foto te komen? Zijn ouders zullen echt trots op hem zijn.

En waarom wil de man van latifa zijn gezicht niet zichtbaar maken op de foto? Bang?

Misschien zijn het wel Modellen. Ken je dat concept?

Mill
04-06-04, 16:21
Geplaatst door Pytaghoras
Wat een nicht zeg. Hoe durft hij met zijn kop op de foto te komen? Zijn ouders zullen echt trots op hem zijn.

Ehmmm...

Volgens mij is dit nu performatieve confirmatie. :vreemd:

Mark
04-06-04, 16:24
Geplaatst door Pytaghoras
Hahaha, die van Mohamed vind ik grappig. Wat een nicht zeg. Hoe durft hij met zijn kop op de foto te komen? Zijn ouders zullen echt trots op hem zijn.

En waarom wil de man van latifa zijn gezicht niet zichtbaar maken op de foto? Bang?

Hmmmm het slaat nog niet echt aan bij de doelgroep zo te zien :)

mark61
04-06-04, 16:27
Geplaatst door Mark
Hmmmm het slaat nog niet echt aan bij de doelgroep zo te zien :)

:hihi: to say the least.

Mark
04-06-04, 17:31
Tja als groen links geld wil weggooien door hun naieve nijntje-pluis-wereld beeld te projecteren dmv deze posters dan hebben ze mijn zegen hoor....

Zwarte Schaap
04-06-04, 17:38
Geplaatst door Pytaghoras
En waarom wil de man van latifa zijn gezicht niet zichtbaar maken op de foto? Bang?

Anders zou je zijn keppeltje niet zien.

Zwarte Schaap
04-06-04, 17:44
Geplaatst door barfly
Jij niks, ik ben meer benieuwd wat ZS ervan vindt :haha:

Het is natuurlijk anti-Islamitische. Het is een manier om aan het Nederlandse volk te tonen dat groen-links niet alleen een allochtonenvriendjes partij is. Zo verliezen ze minder stemmen in het rechtse Nederland.

Mill
04-06-04, 17:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is natuurlijk anti-Islamitische. Het is een manier om aan het Nederlandse volk te tonen dat groen-links niet alleen een allochtonenvriendjes partij is. Zo verliezen ze minder stemmen in het rechtse Nederland.

Zeikerd. Twee posters keren zich tegen vooroordelen bij moslims. De andere twee keren zich tegen vooroordelen en discriminatie jegens moslims.

Zwarte Schaap
04-06-04, 18:04
Geplaatst door Mill
Zeikerd. Twee posters keren zich tegen vooroordelen bij moslims. De andere twee keren zich tegen vooroordelen en discriminatie jegens moslims.

Homosexualiteit is haram en trouwen met een niet-moslim en/of Jood ook. Ik zie het als anti-islam propaganda.

Mill
04-06-04, 18:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Homosexualiteit is haram en trouwen met een niet-moslim en/of Jood ook. Ik zie het als anti-islam propaganda.

Zo komen we d'r wel, gezelligheidsdier dat je d'r bent. :duim:

Zwarte Schaap
04-06-04, 18:12
Geplaatst door Mill
Zo komen we d'r wel, gezelligheidsdier dat je d'r bent. :duim:

Groen-links doet niets anders dan de andere partijen; de eigen positie versterken door anti-Islam propaganda te verspreiden.

Isaac
04-06-04, 18:16
Geplaatst door Mill
Zeikerd. Twee posters keren zich tegen vooroordelen bij moslims. De andere twee keren zich tegen vooroordelen en discriminatie jegens moslims.

Don't feed the trolls!

Al Sawt
04-06-04, 18:22
Wordt die poster van Mohammed en Jan ook in een kerken verspreidt, of alleen in Moskeeen?

Dutchguy
04-06-04, 18:35
Geplaatst door Al Sawt
Wordt die poster van Mohammed en Jan ook in een kerken verspreidt, of alleen in Moskeeen?

Overal op straat denk ik. Goede zaak.

Goodnight
04-06-04, 19:07
Sorry hoor, ik heb persoonlijk niets tegen homo's.
En iedereen mag van mij doen wat ie wil.
Trouwen met wie die wil, uitgaan met wie die wil in ieder geval do what ever you want, do your thing.
Maar als ze het idee hebben opgevat om deze posters op te hangen in een moskee zijn ze echt van hun lotje getikt!!

Echt gestoord en misselijk!
Zullen ze deze posters namelijk ook hangen in een synagoge?
Of in een kerk waar veel orthoxe christenen komen?
Ze weten verdom goed dat dit precies diezelfde zaken zijn die ook door de twee andere godsdiensten niet geaccepteerd worden!

Maar owee als de moskee-en hier tegen in gaan.
Dan staan de kranten en tv weer bol over anti-homo gevoelens bij moslims en het oproepen tot homo haat in moskee-en.

Ik snap niet wie dit verzonnen heeft, maar ik vind dat ze nu echt doorschieten in hun poging anderen de eigen mening door de strot te duwen.

Als ze die posters willen ophangen, best....denk alleen zelf niet dat ze het beoogde doel daarmee halen.
Maar in een moskee....come on zeg...dat verzin je toch niet?

Hoezo politiek correct...

Mark
04-06-04, 19:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Homosexualiteit is haram en trouwen met een niet-moslim en/of Jood ook. Ik zie het als anti-islam propaganda.

Dat klopt: moslims zullen homosexualiteit, trouwen met niet-moslims etc nooit accepteren. Dan kan je wel 100 posters ophangen.

Ze kunnen net zo goed een "iedereen is gelijk" poster bij het NVU hoofdkantoor ophangen, net zo zinvol.

Wat betreft acceptatie van hoofddoekjes en allochtone jongeren in het uitgaansleven valt misschien wel wat te behalen.

Dutchguy
04-06-04, 19:12
Geplaatst door Mark
Dat klopt: moslims zullen homosexualiteit, trouwen met niet-moslims etc nooit accepteren. Dan kan je wel 100 posters ophangen.

Ze kunnen net zo goed een "iedereen is gelijk" poster bij het NVU hoofdkantoor ophangen, net zo zinvol.

Wat betreft acceptatie van hoofddoekjes en allochtone jongeren in het uitgaansleven valt misschien wel wat te behalen.

Ben ik het niet mee eens. Het goede van deze actie is dat ALLE vormen van discriminatie aangepakt worden. Het laat zien dat het niet accepteren van homosexuelen net zo verderflijk is als jonge Marokkanen de toegang ontzeggen bij uitgaansgelegenheden om het simpele feit dat ze Marokkaan zijn.

Mark
04-06-04, 19:14
Geplaatst door Dutchguy
Ben ik het niet mee eens. Het goede van deze actie is dat ALLE vormen van discriminatie aangepakt worden. Het laat zien dat het niet accepteren van homosexuelen net zo verderflijk is als jonge Marokkanen de toegang ontzeggen bij uitgaansgelegenheden om het simpele feit dat ze Marokkaan zijn.

Dat laat het inderdaad zien, echter het de ene vorm van discriminatie is vastgelegd in religieuze voorschriften dus zal nooit verdwijnen.

Mill
04-06-04, 19:17
Geplaatst door Mark
Dat laat het inderdaad zien, echter het de ene vorm van discriminatie is vastgelegd in religieuze voorschriften dus zal nooit verdwijnen.

Wel eisen, niet geven, kortom.

Toch blijft discriminatie door werkgevers en portiers fucked up. En moet dus worden bestreden. Homo's hebben gewoon pech.

Mark
04-06-04, 19:38
Geplaatst door Mill
Wel eisen, niet geven, kortom.

Toch blijft discriminatie door werkgevers en portiers fucked up. En moet dus worden bestreden. Homo's hebben gewoon pech.

Discriminatie door werkgevers kan inderdaad aangepakt worden.

Wat betreft de portiers: allochtonen hebben gewoon pech.

Zwarte Schaap
04-06-04, 19:54
Geplaatst door Mark
Discriminatie door werkgevers kan inderdaad aangepakt worden.

Wat betreft de portiers: allochtonen hebben gewoon pech.

Allochtone jongens hebben pech bedoel je. Allochtone meisjes komen elke uitgaansgelegenheid binnen.

Vrouwen hebben niet zo een last van discriminatie als ze hun schoonheid en lichaam tonen en zich wellicht ook openstellen voor intieme contacten.

Dutchguy
04-06-04, 20:21
Geplaatst door Femke =dood
Ik heb het al vaker gezegd.

Groen Links is de grootste verraders partij sinds de NSB.

Ze ijn voor een schoon milieu, maar ze hebben wel nucleaire geheimen verraden aan Pakistan.

Nu heeft Pakistan, Iran en N.Korea een kernbon.

Dankzij de verradersparij Gr.Links.

IK ben voor de doodstraf van deze verraders kliek.

Smakeloze naam en smakeloos onderschrift. :kotsen2:

Mark
04-06-04, 20:31
Geplaatst door Femke =dood
Waarom?

Ik ben echt van plan om Femke Halsem om het leven te gaan brengen.

Moord met voorbedachte rade heet dat.

Hou het nieuws maar in de gaten.

Eerst zien dan geloven knul :hihi:

barfly
04-06-04, 20:39
Geplaatst door Femke =dood
Waarom?

Ik ben echt van plan om Femke Halsem om het leven te gaan brengen.

Moord met voorbedachte rade heet dat.

Hou het nieuws maar in de gaten.

Ik ben niet voor GL maar als je aan Femke komt dan snij ik ala Nick Berg je kop d'r af! :lole:

Mark
04-06-04, 20:40
Kan je niet Erik Dikeb vermoorden? Die is pas vervelend

Zwarte Schaap
04-06-04, 20:41
Geplaatst door Femke =dood
Waarom?

Ik ben echt van plan om Femke Halsem om het leven te gaan brengen.

Moord met voorbedachte rade heet dat.

Hou het nieuws maar in de gaten.

Kan iemand aub deze aandachtstrekker tot de orde roepen?

Mark
04-06-04, 20:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kan iemand aub deze aandachtstrekker tot de orde roepen?

zodra een mod online komt is ie geband, even geduld schaap

barneveld
04-06-04, 20:49
Geplaatst door Femke =dood
Waarom?

Ik ben echt van plan om Femke Halsem om het leven te gaan brengen.

Moord met voorbedachte rade heet dat.

Hou het nieuws maar in de gaten.



Femke is oke maar de partij is verkeerd
Femke is neembaar


geen dom dingen zegen over Femke want ze heeft maroc uiterlijk.

nl-x
04-06-04, 21:36
Shit ... 0800-aivd bestaat niet :/
Weet iemand het nummertje ?

Mark
04-06-04, 21:49
Ehmmmm misschien een mailtje naar de politie? :)

met zijn IP nummer erbij?

nl-x
04-06-04, 21:58
Geplaatst door Mark
Ehmmmm misschien een mailtje naar de politie? :)

met zijn IP nummer erbij?
(uiteraard) een anonymous proxy.

Mark
04-06-04, 22:00
Geplaatst door nl-x
(uiteraard) een anonymous proxy.

verdeurie!

barfly
04-06-04, 22:01
Geplaatst door nl-x
(uiteraard) een anonymous proxy.

Waarom niet bannen van alle anonymous proxies en vooral alles dat niet in de NL range valt? Uitzonderingen kun je natuurlijk op aanvraag tolereren. Sowieso alle hotmail ed email adressen weigeren bij aanvraag?

nl-x
04-06-04, 22:06
Geplaatst door barfly
Waarom niet bannen van alle anonymous proxies en vooral alles dat niet in de NL range valt? Uitzonderingen kun je natuurlijk op aanvraag tolereren. Sowieso alle hotmail ed email adressen weigeren bij aanvraag?
Dat gebeuren van alles buiten nederland bannen heb ik al ooit geprobeerd (op .nl tld) . Je komt een beetje om in de uitzonderingen, plus meeste proxy sites filteren netjes voor je alle NL proxies. Binnenkort probeer ik er weer wat nieuws er op te bedenken. (heb al wat in gedachten)

Marsipulami
04-06-04, 22:15
Geplaatst door TonH
http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/gul

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/mohammed

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/latifa

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/mehmetmarlon

Haha, goed gevonden, maar wel grappig. Alvast vier affiches/argumenten voor vastgeroeste allochtonen uit een moslimcultuur om niet voor Groenlinks te stemmen.

Hopelijk heeft Groenlinks succes bij de niet-moslims met deze boodschap. Het is wel een verdienstelijke poging om de polarisatie tegen te gaan, maar of het electoraal verstandig is zo'n campagne te voeren dat betwijfel ik.

Die affiches zijn een uitgesproken pleidooi voor assimilatie. Maar of het niet-islamitische deel van de bevolking gaat waarderen dat groenlinks tegemoet komt aan hun wensen betwijfel ik. Er zijn teveel andere partijeen die assimilatie verdedigen. Kan iemand me het verschil uitleggen tussen het standpunt van Groenlinks en dat van de VVD ?

Ik vraag me wel af waar die partijpolitieke obsessie voor de islam vandaan komt. Waarom laat men de moslims nou eens niet met rust. Waarom heeft Groenlinks het nou niet over het milieu wat hun corebusiness is of over hun links sociaal economisch programma. Daar is ook nog wel één en ander te doen.

Isaac
04-06-04, 22:22
Geplaatst door barfly
Waarom niet bannen van alle anonymous proxies en vooral alles dat niet in de NL range valt? Uitzonderingen kun je natuurlijk op aanvraag tolereren. Sowieso alle hotmail ed email adressen weigeren bij aanvraag?

Maar dan moet je mij ook missen Barfly. :D

Noodgedwongen prik ik al sinds jaar en dag op maroc.nl via een proxy.

Isaac
04-06-04, 22:25
Geplaatst door nl-x
Dat gebeuren van alles buiten nederland bannen heb ik al ooit geprobeerd (op .nl tld) . Je komt een beetje om in de uitzonderingen, plus meeste proxy sites filteren netjes voor je alle NL proxies. Binnenkort probeer ik er weer wat nieuws er op te bedenken. (heb al wat in gedachten)

Leuk, heb wel weer zin in een uitdaging.

TonH
05-06-04, 00:22
Geplaatst door Goodnight
Sorry hoor, ik heb persoonlijk niets tegen homo's.
En iedereen mag van mij doen wat ie wil.
Trouwen met wie die wil, uitgaan met wie die wil in ieder geval do what ever you want, do your thing.
Maar als ze het idee hebben opgevat om deze posters op te hangen in een moskee zijn ze echt van hun lotje getikt!!

Echt gestoord en misselijk!
Zullen ze deze posters namelijk ook hangen in een synagoge?
Of in een kerk waar veel orthoxe christenen komen?
Ze weten verdom goed dat dit precies diezelfde zaken zijn die ook door de twee andere godsdiensten niet geaccepteerd worden!

Maar owee als de moskee-en hier tegen in gaan.
Dan staan de kranten en tv weer bol over anti-homo gevoelens bij moslims en het oproepen tot homo haat in moskee-en.

Ik snap niet wie dit verzonnen heeft, maar ik vind dat ze nu echt doorschieten in hun poging anderen de eigen mening door de strot te duwen.

Als ze die posters willen ophangen, best....denk alleen zelf niet dat ze het beoogde doel daarmee halen.
Maar in een moskee....come on zeg...dat verzin je toch niet?

Hoezo politiek correct...


Femke Halsema en Naïma Azough bieden de eerste posters aan aan Haci Karacer, directeur van Milli Görüs. De
aanbieding vindt plaats op 4 juni in de Aya Sophia moskee in Amsterdam. Vervolgens zullen de posters landelijk
worden verspreid.
Plaats: Aya Sophia moskee
Baarsjesweg 199
Amsterdam (stadsdeel de Baarsjes)
Tijd: 15.00 – 16.00 uur

OK, en wie is hier nu "van lotje getikt" en "echt gestoord en misselijk"?! GroenLinks of Haci Karacer?!

TonH
05-06-04, 00:35
Geplaatst door Marsipulami
...maar of het electoraal verstandig is zo'n campagne te voeren dat betwijfel ik.

Ik kan wel bewondering ervoor hebben dat een partij voor haar principes gaat. Dat gedraai om 'de kiezer' te behagen komt me echt de keel uit. Maak je standpunt duidelijk en als de kiezer je niet mot, dan niet. Daarvoor hou je verkiezingen.


Ik vraag me wel af waar die partijpolitieke obsessie voor de islam vandaan komt. Waarom laat men de moslims nou eens niet met rust. Waarom heeft Groenlinks het nou niet over het milieu wat hun corebusiness is of over hun links sociaal economisch programma. Daar is ook nog wel één en ander te doen.

Als je de moeite neemt om te kijken op http://www.groenlinks.nl/actie dan zie je dat ze de volgende acties voeren:

Postercampagne acceptatie
Voor Elkaar
Handtekeningenactie diertransporten
Schrijnende gevallen
Schiphol

Marsipulami
05-06-04, 03:06
Geplaatst door TonH
Ik kan wel bewondering ervoor hebben dat een partij voor haar principes gaat. Dat gedraai om 'de kiezer' te behagen komt me echt de keel uit. Maak je standpunt duidelijk en als de kiezer je niet mot, dan niet. Daarvoor hou je verkiezingen.


Ja, das waar. Maarre ik vind de vvd toch eerlijker dan Groenlinks.


Affiche nummer één vertrekt van het vooroordeel dat moslims niet willen dat vrouwen een diploma halen of buitenshuis werken.

Affche nummer twee zegt dat moslims homo's discrimineren.

Affiche drie zegt dat moslimvrouwen tegen hun wil worden uitgehuwelijkt en geen inspraak hebben in de partnerkeuze.

Affiche vier promoot commercieel amusement met alcohol, weekendrelates en veel lawaai als het vanzelfsprekende alternatief voor de waardige religieuze levenswijze van moslims.

Groenlinks heeft blijkbaar ayaan hirsi ali geëngageerd om het verkiezingsprogramma te schrijven.

Simon
05-06-04, 07:50
Geplaatst door Marsipulami

Groenlinks heeft blijkbaar ayaan hirsi ali geëngageerd om het verkiezingsprogramma te schrijven.

Zoals gebruikelijk zijn je bijdragen polariserend bedoelt. Maar je zou de affiches ook kunnen zien als een bijdrage aan het beeld van diversiteit als het om moslims gaat.

taouanza
05-06-04, 08:13
Geplaatst door TonH
http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/gul

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/mohammed

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/latifa

http://www.groenlinks.nl/actie/acceptatie/mehmetmarlon

What a sh*tload of crap.:moe:

peyote
05-06-04, 15:41
Geplaatst door Mill
Zeikerd. Twee posters keren zich tegen vooroordelen bij moslims. De andere twee keren zich tegen vooroordelen en discriminatie jegens moslims.

Geplaatst door Zwarte Schaap
Homosexualiteit is haram en trouwen met een niet-moslim en/of Jood ook. Ik zie het als anti-islam propaganda.
Discriminatie & vooroordelen vanuit het geloof zijn dus ok? Ik zie gewoon dat gelovigen meer rechten schijnen te hebben in deze maatschappij.
Geen wonder dat daar een groeiende weerstand tegen bepaalde geloofsovertuigingen zijn.

Rabi'ah.
05-06-04, 15:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Homosexualiteit is haram en trouwen met een niet-moslim en/of Jood ook. Ik zie het als anti-islam propaganda.

Homoseksualiteit is niet haram en trouwen met een niet-moslim ook niet. :moe:
En jij begint steeds zuurder en humorlozer te worden, Schaapje. :(

ZbaqZbaq
05-06-04, 15:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Homoseksualiteit is niet haram

bestaan er nu ook halal nichten ?

Zwarte Schaap
05-06-04, 16:01
Geplaatst door peyote
Discriminatie & vooroordelen vanuit het geloof zijn dus ok? Ik zie gewoon dat gelovigen meer rechten schijnen te hebben in deze maatschappij.
Geen wonder dat daar een groeiende weerstand tegen bepaalde geloofsovertuigingen zijn.

Homosexualiteit is afkeurenswaardig en wordt voor de gelovigen verboden om je daarmee bezig te houden.

Het kontgat is niet gemaakt om je sexuele geslachtsapparaat in te stoppen. Jij kan dat mischien fijn en lekker vinden maar ik heb het recht om dat afschuwelijk en smerig te vinden

Je hebt evenveel rechten in dit land als een gelovige.

Zwarte Schaap
05-06-04, 16:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Homoseksualiteit is niet haram en trouwen met een niet-moslim ook niet. :moe:
En jij begint steeds zuurder en humorlozer te worden, Schaapje. :(

Dat is jouw overtuiging die niet strookt met de werkelijkheid en daar heeft mijn eventuele persoonlijkheid niets mee te maken.

Rabi'ah.
05-06-04, 16:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
bestaan er nu ook halal nichten ?

:rolleyes:

Hangt ervanaf hoe ze geslacht zijn. :hihi: :p

ZbaqZbaq
05-06-04, 16:06
Geplaatst door Zwarte Schaap


Het kontgat is niet gemaakt om je sexuele geslachtsapparaat in te stoppen. Jij kan dat mischien fijn en lekker vinden maar ik heb het recht om dat afschuwelijk en smerig te vinden


Ik denk niet dat het iets te maken heeft met kontgaten. Immers alle vormen van sex tussen gelijke geslachten is een gruwelijke daad.

Of denk je daar anders over ?

Rabi'ah.
05-06-04, 16:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
Immers alle vormen van sex tussen gelijke geslachten is een gruwelijke daad.


Waarom vind jij dat?

Mill
05-06-04, 16:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het kontgat is niet gemaakt om je sexuele geslachtsapparaat in te stoppen.

De voorhuid is niet gemaakt om in te snijden.

Anyway, oude discussie.

Laat moslims die homo willen zijn lekker homo zijn, dan mag jij het smerig vinden en je kwaad maken.

Bofko
05-06-04, 16:26
Geplaatst door ZbaqZbaq
Immers alle vormen van sex tussen gelijke geslachten is een gruwelijke daad.


Gruwelijke daad en geen slachtoffers ???
Hele rare definitie van ´gruwelijke daad´ heb jij.

Zwarte Schaap
05-06-04, 16:26
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met kontgaten. Immers alle vormen van sex tussen gelijke geslachten is een gruwelijke daad.

Of denk je daar anders over ?

Dat sex tussen gelijke geslachten verboden is, is natuurlijk duidelijk daar kan ik niet anders over denken.

Ik heb alleen een voorbeeld gegeven en geen algemene theorie. Overigens is anale sex in het algemeen verboden, ook tussen een man en vrouw als ik het goed begrepen heb.

Zwarte Schaap
05-06-04, 16:31
Geplaatst door Mill
De voorhuid is niet gemaakt om in te snijden.


Tenzij het een goddelijk geinspireerd is en voordelen biedt.


Anyway, oude discussie.

Laat moslims die homo willen zijn lekker homo zijn, dan mag jij het smerig vinden en je kwaad maken. Overduidelijk eeen oude discussie, maar groen-links wil nog wat scoren. Verder maak ik me helemaal niet kwaad om de homosexualiteit, het zijn eerder de homosexuelen en in hun kielzog de slijmballen die zich kwaad maken dat gelovigen homosexualiteit afwijzen.

Ze moeten nou eens accepteren dat het geloof homosexualiteit afwijst, klaar is kees.

Isaac
05-06-04, 16:31
Geplaatst door Zwarte Schaap

Je hebt evenveel rechten in dit land als een gelovige.

Dat is niet helemaal waar.

De rechters hebben ruimte gemaakt voor moslims (en andere gelovigen) om vanuit hun geloof anti-homo uitspraken te mogen doen.

Daarom was El Moumni ook vrijgesproken een tijdje terug.

Als ik, als atheist zijnde, anti-homo uitspraken doe, dan kan ik wel veroordeeld worden.

Dus in die zin hebben gelovigen weldegelijk meer rechten als een ongelovige zoals ik.

Zwarte Schaap
05-06-04, 16:36
Geplaatst door Isaac
Dat is niet helemaal waar.

De rechters hebben ruimte gemaakt voor moslims (en andere gelovigen) om vanuit hun geloof anti-homo uitspraken te mogen doen.

Daarom was El Moumni ook vrijgesproken een tijdje terug.

Als ik, als atheist zijnde, anti-homo uitspraken doe, dan kan ik wel veroordeeld worden.

Dus in die zin hebben gelovigen weldegelijk meer rechten als een ongelovige zoals ik.

Ik lees elke dag anti-Islam uitspraken en vrijwel nooit een anti-homo-uitspraak. Kennelijk hebben ongelovigen meer rechten om gelovigen te beschimpen.

Mill
05-06-04, 16:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tenzij het een goddelijk geinspireerd is en voordelen biedt.

:haha: Zo kan je niet verliezen he, ZS? Dat een gedraging niet natuurlijk is mag je te pas en te onpas gebruiken als bezwaar tegen die gedraging. Behalve als je zelf iets doet wat duidelijk niet natuurlijk is. Dan is het gewoon goddelijk geinspireerd, en klaar is Klara.

Doet me denken aan Catch 22. Iedereen die bereid is zijn levensgevaarlijke dienstplicht als fighter pilot te vervullen is klaarblijkelijk krankzinnig. Krankzinnigheid is de enige grond om onder je dienstplicht uit te komen. Maar wie dat aanvoert om er onderuit te komen is duidelijk niet echt krankzinnig, en moet dus missies vliegen.

Isaac
05-06-04, 16:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik lees elke dag anti-Islam uitspraken en vrijwel nooit een anti-homo-uitspraak. Kennelijk hebben ongelovigen meer rechten om gelovigen te beschimpen.

En wat zegt dat? Als ik Arabische media tot me zou nemen, dan zou ik ook meer anti-westerse dan anti-islamitsche berichten horen/lezen.

Het gaat er natuurlijk om wat de rechter toestaat. En die maakt echt niet dat onderscheid wat jij nu schetst.

Zwarte Schaap
05-06-04, 16:42
Geplaatst door Mill
:haha: Zo kan je niet verliezen he, ZS? Dat een gedraging niet natuurlijk is mag je te pas en te onpas gebruiken als bezwaar tegen die gedraging. Behalve als je zelf iets doet wat duidelijk niet natuurlijk is. Dan is het gewoon goddelijk geinspireerd, en klaar is Klara.

Doet me denken aan Catch 22. Iedereen die bereid is zijn levensgevaarlijke dienstplicht als fighter pilot te vervullen is klaarblijkelijk krankzinnig. Krankzinnigheid is de enige grond om onder je dienstplicht uit te komen. Maar wie dat aanvoert om er onderuit te komen is duidelijk niet echt krankzinnig, en moet dus missies vliegen.

Wil je dat ik verlies dan? Wat moet ik verliezen? Mijn geloof?

Zwarte Schaap
05-06-04, 16:44
Geplaatst door Isaac
En wat zegt dat? Als ik Arabische media tot me zou nemen, dan zou ik ook meer anti-westerse dan anti-islamitsche berichten horen/lezen.

Het gaat er natuurlijk om wat de rechter toestaat. En die maakt echt niet dat onderscheid wat jij nu schetst.

De rechter staat in Nederland dus meer anti-Islamgeluiden toe.

Mill
05-06-04, 16:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wil je dat ik verlies dan? Wat moet ik verliezen? Mijn geloof?

Je moet gewoon lekker zo doormodderen. Ik wijs je alleen op een gapende inconsistentie in je redeneren. Dat doen mensen in debatten.

Isaac
05-06-04, 16:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
De rechter staat in Nederland dus meer anti-Islamgeluiden toe.

De rechter doet in het overgrote deel van de gevallen helemaal niks. Dat zou wat zijn als je voor elk akkefietje naar de rechter zou moeten.

Dat boek dat oproept om homo's naar beneden te flikkeren wordt toch ook niet verboden?

Dat jij meer anti-islam geluiden hoort heeft er gewoon mee te maken dat Nederland voor 95% uit niet-moslims bestaat.

Mark
05-06-04, 16:50
Nee, in Nederland is discriminatie verboden onder de gelijkheid die in de grondwet is vastgelegd.

Echter ook het recht op geloofsvrijheid is in die grondwet vastgelegd.

Wanneer nu iemand discrimineert op basis van zijn geloof dan blijkt dat recht zwaarder te wegen dan de andere.

Niet-gelovigen hebben geen religie en kunnen zich niet beroepen op de vrijheid van godsdienst.

Oftewel gelovigen hebben bij wet vastgelegd meer rechten dan niet-gelovigen.

Zwarte Schaap
05-06-04, 16:54
Geplaatst door Mill
Je moet gewoon lekker zo doormodderen. Ik wijs je alleen op een gapende inconsistentie in je redeneren. Dat doen mensen in debatten.

Wat was dan de redenering die niet klopt?

Mill
05-06-04, 16:56
Geplaatst door Mark
Nee, in Nederland is discriminatie verboden onder de gelijkheid die in de grondwet is vastgelegd.

Echter ook het recht op geloofsvrijheid is in die grondwet vastgelegd.

Wanneer nu iemand discrimineert op basis van zijn geloof dan blijkt dat recht zwaarder te wegen dan de andere.

Niet-gelovigen hebben geen religie en kunnen zich niet beroepen op de vrijheid van godsdienst.

Oftewel gelovigen hebben bij wet vastgelegd meer rechten dan niet-gelovigen.

Exact.

Op het eerste gezicht zou je hier als gelovige blij mee kunnen zijn. Je mag immers meer dan de koeffaar, en da's niet meer dan terecht.

Ik zou er echter niet blij mee zijn. De implicatie van deze situatie is namelijk nogal beledigend. Die is namelijk dat gelovigen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun opvattingen (daarom worden ze ook door de rechter niet ter verantwoording geroepen). De implicatie daarvan is dat gelovigen wils- en handelingsonbekwame zombies zijn die je net als dieren niks kwalijk kan nemen.

Met andere woorden, de rechter neem gelovigen niet serieus, en behandelt ze als zwakzinnigen of dieren zonder persoonlijke verantwoordelijkheid.

ZbaqZbaq
05-06-04, 16:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom vind jij dat?

7:80 En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleeg je een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vóór u pleegde?"

Zwarte Schaap
05-06-04, 16:58
Geplaatst door Isaac
De rechter doet in het overgrote deel van de gevallen helemaal niks. Dat zou wat zijn als je voor elk akkefietje naar de rechter zou moeten.

Dat boek dat oproept om homo's naar beneden te flikkeren wordt toch ook niet verboden?

Men doet ook helemaal niets bij anti-Islam uitspraken dan doet de rechter ook niets, Van Gogh is al eens eerder vrijgesproken op grond van vrijehied van meningsuiting.

Verder weet jij niets over dat boek en zit je gewoon domme vooroordelen na te praten.


Dat jij meer anti-islam geluiden hoort heeft er gewoon mee te maken dat Nederland voor 95% uit niet-moslims bestaat. De vraag is waarom doet de rechter er niets aan?

Mill
05-06-04, 16:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat was dan de redenering die niet klopt?

Jij vindt wat onnatuurlijk is slecht. Dan moet je besnijden ook slecht vinden, want dat is onnatuurlijk.

Je zult zeggen: nee, dat klopt niet, want besnijden moet van God, en daarom vind ik het niet slecht.

OK, maar lieg dan ook niet dat je homoseksualiteit slecht vindt omdat het onnatuurlijk is. Je vindt het slecht omdat het niet mag van God. Wees daar dan ook gewoon eerlijk in.

Mark
05-06-04, 17:03
Geplaatst door Mill
Jij vindt wat onnatuurlijk is slecht. Dan moet je besnijden ook slecht vinden, want dat is onnatuurlijk.

Je zult zeggen: nee, dat klopt niet, want besnijden moet van God, en daarom vind ik het niet slecht.

OK, maar lieg dan ook niet dat je homoseksualiteit slecht vindt omdat het onnatuurlijk is. Je vindt het slecht omdat het niet mag van God. Wees daar dan ook gewoon eerlijk in.

Ik beweeg mij morgenochtend op 10 km hoogte voort met een paar duizend kilometer per uur in een kabine die onder overdruk staat....

ook niet geheel natuurlijk... maar daar maken weinig mensen zich zorgen over :)

Zwarte Schaap
05-06-04, 17:04
Geplaatst door Mark
Nee, in Nederland is discriminatie verboden onder de gelijkheid die in de grondwet is vastgelegd.

Echter ook het recht op geloofsvrijheid is in die grondwet vastgelegd.

Wanneer nu iemand discrimineert op basis van zijn geloof dan blijkt dat recht zwaarder te wegen dan de andere.

Niet-gelovigen hebben geen religie en kunnen zich niet beroepen op de vrijheid van godsdienst.

Oftewel gelovigen hebben bij wet vastgelegd meer rechten dan niet-gelovigen.

In Nederland mogen journalisten columnschrijvers etc.. anti-islamuitspraken doen op grond van de vrijheid van meningsuiting.

Rechtbanken mogen moslima's discrimineren en ze niet aannnemen voor het vak rechter.

In Frankrijk mag men moslima's weigeren als ze een hoofdoek aan hebben.

Er worden meer moslims gediscrimineerd dan andersom.

Isaac
05-06-04, 17:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Men doet ook helemaal niets bij anti-Islam uitspraken dan doet de rechter ook niets, Van Gogh is al eens eerder vrijgesproken op grond van vrijehied van meningsuiting.

En terecht! De rechter toetst per geval. En ik weet zeker dat ie het islamitsche equivalent van van Gogh ook niet zou veroordelen. Je mag net zo anti-westers zijn als anti-islamitisch.



Verder weet jij niets over dat boek en zit je gewoon domme vooroordelen na te praten.

En wat dan nog? Het gaat om het principe. Ook al WAS er zo'n boek. Dan nog zou die NIET verboden worden.


De vraag is waarom doet de rechter er niets aan?

De rechter doet pas iets als er een zaak van gemaakt wordt.
Dus beproef je geluk zou ik zeggen.

Zwarte Schaap
05-06-04, 17:15
Geplaatst door Mill
Jij vindt wat onnatuurlijk is slecht. Dan moet je besnijden ook slecht vinden, want dat is onnatuurlijk.

Je zult zeggen: nee, dat klopt niet, want besnijden moet van God, en daarom vind ik het niet slecht.

OK, maar lieg dan ook niet dat je homoseksualiteit slecht vindt omdat het onnatuurlijk is. Je vindt het slecht omdat het niet mag van God. Wees daar dan ook gewoon eerlijk in.

Ik lieg niet, als je wilt bewijzen dat ik lieg moet je met iets beters komen.

Ik heb dit gezegd:
Het kontgat is niet gemaakt om je sexuele geslachtsapparaat in te stoppen. Jij kan dat mischien fijn en lekker vinden maar ik heb het recht om dat afschuwelijk en smerig te vinden

Naast het feit dat ik het supersmerig vind is het natuurlijk ook verboden door God. Die zaken sluiten elkaar niet uit.

Als ik zeg dat ik diefstal vals en gemeen vind wil dat niet zeggen dat ik het vals en gemeen vind omdat GOD dat gezegd heeft, dat vind ik zonder dat GOD ter sprake hoeft te komen. Kennelijk sluit het geloof goed aan bij de menselijke natuur

Mill
05-06-04, 17:17
Jij vindt wat onnatuurlijk is slecht. Dan moet je besnijden ook slecht vinden

Zwarte Schaap
05-06-04, 17:17
Geplaatst door Isaac
En terecht! De rechter toetst per geval. En ik weet zeker dat ie het islamitsche equivalent van van Gogh ook niet zou veroordelen. Je mag net zo anti-westers zijn als anti-islamitisch.

En wat dan nog? Het gaat om het principe. Ook al WAS er zo'n boek. Dan nog zou die NIET verboden worden.

De rechter doet pas iets als er een zaak van gemaakt wordt.
Dus beproef je geluk zou ik zeggen.

Dan heb ik toch bewezen dat je stelling onjuist is.

Zwarte Schaap
05-06-04, 17:26
Geplaatst door Mill
Jij vindt wat onnatuurlijk is slecht. Dan moet je besnijden ook slecht vinden

Tenzij het goed voor je is.

Iedereen weet dat het vele malen hygienischer is, zoals bijvoorbeeld dat besneden mannen veel minder kans hebben op het oplopen van aids en andere geslachtsziektes.

Mill
05-06-04, 17:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tenzij het goed voor je is.

OK, dan mag homoseks ook. Het is goed voor homo's. Ze vinden het aangenaam en worden gelukkig als ze kunnen leven in overeenstemming met hun geaardheid.

Tomas
05-06-04, 17:30
Bah, wat een smerige posters. Kunnen die Moslims er niet af?

Goodnight
05-06-04, 17:37
Geplaatst door TonH
OK, en wie is hier nu "van lotje getikt" en "echt gestoord en misselijk"?! GroenLinks of Haci Karacer?!

Beiden....want Haci Karacer wie dat ook moge wezen kan niet voor de rest van de moslims spreken.

Bovendien ga even realistisch nadenken: worden zulke affiches WEL geaccepteerd in een synagoge of in een orhodoxe kerk...laten we zeggen een roomskatholieke bijv?

Ik wens ze in ieder geval veel succes, want dat zullen ze zeker nodig hebben.
Verder ben ik het met Mars eens: het lijkt verdacht op een obsessie rondom alles wat islamitisch is.

En verder kijken dan de neus lang is: Milli Gorus heeft de afgelopen tijd hard gewerkt aan een positief imago, daar horen dit soort dingen ook bij.
Maar ik vind dat ronduit hypocriet, want ze weten donders goed hoe de achterban hierover denkt.

En dit staaft alleen wat ik al eerder zei: laat maar eens een moskee hier tegen ageren....als de kranten en media dan niet weer bol staan over anti homo en anti westerse symphatie-en bij de moslims dan weet ik het ook niet meer.
De moskee's moeten wel meewerken, anders staat ze hetzelfde lot als de Al Tawheed te wachten: vergruisd en uitgekotst!

Goodnight
05-06-04, 17:42
Geplaatst door Tomas
Bah, wat een smerige posters. Kunnen die Moslims er niet af?

:hihi:

wat ben jij erg zeg!

Tomas
05-06-04, 17:43
Geplaatst door Goodnight
:hihi:

wat ben jij erg zeg!

Ben ik een keer serieus...

Mark
05-06-04, 17:46
Geplaatst door Tomas
Bah, wat een smerige posters. Kunnen die Moslims er niet af?

don't worry op 3 van de 4 posters staan slechts afvalligen en ongelovigen :)

Goodnight
05-06-04, 17:47
Geplaatst door Tomas
Ben ik een keer serieus...

dit valt volgens mij volledig onder de anti-islam uitingen....

Isaac
05-06-04, 17:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan heb ik toch bewezen dat je stelling onjuist is.

Zucht! :moe:

Ik word een beetje moe van jouw cirkelredeneringen.

Tomas
05-06-04, 17:51
Geplaatst door Goodnight
dit valt volgens mij volledig onder de anti-islam uitingen....

Zou in theorie een mens zonder anti-geluiden een mening kunnen hebben? Of is het zo dat je wat je ook wilt impliciet wel ergens tegen bent dan. Als je b.v. geen hekele, aversie of wat dan ook aan homo's hebt ben je zonder dat je het weet anti-Islam.

Zwarte Schaap
05-06-04, 17:53
Geplaatst door Mill
OK, dan mag homoseks ook. Het is goed voor homo's. Ze vinden het aangenaam en worden gelukkig als ze kunnen leven in overeenstemming met hun geaardheid.

Van mij mag jij fijn homootje zijn, ik ga je niet tegenhouden maar je moet het me niet kwalijk nemen dat ik het een smerige tegen de natuur ingaande bedoening vind dat slecht is voor de maatschappij en daarnaast ook nog door onze schepper verboden is.

Zwarte Schaap
05-06-04, 17:55
Geplaatst door Mark
don't worry op 3 van de 4 posters staan slechts afvalligen en ongelovigen :)

Precies, tomas heeft dus een verkeerde woord gebruikt. Hij had moeten zeggen moslima. Maar dat durfde hij waarschijnlijk niet anders zouden we hem meteen doorhebben.

Tomas
05-06-04, 17:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Precies, tomas heeft dus een verkeerde woord gebruikt. Hij had moeten zeggen moslima. Maar dat durfde hij waarschijnlijk niet anders zouden we hem meteen doorhebben.

Die snap ik niet. Was ie zo te ingewikkeld voor je?

Isaac
05-06-04, 17:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Van mij mag jij fijn homootje zijn, ik ga je niet tegenhouden maar je moet het me niet kwalijk nemen dat ik het een smerige tegen de natuur ingaande bedoening vindt dat slecht is voor de maatschappij en daarnaast ook nog door onze schepper verboden is.

Die hele Ramadan is ook tegennatuurlijk. Een mens wil eten wanneer ie honger heeft.

Maar daar horen wij jouw natuurlijk niet over.

Goodnight
05-06-04, 18:00
Geplaatst door Tomas
Zou in theorie een mens zonder anti-geluiden een mening kunnen hebben? Of is het zo dat je wat je ook wilt impliciet wel ergens tegen bent dan. Als je b.v. geen hekele, aversie of wat dan ook aan homo's hebt ben je zonder dat je het weet anti-Islam.

Het is zaterdag poes....ik wil me dus ontspannen en dat lukt niet als jij gaat filosoferen....





Dat zou dan betekenen dat je voor alles en iedereen bent.
Ondanks wat jouw idee-en daarover zijn?


Ik denk wel dat dat kan hoor.
Ik mijn eigen idee-en over allerlei zaken, maar dat betekent niet dat ik het standpunt van een ander niet kan begrijpen.

Ik geloof dat dat ook de grootste misverstand is tussen het Westen en de moslim op dit ogenblik wat betreft homosexualiteit:

heel veel moslims zijn tegen homosexualiteit op zich, maar dat hoeft niet te betekenen dat je anti homosexuelen bent.
Dit is heel moeilijk te volgen voor velen.Maar meestal kan je het ook omdraaien:
Iemand die zich niet kan vinden in de islam hoeft niet gelijk anti moslim te zijn.....

Tomas
05-06-04, 18:04
Geplaatst door Goodnight
Het is zaterdag poes....ik wil me dus ontspannen en dat lukt niet als jij gaat filosoferen....


Jij begon, hoor.


Dat zou dan betekenen dat je voor alles en iedereen bent.
Ondanks wat jouw idee-en daarover zijn?

Moet je altijd ergens voor of tegen zijn?


Ik denk wel dat dat kan hoor.
Ik mijn eigen idee-en over allerlei zaken, maar dat betekent niet dat ik het standpunt van een ander niet kan begrijpen.

Yep. Ik heb zelfs om de dag andere ideen over dezelfde zaken.


Ik geloof dat dat ook de grootste misverstand is tussen het Westen en de moslim op dit ogenblik wat betreft homosexualiteit:

heel veel moslims zijn tegen homosexualiteit op zich, maar dat hoeft niet te betekenen dat je anti homosexuelen bent.
Dit is heel moeilijk te volgen voor velen.Maar meestal kan je het ook omdraaien:
Iemand die zich niet kan vinden in de islam hoeft niet gelijk anti moslim te zijn.....

Diep!

Maar dan zijn de posters toch ook niet perse anti-Islamitisch?

Zwarte Schaap
05-06-04, 18:12
Geplaatst door Isaac
Die hele Ramadan is ook tegennatuurlijk. Een mens wil eten wanneer ie honger heeft.

Maar daar horen wij jouw natuurlijk niet over.

Kleding aantrekken is ook tegennatuurlijk, met een auto rijden ook.

Isaac
05-06-04, 18:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kleding aantrekken is ook tegennatuurlijk, met een auto rijden ook.

Dan had Mill toch gelijk.

Bovendien dragen de door jouw aangedragen punten bij aan het welzijn van de mens. Dus zijn ze niet tegennatuurlijk.

Dutchguy
05-06-04, 18:31
Geplaatst door Mill
OK, dan mag homoseks ook. Het is goed voor homo's. Ze vinden het aangenaam en worden gelukkig als ze kunnen leven in overeenstemming met hun geaardheid.

Precies.

Zwarte Schaap
05-06-04, 18:35
Geplaatst door Isaac
Dan had Mill toch gelijk.

Bovendien dragen de door jouw aangedragen punten bij aan het welzijn van de mens. Dus zijn ze niet tegennatuurlijk.

Waarin heeft hij gelijk?

Bovendien draag Ramadan ook bij aan het welzijn van de mens.

Zwarte Schaap
05-06-04, 18:41
Geplaatst door Dutchguy
Precies.

Denk het niet. Niet alles wat aangenaam lijkt is ook goed voor de mens. Alcohol schijnt ook aangenaam te zijn maar of mensen daar ook gelukkig van worden is een ander verhaal. Pedofilie is ook aangenaam voor de pedos en worden gelukkig als ze kunnen leven in overeenstemming met hun geaardheid.

Het aangenaam vinden van iets is en daarvan gelukkig worden is niet automatisch goed voor de mens en maatschappij.

Dutchguy
05-06-04, 18:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Denk het niet. Niet alles wat aangenaam lijkt is ook goed voor de mens. Alcohol schijnt ook aangenaam te zijn maar of mensen daar ook gelukkig van worden is een ander verhaal. Pedofilie is ook aangenaam voor de pedos en worden gelukkig als ze kunnen leven in overeenstemming met hun geaardheid.

Het aangenaam vinden van iets is en daarvan gelukkig worden is niet automatisch goed voor de mens en maatschappij.

Die discussie hebben we al honderd keer gehad. Pedosexualiteit hoef je er niet bij te halen want het betreft hier een ongelijkheid, een dader en een slachtoffer. Bij homo's is hier geen sprake van dus ik vraag me af waarom je dat er bij haalt.
Niemand wordt er het slachtoffer van bij wat homo's in hun slaapkamer uit naam van liefde doen.

Zwarte Schaap
05-06-04, 19:02
Geplaatst door Dutchguy
Die discussie hebben we al honderd keer gehad. Pedosexualiteit hoef je er niet bij te halen want het betreft hier een ongelijkheid, een dader en een slachtoffer. Bij homo's is hier geen sprake van dus ik vraag me af waarom je dat er bij haalt.
Niemand wordt er het slachtoffer van bij wat homo's in hun slaapkamer uit naam van liefde doen.

Velen redeneren dat als een kind het fijn vindt er niets aan de hand is (TFOE alias 850)

Het gaat om de logica die Mill gebruikt dat als het aangenaam en het je dus gelukkig maakt het dus goed voor je is. Daarom gebruikte ik ook het voorbeeld van alcohol erbij. Er zijn veel zaken die goed voor de mens en maatschappij lijken maar het niet zijn.

TonH
05-06-04, 21:48
Los van de discussie even dit:

Dat uitgerekend in een topic waarin het om acceptatie van alle kanten gaat zo’n crimineel onder het pseudoniem F*=D* met zijn/haar doodsdreigingen aan het adres van Halsema moet komen daar ben ik heel erg van geschrokken.

Toen ik het in eerste instantie, ’s avonds de boel las nog niet eens zo. Prikkers en beheer grepen snel en hard in. Maar dat hij/zij al ’s morgens om 9 uur zich onder deze naam had aangemeld, terwijl ik het topic pas om 16.30 opende… op een toon en een rust... dat vind ik beangstigend.

barneveld
05-06-04, 21:56
Geplaatst door nl-x
Shit ... 0800-aivd bestaat niet :/
Weet iemand het nummertje ?



nummertje 69

mark61
05-06-04, 23:18
Geplaatst door Mark
Ik beweeg mij morgenochtend op 10 km hoogte voort met een paar duizend kilometer per uur in een kabine die onder overdruk staat....


Ga je per F-16?

barneveld
05-06-04, 23:22
Geplaatst door mark61
Ga je per F-16?


peugeot 406