PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslim steekt jood neer



Mark
04-06-04, 22:37
Moslim steekt jood neer

Bron: De Telegraaf


In Frankrijk heeft een moslim een 17-jarige Franse jongen van joodse afkomst neergestoken. In de plaats Epinay-sur-Seine bij Parijs vond het incident zonder enige aanleiding plaats. Terwijl de man riep "Allah is groot" stak hij de joodse jongen met een mes in zijn borst.

De jongen ligt zwaargewond in het ziekenhuis, maar verkeert buiten levensgevaar. Ondanks een massale speuractie heeft de politie de dader niet weten te vinden. Epinay-sur-Seine is een voorstad van Parijs met voornamelijk moslims als bewoners. Bij de politie staat de wijk als gevaarlijk te boek.

De aanslag is scherp veroordeeld door de Franse president Jacques Chirac. Hij riep op tot meer tolerantie tussen bevolkingsgroepen, "het cement van onze maatschappij."

Uit cijfers blijkt dat het aantal antisemitische incidenten in Frankrijk flink toeneemt. In 2004 zijn tot nu toe 67 incidenten gemeld, hetgeen neerkomt op een stijging van ongeveer zestig procent ten opzichte van dezelfde periode in het jaar ervoor. De incidenten lopen uiteen van grafschendingen, aanvallen op synagogen en andere joodse instituten tot fysiek geweld tegen joden.

Hylke
04-06-04, 23:00
Terwijl de man riep "Allah is groot" stak hij de joodse jongen met een mes in zijn borst.

Het is nu niet geschikt om zulke vragen te stellen [Rc]

RinC
04-06-04, 23:15
Gewoon oppakken die handel en zwaar bestraffen. Zieke gasten!

Marsipulami
05-06-04, 00:26
Geplaatst door Mark

In Frankrijk heeft een moslim een 17-jarige Franse jongen van joodse afkomst neergestoken.

(.............)


Ondanks een massale speuractie heeft de politie de dader niet weten te vinden.


:p Gelukkig laat de auteur van dit artikeltje nog wat ruimte voor de fantasie van de lezer. Vooroordelen en clichés zijn in te vullen op de stippellijn.

850
05-06-04, 02:04
Geplaatst door Marsipulami
(.............)




:p Gelukkig laat de auteur van dit artikeltje nog wat ruimte voor de fantasie van de lezer. Vooroordelen en clichés zijn in te vullen op de stippellijn.

http://tintin.francetv.fr/nl/aventures/persos/images/dupon.jpg

Mischien dat de gewonde man vertelt heeft dat hij door een moslim gestoken is.
Mischien dat er getuigen waren die zagen wat er gebeurden......

nl-x
05-06-04, 09:42
Wat erg zeg. Als die jongen echt alleen om zn keppeltje is aangevallen... Dan mogen ze die andere jongen zo neerknallen van mij. Nu.nl spreekt trouwens van een islamitische Noord-Afrikaan.

:(

Dawud
05-06-04, 12:11
In 2004 zijn tot nu toe 67 incidenten gemeld

Verontrustend!!

DEMOcraat
05-06-04, 12:25
Geplaatst door Mark
Moslim steekt jood neer

Bron: De Telegraaf


In Frankrijk heeft een moslim een 17-jarige Franse jongen van joodse afkomst neergestoken. In de plaats Epinay-sur-Seine bij Parijs vond het incident zonder enige aanleiding plaats. Terwijl de man riep "Allah is groot" stak hij de joodse jongen met een mes in zijn borst.

De jongen ligt zwaargewond in het ziekenhuis, maar verkeert buiten levensgevaar. Ondanks een massale speuractie heeft de politie de dader niet weten te vinden. Epinay-sur-Seine is een voorstad van Parijs met voornamelijk moslims als bewoners. Bij de politie staat de wijk als gevaarlijk te boek.

De aanslag is scherp veroordeeld door de Franse president Jacques Chirac. Hij riep op tot meer tolerantie tussen bevolkingsgroepen, "het cement van onze maatschappij."

Uit cijfers blijkt dat het aantal antisemitische incidenten in Frankrijk flink toeneemt. In 2004 zijn tot nu toe 67 incidenten gemeld, hetgeen neerkomt op een stijging van ongeveer zestig procent ten opzichte van dezelfde periode in het jaar ervoor. De incidenten lopen uiteen van grafschendingen, aanvallen op synagogen en andere joodse instituten tot fysiek geweld tegen joden.

dus iedereen die Allah is groot kan roepen is volgens sommigen een moslim...

echnaton
05-06-04, 12:29
Geplaatst door DEMOcraat
dus iedereen die Allah is groot kan roepen is volgens sommigen een moslim...

Iemand anders zou dat nooit roepen.

DEMOcraat
05-06-04, 12:32
Geplaatst door echnaton
Iemand anders zou dat nooit roepen.

dan moet je wel bij zeggen waarom niet..

echnaton
05-06-04, 12:37
Geplaatst door DEMOcraat
dan moet je wel bij zeggen waarom niet..

Waarom zou iemand die dat niet vindt dat roepen?

DEMOcraat
05-06-04, 12:46
Geplaatst door echnaton
Waarom zou iemand die dat niet vindt dat roepen?

mijn vraag was waarom niet? en als je daar geen antwoord op kunt geven kan je gewoon zeggen dat je dat niet weet.

nl-x
05-06-04, 12:56
Geplaatst door Mark
die kop ook "moslim steekt jood dood" lekker subtiel
Dat staat er niet... En is hij dood dan ?

echnaton
05-06-04, 12:58
Geplaatst door DEMOcraat
mijn vraag was waarom niet? en als je daar geen antwoord op kunt geven kan je gewoon zeggen dat je dat niet weet.

Omdat iemand die dat niet vindt dat niet zal roepen.

DEMOcraat
05-06-04, 14:53
Geplaatst door echnaton
Omdat iemand die dat niet vindt dat niet zal roepen.


ik geloof niet dat er altijd gezegt wordt waar men achterstaat.denk maar aan sharon die beweert dat hij de man van vrede is of bush die zegt dat hij democratie in irak wil.

mocht het zijn zoals je zegt dan is het wel makkelijk om een moslim te zijn,je hoeft alleen maar allah is groot te zeggen.

dus als men zegt dat er 10 geboden zijn ben je zeker ook een jood of je zegt jezus dan ben je weer een christen.dat is een goedkoop gepraat van je.

Umfriend
05-06-04, 15:05
Ja, ik vind dat zolang ze niet weten WIE het gedaan heeft, kun je moeilijk verder gaan dan stellen dat vermoed wordt dat de dader een moslim is. Hoe het er staat is niet echt nauwkeurig.

Goodnight
05-06-04, 18:05
Geplaatst door echnaton
Iemand anders zou dat nooit roepen.

Bullshit, twee jaar geleden hadden twee 'vrouwen' in burka een goederenwinkel bij mij in de buurt overvallen.Bleken het later gewoon twee mannen te zijn.Dus raaskal niet zo.......dat iemand dat roept is nog geen bewijs.

Maar als het een moslim blijkt te zijn, wat natuurlijk ook zo kan zijn.Dan moet ie gewoon keihard gestraft worden naar de maatstaven die voor een dergelijk delict gelden.PUNT

Goodnight
05-06-04, 18:07
Geplaatst door echnaton
Waarom zou iemand die dat niet vindt dat roepen?

Omdat er ( misschien moeilijk te geloven voor je) veel idioten rondlopen die het leuk vinden om mee te wapperen op de islam hype die er nu heerst.

Bofko
05-06-04, 18:12
Geplaatst door Goodnight
Bullshit, twee jaar geleden hadden twee 'vrouwen' in burka een goederenwinkel bij mij in de buurt overvallen.Bleken het later gewoon twee mannen te zijn.

:D . Travestieten met geldnood. Wilden ook wel eens duurdere vrouwenkleren kunnen kopen.

echnaton
05-06-04, 18:12
Geplaatst door DEMOcraat
ik geloof niet dat er altijd gezegt wordt waar men achterstaat.denk maar aan sharon die beweert dat hij de man van vrede is of bush die zegt dat hij democratie in irak wil.

mocht het zijn zoals je zegt dan is het wel makkelijk om een moslim te zijn,je hoeft alleen maar allah is groot te zeggen.

dus als men zegt dat er 10 geboden zijn ben je zeker ook een jood of je zegt jezus dan ben je weer een christen.dat is een goedkoop gepraat van je.

Ik heb eens van iemand gehoord, een moslim, dat je met één maal 'Allah is groot' roepen al een moslims bent.

echnaton
05-06-04, 18:18
Geplaatst door Goodnight
Bullshit, twee jaar geleden hadden twee 'vrouwen' in burka een goederenwinkel bij mij in de buurt overvallen.Bleken het later gewoon twee mannen te zijn.Dus raaskal niet zo.......dat iemand dat roept is nog geen bewijs.

Maar als het een moslim blijkt te zijn, wat natuurlijk ook zo kan zijn.Dan moet ie gewoon keihard gestraft worden naar de maatstaven die voor een dergelijk delict gelden.PUNT

Dus dan zou die leus alleen maar geroepen worden om de moslims de schuld te geven? Dat vind ik een naïeve gedachte van de dader. Hoe kun je nu van iets dat een individu doet, misschien een gek, een hele groep de schuld geven? Bovendien zou op den duur toch uitkomen dat hij geen moslim is. Hoe dan ook, moslim of niet, deze man moet aangepakt worden. PUNT

freya
05-06-04, 19:07
Geplaatst door echnaton
Iemand anders zou dat nooit roepen.

Deed TvG te A dat laatst niet?

Waterval
05-06-04, 19:11
Geplaatst door freya
Deed TvG te A dat laatst niet?

:hihi:

Maar hij zou opgepakt worden, zo snel ziet ie er niet uit..

DEMOcraat
05-06-04, 19:14
Geplaatst door echnaton
Ik heb eens van iemand gehoord, een moslim, dat je met één maal 'Allah is groot' roepen al een moslims bent.

je hebt het gehoord maar je bent het vergeten om na te kijken of het wel zo is..mocht het wel zijn dan zou half nederland islamitische zijn wat niet het geval is.

nl-x
05-06-04, 19:30
Geplaatst door echnaton
Ik heb eens van iemand gehoord, een moslim, dat je met één maal 'Allah is groot' roepen al een moslims bent.
Dan zal typen ook wel gelden.

Gefeliciteerd en welkom bij de broederschap, echnaton

850
05-06-04, 20:16
Geplaatst door echnaton
Ik heb eens van iemand gehoord, een moslim, dat je met één maal 'Allah is groot' roepen al een moslims bent.

:o Als jij alcohol drinkt, niet bidt en loopt te vloeken als een gek dan kun je roepen en brullen wat je wilt maar moslim zul je niet worden.

echnaton
05-06-04, 20:19
Geplaatst door nl-x
Dan zal typen ook wel gelden.

Gefeliciteerd en welkom bij de broederschap, echnaton

:vreemd: Maar dat was tussen aanhalingstekens. Telt dat ook?

echnaton
05-06-04, 20:20
Geplaatst door 850
:o Als jij alcohol drinkt, niet bidt en loopt te vloeken als een gek dan kun je roepen en brullen wat je wilt maar moslim zul je niet worden.

Je kunt zeggen wat je wilt maar Turken drinken raki. Ik ken genoeg moslims die alcohol drinken.

Marsipulami
05-06-04, 20:29
Geplaatst door 850
:o Als jij alcohol drinkt, niet bidt en loopt te vloeken als een gek dan kun je roepen en brullen wat je wilt maar moslim zul je niet worden.

Leg de lat nou maar niet te hoog, want straks hou je helemaal geen moslims meer over op deze planeet. :fplet:

850
05-06-04, 20:39
Geplaatst door echnaton
Je kunt zeggen wat je wilt maar Turken drinken raki. Ik ken genoeg moslims die alcohol drinken.

:rolleyes: Werkelijk? Hoeveel moslims ken jij dan wel niet?

;) Met af en toe een slokje alcohol om de stembanden te smeren spoel je trouwens heus niet de liefde en toewijding voor god weg.

echnaton
05-06-04, 20:43
Geplaatst door 850
:rolleyes: Werkelijk? Hoeveel moslims ken jij dan wel niet?

;) Met af en toe een slokje alcohol om de stembanden te smeren spoel je trouwens heus niet de liefde en toewijding voor god weg.

Verscheidene. En bij sommigen kwam ik ook wel eens thuis.

850
05-06-04, 20:47
Geplaatst door echnaton
Verscheidene. En bij sommigen kwam ik ook wel eens thuis.

En zij allen drinken alcohol?

echnaton
05-06-04, 20:59
Geplaatst door 850
En zij allen drinken alcohol?

Vroeger huurden we een huis in een volksbuurt waar veel Turken woonden. Bij sommigen kwamen we thuis, vooral bij één Turks gezin. Daar kregen we raki geserveerd. Een dochter uit dat gezin woont nog steeds bij ons in de buurt. Ze is getrouwd met een man uit Turkije en we kregen een paar jaar geleden een uitnodiging om eens langs te komen. Ik weet niet meer of we toen ook sterke drank aangeboden kregen.
Verder heb ik veel moslims leren kennen doordat ik een aantal jaren NT2 (Nederlands als tweede taal) heb gegeven als bijbaantje.
Tenslotte kan ik je ook nog melden dat ik een nicht heb die met een Turk is getrouwd. Dat gaf overigens de nodige heibel in de familie. Ze hebben één kind. Dus je kunt zeggen dat ik een half-Turkse achterneef heb.

850
05-06-04, 21:14
Geplaatst door echnaton
Vroeger huurden we een huis in een volksbuurt waar veel Turken woonden. Bij sommigen kwamen we thuis, vooral bij één Turks gezin. Daar kregen we raki geserveerd. Een dochter uit dat gezin woont nog steeds bij ons in de buurt. Ze is getrouwd met een man uit Turkije en we kregen een paar jaar geleden een uitnodiging om eens langs te komen. Ik weet niet meer of we toen ook sterke drank aangeboden kregen.
Verder heb ik veel moslims leren kennen doordat ik een aantal jaren NT2 (Nederlands als tweede taal) heb gegeven als bijbaantje.
Tenslotte kan ik je ook nog melden dat ik een nicht heb die met een Turk is getrouwd. Dat gaf overigens de nodige heibel in de familie. Ze hebben één kind. Dus je kunt zeggen dat ik een Turkse achterneef heb.

:student: ...Maar ik maak er niet uit op dat je genoeg moslims kent die alcohol drinken.....

:( Breek me de bek niet open over heibel in de familie. Mijn stiefvader is Turk en er waren nogal wat problemen vroeger met hem. Behalve dat hij crimineel is en behoorlijk wat jaartjes in de lik heeft gezeten maakte hij de blunder om zn dochter, die hij al jaren niet meer gezien had, uit Turkije over te halen naar Nederland met als gevolg dat zij als een ware intrigrant tussen mijn moeder en mn stiefvader ging in staan.
:roker: Gelukkig was ik het huis toen al uit en bemoeide ik me bar weinig met dat zooitje.

echnaton
05-06-04, 21:18
Geplaatst door 850
:student: ...Maar ik maak er niet uit op dat je genoeg moslims kent die alcohol drinken.....

:( Breek me de bek niet open over heibel in de familie. Mijn stiefvader is Turk en er waren nogal wat problemen vroeger met hem. Behalve dat hij crimineel is en behoorlijk wat jaartjes in de lik heeft gezeten maakte hij de blunder om zn dochter, die hij al jaren niet meer gezien had, uit Turkije over te halen naar Nederland met als gevolg dat zij als een ware intrigrant tussen mijn moeder en mn stiefvader ging in staan.
:roker: Gelukkig was ik het huis toen al uit en bemoeide ik me bar weinig met dat zooitje.

Ik denk dat veel moslims thuis wel alcohol drinken maar in het openbaar niet. Dat is het beeld dat in de loop der jaren bij me is ontstaan. Als het niet waar is dan hoor ik het wel.

taouanza
05-06-04, 21:23
Geplaatst door echnaton
Ik denk dat veel moslims thuis wel alcohol drinken maar in het openbaar niet. Dat is het beeld dat in de loop der jaren bij me is ontstaan. Als het niet waar is dan hoor ik het wel.

Ja hoor iedereen komt zich verantwoorden bij GJ. Man o man wat een bescheidenheid.:hihi:

echnaton
05-06-04, 21:30
Geplaatst door taouanza
Ja hoor iedereen komt zich verantwoorden bij GJ. Man o man wat een bescheidenheid.:hihi:

Hee zeg, ga iemand anders vervelen...

850
05-06-04, 21:39
Geplaatst door echnaton
Ik denk dat veel moslims thuis wel alcohol drinken maar in het openbaar niet. Dat is het beeld dat in de loop der jaren bij me is ontstaan. Als het niet waar is dan hoor ik het wel.

En ik denk dat het wel mee valt. Maar er zullen best stiekeme drinkers tussen zitten.
Maar niet iedere Turk of marokkaan is moslim.

echnaton
05-06-04, 21:42
Geplaatst door 850
En ik denk dat het wel mee valt. Maar er zullen best stiekeme drinkers tussen zitten.
Maar niet iedere Turk of marokkaan is moslim.

Wat is er mis met zo u en dan een borrel of een pilsje? Wie alle regels precies wil navolgen heeft een moeilijk leven.

850
05-06-04, 22:10
Geplaatst door echnaton
Wat is er mis met zo u en dan een borrel of een pilsje? Wie alle regels precies wil navolgen heeft een moeilijk leven.

Ik zei toch al: Met af en toe een slokje alcohol om de stembanden te smeren spoel je trouwens heus niet de liefde en toewijding voor god weg.

:slaap: Zelf ben ik tegen alcohol en drugs maar mensen moeten het zelf weten dat ze gif in hun donder willen gooien.