PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Qaeda: hoge olieprijs goed voor moslims



Isaac
05-06-04, 12:28
04-06-2004 20:02

DUBAI (AFP) - De stijging van de olieprijs als gevolg van de gijzelingsactie in het Saudische Khobar is in het belang van moslims. Dat staat in een verklaring op een islamitische website die toegeschreven wordt aan het terroristennetwerk al-Qaeda.
Vorig weekeinde overvielen militanten in de stad Khobar een wooncomplex voor buitenlanders. Daardoor viel een aan tal doden. De militanten namen tientallen bewoners in gijzeling. Saudische commando’s maakten zondag een einde aan de gijzeling.
In totaal kwamen 22 mensen om het leven. Al-Qaeda heeft de verantwoordelijkheid voor de actie opgeëist.

nl-x
05-06-04, 12:34
De zoveelste website dat door een ieder van 6 miljard aardbewoners kan zijn gemaakt, of bericht gepost, dat zogenaamd het bestaan van Al Qaida moet bewijzen...

Vraagje: waarom halen ze niet gewoon op voorhand alle aan Al Qaida toe-te-schrijven sites uit de lucht ? Dat kunnen ze echt wel hoor. En dan heeft die zogenaamde Al Qaida helemaal geen stem meer om mee te praten met de buitenwereld.

Simon
05-06-04, 15:16
Geplaatst door nl-x
Vraagje: waarom halen ze niet gewoon op voorhand alle aan Al Qaida toe-te-schrijven sites uit de lucht ? Dat kunnen ze echt wel hoor. En dan heeft die zogenaamde Al Qaida helemaal geen stem meer om mee te praten met de buitenwereld.

Dan heb je Al Jazeera nog die graag alles uitzendt wat Al Qaeda kwijt wil aan de wereld. Of moet die dan ook uit de lucht?

nl-x
05-06-04, 15:34
Geplaatst door Simon
Dan heb je Al Jazeera nog die graag alles uitzendt wat Al Qaeda kwijt wil aan de wereld. Of moet die dan ook uit de lucht?

Als Al Jazeera het uitzendt, geloof ik het al een stuk meer.

Isaac
05-06-04, 15:41
Geplaatst door nl-x
Als Al Jazeera het uitzendt, geloof ik het al een stuk meer.

Dat zegt meer over jou, dan over Al Jazeera.

DEMOcraat
05-06-04, 16:05
Geplaatst door Isaac
04-06-2004 20:02

DUBAI (AFP) - De stijging van de olieprijs als gevolg van de gijzelingsactie in het Saudische Khobar is in het belang van moslims. Dat staat in een verklaring op een islamitische website die toegeschreven wordt aan het terroristennetwerk al-Qaeda.
Vorig weekeinde overvielen militanten in de stad Khobar een wooncomplex voor buitenlanders. Daardoor viel een aan tal doden. De militanten namen tientallen bewoners in gijzeling. Saudische commando’s maakten zondag een einde aan de gijzeling.
In totaal kwamen 22 mensen om het leven. Al-Qaeda heeft de verantwoordelijkheid voor de actie opgeëist.

hoe hoger de prijs hoe steviger de olie dictatuuren hun macht behouden.
hoe hoger de prijs hoe meer winst de westerse oliemaatschapijen boeken.

Umfriend
05-06-04, 16:17
Vooral dat eerste vind ik raar: hoge olieprijzen verstevigen de bestaande bewinden van olie-staten, en daar is Osa B. toch niet zo blij mee?

Groet,
Umf.

DEMOcraat
05-06-04, 16:25
Geplaatst door Umfriend
Vooral dat eerste vind ik raar: hoge olieprijzen verstevigen de bestaande bewinden van olie-staten, en daar is Osa B. toch niet zo blij mee?

Groet,
Umf.

ik geloof niet dat olie alleen in saoudi arabie is.
op korte termijn is het goed voor bestaande bewind in saoudie arabie maar niet voor lange termijn en dat is wat obl bedoelt denk ik.

mark61
05-06-04, 16:27
Geplaatst door Isaac
04-06-2004 20:02

DUBAI (AFP) - De stijging van de olieprijs als gevolg van de gijzelingsactie in het Saudische Khobar is in het belang van moslims.

De meeste moslims beschikken niet over olievoorraden. Die betalen alleen die hogere prijzen.

Olive Yao
05-06-04, 16:56
Als hogere olieprijzen ertoe leiden dat mensen minder olie verbruiken is dat misschien wel goed voor iedereen.

nl-x
05-06-04, 17:25
Geplaatst door Isaac
Dat zegt meer over jou, dan over Al Jazeera. `
Dat ik meer vertrouwen leg in een gerenommeerde nieuws-zender dan in een anonieme website waarvoor niemand verantwoordelijk neemt? Sew me.

mark61
05-06-04, 17:29
Geplaatst door nl-x
`
Dat ik meer vertrouwen leg in een gerenommeerde nieuws-zender dan in een anonieme website waarvoor niemand verantwoordelijk neemt? Sew me.

Je wilt vast niet dat hij je naait. Sue?