PDA

Bekijk Volledige Versie : Lees maar



Simon
05-06-04, 14:02
Vnelogs een oerndzoek op een Eeslnge Uvretieiinst maakt het neit uit in wleke vlrodgoe de lrtetes in een worod staan Het egine wat bairelngjk is is dat de eserte en de ltastae leettr op de juiste patals staan De rset van de lterets megon wlleirukeig gltseapat wdoren Veolrevgns kun je de tsekt gwooen lzeen Dit is meiojlgk omadt je de ertese en de latatse ltteer niet op zich lseet maar het worod als geeehl

Tomas
05-06-04, 14:07
Geplaatst door Simon
Vnelogs een oerndzoek op een Eeslnge Uvretieiinst maakt het neit uit in wleke vlrodgoe de lrtetes in een worod staan Het egine wat bairelngjk is is dat de eserte en de ltastae leettr op de juiste patals staan De rset van de lterets megon wlleirukeig gltseapat wdoren Veolrevgns kun je de tsekt gwooen lzeen Dit is meiojlgk omadt je de ertese en de latatse ltteer niet op zich lseet maar het worod als geeehl

Je moet dan niet de ij uit elkaar halen volgens mij.

DEMOcraat
05-06-04, 15:14
Geplaatst door Simon
Vnelogs een oerndzoek op een Eeslnge Uvretieiinst maakt het neit uit in wleke vlrodgoe de lrtetes in een worod staan Het egine wat bairelngjk is is dat de eserte en de ltastae leettr op de juiste patals staan De rset van de lterets megon wlleirukeig gltseapat wdoren Veolrevgns kun je de tsekt gwooen lzeen Dit is meiojlgk omadt je de ertese en de latatse ltteer niet op zich lseet maar het worod als geeehl

is het geen tijd voor een intergratie cursus,om te beginnen leer alvast die 500 woorden.. :gsm:

Turkish_boy
05-06-04, 17:27
Geplaatst door Simon
Vnelogs een oerndzoek op een Eeslnge Uvretieiinst maakt het neit uit in wleke vlrodgoe de lrtetes in een worod staan Het egine wat bairelngjk is is dat de eserte en de ltastae leettr op de juiste patals staan De rset van de lterets megon wlleirukeig gltseapat wdoren Veolrevgns kun je de tsekt gwooen lzeen Dit is meiojlgk omadt je de ertese en de latatse ltteer niet op zich lseet maar het worod als geeehl

Hoelang ben je al in NEderland? Ik raad je een inburgerings cursus aan.

Bofko
05-06-04, 17:40
Geplaatst door Simon
Vnelogs een oerndzoek op een Eeslnge Uvretieiinst maakt het neit uit in wleke vlrodgoe de lrtetes in een worod staan Het egine wat bairelngjk is is dat de eserte en de ltastae leettr op de juiste patals staan De rset van de lterets megon wlleirukeig gltseapat wdoren Veolrevgns kun je de tsekt gwooen lzeen Dit is meiojlgk omadt je de ertese en de latatse ltteer niet op zich lseet maar het worod als geeehl

Gparpig dit. Je lseet iaadernd de tkset bnjia net zo senl als nroamal.
Tnezij je hlee lngae wordoen gaat gbrekiuen zlaos bijv kaadeervrevisuookhcsherr.

Simon
05-06-04, 17:56
Geplaatst door Bofko
kaadeervrevisuookhcsherr.

Die lasatte is inadaedrd mljioeik: kohhuadaercrioveerekssvr. Ik zou ook eijnlegik neit wteen wat het bneketet maar in het alemeegn lees je idearnadd een tsket net zo mekajilkk als je aleeln het ertsee en het ltsaate woord knet. Ik ben bnuweeid of ze ook odrozechnt hbeben of ja die aernde woroedn gweoon kan waglteen wnat dat zou heel wat werk sleehcn. Het zou de ecfiefincy eornm vgehoern. De kneatrn zdoeun op een paar painga s knnuen wrdeon adguekfrt. Er zeuodn midner bmoen ogmeakpt heeovn worden.

Bofko
05-06-04, 18:00
Geplaatst door Simon
Die lasatte is inadaedrd mljioeik: kohhuadaercrioveerekssvr. Ik zou ook eijnlegik neit wteen wat het bneketet maar in het alemeegn lees je idearnadd een tsket net zo mekajilkk als je aleeln het ertsee en het ltsaate woord knet. Ik ben bnuweeid of ze ook odrozechnt hbeben of ja die aernde woroedn gweoon kan waglteen wnat dat zou heel wat werk sleehcn. Het zou de ecfiefincy eornm vgehoern. De kneatrn zdoeun op een paar painga s knnuen wrdeon adguekfrt. Er zeuodn midner bmoen ogmeakpt heeovn worden.

kohhuadapercriovenrekssvr = kruiskopschroevendraaier.

W zdn knnn bgnnn mt ht vrwdrn vn d klnkrs.

Tomas
05-06-04, 18:05
Geplaatst door Bofko
kohhuadaercrioveerekssvr = kruiskopschroevendraaier.

W zdn knnn bgnnn mt ht vrwdrn vn d klnkrs.

In het arabisch hebben ze dat in principe ook gedaan. En met behulp van tekentjes boven de letters wordt dit dan weer goed gemaakt.

Probeer het nu nog 's zonder klinkers en dan met de medeklinkers door elkaar gehusseld.

Bofko
05-06-04, 18:23
Geplaatst door Tomas
In het arabisch hebben ze dat in principe ook gedaan. En met behulp van tekentjes boven de letters wordt dit dan weer goed gemaakt.

Probeer het nu nog 's zonder klinkers en dan met de medeklinkers door elkaar gehusseld.

Lijkt me een beetje te ver gaan.

Maar even serieus : ik ken een Nederlands woord waarin 8 medeklinkers achter elkaar voorkomen, zonder klinkers ertussen !

Tomas
05-06-04, 18:29
Geplaatst door Bofko
Lijkt me een beetje te ver gaan.

Maar even serieus : ik ken een Nederlands woord waarin 8 medeklinkers achter elkaar voorkomen, zonder klinkers ertussen !

angstschreeuw

Bofko
05-06-04, 18:37
Geplaatst door Tomas
angstschreeuw

:duim:

10 jaar geleden las je nog wel eens artikelen over het Opperlands, waarin dit soort wetenswaardigheden en taalspelletjes verkondigd werden. Wie maakt de kortste zin waarin alle 26 letters van het alfabet voorkomen ? Of gedichten maken waarin alle woorden met dezelfde letter beginnen etc. etc.
Je hoort er nu niets meer van.