PDA

Bekijk Volledige Versie : Ronald Reagan dood



vlegeltje
05-06-04, 21:56
NEWS ALERT

President Reagan Has Died, a Family Friend Says (4:51 p.m. ET)

barneveld
05-06-04, 21:58
Geplaatst door vlegeltje
NEWS ALERT

President Reagan Has Died, a Family Friend Says (4:51 p.m. ET)

jammer. van mij had hij nooit geboren mogen worden.
die dom eikel.

barfly
05-06-04, 22:00
Geplaatst door vlegeltje
NEWS ALERT

President Reagan Has Died, a Family Friend Says (4:51 p.m. ET)

Tja 50 jaar telaat.

vlegeltje
05-06-04, 22:01
Ronald Reagan dead at 93
Former president had Alzheimer's disease for 10 years

LOS ANGELES, California (CNN) -- Former President Ronald Reagan died Saturday at his home in Los Angeles. He was 93.

At least two of his children and his wife, Nancy, were at his bedside, according to the former president's Los Angeles office.

Ron Reagan Jr. and Patty Davis -- children from his current marriage to Nancy Davis Reagan -- were with him, the office said.

barneveld
05-06-04, 22:04
lang leven arafat

barfly
05-06-04, 22:07
Geplaatst door barneveld
lang leven arafat

Ja moge hij ook snel sterven :duim:

barneveld
05-06-04, 22:12
Geplaatst door barfly
Ja moge hij ook snel sterven :duim:


:vingers:


samen met bush en dat ezel uit israil wiens naam niet waard is om te noemen

observer
05-06-04, 22:25
de volgende keer dat iemand begint te zeuren over respect en waarom hij het niet krijgt moet hij deze topic lezen

barfly
05-06-04, 22:27
Geplaatst door barneveld
:vingers:


samen met bush en dat ezel uit israil wiens naam niet waard is om te noemen

Ik vind dat je en beetje moet oppassen met het klakkeloos beledigen van ezels!

Sharon heet dat varken.

barfly
05-06-04, 22:28
Geplaatst door observer
de volgende keer dat iemand begint te zeuren over respect en waarom hij het niet krijgt moet hij deze topic lezen

Zijn er waardevolle mensen dood gegaan?

barneveld
05-06-04, 22:29
Geplaatst door observer
de volgende keer dat iemand begint te zeuren over respect en waarom hij het niet krijgt moet hij deze topic lezen


ik heb respect voor iedereen maar die 2 varkens nooit

Al Sawt
05-06-04, 22:31
Geplaatst door barfly
Zijn er waardevolle mensen dood gegaan? Voor Observer wel.

barneveld
05-06-04, 22:35
Geplaatst door barfly
Ik vind dat je en beetje moet oppassen met het klakkeloos beledigen van ezels!

Sharon heet dat varken.


sorry voor het beledigen van de ezel en de varken.

barneveld
05-06-04, 22:36
Geplaatst door barfly
Zijn er waardevolle mensen dood gegaan?


ieder palastein en iraki die overleed is een waardvol persoon voor mij

~Panthera~
05-06-04, 22:48
And another one bites the dust. :hihi:

barneveld
05-06-04, 22:52
Geplaatst door ~Panthera~
And another one bites the dust. :hihi:


ik ben het met je eens

:handbang: :handbang: :handbang: :handbang:



ierland

Dawud
06-06-04, 07:14
Een groot man is heengegaan.

taouanza
06-06-04, 08:01
Geplaatst door Dawud
Een groot man is heengegaan.



:lol:

echnaton
06-06-04, 09:07
Geplaatst door ~Panthera~
And another one bites the dust. :hihi:

Geloof me jouw tijd komt ook. Zal iemand anders dan hetzelfde zeggen?

taouanza
06-06-04, 09:08
Geplaatst door echnaton
Geloof me jouw tijd komt ook. Zal iemand anders dan hetzelfde zeggen?

Heeft zo ook zoveel slachtoffers en ellende op haar geweten dan?:rolleyes:

echnaton
06-06-04, 09:12
Geplaatst door taouanza
Heeft zo ook zoveel slachtoffers en ellende op haar geweten dan?:rolleyes:

Miljoenen mensen hebben hun bevrijding aan Ronald Reagan te danken.

taouanza
06-06-04, 09:13
Geplaatst door echnaton
Miljoenen mensen hebben hun bevrijding aan Ronald Reagan te danken.

Nou bevrijding is ook niet meer wat het was geweest.:jammer:

Joesoef
06-06-04, 09:20
Geplaatst door echnaton
Miljoenen mensen hebben hun bevrijding aan Ronald Reagan te danken.

:duizelig:

Als ik jou was zou ik toch maar eens wat gaan zoeken op internet. RR is een van de grootste vuile oorlog spelers van de laatste eeuw. Samen met Oliver North heeft deze man vele bananen republeik regimes gesteund in zuid amerika en midden afrika. Ook heeft hij dubbel spel gespeeld met Iran en noord korea.
We zullen het maar niet hebben over de vele doden, martelingen en ondemocratische processen die deze man op zijn geweten heeft.

taouanza
06-06-04, 09:26
Geplaatst door Joesoef
:duizelig:

Als ik jou was zou ik toch maar eens wat gaan zoeken op internet. RR is een van de grootste vuile oorlog spelers van de laatste eeuw. Samen met Oliver North heeft deze man vele bananen republeik regimes gesteund in zuid amerika en midden afrika. Ook heeft hij dubbel spel gespeeld met Iran en noord korea.
We zullen het maar niet hebben over de vele doden, martelingen en ondemocratische processen die deze man op zijn geweten heeft.

En met drugsgeld gefinancierd. Al die belangrijke drugslijnen in Zuid-Amerika en Afganistan zijn met behulp van de CIA opgebouwd. En dan beginnen ze 'the war on drugs'. Nog een eigen Frankestein. Amerika is een groot Frankesteinfabriek.

echnaton
06-06-04, 09:29
Geplaatst door Joesoef
:duizelig:

Als ik jou was zou ik toch maar eens wat gaan zoeken op internet. RR is een van de grootste vuile oorlog spelers van de laatste eeuw. Samen met Oliver North heeft deze man vele bananen republeik regimes gesteund in zuid amerika en midden afrika. Ook heeft hij dubbel spel gespeeld met Iran en noord korea.
We zullen het maar niet hebben over de vele doden, martelingen en ondemocratische processen die deze man op zijn geweten heeft.

Ik hoef niet te zoeken op internet want ik heb het allemaal zelf gezien wat er gebeurd is. Bijvoorbeeld hoe hij 'the evil empire' heeft gesloopt met als direct resultaat de val van de Berlijnse muur in 1989. Kun je je de beelden nog herinneren van de Oost-Berlijners die door de Brandenburger Tor kwamen?

Joesoef
06-06-04, 09:34
Geplaatst door echnaton
Ik hoef niet te zoeken op internet want ik heb het allemaal zelf gezien wat er gebeurd is. Bijvoorbeeld hoe hij 'the evil empire' heeft gesloopt met als direct resultaat de val van de Berlijnse muur in 1989. Kun je je de beelden nog herinneren van de Oost-Berlijners die door de Brandenburger Tor kwamen?


De eerste beelden die bij mij opkomen zijn Argentijnen die vanuit een helikopter de zee ingegooid worden nadat ze gemarteld waren door in Amerika opgeleide experts. En over de vele uren docu materiaal van mensen die zijn gemarteld door in Amerika opgeleide soldaten wil ik het niet eens hebben.

Weet jij toevallig wie het is geweest die Pinochet aan de macht heeft geholpen middels wat hulp als experts, geld en wapens. Zullen we het eens hebben over dat democratische proces die het Argentijnse volk toen heeft ondergaan?

Het ijzeren gordijn is trouwens een product van Amerika, vlak na de wereldoorlog opgeworpen in de strijd tegen het communisme. Dus de VS verdiennen niet de credits voor het neerhalen van het ijzeren gordijn, alle eer gaat naar de oostduitsers die eindelijk inzagen dat ze verloren hadden.

taouanza
06-06-04, 09:35
Geplaatst door echnaton
Ik hoef niet te zoeken op internet want ik heb het allemaal zelf gezien wat er gebeurd is. Bijvoorbeeld hoe hij 'the evil empire' heeft gesloopt met als direct resultaat de val van de Berlijnse muur in 1989. Kun je je de beelden nog herinneren van de Oost-Berlijners die door de Brandenburger Tor kwamen?

Ja das leuk propaganda materiaal. Volgens mij zijn de Russen er niet echt op vooruit gegaan. En Oost-Duitsland ook niet.

echnaton
06-06-04, 09:51
Geplaatst door Joesoef
De eerste beelden die bij mij opkomen zijn Argentijnen die vanuit een helikopter de zee ingegooid worden nadat ze gemarteld waren door in Amerika opgeleide experts. En over de vele uren docu materiaal van mensen die zijn gemarteld door in Amerika opgeleide soldaten wil ik het niet eens hebben.

Weet jij toevallig wie het is geweest die Pinochet aan de macht heeft geholpen middels wat hulp als experts, geld en wapens. Zullen we het eens hebben over dat democratische proces die het Argentijnse volk toen heeft ondergaan?

Het ijzeren gordijn is trouwens een product van Amerika, vlak na de wereldoorlog opgeworpen in de strijd tegen het communisme. Dus de VS verdiennen niet de credits voor het neerhalen van het ijzeren gordijn, alle eer gaat naar de oostduitsers die eindelijk inzagen dat ze verloren hadden.

Wat je eerste twee alinea's betreft, de bemoeienissen van de VS in Zuid- en midden-Amerika zijn inderdaad niet altijd even fris geweest. Maar Reagan heeft Pinochet niet aan de macht geholpen. Ook hier geldt ook weer dat de schuld aan twee kanten ligt. In de jaren '80 sympathiseerde ik aanvankelijk met de Sandinisten in Nicaragua. Totdat ik inzag dat juist dat een afschuwelijk regime was dat bijvoorbeeld hele Indianenstammen van de aardbodem liet verdwijnen.

Wat je laatste alinea betreft over het IJzeren Gordijn en de Berlijnse Muur, zit je er 100% naast. Ik zie eigenlijk niet waar ik zou moeten beginnen om dat recht te zetten.

echnaton
06-06-04, 10:13
Geplaatst door taouanza
Ja das leuk propaganda materiaal. Volgens mij zijn de Russen er niet echt op vooruit gegaan. En Oost-Duitsland ook niet.

Toen was jij nog maar een puber. (Wat je eigenlijk nog bent).

taouanza
06-06-04, 10:28
Geplaatst door echnaton
Toen was jij nog maar een puber. (Wat je eigenlijk nog bent).

Forever young
don't you wanna be forever young? :lole:

echnaton
06-06-04, 10:40
Geplaatst door taouanza
Forever young
don't you wanna be forever young? :lole:

Kijk, dat s nou eens een leuk antwoord! Ik ben jaloers op je.

Tomas
06-06-04, 10:41
Geplaatst door echnaton
Ik hoef niet te zoeken op internet want ik heb het allemaal zelf gezien wat er gebeurd is. Bijvoorbeeld hoe hij 'the evil empire' heeft gesloopt met als direct resultaat de val van de Berlijnse muur in 1989. Kun je je de beelden nog herinneren van de Oost-Berlijners die door de Brandenburger Tor kwamen?

Geschiedenis is blijkbaar een hoop subjectieve interpretatie. Voor mij gaan de credits voor een aanzienlijk deel naar Gorbatsjov en Lech Walensa (Of hoe je die achterlijke namen ook schrijft). Dat zij ondanks het voorbeeld van het toen ook zeer vijandelijk en achterlijke Amerika de weg naar vrede en democratie zijn blijven bewandelen.

RR heeft niks bijgedrage in mijn perceptie. Integendeel. Juist ondanks zijn dementie is het toch nog goed gekomen door de wijsheid van zijn oponenten.

echnaton
06-06-04, 10:45
Geplaatst door Tomas
Geschiedenis is blijkbaar een hoop subjectieve interpretatie. Voor mij gaan de credits voor een aanzienlijk deel naar Gorbatsjov en Lech Walensa (Of hoe je die achterlijke namen ook schrijft). Dat zij ondanks het voorbeeld van het toen ook zeer vijandelijk en achterlijke Amerika de weg naar vrede en democratie zijn blijven bewandelen.

RR heeft niks bijgedrage in mijn perceptie. Integendeel. Juist ondanks zijn dementie is het toch nog goed gekomen door de wijsheid van zijn oponenten.

Gorbatjow en Walesa, zeker en Havel en de paus ook. Maar het is zeer de vraag of ze hadden niets bereikt zonder de ondersteuning van Reagan. Weet je nog, Hongarije '56 en Praag '68?

Tomas
06-06-04, 10:48
Geplaatst door echnaton
Gorbatjow en Walesa, zeker en Havel en de paus ook. Maar het is zeer de vraag of ze hadden niets bereikt zonder de ondersteuning van Reagan. Weet je nog, Hongarije '56 en Praag '68?

Ja, en RR zat ook achter alle nobelprijzen, het einde van het apartheidsregime in ZA, niet te vergeten het verslaan van de nazi's en wat nog meer?

't was een fantastsiche man.

Zijn ondersteuning bestond uit het verder opvoeren van de haatcampagne en het "defensie" budget. Met zulke steun heb je eigenlijk geen vijanden meer nodig.

Bofko
06-06-04, 11:55
LOS ANGELES - Ondanks de reputatie die Ronald Reagan genoot als The Great Communicator, maakte hij tijdens zijn presidentschap vaak ongelukkige versprekingen. Toch kwam hij daardoor nooit echt in de problemen.

Tijdens de verkiezingscampagne in 1980 tegen president Carter maakte Reagan zichzelf belachelijk door te verklaren dat 'bomen meer vervuiling veroorzaken dan auto's'. Ook kreeg hij de lachers op zijn hand toen hij de begrippen recessie en depressie door elkaar haalde. Hij wist er een grap van te maken door te zeggen dat 'een recessie is als je buurman zijn baan verliest, een depressie als je zelf je baan verliest en herstel is wanneer Jimmy Carter zijn baan verliest'.

Eenmaal gekozen tot president zei Reagan dat 'we gaan proberen de werkloosheid omhoog te krijgen, en ik denk dat we daar in slagen'. Later verklaarde hij dat de armoede in de VS 'begint af te nemen, maar nog steeds stijgt'.


Reagan stond erom bekend dat hij in slaap viel tijdens kabinetsvergaderingen. Ook had hij grote moeite met het onthouden van namen. Zo noemde hij prinses Diana een keer prinses David en zei hij dat Gerald Ford (president van 1974 tot 1976) een communist was.

Een andere stommiteit beging hij tijdens een staatsdiner in Brazilië in 1982 door te toasten op 'de bevolking van Bolivia'. Hij probeerde zijn fout te herstellen door te zeggen 'dat we daar hierna naar toegaan', terwijl in werkelijkheid Colombia het eerstvolgende land op het programma was.

Een van de meest gedenkwaardige blunders was vlak voor een radiotoespraak in 1983. 'Landgenoten, ik ben blij dat ik u vandaag kan vertellen dat ik een wet heb ondertekend waarin Rusland vogelvrij wordt verklaard. We beginnen over vijf minuten met bombarderen'. Reagan had niet in de gaten dat de microfoon open stond en zijn woorden werden uitgezonden.

Een van de sterkste staaltjes van Reagans woordkunst was tijdens de verkiezingsdebatten van 1984 tegen zijn Democratische uitdager Walter Mondale. De toen al bejaarde president was in het eerste debat met Mondale de draad kwijtgeraakt en opeens was zijn leeftijd een item geworden. Toen Mondale erover begon in het tweede debat, kwam Reagan terug met een fabuleuze one-liner: 'Ik zal de jeugdige leeftijd en onervarenheid van mijn uitdager niet tegen hem gebruiken'. Zelfs Mondale moest lachen. Reagan verpletterde Mondale vervolgens in de verkiezingen.

www.volkskrant.nl

---------------------------------------------------------

Veel versprekingen van hem lijken mij meer als humor bedoeld te zijn. Hieruit blijkt dan dat de man geen gevoel voor humor had.

observer
06-06-04, 23:39
Geplaatst door Al Sawt
Voor Observer wel. hun waarde voor deze wereld laat ik in het midden, maar de manier waarop staat me niet aan

jij, al sawt, bent een moslim

dan weet je ook dat oordelen niet aan jou is

Julien
07-06-04, 00:13
Geplaatst door barneveld
jammer. van mij had hij nooit geboren mogen worden.
die dom eikel.

je bent een zielig kindje. eigenlijk hoor ik geen aandacht te besteden aan zo'n post.

maar goed, hij was niet mijn favoriet.. ik heb wel degelijk respect voor de doden en hij heeft ook best wat positiefs bereikt, bijvoorbeeld het ontwrichten van de Sovjet-Unie.

echnaton
07-06-04, 00:13
Vanavond heb ik nog weer eens de indrukwekkende film Salvador bekeken van regisseur Oliver Stone over Amerikaanse journalisten die de strijd in El Salvador verslaan. Vanaf het eerste moment voel je je bij de strot gegrepen. Je ziet de strijd en de moordpartijen zich ontvouwen en je ziet hoe de doodseskaders te keer gaan, gesteund met wapens en instructeurs uit Amerika. Je ziet ook hoe de linkse oppositie gecorrumpeerd wordt. Langzamerhand zie je hoe ook de guerilleros mensen zomaar gaan vermoorden. Alle twee de partijen gaan over de schreef. Uiteindelijk blijft toch wel de indruk bestaan dat de regering Reagan hier een fout heeft gemaakt.

nard
07-06-04, 08:34
Geplaatst door ~Panthera~
And another one bites the dust. :hihi:

He went up to meet his Maker.....

barneveld
07-06-04, 17:43
Geplaatst door nard
He went up to meet his Maker.....



wat is er aan de hand