PDA

Bekijk Volledige Versie : Is het gezond om Ephimenco op dit forum toe te laten?



angkor
06-06-04, 09:34
Goedemorgen prikkers.

Het lijkt erop dat de publicist Sylvain Ephimenco (of in ieder geval iemand die zich zeer met zijn opvattingen verbonden voelt) zich op dit prikbord heeft geregistreerd en zichzelf met dit forum dus een extra spreekbuis heeft verschaft.

Ik vraag me serieus af of dit een goede zaak is, gezien de extreem reactionaire en opruiende gedachten die deze man regelmatig in zijn krant Trouw spuit.

Het lijkt me goed om eens te peilen hoe jullie hierover denken.

Laat je stem horen!

een groet

angkor.

Dutchguy
06-06-04, 09:58
Waarom niet? Het geeft prikkers om op basis van argumenten de degens met hem te kruisen. Waar blijft Haselhoeff?

freya
06-06-04, 10:03
Prima toch dat we hem hier de oren kunnen wassen :strik:

Gewoon net als ekle andere prikker behandelen, als ie te ver gaat strafpunten en bannen.

Waarom zou hij een speciale behandeling moeten krijgen :confused:

Dat zou hij graag willen! :mad:

Orakel
06-06-04, 10:25
Laat maar gebeuren, anders gaat ie zich misschien net zo zielig gedragen als Cliteur en roept ie zich uit tot martelaar van het vrije woord.

Voor wat het spreekbuis-gedeelte betreft: een collumn is een erg laffe manier om kritiek te uiten en heel wat anders dan van repliek gediend te worden, vooropgesteld dat ie in discussie durft over die verwrongen denkbeelden van 'm.

Maar tis een vrije wereld.

Dutchguy
06-06-04, 10:37
Geplaatst door Orakel
Laat maar gebeuren, anders gaat ie zich misschien net zo zielig gedragen als Cliteur en roept ie zich uit tot martelaar van het vrije woord.

Voor wat het spreekbuis-gedeelte betreft: een collumn is een erg laffe manier om kritiek te uiten en heel wat anders dan van repliek gediend te worden, vooropgesteld dat ie in discussie durft over die verwrongen denkbeelden van 'm.

Maar tis een vrije wereld.

Precies, laten er maar meer 'stukjesschrijvers' uit hun ivoren toren klauteren en echt de discussie op basis van argumenten aangaan. Weg met het eenrichtingsverkeer.

taouanza
06-06-04, 10:37
Nee hoor laat maar komen.
Als het je verbied wordt het gezien als 'niet tegen kritiek kunnen'. En krijgt hij meer eer dan hij verdient. Dan wordt hij een soort collumnmartelaar.:rolleyes:
Terwijl als je het plaats en hij wordt met argumenten bestreden dan kan iedereen zien dat zijn gebakken lucht niks voorstelt. Geldt ook voor de rest die eens ff dapper en flink de waarheid willen vertellen.
Kom maar op!

Zwarte Schaap
06-06-04, 11:26
Geplaatst door angkor
Goedemorgen prikkers.

Het lijkt erop dat de publicist Sylvain Ephimenco (of in ieder geval iemand die zich zeer met zijn opvattingen verbonden voelt) zich op dit prikbord heeft geregistreerd en zichzelf met dit forum dus een extra spreekbuis heeft verschaft.

Ik vraag me serieus af of dit een goede zaak is, gezien de extreem reactionaire en opruiende gedachten die deze man regelmatig in zijn krant Trouw spuit.

Het lijkt me goed om eens te peilen hoe jullie hierover denken.

Laat je stem horen!

een groet

angkor.

Als ik het goed heb is sylvain al langer geregistreerd en niet pas vandaag. Als het sylvain niet zelf is die zich voor de tweede keer geregistreerd dan is het wel iemand die zich voordoet als hem.

Als het aan mij ligt mag Sylvain hier gewoon prikken, daar hoef ik niet eens over na te denken.

Iglo
06-06-04, 11:34
Geplaatst door angkor
Het lijkt erop dat de publicist Sylvain Ephimenco (of in ieder geval iemand die zich zeer met zijn opvattingen verbonden voelt) zich op dit prikbord heeft geregistreerd en zichzelf met dit forum dus een extra spreekbuis heeft verschaft.

Ik vraag me serieus af of dit een goede zaak is, gezien de extreem reactionaire en opruiende gedachten die deze man regelmatig in zijn krant Trouw spuit. Wat een onzinnige vraag, hij is zeker niet opruiend. Dat jij het er misschien niet mee eens bent is een andere zaak. Maar, als het echt Sylvain Ephimenco is, dan zou het (onder meer en onder andere) een teken van vreselijke zwakte zijn om hem niet toe te laten.

mark61
06-06-04, 12:26
Geplaatst door angkor
Het lijkt erop dat de publicist Sylvain Ephimenco (of in ieder geval iemand die zich zeer met zijn opvattingen verbonden voelt) zich op dit prikbord heeft geregistreerd en zichzelf met dit forum dus een extra spreekbuis heeft verschaft.

Ik vraag me serieus af of dit een goede zaak is, gezien de extreem reactionaire en opruiende gedachten die deze man regelmatig in zijn krant Trouw spuit.

Dat is een prima zaak. Het wegmoffelen van de boodschapper heeft nog nooit geleid tot het verdwijnen van zijn boodschap. Er is niets zo dom als iemand de mond snoeren omdat het je niet aanstaat wat hij of zij zegt. Alsof dat gedachtengoed dan verdwijnt. Eventueel 'foute' gedachten kunnen alleen worden bestreden als zij open en bloot worden geventileerd.

Van SE's 'reactonairheid' is mij nooit iets gebleken. Ik geloof dat veel mensen hier niet vertrouwd zijn met de polemistische, provocerende aard van discussie zoals die in het westen op elk gebied gangbaar is.

Voor hen heb ik 1 boodschap: niet zo zielig doen, grow up en geef volwassen weerwoord. Het hoort allemaal bij democratie en een vrije wereld. Maar veel mensen houden geloof ik niet van vrijheid.

O en daar komt nog bij dat hij één van de weinigen is hier die zich niet verschuilt achter een pseudoniem om zo lekker laf de goorste taal te kunnen uitslaan.

Beëlzebub
06-06-04, 12:38
Ephimenco is wat mij betreft even welkom als alle andere forumbezoekers.

Joesoef
06-06-04, 14:57
Laat hem maar komen, een voorwaarde is dat het de echte Ephimenco is. Is na te gaan door als voorwaarde te stellen dat de stukjes (topic openers) vanuit een IP-adres komen gelinkt aan trouw/ pcm. En een IP-adres waarvandaan hij reageert (ook na te gaan).

Fakers hebben we genoeg.

Tomas
06-06-04, 15:53
Who the fuck is Ephidinges? Is er voor Tomas ook een poll gemaakt? Dacht 't niet.

BiL@L
06-06-04, 17:49
Zo lang yahiya ayash geen column krijgt bij Trouw, krijgt hij geen column hier...
;)

barfly
06-06-04, 17:53
Laat em maar prikken dan kan je in ieder geval een weerwoord bieden.

Kid Capri
06-06-04, 17:54
Waarom die man belangrijker maken dan hij is? Ik heb 'em inhoudelijk nooit bijzonder gevonden. Hij slaat wartaal uit waarin hij rampen van apocalyptische grootte voorziet teneinde dezelfde ('martelaars')roem te verkrijgen als zijn Somalische vriendin Hirsi Ali en (iemand noemde hem al 'de martelaar van het vrije woord') Cliteur.

Laat die goede man welkom zijn. Nu wordt ie tenminste uit zijn veilige huisje van de Trouw-column gelokt en kan hij op flinke repliek rekenen...:).

K.

Hylke
06-06-04, 22:18
Dat dit überhaubt gevraagd wordt vind ik al zeer bevreemdend. Hier wordt toch ook vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel gehouden?

Julien
06-06-04, 23:46
ik sluit me bij de rest aan, waarom niet?

Ron Haleber
07-06-04, 06:10
Geplaatst door angkor
Ik vraag me serieus af of dit een goede zaak is, gezien de extreem reactionaire en opruiende gedachten die deze man regelmatig in zijn krant Trouw spuit.

angkor.



De vraagstelling van angkor is op zich al verwerpelijk. Het maakt van deze site een soort kerkelijk clubblaadje voor een fundamentalistische incrowd die geen kritiek veelt... :dood:

Als een representatieve groep van Marokkanen, van degenen onder hen die openstaan voor politieke discussie, dus de mensen van Argan A'dam, zelfs Michiel Smit uitnodigen voor discussie, welke autochtoon haalt het dan nog in zijn rare hoofd om hier Sylvain te willen verbieden..???



Angkor verdient ondertussen de Nationale Prijs in Betutteling en Doodknuffelen van Marokkanen uit te reiken door AHA op het maroc.nl bureau! :gefeli:




Angkors potentiële verbod staat ook itt het feit dat de Marokkanen van hier ook hun ervaring uitproberen op sites als jood.nl, fok.nl...


Typerend dat weer een brave goedbedoelende autochtoon als angkor onze oh zo zielige naffertjes als slachtoffers wil betuttelen en onze gehoofddoekte Roodkapjes wil beschermen tegen de Boze Wolven uit de NL-smulbossen... :ergleuk:



Ik geloof enkel niet dat Sylvain het hier lang uithoudt wegens het vigerende ondemocratische modereerbeleid...! :alien:

Ik zou hem adviseren maar meteen uit te wijken naar de islam-site waarvoor onze supervrome Rabi'ah alleen al door het vermelden ervan 8 strafpunten opliep...! :rood: :haha:




p.s. overbodig te vermelden dat ik als eerste op deze site Silvain 'ontmaskerd' heb als een rancuneuze pied-noir die de aandacht van de Maghrebies wil trekken! (ik moest toen nog uitleggen wat een pied-noir was...)

Isaac
07-06-04, 07:19
Geplaatst door Hylke
Dat dit überhaubt gevraagd wordt vind ik al zeer bevreemdend. Hier wordt toch ook vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel gehouden?

:haha:


Marokkanen en vrijheid van meningsuiting?

Yeah right!

Shaheed
07-06-04, 09:19
Geplaatst door angkor
Goedemorgen prikkers.

Het lijkt erop dat de publicist Sylvain Ephimenco (of in ieder geval iemand die zich zeer met zijn opvattingen verbonden voelt) zich op dit prikbord heeft geregistreerd en zichzelf met dit forum dus een extra spreekbuis heeft verschaft.

Ik vraag me serieus af of dit een goede zaak is, gezien de extreem reactionaire en opruiende gedachten die deze man regelmatig in zijn krant Trouw spuit.

Het lijkt me goed om eens te peilen hoe jullie hierover denken.

Laat je stem horen!

een groet

angkor.


Wat ben jij nou voor een autochtone nederlander?

Weet je dan niet dat wij hier in ons land de vrijheid van mensingsuiting hoog in het vaandel hebben.

Waarom ephimenco bannen als maroc.nl racisten en extremistische joden laat prikken.

Maroc.nl is voor iedereen toegankelijk en dat moet ook zo blijven in tegenstelling tot sommige autochtone nederlanders hypocriete discussie forums waar ik me niet mag inschrijven.
Waar je alleen mag posten als je dezelfde racistische/opruiende teksten schrijft.

Kortom de vrijheid van meningsuiting respecteren of migreren naar Saoedie Arabië of een ander land waar het niet wordt getolereerd.

Simon
07-06-04, 09:24
Ik kan mij alleen maar aanlsuiten bij velen hierboven en vind het maar een vreemde vraag.

Ron Haleber
07-06-04, 09:37
Geplaatst door Shaheed
Wat ben jij nou voor een autochtone nederlander?

Weet je dan niet dat wij hier in ons land de vrijheid van mensingsuiting hoog in het vaandel hebben.

Waarom ephimenco bannen als maroc.nl racisten en extremistische joden laat prikken.

Maroc.nl is voor iedereen toegankelijk en dat moet ook zo blijven in tegenstelling tot sommige autochtone nederlanders hypocriete discussie forums waar ik me niet mag inschrijven.
Waar je alleen mag posten als je dezelfde racistische/opruiende teksten schrijft.

Kortom de vrijheid van meningsuiting respecteren of migreren naar Saoedie Arabië of een ander land waar het niet wordt getolereerd.


Nooit gedacht dat ik juist van Shaheed zulke duidelijke bijval zou oogsten! :)

Shaheed heeft op mij het nodige aan te merken evenzeer als ik op hem. :tranen:

Dat wil niet zeggen dat Shaheed's politieke visies m.i. niet op dit forum thuis zouden horen. Gelukkig heeft Shaheed mijn steun allerminst nodig - het ligt eerder omgekeerd... :moe:

angkor
07-06-04, 09:55
Ik ben blij dat ik deze enquete geplaatst heb.
De reacties vallen me alleszins mee.

Natuurlijk speelt mee dat een ventje als Ephimenco van mij definitief het grote dierenbos in zou kunnen. Maar gelukkig is mijn mening niet maatgevend hier.

een groet

angkor.

Mill
07-06-04, 10:56
Geplaatst door angkor
Ik ben blij dat ik deze enquete geplaatst heb.
De reacties vallen me alleszins mee.

Natuurlijk speelt mee dat een ventje als Ephimenco van mij definitief het grote dierenbos in zou kunnen. Maar gelukkig is mijn mening niet maatgevend hier.

een groet

angkor.

Zit je nou steeds de plaatsingstijd te wijzigen zodat je bericht hoog in de rij staat? That's so gay, dude! :haha:

Bofko
07-06-04, 11:02
Geplaatst door Mill
Zit je nou steeds de plaatsingstijd te wijzigen zodat je bericht hoog in de rij staat? That's so gay, dude! :haha:

De plaatsingstijd verandert ook als er iemand op de 'stem'-button drukt. Volgens mij.

Mill
07-06-04, 11:04
Geplaatst door Bofko
De plaatsingstijd verandert ook als er iemand op de 'stem'-button drukt. Volgens mij.

Ik dacht al. :) Niks gezegd. (hihi)

SalmayaSale
07-06-04, 11:10
Verschillende of tegenstrijdige ideologieën zijn altijd welkom en goed voor de ontwikkeling van mensen.
Het gaat pas mis als bepaalde idealisten de waarheid claimen.
Kortom iedereen is welkom. Laat maar horen (lezen).

850
07-06-04, 11:55
Geplaatst door Ron Haleber


Ik geloof enkel niet dat Sylvain het hier lang uithoudt wegens het vigerende ondemocratische modereerbeleid...! :alien:

Het zit je wel erg hoog dat je puntjes hebt gekregen........
:roker: Niet janken en draag ze als een vent!

p.s. overbodig te vermelden dat ik als eerste op deze site Silvain 'ontmaskerd' heb als een rancuneuze pied-noir die de aandacht van de Maghrebies wil trekken! (ik moest toen nog uitleggen wat een pied-noir was...)

Túúúúúrlijk Miep. Jij bent diegene die altijd een belangrijke rol speelt op dit forum. Zonder jou zouden we verloren zijn.
:slapen:

Maarten
07-06-04, 15:17
Hoezo kunnen wij Ephimenco niet aan??
We hebben hier nog wel erger gehad hoor! Goed getraind hier!
Een voordeel is dat ie in elk geval hersens heeft (anders krijg je geen column), en dat ie dus wéét waneer ie afgaat! (in de pan gehakt wordt, door z'n argumenten heen is, te kijk staat, enz enz!) :D

De vraag is, ís het 'm?! (kun je 'm niet bellen of mailen?)
Wil ik eigenlijk wel weten, want ik ga m'n energie niet zo maar in elke vooringenomen lul steken.. Dat leer je hier wel grondig af. En als je weet dat 't 'm is, dan ga je ook serieuzer antwoorden.
Maar er hébben hier al vogelnesten rondgelopen?!.. Efie, dat moet goed te doen zijn. Dat praat terug. Dat gaat mogelijk ergens over. Dat zou al een hele verbetering zijn.

Al Sawt
07-06-04, 15:36
Geplaatst door Maarten
Hoezo kunnen wij Ephimenco niet aan??
We hebben hier nog wel erger gehad hoor! Goed getraind hier!
Een voordeel is dat ie in elk geval hersens heeft (anders krijg je geen column), en dat ie dus wéét waneer ie afgaat! (in de pan gehakt wordt, door z'n argumenten heen is, te kijk staat, enz enz!) :D Ik ben het grondig eens met Maarten.

Maar ik wil eigenlijk wel een aantekening maken. Als de Algerijnse Gallier Ephimenco alleen maar zijn visie wil uitvouwen en geen reacties plaats, dan mag ie gebanned worden.

Maarten
07-06-04, 15:48
Geplaatst door Ron Haleber
zelfs Michiel Smit uitnodigen voor discussie, welke autochtoon haalt het dan nog in zijn rare hoofd om hier Sylvain te willen verbieden..???


Kent heer Haleber wellicht het verschil tussen uitgenodigt zijn (nota bene slechts voor een avondje), of een vrijbrief om hier ongelimiteerd rond te kunnen kloten, en zijn spoor langs elk topic te pissen (met de groeten aan GJ, die inmiddels verbeterd is.) ??

Begrijpt heer Haleber wellicht, dat Ankor even vraagt of heerschap hier uitgenodigd moet worden? (c.q. zich uitgenodigt mag vóelen?)

En voor al die "vrijheid van meningsuiting"-promotors: De vraag is niet óf, maar waarom híer?!
Ik heb ook geen recht op vrije meningsuiting op het VVD partijcongres wel??..
En voor de goochemerd die opmerkt: het IS hier niet het VVD partijcongres... Inder-dáád... het IS hier niet het VVD partijcongres, maar je kunt je dan beter afvragen wat het hier dan WEL is??!
En als je dan vind dat het hier een soort Openbaar Hondentoilet is, waar elke pik naar genoegen kan druipen, dan wordt het misschien WEL weer tijd om over te stappen naar het VVD partijcongres!! :D Capito??!..

Verder is het een dóorbraak wat Ankor hier doet. Normaal is het namelijk Beheer, die bepaalt wat er met dit forum moet, en wat hier kan en wat niet! Wij zijn namelijk állemaal te gast hier, en de site bepaalt zélf zijn identiteit! In principe dus.. Maroc.nl heeft namelijk zijn éigen doelstelling, en daar zit o.a. King anKor on top! Leve Kor! :D

Maar nou zijn ome Kor en Kornuiten een goede Gastheer! (dat is inclusief dames..) Ze laten het namelijk van de gasten afhangen wat zij er van maken! En ook het Ban- en strafpuntenbeleid heeft tot doel het egste te schrappen, zodat er hier normaal gepraat kan worden. Ook dat is mede een soort dienstverlening aan de gasten (ook al is dat beleid misschien niet altijd helemaal gelukkig.)
En nou mogen de gasten zelfs zelf uitmaken wie er nog bij komt, omdat de gasten wel eens konen gaan bálen! Aárdig toch??!..

En was het niet gij, o Brutus Haleber, die altijd klaagde over het ondemocratische gedrag van beheer?? (alsof ze dat moeten zijn.) Nou mógen we een keer, is het wéér niet goed!! :D (wordt er nog een epistel aan Ankor gewijd aan hoe érg hij wel niet is!!)
Schande R.H!! Vanavond voetjes wassen, en dan zonder te prikken naar bed!

Simon
07-06-04, 15:57
Geplaatst door Maarten
En voor al die "vrijheid van meningsuiting"-promotors: De vraag is niet óf, maar waarom híer?!

Dit is het Internet. Er worden hier nooit mensen geweerd omdat ze bepaalde opvattingen hebben tenzij deze in strijd zijn met de wet. Dat is de theorie. De praktijk is natuurlijk anders maar volgens mij is dat wél het uitgangspunt. Daarom verbaas ik mij dat het een discussiepunt zou kunnen zijn en als 'doorbraak' ervaar ik dat zeker niet.

Maarten
07-06-04, 16:00
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben het grondig eens met Maarten.

Maar ik wil eigenlijk wel een aantekening maken. Als de Algerijnse Gallier Ephimenco alleen maar zijn visie wil uitvouwen en geen reacties plaats, dan mag ie gebanned worden.

Goede aanvulling.

Maar de legerleiding heeft blijkbaar weinig idee hoe wij voetvolk hier dagelijks moeten lijden, door wat wij te lezen krijgen! :D Hoe wij gehard worden door de ontberingen, overal eelt krijgen, noeste arbeid verzetten, en geneugten versmaden!
Efie van het pluche, daar stoken wij voetvolk graag de BBQ vast voor op! Misschien ging ie dáar niet door, maar hier wél! :D

Maarten
07-06-04, 16:10
Geplaatst door Simon
Dit is het Internet. Er worden hier nooit mensen geweerd omdat ze bepaalde opvattingen hebben tenzij deze in strijd zijn met de wet. Dat is de theorie.

Dat is helemaal niet de theorie! De theorie is, dat iedereen een site op internet kan zetten, en dan helemaal zelf bepaalt wat er dan gebeurt op die site, door wie, over wat, en hoe laat, en met welke strik op je kont! Zó zit dat!
En wie of wat hier getolereerd wordt, dat hangt helemaal van beheer af! Nou wordt dat een beetje geobjectieveerd door de doelstellingen (zoals door Beheer geformuleerd), en heeft meestal iedereen vrije toegang (omdat Beheer dat bepaalt), maar kan ook iedereen er weer af geflikkerd worden, als die een snór heeft (als Beheer daar niet van houdt.), maar dát is het raamwerk van de harde werkelijkheid van maroc.nl! Réchten heeft echt niemand hier. Volgens mij is zelfs discriminatie toegestaan. (prikbord voor enkel Surinamers? Kan hoor.)
Niks Wet!

De Wet zegt: Als beheer hier enkel blond met grote tieten wil toelaten, dan kán dat! :D

Goodnight
07-06-04, 16:37
En ondertussen geen teken van leven van het onderwerp van gesprek.
Volgens mij ligt ie helemaal dubbel: al die aandacht!
Overweldigend gewoon!

Maar om op de vraag van Angkor te antwoorden:
Ik had toch wel wat wijzers verwacht, gezien je onderschrift.
Ma goed, gewoon laten meedoen aan maroc.nl hoor.
Niets buitensluiten.
het vuil wat ie wil spuiten doet ie anders ook wel op andere plekken.

Hier krijgt men tenminste de kans op zijn 'beweringen' te reageren.

Sjees doe ik alsnog mee aan die verafgoding van die man.:moe:

Ron Haleber
07-06-04, 16:54
Geplaatst door Maarten
Kent heer Haleber wellicht het verschil tussen uitgenodigt zijn (nota bene slechts voor een avondje), of een vrijbrief om hier ongelimiteerd rond te kunnen kloten, en zijn spoor langs elk topic te pissen (met de groeten aan GJ, die inmiddels verbeterd is.) ??

Begrijpt heer Haleber wellicht, dat Ankor even vraagt of heerschap hier uitgenodigd moet worden? (c.q. zich uitgenodigt mag vóelen?)

En was het niet gij, o Brutus Haleber, die altijd klaagde over het ondemocratische gedrag van beheer?? (alsof ze dat moeten zijn.) Nou mógen we een keer, is het wéér niet goed!! :D (wordt er nog een epistel aan Ankor gewijd aan hoe érg hij wel niet is!!)
Schande R.H!! Vanavond voetjes wassen, en dan zonder te prikken naar bed!

Gij Caesar uit het Limburgse, wilt gij voortaan eerst ff lezen alvorens gij uw keizerlijke decreten uitbazuint? Ik schreef: :regie:



Als een representatieve groep van Marokkanen, van degenen onder hen die openstaan voor politieke discussie, dus de mensen van Argan A'dam, zelfs Michiel Smit uitnodigen voor discussie, welke autochtoon haalt het dan nog in zijn rare hoofd om hier Sylvain te willen verbieden..???


Er staat dus nergens dat men Ephimenco hier moet uitnodigen, maar dat men het niet moet verbieden als hij hier wil komen prikken! Dat vroeg angkor ons ook: toelaten wél of niet verbieden!

Snapu het verschil in het gewone a.b. nederlands? :terrorist


Dat ik dat "toelaten" motiveer op grond van wat een representatieve groep van Marokkanen in mijn Amsterdam allemaal doet, is een argument van mijn kant.


Ik wijs er daarbij juist heel expliciet op dat als hij "toegelaten" wordt, hij hier "geen uitgenodigde gast" is en dus kan doen en laten wat hij wil, maar dat ik er zeker van ben dat hij juist binnen de kortste keren van deze site afgeflikkerd zal worden zodat hij beter elders zijn heil kan zoeken!

Ten overvloede stel ik nog daarbij dat ik persoonlijk niet sta te juichen bij de komst van pied-noirs!

Duidelijker kan ik mijn standpunt nu eenmaal niet omschrijven.





Ceterum censeo dat ondemocratische beheersgedrag op Nederlandse websites nooit of te nimmer past! :nerveus:

Nu niet, in het verleden niet en in de toekomst niet zolang het vigerende eerste grondwetsartikel - dat Pim zelfs heel terecht absoluut wilde stellen met afschaffing van art. 23 als consequentie - ons volle vrijheid van meningsuiting garandeert...!


Nu weet ik wel van deze jurist Maarten dat hij zal mij antwoorden dat wij hier op een STICHTING zitten te klooien... Maar ik hoef onze jurist toch niet uit te leggen dat stichtingen de meest ondemocratische organisatievorm in Nederland zijn waarbinnen gerotzooid kan worden bij het leven...??? :o

Een vereniging (met een bescheiden paar euro contributie) waar de leden democratisch het bestuur en de mods kiezen en inzage hebben in de baten en lasten, had volgens mij dus veel meer voor de hand gelegen voor deze site... :blij:



Maar ja dit is allemaal paarlen voor de zwijnen gegooid in het geval van de betuttelende webjunk Maarten die nooit een traan zal laten als "leden van deze stichting" als Lennart het bos in worden gestuurd of daartoe de eer aan zichzelf houden... :kotsen:


Van Caesars uit het Zuiden des lands als Maarten moet je nu eenmaal nooit een gram aan democratie verwachten! Die despoten die zoals Maarten hierboven expliciet stelt DISCRIMINATIE door websites bejubelen, zullen altijd nederig hun mond houden... Zij voelen zich happy bij het betuttelen van Marokkanen en andere allochtonen :droef:

Bij Maarten houdt men van ritselen bij het leven zoals bij gemeentebesturen als van Brunssum bleek... Die generaliteitsgebieden kunnen namelijk beter met hun Wildersen en Eurlingsen als ondemocratische leiders direct door de Staten Generaal worden bestuurd...! :melk:

Vale Caesar! :schreeuw:

Uw Brutus die betutteling van Marokkanen itt u verafschuwt! :gefeli:

Julien
07-06-04, 17:54
Ten overvloede stel ik nog daarbij dat ik persoonlijk niet sta te juichen bij de komst van pied-noirs!

Ron, ik vind je posts vaak goed doordacht en van goed niveau.. maar ik erger me soms ook mateloos aan sommige (bijna racistische) opmerkingen van jou.

eerst noem je alle oost-europeanen maffiosi en criminelen,
nu wil je geen pied-noirs op het forum.

ben je helemaal gek??!!
wat is er mis met deze Fransen, ze hebben een controversiel verleden net als de Molukkers en anderen. Ik heb zeer veel respect voor deze mensen, en discussier liever met hen dan met arrogante nederlanders die denken dat ze wat weten van de Franse geschiedenis.

Ron Haleber
07-06-04, 18:17
Geplaatst door Julien
Ron, ik vind je posts vaak goed doordacht en van goed niveau.. maar ik erger me soms ook mateloos aan sommige (bijna racistische) opmerkingen van jou.

eerst noem je alle oost-europeanen maffiosi en criminelen,
nu wil je geen pied-noirs op het forum.

ben je helemaal gek??!!
wat is er mis met deze Fransen, ze hebben een controversiel verleden net als de Molukkers en anderen. Ik heb zeer veel respect voor deze mensen, en discussier liever met hen dan met arrogante nederlanders die denken dat ze wat weten van de Franse geschiedenis.


Beste Julien, ik mag toch wel mijn persoonlijke voorkeuren hebben? Of moet ik als men hier en masse verkiest bier en jenever te drinken, mijn wijnkeldertje vol goede Franse wijnen aan diggelen gooien?

Ik heb nu eenmaal slechte ervaringen met pied-noirs als Sylvain en zou liever andere columnisten op deze website zien...

Ondanks het feit dat jij het hart rechts draagt, weet je toch ook wat er door deze Fransen in Algerije allemaal is uitgespookt. Hoewel men het in Frankrijk heel lang schandalig heeft doodgezwegen "pour l'Honneur et pour la Gloire de notre Patrie" zijn er ondertussen toch tig publicaties verschenen die daar over reppen.

Dat ook het Franse onderwijs in Algerije op racistische maatstaven stoelde, dat kun je in mijn op het web staande dissertatie lezen.

Je herinnert je nog wel het conflict tussen pied-noir Albert Camus en Jean Paul Sartre?

Camus kon ondanks zijn linkse sympathiën er maar niet toe komen om de Franse terreur in Algerije te veroordelen! Ook zijn roman L'étranger ruikt naar racisme... Ondanks dat was hij met L'homme révolté één van mijn favorieten!

Ik weet hoezeer Marokkanen in Marokko mijn smaak delen. Mag ik dan ff?


Mijn harde oordeel over Oost Europa betrof het afwijzen van Turkije uit de EU... Mijn oordeel betrof dat verband.

Julien
07-06-04, 18:35
het is idd waar dat veel Marokkanen er net zoals jij over denken, sowieso snap ik die haat Marokko-Algerije niet. Wat je zegt over de pied-nors zijn grotendeels (opgeklopte) vooroordelen.. net zoals de vooroordelen van Nederlanders over Duitsers.

Ron Haleber
07-06-04, 18:46
Geplaatst door Julien
het is idd waar dat veel Marokkanen er net zoals jij over denken, sowieso snap ik die haat Marokko-Algerije niet. Wat je zegt over de pied-nors zijn grotendeels (opgeklopte) vooroordelen.. net zoals de vooroordelen van Nederlanders over Duitsers.


Om mijn voroordelen bevestigd te zien moet je toch het boek van de beste Marokkaanse schrijver in Europa lezen: "De quel amour blessé" - bij Juillard verschenen.

Fouad Laroui woont in een gezellig huisje in het hart van de A'damse Pijp, werd aan het Lycée Descartes in Casablanca frans opgevoed en zijn boek over een verliefde Marokkaan en een joodse pied-noir familie zit boordevol insider-grappen over Parijs. :wink:



Kom nou niet aan met opgeklopte vooroordelen van Marokkanen. De directeur van het Institut Français in Amsterdam was helemaal wild enthousiast van het dunne boek van Fouad en raakte er een avond niet over uitgepraat... :fparty:

Maar ja de Culturele Ambassadeurs van jouw Douce France zijn blijkbaar 'haatdragende' racisten die 'jij niet begrijpt'...??? Jij weet het beter? :rolleyes:



Ga nu eens op de argumenten van mijn vorige posting in!

Julien
07-06-04, 19:05
ik heb het boek zelf niet gelezen.. maar ik erken dat de Fransen misdaden begaan hebben in Algerije, maar de Pied-noirs kozen gewoon partij voor Frankrijk. Waarom zou dat niet mogen? In een oorlog heb je altijd 2 partijen.

En daarnaast, we hebben het nu over zo'n 45 a 50 jaar geleden. De meeste huidige "pied-noirs" in Frankrijk zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken.

Ron Haleber
07-06-04, 19:56
Geplaatst door Julien
ik heb het boek zelf niet gelezen.. maar ik erken dat de Fransen misdaden begaan hebben in Algerije, maar de Pied-noirs kozen gewoon partij voor Frankrijk.

Waarom zou dat niet mogen? In een oorlog heb je altijd 2 partijen.

En daarnaast, we hebben het nu over zo'n 45 a 50 jaar geleden. De meeste huidige "pied-noirs" in Frankrijk zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken.



De meeste kinderen van onze Marokkanen zijn ook kinderen van hun vaders van 30 jaar geleden. Toch lijken ze frappant op ze! Zij zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Toch erg raar hè... Ra ra ra hoe kan dat?

Het boek van Laroui gaat over kinderen van pied-noirs van 50 jaar geleden. Hetzelfde laken en pak.. Ook zij zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Toch erg raar hè... Ra ra ra hoe kan dat?

Chirac organiseerde gisteren een enorme show rond 50 jaar geleden met Beatrix erbij... Wij zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Toch erg raar hè... Ra ra ra hoe kan dat?

Maar geen Fransman als jij organiseert een herdenking voor de 1 miljoen vermoorde Algerijnen... Jullie zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Toch erg raar hè... Ra ra ra hoe kan dat?

Zouden Fransen als jij dan toch racistischer zijn dan waar jij mij van verdenkt? Toch erg raar hè... Jullie zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Ra ra ra hoe kan dat?

Ga maar niet in op argumenten...

Julien
07-06-04, 20:02
:moe:

Frankrijk heeft al honderden keren onoffiecieel en officiel haar excuses gemaakt vanwege Algerije, en nog is het niet genoeg? De Algerijnen zelf koesteren in ieder geval weinig wrok meer voor Frankrijk. Integendeel, Frankrijk is in sommige opzichten een voorbeeld voor de Algerijnse regering

Ik vind het ook een vorm van hypocritie dat men zich hier steeds druk maakt om de Franse kolonie-oorlog in Algerije, terwijl iets wat veel erger is : het ontkennen van een genocide door de Turken, niet wordt behandeld steeds. Waar blijft die verontwaardiging over de Turkse afhandeling van zwarte bladzijedes?

S@deeQ.
07-06-04, 20:06
:argwaan:

wat maakt het nou uit of er een varken bij komt of weg gaat .


:kotsen2: Ephimenshit

:stomp: niets persoonlijks, ik heb gewoon een bloedhekel aan alles wat maar ook iets te maken heeft met frankrijk of fransen :auw:

merde, Le lan.

Julien
07-06-04, 20:08
ik ben al op je argumenten in gegaan.. goed nog een keer dan..

Geplaatst door Ron Haleber
De meeste kinderen van onze Marokkanen zijn ook kinderen van hun vaders van 30 jaar geleden. Toch lijken ze frappant op ze! Zij zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Toch erg raar hè... Ra ra ra hoe kan dat?
Dat ze er op lijken heeft er niks mee te maken, die kinderen zijn niet schuldig aan de 'misdaden' van hun ouders


Het boek van Laroui gaat over kinderen van pied-noirs van 50 jaar geleden. Hetzelfde laken en pak.. Ook zij zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Toch erg raar hè... Ra ra ra hoe kan dat?
..nou?


Chirac organiseerde gisteren een enorme show rond 50 jaar geleden met Beatrix erbij... Wij zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Toch erg raar hè... Ra ra ra hoe kan dat?
Ik vind de bevrijding van Frankrijk (Europa) toch van een andere schaal..


Maar geen Fransman als jij organiseert een herdenking voor de 1 miljoen vermoorde Algerijnen... Jullie zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Toch erg raar hè... Ra ra ra hoe kan dat?
Waarom zou Frankrijk een herdenking moeten organiseren? Als de Algerijnen dat willen (wat ik betwijfel!) mijn zegen hebben ze, en die van France. Ik weet dan zeker dat Le Président er persoonlijk bij aanwezig zal zijn. Hij en Bouteflika zijn goede maatjes.


Zouden Fransen als jij dan toch racistischer zijn dan waar jij mij van verdenkt? Toch erg raar hè... Jullie zijn kinderen van, en hebben er niks mee te maken. Ra ra ra hoe kan dat?

Ga maar niet in op argumenten...
ik vind jou niet racistisch, maar soms vervelende opmerkingen maken. fransen zijn niet racistischer dan marokkanen of nederlanders.. ik ga altijd in op argumenten ;)

Ron Haleber
07-06-04, 20:09
Geplaatst door Julien
:moe:

Frankrijk heeft al honderden keren onoffiecieel en officiel haar excuses gemaakt vanwege Algerije, en nog is het niet genoeg? De Algerijnen zelf koesteren in ieder geval weinig wrok meer voor Frankrijk. Integendeel, Frankrijk is in sommige opzichten een voorbeeld voor de Algerijnse regering

Ik vind het ook een vorm van hypocritie dat men zich hier steeds druk maakt om de Franse kolonie-oorlog in Algerije, terwijl iets wat veel erger is : het ontkennen van een genocide door de Turken, niet wordt behandeld steeds. Waar blijft die verontwaardiging over de Turkse afhandeling van zwarte bladzijedes?

Als je wilt wegvluchten naar maarschalk Pétain, dan ben ik daar een groot voorstander van. :)

Leg mij zijn grote sympathie voor Hitler en die van een groot deel van het Franse volk voor Hitler dus maar eens uit!

Zelfs Mitterand legde elk jaar nog een krans op het graf van Pétain! :student:

Julien
07-06-04, 20:12
Geplaatst door S@deeQ.
:argwaan:

wat maakt het nou uit of er een varken bij komt of weg gaat .


:kotsen2: Ephimenshit

:stomp: niets persoonlijks, ik heb gewoon een bloedhekel aan alles wat maar ook iets te maken heeft met frankrijk of fransen :auw:

merde, Le lan.

een echte Nederlander, zegt wat 'ie denkt :D :moe: wat zal jij het trouwens moeilijk hebben in Marokko met al die Franse overblijfselen :D

Al Sawt
07-06-04, 20:14
Geplaatst door Julien


Ik vind het ook een vorm van hypocritie dat men zich hier steeds druk maakt om de Franse kolonie-oorlog in Algerije, terwijl iets wat veel erger is : het ontkennen van een genocide door de Turken, niet wordt behandeld steeds. Waar blijft die verontwaardiging over de Turkse afhandeling van zwarte bladzijedes? Turkse genocide is wel wat ouder dan die van Algerije. Voorst is de moraal besef in jaren 60, heel anders dan in de jaren 20.

Het waren mede de Pied de Noirs met hun halstarrigheid, waardoor de conflict in Algerije met al haar wreedheden door etterde.

Ron Haleber
07-06-04, 20:17
Geplaatst door Julien
ik ben al op je argumenten in gegaan.. goed nog een keer dan..


Waarom zou Frankrijk een herdenking moeten organiseren? Als de Algerijnen dat willen (wat ik betwijfel!) mijn zegen hebben ze, en die van France. Ik weet dan zeker dat Le Président er persoonlijk bij aanwezig zal zijn. Hij en Bouteflika zijn goede maatjes.


ik vind jou niet racistisch, maar soms vervelende opmerkingen maken. fransen zijn niet racistischer dan marokkanen of nederlanders.. ik ga altijd in op argumenten ;)

Het is de taak van de Fransen om een herdenking van de omgekomen vrijheidsstrijders van de Algerijnen te organiseren...! En niet om ze dood te zwijgen!

"Ik ga altijd in op argumenten"... Dit keer ben je er wel heel erg zuinig mee!

Fransen zijn normaliter van meer flue de bouche begaafd!

Julien
07-06-04, 20:18
Geplaatst door Al Sawt
Turkse genocide is wel wat ouder dan die van Algerije. Voorst is de moraal besef in jaren 60, heel anders dan in de jaren 20.

Het waren mede de Pied de Noirs met hun halstarrigheid, waardoor de conflict in Algerije met al haar wreedheden door etterde.

ik leg de schuld meer bij fanatieke (nationalistische) Fransen, zoals Le Pen, die koste wat kost Algerije bij de Republiek wilden laten blijven.

De Pieds-noirs kozen partij voor Frankrijk omdat ze zich Frans voelden, hun goed recht.

S@deeQ.
07-06-04, 20:20
Geplaatst door Julien
al die Franse overblijfselen :D

:engel: des te meer reden om een nog grotere bloedhekel te krijgen aan fransen. :duim:

Ron Haleber
07-06-04, 20:22
Geplaatst door Julien
ik leg de schuld meer bij fanatieke (nationalistische) Fransen, zoals Le Pen, die koste wat kost Algerije bij de Republiek wilden laten blijven.

De Pieds-noirs kozen partij voor Frankrijk omdat ze zich Frans voelden, hun goed recht.

Dit is precies de reden waarom ik pied-noirs als Ephimenco helemaal niet mag. Dat is dus geen racisme maar anti-racisme"Capito?

Maarten
07-06-04, 20:46
Geplaatst door Ron Haleber
Ron,

Smith = 1. op initiatief van de groep uitgenodigd worden 2. voor een avondje. > iedereen mogelijk tevreden !!
Eeffie = 2. Rondlopen waar niemand om gevraagd heeft. 2. en wel permanent > iedereen mogelijk spuugzat !!
Beheer: Geachte Forumdeelnemers, zégt u het maar!!

Commentaar Ron? : Betutteling!! Ondemocratische besluitvorming!! Ritselen!!

En dat Stichtings-verhaal? Speelt totaal geen rol. En als je mijn verhaal nou léést voor je uit je blabla gaat, dan snap je precies waaróm!
Je mag er wel weer over doormelleken, maar zelf heb ik meer te doen

Julien
07-06-04, 20:47
Geplaatst door S@deeQ.
:engel: des te meer reden om een nog grotere bloedhekel te krijgen aan fransen. :duim:

jij houdt dus niet van Marokko?

is hetzelfde als ik zou zeggen: ik mag die Grieken niet, want ze hebben kolonies gehad in Zuid-Frankrijk en de cultuur/ taal beinvloed ;)

BiL@L
07-06-04, 20:53
http://www.dutchphotozone.com/album_mod/upload/cb267f5c113d0ad7.jpg

barneveld
07-06-04, 20:55
Geplaatst door angkor
Goedemorgen prikkers.

Het lijkt erop dat de publicist Sylvain Ephimenco (of in ieder geval iemand die zich zeer met zijn opvattingen verbonden voelt) zich op dit prikbord heeft geregistreerd en zichzelf met dit forum dus een extra spreekbuis heeft verschaft.

Ik vraag me serieus af of dit een goede zaak is, gezien de extreem reactionaire en opruiende gedachten die deze man regelmatig in zijn krant Trouw spuit.

Het lijkt me goed om eens te peilen hoe jullie hierover denken.

Laat je stem horen!

een groet

angkor.




heeft hij iets te vertelen wat door de beugel kan dan mag het

Isaac
07-06-04, 21:00
Geplaatst door Maarten

De Wet zegt: Als beheer hier enkel blond met grote tieten wil toelaten, dan kán dat! :D

Maar vindt je niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen gesubsidieerde sites, en sites betaald uit eigen zak?

Wat iemand met z'n eigen geld, in z'n eigen hoekje op internet doet moet ie zelf weten.

Maar zodra er publiek geld in wordt gestoken veranderd de zaak natuurlijk.

BiL@L
07-06-04, 21:08
Geplaatst door Isaac
Maar vindt je niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen gesubsidieerde sites, en sites betaald uit eigen zak?

Wat iemand met z'n eigen geld, in z'n eigen hoekje op internet doet moet ie zelf weten.

Maar zodra er publiek geld in wordt gestoken veranderd de zaak natuurlijk.

Nee, een minderheid moet altijd iet wat meer munitie krijgen om de roos te kunnen raken.

En nogmaals, van mij maakt het geen bal uit, maar als yahiyaa ayash niet bij de Trouw mag schrijven, vind ik het niet raar als hij dat ook hier niet mag.

En hou aub op met die struisvogel politiek, want die vent polariseert duidelijk... (denk ik : D)
:duim:

barneveld
07-06-04, 21:09
Geplaatst door Isaac
Maar vindt je niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen gesubsidieerde sites, en sites betaald uit eigen zak?

Wat iemand met z'n eigen geld, in z'n eigen hoekje op internet doet moet ie zelf weten.

Maar zodra er publiek geld in wordt gestoken veranderd de zaak natuurlijk.


wordt het in eigen zak gestopt.



:huil2: :huil2: :huil2: :huil2: :huil2:

Maarten
07-06-04, 21:44
Geplaatst door Isaac
Maar vindt je niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen gesubsidieerde sites, en sites betaald uit eigen zak?

Wat iemand met z'n eigen geld, in z'n eigen hoekje op internet doet moet ie zelf weten.

Maar zodra er publiek geld in wordt gestoken veranderd de zaak natuurlijk.
Maroc.nl krijgt voor zover ik weet geen subsidie.
Bijdragen uit Saoudi Arabie vallen daar niet onder. :D
Maroc.nl heeft weinig vrienden in Saoudi Arabie :droef:

Maar stel dát..
Dan krijgt ze die op grond van haar plan en doelstelling. Maroc is voor de realisatie daarvan dan verantwoordelijk naar de subsidiegever, maar niet naar de prikkers.
Kortom, als het plan iets meldt over Blond met Wratten, dan kan het. Zo niet, dan gaat dat alleen de subsidiegever iets aan.
Maar kan een afgewezen prikker iets ondernemen? Ik denk het niet. Beheer wordt dan toch als ordebewaker gezien, met eigen vrijheid
Maar stel dat een prikker als belanghebbende aangemerkt wordt (dat lukt al niet, denk ik) dan kan ie alleen tegen het overheidsbesluit iets ondernemen: de subsidieverlening dus.

Maar wat juridisch interessant is, is of pure discriminatie hier toegelaten is. Alle mannen dus. Of alle blanken. Of iedereen die Haleber heet, hihi
Het is niet zo vanzelfsprekend hoor, dat de discriminatiewetten zich ook uitstrekken tot de virtuele wereld van internet. (maar ik ben niet thuis in deze materie.)
Maar vergelijk de Officier van justitie, die in verband met antisemitisme hier overwoog, dat mensen eerst naar deze site tóe moesten voor ze met dat antisemitisme geconfronteerd werden. Zo openbaar is het hier blijkbaar nog niet. Er is ergens een grens dus. En die kan ook in omgekeerde richting werken.
Maar als er verenigingen mogen zijn, die zich puur richten op vrouwen, boeddhisten, SP-ers, of negers, dan kan het met een site ook.

BiL@L
07-06-04, 22:07
Geplaatst door Maarten
Maroc.nl heeft weinig vrienden in Saoudi Arabie :droef:


Treur niet Maarten, er is nog hoop:

http://www.sahab.ws/6627/news/2725.html

:fplet:

Ron Haleber
07-06-04, 23:00
Geplaatst door Maarten
Ron,

Smith = 1. op initiatief van de groep uitgenodigd worden 2. voor een avondje. > iedereen mogelijk tevreden !!
Eeffie = 2. Rondlopen waar niemand om gevraagd heeft. 2. en wel permanent > iedereen mogelijk spuugzat !!
Beheer: Geachte Forumdeelnemers, zégt u het maar!!

Commentaar Ron? : Betutteling!! Ondemocratische besluitvorming!! Ritselen!!

En dat Stichtings-verhaal? Speelt totaal geen rol. En als je mijn verhaal nou léést voor je uit je blabla gaat, dan snap je precies waaróm!
Je mag er wel weer over doormelleken, maar zelf heb ik meer te doen


Beste Maarten,

Jammer ik had me erg verheugd op de tweede akte in jouw drama "Julius Caesar" met jou in de hoofdrol en mij als Brutus in jouw bijrol... :Iluvu:

Maar het heeft niet zo mogen wezen... jij bleek je tekst kwijt en de souffleurs waren blijkbaar een pilsje pakken... Dus jouw Shakespeare-voorstelling werd afgelast! :fuckit:



Uit je antwoord hierboven is me duidelijk dat je totaal geen argumenten meer hebt en dat je het dus met me eens was...

Je wou je enkel tegenover het bestuur weer effe profileren als hun grote en enige onmisbare Vriend. Jammer genoeg prikte ik net te vroeg die zeepbel door.

Je had trouwens vandaag uit de reacties van de secretaris van datzelfde bestuur - de hooggeachte heer nl-x - kunnen merken dat ze daar heus niet om je steun verlegen zitten en een gat in de lucht zouden springen als jij je beschikbaar stelt als hun pr-man of systeembeheerder...

Of ben je echt zo verblind dat je dat zelfs dat niet in de gaten had...?

Denk je nu echt dat nl-x zomaar een Marokkaan van dertien in het dozijn is? Dan vergis je je toch wel schromelijk. Ook ik ben het fel met hem oneens en leg hem als admin op heel persoonlijke wijze het vuur aan de schenen.

Maar ik realiseer me ondertussen heus wel wie ik voor me heb... MO_NL weet zijn mensen heus wel op kwaliteit te kiezen, ook al hebben wij daar geen enkel zicht op. Dat merken we later wel eens wanneer we ze op nog verantwoordelijker posten in onze maatschappij tegenkomen!



Dat je soms meer op de handelsreiziger van een inferieur wasmiddel lijkt, heb ik al meer meegemaakt als onlangs tegenover Mark61 op zijn Turkije-EU-topic:

Tegenover hem bleek je wel veel breedsprakiger maar jammer genoeg - Mark zag het - ook daar ontbrak tenslotte elk argument... Dus liet Mark je maar rustig uitrazen in je ellenlange betogen alsof je een naruurverschijnsel was... :schok:

Tegenover mij - dat weet je - hoef je niet zo breedsprakig te zijn want wij kennen elkaar via avondenlang telefoneren al van haver tot gort! Dus kon je je er al in twee woorden vanaf maken! Jammer! :melig:


In wezen ben jij een ideaal politicus of verkoper van occasion auto´s.. Je weet mensen verbaal te overdonderen - of denkt dat je het zo kunt - dat ze erin trappen..!

Nu doe ik je óók onrecht want je bent veel meer dan dat! Een trouwe hond van de Marokkanen die ze in jouw dorp probeert te overtuigen van het nut zich te "emanciperen". Zij het zonder (veel) resultaat... Ook op deze site speel je die rol met grote overtuiging. Mijn hulde! :fparty:


Ik wens je dus meer succes toe dan uit hun reacties blijkt... Alleen richt jouw zendingsdrang - zoals je vanuit een misverstand wil - niet op de autochtonen want die doppen hun boontjes als vanouds echt zelf wel, en dan maak je je belachelijk en dat wens ik je niet toe! :knipoog:


Ouwe makker, je maakt het soms - als daarnet - echt veel te bont met je theater. Echt niet leuk en diep teleurstellend voor mij... Maar je weet ik deel veel zaken met je zoals je emoties voor de Palestijnen - ik kijk net naar NOVA dat bij uitzondering het gruwelijk leed van hun kinderen laat zien... :fuckit:

Maar dat je met name wat dat onderwerp betreft geen enkele relativering kent - respect voor mensen die het op onderdelen niet met je eens zijn - neem Simon of eerder Dave - dat betreur ik. :wat?!:




Geplaatst door Maarten

Verder is het een dóorbraak wat Ankor hier doet. Normaal is het namelijk Beheer, die bepaalt wat er met dit forum moet, en wat hier kan en wat niet! Wij zijn namelijk állemaal te gast hier, en de site bepaalt zélf zijn identiteit! In principe dus.. Maroc.nl heeft namelijk zijn éigen doelstelling, en daar zit o.a. King anKor on top!

Leve Kor! Maar nou zijn ome Kor en Kornuiten een goede Gastheer!



Jouw laatste pr-activiteit voor deze site om mij af te katten ten bate van Angkor begrijp ik best. Maar ik betwijfel of Dick Sipkes jouw loftuitingen jegens hem als "Ome Kor" wel op prijs zal stellen. Ik ken Angkor als een heel andere persoon dan de populistische "Ome Kor" die jij je in gedachten voorstelt. Hij is toch echt wel een graadje sjieker dan jij denkt... Scheer niet iedereen over één kam. :auw2:

Maar ja iedereen - ook ik en Angkor - moeten begrip hebben voor jouw goede bedoelingen en energie die je daaraan spendeert ook al zijn ze soms erg contra-productief! Trek je dus absoluut niets aan van ons gezeur en hou vast aan je eigen gelijk! :jeweetog:



Ben je boos over al het onbegrip dat je van iedereen op deze planeet ten deel valt, je hebt mijn telefoonnummer, dus wees een man en bel me op! Ik ben heus je lotgenoot - vocht ook tegen windmolens - en deel net zoals vroeger al je verdriet en woede!

Wel ff ermee wachten tot je echt weer helemaal bij je positieven bent gekomen! Waar leden Pim en Winnie de Jong ook al weer aan? :verdriet:

Ron

Ron Haleber
07-06-04, 23:47
Geplaatst door Maarten
Maroc is voor de realisatie daarvan dan verantwoordelijk naar de subsidiegever, maar niet naar de prikkers.
Kortom, als het plan iets meldt over Blond met Wratten, dan kan het. Zo niet, dan gaat dat alleen de subsidiegever iets aan.
Maar kan een afgewezen prikker iets ondernemen? Ik denk het niet.

Maar wat juridisch interessant is, is of pure discriminatie hier toegelaten is. Alle mannen dus. Of alle blanken. Of iedereen die Haleber heet, hihi
Het is niet zo vanzelfsprekend hoor, dat de discriminatiewetten zich ook uitstrekken tot de virtuele wereld van internet. (maar ik ben niet thuis in deze materie.)


Nu draai je weer eens flink door... :fuckit2:

Corrupte advocaat van Maroc.nl, elke jurist heeft jou door: zoals ik uitdrukkelijk aan de orde stelde, deze site is een Stichting - dan kun je aanrommelen wat je maar wil als het maar volgens de bij de KvK liggende statuten gaat...

"Maar wat juridisch interessant is, is of pure discriminatie hier toegelaten is. Alle mannen dus. Of alle blanken. Of iedereen die Haleber heet, hihi" :mad:

Je valt echt door de mand als een Moskowitsj - een advocaat van kwade zaken.... Ga liever ook Bouterse verdedigen! :jeweetog:

Ga je ook zo hypocriet te werk bij de discriminatie jegens Palestijnen... even hypocriet bij de slachtoffers van Abu Ghraib...???

Gelukkig zijn mensen van de VN als mijn promotor Cees Hamelink die wel "thuis is in de virtuele wereld van internet" en voor de ethiek daarvan een leerstoel aan de VU heeft, het niet met jouw slinkse trucjes eens als je die elders zou toepassen... :fuckit2:

Ik geloof dat zelfs Schaap het eens een keer gezegd heeft: "vertrouw nooit advocaten, het zijn ratten!". :p

Orakel
07-06-04, 23:50
Geplaatst door Julien
: De Algerijnen zelf koesteren in ieder geval weinig wrok meer voor Frankrijk.

:wink: You'ld better reconsider.

Zwarte Schaap
08-06-04, 00:15
Geplaatst door Ron Haleber
Ik geloof dat zelfs Schaap het eens een keer gezegd heeft: "vertrouw nooit advocaten, het zijn ratten!". :p

Lijkt me stug dat ik zo een opmerking gemaakt heb, want ik heb veel respect voor het juristenvak.

Ik moet wel erkennen dat ik sinds kort zijdelings betrokken ben bij een zaak waarbij een advocate een cliente min of meer wil oplichten.

Mill
08-06-04, 07:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lijkt me stug dat ik zo een opmerking gemaakt heb, want ik heb veel respect voor het juristenvak.

Het is met juristen net als met kaaskoppen, moslims, negers of homo's - sommige zijn competent en fatsoenlijk, sommige zijn incompetente klootzakken, sommige zijn incompetent maar fatsoenlijk. Respect voor het vak zou ik niet bij voorbaat hebben. Voor een individuele jurist eventueel wel.

SalmayaSale
08-06-04, 08:02
Geplaatst door Julien
:moe:

Frankrijk heeft al honderden keren onoffiecieel en officiel haar excuses gemaakt vanwege Algerije, en nog is het niet genoeg? De Algerijnen zelf koesteren in ieder geval weinig wrok meer voor Frankrijk. Integendeel, Frankrijk is in sommige opzichten een voorbeeld voor de Algerijnse regering

Ik vind het ook een vorm van hypocritie dat men zich hier steeds druk maakt om de Franse kolonie-oorlog in Algerije, terwijl iets wat veel erger is : het ontkennen van een genocide door de Turken, niet wordt behandeld steeds. Waar blijft die verontwaardiging over de Turkse afhandeling van zwarte bladzijedes?


Helemaal mee eens Julien.
Niemand van mijn omgeving, vooral degenen die de oorlog meemaakten koesteren nog wrok voor Frankrijk, er zijn zelfs veel van hen die het vertrek van Frankrijk betreuren.
Ok, ze hebben veel misdaden begaan, daar zijn de mensen wel bewust van maar veel Fransen waren gewoon burgers/buren die goede banden met de Algerijnen hadden.
Toen was de vijand ook bekend namelijk Frankrijk.
Kijk nu wat er gebeurt in Algerije, je weet niet eens wie je vijand is, het kan je broer zijn of je buurman of.............
Laat staan de corrupte regering die om de beurt zetelt. Daar heeft Algerije ook niks aan.
God bescherm van mijn vrienden, tegen mijn vijanden ben ik al voorbereid.

Simon
08-06-04, 08:26
Geplaatst door Maarten

De Wet zegt: Als beheer hier enkel blond met grote tieten wil toelaten, dan kán dat! :D

Ach ja, misschien wil ik het graag anders zien maar gisteren is hier ook al weer een bijdrage van mij verwijderd. Ertan mag wel autochtonen stigmatiseren ...
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=99644
maar als ik dan antwoord met een grap die ik notabene grotendeels gejat heb uit een oudejaarsconference van Freek de Jonge dan gaat dat een hufterige beheerder al weer te ver want je mag wél grappen maken maar niet over moslims.

Maarten
08-06-04, 09:17
Geplaatst door Ron Haleber

Ron, als jij een afzeikpost over Ankor schrijft, terwijl die man precies de goede dingen doet, en je baseert dat op een bedachte democratie-constructie voor maroc.nl die nergens op slaat, onder negeren van de rechtspositie van Beheer, dan wordt je wel even klem gereden he? Daar moet je dan wél tegen kunnen. :D

En je maakt wel vaker van dit soort deining, die eigenlijk het gevolg is van onbegrip van hoe die structurele verhoudingen liggen. Daar kun je andere mensen in mee trekken. En je hebt het zelfs al eens op een andere site gedaan. Dan praat je echt over demonisering, met als oorzaak dat JIJ niet weet hoe de zaken liggen. Maar je bent de enige niet. Het komt hier regelmatig terug. Mensen zijn dan boos, en denken van alles over recht en democratie. Dus werd het weer tijd voor een stukkie over hoe dat zit.

Recht is hard. Wat ik schreef, dat is geen eigen mening, maar een voorbeeld van hoe er bestuursrechtelijk zoal over dit soort zaken gedacht wordt. Ik kan ongelijk hebben in wat ik schreef, maar de lijn er in, dat is wel waar je ongeveer op moet rekenen. Daar kan ik ook niks aan veranderen. Verder is internetrecht nogal in ontwikkeling, en is het complex. Dat betekent simpelweg dat je niet erg hard kunt roepen over recht hier.

En al dat overbodige intermenselijke gelul dat je er weer bijsleept, waarbij alles weer op een hoop gaat, dat is irrelevant. Zodra het gaat over recht, is er gewoon even ongelijkheid, of je dat nou leuk vind of niet. Ik ben helemaal geen ster in dat vak (meer), maar burgerlijk- en bestuursrecht waren wel hoofdvakken, en dan is het een makkie om de redeneerfouten hier aan te tonen.

Voor die Turkije-EU kwestie geld hetzelfde. Dat gaat namelijk voor het grootste deel over bestuursrecht en samenwerking daarin. Daar weet niemand hier wat van. Er zijn dus allerlei goede redenen om Turlijke toe te laten, maar juist vanuit de bestuursrechtelijke hoek zijn er de nodige bedenkingen. En juist vanuit die hoek heb ik nog bezwaren. Dat is moeilijke materie, en dat veeg je niet zo van tafel.

Wat jij als advocatengerotzooi beschrijft, dat is gewoon het recht zoals het er ligt.

Stichting? Mijn verhaal is al eender, of het nou om een eenling gaat, een maatschap, een vereniging, stichting, vof, bv, nv, enz.. Enkel wanneer maroc.nl een overheidsinstelling was, dan waren ze gebonden aan beginselverklaringen op de site, of konden beslissingen getoetst worden aan willekeur of zo. Maar als het een partuculiere organisatie was, dan konden ze zelfs als er niets stond nog aanvoeren, dat sitebeheer in eigen handen was.
Verenigingsconstructie? Wie zouden er lid zijn? Vermoedelijk alleen de organisatie. Je zou al honderden prikkers automatisch lid moeten maken, plus het hele sitebeheer daaraan op moeten dragen, om tot een democratische besluitvorming te moeten komen Zoiets werkt nooit.

Maarten
08-06-04, 09:41
Geplaatst door Mill
Het is met juristen net als met kaaskoppen, moslims, negers of homo's - sommige zijn competent en fatsoenlijk, sommige zijn incompetente klootzakken, sommige zijn incompetent maar fatsoenlijk. Respect voor het vak zou ik niet bij voorbaat hebben. Voor een individuele jurist eventueel wel.

Ja. Je hebt er geen idee van wat voor een chaos die wereld is, en hoe de zaken daarin zoal gaan. Voor mij was dat een hoofdreden er mee op te houden. De onvoorspelbaarheid is heel groot. De kwaliteit vaak slecht. En er wordt ontstellend veel gerotzooid.
Op zich is het wel een goed systeem hoor. En velen doen flink hun best. Maar de stelregel: degenen die er het meest mee te maken hebben (vaklui dus), die zijn er het meest ontevreden over.

Maar wie de klootzak is in die wereld, dat is vaak bijzonder moeilijk uit te maken. Clienten kunnen makkelijk de neiging hebben, om alle imperfecties in de systemen aan de advocaat te wijten. Maar die zijn vaak enkel de boodschapper, niet degene die de boodschap maakt.

Respect voor het vak mag je toch wel hebben, ook al deugen velen er in maar half. Maar Nederland is maar een klein land, en als je dan ziet hoeveel er wel niet te doen is op het gebied van recht, dan is het werkelijk onvoorstelbaar hoeveel er wel niet is, en hoe goed er soms nagedacht wordt.

Ron Haleber
08-06-04, 09:48
Geplaatst door Maarten
Stichting? Mijn verhaal is al eender, of het nou om een eenling gaat, een maatschap, een vereniging, stichting, vof, bv, nv, enz..

Enkel wanneer maroc.nl een overheidsinstelling was, dan waren ze gebonden aan beginselverklaringen op de site, of konden beslissingen getoetst worden aan willekeur of zo. Maar als het een partuculiere organisatie was, dan konden ze zelfs als er niets stond nog aanvoeren, dat sitebeheer in eigen handen was.
Verenigingsconstructie? Wie zouden er lid zijn? Vermoedelijk alleen de organisatie. Je zou al honderden prikkers automatisch lid moeten maken, plus het hele sitebeheer daaraan op moeten dragen, om tot een democratische besluitvorming te moeten komen Zoiets werkt nooit.


Ik geloof helemaal niets van je verhaal...


De prikkers zijn best wel bereid om één euro over te maken om lid te worden van de democratische VERENIGING Maroc.NL ...

Denk je nu heus dat de prikkers zulke oliedomme ganzen zijn dat ze op de jaarlijkse leden-vergadering niet in principe positief op de voorstellen van het bestuur van HUN eigen vereniging reageren...???

Denk je nu heus dat de critici hier Maroc.nl de zee in willen werken...?

Ongewenste complotten zijn altijd nog via de statuten te voorkomen. Evenals de invloed van de Marokkanen zodat het een in essentie Marokkaanse site blijft!


Maar zo'n verplchte jaarvergadering van de leden lijkt me een prima gelegenheid om tot voorstellen te komen voor een effectiever en plezieriger modereren...! En voor zoveel meer leuke positieve zaken als bbq's!

Volgens mij houdt via zo'n verenigingsstructuur ook alle gekanker op! Want als men kritiek heeftzal men met een werkbaar alternatief moeten komen.

Het huidige team blijkt toch al onvervangbaar anders zouden Waterval c.s. heus wel mod zijn gebleven.

Via zo'n structuur zou het bestuur pas echt respect afdwingen voor wat het allemaal presteert om Maroc.nl in de lucht te houden...

En zouden tevens de prikkers in allerlei projecten kunnen participeren die zij - of het bestuur - voorstellen en die via verdeling van taken onder de prikkers werkbaar blijken...


Het zou een democratische primeur in Nederland zijn!

En waarom zouden de Marokkanen niet met zo'n democratsch initiatief voorop lopen?





Ik weet wel dat jij als oude heer in democratiseren allang niets meer ziet... Maar waarom niet:

p.s. lees als argument hierboven hoe kinderachtig onze toch erg tolerante nestor Simon wordt behandeld!

maar ja met verblinde fans is het doelloos een debat aan te gaan!

Julien
08-06-04, 11:52
Geplaatst door Orakel
:wink: You'ld better reconsider.

ken jij algerijnen? ;)

Maarten
08-06-04, 16:31
Geplaatst door Ron Haleber
Ik geloof helemaal niets van je verhaal...

Geloven doe je in de kerk. Hier gaat het over hoe het zit, en over wat werkt of niet.

Lees ik hierboven dat je onderhavig probleem wolt oplossen door een vereniging met een vergadering op jaarbasis?! :hihi:
Laten we dat maar doen dan! Simon mag éens per jaar klagen over zijn verdwenen posts, vermits hij daarbij een voorstel doet hoe het beter moet! Daar is ie mee geholpen! :D Case closed! Groeten! :hihi:

Isaac
08-06-04, 16:54
Geplaatst door Maarten
Maroc.nl krijgt voor zover ik weet geen subsidie.


Oh, ik dacht dat maroc.nl uitbundig lurkte uit de haagse subsidie tiet.


We hebben ooit geprobeerd uit jouw tiet te lurken, maar die bleek nep. angkor.

Julien
08-06-04, 18:38
Geplaatst door Isaac
Oh, ik dacht dat maroc.nl uitbundig lurkte uit de haagse subsidie tiet.


We hebben ooit geprobeerd uit jouw tiet te lurken, maar die bleek nep. angkor.

:D heheh humor angkor :p

Ron Haleber
09-06-04, 10:48
Geplaatst door Maarten
Geloven doe je in de kerk. Hier gaat het over hoe het zit, en over wat werkt of niet.

Lees ik hierboven dat je onderhavig probleem wolt oplossen door een vereniging met een vergadering op jaarbasis?! :hihi:
Laten we dat maar doen dan! Simon mag éens per jaar klagen over zijn verdwenen posts, vermits hij daarbij een voorstel doet hoe het beter moet! Daar is ie mee geholpen! :D Case closed! Groeten! :hihi:

Dat is voor het eerst van mijn leven dat ik jou een voorstel voor echte democratisering hoor doen in jouw directe leefomgeving maroc.nl waar je meer vertoeft dan ergens elders (zelfs meer dan in de kroeg)....!

Maarten, meteen ff een mailtje sturen naar onze voorzitter MO_NL...! :boogie:


Democratie voor te stellen in het o zo grote buitenland van Nederland en klagen over wat daar allemaal mis zit; en prikkers die het maar niet willen begrijpen hoe dat komt - fel op hun kop gaan zitten...

Dat is allemaal heel mooi en heel braaf van je... Maar daarin ben je niet anders dan die Broeders van de Onbevlekte Ontvangenis die vlak naast je deur wonen...! :gsm:


Op wat er 10 of 20.000 km hiervandaan gebeurt hebben we nu eenmaal noppes invloed! :haha: :haha: :haha:

:zwaai:

mark61
07-10-04, 17:25
Ow excuus het is een uit de dood herrezen topic.

Voel me nu ff verschrikkelijk dom. Diepe nederigheid.

magden_david
07-10-04, 17:25
Geplaatst door freya
Prima toch dat we hem hier de oren kunnen wassen :strik:

Gewoon net als ekle andere prikker behandelen, als ie te ver gaat strafpunten en bannen.

Waarom zou hij een speciale behandeling moeten krijgen :confused:

Dat zou hij graag willen! :mad:


hahaha dat hele strafpunten beleid is juist het meest etnisch-selectieve beleid wat er is.

Zwarte Schaap
07-10-04, 17:30
Geplaatst door magden_david
hahaha dat hele strafpunten beleid is juist het meest etnisch-selectieve beleid wat er is.

Je weet dondersgoed dat het banbeleid mede is gekomen door jou en je huisgenootjes die maroc.nl wilden gebruiken om het anti-semitisme kunstmatig te doen stijgen.

Ben je de oproepjes vergeten die je gemaakt had op joods.nl waar je opriep om bepaalde berichten op maroc.nl door te sturen naar tweede kamerleden?

Olive Yao
07-10-04, 19:14
Geplaatst door angkor
Goedemorgen prikkers.

Het lijkt erop dat de publicist Sylvain Ephimenco (of in ieder geval iemand die zich zeer met zijn opvattingen verbonden voelt) zich op dit prikbord heeft geregistreerd en zichzelf met dit forum dus een extra spreekbuis heeft verschaft.

Ik vraag me serieus af of dit een goede zaak is, gezien de extreem reactionaire en opruiende gedachten die deze man regelmatig in zijn krant Trouw spuit.

Het lijkt me goed om eens te peilen hoe jullie hierover denken.

Laat je stem horen!

een groet

angkor.
Sylvain Ephimenco plaatste hier in het voorjaar al een paar stukjes. Leuk dat hij erbij was.

Ik heb de enquète niet beantwoord, omdat mijn antwoord er niet bijstaat. Ephimenco kan hier wat mij betreft zeker stukjes plaatsen.

Niet staat dit forum voor iedereen open ongacht zijn of haar opvattingen. Maar dat is geen reden om Ephimenco uit te sluiten.

Spitsboef
15-10-07, 18:55
Rare Algerijn is dat joh! :blowen:

Spoetnik
15-10-07, 19:22
[late reactie modus]
Het lijkt me dat fascisme en fascisten geen geen plaats hebben op maroc.nl dus een resoluut Neen.
[/late reactie modus]

Koala64
15-10-07, 20:04
Laat maar komen.
Laat gekke Geert ook maar komen.

Discussies nooit uit de weg gaan.

Man_Ray
15-10-07, 22:50
My God.

Uit welke diepe krochten is dit topic opgevist?