PDA

Bekijk Volledige Versie : Vermeende ''profeet/genezer'' geneest homofiel en te mannelijke vrouw.



Zwarte Schaap
06-06-04, 17:11
Het is nu afgelopen maar ik sta met verbazing te kijken naar een programma op Nederland 3. Het heet avontuur. Een documaker volgt enkele Nederlanders die op bedevaart gaan naar Nigeria. 1 gezin ging omdat het niet meer goed boterde tussen de partners en een andere ging omdat de man homogevoelens had.

Vol scepsis ging de filmmaker met hun mee. Bij het gezin waar het niet goed boterde tussen de man en vrouw scheen er een mannelijke duivel in de vrouw te huizen. Je ziet hoe de ''Christelijke genezer'' de mannelijke duivel uit de vrouw uitdrijft. Je ziet zo die blanke vrouw op de grond rollen en allerlei duivelachtige rochelgeluiden maken.

Eindstand: Later in Nederland bezoekt de programmamaker de mensen weer op en wat blijkt. De vrouw is weer meer vrouw geworden en durft zich nu meer als een vrouw te gedragen en de andere gezin met de homoman scheen het ook veel beter te gaan. Hij leek dus min of meer genezen te zijn van zijn homogevoelens.

Je kunt het hier op hun website zien: http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_detail.jsp?maintopic=424&subtopic=17456&detail=25668




De Profeet

Michiel van Erp bezoekt de profeet T.B. Joshua in Lagos

In de eerste aflevering reist Michiel van Erp, samen met een groep van veertig Nederlandse pelgrims, af naar Nigeria voor een bezoek aan de profeet en genezer T. B. Joshua.

Samen met de Nederlandse pelgrims bracht Michiel van Erp een week door bij de beroemde Nigeriaanse profeet T. B. Joshua. Met ‘de handen van God’ geneest hij iedere week duizenden Afrikanen van aids, kanker en (ernstige) kwalen.

De zwaar bewaakte compound van T. B. Joshua bevindt zich in het armste deel van de Nigeriaanse hoofdstad Lagos. Iedere zondag ontvangt hij daar duizenden zwaar zieke Afrikanen. Met zijn wonderbaarlijke ‘duivelsuitdrijvingen’ en ‘genezingen’ weet de Profeet iedere week ook weer talloze ‘duivelse’ Afrikanen te bekeren.

In de groep Nederlanders waarvan Michiel van Erp deel uitmaakt bevinden zich niet alleen mensen die ongeneeslijk ziek zijn, maar ook mannen en vrouwen die kampen met bijvoorbeeld onoplosbare huwelijksproblemen. In de Westerse wereld lijkt het onmogelijk om daarvan in één week tijd verlost te worden. Maar misschien kan het in Nigeria wel? Bevangen door de hitte – en opgesloten op het terrein van de Profeet – stort de groep zich in de Afrikaanse rituelen. Michiel van Erp leeft met hen mee en probeert zich staande te houden in een wereld waarin ongelovigen en ‘mannen die niet zonder zonde zijn’, niet bepaald welkom zijn…

Bofko
06-06-04, 17:17
Is onze Jomanda weer niet goed genoeg ?

Rocky
06-06-04, 17:19
Geplaatst door Bofko
Is onze Jomanda weer niet goed genoeg ?

De duivels hebben haar de mond gesnoerd :D

Bofko
06-06-04, 17:28
Geplaatst door Rocky
De duivels hebben haar de mond gesnoerd :D

Nu je het zegt. Ze heeft een zwijgperiode.

Nou, dan moet die T.B. Joshua ook maar goed oppassen. Niet teveel succes hebben, want daar kunnen die duivels slecht tegen.

Simon
07-06-04, 09:33
Het is een herhaling van een reeks films van Michiel van Erp. In dit geval zijn ze op bezoek gegaan bij een 'profeet' die mensen geneest. Hij is in dezelfde reeks ook allerlei mensen in de USA gaan bezoeken die ook via het geloof konden 'genezen' van homosexualiteit. De filmmaker is zelf ook homosexueel en het geeft wel komische scenes daar hij op een gegeven moment erkend ook zelf homosexueel te zijn (hoewel dat in zijn geval wel duidelijk is) en zijn 'genezers' ook. Vervolgens gaat Michiel van Erp ze uithoren over hun verleden en wat ze allemaal ooit in amsterdam hebben gedaan. Dat vertellen ze maar al te graag en later als hij verder is gereisd willen ze wel telefonisch met hem blijven bidden wat Michiel ontlokt dat dit hem aan telefoonsex doet denken. Daarop schieten zijn genezers weer hard in de lach. Het was wel een grappige aflevering.

David
07-06-04, 09:48
Ik ben dól op dit soort acties. In Amsterdam had (of heb) je de EHAH - de Evangelische Hulp Aan Homofielen. Daar kun je ook een 'cursus' doen om hetero te worden. Enig. Eind 1995 heb ik daar nog een maandje undercover zo'n cursus gevolgd en er een artikel over geschreven. In geen tijden zo gelachen, en geen tijden zo kwaad geweest. De kerel die de cursus gaf was een "ex-homo" die na "rijp beraad" verliefd was geworden op een vrouw, maar intussen wel al pittige details van je sexleven wilde weten. De smeerlap. Hij had een boekje geschreven, "Ik ben niet meer zo". Ze kregen ook subsidie van de gemeente. alleen in Nederland! Gewéldig!


O ja: ik mocht nooit meedoen met de bid-kring van ex-homo's, want ik was"te verleidelijk" , volgens mijn cursusleider, en zou anderen weer op het foute pad brengen. Da's nog eens een compliment!

Bofko
07-06-04, 09:53
Geplaatst door David

O ja: ik mocht nooit meedoen met de bid-kring van ex-homo's, want ik was"te verleidelijk" , volgens mijn cursusleider, en zou anderen weer op het foute pad brengen. Da's nog eens een compliment!

Als ze je met een burqa hadden aangekleed tijdens zo'n bidsessie was dat probleem ook opgelost.

freya
07-06-04, 09:54
Die Joshua schijnt niet zo'n lekkertje te zijn.

Dictatoriale grootheidswaanzin en met een hoop onchristelijke dogma's

Btw
Duivels/demonen uitdrijven gebeurd over de hele wereld en kan heel effectief zijn, daarvoor hoef je niet naar Nigeria, in Marokko heb je elke donderdagavond wel ergens een al hadra of zar ritueel.

In Nederland heb je ook een paar islamitische genezers, maar die houden geloof ik niet zulke uitgebreidde rituelen, daarvoor moet je naar een winti genezer of sjamaan :)

:tover:

O en nog wat voor alle duidelijkheid:

In het sjamanisme over de hele wereld nemen homosexuelen een bijzondere plaats in. Omdat zij het mannelijke en vrouwelijke in zichzelf verenigen hebben zij van nature veel talent voor de sjamanistische praktijk.
De machtigste sjamanen zijn dus vaak homo :)

Hetero-sjamanen leven in veel culturen als iemand van het andere geslacht, om dat samengaan van verschillende energieen te bewerkstelligen.

Simon
07-06-04, 10:02
Grappig van die amerikaanse aflevering was ook dat die fanatieke genezer overal lezingen hield en dan zijn vrouw en kinderen meesleepte. Hij biechte dan eerst zijn verleden op en sleepte dan die arme kinderen als bewijs het podium op dat hij 'genezen' was. Daverend applaus van de toehoorders. Vervolgens al die vragen uit de zaal over ooms die zich bekommeren om neefjes die 'iets vrouwelijks' hebben en wat daar aan te doen is.

Bofko
07-06-04, 10:54
Goeroe zijn lijkt me best wel een lucratieve aangelegenheid.

Ik denk dat ik maar eens - om te beginnen - een advertentie ga plaatsen : "Goeroe zoekt volgelingen"

freya
07-06-04, 10:58
Geplaatst door Bofko
Goeroe zijn lijkt me best wel een lucratieve aangelegenheid.

Ik denk dat ik maar eens - om te beginnen - een advertentie ga plaatsen : "Goeroe zoekt volgelingen"

VAUT!

Moet zijn: Goeroe lost al uw problemen op, u hoeft nooit meer zelf na te denken!