PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD'er Dijkstal: Huidige politiek zaait haat door aanvallen & stigmatisering moslims



Zwarte Schaap
07-06-04, 04:44
Dijkstal: Huidige politiek zaait haat

Van onze verslaggevers

De huidige politieke cultuur in Nederland zaait haat, stelt voormalig VVD-leider en -vice-premier Hans Dijkstal in een vraaggesprek met het AD. De schuld ligt mede bij VVD-fractieleider Van Aartsen, die Dijkstal denigrerend aanduidt als 'il capo'.

Door moslims te stigmatiseren en keer op keer aan te valllen 'kweek je heftige tegenreacties' en haat bij jonge moslims voor blanke Nederlanders, aldus de VVD'er.

Dijkstal haalt hard uit naar zijn partijgenoten en leiders van andere politieke partijen. Hij noemt PvdA'er Bos en CDA'er Verhagen 'incompetente fractieleiders'.

Van Aartsen krijgt stevige kritiek vanwege de ruimte die hij geeft aan de 'machopraat' van de VVD-hardliners Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali. De suggestie van partijgenoot en staatssecretaris Rita Verdonk (Vreemdelingzaken en Integratie) om vignetten in te voeren die aangeven in hoeverre allochtonen zijn geďntegreerd, vindt de voormalige VVD-lijsttrekker eng en doet hem aan de Tweede Wereldoorlog denken. ,,Het begint verdacht veel op de jodenster te lijken.'' Dijkstal heeft echter weinig illusies dat zijn kritiek een verandering in de VVD teweeg zal brengen.


Bron: Algmeen Dagblad 07/06/04

Isaac
07-06-04, 07:15
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

nard
07-06-04, 07:53
Kijk eens aan, daar hebben we dat politiek correcte populaire kipje zonder kop ook weer eens...
Het begon al lang te duren.

En de pers besteedt er nog aandacht aan ook.

Ik vraag me wel eens af, zijn er in de communicatiewetenschap standaarden voor rustperiodes?
Ik bedoel wat we zo vaak zien gebeurt hier weer: Dijkstal heeft van de kiezer twee jaar geleden een klap voor zijn kop gehad. Vervolgens is hij even rustig geweest. En ..... ja hoor! daar is ie weer.

Is er voor zo'n stilte periode een bepaalde standaard?
Dijkstal moet vast gedacht hebben; "Nu kan het wel weer, "ze" (16 miljoen) zijn vast vergeten hoe ik met mijn vette glimlach straal voor gek stond samen met maatje Melkert".

Overigens van die incompetentie van Wouter Bos heeft hij gelijk in, alleen raar dat hij dat nooit van Melkert heeft gezegd.

Dawud
07-06-04, 08:03
De huidige politieke cultuur in Nederland zaait haat

De wereld om zijn kop!

Shaheed
07-06-04, 08:27
Geplaatst door Zwarte Schaap

Door moslims te stigmatiseren en keer op keer aan te valllen 'kweek je heftige tegenreacties' en haat bij jonge moslims voor blanke Nederlanders, aldus de VVD'er.





Zou hij op maroc.nl mijn stukjes hebben gelezen?

nl-x
07-06-04, 08:38
Geplaatst door nard
Kijk eens aan, daar hebben we dat politiek correcte populaire kipje zonder kop ook weer eens...
Het begon al lang te duren.

En de pers besteedt er nog aandacht aan ook.

Ik vraag me wel eens af, zijn er in de communicatiewetenschap standaarden voor rustperiodes?
Ik bedoel wat we zo vaak zien gebeurt hier weer: Dijkstal heeft van de kiezer twee jaar geleden een klap voor zijn kop gehad. Vervolgens is hij even rustig geweest. En ..... ja hoor! daar is ie weer.

Is er voor zo'n stilte periode een bepaalde standaard?
Dijkstal moet vast gedacht hebben; "Nu kan het wel weer, "ze" (16 miljoen) zijn vast vergeten hoe ik met mijn vette glimlach straal voor gek stond samen met maatje Melkert".

Overigens van die incompetentie van Wouter Bos heeft hij gelijk in, alleen raar dat hij dat nooit van Melkert heeft gezegd.
Wat een prachtige Pavlof reactie

nard
07-06-04, 08:52
Geplaatst door nl-x
Wat een prachtige Pavlof reactie

Van Dijkstal?

Inderdaad .....
;)

Tomas
07-06-04, 08:52
Geplaatst door nl-x
Wat een prachtige Pavlof reactie

Heel herkenbaar, niet?

Tomas
07-06-04, 08:57
Geplaatst door nard
Van Dijkstal?

Inderdaad .....
;)

Dat ie de partijleiders van de andere partijen incompetent noetm wel, ja.

nard
07-06-04, 09:07
Geplaatst door Tomas
Dat ie de partijleiders van de andere partijen incompetent noetm wel, ja.

Lekker selectief geheugen heb jij.

Vergeten hoe hij er twee jaar geleden bijzat toen het er écht op aankwam? Toen er écht politiek geknokt moest worden om de gunst van het gepeupel? Toen in die ondeelbare verrukkelijke maar zeer korte tijdsspanne tot schrik van de pluche-bewoners de mening van het volk er opeens weer toe deed?

Hij heeft bij mijn weten nog nooit zo vet geglommen als toen, maar er kwam geen zinnig woord meer uit. Melkert probeerde t nog (was ook wel humor trouwens), maar Dijkstal zat alleen maar te zitten.

Het spijt me, ik voel slechts geringschatting voor deze regent die de begrippen tolerantie en democratie totaal heeft uitgekauwd, slechts in woorden.

Tomas
07-06-04, 09:11
Geplaatst door nard
Lekker selectief geheugen heb jij.


Ik begrijp het wel hoor waarom je nou opeens het verleden aanhaalt en je niet meer houdt aan het onderwerp.

nard
07-06-04, 09:14
Geplaatst door Tomas
Ik begrijp het wel hoor waarom je nou opeens het verleden aanhaalt en je niet meer houdt aan het onderwerp.

Prettig voor je.
Van harte gegund.



PS. ik hou me wel aan het onderwerp: Ken Dijkstal in het verleden en dit bericht past keurig in het geheel.
Hij heeft gewoon ongelijk, zeker als je hem zelf plaatst in zijn historisch context. Ik vind het zelfs ongepast dat hij nu op deze wijze de publiciteit zoekt.
Dan heb ik het nog geeneens over de incorrecte aanhaling van zaken: Dijkstal wekt de verkeerde indruk. Nederlanders stigmatiseren moslims, daarom vragen we om een reactie. De werkelijkheid is anders; een min of meer selecte groep moslims ageert tegen de westerse maatschappij, Nederlanders zien de problemen en willen ze oplossen, waardoor deze moslims gaan lopen gillen dat ze gestigmatiseerd worden.En mogelijk komen er reacties.

Laat staan de parallel naar de Jodenster, daar begin ik maar geeneens over .....

Tomas
07-06-04, 09:20
Geplaatst door nard
PS. ik hou me wel aan het onderwerp: Ken Dijkstal in het verleden en dit bericht past keurig in het geheel.

Even om je slectieve geheugen op te frissen: mijn reactie sloeg op de pavlov reacties die in Dijkstal's stukje stonden. Ach, misschien is het ook allemaal gewoon te ingewikkeld voor je.


Hij heeft gewoon ongelijk, zeker als je hem zelf plaatst in zijn historisch context.

Iemands mening kan je wel verklaren door de persoon zelf in een historische context te plaatsen, maar daarmee zeg je niks over de juistheid ervan.


Ik vind het zelfs ongepast dat hij nu op deze wijze de publiciteit brengt.

Jingen, het interesseert echt niemand ene ruk wie jij nu wel of niet in de publiciteit wilt hebben. Wen er nou maar aan dat dat gewoon voldongen feiten zijn en lef er mee.


Laat staan de parallel naar de Jodenster, daar begin ik maar geeneens over .....

Parallelen trekken met WO2 is bij iedereen even populair merk ik. En het afkeuren daarvan is ook even populair. Parallelen trekken is sowieso eigenlijk alleenmaar succesvol bij gelijkgestemden merk ik.

nard
07-06-04, 09:23
Excuus. Kleine toevoeging er tussen gedaan.

Tomas
07-06-04, 09:25
Geplaatst door nard
Excuus. Kleine toevoeging er tussen gedaan.

Ik heb je voorlopig alweer genoeg aandacht gegeven.

nard
07-06-04, 09:27
Geplaatst door Tomas
[B]Even om je slectieve geheugen op te frissen: mijn reactie sloeg op de pavlov reacties die in Dijkstal's stukje stonden. Ach, misschien is het ook allemaal gewoon te ingewikkeld voor je.


Heb het punt. :)
Dat Dijkstal ook Pavlov-reacties vertoont, kan ik me bij aansluiten.



Iemands mening kan je wel verklaren door de persoon zelf in een historische context te plaatsen, maar daarmee zeg je niks over de juistheid ervan.


Jawel, dat kan wel. Omdat het hier over zaken gaan die sterk politiek gekleurd zijn en dus mede afhangen van de boodschapper.



Jingen, het interesseert echt niemand ene ruk wie jij nu wel of niet in de publiciteit wilt hebben. Wen er nou maar aan dat dat gewoon voldongen feiten zijn en lef er mee.


Het interesseert mij helemaal geen ene ruk wie zich voor mij interesseert. Ik maak er gewoon een opmerking over. So what?
Overigens betwijfel ik je punt.



Parallelen trekken met WO2 is bij iedereen even populair merk ik. En het afkeuren daarvan is ook even populair. Parallelen trekken is sowieso eigenlijk alleenmaar succesvol bij gelijkgestemden merk ik.

Leuke dooddoener. Wie maakte er ook al weer een opmerking over inhoudelijk reageren????

nard
07-06-04, 09:31
Geplaatst door Tomas
Ik heb je voorlopig alweer genoeg aandacht gegeven.

Bijzonder verrijkend.

Ik smacht naar meer.... :schrik:

nl-x
07-06-04, 09:33
Zeg (woord)grappenmakers. Wil iemand even uitleggen hoe Pavlof en reactietijden van 2 jaren samengaan? :bril:

freya
07-06-04, 09:35
Geplaatst door nard

Toen er écht politiek geknokt moest worden om de gunst van het gepeupel?

Ah je beseft dus wel dat de hele islam hetze niks met evenwichtige politieke overtuiging te maken heeft, maar alles met goedkoop stemmetjes winnen.

nard
07-06-04, 09:36
Geplaatst door nl-x
Zeg (woord)grappenmakers. Wil iemand even uitleggen hoe Pavlof en reactietijden van 2 jaren samengaan? :bril:

Een Pavlov-reactie zou neurofysiologisch gezien na twee jaar weer weg moeten zijn.
Dus is er hier geen sprake van Pavlov??
;)

freya
07-06-04, 09:41
Ik vind het top van Dijstal dat hij zijn mond opendoet.


Ik zat laatst eens op de site van de Nederlandse Volks Unie (voor de dombo's onder ons: dat is het na oorlogse facsistische clubje voor o.a oud NSBers ) te lezen en tot mijn schrik viel het me op dat wat daar staat niet extremer is dan wat je dagelijks in de krant kan lezen :eek:

nard
07-06-04, 09:46
Geplaatst door freya
Ah je beseft dus wel dat de hele islam hetze niks met evenwichtige politieke overtuiging te maken heeft, maar alles met goedkoop stemmetjes winnen.

Nee, je brengt nu twee meningen (waarvan jij dénkt dat het mijn meningen zijn) onterecht met elkaar in verband.

1. Mijn mening dat er in Nederland sprake is van oude regentie (die overigens weer aan vitaliteit wint)
2. Het terecht een punt maken van problemen rond de islam (ik noem het geen hetze)

Stel je gerust, 't zijn inderdaad allebei meningen van mij. Alleen jij gooit de boel door elkaar. Dat is niet correct, in mijn geval.
Ik vind dat er momenteel een stel bewinslieden aan de gang is in Nederland, dat de problemen rond de islam met veel realiteitszin aanpakt. Waarvan wat mij betreft nog niet is vastgesteld of ze regent zijn, omdat ze er nog te kort zijn. Een paar overigens wel; bijv. de Graaf en Brinkhorst zijn old-skool regenten.
Ik vind Balkenende en consorten niet echt bezig zijn met goedkoop zieltjes winnen. Ze zijn zelf slim genoeg om te bedenken dat met de huidige koers die wordt gevaren, de kans op een volgende termijn nihil is. Dus geen goedkoop stemmenwinnen, maar aanpakken en doorpakken.

freya
07-06-04, 10:42
Geplaatst door nard
Ik vind Balkenende en consorten niet echt bezig zijn met goedkoop zieltjes winnen. Ze zijn zelf slim genoeg om te bedenken dat met de huidige koers die wordt gevaren, de kans op een volgende termijn nihil is. Dus geen goedkoop stemmenwinnen, maar aanpakken en doorpakken.

Hun economische maatregelen gaan ze stemmen kosten ja, dus proberen ze wanhopig om weer wat stemmen te winnen met die populistische islam-hetze.

Dat is toch zo klaar als een klontje :rolleyes:

nard
07-06-04, 10:53
Geplaatst door freya
Hun economische maatregelen gaan ze stemmen kosten ja, dus proberen ze wanhopig om weer wat stemmen te winnen met die populistische islam-hetze.

Dat is toch zo klaar als een klontje :rolleyes:

Ja ja, volgens jouw klontje waarschijnlijk wel ...

Wizdom
07-06-04, 11:21
Geplaatst door Isaac
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Harde heelmeesters maken onherstelbare amputaties...

Julien
07-06-04, 11:59
mwa, Dijkstal heeft wel (beetje) gelijk. De politiek is nu de Islam aan het demoniseren, net zoals de politiek Pim Fortuyn aan het demoniseren was. Daar sprak iedereen toch ook schande van?? Hoe de politiek (en vooral VVD en LPF) nu praat over Moslims, is gewoon haatzaaiend.

Politici gedragen zich als columnisten, dat is een slechte zaak. Politici moeten niet demoniseren; columnisten mogen van mij wel van alles roepen en misstanden bij moslims scherp bekritiseren.

taouanza
07-06-04, 12:36
Geplaatst door Julien
mwa, Dijkstal heeft wel (beetje) gelijk. De politiek is nu de Islam aan het demoniseren, net zoals de politiek Pim Fortuyn aan het demoniseren was. Daar sprak iedereen toch ook schande van?? Hoe de politiek (en vooral VVD en LPF) nu praat over Moslims, is gewoon haatzaaiend.

Politici gedragen zich als columnisten, dat is een slechte zaak. Politici moeten niet demoniseren; columnisten mogen van mij wel van alles roepen en misstanden bij moslims scherp bekritiseren.

Zo nu en dan zeg je best wel zinnige dingen.:hihi:

Zwarte Schaap
07-06-04, 12:47
Clash VVD met ex-leider

Van onze politieke redactie


DEN HAAG - Binnen de VVD gaan stemmen op om oud-partijleider Hans Dijkstal te verwijderen uit een commissie die minister Rita Verdonk adviseert over integratie. Aanleiding is de vergelijking die Dijkstal heeft gemaakt tussen de jodenvervolging en Verdonks beleid.

VVD-Kamerlid Geert Wilders meent dat Dijkstal niet langer houdbaar is, 'nu hij het kabinetsbeleid vergelijkt met nazipraktijken'.

Met prinses Máxima en oud-GroenLinks-leider Paul Rosenmöller is Dijkstal lid van de commissie-Pavem (Participatie van vrouwen uit etnische minderheidsgroepen). Vanmiddag zou hij met de commissie in de Amsterdamse gemeenteraad 'een nationale voorhoede' van allochtone vrouwen presenteren, in aanwezigheid van Verdonk.

Dijkstal maakt de gewraakte vergelijking in het Algemeen Dagblad. Hij verwijt de VVD haat te zaaien onder moslims. Fractieleider Jozias van Aartsen noemt hij il capo en hij schaamt zich diep voor Kamerlid Wilders.

Dijkstal waarschuwt tegen Verdonks plannen de mate van integratie van allochtonen te registreren. ''Het begint verdacht veel op de jodenster te lijken.'' De fractieleiders van CDA, Maxime Verhagen, en PvdA, Wouter Bos, zijn 'incompetent'. De politiek deugt niet. ''Moslims worden gestigmatiseerd (..) De haat die sommige jonge islamieten voelen voor blanke Nederlanders, komt daaruit voort.''

Het interview werd afgenomen door twee studenten, aldus Dijkstal in een toelichting. ''Vorige week meldde het AD dat één van hen stage bij de krant liep en dat die het gesprek zou publiceren. Als ik dát had geweten, had ik het een slagje anders geformuleerd. Maar ik sta voor wat ik heb gezegd.''

Dijkstal overweegt niet zijn VVD-lidmaatschap op te zeggen. ''Ik heb dit gezegd omdát ik partijlid ben en bezorgd ben over de koers.''


Bron: Het Parool, 07/06/04

nard
07-06-04, 12:55
Geplaatst door Zwarte Schaap

Met prinses Máxima en oud-GroenLinks-leider Paul Rosenmöller is Dijkstal lid van de commissie-Pavem (Participatie van vrouwen uit etnische minderheidsgroepen). Vanmiddag zou hij met de commissie in de Amsterdamse gemeenteraad 'een nationale voorhoede' van allochtone vrouwen presenteren, in aanwezigheid van Verdonk.


Bron: Het Parool, 07/06/04


Politiek is net voetbal. Als je niet speelt, zit je op de bank.

Alle uitgerangeerde regentjes komen in één of andere commissie terecht, alwaar ze rustig hun politiek-correcte invloed blijven uitoefenen en wachten tot de ijstijd voorbij is.

Is de subsidie voor die Pavem-club nog niet stopgezet trouwens?

taouanza
07-06-04, 12:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Clash VVD met ex-leider

Van onze politieke redactie


DEN HAAG - Binnen de VVD gaan stemmen op om oud-partijleider Hans Dijkstal te verwijderen uit een commissie die minister Rita Verdonk adviseert over integratie. Aanleiding is de vergelijking die Dijkstal heeft gemaakt tussen de jodenvervolging en Verdonks beleid.

VVD-Kamerlid Geert Wilders meent dat Dijkstal niet langer houdbaar is, 'nu hij het kabinetsbeleid vergelijkt met nazipraktijken'.

Met prinses Máxima en oud-GroenLinks-leider Paul Rosenmöller is Dijkstal lid van de commissie-Pavem (Participatie van vrouwen uit etnische minderheidsgroepen). Vanmiddag zou hij met de commissie in de Amsterdamse gemeenteraad 'een nationale voorhoede' van allochtone vrouwen presenteren, in aanwezigheid van Verdonk.

Dijkstal maakt de gewraakte vergelijking in het Algemeen Dagblad. Hij verwijt de VVD haat te zaaien onder moslims. Fractieleider Jozias van Aartsen noemt hij il capo en hij schaamt zich diep voor Kamerlid Wilders.

Dijkstal waarschuwt tegen Verdonks plannen de mate van integratie van allochtonen te registreren. ''Het begint verdacht veel op de jodenster te lijken.'' De fractieleiders van CDA, Maxime Verhagen, en PvdA, Wouter Bos, zijn 'incompetent'. De politiek deugt niet. ''Moslims worden gestigmatiseerd (..) De haat die sommige jonge islamieten voelen voor blanke Nederlanders, komt daaruit voort.''

Het interview werd afgenomen door twee studenten, aldus Dijkstal in een toelichting. ''Vorige week meldde het AD dat één van hen stage bij de krant liep en dat die het gesprek zou publiceren. Als ik dát had geweten, had ik het een slagje anders geformuleerd. Maar ik sta voor wat ik heb gezegd.''

Dijkstal overweegt niet zijn VVD-lidmaatschap op te zeggen. ''Ik heb dit gezegd omdát ik partijlid ben en bezorgd ben over de koers.''


Bron: Het Parool, 07/06/04

Vrijheid van meningsuiting he?:rolleyes:

barfly
07-06-04, 12:59
ROTTERDAM (ANP) - De Nederlandse politiek zaait haat en
criminaliseert allochtonen. Dat zegt VVD-politicus Hans Dijkstal
maandag in een interview met het Algemeen Dagblad.
Het plan van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie)
om vignetten in te voeren die de mate van integratie van
allochtonen aangeven, vindt hij ronduit eng. ,,Het begint verdacht
veel op de jodenster lijken.''
Dijkstal, oud-lijsttrekker, bekritiseert ook de huidige VVD'ers.
,,Onder leiding van 'il capo' Van Aartsen hebben ze voor de harde
lijn gekozen.'' De VVD, waar Wilders en Hirsi Ali voorop gaan in
het debat, ,,zit met de toon en de inhoud op het verkeerde spoor''.
In de politiek ten opzichte van allochtonen voeren
generalisaties de boventoon, zegt Dijkstal. ,,Moslims worden
gestigmatiseerd. Een hele godsdienst wordt aangevallen, hoewel de
meeste moslims gematigde, nette mensen zijn.'' Door keer op keer
deze groep aan te vallen, kweek je een heftige tegenreactie. ,,De
haat die sommige jonge islamieten voelen voor blanke Nederlanders,
komt daaruit ook voort'', aldus Dijkstal.
Hij kritiseert ook Rotterdam, dat migranten wil spreiden door in
bepaalde wijken alleen mensen met een bepaald inkomen toe te laten.
,,Goedkope politiek'' zegt hij over ,,het hek om Rotterdam''.
Mensen moeten accepteren dat de wereld verandert. ,,We zijn een
open samenleving. Allochtonen horen daarbij.''
We moeten niet zeuren als er nog een moskee bij komt. Er zijn
toch ook kerken? ,,Als je moskeeën verbiedt, tast je de Grondwet
aan.'' Hij noemt het ,,van de zotte'' dat CDA-leider Verhagen en
Van Aartsen over elkaar heen buitelen om het boek De weg van de
moslim te verbieden. Wilders pleit zelfs voor sluiting van de
Al-Tahweedmoskee in Amsterdam, waar het boek te koop is. Dijkstal
vindt het onbegrijpelijk dat Kamerleden geen respect voor de
Grondwet hebben.
Wilders noemt het interview van Dijkstal in een reactie ,,dom''.
Volgens hem slaat Dijkstal enorm om zich heen. Het Kamerlid wijst
op excessen die in de islam voorkomen, zoals eerwraak en
verminking. ,,Het is onaanvaardbaar dat je die niet kunt benoemen,
ook voor de meerderheid van de moslims.''
Dijkstal is lid van de commissie-PaVEM, die de participatie van
allochtone vrouwen moet bevorderen. ,,Het is schandelijk dat hij
het kabinetsbeleid vergelijkt met nazi-praktijken'', aldus Wilders.
Volgens hem moet Dijkstal daarom terugtreden uit deze commissie die
de regering adviseert.
VVD-leider Zalm vindt de kritiek van Dijkstal volkomen
onterecht, aldus het AD. Hij betreurt het dat de voormalige
partijleider naar de jodenvervolgingen verwijst. In verband met de
vignetten spreekt Zalm van ,,een groot misverstand''.
VVD-fractievoorzitter Van Aartsen zegt daarover: ,,Ik stuur hem
een briefje met enige fractiestandpunten en mijn speeches, zodat
Dijkstal zich over de feiten kan buigen.''

Wel aardig dat Wilders bepaalde misstanden als onderdeel ziet van de Islam, ik ben het wel met Dijkstal eens je kan best eens schelden op bepaalde bevolking maar ze stelselmatig stigmatiseren is bizar.

Pytaghoras
07-06-04, 13:00
Geplaatst door taouanza
Zo nu en dan zeg je best wel zinnige dingen.:hihi:

En je verdient een vaste plaats bij het lagerhuis. Zo kan je ons elke keer vertellen wie zinnige dingen vertelt.

Hoeveel kritiek heeft VVD van eigen (ex) partijgenoten gehad? VVD'ers zijn de meeste hypocriete mensen die ik ooit heb gezien.
Elke keer als ik Zalm, Hirshi of Wilders zie, krijg ik zin om te kotsen. Kotsmisselijke gare geiten zijn ze.

Ik lust geen zalm meer.

nard
07-06-04, 13:00
Geplaatst door taouanza
Vrijheid van meningsuiting he?:rolleyes:

Nee hoor.
Dat is een verwarrende opmerking.
Vrijheid van meningsuiting geldt voor burgers algemeen.
Niet als je in een commissie zit die op een bepaalde manier verbonden is met, in opdracht werkt van een departement of de regering.

Het is dezelfde discussie als met Pronk; die begon ook op een ongepast moment over een zaak te kakelen. Hij kon mooi vertrekken, omdat hij niet loyaal was.

Het is hetzelfde als die gevangenisdirecteuren een paar maanden geleden. Die horen het beleid van hun minister te steunen, loyaliteit. Ze deden het niet, dus de mochten van Donner vertrekken.

Als (semi-)ambtenaar wordt er niet naar je mening gevraagd, zeker niet in het openbaar, je hoort te doen wat je baas van je vraagt. Eén van de belangrijkste zaken is loyaliteit.

Dus ik vind het een goed idee: Dijkstal mag van mij vertrekken.

Julien
07-06-04, 13:05
Geplaatst door taouanza
Zo nu en dan zeg je best wel zinnige dingen.:hihi:

aight zo nu en dan is Touanza het dus met me eens ;) :lole:

nard
07-06-04, 13:08
Geplaatst door Julien
aight zo nu en dan is Touanza het dus met me eens ;) :lole:

Hm, :traan1: wat heb jij wat ik niet heb?

toch niet je franse charme, hoop ik ....

Julien
07-06-04, 13:13
Geplaatst door nard
Hm, :traan1: wat heb jij wat ik niet heb?

toch niet je franse charme, hoop ik ....

hahah :duim:

chiloh
07-06-04, 13:19
Geplaatst door nard
Kijk eens aan, daar hebben we dat politiek correcte populaire kipje zonder kop ook weer eens...
Het begon al lang te duren.

En de pers besteedt er nog aandacht aan ook.

Ik vraag me wel eens af, zijn er in de communicatiewetenschap standaarden voor rustperiodes?
Ik bedoel wat we zo vaak zien gebeurt hier weer: Dijkstal heeft van de kiezer twee jaar geleden een klap voor zijn kop gehad. Vervolgens is hij even rustig geweest. En ..... ja hoor! daar is ie weer.

Is er voor zo'n stilte periode een bepaalde standaard?
Dijkstal moet vast gedacht hebben; "Nu kan het wel weer, "ze" (16 miljoen) zijn vast vergeten hoe ik met mijn vette glimlach straal voor gek stond samen met maatje Melkert".

Overigens van die incompetentie van Wouter Bos heeft hij gelijk in, alleen raar dat hij dat nooit van Melkert heeft gezegd.

ik denk dat je liever hirshi ali als een spreekbuis hebt dan die dijkstal..

Tomas
07-06-04, 13:27
Ik vind dit wel weer een voorbeeld dat de VVD de meest schizofrene partij van Nederland is. Altijd al geweest. Het is een partij die zowel oer-conservatien in haar gelederen heeft als extreme liberalen. Wat die twee toch altijd met elkaar hebben is mij een raadsel. Het lijkt mij veel handiger als de liberalen de VVD overlaten aan de oer-conservatieven en zelf naar D66 overstappen. En verander VVD van naam.

drbouka
07-06-04, 13:31
Geplaatst door nard
Nee hoor.
Dat is een verwarrende opmerking.
Vrijheid van meningsuiting geldt voor burgers algemeen.
Niet als je in een commissie zit die op een bepaalde manier verbonden is met, in opdracht werkt van een departement of de regering.

Hirshi, Wilders uit de kamer dan maar?


Het is dezelfde discussie als met Pronk; die begon ook op een ongepast moment over een zaak te kakelen. Hij kon mooi vertrekken, omdat hij niet loyaal was.

Het is hetzelfde als die gevangenisdirecteuren een paar maanden geleden. Die horen het beleid van hun minister te steunen, loyaliteit. Ze deden het niet, dus de mochten van Donner vertrekken.

Als (semi-)ambtenaar wordt er niet naar je mening gevraagd, zeker niet in het openbaar, je hoort te doen wat je baas van je vraagt. Eén van de belangrijkste zaken is loyaliteit.

Dus ik vind het een goed idee: Dijkstal mag van mij vertrekken.

Verbazingwekkend hoe mensen hopen woorden kunnen produceren zonder echt wat te zeggen. Blijkbaar heeft Dijkstal gelijk want nergens, echt nergens, zie ik je zijn stelling weerleggen.

Isaac
07-06-04, 13:33
Geplaatst door freya
Ah je beseft dus wel dat de hele islam hetze niks met evenwichtige politieke overtuiging te maken heeft, maar alles met goedkoop stemmetjes winnen.

Probeer jij uberhaupt wel ooit jezelf in te leven in een ander?

Tomas
07-06-04, 13:33
Zo Nard, je trekt weer een heel nieuw blik prikker open.

nard
07-06-04, 13:38
Geplaatst door Tomas
Zo Nard, je trekt weer een heel nieuw blik prikker open.

Ehh, ik weet niet goed hoe ik dat moet interpreteren eigenlijk ...

:argwaan:


Ze springen mij te makkelijk met een-lijners in de lopende discussie in. Niet echt newbie's dus.
Makkelijk kans dat het bestaande prikkers zijn, die even een nieuw accountje aanmaken of reserv hebben of zo.

nl-x
07-06-04, 13:51
`Whohaha! Look out Dijkstal... Boogie man Wilde Wilders is gonna get ya!'

Onze wannebe-blond pittbulltje sikt alles wat mn niet aanstaat. "Bek houwe, of ik pak je."

Of je m nou de dood toewenst op een forum, of dat je m vergelijkt met een nazi.


... De nazi dat ie is ...

drbouka
07-06-04, 13:56
Geplaatst door nard
Ehh, ik weet niet goed hoe ik dat moet interpreteren eigenlijk ...

:argwaan:


Ze springen mij te makkelijk met een-lijners in de lopende discussie in. Niet echt newbie's dus.
Makkelijk kans dat het bestaande prikkers zijn, die even een nieuw accountje aanmaken of reserv hebben of zo.

Zou best kunnen, maar daar hebben we het niet over (zucht). Met een eenlijner heb ik meer gezegd dan jij in deze hele draad.
Take II: weerleg zijn stelling eens. Als voorschotje: hoe komt het dat er zoveel meer hoofddoeken in het straatbeeld zijn dan 5 jaar geleden.

nard
07-06-04, 14:01
Geplaatst door drbouka
[B]Zou best kunnen, maar daar hebben we het niet over (zucht).


Lieve pop, jij niet, maar ik wel. Kom eerst maar voor de dag, praten we daarna verder.



Met een eenlijner heb ik meer gezegd dan jij in deze hele draad.


;)
En mijn mondhoeken trillen wederom.

Immers de eenlijner ....


drbouka
Hirshi, Wilders uit de kamer dan maar?


....getuigt van diep inzicht in het Nederlandse bestel en van een heerlijke dosis humor.

Julien
07-06-04, 14:13
Geplaatst door nl-x
`Whohaha! Look out Dijkstal... Boogie man Wilde Wilders is gonna get ya!'

Onze wannebe-blond pittbulltje sikt alles wat mn niet aanstaat. "Bek houwe, of ik pak je."

Of je m nou de dood toewenst op een forum, of dat je m vergelijkt met een nazi.


... De nazi dat ie is ...

die arme farid toch :D .. je geeft hem teveel eer door Dijkstal met hem te vergelijken.

drbouka
07-06-04, 14:25
Geplaatst door nard
Lieve pop, jij niet, maar ik wel. Kom eerst maar voor de dag, praten we daarna verder.

Drbouka, aangenaam.


;)
En mijn mondhoeken trillen wederom.

Immers de eenlijner ....


....getuigt van diep inzicht in het Nederlandse bestel en van een heerlijke dosis humor.

Laat het Nederlands bestel waar het is. Als daar discussie over mogelijk is, dan graag in een andere draad.
Ga me aub niet dwingen de bergen aan citaten te plaatsen van o.a. mr en mevr die bij-nader-inzien 'op persoonlijke titel' geopperd of teruggenomen zijn.

En laat je antwoord nu maar zitten, want dit zegt genoeg

nard
07-06-04, 16:10
Geplaatst door drbouka

Ga me aub niet dwingen de bergen aan citaten te plaatsen van o.a. mr en mevr die bij-nader-inzien 'op persoonlijke titel' geopperd of teruggenomen zijn.

En laat je antwoord nu maar zitten, want dit zegt genoeg [/B]


Wie zegt dat ik van plan was op die loze giller te gaan? :)

Zwarte Schaap
07-06-04, 18:06
Geplaatst door nard
Wie zegt dat ik van plan was op die loze giller te gaan? :)

Goedkope uitvlucht, het is duidelijk te zien dat je niets zinnings te melden hebt.

nard
07-06-04, 18:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Goedkope uitvlucht, het is duidelijk te zien dat je niets zinnings te melden hebt.

Huppakee, nog zo een ..... Roept lekker makkelijk he?

Even lezen, krasse knar, ik heb mijn zaken al gemeld, eerder in de draad.

:)

Zwarte Schaap
07-06-04, 18:13
Geplaatst door nard
Huppakee, nog zo een ..... Roept lekker makkelijk he?

Even lezen, krasse knar, ik heb mij zaken al gemeld, eerder in de draad.

:)


Hap hap hap..........................alleen lucht.

nard
07-06-04, 20:05
Verdonk : Dijkstal moet inbinden

Minister Verdonk van Integratie en Vreemdelingenzaken eist dat oud-minister Dijkstal (beiden VVD) zijn uitspraken over haar beleid terugneemt, anders onderneemt zij actie . Dijkstal vindt haar voorstel om met een vignet de mate van inburgering bij allochtonen aan te geven "eng". Het doet hem denken aan de jodenster, zegt hij in een interview in het Algemeen Dagblad.

Geraakt
Verdonk is "verrast" en "geraakt" door de uitspraken van haar partijgenoot. Volgens de minister weet Dijkstal niet waar hij het over heeft. Ze wil een wetenschappelijke methode invoeren waarmee de mate van integratie van allochtonen in Nederland kan worden vastgesteld. Volgens haar heeft dat niets te maken met vignetten.

Dijkstal is lid van van de commissie PaVEM, die werkt aan de emanicipatie en participatie van allochtone vrouwen. Die commissie had vanmiddag een gesprek met Verdonk. Verdonk wil een tweede gesprek met Dijkstal en overweegt andere maatregelen als hij zijn woorden niet inslikt . Het is nog onduidelijk welke maatregelen zij wil nemen.

Dom
Kamerlid Wilders noemt het interview van Dijkstal "dom". Volgens hem slaat Dijkstal enorm om zich heen. "Het is schandelijk dat hij het kabinetsbeleid vergelijkt met nazi-praktijken", aldus Wilders. Volgens hem moet Dijkstal daarom terugtreden uit de PaVEM-commissie. Die commissie valt onder de verantwoordelijkheid van minister De Geus van Sociale Zaken.

Eerder dit jaar botste de minister met Jan Pronk, voorzitter van de federatie Vluchtelingenorganisaties. De oud-PvdA-minister vond dat Verdonk uitgeprocedeerde asielzoekers "deporteert". Daarop wilde de minister niet meer met Pronk spreken.

De oud-VVD-leider stelt dat de politieke cultuur er debet aan is dat bij allochtonen haat ontstaat jegens blanken. Hij acht dat mede de schuld van de VVD.

Incompetent
Verder verwijt hij fractieleider Van Aartsen dat hij fractiegenoten Wilders en Hirsi Ali te veel ruimte geeft. De fractieleiders Verhagen (CDA) en Bos (PvdA) vindt hij incompetent.

Binnen de VVD is de kritiek van Dijkstal niet goed gevallen. VVD-minister Zalm betreurt de kritiek van Dijkstal. De verwijzing van Dijkstal naar de jodenvervolging vanwege het vignet, noemt Zalm onterecht. "Dat is een groot misverstand", aldus de minister. Fractieleider Van Aartsen wil Dijkstal graag de feiten bijbrengen. "Ik stuur hem een briefje met enige fractiestandpunten en mijn speeches, zodat Dijkstal zich over de feiten kan buigen."


Als het een béétje meezit, krijgt t muisje een staartje.....

De neuzen gaan binnen de VVD in ieder geval dezelfde kant op.
Nu nog binnen het kabinet. Even afwachten of de Geus zich mengt in deze kwestie.

Misschien wordt het tijd (na verschillende incidenten die ik al noemde) dat de regentenkliek eens duidelijk wordt gemaakt dat zij, wanneer zijn (semi-)ambtenaar zijn, gewoon hebben uit te voeren wat er van hen gevraagd wordt.
Mogelijk is het verstandig dat onze minister-president even een paar piketpaaltjes slaat.
De tijd dat iedereen mocht meeklessebessen en politiek correct mocht traineren wanneer t hem of haar uitkwam is voorbij. En terecht.
Er zijn in de bovenste echelons maar een paar groepen te benoemen die een openlijke mening mogen ventileren (zéker in heikele debatten); het kabinet, de Tweede Kamer, de Eerste Kamer en waar nodig apart benoemde specifieke enquete- en onderzoekscommissies. En verder het maatschappelijk middenveld via de geëigende wegen.

De Vierde Macht ((semi-)ambtenarij) waaronder Pronk, Rosenmuller, topambtenaren, directeuren van gevangenissen en in deze kwestie Dijkstal moeten hun kakel houden. Wanneer accepteren ze 't nou eens?
Een aantal mensen schijnt daar nog niet aan te willen.

Tomas
07-06-04, 20:09
Geplaatst door nard
Als het een béétje meezit, krijgt t muisje een staartje.....

De neuzen gaan binnen de VVD in ieder geval dezelfde kant op.
Nu nog binnen het kabinet. Even afwachten of de Geus zich mengt in deze kwestie.

Misschien wordt het tijd (na verschillende incidenten die ik al noemde) dat de regentenkliek eens duidelijk wordt gemaakt dat zij, wanneer zijn (semi-)ambtenaar zijn, gewoon hebben uit te voeren wat er van hen gevraagd wordt.
Mogelijk is het verstandig dat onze minister-president even een paar piketpaaltjes slaat.
De tijd dat iedereen mocht meeklessebessen en politiek correct mocht traineren wanneer t hem of haar uitkwam is voorbij. En terecht.
Er zijn in de bovenste echelons maar een paar groepen te benoemen die een openlijke mening mogen ventileren (zéker in heikele debatten); het kabinet, de Tweede Kamer, de Eerste Kamer en waar nodig apart benoemde specifieke enquete- en onderzoekscommissies. En verder het maatschappelijk middenveld via de geëigende wegen.

De Vierde Macht ((semi-)ambtenarij) waaronder Pronk, Rosenmuller, topambtenaren, directeuren van gevangenissen en in deze kwestie Dijkstal moeten hun kakel houden. Wanneer accepteren ze 't nou eens?
Een aantal mensen schijnt daar nog niet aan te willen.

Tjezus Nard, door een noodlottige geboortedatum ben je een prachtige carriere als nsb-er misgelopen.

nard
07-06-04, 20:10
Geplaatst door Tomas
Tjezus Nard, door een noodlottige geboortedatum ben je een prachtige carriere als nsb-er misgelopen.

Ik sta steeds weer paf van de kwaliteit van je bijdragen.

;)

Zwarte Schaap
07-06-04, 21:05
Zometeen op Nova gaat men hier verder op in. Een reactie van VVD'er de Grave.

angkor
07-06-04, 23:14
Eindelijk iemand uit de VVD die zijn mond open durft te doen. Ik heb bewondering voor de moed van Dijkstal om , zij het ook enigszins doorslaand, eens fors tegengas te geven op wat er de laatste jaren aan het rotten is in diverse politieke hooibergen.

Regelmatig rijzen mijn haren te berge als ik lees wat in ultra-rechtse, rechtse en zelfs in linkse hoeken voor populistische rotzooi gepubliceerd wordt, vaak onder het mom van wetenschappelijkheid.

Na de opkomst en de terechte ondergang van het verschijnsel Fortuyn buitelen politici uit alle geledingen over elkaar heen om maar in het gevlei te kunnen komen van de gemiddelde provinciaal van wie ze menen hun stem te moeten krijgen.

Van enige intelligente benadering is in mijlen in de omtrek niets meer te bekennen. Precies zoals het wicht Ebru aangeeft: We leven nu eenmaal in het tijdperk van: je bent voor of tegen. Nuances bestaan niet meer.

Het machtigste land ter wereld wordt geregeerd door een notoire zwakzinnige die zijn gesel uit naam van zijn door hem zelf bedachte en bestuurde god over de wereld meent te kunnen leggen. Geflankeerd door de slager van de 21ste eeuw Sharon die meent veilig mee te kunnen rijden in zijn zijspan.

Lieden als Verhagen, Eurlings, Wilders, Hirsi Ali, van Aartsen, Zalm, de Winter, Ephimenco en nog zo wat eencelligen kwaken hun goedkope holle frasen door het land. Ze ontmoeten helaas vrijwel geen onderbouwde tegenspraak.
Het lijkt wel alsof iedereen met nog een beetje hersenen verlamd zitten toe te kijken hoe de hele boel tegen elkaar opgezet wordt.

Met Fortuyn dacht de zwijgende meerderheid een stem te krijgen, en het restant van dit gereutel tiranniseert momenteel het maatschappelijk en politiek gebeuren van alle dag.

Bruggen bouwen: van waar naar waar dan toch. En hoe doe je dat nog in een wereld waar de waan van de dag voorschrijft dat je zelf altijd gelijk hebt en je geen enkele boodschap meer hoeft te hebben aan de ander.

Ik beschouw dit hele tijdperk als "de onderste steen" die eindelijk boven moet komen. We maken, inclusief de tweede wereldoorlog, waarschijnlijk het ergste mee, wat in het menselijk brein uitgebroed kon worden.
En daarom geloof ik ook dat het "eindig" zal blijken te zijn, en dat al dit
onmenselijke gedrag zal eindigen op de bodem van de geschiedenis, waarna zich een betere mens uit de as kan verheffen.
Een mens die zich realiseert dat hij zonder zijn medemens helemaal geen mens meer is.

angkor.

Orakel
07-06-04, 23:47
Geplaatst door angkor
Eindelijk iemand uit de VVD die zijn mond open durft te doen. Ik heb bewondering voor de moed van Dijkstal om , zij het ook enigszins doorslaand, eens fors tegengas te geven op wat er de laatste jaren aan het rotten is in diverse politieke hooibergen.

Regelmatig rijzen mijn haren te berge als ik lees wat in ultra-rechtse, rechtse en zelfs in linkse hoeken voor populistische rotzooi gepubliceerd wordt, vaak onder het mom van wetenschappelijkheid.

Na de opkomst en de terechte ondergang van het verschijnsel Fortuyn buitelen politici uit alle geledingen over elkaar heen om maar in het gevlei te kunnen komen van de gemiddelde provinciaal van wie ze menen hun stem te moeten krijgen.

Van enige intelligente benadering is in mijlen in de omtrek niets meer te bekennen. Precies zoals het wicht Ebru aangeeft: We leven nu eenmaal in het tijdperk van: je bent voor of tegen. Nuances bestaan niet meer.

Het machtigste land ter wereld wordt geregeerd door een notoire zwakzinnige die zijn gesel uit naam van zijn door hem zelf bedachte en bestuurde god over de wereld meent te kunnen leggen. Geflankeerd door de slager van de 21ste eeuw Sharon die meent veilig mee te kunnen rijden in zijn zijspan.

Lieden als Verhagen, Eurlings, Wilders, Hirsi Ali, van Aartsen, Zalm, de Winter, Ephimenco en nog zo wat eencelligen kwaken hun goedkope holle frasen door het land. Ze ontmoeten helaas vrijwel geen onderbouwde tegenspraak.
Het lijkt wel alsof iedereen met nog een beetje hersenen verlamd zitten toe te kijken hoe de hele boel tegen elkaar opgezet wordt.

Met Fortuyn dacht de zwijgende meerderheid een stem te krijgen, en het restant van dit gereutel tiranniseert momenteel het maatschappelijk en politiek gebeuren van alle dag.

Bruggen bouwen: van waar naar waar dan toch. En hoe doe je dat nog in een wereld waar de waan van de dag voorschrijft dat je zelf altijd gelijk hebt en je geen enkele boodschap meer hoeft te hebben aan de ander.

Ik beschouw dit hele tijdperk als "de onderste steen" die eindelijk boven moet komen. We maken, inclusief de tweede wereldoorlog, waarschijnlijk het ergste mee, wat in het menselijk brein uitgebroed kon worden.
En daarom geloof ik ook dat het "eindig" zal blijken te zijn, en dat al dit
onmenselijke gedrag zal eindigen op de bodem van de geschiedenis, waarna zich een betere mens uit de as kan verheffen.
Een mens die zich realiseert dat hij zonder zijn medemens helemaal geen mens meer is.

angkor.

Bloody hell! :duim:

Ron Haleber
08-06-04, 08:35
Volgens mij schrijft angkor hier voor het eerst op dit pb een goede politieke column. Ik vind dat deze de plek van een apart topic verdient... Daarom maak ik een nieuw topic aan:


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1374699#post1374699


Misschien doen we angkor recht door op dit nieuwe topic op zijn visie met reacties te reageren!

:jumping: