PDA

Bekijk Volledige Versie : geloofsfanatiekelingen zijn weer bezig in Indonesie



Julien
07-06-04, 19:29
Kerken in Indonesië aangevallen
Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 7 juni 2004 @ 13:31


In Indonesië zijn even buiten de hoofdstad Jakarta vier kerkgebouwen aangevallen door moslims. De gebouwen werden beschadigd, maar de kerkgangers werden grotendeels ongemoeid gelaten. Er zouden inmiddels vier verdachten zijn gearresteerd.

De aangevallen kerken behoren tot de zogenoemde 'wilde kerken'. Dat zijn kerken die zonder toestemming zijn opgericht, meestal in bedrijfs- of winkelpanden. Christenen beklagen zich al langer dat het hen onmogelijk wordt gemaakt om nieuwe kerken te bouwen.

In Indonesië is 85% van de bevolking islamitisch en een minderheid van 8% christelijk. Moslimorganisaties beschuldigen de christenen van 'agressieve' missie-activiteiten en vragen zich bovendien af wat het nut is van kerken in door moslims gedomineerde regio's.

waar slaat dat weer op?

Dawud
07-06-04, 19:35
Moslimorganisaties beschuldigen de christenen van 'agressieve' missie-activiteiten en vragen zich bovendien af wat het nut is van kerken in door moslims gedomineerde regio's.

Sommige Moslims kunnen blijkbaar niet uit staan dat mensen inzien dat islam doodspoor is, en Jezus niet.

peyote
07-06-04, 20:48
Geplaatst door Julien
De aangevallen kerken behoren tot de zogenoemde 'wilde kerken'. Dat zijn kerken die zonder toestemming zijn opgericht, meestal in bedrijfs- of winkelpanden. Christenen beklagen zich al langer dat het hen onmogelijk wordt gemaakt om nieuwe kerken te bouwen.
Dit is toch normaal in een moslim staat? Dhimmis mogen daar geen kerken of synagogen bouwen, verbouwen of herstellen.

Robbedoes
08-06-04, 21:47
Als dan meerdere Nederlanders de minaretten van een R'damse moskee te hoog vinden zijn ze racistisch en moslimhaters. Hoe heten deze moslims dan?

mvitlongue
08-06-04, 22:29
Geen idee, maar God straft met vulkaanuitbarstingen.

Al Sawt
08-06-04, 22:52
Geplaatst door peyote
Dit is toch normaal in een moslim staat? Dhimmis mogen daar geen kerken of synagogen bouwen, verbouwen of herstellen. Maar toch zijn de Islamitische landen prop vol met kerken en synagogen.

Best wel vreemd?

Al Sawt
08-06-04, 22:54
Geplaatst door Robbedoes
Als dan meerdere Nederlanders de minaretten van een R'damse moskee te hoog vinden zijn ze racistisch en moslimhaters. Hoe heten deze moslims dan? Ze zijn geen haar beter of slechter dan hun Rotterdamse geestverwanten.

Ze proberen net als hun Rotterdamse geestverwante, hun identiteit angstvallig te bewaren.

nl-x
09-06-04, 01:27
Geplaatst door Robbedoes
Als dan meerdere Nederlanders de minaretten van een R'damse moskee te hoog vinden zijn ze racistisch en moslimhaters. Hoe heten deze moslims dan?
Racistisch en Christenhaters...

Nou is de vraag... Hoe heet jij?

Robbedoes
09-06-04, 10:49
Mij kun je een realist, en sinds ca. 2 jaar gematigd nationalist noemen. Sinds veel Marokkanen en moslims ageren tegen mijn westerse wereld, en aanslagen plegen zoals op Bali, in Istanbul en in Madrid ben ik mij sterk bewust geworden van het heerlijke van ons lage landje en de westerse wereld.

Zodra de islam in west Europa zich gewoon assimileert in de westerse wereld zal ik geen enkele moeite hebben met die islam. En met assimilatie van de islam bedoel ik dat zij niet meer alleen gericht zijn op de Arabische wereld, dat in de moskees in de hier geldende taal gepreekt wordt, dat de islam hier niet anti-westers gepredikt wordt maar juist dat eenieder als westerling mag gaan leven.