PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Dit Duitse team ontbeert bijna alles'



barneveld
07-06-04, 22:30
'Dit Duitse team ontbeert bijna alles'



Een halve eeuw na het Wonder van Bern werd een vertrouwenwekkende prestatie van Duitsland verwacht. Het werd in Kaiserslautern een blamage, die herinneringen oproept aan het EK van vier jaar terug. Toen verdween die Mannschaft na een erbarmelijk toernooi roemloos van het Europese podium.
Na de 2-0 oefennederlaag tegen het gehavende Hongarije is er geen twijfel meer: na de groepsfase is het EK wat Duitsland betreft voorbij. De tickets voor de terugreis uit Portugal kunnen al geboekt worden.

Althans volgens Rainer Holzschuh, bij het gerenommeerde Duitse blad Kicker werkzaam als chef redactie. 'Dit Duitse team ontbeert bijna alles wat in het voetbal het verschil maakt: een solide, tactisch onderlegde verdediging met zweikampfstarke, snelle centrale verdedigers; een creatief middenveld dat in een hoog tempo de spitsen aan het werk kan zetten; aanvallers, die hun tegenstander voorbij kunnen gaan en in de kleine ruimte voor gevaar kunnen zorgen. En zijkanten (...), die de achterlijn kunnen halen en een voorzet kunnen geven.'

Zo, daar kan Rudi Völler het mee doen. De bondscoach laat zich echter niet van zijn stuk brengen en probeert de gemoederen te bedaren. Maak je niet te druk, slaap rustig, het komt allemaal goed, zo houdt hij vol. 'Op het EK tellen wedstrijden in de voorbereiding niet.'

Lothar Matthäus, Duits recordinternational en tegenwoordig bondscoach van Hongarije, is normaal gesproken niet vies van het opstoken van vuurtjes. Maar nu valt hij zijn oude Mannschaft-makker bij. 'We moeten niet te veel waarde hechten aan het resultaat. In deze groep zit kwaliteit.' Ook keeper Oliver Kahn deed mee in het relativeren. 'We moeten deze nederlaag niet dramatiseren'.

Eén Duitse international sprak zondag zelfs van ein geiles Gefühl. Zijn naam? Lukas Podolski, die tegen Hongarije zijn eerste interland speelde. Was dat niet die aanvaller die door Völler naar voren was geschoven als mogelijk Geheimwaffe?

:duits: :duits: :duits: :duits: :duits:

:duits: :duits: :duits:
:duits: :duits: :duits: :duits: :duits:

:duits: :duits: :duits: :duits:

barfly
07-06-04, 22:42
Ik ga er van uit dat Duitsland ongenadig wordt verslagen.

Isaac
07-06-04, 22:47
Geplaatst door barfly
Ik ga er van uit dat Duitsland ongenadig wordt verslagen.

Maar niet door Nederland. :tranen:

Bofko
07-06-04, 22:48
Geplaatst door barfly
Ik ga er van uit dat Duitsland ongenadig wordt verslagen.

Yep. Net zoals in de 1e en 2e wereldoorlog.

barneveld
07-06-04, 22:50
Geplaatst door Bofko
Yep. Net zoals in de 1e en 2e wereldoorlog.




voetbal=geen oorlog


:huil: :huil: :huil: :huil:
:zwaai: :zwaai: :zwaai:

barfly
07-06-04, 22:50
Geplaatst door Bofko
Yep. Net zoals in de 1e en 2e wereldoorlog.

T ging over voetbal!

barfly
07-06-04, 22:51
Geplaatst door barneveld
voetbal=geen oorlog


:huil: :huil: :huil: :huil:
:zwaai: :zwaai: :zwaai:

k heb trouwens een Zambiaan hier naast me staan die naar je informeerd...

barneveld
07-06-04, 22:52
Geplaatst door barfly
T ging over voetbal!



de duitsers verloren 2keer de oorlog maar wonnen wel de meest bekers in europa. net als dit jaar

Isaac
07-06-04, 22:53
Geplaatst door barneveld
voetbal=geen oorlog


Maar ze ontspringen beiden wel uit dezelfde bron.

barneveld
07-06-04, 22:53
Geplaatst door barfly
k heb trouwens een Zambiaan hier naast me staan die naar je informeerd...



stuur maar door A1 richting duitsland

Bofko
07-06-04, 22:55
Geplaatst door barfly
T ging over voetbal!

Oh, ok . Ik had het eerste bericht van Barneveld niet gelezen.

barneveld
07-06-04, 22:55
Geplaatst door Isaac
Maar ze ontspringen beiden wel uit dezelfde bron.


we hebben wel een rivier maar geen bron