PDA

Bekijk Volledige Versie : Zoek eens met Google op "gladjakker".



Isaac
08-06-04, 12:15
Dan krijg je de site van Camiel Eurlings als eerste resultaat. :D

Zwarte Schaap
08-06-04, 12:19
CDA'er Camiel Eurlings 'misbruikt' buurjongen

Valkenburg _ De familie Van der Weerdt uit Valkenburg weet precies wanneer het verkiezingstijd is. De inmiddels overwonnen drugsverslaving van zoon Sander duikt dan namelijk met enige regelmaat op in de campagnes van de buren: de CDA-coryfeeën Martin en Camiel Eurlings.

Dat de Valkenburger Eurlings voor één Europees drugsbeleid pleit, is het probleem niet. Maar dat hij daarbij het drugsprobleem van zijn buurjongen aanhaalt, schiet iedereen in het verkeerde keelgat. In een interview met het blad Intermediair memoreerde Camiel aan zijn buurjongen, die volgens de CDA'er zo zeer omlaag zou zijn getrokken door de drugs, dat hij het maar ternauwernood overleefde.

Voor alle duidelijkheid: die buurjongen is Sander van der Weerdt (28). En inderdaad, hij is acht jaar geleden drugsverslaafd geweest. Maar die verslaving is nooit zo ernstig geweest, aldus Sander, dat het hem bijna zijn leven heeft gekost. ,,Ik ben zelfs niet in de buurt van de dood gekomen.''

Camiel Eurlings zegt de kritiek van de familie Van der Weerdt te betreuren. ,,Ik heb niemand bij naam genoemd. Dat doe ik nooit. Ik heb het dan ook niet over Sander gehad. Geloof me maar dat ik van dichtbij heb meegemaakt wat drugs kunnen aanrichten. Het is onzin dat ik me daar alleen in campagnetijd voor interesseer.''

Debat
Het CDA staat bovendien alleen in zijn wens om het Nederlands gedoogbeleid voor softdrugs te vervangen door een strenger Europees beleid. Dat bleek gisteren tijdens een debat met lijsttrekkers voor de Europese verkiezingen op de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Eurlings vond dat er geen ruimte meer is voor een eigen Nederland softdrugsbeleid. Maar alle andere partijen (PvdA, VVD, GroenLinks, D66 en SP) willen wel vasthouden aan het Nederlands beleid van het gedogen. ,,De scheiding van soft- en harddrugs in Nederland is een groot goed,'' zei Buitenweg (GroenLinks). PvdA'er Van den Berg benadrukte dat de overlast van drugsgebruikers moet worden aangepakt, en VVD'er Maaten noemde het gedoogbeleid een 'culturele diversiteit' waar Nederland niet van af moet zien.


Bron: Rotterdams Dagblad 03/06/04

Simon
08-06-04, 13:17
Geplaatst door Isaac
Dan krijg je de site van Camiel Eurlings als eerste resultaat. :D

Is dat dus een grap van mensen die bij Google werken? Of zijn het honderd mensen die de link gladjakker op hun site hebben aangemaakt en dan linken naar de site van Eurlings?

Isaac
08-06-04, 13:31
Geplaatst door Simon
Is dat dus een grap van mensen die bij Google werken? Of zijn het honderd mensen die de link gladjakker op hun site hebben aangemaakt en dan linken naar de site van Eurlings?

Het tweede.

Zoeken op "raar kapsel" geeft trouwens Balkenende als resultaat.

Beëlzebub
08-06-04, 16:52
Ja, het werkte inderdaad met Camiel en Jan-Peter. En hoe kom ik bij Geert?

TonH
08-06-04, 20:22
Geplaatst door Beëlzebub
Ja, het werkte inderdaad met Camiel en Jan-Peter. En hoe kom ik bij Geert?

Dat wil jij helemaal niet... :stout:

Beëlzebub
08-06-04, 20:52
Geplaatst door TonH
Dat wil jij helemaal niet... :stout:

:wat?!: Nee, zo niet! :gechoquee Zo! :knife_hea :ego:

barfly
08-06-04, 20:58
Geplaatst door Beëlzebub
:wat?!: Nee, zo niet! :gechoquee: Zo! :knife_hea: :ego:

Als je in Google "dood bedreigd" invult dan is de zevende treffer over Wilders ;)

mvitlongue
08-06-04, 21:16
Zoek eens in Google op het woord 'gladakker'. Dat is het originele woord. De eerste hit geeft de herkomst aan.

Een stukje eruit luidt:
Het woord 'gladakker' is in de negentiende eeuw aan het Maleise woord 'gladag' ontleend. 'Gladag' is een verkorting van 'djaran gladag', dat de toenmalige benaming is voor een lastpaard. Op zo'n paard werden behalve pakketten ook wel eens bedienden vervoerd. Dat waren in vroegere tijden niet de beste rijdieren. Vandaar dat het synoniem werd aan 'slecht paard'. Door uitbreiding van de betekenis werden ook de honden die in de kampong zwierven zo genoemd en verder alles wat lelijk was of zich zo gedroeg.

Gladjakker kende ik nog niet. Het zal uiteindelijk wel in de woordenboeken terechtkomen, maar voorlopig houd ik het nog op gladakker.

Hee, ik herinner me ineens nog iets. In één van de Asterix-boeken komt een Romein voor met de naam... Gladaccus. Logisch, hè?

TonH
08-06-04, 22:17
Geplaatst door mvitlongue
Zoek eens in Google op het woord 'gladakker'. Dat is het originele woord. De eerste hit geeft de herkomst aan.

Een stukje eruit luidt:
Het woord 'gladakker' is in de negentiende eeuw aan het Maleise woord 'gladag' ontleend. 'Gladag' is een verkorting van 'djaran gladag', dat de toenmalige benaming is voor een lastpaard. Op zo'n paard werden behalve pakketten ook wel eens bedienden vervoerd. Dat waren in vroegere tijden niet de beste rijdieren. Vandaar dat het synoniem werd aan 'slecht paard'. Door uitbreiding van de betekenis werden ook de honden die in de kampong zwierven zo genoemd en verder alles wat lelijk was of zich zo gedroeg.

Gladjakker kende ik nog niet. Het zal uiteindelijk wel in de woordenboeken terechtkomen, maar voorlopig houd ik het nog op gladakker.

Hee, ik herinner me ineens nog iets. In één van de Asterix-boeken komt een Romein voor met de naam... Gladaccus. Logisch, hè?

glad·jak·ker (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] leperd, gladjanus
:roker: