PDA

Bekijk Volledige Versie : Chirac helpt een vedwaalde oorlogsveteraan



Julien
08-06-04, 22:29
:D heheheh tussen al het droevige nieuw, ook eens een leuk nieuwsberichtje: De Franse president die een lift aanbiedt aan een ooorlogsveteraan.
---------------------------------------------------------------------------
Oorlogsveteraan krijgt lift van president Chirac
Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: dinsdag 8 juni 2004 @ 15:08


Keith Coleman (86), een Nieuw-Zeelandse oorlogsveteraan die mee had gedaan aan de herdenkingsplechtigheden rond D-Day beleefde de dag van zijn leven. Hij kreeg een lift van de Franse President Chirac, nadat hij in een verkeerde bus was gestapt.

Coleman keek verbaasd op toen de bus niet naar Parijs terugging, maar naar een militaire luchthaven reed. De oud-piloot van de Britse luchtmacht sprak op de luchthaven in het Engels een man in 'een gouden pak' aan. ''Ik spreek geen woord Frans maar blijkbaar had de man medelijden met me.''Hij sloeg onmiddellijk aan het bellen.'' Even later werd hij naar een ander vliegveld vervoerd.

Op dat vliegveld stond de Franse president Chirac hem op te wachten. ''Hij bood me onmiddellijk een glas rode wijn aan, de beste die ik ooit gedronken heb'', aldus de veteraan. De president omarmde hem en zette hem vervolgens aan boord van zijn presidentiële Gulfstream-vliegtuig. Het vliegtuig landde even later in Parijs en Coleman werd afgezet voor de deur van zijn hotel.

barfly
08-06-04, 22:32
Wat lief van em, dat ie die sloeber zomaar meenam in de presidentieele airfarce one van la republique

mvitlongue
08-06-04, 22:39
Ik zie het als een spontaan gebaar. Effe niet regeren, effe wat anders doen. Soort Juliana-trucje: Juul bracht altijd haar beveiligingslui tot wanhoop door buiten het draaiboek om te gaan.

Maar boze tongen kunnen wijzen op de verkiezingstijd.
(voor de goede orde: ik ben geen Chirac-vriend)

Julien
09-06-04, 00:00
Geplaatst door mvitlongue
Ik zie het als een spontaan gebaar. Effe niet regeren, effe wat anders doen. Soort Juliana-trucje: Juul bracht altijd haar beveiligingslui tot wanhoop door buiten het draaiboek om te gaan.

Maar boze tongen kunnen wijzen op de verkiezingstijd.
(voor de goede orde: ik ben geen Chirac-vriend)

verkiezingstijd?? dan weet je meer dan ik, we hebben pas over 3 jaar presidentsverkiezingen.

nard
09-06-04, 08:58
Kunnen Fransen spontaan zijn?


:schrik: