PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko het meest democratisch



barfly
08-06-04, 22:57
Ik ben benieuwd wanneer ze voldoen aan de EU rechtlijnen.

Isaac
09-06-04, 00:02
In het land der blinden is eenoog koning.

nl-x
09-06-04, 00:15
Geplaatst door barfly
Ik ben benieuwd wanneer ze voldoen aan de EU rechtlijnen.
Sinds zijn EU kromlijnen van belang op Marokko?

TonH
09-06-04, 00:22
Geplaatst door Orakel
Zelfs Saudi-Arabië kondigde vorig jaar aan te gaan experimenteren met gekozen gemeenteraden. De helft van de wethouders zal daar binnenkort gekozen worden, net zoals in Bahrein sinds 2002

Goh, zijn ze hierin in ieder geval verder dan Nederland: In NL worden de wethouders niet gekozen maar benoemd door de raad en hoeven sinds 2 jaar niet eens meer uit de raad te komen.

sienia
09-06-04, 08:10
Geplaatst door nl-x
Sinds zijn EU kromlijnen van belang op Marokko?

Marokko heeft ooit bepaalde aspiraties laten blijken, althans daar staat me iets van bij.

NIS
09-06-04, 17:02
Geplaatst door nl-x
Sinds zijn EU kromlijnen van belang op Marokko?

Als ik even terug denk, hoorde ik eerst Marokko om de EU schreeuwen en toen Turkije. Misschien komt het omdat ik Marokkaan ben en het nieuws van Marokko eerder door mijn oren kreeg..

Bofko
11-06-04, 14:20
Geplaatst door Veerapen
En het grappige van de Arabische wereld is, dat de concurerende premier/president ,altijd een tuintje op zijn buik heeft.
:hihi: . Ja ook die wil over zijn graf heen regeren.

Evian
11-06-04, 19:08
Geplaatst door Orakel

Marokko scoorde net voldoende met een gemiddelde van 5,8. Libanon was tweede met 5,7. Saudi-Arabië stond onderaan met een 2,2. Op het punt politieke vrijheid scoorde dit land zelfs een nul.




Betreurenswaardig en om je over te schamen... En dat het land met de heiligste plaats binnen de Islam waarin eerlijkheid, rechtvaardigheid en vrijheid hoog in het vaandel horen te staan uit de bus komt met een 2,2 en geen enkele politieke vrijheid beslaat is veelzeggend. En zij noemen zich moslims...:confused:.