PDA

Bekijk Volledige Versie : Pkk Kopstuk Moet Uitgeleverd Worden!!!

Turkish_boy
09-06-04, 11:04
Ik zag op tv dat de verenigde naties niet wilde dat PKK kopstuk Kesbir niet mag worden uitgeleverd. Ze zijn bang dat de ze martelingen moet ondergaan in Turkije en dat ze geen eerlijk proces zal krijgen. Ik vind het pure onzin Turkije heeft garanties gegeven. Ik vind het echt dom dat de VN een onafhankelijke waarnemer wil.

TonH
09-06-04, 11:25
Geplaatst door Turkish_boy
Ik zag op tv dat de verenigde naties niet wilde dat PKK kopstuk Kesbir niet mag worden uitgeleverd. Ze zijn bang dat de ze martelingen moet ondergaan in Turkije en dat ze geen eerlijk proces zal krijgen. Ik vind het pure onzin Turkije heeft garanties gegeven. Ik vind het echt dom dat de VN een onafhankelijke waarnemer wil.

Turkish appeals court overturns convictions of former Kurdish MPs

ANKARA (AP) - An appeals court yesterday overturned the convictions of Leyla Zana and another three Kurdish lawmakers imprisoned for alleged links to Kurdish rebels. The four were first convicted in a state security court in 1994 and sentenced to 15 years in prison. Their convictions were upheld in April after a yearlong trial, in a decision seen as a setback for Turkey’s hopes to start EU accession talks next year.

Yesterday’s appeals court ruling effectively overturned that decision, opening the way for a second retrial. Zana and the three other ex-MPs — Hatip Dicle, Orhan Dogan and Selim Sadak — were expected to remain in prison at least until the start of the new trial. They have served 10 years of the 15-year sentence. It was not clear when the new trial would begin.

Several EU lawmakers criticized the convictions, saying the court was biased and violated rights to a fair trial.

Earlier this year, Turkey decided to abolish its state security court system — which has handled terrorism cases in the past — as part of reforms to qualifr for EU membership.

Zolang dit soort zaken in Turkije blijven spelen kan het helemaal geen kwaad om onafhankelijke waarnemers te sturen.

En wanneer Turkije zich aan haar garanties houdt, is er toch niets aan de hand?

Turkish_boy
09-06-04, 11:27
Geplaatst door TonH
Zolang dit soort zaken in Turkije blijven spelen kan het helemaal geen kwaad om onafhankelijke waarnemers te sturen.

En wanneer Turkije zich aan haar garanties houdt, is er toch niets aan de hand?

Wat is dit nou TUrkije is biujna lid van de EU en ze vertrouwen de Turken nog steeds niet. Ik zeg nee tegen die waarnemers laatze maar hun eigen land waarnemen niet Turkije. In Turkije zijn ze niet zo gesteld op pottekijkers. En zoals je zelf zegt Turkije zal zich houden aan de garaties ze gaven dus ik zie het probleem van de VN niet.

TonH
09-06-04, 11:43
Wat is dit nou TUrkije is biujna lid van de EU en ze vertrouwen de Turken nog steeds niet. Ik zeg nee tegen die waarnemers laatze maar hun eigen land waarnemen niet Turkije. In Turkije zijn ze niet zo gesteld op pottekijkers. En zoals je zelf zegt Turkije zal zich houden aan de garaties ze gaven dus ik zie het probleem van de VN niet.

Hoi Turkish_Boy!

Nergens voor nodig om meteen in een kramp te schieten.

Turkije heeft garanties gegeven dat een eventueel proces fair zal verlopen. Daarop wordt Kesbir uitgeleverd. Dan is het in het internationale verkeer heel normaal om een onafhankelijk waarnemer te sturen om te zien of e.e.a. loopt zoals is afgesproken.
Zoals het bijgevoegde artikel al laat zien, gaan en gingen er in Turkije regelmatig rechtszaken niet goed. En lijken lagere rechtbanken zich nog altijd te 'vergissen'.

mark61
09-06-04, 11:49

Turkije heeft geen absolute garanties gegeven dat ze niet gemarteld zal worden. Om die reden heeft Duitsland onlangs een verdachte niet uitgeleverd.

Joesoef
09-06-04, 12:00
Kom kom, je mag vermeende terroristen best een beetje martelen in ruil voor wat informatie. Onze grote vriend Amerika doet het ook en niemand die er wat tegen doet.

Schijnheilig.

mark61
09-06-04, 12:02
Geplaatst door Joesoef
Kom kom, je mag vermeende terroristen best een beetje martelen in ruil voor wat informatie. Onze grote vriend Amerika doet het ook en niemand die er wat tegen doet.

Schijnheilig.

Nederland is anders heel consequent. Dat levert iedereen uit aan Amerika.

Julien
09-06-04, 12:11
zolang Turkije geen garanties geeft dat deze vrouw niet slecht zal worden behandeld, vind ik dat ze niet uitgeleverd mag worden.

Turkishboy, bekijk de site van Amnesty International, als je niet gelooft hoe Turkije omgaat met de mensenrechten. Het lijkt wel Israel of de Verenigde Staten.

Robbedoes
09-06-04, 12:21
Wat is dit nou TUrkije is biujna lid van de EU

Oh ja joh??? Dacht het niet hoor :stout:

Turkish_boy
09-06-04, 18:16
Geplaatst door Julien
zolang Turkije geen garanties geeft dat deze vrouw niet slecht zal worden behandeld, vind ik dat ze niet uitgeleverd mag worden.

Turkishboy, bekijk de site van Amnesty International, als je niet gelooft hoe Turkije omgaat met de mensenrechten. Het lijkt wel Israel of de Verenigde Staten.

De site van Amnesty staat vol leugens. Dus die site kan me geen fuck schelen.

Julien
09-06-04, 18:36
De site van Amnesty staat vol leugens. Dus die site kan me geen fuck schelen.

Hoezo denk je dat Amnesty leugens beweert?

In het geval van Israel, wordt Amnesty anders veel gebruikt door pro-palestijnen.

Turkish_boy
09-06-04, 19:08
Geplaatst door mark61
Turkije heeft geen absolute garanties gegeven dat ze niet gemarteld zal worden.

Toevallig heb ik op Turkse nieuws gehoort dat ze wel zijn gegeven.
En ik hoorde het op een nederlandse kanaal.

Turkish_boy
09-06-04, 19:09
Geplaatst door Julien
Hoezo denk je dat Amnesty leugens beweert?

In het geval van Israel, wordt Amnesty anders veel gebruikt door pro-palestijnen.

Ik weet het ook niet, misschien hebben van de EU een opdracht gegeven om Turkije zo hard mogelijk te pakken.

Isaac
09-06-04, 19:17
Ik weet het ook niet, misschien hebben van de EU een opdracht gegeven om Turkije zo hard mogelijk te pakken.

Zoals ik al eerder zij: Een beetje minder trots zou de Turken sieren.

Julien
09-06-04, 19:46

Ik denk het niet, want Amnesty International heeft ook veel kritiek op Europese landen. Ik vertrouw er 100% op dat de informatie die Amnesty International geeft correct is.

Ff over jou, Turkishboy.. je bent heel erg trots op Turkije, dat ben ik ook op Frankrijk.. maar je moet ook leren toegeven dat je land fouten heeft gemaakt/ of nog steeds maakt. Daarmee ben je geen landverrader, maar een realist. Ik erken dat Frankrijk slecht was in Algerije en in de slavenhandel, ik erken ook dat de Franse politie vaak racistisch is. Het is toch geen schande om te erkennen dat Turkije zich slecht gedragen heeft t.o.v. de Armeniers en nu t.o.v. de Koerden en dat de politie nog steeds martelt.

Er zijn bewijzen, en als je dit veroordeelt ben je nog net zo goed Turk. Turkije heeft een prachtige cultuur, maar zoals elk land zijn er zwarte bladzijdes.