PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ik heb Hirsi Ali niet bedreigd'



Isaac
09-06-04, 13:38
Van een onzer verslaggevers

De student die volgens VVD-Kamerlid Hirsi Ali haar met de dood heeft bedreigd, ontkent dat hij dat heeft gedaan. Volgens de 21-jarige Tilburger, die niet met zijn naam in de krant wil, verdraait Hirsi Ali de zaak.

De student geschiedenis zegt erg te zijn geschrokken van de ophef.
Ayaan Hirsi Ali schreef onlangs in haar column in deze krant over een jongen die haar op 27 mei in het Haagse café Dudok met de dood had bedreigd. Zij zou hem haar tafelmes hebben aangeboden om de daad bij het woord te voegen.
Volgens de politica weigerde haar belager het mes aan te nemen uit angst de gevangenis in te gaan. Maar de student zegt dat hij het mes niet aanpakte omdat hij pacifistisch is. ,,Ik wil Hirsi Ali niet dood hebben. Ik ben tegen alle vormen van geweld en dat heb ik ook tegen haar gezegd.''
De student zou alleen hebben gezegd dat hij 'het jammer vond dat ze haar ongelukkige jeugd misbruikte om de hele moslimcultuur zwart te maken' en dat hij hoopte dat Hirsi Ali uit de Nederlandse politiek zou verdwijnen. Toen het Kamerlid hem het mes aanreikte, stond hij perplex. ,,Ik dacht dat ze een morbide grapje maakte.''

In haar column van 3 juni zegt het VVD-Kamerlid dat de student hoopte dat de moedjahedien haar zouden ‘pakken en doodmaken'. Zij vermoedt zij dat de student tot de islam is bekeerd. De Tilburger ontkent dat. Ook zegt hij geen Arabische woorden als moedjahedien en inshallah of andere verwijzingen naar de islam in de mond te hebben genomen. Hij denkt dat Hirsi Ali dit heeft verzonnen.
Hirsi Ali toont zich verbaasd over de ontkenning van de student. ,,Ik denk dat hij erg is geschrokken van zijn handelen en dat hij zich wil onttrekken aan de gevolgen. Ik sta volledig achter mijn column. Hij heeft mij wel degelijk dood gewenst.'' Hirsi Ali zegt ook dat ze nog steeds onder de indruk is van het verschil tussen het vriendelijke voorkomen van de man en zijn agressieve opmerkingen. ,,Hij was erg beleefd, sprak mij aan met u.''
Het Kamerlid verbaast zich erg over de perfecte uitspraak van de Arabische woorden moedjahedien en inshallah door de Tilburger. ,,Het gleed zo makkelijk van zijn tong. Hij zou niet moeten ontkennen dat hij geen Arabisch heeft gesproken, hij zou trots moeten zijn op zijn uitspraak.''
Het VVD-Kamerlid heeft inmiddels te horen gekregen dat juridische vervolging van de student niet mogelijk is. Ze ziet af van aangifte. De vrouw die tijdens de confrontatie aan de tafel van Hirsi Ali zat, bevestigt de lezing van de AD-columniste.

nard
09-06-04, 14:00
Maar de student zegt dat hij het mes niet aanpakte omdat hij pacifistisch is. ,,Ik wil Hirsi Ali niet dood hebben. Ik ben tegen alle vormen van geweld en dat heb ik ook tegen haar gezegd.''

:moe:

(Zo, nu gebruik ik m een keer......)

nl-x
09-06-04, 14:38
Topic closed. Zie Hirsi Ali topic.