PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is het doel van "Islam & Seksualiteit"?

BniMakaada
10-06-04, 07:09
Ik lees dit:

"Ons hoofddoel is het bespreekbaar maken van vragen rondom seksualiteit."

Aangezien 90% van de Marokkanen moslims zijn (we hebben het niet over de mate waarin zij praktiseren) vind ik het een belangrijk doel om mensen te wijzen waarom seks voor het huwlijk verboden is (kinderen waarvan de vader niet te traceren is, grotere kans op geslachtsziektes etc etc).

Is er een reden waarom deze aspecten niet tot de doelen horen? Jullie leggen een duidelijke link tussen Islam en sex maar nergens kan ik terug vinden dat de islam ABSOLUUT tegen seks voor het huwlijk is.

Soms krijg ik het idee dat maroc.nl bezig is om een beeldvorming te kweken binnen de islam die tegen alles in druist met wat de islam als doel heeft. De "ooooooo zooooooooooooo succesvolle" campagne "Veilig op Vakantie" is hier een voorbeeld van.

Sim
10-06-04, 10:30
Is je vraag nou, waar staat dat de Islam tegen sex is voor het huwelijk?

amandabeek
10-06-04, 11:43
waar dat staat?, lijkt me duidelijk hoe moeilijk kan het zijn tegenwoordig om die info te vinden?

BniMakaada
11-06-04, 08:23
Geplaatst door Sim
Is je vraag nou, waar staat dat de Islam tegen sex is voor het huwelijk?

Nee dat is mijn vraag niet. Try again....

ibrahiem
11-06-04, 22:20
ik denk dat zijn vraag is waarom is er niet duidelijk bijgeschreven dat sex voor het huwelijk verboden is
k vind het persoonlijk ook een beetje raar om Islam en sexualiteit (wat voor 99% haram is) bij elkaar te zetten.

ThaMaroc
11-06-04, 23:33
Geplaatst door BniMakaada
Ik lees dit:

"Ons hoofddoel is het bespreekbaar maken van vragen rondom seksualiteit."

Aangezien 90% van de Marokkanen moslims zijn (we hebben het niet over de mate waarin zij praktiseren) vind ik het een belangrijk doel om mensen te wijzen waarom seks voor het huwlijk verboden is (kinderen waarvan de vader niet te traceren is, grotere kans op geslachtsziektes etc etc).

Is er een reden waarom deze aspecten niet tot de doelen horen? Jullie leggen een duidelijke link tussen Islam en sex maar nergens kan ik terug vinden dat de islam ABSOLUUT tegen seks voor het huwlijk is.

Soms krijg ik het idee dat maroc.nl bezig is om een beeldvorming te kweken binnen de islam die tegen alles in druist met wat de islam als doel heeft. De "ooooooo zooooooooooooo succesvolle" campagne "Veilig op Vakantie" is hier een voorbeeld van.

PERSBERICHT

Amsterdam, 9 juni 2004

Islam en Seksualiteit; nieuwe subsite op Maroc.NL

Maroc.NL lanceert een nieuwe subsite voor jongeren: Islam en Seksualiteit. Het belangrijkste doel is het verstrekken van informatie over allerlei aspecten van seksualiteit. De subsite is tot stand gekomen in een samenwerkingsverband van Maroc.NL, Soa Aids Nederland en het NIGZ. Bij de ontwikkeling van de subsite hebben jongeren van Marokkaanse afkomst een belangrijke rol gespeeld. De nieuwe subsite zal komend half jaar aandacht besteden aan diverse seksualiteitsonderwerpen.

Inhoud van de site De eerste onderwerpen op de nieuwe subsite zijn verliefdheid, liefde, relaties en maagdelijkheid. De volgende themareeks gaat in op veilig vrijen, soa/hiv, zwangerschap en vakantieliefde. In augustus zijn de centrale thema’s prostitutie en loverboys. De serie wordt afgesloten met het onderwerp homoseksualiteit. De subsite geeft feitelijke informatie over seksualiteit. Daarnaast wil de subsite jongeren ondersteunen in het maken van weloverwogen keuzes op het gebied van relaties en seksualiteit. Jongeren kunnen vragen stellen die worden voorgelegd aan Imam Abdulwahid van Bommel of één van de andere deskundigen die allen optreden als onafhankelijk adviseur van de subsite. Er verschijnt tevens een column waarin onderdelen worden behandeld uit het boek van Imam van Bommel ‘Islam, Liefde en Seksualiteit’. Op de subsite wordt volop ruimte geboden voor interactie tussen de bezoekers.

Vervolg op een geslaagd experiment Een experiment in de zomer van 2002 met een subsite over Veilig (vrijen) op Vakantie, werd goed ontvangen door de bezoekers. Op het forum van de site kwamen vele reacties. Op basis van deze ervaring werd besloten structureel aandacht te besteden aan het thema relaties en seksualiteit.

Onderzoek Via een enquête op de site wordt ook onderzoek verricht naar de kennis en het gedrag van de jongeren ten aanzien van seksualiteit. In het najaar volgt een tweede vergelijkbare enquête om de effecten van de subsite te kunnen meten. De Universiteit Maastricht voert dit onderzoek uit.

Meer informatie Stichting Maroc.NL, Mohamed El Aissati, 06-22565984

Assalam w´aleikum broeders en zusters,

Ik vind het juist een goed initiatief van Maroc.nl, maar sluit me voor de rest helemaal aan.

Inderdaad de islamitische richtlijnen hadden wat beter uit 1 gezet kunnen worden.

Hopelijk dat er een gesloten posting door Imam Abdulwahid van Bommel hier een oplossing aan zal bieden.

Je moet niet vergeten dat islamitische jongeren in deze maatschappij steeds vaker en jonger in aanraking komen met seksualiteit en ook al kunnen wij met deze actie 1 broeder of zuster op de juiste pad leiden, dan is deze forum in iedergeval niets voor niets geweest.

Selaam

Jane Doe
23-06-04, 13:15
Ik denk niet Maroc.NL hiermee wilt aanzetten tot het hebben van seksuele betrekkingen, want je beslist zelf wanneer je daar aan toe bent en om welke redenen je dat doet.

Belangrijke redenen om veilig te gaan vrijen is om geslachtsziektes zoals SOA en AIDS te voorkomen en om (ongewenste) zwangerschap te voorkomen!

Ik vind het juist een goed initiatief en misschien denken jongeren nu 2 keer na voor ze gaan sexen. :fpiraat:

geintegreerd
23-06-04, 15:03
Assalaamu alaikum,

Ik deel deze mening met jouw, broeder. Ik heb hetzelfde eerder gezegd. Ik vind dat deze site niets te beiden heeft aan een moslim(a) die op zoek is naar een gezond huwelijk, een huwelijk volgens de Koran en de Soenah van onze geliefde Profeet vrede zij met hem. Ik kreeg een antwoord van de gebruker Eelke die de goedkoep praktijken van deze site verdedigdt. Lees aub mijn antwoord geef het door indien mogelijk.

In de naam van Allh de Barmhartige en Alwetende,

Beste dame,

Voor alle duidelijkheid wil ik kenbaar maken dat ik deze site heb bezocht nadat ik op de hoogte ben gebracht van de dubieuse match praktijken van Maroc.nl.

Ik zie niet dat uw tekst een verweer is voor hetgeen ik heb geschreven. Nu is het niet aan mij te beoordelen of u moslim bent of niet, maar uw woorden klinken niet Islamitisch. Beste dame de woorden die van boven zeven Hemelen aan de Profeet Mohammed vrede zij met hem zijn geopenbaar gelden tot de dag waarop iedere ziel aangesproken zal worden op alle daden. Binnen de Islam bestaat er geen rechtsysteem dat met de tijd veranderd. De Profeten zijn gestuurd om maatschappijen vanuit de duisternis naar het licht te leiden en zeker niet om zich aan de maatschappijen te passen. Dus ik zie nergens in mijn vorige woorden dat ik over oude tijden praat.

Niemand zegt dat er niet over seksualitiet gesproken mag worden. Niemand zegt dat een vrouw uitgehuwelijkt mag worden. Mischien is uw kennis mbt de Islam beperkt wat betreft seks en hechte relaties. Een huwelijk gebaseerd op het begrip uithuwelijken is binnen het Islamitisch rechtsysteem illegaal. Het praten over seksualitiet in de Islam is een must. Er is gelukkig Islamitisch literatuur, Islamitische websites en online Nederlandstalige lessen mbt tot dit onderwerp.

Waar Maroc.nl mee bezig is is geen bevordering van een gezond huwelijk maar flirten, seks en buitensporigheid.

Allah de Alwetende zegt in de Koran: 'En trouw met hen met de toestemming van hun ouders'.

Ik bepaal niet of u moslim bent of niet. Uw Schepper doet dat. Maar ALS u vindt dat de inhoud van de Koran niet meer geldig is dan bent u ver van de Islam.

Er moet gesproken worden over seksualitiet er moet voorlichting bestaan over de voorbereiding van het gezin en over de succesvolle relatie tussen de twee partners. Maar niet in het milieu van Maroc.nl met programma's zoals Maroc.nl Rendez Vous waar op een zaterdag 15 meiden en 15 jongens bijelkaar komen om samen te eten met de gelegenheid om om 15:00u van zitplaats te veranderen (zie dagschema van Maroc.nl Rendez Vous programma op de website van Maroc.nl). Van zitplaats veranderen, subhanaLlah! In een restaurant met 15 meiden en 15 jongens...is dit een voorbereiding op een serieus huwelijk of zijn dit voorbereidingen op gang-bang praktijken! Als de Profeet vrede zij met hem, ons voorbeeld, mannen en vrouwen het afraadt om dicht bij elkaar te zijn in de moskee hoe kunnen wij Maroc.NL Rendez Vous programma's goedkeuren waar jongens en meisjes in het programma om 15:00 van zit plaats mogen veranderen zodat beiden de warmte van de elkaars dijbenen kunnen voelen. In Sahih Al-Bukari zegt onze Profeet vrede zij met hem over de mannen in de moskee; " De ergste rijen zijn de laatste en de beste zijn de eerste" en over de vrouwen in de moskee; " De beste rijen zijn de laatsten en ergste zijn de eerste". De Profeet vrede zij met hem heeft het hier over de afstand tussen mannen en vrouwen in gebedshuizen beste mensen waar mensen hun Heer aanbidden. Hoe kan het programma van Maroc.NL legtiem en verantwoord zijn in bijvoorbeeld Restaurant Al Andalous. En dan heb ik het niet eens over de alcohol consumptie in deze ruimtes en ook niet over de arme ouders die niet weten wat er met hun dierbare kinderen wordt gedaan in deze pre-gang-bang praktijken. Ik zeg kinderen want je kan jezelf als 16 jarige ook inschrijven en matchen en daten op Maroc.nl ondank een disclaimer die ons verteld dat je 18 moet zijn...dubieus en hypocriet.

Laat me niet lachen beste Eelke...zijn jullie moslimjongeren aan het voorbereiden op het huwelijk met dit soort programma's of zijn jullie tieners seksueel aan het ophitsen. Oh...en niet te vergeten...jullie postkaarten zijn ook heel merkwaardig. Ik vraag aan de broeders die achter deze site zitten of die aan dit programma een bijdrage leveren het mooi zouden vinden als ik de postkaarten op Maroc.nl naar hun zussen of moeders zou opsturen. Zie het toegevoegde beeldbestand om een van de postkaarten te bekijken. Een naakte vrouw en een naakte man...subhanaLLah...heel progressief mashaAllah...dit is de postkaart die ik naar mijn toekomstige echtgenote moet gaan opsturen...naar de zuster die een school en bron van liefde en kennis zal zijn voor de toekomstige moslimgeneraties. Wallahi...dit is te gek voor woorden. Softsex materiaal uitwisselsn om elkaar te leren kennen. Waar is het bevel van onze Schepper "Zeg tegen de gelovigen dat zij hun blik moeten neerslaan". Eelke, de Islam is de bron voor zedelijkheid, liefde en succes in dit leven en in het Hiernamaalse...Het programma van Maroc.nl is een bron van onzedelijkheid, lust en spijt in dit leven en verlies in het Hiernamaalse.

Mogen Allah de Almachtige iedereen achter deze site en ook de 'Imam' achtyer deze site naar het pad van onze Profeet vrede zij met hem leiden zoniet moge Hij ons tegen hen praktijken beschermen, Amien,

P.S. U vraagt zich af wat ik op deze site doe...ik moet op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen binnen de maatschappij waar ik onderdeel van ben...Een moslim blijft op de hoogte van het goede en het kwade maar onthoudt zich van het kwade en spport aan tot het goede.

Vrede zij met ieder die het pad van de Profeet Mohammed vrede zijm te hem volgt.

Elias.

geintegreerd
23-06-04, 15:05
Moeten ze nou sexen of trouwen...wat wil Maroc.nl nou precies??

therapeut
30-06-04, 11:20
jah ik zou daT OOK WEL WILLEN WETEN WAAROM?
WIE HET WEET VERTEL HET.
IK DENK NU WEL IK DOE HET NIET MAAR ALS IK PRECIES WEET WAAROM KAN IK HET MESCHIEN BETER BEGRIJPEN NU IS HET GEWOON ALS IK HET DOE TROUW IK NOOIT OF HET MAG NIET VAN MIJN OUDERS OF HET MAG NIET VAN ALAH ALLEEN WEET IK NIET WAAROM :)