PDA

Bekijk Volledige Versie : Is van Aartsen (VVD) een Jood?



Bram
10-06-04, 10:33
Jozias?

Mill
10-06-04, 10:37
Geplaatst door Bram
Jozias?

Bram?

Mark
10-06-04, 11:30
:auw2:

nard
10-06-04, 11:35
En ehhhh......... als het antwoord nou "ja" is?

mark61
10-06-04, 11:39
Geplaatst door Bram
Jozias?

Onder protestanten zijn bijbelse namen erg populair. Die zijn dus vaak joods.

Hylke
10-06-04, 11:49
Wat een vraag. Waarom vraag je dat?

Bram volgens mij ben jij ook een jood, echt een joodse naam. Ik hoop dat hij wel joods is, zou weer eens laten zien hoe goed joodse mensen het doen in Europa itt vele anderen :lole:

DEMOcraat
10-06-04, 12:38
Geplaatst door Bram
Jozias?
cohen is ook een jood niets mis mee...

Maarten
10-06-04, 13:00
Van Aaartsen is dé groten man van het Zwijgen over Israel!
Die man doet ál-les om er voor te zorgen dat Nederland zijn bek houdt.
Dat is overigens niets nieuws voor de VVD. Destijds met de Argentijnse Junta deed de VVD ook al zijn uiterste best met "niets aan het handje"-verhalen. Maar blijkbaar leren ze daar níets bij.

Ik herinner me nog 2002, toen Nederland echt flink op zijn kop stond vanwege echt grove agressie in Ramallah, Jenin e.a. terwijl er juist na 911 niet veel aanslagen geweest waren, dat zelfs de interviewers zeer dringende vragen begonnen te stellen, en van Aartsen dus alles stond af te wimpelen met het verhaal dat de Amerikanen nou toch écht binnenkort iets bijzonders zouden gaan doen. Nou, dat werd een jaar later of zo met de beroemde Road Map, waar geen flikker van terecht komt.
Maar dát is van Aartsen! Voorál voorkomen dat er over gepraat wordt, en dat is precies wat het CIDI ook doet. Zó min mogelijk commotie. En alle steun en handel met Israel kan dan gewoon door gaan.
Je ziet 'm dus altijd mooi weer spelen. Maar het is de VVD die zorgt voor een volstrekt immoreel buitenlandbeleid. Maakt niet uit hoeveel misdaden die Israeli's precies plegen, van Aartsen geeft geen krimp! O, hij kan natuurlijk prachtige verhalen houden over hoe betreurenswaardig de zaak is (alleen wanneer dat strikt noodzakenkijk is), maar verder zorgt hij voor een absoluut corrupt beleid op dat punt. Ik scháam me echt voor mijn land, dat zo'n vent daarover de dienst kan uitmaken.

echnaton
10-06-04, 13:16
Geplaatst door mark61
Onder protestanten zijn bijbelse namen erg populair. Die zijn dus vaak joods.

Van Aartsens vader was minister voor de AR-partij. Hij stamt dus uit een protestants geslacht.

mobo
10-06-04, 13:21
Assalaamoe alajkoem wr wb,

Jullie zeggen 1 persoon of dat hij een jood is??

Heel de politiek van Nederland zit vol met joden, dus ga iemand anders voor de gek houden als je 1 persoon opnoemt.

De VLD in belgie (de grootste partij zit vol joden).

Ik ga het nu over Marokko hebben, we zijn toch bezig.

Marokko zit vol van joden, de politiek meer dan 80 %, de Adviseur van de koning is jood (wist je zeker al) André Azoulai.

Dus als je over Joden wilt beginnen, begin liefst over uw land eerst en niet de schijnheilige uithangen. Maar het is goed dat men het hier aanhaalt, wie wel jood is.

plexus
10-06-04, 13:25
Geplaatst door mobo
Assalaamoe alajkoem wr wb,

Jullie zeggen 1 persoon of dat hij een jood is??

Heel de politiek van Nederland zit vol met joden, dus ga iemand anders voor de gek houden als je 1 persoon opnoemt.

De VLD in belgie (de grootste partij zit vol joden).

Ik ga het nu over Marokko hebben, we zijn toch bezig.

Marokko zit vol van joden, de politiek meer dan 80 %, de Adviseur van de koning is jood (wist je zeker al) André Azoulai.

Dus als je over Joden wilt beginnen, begin liefst over uw land eerst en niet de schijnheilige uithangen. Maar het is goed dat men het hier aanhaalt, wie wel jood is.

ok prima we weten wie jood is en wie niet...wat schieten we ermee op?..juist geen ene fuck!

nard
10-06-04, 13:31
Geplaatst door plexus
ok prima we weten wie jood is en wie niet...wat schieten we ermee op?..juist geen ene fuck!

Nouhou .... dat moet je niet zeggen.
Als er nog eens een machtswisseling komt ......

plexus
10-06-04, 13:33
Geplaatst door nard
Nouhou .... dat moet je niet zeggen.
Als er nog eens een machtswisseling komt ......

..dan komt er ipv van deze huidige eikel een nog grotere eikel..en zo sukkelen we door..

ZbaqZbaq
10-06-04, 13:51
***************************************
Rosenthal getipt als opvolger Nijs

***************************************
DEN HAAG VVD-senator Uri Rosenthal (59)
is de beste kanshebber om Annette Nijs
op te volgen als staatssecretaris van
Onderwijs.Dat melden Haagse bronnen.

Rosenthal is hoogleraar bestuurskunde
aan de de universiteit van Leiden en
voorzitter van het COT (Instituut voor
Veiligheids- en Crisismanagement).Hij
is sinds 1999 lid van de Eerste Kamer.

Nijs trad af na de opschudding die was
ontstaan door een interview in Nieuwe
Revu.Daarin sprak ze over haar slechte
verhouding met minister Van der Hoeven.
Nijs overleefde het Kamerdebat over de
crisis,maar de VVD-top wist haar ertoe
te bewegen om toch af te treden.
***************************************

mark61
10-06-04, 14:09
Geplaatst door mobo
Assalaamoe alajkoem wr wb,

Jullie zeggen 1 persoon of dat hij een jood is??
Maar het is goed dat men het hier aanhaalt, wie wel jood is.

Gaat het nog een beetje strafpuntenverzamelaar? Voorlopig is Job Cohen de beste vriend van de Marokkanen in NL. In de politiek dan dus.

Het is werkelijk fantastisch dat men aanhaalt wie er al dan geen jood is. Je bent een misselijkmakend ventje en ik ben benieuwd of deze post wordt verwijderd. Er staat natuurlijk niets maar er wordt een hoop gesuggereerd.

Joepie
10-06-04, 16:54
heerlijk he mensen in hokjes duwen!?

Tomas
10-06-04, 16:57
Geplaatst door Joepie
heerlijk he mensen in hokjes duwen!?

Heb je d'r weer zo een. :moe:

Mark
10-06-04, 17:23
Is het mogelijk om de joden op maroc.nl misschien een soort bijzonder onderschrift te geven zodat we ze kunnen herkennen?

:slapen:

nard
10-06-04, 17:25
Geplaatst door Mark
Is het mogelijk om de joden op maroc.nl misschien een soort bijzonder onderschrift te geven zodat we ze kunnen herkennen?

:slapen:

Daar was toch in een grijs verleden al een keer een bepaald vignet voor verzonnen?

Mark
10-06-04, 17:27
Geplaatst door nard
Daar was toch in een grijs verleden al een keer een bepaald vignet voor verzonnen?

Wie zegt dat we niks leren van het verleden :cool:

Mark
10-06-04, 17:28
.

nard
10-06-04, 17:28
Geplaatst door Mark
Wie zegt dat we niks leren van het verleden :cool:

Ja hoor es hier, we hoeven het wiel natuurlijk geen twee keer uit te vinden ...

Of ben ik dan te pragmatisch ingesteld? :maf:

Mark
10-06-04, 17:30
precies


fuck ik moet opletten, mijn vorige response heb ik maar uit zelfbehoud even ingekort :vreemd:

nard
10-06-04, 17:32
ehhh, moet ik nu ook uitkijken ......... ??????

Mark
10-06-04, 17:34
jij sowieso, mij vinden ze nog een beetje aardig....

ik had net een ultra walgelijke opmerking maar na de wijze woorden van mijn vriend Angkor heb ik maar wat zelfscensuur toegepast.

nard
10-06-04, 17:36
hm, ik wordt gediscrimineerd ten nadele van jou

Isaac
10-06-04, 17:36
Geplaatst door Mark

ik had net een ultra walgelijke opmerking maar na de wijze woorden van mijn vriend Angkor heb ik maar wat zelfscensuur toegepast.

Mark is niet meer........

Mark
10-06-04, 17:37
Geplaatst door Isaac
Mark is niet meer........

:D

Niet op mijn eerste dag in Nederland, laat me even aclimatiseren

mark61
10-06-04, 17:40
Geplaatst door Mark
:D

Niet op mijn eerste dag in Nederland, laat me even aclimatiseren

Ja hoe vond je het bier eigenlijk in het bewuste land?

Mark
10-06-04, 17:40
Geplaatst door mark61
Ja hoe vond je het bier eigenlijk in het bewuste land?

De import heineken is altijd lekker.....

Beëlzebub
10-06-04, 17:51
Geplaatst door Hylke
Ik hoop dat hij wel joods is, zou weer eens laten zien hoe goed joodse mensen het doen in Europa itt vele anderen :lole:

Het maakt mij niet uit of iemand jood is, maar wel zou het me uitmaken als Nl. vooral door joden bestuurd zou worden, terwijl dat procentueel gezien maar een klein gedeelte van de Nl. bevolking is (volgens het CBS waren dat er een paar jaar geleden geloof ik 30. à 40.000). Ik wil geen joodse overheersing. Ze moeten we er ook voor waken dat joden onder de journalisten oververtegenwoordigd raken.
Bij jou klinkt toch een beetje de gedachte van de joodse Übermensch door.

mark61
10-06-04, 17:54
Geplaatst door Mark
De import heineken is altijd lekker.....

En de local brew?

mark61
10-06-04, 17:56
Geplaatst door Beëlzebub
Ze moeten we er ook voor waken dat joden onder de journalisten oververtegenwoordigd raken.

Dat zijn ze al onder de Israelcorrespondenten.

Mark
10-06-04, 18:02
Geplaatst door mark61
En de local brew?

Is meestal een soort heineken kopie....

Skol vind ik altijd vies, de meeste locale biertjes zijn wel ok

Robbedoes
10-06-04, 18:13
maar wel zou het me uitmaken als Nl. vooral door joden bestuurd zou worden, terwijl dat procentueel gezien maar een klein gedeelte van de Nl. bevolking is (volgens het CBS waren dat er een paar jaar geleden geloof ik 30. à 40.000). Ik wil geen joodse overheersing. Ze moeten we er ook voor waken dat joden onder de journalisten oververtegenwoordigd raken.

Wat is er mis mee als veel joodse mensen in het bestuur van dit land zitten?

En ik heb het niet over joodse übermensch, link er ook niet aan. Ik zeg alleen dat joodse mensen vaak veel bereikt hebben in de westerse wereld, ondanks alle vervolgingen van die stomme 'heidenen'.

Mark
10-06-04, 18:17
Persoonlijk vind ik dat er meer blanke mannen op belangrijke posities moeten komen.

Beëlzebub
10-06-04, 18:23
Geplaatst door Robbedoes
1- Wat is er mis mee als veel joodse mensen in het bestuur van dit land zitten?

2- En ik heb het niet over joodse übermensch, link er ook niet aan. Ik zeg alleen dat joodse mensen vaak veel bereikt hebben in de westerse wereld, ondanks alle vervolgingen van die stomme 'heidenen'.

1- Ik hou van een meer gelijkmatige verdeling van alle soorten mensen onder 'onze' regeerders/leiders (een beetje naar rato van hun aanwezigheid onder de bevolking), dat vind ik democratischer.

2- Ik spreek niet tegen dat ze soms goede prestaties hebben geleverd, maar wil je niet zo uitvaren tegen wat jij 'heidenen' noemt. Vrijheid van godsdienst houdt ook de vrijheid in om níet te geloven, atheïst te zijn dus.

jans
10-06-04, 18:26
Het maakt mij niet uit of iemand jood is, maar wel zou het me uitmaken als Nl. vooral door joden bestuurd zou worden, terwijl dat procentueel gezien maar een klein gedeelte van de Nl. bevolking is (volgens het CBS waren dat er een paar jaar geleden geloof ik 30. à 40.000). Ik wil geen joodse overheersing. Ze moeten we er ook voor waken dat joden onder de journalisten oververtegenwoordigd raken.

Nederland wordt altijd door nederlanders bestuurd, of die nou een joodse achtergrond hebben of niet, je kan altijd anders kiezen. Democratie is er niet voor niets.

Julien
10-06-04, 18:33
en zo ja, wat dan nog?? :moe:

Al Sawt
10-06-04, 18:39
Geplaatst door jans
Nederland wordt altijd door nederlanders bestuurd, of die nou een joodse achtergrond hebben of niet, je kan altijd anders kiezen. Democratie is er niet voor niets. Democratie kan ook beinvloed worden.

Hoewel het voor mij niet uitmaakt hoeveel Joden of atheisten ergens de scepter zwaaien, gaat een gevaar uit van oververtegenwoordiging van een bepaald groep.


Vooral als een groep, nauwe verwantschap heeft met een externe entiteit.

Kijk maar naar de VS, met haar pro-Israel lobby.

Beëlzebub
10-06-04, 18:42
Geplaatst door mark61
Dat zijn ze al onder de Israelcorrespondenten.

Zijn er ook Palestina-correspondenten? Of wordt Palestina 'meegenomen' door de Israël-corresp.? Dat laatste denk ik (Eddo of Chifra/Shifra -hoe schrijf je dat- e.a.)

echnaton
10-06-04, 18:49
Geplaatst door Beëlzebub
Het maakt mij niet uit of iemand jood is, maar wel zou het me uitmaken als Nl. vooral door joden bestuurd zou worden, terwijl dat procentueel gezien maar een klein gedeelte van de Nl. bevolking is (volgens het CBS waren dat er een paar jaar geleden geloof ik 30. à 40.000). Ik wil geen joodse overheersing. Ze moeten we er ook voor waken dat joden onder de journalisten oververtegenwoordigd raken.
Bij jou klinkt toch een beetje de gedachte van de joodse Übermensch door.

Dit soort zaken zijn in de geschiedenis wel vaker gezegd.

Julien
10-06-04, 18:50
Geplaatst door Al Sawt
Democratie kan ook beinvloed worden.

Hoewel het voor mij niet uitmaakt hoeveel Joden of atheisten ergens de scepter zwaaien, gaat een gevaar uit van oververtegenwoordiging van een bepaald groep.


Vooral als een groep, nauwe verwantschap heeft met een externe entiteit.

Kijk maar naar de VS, met haar pro-Israel lobby.

je kan ook een probleem maken van iets wat geen probleem is. ik moest ook via via horen dat Cohen Joods is, als iemand dat niet gezegd had, had ik dat nooit opgemerkt. Denk je echt dat een niet-Jood anders zou regeren als een Jood zoals Cohen?

Julien
10-06-04, 18:53
Geplaatst door Beëlzebub
Zijn er ook Palestina-correspondenten? Of wordt Palestina 'meegenomen' door de Israël-corresp.? Dat laatste denk ik (Eddo of Chifra/Shifra -hoe schrijf je dat- e.a.)

Er zijn ook geen correspondenten voor Costa Rica, die worden gedaan door zuid-Amerika correspondenten. Palestina dus door Israel-correspondenten.. ik heb er alle vertrouwen in dat deze correspondenten objectief vertellen over zowel de Israelische als Palestijnse kant.

Beëlzebub
10-06-04, 19:20
Geplaatst door jans
Nederland wordt altijd door nederlanders bestuurd, of die nou een joodse achtergrond hebben of niet, je kan altijd anders kiezen. Democratie is er niet voor niets.

Het maakt wel degelijk uit. Ik weet graag wat iemands achtergronden zijn, omdat dat vaak duidelijk maakt, waarom iemand iets beweert of waar hij voor staat. Dat is ook zo als Balkenende iets zegt. Dan denk je toch: 'Ja, dit of dat zegt hij, omdat dit of dat nu eenmaal bij zijn protestantisme hoort'. En Balkenende mag natuurlijk vinden wat hij vindt, maar het maakt voor mij de dingen wel duidelijker.
Doch als Josias nu een jood was geweest -we weten dat hij dat niet is en dat maakt het hele geval denkbeeldig- dan zou ik het kwalijk vinden als hij onder de noemer van liberaliteit allerlei pro-israëlische standpunten zou uitdragen. Ik hou er niet van dat mensen zulke dingen verhullen. Dan heb ik liever dat ze zeggen 'Ik ben jood en ik wil dit en dat', dat is eerlijk.

Beëlzebub
10-06-04, 19:24
Geplaatst door Julien
Er zijn ook geen correspondenten voor Costa Rica, die worden gedaan door zuid-Amerika correspondenten. Palestina dus door Israel-correspondenten.. ik heb er alle vertrouwen in dat deze correspondenten objectief vertellen over zowel de Israelische als Palestijnse kant.

Nou, ik niet, in dit geval. Dat levert mij te veel strategische journalistiek op.

Beëlzebub
10-06-04, 19:28
Geplaatst door echnaton
Dit soort zaken zijn in de geschiedenis wel vaker gezegd.

Verklaar je nader a.u.b. Dit lijken mij redelijke zaken.

nard
10-06-04, 19:41
Geplaatst door Beëlzebub
Doch als Josias nu een jood was geweest -we weten dat hij dat niet is en dat maakt het hele geval denkbeeldig- dan zou ik het kwalijk vinden als hij onder de noemer van liberaliteit allerlei pro-israëlische standpunten zou uitdragen. Ik hou er niet van dat mensen zulke dingen verhullen. Dan heb ik liever dat ze zeggen 'Ik ben jood en ik wil dit en dat', dat is eerlijk.

Waarmee hij mensen zoals jij munitie verschaft. Hij zal wel wijzer wezen....

Jood uebermensch? Waarschijnlijk niet.

Maar misschien wel een verkoren volk .... ?

jans
10-06-04, 19:43
Het maakt wel degelijk uit. Ik weet graag wat iemands achtergronden zijn, omdat dat vaak duidelijk maakt, waarom iemand iets beweert of waar hij voor staat. Dat is ook zo als Balkenende iets zegt. Dan denk je toch: 'Ja, dit of dat zegt hij, omdat dit of dat nu eenmaal bij zijn protestantisme hoort'. En Balkenende mag natuurlijk vinden wat hij vindt, maar het maakt voor mij de dingen wel duidelijker.

Aan jouw dus de keus om niet op hem te stemmen.

echnaton
10-06-04, 19:46
Geplaatst door Beëlzebub
Verklaar je nader a.u.b. Dit lijken mij redelijke zaken.

Tot 1945. Voornamelijk onze oosterburen.

Beëlzebub
10-06-04, 19:50
Geplaatst door nard
1- Waarmee hij mensen zoals jij munitie verschaft. Hij zal wel wijzer wezen....

2- Jood uebermensch? Waarschijnlijk niet.

3- Maar misschien wel een verkoren volk .... ?

Ad 1- Je vindt dus dus dat iemand zich sneaky moet gedragen om z'n zaakjes voor elkaar te krijgen?
2- Dat sommige joden aan megalomanie lijden, mag toch duidelijk zijn: ze willen het uitverkoren volk zijn en vinden -bijgevolg- alle andere volkeren minder. Als je dat beschaving noemt.
3- Meaning?

jans
10-06-04, 19:55
Dat sommige joden aan megalomanie lijden, mag toch duidelijk zijn: ze willen het uitverkoren volk zijn en vinden -bijgevolg- alle andere volkeren minder. Als je dat beschaving noemt

:eek: bronvermelding !

Beëlzebub
10-06-04, 19:55
Geplaatst door jans
Aan jouw dus de keus om niet op hem te stemmen.

Dat zal ik ook zeker niet doen. Ik wil echter graag een lans breken voor openheid.

Beëlzebub
10-06-04, 19:58
Geplaatst door echnaton
Tot 1945. Voornamelijk onze oosterburen.

Dat dacht ik al. Toch ben ik fanatiek tegen het nazisme. Ik ben dan ook van mening dat ik niets verkeerds zeg. Ik vind het redelijk om in deze zaken naar evenwicht te streven. Het voorkomt veel jaloersheid en de daaruit voortkomende ellende.

Beëlzebub
10-06-04, 19:59
Geplaatst door jans
:eek: bronvermelding !

Bron: de Bijbel

jans
10-06-04, 20:01
Graag wat specifieker, en denk jij dat de joden van tegenwoordig dat soort nobele doelstellingen nog steeds handhaven ?

Beëlzebub
10-06-04, 20:07
Geplaatst door jans
Graag wat specifieker, en denk jij dat de joden van tegenwoordig dat soort nobele doelstellingen nog steeds handhaven ?

Is deze vraag aan mij gericht? En wat bedoel je er in dat geval dan mee?

Julien
10-06-04, 21:24
Geplaatst door Beëlzebub
Nou, ik niet, in dit geval. Dat levert mij te veel strategische journalistiek op.

moeten we dan ook een speciale coorsepondent voor Koerdistan hebben? voor Tibet? voor Baskenland? Voor Noord-Ierland? Dat zijn allemaal landen die niet bestaan, en dus worden behandeld door coorespondenten van resp. Turkije, China, Spanje en Groot-Brittanie.
Lijkt me niks vreemds aan.

mark61
10-06-04, 22:52
Geplaatst door Beëlzebub
Zijn er ook Palestina-correspondenten? Of wordt Palestina 'meegenomen' door de Israël-corresp.? Dat laatste denk ik (Eddo of Chifra/Shifra -hoe schrijf je dat- e.a.)

Wordt bij mijn weten 'meegenomen'. Speciale reportages zijn meestal buitenlands, voorzover ik weet.

antiapartheid
10-06-04, 23:25
vraag het aan de AIVD.

Beëlzebub
10-06-04, 23:41
Geplaatst door Julien
moeten we dan ook een speciale coorsepondent voor Koerdistan hebben? voor Tibet? voor Baskenland? Voor Noord-Ierland? Dat zijn allemaal landen die niet bestaan, en dus worden behandeld door coorespondenten van resp. Turkije, China, Spanje en Groot-Brittanie.
Lijkt me niks vreemds aan.

In de Palestijnse kwestie hebben we met een te ernstige situatie te doen om de verslaggeving aan joden/Israëli's over te laten. Zij zijn immers vaak de tegenstanders van de Palestijnen. Dat is dan ook helemaal niet hetzelfde als de berichtgeving uit N.Ierland of iets dergelijks.
Daarnaast wil ik niet zeggen dat verslaggeving door joden over Palestijnen per sé verkeerd moet zijn. Wel wordt die in de praktijk vaak minder objectief.
En wat is er zo erg aan dat we voor veel kleine volkeren een eigen correspondent zouden hebben? Is daar ineens het geld niet voor? Of is er iets raars aan?
Audite et alteram partem! (Hoort ook de andere partij).

Robbedoes
10-06-04, 23:48
1- Ik hou van een meer gelijkmatige verdeling van alle soorten mensen onder 'onze' regeerders/leiders (een beetje naar rato van hun aanwezigheid onder de bevolking), dat vind ik democratischer.

Democratisch is dat wat de bevolking kiest, en of dat nou joden, moslims of christenen zijn.

Beëlzebub
11-06-04, 00:00
Geplaatst door Robbedoes
Democratisch is dat wat de bevolking kiest, en of dat nou joden, moslims of christenen zijn.

Dat is niet waar. Democratie is meer dan dat. Nu geen tijd om verder veel te zeggen. Moet morgen weer werken. :moe: :slaap:

Maarten
11-06-04, 15:08
Geplaatst door Beëlzebub
In de Palestijnse kwestie hebben we met een te ernstige situatie te doen om de verslaggeving aan joden/Israëli's over te laten.

Precies, daar gaat het om hier. Dat geldt voor de politiek net zo.
Het zal me worst wezen welke politicus of journalist joods is, waar zodra het over Israel gaat, wil ik dat precíés weten!

Nederlandse politiek inzake israel, dat is een van de grootste achterkamertjes-schandalen die we hebben. Daar heeft zelfs Pim Fortuyn helemaal niets aan kunnen veranderen. Er gebeurt voortdurend een heleboel, endaar wordt nooit ergens openheid aan gegeven of verantwoording over afgelegd. Er is zeker beleid, maar hoe dat er uit ziet, dat hoeft niemand te weten. Zwijgen, stilhouden, pappen en nat houden.
En van degenen die dáar verantwoordelijk voor zijn, daar wil ik absoluut van weten wie er joods is. Dat zegt nog niet alles, maar wel al wat.

Media idem! Er is geen grotere leugenfabriek dan de israelische propaganda. De professionaliteit van de verdraaiingen is echt top. Geschiedenis, motieven, feiten, excuses, redeneringen.. er is niets zonder een enorme smurrie van misleiding er over heen. De vraag is allang niet meer óf het gebeurt maar hóe! En wat vooral opvalt is hoeveel van die rotzooi klakkeloos linea recta in de media terecht komt.
Ik wil absoluut weten wie er joods is bij het NCR, bij Nova, bij het Journaal, bij RTL enz.. Het gaat me allemaal té makkelijk.

Je kunt wel lachen over de "protocollen van de wijzen van zion", maar het omgekeerde - aannemen dat die invloed er niet is - dat is ongeveer net zo achterlijk. De invloed is er, en die is inzake Israel zelfs aanzienlijk. Die komt zeker niet alleen van joden, maar zeker ook van joden.

Waarom zou je het niet mogen weten? Omdat het verband zou ontbreken? Gaat het om kritiek op Israel dan vind je hier éen joodse organisatie die dat steunt, maar gaat het om bijval voor Israel, dan mobiliseer je er met gemak 35!
Mogen ze partijdig zijn? Stel gewoon van wel.. Waarom mag je dan niet weten wie er joods is? Waarom zijn er dan meteen kritische vragen en insinuaties? Toch weer de antisemitisme-fobie he? En daar wordt graag gebruik van gemaakt.
Het "zwijgen over Israel" schijnt al heel goed samen te gaan met het zwijgen over wie er joods is, zodra het gaat over joodse politici en media inzake Israel.

Julien
11-06-04, 17:55
Geplaatst door Beëlzebub
In de Palestijnse kwestie hebben we met een te ernstige situatie te doen om de verslaggeving aan joden/Israëli's over te laten. Zij zijn immers vaak de tegenstanders van de Palestijnen. Dat is dan ook helemaal niet hetzelfde als de berichtgeving uit N.Ierland of iets dergelijks.
Daarnaast wil ik niet zeggen dat verslaggeving door joden over Palestijnen per sé verkeerd moet zijn. Wel wordt die in de praktijk vaak minder objectief.
En wat is er zo erg aan dat we voor veel kleine volkeren een eigen correspondent zouden hebben? Is daar ineens het geld niet voor? Of is er iets raars aan?
Audite et alteram partem! (Hoort ook de andere partij).

ohhhhh w8 ff, ik heb je verkeerd begrepen. je denkt dus dat alle Israel-coorespondenten Israelisch/ Joods zijn?! Dat is dus niet waar, het zijn gewoon Nederlanders die in Israel verslag uitbrengen over het conflict tussen Palestijnen en Israeli's.

De correspondente van Frankrijk is ook gewoon een Nederlandse, en van Duitsland ook een Nederlandse. Dus van partijdigheid is echt geen sprake.

Je hebt gelijk dat een Joodse correspondent gekleurd zou kunnen zijn, maar dat is niet het geval in Nederland ;)

Beëlzebub
11-06-04, 20:59
Geplaatst door Julien
1-ohhhhh w8 ff, ik heb je verkeerd begrepen. je denkt dus dat alle Israel-coorespondenten Israelisch/ Joods zijn?! Dat is dus niet waar, het zijn gewoon Nederlanders die in Israel verslag uitbrengen over het conflict tussen Palestijnen en Israeli's.

2-Je hebt gelijk dat een Joodse correspondent gekleurd zou kunnen zijn, maar dat is niet het geval in Nederland ;)

1-Nee, ik denk niet dat alle I.-correspondenten joods/Israëlisch zijn. Maar het zijn zeker niet allemaal 'gewoon' Nederlanders.

2-Daar ben ik niet van overtuigd. Ik hoor soms Shifra Herzberg op Radio 1 en hoor dan soms dingen die me niet neutraal genoeg zijn.
En zo gaat dat wel vaker. Maar Eddo gaat geloof ik wel.

Maarten
11-06-04, 20:59
Geplaatst door Julien
:hihi: My Gòd, wat een zeldzaam domme post... de ene zin nog erger dan de andere.
J. probeer nou eerst zélf eens te denken voordat je wat post.. Misschien denk je indruk te maken of zo, maar op deze manier ga je dus af als een gieter he?

Beëlzebub
11-06-04, 21:06
Geplaatst door Maarten
Media idem! Er is geen grotere leugenfabriek dan de israelische propaganda. De professionaliteit van de verdraaiingen is echt top. Geschiedenis, motieven, feiten, excuses, redeneringen.. er is niets zonder een enorme smurrie van misleiding er over heen. De vraag is allang niet meer óf het gebeurt maar hóe! En wat vooral opvalt is hoeveel van die rotzooi klakkeloos linea recta in de media terecht komt.
Ik wil absoluut weten wie er joods is bij het NCR, bij Nova, bij het Journaal, bij RTL enz.. Het gaat me allemaal té makkelijk.

Ja, het is precies die professionaliteit en geraffineerdheid waar ik een beetje bang voor ben. Door de beïnvloeding via de media houden ze de problemen voor Palestijnen langer in stand.

Beëlzebub
11-06-04, 21:09
Geplaatst door Maarten
Je kunt wel lachen over de "protocollen van de wijzen van zion", maar het omgekeerde - aannemen dat die invloed er niet is - dat is ongeveer net zo achterlijk. De invloed is er, en die is inzake Israel zelfs aanzienlijk. Die komt zeker niet alleen van joden, maar zeker ook van joden.

Van deze protocollen heb ik als term wel eens gehoord, maar weten wat ze inhouden, doe ik niet. Ik zal er eens naar zoeken.

Beëlzebub
11-06-04, 21:18
Geplaatst door Maarten
Toch weer de antisemitisme-fobie he? En daar wordt graag gebruik van gemaakt.

Inderdaad, daar wordt zelfs 'misbruik' van gemaakt. Ik vind een dodenherdenking en een bevrijdingsfeest bijv. normaal. Maar in Nederland moet iedere scheet (ezcusez le mot) die in WO II door een jood de ruimte ingeschoten is wel drie keer jaarlijks worden herdacht om maar weer medegevoel op te wekken. En zo spelen ze zich steeds in de picture.

Maarten
11-06-04, 22:06
Geplaatst door Beëlzebub
Maar Eddo gaat geloof ik wel.
Eddo is (tientallen?) jarenlang spreekbuis van Israelische optiek geweest. Trendsetter van de gangbare berichtgeving. Geen sjoegge van de Palestijnse kant van de zaak. Of vergelijk hem met veel Nederlanders die menen een middenpositie tussen partijen te hebben, maar dat in feite doen met vooral Israelische info.
Maar inderdaad, de laatste tijd is ie interessanter geworden.. mogelijk wijzer geworden. Al die Israelische leugens, dat moet na jaren toch gaan opvallen he?

Maarten
11-06-04, 22:36
Geplaatst door Beëlzebub
Ja, het is precies die professionaliteit en geraffineerdheid waar ik een beetje bang voor ben. Door de beïnvloeding via de media houden ze de problemen voor Palestijnen langer in stand.

Die Israelische PR, dat is absolute wereldtop. En daar onder komt een hele tijd niets. Dat zit wel zó goed in elkaar, er is niets wat daar aan kan tippen.
Schoolvoorbeeld ook van: Als je iets maar lang genoeg roept, dan wordt het vanzelf waar, ook al is het absolute nonsens.
Over hoe ze in zee gedreven dreigen te worden, terwijl ze daar ábsoluut niets te vrezen hebben..
Of die zelfverdedigingsverhalen, die ze niet alleen tot maximale larie opkloppen, maar de Palestijnen vervolgens volledig ontzeggen.
Of over de oorzaken van de ellende: hopen geschreeuw, terwijl het eretz-Israelverhaal daar volledig bij weggelaten wordt.
Of over wat hen aangedaan wordt, terwijl ze zelf een factor 100 daarvan aanrichten.

En hier vreten ze dat gewoon he? De politiek en de media.. Nou worden ze wel langzaam wakker, maar Israel kan echt tientallen jaren gewoon door gaan met die bollocks-verhalen. En dát is opmerkelijk.

Maarten
11-06-04, 22:46
Geplaatst door Beëlzebub
Van deze protocollen heb ik als term wel eens gehoord, maar weten wat ze inhouden, doe ik niet.
Een door de KGB of zo in elkaar gedraaid stuk over hoe joden zouden proberen om de wereldheerschappij te veroveren. Ik heb het nooit gezien, of willen zien. Schijnt een schoolvoorbeeld van antisemitische propaganda te zijn. Aangetoond foute boel.

Zwarte Schaap
11-06-04, 22:56
Geplaatst door Beëlzebub
Het maakt wel degelijk uit. Ik weet graag wat iemands achtergronden zijn, omdat dat vaak duidelijk maakt, waarom iemand iets beweert of waar hij voor staat. Dat is ook zo als Balkenende iets zegt. Dan denk je toch: 'Ja, dit of dat zegt hij, omdat dit of dat nu eenmaal bij zijn protestantisme hoort'. En Balkenende mag natuurlijk vinden wat hij vindt, maar het maakt voor mij de dingen wel duidelijker.
Doch als Josias nu een jood was geweest -we weten dat hij dat niet is en dat maakt het hele geval denkbeeldig- dan zou ik het kwalijk vinden als hij onder de noemer van liberaliteit allerlei pro-israëlische standpunten zou uitdragen. Ik hou er niet van dat mensen zulke dingen verhullen. Dan heb ik liever dat ze zeggen 'Ik ben jood en ik wil dit en dat', dat is eerlijk.

Ik heb me altijd afgevraagd of Frans Weisglas (momenteel de tweede kamer voorzitter) joods was of niet. Ik werd niet goed van zijn big smile hoe het buitenland beleid van de VVD vertegenwoordigde. Als hij over Palestina sprak dacht ik altijd dat ik een Israelische politicus hoorde praten. Het leek heel vaak alsof weisglas de vrije hand had inzake palestina van het VVD.

Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom een zogenaamde kwaliteit-krant zoals het NRC-Handelsblad de journalist Michael Stein als reporter naar arabische landen stuurde. Die man is 1 en al negativiteit inzake moslims en arabische landen. Van hem heb ik me dus ook altijd afgevraagd of hij mischien joods was. Michael Stein is in mijn ogen de journalist die het minst objectieve te werk gaat inzake arabische landen en de Islam.

Zwarte Schaap
11-06-04, 23:06
Geplaatst door Beëlzebub
Van deze protocollen heb ik als term wel eens gehoord, maar weten wat ze inhouden, doe ik niet. Ik zal er eens naar zoeken.

Ik heb ze deze week gedownloaded. Hieronder heb je website die ze heel kritisch heeft bestudeert je kunt ze daar ook eventueel downladen, commentaar etc..

http://www.kat.gr/kat/history/Txt/Gl/Protocols/ProtocolsEldersZion.htm

Deze link is heel interessant:

http://www.kat.gr/kat/history/Txt/Gl/Protocols/Protocols.htm

Tomas
11-06-04, 23:24
Het aantal moslims of ex-moslims in de politiek neemt ook al onrustbarend toe. :moe:

Julien
12-06-04, 00:21
Geplaatst door Maarten
:hihi: My Gòd, wat een zeldzaam domme post... de ene zin nog erger dan de andere.
J. probeer nou eerst zélf eens te denken voordat je wat post.. Misschien denk je indruk te maken of zo, maar op deze manier ga je dus af als een gieter he?

Als meneer mij ook duidelijk wil maken wat hij "dom" vindt? :moe: volgens mij spreek ik de waarheid alleen.

ik wordt eerlijk gezegd een beetje kotsmisselijk van deze racistische discussie.. ja, een Jood kan ook een politicus of een correspondent zijn :moe: hoeveel christelijke of islamitische journalisten hebben we wel niet? :cheefbek:

Julien
12-06-04, 00:24
Geplaatst door Tomas
Het aantal moslims of ex-moslims in de politiek neemt ook al onrustbarend toe. :moe:

inderdaad, moet je hier eens mee aankomen.. dan wordt je gelijk gevierendeeld.

Zwarte Schaap
12-06-04, 00:35
Geplaatst door Tomas
Het aantal moslims of ex-moslims in de politiek neemt ook al onrustbarend toe. :moe:

Het gaat niet om het aantal maar om het goedpraten van onderdrukking en het verdraaien van de werkelijkheid zodat israel vrij spel heeft en door kan gaan met het schenden en onteren van de normen en waarden die we zogenaamd hoog trachten te houden en te exporteren naar andere landen.

Julien
12-06-04, 00:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat niet om het aantal maar om het goedpraten van onderdrukking en het verdraaien van de werkelijkheid zodat israel vrij spel heeft en door kan gaan met het schenden en onteren van de normen en waarden die we zogenaamd hoog trachten te houden en te exporteren naar andere landen.

en een moslim maakt zich hier nooit schuldig aan? :duizelig:

jongens, waar hebben we het over zeg...

Zwarte Schaap
12-06-04, 00:59
Geplaatst door Julien
en een moslim maakt zich hier nooit schuldig aan? :duizelig:

jongens, waar hebben we het over zeg...

Dat beweer ik niet al ken ik hier voor moslims vrijwel geen voorbeeld van.

Stel dat er politici en media hier in Nederland zijn die in hun commentaar zich telkenmale positief opstellen naar een land dat jarenlang mensen onderdrukt, kernwapens heeft, VN-rechten schendt en negeert, ongewapende burgers vermoordt, huizen sloopt, met raketten drukbewoonde wijken bestoken....enz.

Achteraf kom je erachter dat de politici en de journalisten die deze land positief bejegenen een speciale band met deze land hebben. Vind je dat je dat moet weten of niet?

Julien
12-06-04, 01:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat beweer ik niet al ken ik hier voor moslims vrijwel geen voorbeeld van.

Stel dat er politici en media hier in Nederland zijn die in hun commentaar zich telkenmale positief opstellen naar een land dat jarenlang mensen onderdrukt, kernwapens heeft, VN-rechten schendt en negeert, ongewapende burgers vermoordt, huizen sloopt, met raketten drukbewoonde wijken bestoken....enz.

Achteraf kom je erachter dat de politici en de journalisten die deze land positief bejegenen een speciale band met deze land hebben. Vind je dat je dat moet weten of niet?

in dát geval ben ik het inderdaad met je eens.

Maar of v. aartsen nou een jood of geen-jood is, eerlijk gezegd zou ik het allebei geloven.. ik zie in hem niet een "typisch Joods beleid". Jij wel?

Cohen, die is 100% Joods en hij is ongeveer het tegenenovergestelde van Van Aartsen.

hafty
12-06-04, 01:43
Lang was ik net zoals de meeste op een forum als deze, net zo onwetend en klakkeloos aan t strooien met nutteloze en foutieve informatie als jullie broeders en zusters. Snappen jullie dan echt niet dat het wel veel en veel verder moet gaan dan ons precies te laten denken dat het idd gaat om de joden en/of de moslims m.b.t. tot de huidige wereldproblematiek?? Snappen jullie dan niet eindelijk een keer dat dit alles volgens een simpel scenario door een aantal mensen in elkaar is gezet om ons maar bezig te houden en onze aandacht af te leiden voor wat er werkelijk aan de hand is en nog gaat gebeuren?? Het is allang niet meer vreemd (gelukkig) of paranoïde om ervan overtuigd te zijn dat 9/11 in elkaar is gezet door de Amerikaanse elite-regering en een bondgenootschap van grote industriëlen. En het klopt, deze elite-regering en -groep bestaat idd voor een deel uit machtige Joodse lobby's. Maar wisten jullie dan dat de Bin Laden familie nauwe banden onderhield met met deze elite tot vlak voor 9/11 nog bijvoorbeeld? Ena dat de Osama, N.B. door de C.I.A. gecreërd dus überheupt verdacht, lang niet de broeder is of hoeft te zijn die wij voor ogen leken te hebben. Bestaat deze man wel? Was dit niet gewoon de perfecte afleidingsmanoeuvre voor een ticket naar Irak en daarmee de volledige controle in het Midden-Oosten die al gepland staat sinds de Reagan regering begin jaren tachtig? Een omvangrijke geheime agenda (The New World Order) met misleiding van de massa als grootste wapen. Het zijn niet de terroristen die ons angst aanjagen, echter zij die ons doen geloven in spoken om zo handig misbruik te kunnen maken van onze behoefte om bescherming die ij uiteindelijk niet eens kunnen bieden. Door deze angst (Order to Chaos) kan Big Brother in enkele maanden bewerkstelligen wat geen enkele regering in geen 100 jaar voor elkaar had kunnen krijgen zonder dat er een opstand of wat voor pleuris dan ook zou uitbreken. Alle privacy wetten, Geneve afspraken en zelfs de Verenigde Naties zijn gevallen. En niemand kwam in opspraak? Deze elite groep heeft maar één doel voor ogen en dat is absolute macht in één politiestaat. Helemaal beangstigend en bevestigend is, dat dit alles vastgelegd staat in de koran, bijbel en terug te halen is uit allerlei andere bronnen van de afgelopen jaren. Men zal het teken van het Beest (Ofwel in t arabisch>Dajall) moeten dragen (anders kun je niet kopen of verkopen en overal worden buitengesloten) en deze zal zich voordoen als de nieuwe verlosser en zal de mensen misleiden. Hij zal ziekte en genezing brengen. Voordat je nu alweer gaat denken van, 'Yeah right! heb je weer zo'n fantast!', moet ik je zeggen dat het 'teken van beest' al geïntroduceerd is, enkele weken geleden met België als proefland. Namelijk onder grote druk en oplegging van de V.S. het nieuwe paspoort. In dit vernieuwde paspoort dat overal ïngevoerd zal gaan worden, wordt een vingerafdruk, iris-scan en talloze persoonlijke informatie opgeslagen. En let op dit kan nu heel snel en gemakkelijk worden ingevoerd daar waar het een tweetal jaren ondenkbaar zou zijn geweest. Dit uiteraard wederom onder het mom van terroristenbestrijding en veiligheid. mensen zijn bang en hebben behoefte aan veiligheid. En een mak lammetje in angst en onwetendheid verkerend zal lak hebben aan zijn privacy. Om je een lang verhaal alsnog te besparen.. er is ook in de voorbije haren aan een chip gewerkt die bij de mens onderhuids geïnplanteerd kan worden. Vroeger dacht men aan science fiction maar inmiddels is het reality geworden en wordt serieus overwogen dit in de nabije toekomst in te voeren ( géén lulkoek!). Met deze chip, zo groot als een rijstkorrel kan allerlei informatie worden opgeslagen, betaald worden, ter vervanging van het paspoort, dienen als bankpas etc etc.. en natuurlijk voor de goede orde meteen GPS signalen ontvangen en uitzenden. (GPS> global positioning system.) Mensen dit is echt géén GRAP!!! Tot mijn grote schrik zag ik laatst zelfs op televisie de manager van de Baja beachclub in Rotterdam zelf heel onschuldig en vrolijk de introductie van deze rijstkorrel in zijn café, als betaalmiddel en identificatie van de bezoekers propageren... anyway ik dwaal af en zo zijn er nog wel duizenden regels te typen over feiten en agendapunten die een nog veel helsere wereld schetsen over enkele weken, maanden, jaren.

Wat ik jullie wil zeggen broeders en zusters.. alsjeblieft geloof niet in wat je ziet op televisie en hier met een verdraaid en gebrainwashed brein, teksten op forums te plaatsen waarvan 'Zij' juist willen dat de gemiddelde bewoner van deze aarde beschouwt als de waarheid... zodat zij vrolijk hun gang kunnen gaan en verder doordringen dan wie dan ook ooit had durven voorspellen. Alsjeblieft blijf kritisch en zoek overal wat achter en vind de feiten om je heen en licht je familie, vrienden en iedereen om je heen in. Allah heeft de mens geschapen met 2 hersenhelften die veel meer kunnen dan dat wij eruit halen. Kennis is macht! Ga op zoek naar de waarheid en kom erachter wie deze vrij metselaars (free masons) zijn en wat zij werkelijk van plan zijnmet ons!

Zwarte Schaap
12-06-04, 01:52
Geplaatst door Julien
in dát geval ben ik het inderdaad met je eens.

Maar of v. aartsen nou een jood of geen-jood is, eerlijk gezegd zou ik het allebei geloven.. ik zie in hem niet een "typisch Joods beleid". Jij wel?


Ik persoonlijk zie niet echt een band want zoveel heb ik nu ook niet van hem gehoord wat me aan het denken zou moeten zetten.. De VVD is over het algemeen poeslief voor israel en zoals nu de laatse jaren duidelijk blijkt, ook zwaar anti-islam.


Cohen, die is 100% Joods en hij is ongeveer het tegenenovergestelde van Van Aartsen. Precies en dat is het leuke van als je het wel weet, dan kun je je vooroordelen nuanceren. Het mes snijdt aan 2 kanten.

Wat zou de topicstarter nu geleerd hebben van deze vraag nu hij weet dat jozias geen Jood is en Cohen wel ?

Julien
12-06-04, 02:13
hafty, ik vind jouw complotten wel paranoia.

Maarten
12-06-04, 02:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat niet om het aantal maar om het goedpraten van onderdrukking en het verdraaien van de werkelijkheid zodat israel vrij spel heeft en door kan gaan met het schenden en onteren van de normen en waarden die we zogenaamd hoog trachten te houden en te exporteren naar andere landen.

:hihi: Goed geformuleerd Schaap! :D Het begint onderhand een vorm van kunst te worden he? Het in één pennestreek neerzetten hoe de zaken liggen rond Israel!

Net die japanse kunst, waarbij ze eerst 20 min in de inkt roeren, om dan met éen perfecte zwaai zo'n Japans karakter op doek te krijgen.. Meesterlijk!

En het werkt he? Julien - hij heeft het nog niet in de gaten - maar hij zegt hierboven eigenlijk, dat hij het helemaal met je eens is, alleen dat je ook "een moslim" moet kunnen vinden die het óok doet! :D Zegt ie ook nog "jongens, waar hebben we het over zeg...", alsof we allemaal met dit gedrag opstaan en naar bed gaan! :hihi: (wil ie ook nog uitleg waarom zijn postings zo dom zijn :hihi: )

Moeten we geen Haiku's over de VVD en Israel gaan maken? Das 17 lettegrepen, daar moet je het in doen! :D

Zwarte Schaap
12-06-04, 02:48
Geplaatst door Veerapen
Dat de Jood en de Islamiet hand in hand de blanken gaan bestrijden!

De Joden en de Islamieten in casu behoren zogenaamd ook tot de blanken.

Zwarte Schaap
12-06-04, 03:05
Geplaatst door Maarten
Goed geformuleerd Schaap! Het begint onderhand een vorm van kunst te worden he? Het in één pennestreek neerzetten hoe de zaken liggen rond Israel!

Net die japanse kunst, waarbij ze eerst 20 min in de inkt roeren, om dan met éen perfecte zwaai zo'n Japans karakter op doek te krijgen.. Meesterlijk! Eigenlijk is deze ertussen door geglipt. Ik heb vaak niet door dat ik veelste lange zinnen maak. Normaal gesproken probeer ik zo min mogelijk te lange zinnen te schrijven. Vaak ga ik achteraf de lange regel in stukken hakken om het leesbaar te houden.


En het werkt he? Julien - hij heeft het nog niet in de gaten - maar hij zegt hierboven eigenlijk, dat hij het helemaal met je eens is, alleen dat je ook "een moslim" moet kunnen vinden die het óok doet! :D Zegt ie ook nog "jongens, waar hebben we het over zeg...", alsof we allemaal met dit gedrag opstaan en naar bed gaan! :hihi: (wil ie ook nog uitleg waarom zijn postings zo dom zijn :hihi: )


Hij is jong en voor zijn leeftijd doet ie het best aardig.


Moeten we geen Haiku's over de VVD en Israel gaan maken? Das 17 lettegrepen, daar moet je het in doen! :D Toevallig had ik naar aanleiding van het lezen van de topic genaamd wedduh (gaat over voetbal) willen reageren met het volgende pennestreek.

Geef ze brood , geef ze spelen
zodat ze zich niet meer hoeven te vervelen
en de echte zaken waar het echt om draait
ze niets meer kunnen schelen.

Maarten
12-06-04, 03:07
Geplaatst door hafty
Alsjeblieft blijf kritisch en zoek overal wat achter en vind de feiten om je heen en licht je familie, vrienden en iedereen om je heen in. Allah heeft de mens geschapen met 2 hersenhelften die veel meer kunnen dan dat wij eruit halen. Kennis is macht! Ga op zoek naar de waarheid en kom erachter wie deze vrij metselaars (free masons) zijn en wat zij werkelijk van plan zijnmet ons!

Sommigen zeggen dat de wereld een experiment is van buitenaardse wezens. Er zijn theorieen zat, die vooral éen ding gemeenschappelijk hebben: in theorie zóu het kúnnen, maar het is niet te bewijzen. Zelfs over die hersenhelften bestaan verhalen. Maar zolang niemand weet hoe het zit, is het vooral leuk voor science fiction. En dat is precies wat jij hierboven doet.

Waarheid? Kritisch zijn? Wat jij hierboven doet is precies het tegenovergestelde. Je trekt veel teveel conclusies uit de feiten die je hebt. Je hebt een paar feiten, en de rest veronder stel je. Wetenschappelijk gezien is dat dan ronduit onwaarheid. En kritisch ben je al helemaal niet, want je logica deugt niet.
Klopt het dat overheden proberen hun burgers te controleren? Ja Hoor. Maar nerdens blijkt hoe ver dat gaat.
En wat meestal erg goedkope theorie is, dat is om achteraf terug te redeneren, en de schuld te schuiven op degenen die het meest profijt van een gebeurtenis gehad hebben. Dat is niet kritisch maar middeleeuws. Haal liever adem, en kijk naar wat je wél weet.

Ik ga er trouwens niet over discussieren. Als jij dit wilt denken, dan doe je maar. Het enige effect is, dat je familie zich zorgen over je gaat maken. En terecht. Probeer er liever vrede mee te krijgen dat je nog niet zoveel weet als je zou willen. Wijsheid begint met het besef hoe weinig je eigenlijk weet. De rest is fata morgana.

Maarten
12-06-04, 03:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Eigenlijk is deze ertussen door geglipt. ... Vaak ga ik achteraf de lange regel in stukken hakken om het leesbaar te houden.

Hij is jong en voor zijn leeftijd doet ie het best aardig.

volgende pennestreek.

Geef ze brood , geef ze spelen
zodat ze zich niet meer hoeven te vervelen
en de echte zaken waar het echt om draait
ze niets meer kunnen schelen.

Die zin was prima. Lang is niet erg, als die goed opgebouwd is. En deze was niet lang.

Toen ik 20 was, was ik erg dom. Zelfs nu nog, want ik hou bijv. geen rekening met de leeftijd. Ik kijk gewoon naar wat er staat.

Voetballen is leuk. Maar ik kijk nooit, want je mist eigenlijk niets als je het niet doet. Inderdaad: massa's andere dingen zijn belangrijker.

Ron Haleber
12-06-04, 10:39
Ik ben natuurlijk lang niet zo belangrijk als Van Aartsen, dacht ik... Maar toch breekt men zich op Stormfront momenteel het hoofd over de nationaal belangrijke vraag:

Is Ron Haleber een jood?

Graag het antwoord van onze prikkers op deze brandend actuele vraag!

Gezien mijn toch soms wat dubieuze opinies over het MO is de vraag naar wel of niet joodse identiteit op maroc.nl door onze prikker Maarten ook op mij van toepassing...


Geplaatst door Maarten

Het zal me worst wezen welke politicus of journalist joods is, maar zodra het over Israel gaat, wil ik dat precíés weten!

Er is zeker beleid... En van degenen die dáar verantwoordelijk voor zijn, daar wil ik absoluut van weten wie er joods is. Dat zegt nog niet alles, maar wel al wat.



Gelukkig verschaft Stormfront beslissende opheldering voor Maarten...!

Ee betere research-getuige als Stormfront kon ik mij natuurlijk niet wensen...!

Vandaar dit citaat:




Prikker Marokkaan verwijst eerst naar:

bron: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=97814


Disussie omtrent het hele gebeuren: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=97768

groetjes

--------------------------------------------------------------------------------

Weer Terug

Is die Ron Haleber een jood?

--------------------------------------------------------------------------------

Sammael

Dus Dittrich wil niet in debat met Smit?
Vraag me af of hij wel in een darkroom met hem wil.

Word voor de rest niet warm of koud van dit bericht, ik vind Smit een domme mongool (en dit bericht onderstreept zijn lafheid ook nog eens een keer, want hij was dus niet eens komen opdagen bij het jongerencentrum), en Dittrich een vieze kwal. Vraag me ook af wat men in godsnaam hoopte te bereiken door met de Marokkanen in debat te gaan. Hoe goed Islamieten tegen kritiek kunnen bewees Abu Jah-Jah onlangs maar weer in zijn akkefietje met van Gogh.

-------------------------------------------------------------------------------- [...]

Marokkaan

Is die Ron Haleber een jood?

Ik weet niet wat het is.

Het schijnt wel een multikulfanaticus te zijn.
Dit las ik in zijn profiel: islamoloog, gepromoveerd aan de Universiteit van Amsterdam bij Cees J. Hamelink tot doctor in de sociale wetenschappen op een onderzoek over de cultureel/politieke en godsdiensige attitudes van jongeren in Marokko (in de franse taal)

Dit is zijn huispagina: http://www.ronhaleber.nl/


groetjes

--------------------------------------------------------------------------------

Weer Terug

Wat een walgelijk stuk ongedierte zeg. ik zag dat die viespeuk ook nog een lintje had gekregen van Beatrix. Dat bewijst dus maar weer eens hoe weinig waarde zo'n lintje tegenwoordig nog maar heeft.

--------------------------------------------------------------------------------

Gezonde Hollander

Ron Haleber, islamoloog en niet in te schatten als Joods.
Op zijn website www.ronhaleber.nl lezen we:
The secret are vivid interventions of myself together with the eloquent politician Fatima Elatik at a conference of the EurArabian Dialog in Casablanca. We attacked the ideology of therefore irritated Arab nationalist leaders like Abid Jabri"

Over Fatima Elatik

Elatik, PVDA gemeenteraadslid Amsterdam, absolutist;
Bekend geworden door controverse met Theo Van Gogh over een toneelstuk
zie o.a www.degezonderoker.nl (van Theo van Gogh, meer pro israel georienteerd). Voor meer informatie over Elatik: deze webstek staat er vol mee.

Alles wat islamieten raakt, moet volgens haar verboden worden. Haar enige en absolute waarheid is de islam. Elatik zit dus sterk in het absolutisme.

Over Haleber

Gezien het een-tweetje Haleber-Elatik kan worden gesteld dat Haleber geen Jood is maar meer overhelt naar islam absolutisme. Een voorbeeld op zijn webstek verduidelijkt dit

Op zijn webstek zien we oa. dat hij stevig in diskussie raakt in zijn buurt. Met de christelijke kerk. Welke hij fundamentalisme verwijt, terwijl hij zichzelf ook als fundamentalist opstelt. Gevolg, enorm veen polemiek, klachten over een weer en een gesloten buurt webstek.
En wollige ellenlange verhalen. Uiteraard verwijt Haleber de christelijke fundamentalisme. Wat duidt op absolutisme van Haleber.

Zie hier de islamoloog Haleber in actie.
Over zijn aanval op christenfundamentalisten in zijn buurt (Zeeburg) (http://www.zeeburgnieuws.nl/integratie/kruistocht-03.html)
De gevolgen van islamfundamentalistische aanval op door hem benoemde christenfundamentlisten (http://www.zeeburgnieuws.nl/integratie/kruistocht-00.html)

Op zijn gehele webstek is haleber breed van stof en probeert zoveel mogelijk aan te tonen datzijn opstelling de enige ware is. Genoemde 2 artikeltjes spitsen zich toe op een buurt discussie. Doch wat te denken van het ter discussie stellen van de grondwet, christenen als fundamentalisten betitelen, grijze wolven( gesloten), normen en waarden; plaatjes van bush als terrorist, en deze van osama bin laden:

--------------------------------------------------------------------------------

Weer Terug

Zoals ik al zei een viespeuk dus. Schande dat zo'n kerel een lintje krijgt.

--------------------------------------------------------------------------------

Gezonde Hollander

inderdaad, viespeuk.

Dit schrijft hij op maroc.nl

"In hun blad "Grenzeloos" schreef ik veel artikelen over islam en zette er samen met de redacteur interviews met Marokkanen in - hield op hun congressen lange lezingen en scholing over de Islamitische Revolutie"

Nou is hij over zijn toeren omdat een paar puberende linkse militanten zijn marokaans discussie avondje gesaboteerd heeft. Heeft hij 35 jaar lang gedacht dat links aan zijn zijde was, staat haleber sinds gister geisoleerd. :D

Naast geridderd,Haleber is ook AEL-lid, getuige zijn onderschrift op maroc.nl. Tot zijn tegenstanders behoren o.a. R. Eissens (midi) en brieuc-Yves Cadat (groen-links; dit vanwege vermeende anti-zionistische standpunten. Klik hier maar eens op Cadats weblog (http://cadat.blogs.com/raadslid/integratiebeleid)

Kortom Haleber, een polarisatie-denker waar links haar voordeel mee had kunnen doen. Maar zelfs daar zijn ze te dom voor.

Nu staat hij met zijn AEL-denken geisoleerd.

Benieuwd of veel marokanen zich terug gaan trekken uit oa. SP, Groen-links en Pvda. Zelfs electoraal dus een stomme zet van die linkse actievoerders (met EU verkiezingen in aantocht). Grote kans dat vele marokaanse stemmers zich nu definitief van hen vervreemd hebben.

Tot slot: belangrijke indicatie is wat Amsterdams raadslid Elatik gaat doen.



Bron: http://www.stormfront.org/archive/t-133892






Geplaatst door Maarten


Ik wil absoluut weten wie er joods is bij het NCR, bij Nova, bij het Journaal, bij RTL enz.. Het gaat me allemaal té makkelijk.


Waarom zou je het niet mogen weten? Omdat het verband zou ontbreken? Gaat het om kritiek op Israel dan vind je hier éen joodse organisatie die dat steunt, maar gaat het om bijval voor Israel, dan mobiliseer je er met gemak 35!


Het "zwijgen over Israel" schijnt al heel goed samen te gaan met het zwijgen over wie er joods is, zodra het gaat over joodse politici en media inzake Israel.



:handbang: Ik wil natuurlijk weten of het antwoord van Stormfront op de vraag van Maarten hem voldoende duidelijkheid verschaft...??? Is deze niet-jood verklaring voldoende?

Gutegut nou kan ik zelfs een visum voor Saoedi Arabië krijgen! Bof ik effe!

RinC
12-06-04, 13:11
Op zijn webstek zien we oa. dat hij stevig in diskussie raakt in zijn buurt. Met de christelijke kerk. Welke hij fundamentalisme verwijt, terwijl hij zichzelf ook als fundamentalist opstelt. Gevolg, enorm veen polemiek, klachten over een weer en een gesloten buurt webstek.
En wollige ellenlange verhalen. Uiteraard verwijt Haleber de christelijke fundamentalisme. Wat duidt op absolutisme van Haleber.


Wollige? Hmmm...Dit heb ik eens eerder gelezen van een prikker. (nard?)

vlegeltje
12-06-04, 13:35
Geplaatst door RinCoonie
Wollige? Hmmm...Dit heb ik eens eerder gelezen van een prikker. (nard?)

Nee Rin, Nard is geen 'Gezonde Hollander'.

Haleber schrijft gewoon wollige stukken. :stout:

Julien
12-06-04, 14:21
Geplaatst door Maarten
:hihi: Goed geformuleerd Schaap! :D Het begint onderhand een vorm van kunst te worden he? Het in één pennestreek neerzetten hoe de zaken liggen rond Israel!

Net die japanse kunst, waarbij ze eerst 20 min in de inkt roeren, om dan met éen perfecte zwaai zo'n Japans karakter op doek te krijgen.. Meesterlijk!

En het werkt he? Julien - hij heeft het nog niet in de gaten - maar hij zegt hierboven eigenlijk, dat hij het helemaal met je eens is, alleen dat je ook "een moslim" moet kunnen vinden die het óok doet! :D Zegt ie ook nog "jongens, waar hebben we het over zeg...", alsof we allemaal met dit gedrag opstaan en naar bed gaan! :hihi: (wil ie ook nog uitleg waarom zijn postings zo dom zijn :hihi: )

Moeten we geen Haiku's over de VVD en Israel gaan maken? Das 17 lettegrepen, daar moet je het in doen! :D

ach je bent gewoon hypocriet.. geef me 1 reden waarom je zou moeten weten van een journalist/ politicus waarom hij Joods zou zijn (buiten het geval dat hij correspondent in Israel is, want daar ben ik het mee eens)
en moeten we dus ook van alle andere politici/ journalisten weten of ze Islamitisch/ Christelijk/ Hindoe whatever zijn?

Als je dit echt vindt, is Verdonk niet de davidsster/ vignetten - gebruiker, maar ben JIJ de neo-nazi die de davidsster weer wil herinvoeren!

Zwarte Schaap
12-06-04, 14:31
Geplaatst door Julien
ach je bent gewoon hypocriet.. geef me 1 reden waarom je zou moeten weten van een journalist/ politicus waarom hij Joods zou zijn (buiten het geval dat hij correspondent in Israel is, want daar ben ik het mee eens)
en moeten we dus ook van alle andere politici/ journalisten weten of ze Islamitisch/ Christelijk/ Hindoe whatever zijn?

Als je dit echt vindt, is Verdonk niet de davidsster/ vignetten - gebruiker, maar ben JIJ de neo-nazi die de davidsster weer wil herinvoeren!

Dan snap ik jou antwoord niet van een paar posts geleden. :moe:




Geplaatst door Zwarte Schaap
Stel dat er politici en media hier in Nederland zijn die in hun commentaar zich telkenmale positief opstellen naar een land dat jarenlang mensen onderdrukt, kernwapens heeft, VN-rechten schendt en negeert, ongewapende burgers vermoordt, huizen sloopt, met raketten drukbewoonde wijken bestoken....enz.

Achteraf kom je erachter dat de politici en de journalisten die deze land positief bejegenen een speciale band met deze land hebben. Vind je dat je dat moet weten of niet?


Geplaatst door Julien
in dát geval ben ik het inderdaad met je eens.

Julien
12-06-04, 14:36
ZS, het lijkt me toch overduidelijk dat bij echte eenzijdige berichtgeving je nagaat of die journalist niet bevooroordeeld is.. dus of 'ie jood is (of moslim, of christen).. wat dat betreft ben ik het dus met je eens.

Maar ik las hier ergens dat Maarten graag van iedere journalist/ politicus wou weten of 'ie Joods was. Nou, dat vind ik dus van een vignetten/ daviddster gedachte.

Maarten
12-06-04, 15:12
Geplaatst door Julien

Maar ik las hier ergens dat Maarten graag van iedere journalist/ politicus wou weten of 'ie Joods was. Nou, dat vind ik dus van een vignetten/ daviddster gedachte.
Dat komt omdat jij zo'n warhoofd bent, vriend! Ik schreef zelfs letterlijk dat het me worst is of een politicus/journalist jood is, alleen niet wanneer het over Israel gaat!!!
JIJ bent hier degene met de gevoelige lange teentjes, die de zaak in het algemene trekt, en suggereert dat we hier graag alle joodse journalisten davidsterren willen gaan opprikken!! Canard..

Eén goede reden wou je? Als je een zgn. "objectief verslag" van Ajax-Feyenoord leest, wil je dan weten of de schrijver supporter van een club is of niet?? Nou, de band tussen Nederlandse joden en Israel wel nog wel eens ré-dé-lijk speciaal zijn hoor! Dat zegt nog niet alles, maar blind vertrouwen doe ik daar niet op inzake Israel. En dat geldt voor politici helemaal!! Te gek voor woorden dat je daar nog over moet lullen.

Maar het woord nazi is alweer gevallen he? :hihi: dat tekent jou, vriend. Maar wees gerust. Je bent de enige niet. Het stikt van de idioten op dit punt in Nederland. Die zien antisemitisme, omdat ze het veronderstellen. Ze hebben eigenlijk wat hulp nodig.

Julien
12-06-04, 15:22
Geplaatst door Maarten
Dat komt omdat jij zo'n warhoofd bent, vriend! Ik schreef zelfs letterlijk dat het me worst is of een politicus/journalist jood is, alleen niet wanneer het over Israel gaat!!!
JIJ bent hier degene met de gevoelige lange teentjes, die de zaak in het algemene trekt, en suggereert dat we hier graag alle joodse journalisten davidsterren willen gaan opprikken!! Canard..

Eén goede reden wou je? Als je een zgn. "objectief verslag" van Ajax-Feyenoord leest, wil je dan weten of de schrijver supporter van een club is of niet?? Nou, de band tussen Nederlandse joden en Israel wel nog wel eens ré-dé-lijk speciaal zijn hoor! Dat zegt nog niet alles, maar blind vertrouwen doe ik daar niet op inzake Israel. En dat geldt voor politici helemaal!! Te gek voor woorden dat je daar nog over moet lullen.

Maar het woord nazi is alweer gevallen he? :hihi: dat tekent jou, vriend. Maar wees gerust. Je bent de enige niet. Het stikt van de idioten op dit punt in Nederland. Die zien antisemitisme, omdat ze het veronderstellen. Ze hebben eigenlijk wat hulp nodig.

:moe:

nou dan, dus verschil ik helemaal niks van jou qua mening.. je zegt nu precies wat ik vind.

waarom noemde je me dan dom? :vreemd:

Zwarte Schaap
12-06-04, 17:57
Geplaatst door Eric V
Je bent met andere woorden een onvervalste racist.

Misschien kun je je beter eens druk gaan maken om de islamitische/marokkaanse oververtegenwoordiging in de misdaad, dan over een joodse oververtegenwoordiging in de politiek.

Allochtonen zijn over het algemeen meer vertegenwoordigt in het gevangeniswezen waarbij opgemerkt moet worden dat de moslims/marokkanen een lagere vertegenwoordiging hebben dan niet-islamitische allochtonen. Kennelijk heeft het geloof een rem op de oververtegenwoordiging.

Als het legitiem is om de afkomst van criminelen te vermelden dan waarom niet de afkomst en/of (speciale) banden van de media en politici met bepaalde landen en of bedrijven?

Het lijkt vaak dat je het over alle afkomsten en banden mag hebben behalve 1, dan komen er ineens allerlei mechanismes in werking.

Beëlzebub
12-06-04, 18:06
Geplaatst door Eric V
1-Je bent met andere woorden een onvervalste racist.

2-Misschien kun je je beter eens druk gaan maken om de islamitische/marokkaanse oververtegenwoordiging in de misdaad, dan over een joodse oververtegenwoordiging in de politiek.

Ad 1- Kijk, dat is nu erg makkelijk gezegd. Ik heb jou gelukkig niet nodig om tot zelfkennis te komen.

2- Nee, bij mij is het zo, dat het precies omgekeerd is en dat houd ik zo.

Ron Haleber
12-06-04, 18:07
Geplaatst door RinCoonie
Wollige? Hmmm...Dit heb ik eens eerder gelezen van een prikker. (nard?)


Ja jij bent het natuurlijk helemaal eens met de fascisten van Stormfront als ze een joodje te pakken denken te nemen...! Had niet anders van je verwacht! :auw:




Een aantal van je Marokkaanse vrienden prikken gezellig op Stormfront. Ze komen er op onze buursite m.a.r*****.nl eerlijk voor uit! Ze zeggen dat die broeders net als zij even fel joden haten...

Leuk gezelschap voor je, nietwaar? :jumping:

Ron Haleber
12-06-04, 18:13
Geplaatst door vlegeltje

Haleber schrijft gewoon wollige stukken. :stout:

Ja volgens de fascisten van Stormfront dan wel!

Toch drukken ze zich daar netjes uit hè... Zeker betere admins en mods vooradig dan hier!

Zwarte Schaap
12-06-04, 18:17
Geplaatst door Ron Haleber
Ja volgens de fascisten van Stormfront dan wel!

Toch drukken ze zich daar netjes uit hè... Zeker betere admins en mods vooradig dan hier!

Ik vermoed dat je het gewoon fijner vindt dat ze daar meer aandacht aan je schenken. :gniffel:

Zwarte Schaap
12-06-04, 18:27
Geplaatst door Eric V
Je gebruikt religie en afkomst door elkaar. Religie is een prive zaak en wordt bij criminelen ook nooit vermeld.

Jij was diegene die religie en afkomst door elkaar gebruikte. Voor mij persoonlijk is elk detail waardevol om een beter beeld te vormen inzake bepaalde onderwerpen, dus op zich heb ik er totaal geen moeite mee om allerlei vermeldenswaardige feiten te noemen.


En het gaat mij nog niet eens zozeer over het vermelden maar eerder om de racistische insinuaties en complottheorieen die in deze topic opduiken.
Als mensen dat doen dan kan je daar op ingaan en dat aan de kaak stellen en mischien zijn beeld bijstellen door sterke argumenten.


Of zou het beheer het ook toleren als er topic werden geopend met de vraag of een bepaalde verkracht of moordenaar een moslim is? In casu is verkrachten niet aan de orde.

Als je het wil vergelijken kun je beter een vraag stellen in de trant van: Is hirsi ali een moslima? Of is wouter bos een Moslim?

vlegeltje
12-06-04, 18:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vermoed dat je het gewoon fijner vindt dat ze daar meer aandacht aan je schenken. :gniffel:

lol :hihi:

Als 'ome Ron' nou eens alle referenties naar zichzelf zou weglaten.
En alle smilies zou weglaten.
En alle referenties naar boeken en schrijvers zou weglaten.
En alle quotes uit andere topics zou weglaten.

Dan hou je best nog een zinnig verhaal over ook nog :zozo: :lekpuh:

Beëlzebub
12-06-04, 18:30
Geplaatst door Eric V
Je bent met andere woorden een onvervalste racist.

Misschien kun je je beter eens druk gaan maken om de islamitische/marokkaanse oververtegenwoordiging in de misdaad, dan over een joodse oververtegenwoordiging in de politiek.

Ook raar. Je bent dus een racist als je iets over joden zegt, maar niet als je iets over islamieten zegt.

Zwarte Schaap
12-06-04, 18:35
Geplaatst door vlegeltje
lol :hihi:

Als 'ome Ron' nou eens alle referenties naar zichzelf zou weglaten.
En alle smilies zou weglaten.
En alle referenties naar boeken en schrijvers zou weglaten.
En alle quotes uit andere topics zou weglaten.

Dan hou je best nog een zinnig verhaal over ook nog :zozo: :lekpuh:

Je hebt wel gelijk, hij maakt zijn teksten te ondoordringbaar en springt vaak van hak naar tak waardoor zijn bijdrages onleesbaar worden. hij zou ook meer met alinea's moeten werken in plaats van vrijwel om na elke zin de (harde) return te gebruiken.

Beëlzebub
12-06-04, 18:37
Geplaatst door Julien
en een moslim maakt zich hier nooit schuldig aan? :duizelig:

jongens, waar hebben we het over zeg...

Ook moslims maken zich daar schuldig aan. Toch neem ik het degenen die de macht in handen hebben meer kwalijk dan degenen die onder liggen. Want zij die de macht hebben, hebben ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat die macht juist gebruikt wordt. En dat is nu niet zo. Het westen is totaal niet in staat gebleken zijn zogenaamd hogere morele standaard in de praktijk te tonen.

Beëlzebub
12-06-04, 18:48
Geplaatst door hafty
Het is allang niet meer vreemd (gelukkig) of paranoïde om ervan overtuigd te zijn dat 9/11 in elkaar is gezet door de Amerikaanse elite-regering en een bondgenootschap van grote industriëlen. En het klopt, deze elite-regering en -groep bestaat idd voor een deel uit machtige Joodse lobby's. Maar wisten jullie dan dat de Bin Laden familie nauwe banden onderhield met met deze elite tot vlak voor 9/11 nog bijvoorbeeld? Ena dat de Osama, N.B. door de C.I.A. gecreërd dus überheupt verdacht, lang niet de broeder is of hoeft te zijn die wij voor ogen leken te hebben. Bestaat deze man wel? Was dit niet gewoon de perfecte afleidingsmanoeuvre voor een ticket naar Irak en daarmee de volledige controle in het Midden-Oosten die al gepland staat sinds de Reagan regering begin jaren tachtig? Een omvangrijke geheime agenda (The New World Order) met misleiding van de massa als grootste wapen. Het zijn niet de terroristen die ons angst aanjagen, echter zij die ons doen geloven in spoken om zo handig misbruik te kunnen maken van onze behoefte om bescherming die zij uiteindelijk niet eens kunnen bieden. Door deze angst (Order to Chaos) kan Big Brother in enkele maanden bewerkstelligen wat geen enkele regering in geen 100 jaar voor elkaar had kunnen krijgen zonder dat er een opstand of wat voor pleuris dan ook zou uitbreken. Alle privacy wetten, Geneve afspraken en zelfs de Verenigde Naties zijn gevallen. En niemand kwam in opspraak? Deze elite groep heeft maar één doel voor ogen en dat is absolute macht in één politiestaat. Helemaal beangstigend en bevestigend is, dat dit alles vastgelegd staat in de koran, bijbel en terug te halen is uit allerlei andere bronnen van de afgelopen jaren. Men zal het teken van het Beest (Ofwel in t arabisch>Dajall) moeten dragen (anders kun je niet kopen of verkopen en overal worden buitengesloten) en deze zal zich voordoen als de nieuwe verlosser en zal de mensen misleiden. Hij zal ziekte en genezing brengen. Voordat je nu alweer gaat denken van, 'Yeah right! heb je weer zo'n fantast!', moet ik je zeggen dat het 'teken van beest' al geïntroduceerd is, enkele weken geleden met België als proefland. Namelijk onder grote druk en oplegging van de V.S. het nieuwe paspoort. In dit vernieuwde paspoort dat overal ïngevoerd zal gaan worden, wordt een vingerafdruk, iris-scan en talloze persoonlijke informatie opgeslagen. En let op dit kan nu heel snel en gemakkelijk worden ingevoerd daar waar het een tweetal jaren ondenkbaar zou zijn geweest. Dit uiteraard wederom onder het mom van terroristenbestrijding en veiligheid. mensen zijn bang en hebben behoefte aan veiligheid. En een mak lammetje in angst en onwetendheid verkerend zal lak hebben aan zijn privacy. Om je een lang verhaal alsnog te besparen.. er is ook in de voorbije jaren aan een chip gewerkt die bij de mens onderhuids geïnplanteerd kan worden. Vroeger dacht men aan science fiction maar inmiddels is het reality geworden en wordt serieus overwogen dit in de nabije toekomst in te voeren ( géén lulkoek!). Met deze chip, zo groot als een rijstkorrel kan allerlei informatie worden opgeslagen, betaald worden, ter vervanging van het paspoort, dienen als bankpas etc etc.. en natuurlijk voor de goede orde meteen GPS signalen ontvangen en uitzenden. (GPS> global positioning system.) Mensen dit is echt géén GRAP!!! Tot mijn grote schrik zag ik laatst zelfs op televisie de manager van de Baja beachclub in Rotterdam zelf heel onschuldig en vrolijk de introductie van deze rijstkorrel in zijn café, als betaalmiddel en identificatie van de bezoekers propageren... anyway ik dwaal af en zo zijn er nog wel duizenden regels te typen over feiten en agendapunten die een nog veel helsere wereld schetsen over enkele weken, maanden, jaren.

Van deze mogelijkheid heb ik inderdaad zelf ook gehoord. Ik kreeg van een vriend gedownloadde filmpjes hierover, maar ik heb nog geen gelegenheid gehad ze te bekijken. Als het waar was, zou het het grootste complot aller tijden zijn.

Zwarte Schaap
12-06-04, 19:03
Geplaatst door Beëlzebub
Van deze mogelijkheid heb ik inderdaad zelf ook gehoord. Ik kreeg van een vriend gedownloadde filmpjes hierover, maar ik heb nog geen gelegenheid gehad ze te bekijken. Als het waar was, zou het het grootste complot aller tijden zijn.



Technology gets under clubbers' skin

CNN | June 12 2004

(CNN) -- Queuing to get into one nightclub in Spain could soon be a thing of the past for regular customers thanks to a tiny computer chip implanted under their skin.

The technology, known as a VeriChip, also means nightclubbers can leave their cash and cards at home and buy drinks using a scanner. The bill can then be paid later.

The system is also designed to curb identity theft and prevent fraudulent access to credit card accounts that is increasingly common in crowded restaurants and clubs.

Clubbers who want to join the scheme at Baja Beach Club in Barcelona pay 125 euros for the VeriChip -- about the size of a grain of rice -- to be implanted in their body.

Then when they pass through a scanner the chip is activated and it emits a signal containing the individual's number, which is then transmitted to a secure data storage site.

The club's director, Conrad Chase, said he began using the VeriChip, made by Applied Digital Solutions, in March 2004 because he needed something similar to a VIP card and wanted to provide his customers with better service.

"I believe we should use new technology to provide our customers with the best service and entertainment," Chase told CNN.

He said 10 of the club's regular customers, including himself, have been implanted with the chip, and predicted more would follow.

"I know many people who want to be implanted," said Chase. "Almost everybody now has a piercing, tattoos or silicone. Why not get the chip and be original?"

In the wake of the Madrid train bombings that killed 190 people in March, Chase said VeriChip could also boost security by speeding up checks at airports, for example.

He denied the scheme had any drawbacks. The VeriChip is an in-house debit card and contains no personal information. It is made of glass so poses no health risk, Chase said.

But Dr. Arun Patel, a general physician in Los Angeles, warned that placing an electronic device inside the body could be problematic.

"From a medical standpoint, obviously you worry about radiation with any electronic device," Patel said.

Bron: http://www.prisonplanet.com/articles/june2004/061204clubbersskin.htm

Je hebt ook een long-range versie



RFID-enabled license plates to identify UK vehicles

Thursday, June 10 2004

The UK-based vehicle licence plate manufacturer, Hills Numberplates Ltd, has chosen long-range RFID tags and readers from Identec Solutions to be embedded in licence plates that will automatically and reliably identify vehicles in the UK.

The new e-Plates project uses active (battery powered) RFID tags embedded in the plates to identify vehicles in real time. The result is the ability to reliably identify any vehicle, anywhere, whether stationary or mobile, and - most importantly - in all weather conditions. (Previous visually-based licence plate identification techniques have been hampered by factors such as heavy rain, mist, fog, and even mud or dirt on the plates.)

The e-Plates project has been under development for the past three years at a cost of more than £1 million, and is currently under consideration by a number of administrations. It is hoped that e-Plate will be one of the systems trialled by the UK Government in its forthcoming study of micro-chipped licence plates.

Chipped plates
The plates are the same shape and size as conventional plates, and are permanently fitted to the vehicle in the same way. But each e-Plate contains an embedded tag with a unique, encrypted identification number that is transmitted by the tag for detection by RFID readers. Multiple tags can be read simultaneously by a single reader at speeds of up to 320km per hour (200mph), up to 100 metres (300 feet) away.

The reader network, which includes fixed location readers (for use on the roadside) and portable readers (for use in surveillance vehicles and handheld devices), sends the unique identifier in real time to a central system where it is matched with the corresponding vehicle data such as registration number, owner details, make, model, colour, and tax/insurance renewal dates.

Identities secured
A key benefit of the e-Plate is that the tag provides an encrypted and secure ID code which is registered in the UK Ministry of Transport's vehicle database. This code prevents tampering, cloning, or other forms of fraud that can currently happen with camera-based systems. Additionally, the e-Plate is designed to shatter if anyone tries to remove or otherwise tamper with it, and the tag can be programmed to transmit a warning if any attempt is made to dislodge the plate.

Surveillance applications
The system is expected to be used to identify vehicles for applications such as security, access control, electronic payment, tracking and processing, traffic management, and customer service. Commercial applications could include car dealerships, rental companies, insurance companies, fleet operators, and parking garages. In the public sector, the main applications would include enforcement (compliance with road tax, insurance, and mechanical checks), access control to restricted areas, combating vehicle theft and associated crime, and traffic flow counting and modelling.

According to Richard Taffinder, operations director for Hills Numberplates, the e-Plates were developed to provide companies and public authorities with a more reliable way to positively identify and capture information on a vehicle.

For additional information:

Visit Hills Numberplates at http://www.e-plate.com
Visit Identec Solutions at http://www.identecsolutions.com

Source: Identec Solutions Inc.

Reprinted with permission from Using RFID (http://www.usingrfid.com/news)

UsingRFID provides free daily news reports and informative articles about Radio Frequency Identification (RFID) technology, and its applications, users, developers, trials, and implications - for executives, technologists, researchers, developers, vendors, and prospective and current RFID users.

Bron: http://www.rfidnews.org/news/2004/06/10/rfidenabled-license-plates-to-identify-uk-vehicles/




Chip vervangt streepjescode

'Grootste doorbraak sinds internet'

Door Peter Otte

Een toetje dat de koelkast laat piepen als het over de uiterste houdbaarheidsdatum is. En als de pakken rijst in de winkel bijna op zijn, bestelt het schap waar de pakken in staan helemaal zelfstandig nieuwe rijst. Slechts twee toepassingen van de RFID-chip, de vervanger van de streepjescode.

Een aantal grote bedrijven hebben woensdag samen met de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) een stichting opgericht om de gevolgen van de invoering van de RFID-chip te onderzoeken. Onder meer Philips, KPN, Rabobank en de Schuitema supermarktketen willen door de samenwerking ook de massale invoering rond 2006-2008 voorbereiden.

,,En die gevolgen zullen groot zijn,'' zegt prof. dr. C. Molenaar, buitengewoon hoogleraar eMarketing aan de EUR. ,,Het wordt de grootste doorbraak sinds internet,'' zegt Molenaar. ,,Je kunt werkelijk alles met die chip. Winkeldiefstal en namaak van merkartikelen voorkomen, goederen volgen van de fabriek tot aan de kassa. Maar ook het meegeven van wasinstructies of kooktijd, zodat wasmachine of magnetron weten op welke temperatuur de was of het eten verwarmd moet worden,'' aldus Molenaar.


Dieet
De chip zelf is niet groter dan een zandkorrel, het is technisch al mogelijk 'm in de drukkerij mee te drukken op de verpakking of het etiket. De chips zijn passief, ze zenden hun gegevens pas uit als ze geactiveerd worden door een ontvanger, een RFID-lezer, in de buurt. Dan kun je op het apparaat de productiedatum, -plek en ingrediënten aflezen. ,,Heel handig als je een dieet volgt. Mag je geen gluten, dan zie je in een oogopslag of die erin zitten door het product bij de lezer te houden, '' legt Molenaar uit. De RFID-chip werd al omgedoopt tot 'spychip', spionchip. Je zou iedereen overal kunnen volgen. De passieve chips zouden met heel sterke lezers ook nog thuis af te lezen zijn. ,,Dan vertelt je ondergoed waar je geweest bent,'' aldus een Amerikaanse criticus. ,,Want iedereen met een ontvanger kan je dan volgen.''

,,Terwijl het in Nederland juist de bedoeling is de gegevens op de chip bij de kassa te wissen,'' zegt professor Molenaar. ,,Althans het deel van het geheugen dat de logistieke en fabrieksinformatie bevat. Productiedatum, uiterste houdbaarheidsdatum en artikelidentificatie blijft er wel in zitten. Handig als we straks zelfdenkende koelkasten, wasmachines, magnetrons en keukenkastjes hebben.''


Privacy
Molenaar hamert erop dat we in Nederland verder zijn met de privacy-wetgeving rond de chip dan de rest van Europa. ,,Tesco in Engeland gebruikt de chip al in zijn magazijn, maar in de winkel moet de chip uitgeschakeld zijn. Wij gaan in Nederland benadrukken dat de klant zelf een keus heeft: aan of uitzetten van de chip. We gaan uit van de klant, dan accepteert deze zulke nieuwe technologie veel sneller.''

Hoewel de RFID-chip niet helemaal nieuw is. Het chipje werd in 1969 uitgevonden en wordt al sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw bijvoorbeeld gebruikt onderop de doosjes van dure parfums en om cultureel erfgoed te bewaken. ,,Laatst zag ik op de televisie een uitzending over Franse kerken die met de chip hun kunstschatten bewaken. Elke dag lopen twee inspecteurs in burger met een RFID-lezer alle kunstmarkten af. Gaat de ontvanger piepen, dan is er een vermist kunstwerk in de buurt.''

De chipjes zijn nu nog te duur voor massale verspreiding, maar als ze straks een paar eurocent kosten, is massaal gebruik niet meer af te wenden. Molenaar hoopt op honderd leden voor zijn stichting in een jaar tijd. ,,Deze ontwikkeling is goed en niet te stuiten. Het wordt tijd dat we ons erop instellen dat de chip binnen vier jaar de streepjescode volledig zal vervangen,'' aldus Molenaar. ,,Wallmart in de VS heeft al 70.000 artikelen met RFID-chips.''

,,Het betekent minder caissières, betalen met je mobiele telefoon waar een chipje in zit, de aparte creditcard verdwijnt. Winkelwagentjes van metaal storen de ontvangst en dus moeten ze van hard plastic worden. In Zuid-Afrika wordt er al mee geëxperimenteerd.''


Bron: Rotterdams Dagblad 09/06/04

Beëlzebub
12-06-04, 19:26
Ik ben bang dat de AIVD mij ooit eens een chip zal inspuiten, omdat ik misschien op Maroc iets gezegd heb, dat hun aandacht heeft getrokken. :boeps: En dat terwijl in mijn hele leven tot nu toe alleen een keer een boete heb gehad voor het door rood rijden met mijn fiets.

Maarten
12-06-04, 22:57
Geplaatst door vlegeltje
lol :hihi:

Als 'ome Ron' nou eens alle referenties naar zichzelf zou weglaten.
En alle smilies zou weglaten.
En alle referenties naar boeken en schrijvers zou weglaten.
En alle quotes uit andere topics zou weglaten.

Dan hou je best nog een zinnig verhaal over ook nog :zozo: :lekpuh:

Ron, ik ben het helemaal met Vlegel en Schaap eens. Als je al dat spul nou eens schrapt, dan zijn er een heleboel goede dingen te lezen. Maar die wolligheid maakt de zaak alleen maar troebel. En als je in die wolligheid ook nog eens fouten maakt, dan hou ik vaak de heleboel voor gezien. Laat het liever weg...

Maarten
13-06-04, 09:48
Hafty, Veerapen, Beelzebub, Schaap,

Ik ben net zo goed bang voor Big Brother: Chips, Legitimaties, Databases, Hacken in Computers, onderscheppen van telefoongesprekken en email, Echelon, de mogelijkheden via corruptie, de globalisering, de machtsblokken, enz.. Maar je moet realistisch blijven over wereldheerschappij.

Vergelijk de discussies over de “maakbaarheid van de samenleving”. Dan blijkt zelfs een compleet overheidsapparaat niet in staat te zijn om de samenleving te sturen. Ze kunnen eigenlijk maar weinig. De samenleving ontwikkelt zich vooral zelf.

Of Bush. Irak. Daar staat het nieuws nou een jaar bol van. Maar waar gaat dat allemaal over? Ergens in het MO is een land, waar een dictator verdwenen is. En er lopen soldaten. En er waren een paar duizend doden (heel normaal in de geschiedenis). En er is wat gedoe rond olie. Maar verandert het leven der Iraki’s daar wel erg door? (laat staan in de rest van het MO of de wereld?

Israel. Idem. Hoop gedoe, al jaren. Maar is er na 60 jaar wel veel meer “wereldheerschappij” in die streken? Nee dus. En als er vrede komt, is het grootste deel van die nederzettingen weer verdwenen. Ik ben toch absoluut niet relativerend over het lijden van de Palestijnen, of over de Amerikaanse invloed, maar qua wereldverovering door “joden” schiet het daar niet bepaald óp, wel??!.. Zelfs dat kleine rotstukkie Westbank krijgen ze nog niet!

Moet je bang zijn voor een werelddictatuur? Onzin. De wereld is veel te groot. Je krijgt de informatie niet eens verwerkt. Vergelijk Bush, die leest nooit wat! Vergelijk de info, die ze over 911 al hadden, maar die gewoon niet werd doorgegeven. Menselijke fouten, die vorige maand tot op het hoogste niveau in de VS besproken werden. Dat gebeurt de volgende keer weer. Hoe groot moet je overheidsapparaat wel niet zijn om de wereld te beheersen? Gigantisch dus. Dat gaat aan zijn eigen logheid ten onder. Vergelijk de Soviet Unie.
Geef een werelddictator alle macht, een miljoen ambtenaren en 500 miljard budget. Verandert er veel voor 6 miljard bolbewoners? Ik weet het nog niet.

Die amerikaanse wereldbeheersers weten heel goed wat de grenzen zo ongeveer zijn. Die hebben hun lesje Irak nou echt wel weer gehad. Ze pretendeerden ideologisch zeker veel meer, maar dat lukt niet. Het is dus onwaarschijnlijk dat er plannen liggen voor complete wereldbeheersing. Het zijn idioten, maar helemaal gek zijn ze niet.

Ron Haleber
13-06-04, 09:52
Geplaatst door vlegeltje
lol :hihi:

Als 'ome Ron' nou eens alle referenties naar zichzelf zou weglaten.
En alle smilies zou weglaten.
En alle referenties naar boeken en schrijvers zou weglaten.
En alle quotes uit andere topics zou weglaten.

Dan hou je best nog een zinnig verhaal over ook nog :zozo: :lekpuh:



Antwoord aan Vlegeltje, Maarten, Zwarte Schaap e.a. over mijn schrijfstijl


Vlegeltje nu citeer je niet uit verdachte bron, maar geeft iets uit eigen koker. Daar wil ik dus best op ingaan:

1. Alle referenties naar mezelf weglaten:

Ik ben de enige op dit prikbord die als persoon herkenbaar is en daarop (o.m. via hetgeen op mijn site staat) kan worden aangesproken - omdat ik onder eigen naam prik. Ik schaam mij daar dus niet voor dat ik hier als enige als het ware off-line aanwezig ben... en refereer dus naar mijzelf en naar anderen die ik off-line ken.

Ik doe dat uit principe omdat ik het gebruik van aliassen gewoon erg laf vind waar iedereen misbruik van maakt door een oncontroleerbare pose en mening neer te zetten - vaak nog met "anonieme" beledigingen erbij.

Mijn keuze legt me grote beperkingen op - bij voorbeeld weinig of geen mogelijkheid om terug te katten of schelden - maar die neem ik daarbij voor lief...

2. Alle smilies weglaten:

Ik zie mensen die ik erg sympathiek vind als Rabi'ah nog meer smiles dan ikzelf gebruiken en ben daardoor wat aangestoken. Als jij je nu eerst zelf aan je radicale voorstel zou gaan houden, zou ik erover kunnen gaan nadenken!

Verder is het je hopelijk opgevallen dat als ik inhoudelijk serieus en langer op een onderwerp inga, ik ook geen of nauwelijks smiles gebruik.


3. Alle referenties naar boeken en schrijvers weglaten.

Dit vind ik volstrekt onjuist. Evenals deze site ons verplicht om de bronnen te vermelden van de teksten die wij hier neerzetten, vind ik het evenzeer verplicht dat mensen zoveel mogelijk naar de boeken en schrijvers verwijzen waaruit ze putten. Ik vind dat er anders van verzwegen plagiaat sprake is. Plagiaat ligt natuurlijk voor de hand bij de laffe "anonimiteit" op forums, maar daar ben ik dus principeel tegen.


4. Alle quotes uit andere topics weglaten.

Ik vind die quotes absoluut nodig om herhaling en dus verveling te voorkomen.

Neem als voorbeeld Maarten. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik als Maarten weer eens bezig is over het Midden Oosten of over hoofdoeken, ik me stierlijk verveel vanwege zijn honderd keer herhalen en zijn teksten niet meer kan lezen...

Ik verdenk Maarten er ernstig van dat hij een serie replies op de plank heeft liggen die hij per gelegenheid copy-pasted met een persoonlijke draai eraan.

Ik heb Isaac e.a. zich ook al erg vaak in die zin horen uiten...

5. Mijn 'wollige' taal.

Ik erken dat ik geoefend ben in het schrijven van wetenschappelijke teksten die als zodanig al op de buitenstaander als 'wollig' zullen overkomen. Om op deze site voor daarin ongeschoolden iets moeilijks uit te leggen in kort tijds- en ruimtebestek dat eist speciale gaven waar ik mij niet op toeleg.

Nu valt dat 'wollig' echt wel mee gezien de vele artikelen etc. die de dagbladen en tijdschriften in de loop van de jaren van mij plaatsten.

Vergelijk mij maar met academicus jaja, die ik nu meestal erg 'wollig' van inhoud en vorm vond! Wel prijs ik altijd Mark61 die over serieuze zaken zeer goed en snel weet te schrijven. Hij had dan ook allang veel moeten publiceren!

Over andere niet enkel 'wollig' maar vaak onbegrijpelijk schrijvende prikkers laat ik mij maar effe niet uit. Over de problemen die het nederlands voor allochtonen oplevert zwijg ik ook maar.

Ik betoon vaak engelengeduld :engel: door in te gaan op onbegrijpelijke teksten van Marokkanen waar zelfs Maarten zich niet aan waagt en mij voor gek verklaard! Vraag maar aan Maarten.


6. Teveel mijn eigen mening lozen.

Met name stoor ik me aan de copy-paste methode hier, waarbij de eigen mening ontbreekt en argumenten er door andere prikkers met veel getrek en gesjor uitgetrokken moeten worden.

Als ik een niet zomaar begrijpelijk topic zet als over Cohen, Ashrawi etc. probeer ik dat in te leiden, er mijn mening bij te zetten, en te fatsoeneren door het onder te verdelen in paragraven, met vet en zovoorts. Ik vind dat dat hier verplicht zou moeten zijn!



7. Zo kan ik je lijstje nog wel aanvullen als met het feit dat het erg irritant is, dat als ik een verslag geef van een evenement ik daar zelf nadrukkelijk aanwezig ben. En dus eigen vragen stel aan personen die ik daar ontmoet waarop ze mij persoonlijk - en dus niet zomaar wat 'ins blaue hinein' - antwoorden.

Dit vind ik nodig voor de journalistieke controleerbaarheid van verslagen. Journalisten lullen tegenwoordig zomaar een eind weg. Met name als het over Islam en Marokkanen gaat citeren ze volstrekt oncontroleerbare meningen in het wilde weg - vaak uit hun duim gezogen - al naar het hun uitkomt! Zie het laatste Trouw-interview op deze site...

Ik ben het met Angkor eens dat mede door dit tendentieuze oncontroleerbare 'anonieme' gebruik van de meningen van personen het niveau van politieke journalistiek nu uiterst belabberd is.




Ron :zwaai:

Ron Haleber
13-06-04, 10:21
Geplaatst door Maarten
Ron, ik ben het helemaal met Vlegel en Schaap eens. Als je al dat spul nou eens schrapt, dan zijn er een heleboel goede dingen te lezen. Maar die wolligheid maakt de zaak alleen maar troebel. En als je in die wolligheid ook nog eens fouten maakt, dan hou ik vaak de heleboel voor gezien. Laat het liever weg...

Ik heb je al uitvoerig antwoord gegeven op je taalbezwaren...


Maartens discriminatie

Op het appeltje dat ik met je schillen wou, ga jij - net als vroeger toen je daar maanden heel erg boos over werd - weer niet in!

Kijk Maarten natuurlijk ben je geen antisemiet. Maar wat je stelt vind ik toch wel erg discriminerend...

Twee voorbeelden om het kort te houden:

Als iemand voor een zaal publiek een verhaal zou houden over misbruik van uitkeringen, islamterrorisme en Hirsi Ali en hij begint met te vragen "laten de Marokkanen even hun hand opsteken"... Dan vind ik dat uiterst discriminerend en volstrekt ontoelaatbaar!


Evenzo als jij een verhaal houdt over Palestijnse zelfmoordaanslagen c.q. marteltechnieken van de zionisten e.d. - of het nu voor de Anne Frank-stichting of op uitnodiging van het CDA Limburg is en de discussie start met: "laten de joden even hun hand opsteken"...

Ik zou dat evenzo uiterst discriminerend en volstrekt ontoelaatbaar vinden! En me er niet over verbazen als je zonder pardon de zaal wordt uitgeknikkerd!



Dat jij dat maar niet kunt begrijpen vind ik toch getuigen van een bord voor je kop hetgeen ik je ernstig kwalijk neem! Het spijt me!



Ron :huil:

Ron Haleber
13-06-04, 10:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vermoed dat je het gewoon fijner vindt dat ze daar meer aandacht aan je schenken. :gniffel:

Ach hier kreeg ik - toen dat hier nog een hype was - nog veel meer de aandacht van de jodenhaters dan nu bij Stormfront. Neem mijn discussies met Yehi... Daaruit blijkt al dat ik geen enkele behoefte heb aan die interesse...


Zwarte Schaap, jij lijkt mij op Maroc.nl de onverslagen kampioen in aandacht trekken, dus met name jou zal het niet veel uitmaken van wie en waar je de aandacht trekt....! :D



p.s. toch heb ik heus wel respect voor je tegenwoordig betere bronnendocumentatie!

Beëlzebub
13-06-04, 10:44
Geplaatst door Ron Haleber
Maartens discriminatie

Evenzo als jij een verhaal houdt over Palestijnse zelfmoordaanslagen c.q. marteltechnieken van de zionisten e.d. - of het nu voor de Anne Frank-stichting of op uitnodiging van het CDA Limburg is: "laten de joden even hun hand opsteken"... Ik zou dat evenzo uiterst discriminerend en volstrekt ontoelaatbaar vinden! En me er niet over verbazen als je zonder pardon de zaal wordt uitgeknikkerd!

Ron :huil:

Ik dacht dat de discussie hier toch wat genuanceerder lag. We hadden het over politici, verslaggevers, e.d. -van een zekere herkomst- die verhuld hun positie gebruiken om op die manier invloed uit te oefenen op de gang van zaken rond Israël/Palestina. Ik vind dat je dan moet weten wat iemands belangen zijn en ik had iets dergelijks uit Maarten's woorden begrepen. En daardoor is het voorbeeld wat je hier brengt toch een beetje een karikatuur.

Ron Haleber
13-06-04, 11:23
Geplaatst door Beëlzebub
Ik dacht dat de discussie hier toch wat genuanceerder lag. We hadden het over politici, verslaggevers, e.d. -van een zekere herkomst- die verhuld hun positie gebruiken om op die manier invloed uit te oefenen op de gang van zaken rond Israël/Palestina. Ik vind dat je dan moet weten wat iemands belangen zijn en ik had iets dergelijks uit Maarten's woorden begrepen. En daardoor is het voorbeeld wat je hier brengt toch een beetje een karikatuur.


`Te weten wat iemands belangen zijn´ kun je absoluut niet opmaken door op etnische identiteit van mensen te generaliseren. Ik kan je legio politici, verslaggevers, e.d. van Marokkaanse of joodse herkomst noemen van wie hun etniciteit er gelukkig geen ene bal toedoet over de politieke opinie die ze hebben!


Je kunt die mensen vaak herkennen aan het feit dat ze het etiket "nestbevuiler" en "verrader" krijgen opgeplakt. Zo wordt mij die lof op de websites van Nieuw Rechts en Stormfront toegezwaaid...!

Je kent hopelijk mijn grote voorliefde voor Marokkaanse "nestbevuilers" - als ze tenminste talenten hebben...?

Gelukkig maken veel van mijn politieke vrienden - ook Marokkanen - zich geen enkele zorg om hun etnische afkomst of achterban. Het is typisch meer iets van Nederlanders om dat te doen...

Zo vertelde raadslid Rachid Jamari mij gisteren nog dat er hier in A'dam bij een politieke bijeenkomst in een café maar steeds op getimmerd werd dat hij als Marokkaan moest vertellen "wat er nou speciaal met de Marokkanen mis was en wat er voor die Marokkanen aan gedaan moest worden".

Rachid had daar totaal geen boodschap aan en stelde maatregelen voor in het onderwijs etc. die golden voor de zwakke groepen van de samenleving in het algemeen... (zie NRC).



Maarten paste indertijd zijn discriminerende methode toe op de redactie van Het Parool. Dan past hetzelfde bezwaar ook op een politiek bewust gehoor van CDA-politici of van een andere partij of club. Het gaat dus volstrekt niet om een karikatuur die ik zou schetsen...

Beëlzebub
13-06-04, 12:02
Geplaatst door Ron Haleber
1-'Te weten wat iemands belangen zijn´ kun je absoluut niet opmaken door op etnische identiteit van mensen te generaliseren. Ik kan je legio politici, verslaggevers, e.d. van Marokkaanse of joodse herkomst noemen van wie hun etniciteit er gelukkig geen ene bal toedoet over de politieke opinie die ze hebben!

2-Gelukkig maken veel van mijn politieke vrienden - ook Marokkanen - zich geen enkele zorg om hun etnische afkomst of achterban. Het is typisch meer iets van Nederlanders om dat te doen...
Zo vertelde raadslid Rachid Jamari mij gisteren nog dat er hier in A'dam bij een politieke bijeenkomst in een café maar steeds op getimmerd werd dat hij als Marokkaan moest vertellen "wat er nou speciaal met de Marokkanen mis was en wat er voor die Marokkanen aan gedaan moest worden".
Rachid had daar totaal geen boodschap aan en stelde maatregelen voor in het onderwijs etc. die golden voor de zwakke groepen van de samenleving in het algemeen... (zie NRC).

3-Maarten paste indertijd zijn discriminerende methode toe op de redactie van Het Parool. Dan past hetzelfde bezwaar ook op een politiek bewust gehoor van CDA-politici of van een andere partij of club. Het gaat dus volstrekt niet om een karikatuur die ik zou schetsen...

Ad 1- Dat generaliseren is niet de bedoeling, want de meesten zullen wel te goeder trouw zijn. Maar het gaat om bepaalde figuren -zoals in de VS Wolfowitz en consorten- waarvan je de integriteit gerust in twijfel mag trekken. En ik ben bang (angst is misschien een slechte raadgever) dat die mensen hier ook voorkomen.

2- Hij 'stelde maatregelen voor in het onderwijs etc. die golden voor de zwakke groepen van de samenleving in het algemeen...' Dat is precies waar ik vóór ben. Heel goed.

3- Oh! :boeps: Ik ken de voorgeschiedenis en maatschappelijke positie van de mensen hier niet. Zij zijn voor mij grotendeels zo anoniem als ik voor hen zal zijn. Dan trek ik dat laatste terug.

Ron Haleber
14-06-04, 12:20
Geplaatst door Beëlzebub


Oh! :boeps: Ik ken de voorgeschiedenis en maatschappelijke positie van de mensen hier niet. Zij zijn voor mij grotendeels zo anoniem als ik voor hen zal zijn. Dan trek ik dat laatste terug.


Die Maarten komt trouwens niet meer terug op mijn afschieten van zijn voorstel om joden de hand te laten opsteken als het over het MO gaat...

Dus ik concludeer maar dat ook hij nu de onzinnigheid van zijn voorstel inziet. Maar volgens goed gebruik geeft hij zijn ongelijk nooit toe! :o



Dat je met dat handopsteken weinig opschiet, bleek me gisteren weer toen ik een lang gesprek had met de oprichter van het komitee waar Maarten eeuwige trouw aan zwoer: Stop de Bezetting...

Die oprichter was natuurlijk ook een jood.


:duim:

iSrAeLgIrLy
14-06-04, 14:54
Bram --> Abraham --> Avraham -->>>> JOOD :argwaan:

nard
14-06-04, 16:25
Geplaatst door Beëlzebub
2-Daar ben ik niet van overtuigd. Ik hoor soms Shifra Herzberg op Radio 1 en hoor dan soms dingen die me niet neutraal genoeg zijn.
En zo gaat dat wel vaker. Maar Eddo gaat geloof ik wel. [/B]


Shifra Herzberg niet neutraal genoeg ? :schok:
Droge ogen na deze bewering?

Shifra heeft een duidelijk hang naar het Palestijns belang. Lijkt me wel duidelijk.

Beëlzebub
14-06-04, 17:50
Geplaatst door nard
Shifra Herzberg niet neutraal genoeg ? :schok:
Droge ogen na deze bewering?

Shifra heeft een duidelijk hang naar het Palestijns belang. Lijkt me wel duidelijk.

De paar keer dat ik haar op Radio 1 hoorde, was dat duidelijk niet het geval. Ze reageerde toen ook direct (via een telefonisch verbinding) op de uitspraken van een Palestijn. Als ze echter ook de kant van de Palestijnen in het oog houdt, stijgt mijn waardering voor haar.

nard
14-06-04, 18:17
Geplaatst door Beëlzebub
De paar keer dat ik haar op Radio 1 hoorde, was dat duidelijk niet het geval. Ze reageerde toen ook direct (via een telefonisch verbinding) op de uitspraken van een Palestijn. Als ze echter ook de kant van de Palestijnen in het oog houdt, stijgt mijn waardering voor haar.

Ik denk zelfs dat jij haar buitengewoon zal waarderen.
Ik heb een beetje genoeg van haar NOS- en Radio-1-achtige correcte manier van presenteren.
Het kan zo krom niet lopen of er moet altijd wel een discutabel puntje aan Israel worden gezogen ze in de ether is.

sjo
16-06-04, 23:13
Geplaatst door Beëlzebub
Ad 1- Je vindt dus dus dat iemand zich sneaky moet gedragen om z'n zaakjes voor elkaar te krijgen?
2- Dat sommige joden aan megalomanie lijden, mag toch duidelijk zijn: ze willen het uitverkoren volk zijn en vinden -bijgevolg- alle andere volkeren minder. Als je dat beschaving noemt.
3- Meaning?

Stommeling......

De Joden hebben een populair gebed. Ze vragen G'd of Hij de volgende keer een ander volk wil uitverkiezen. Het heeft ze alles gekost.

groet
sjo

Beëlzebub
17-06-04, 10:33
Geplaatst door sjo
Stommeling......

De Joden hebben een populair gebed. Ze vragen G'd of Hij de volgende keer een ander volk wil uitverkiezen. Het heeft ze alles gekost.

groet
sjo

Ik wilde me niet verlagen tot het gebruik van denigrerende opmerkingen jegens forumgebruikers. Dat laat ik aan de Israëlminnaars over.
Vergeet die Bijbel toch (ik heb hem ook wel eens gelezen). En wat je daar noemt, is weer meer borstklopperij: jezelf verheffen door te tonen wat je -in een stukje mythologie overigens- allemaal hebt moeten doorstaan. Allemaal nonsens. De slachtoffers van de jaren 40 (en dát was wel reëel) zijn de misdadigers van nu (voor een deel althans).

wakkerdier
17-06-04, 11:04
Abraham was een moslim (staat in de Qoraan)



Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Bram --> Abraham --> Avraham -->>>> JOOD :argwaan:

David
17-06-04, 11:16
Geplaatst door wakkerdier
Abraham was een moslim (staat in de Qoraan)


Een moslim van vóór Mohammed? Da's nog eens je tijd ver vooruit zijn!

Maarten
17-06-04, 13:01
Geplaatst door Ron Haleber

Ik hoef ook maar even weg te zijn, en het staat hier meteen weer vol bollocks..

Er zijn momenteel zowel wat betreft de politiek en de media zeer grote vragen inzake Israel.
Er is echt een regen van klachten, over de eenzijdigheid, de zwijgzaamheid, de hypocrisie enz enz.. teveel om op te noemen. Het gaat echt om zeer serieuze klachten over de beeldvorming. Het gaat niet om een paar dingetjes, maar om een permanente stroom van massa’s dingen.

Ik geef er gewoon maar eens éééén voorbeeldje van: Als Gretta Duisenberg opmerkt, dat de bezetting daar véél ernstiger is dan de bezetting destijds hier (afgezien van de jodenvervolging) dan is dat gewoon wáar, of je dat nou leuk vind of niet. Maar stel dat het niet zo zou zijn. Je zag meteen maar liefst drie bewindslieden, die opmerkten dat een dergelijke uiting absoluut ontoelaatbaar was! Nou, nog daargelaten, dat die onbenullen klaarblijkelijk niet weten hoe die bezetting er daar uit ziet, en het ook niet nodig vinden daar eens behoorlijk naar te kijken, is het de verhouding met Israel die maakt, dat deze Heeren onmiddellijk een enorme inbreuk maken op de vrije meningsuiting van een Burger! Die verklaren letterlijk, dat zoiets niet toelaatbaar is, en verbijten zich mogelijk nog dat het niet vervolgbaar is!! Het is hier niet zo maar de Overheid zelf in de vorm van een ambtenaar of zo (die onmiddellijk terechtgewezen zou moeten worden, of zelfs ontslagen) maar de regering zélf, die even hélemaal uit het oog verliest, wat de fundamenten van dit land zijn!!
Het is dus knap droevig gesteld met de politiek inzake Israel, als zoiets al gebeurt.

En met de media is het minstens zo erg gesteld. Pas nu beginnen ze enigszins een objectiever standpunt in te nemen. Maar alles wat ze nu schrijven of laten zien, dat had 5 jaar geleden net zo goed gekund. 10 jaar geleden waren die misdaden misschien wat minder, maar de ontbrekende vredeswil in de politiek was er toen net zo hard. Die is al tientallen jaren gericht op zoveel mogelijk uit deze citroen knijpen. Niks nieuws. Maar pas nu gaan de media ook die kant op.

Wat zijn de geluiden van joden in de media? Dat is ofwel hoera-geroep over Israel, ofwel ach-en-wee geroep over Israel. En je hoort zelfs al prominente politici klagen dat de Holocaust er te pas en te onpas bijgesleept wordt, ter ondersteunig van Israel. En ook al duidelijk is, dat de hele antisemitisme-cultus vor een groot deel hetzelfde doel dient.
Niet voor niets heet de enige kritische joodse organisatie hier een Ander joods geluid! En die bestaat bijna uit niemand! Maar als er iets pro-Israelisch te ondertekenen valt, dan zijn onmiddellijk tientallen joodse organisaties van de partij!

Mogen we misschien even weten, of er joden deelnemen in de politiek en de media, die de beeldvorming bepalen??
Dat dit nog niet alles zegt, dat is wiedes, maar er is momenteel meer dan aanleiding genoeg om daar eens duidelijkheid over te krijgen.
De omgekeerde stelling, dat het hoogst onwenselijk is om maar enige verband te leggen tussen joods zijn, en pro Israelisch zijn, is in elk geval bespottelijk!
Sta je dit soort bollocks ook te verkopen bij je nieuwe vrienden bij Stop de Bezetting?? Nou, die ben je dan snel weer kwijt.

Wat Ron hier doet, dat is dus weer eens absoluut ziek te noemen..
En om daar ook nog eens plakplaatjes “discriminatie” aan te hangen, dat is van de zotten.
Ron, ik weet wel dat je weer spelletjes aan het spelen bent, en dat het je geen donder uitmaakt hoe serieus de zaken zijn die je daar voor inzet, maar juist die voorliefde voor persoonlijk intriges bij jou maken, dat zoveel mensen doodziek van je worden hier.

Hetzelfde geldt voor de kritiek die je hierboven kreeg. Je reactie daarop mist elke zin, omdat de hoofdpunten niet zélf onder de kritiek vallen, maar de manier waarop je met die hoofdpunten om gaat. En als je het niet snapt, dan maar niet. Je moet je punten gewoon duidelijker scoren als je schrijft, anders is het alleen maar irritant.

Ron Haleber
17-06-04, 13:56
Geplaatst door Maarten
Ik hoef ook maar even weg te zijn, en het staat hier meteen weer vol bollocks..


We zijn het op dit punt al een jaar duidelijk oneens - sinds je Open Brief aan Het Parool..... :vingers:

Dus laten we onze energie maar liever besteden aan de punten waarover we het eens zijn...! :hihi:



:duivel: Kun je me één keer noemen dat je iemand op dit prikbord bij verschil in standpunt ooit gelijk heb gegeven? :duivel:

:zwaai:

Maarten
17-06-04, 15:09
Iemand die hard roept over “Discriminatie” en “Heidense Behandeling van joden”, terwijl het simpelweg gaat over duidelijkheid over de joodse invloed op de beeldvorming rond Israel in Nederland, die hoort tot dezelfde groep misbruikers en beeldvervuilers, die over “antisemitisme” lopen te brullen zodra het over de Israëlische politiek gaat.
Dit soort rotzooi moet bestreden blíjven worden!

Ron Haleber
17-06-04, 15:27
Ik troost me er maar mee dat Hans Dijkstal het met mij eens is. Die beschuldigde al voor minder Rita Verdonk van het plakken van jodensterren! :fpuh:

Raar dat je géén voorbeeld weet van iemand die jij bij nader inzien zijn gelijk gaf! :zwaai:

Maarten
17-06-04, 15:38
Geplaatst door Ron Haleber
Ik troost me er maar mee dat Hans Dijkstal het met mij eens is. Die beschuldigde al voor minder Rita Verdonk van het plakken van jodensterren! :fpuh:

Raar dat je géén voorbeeld weet van iemand die jij bij nader inzien zijn gelijk gaf! :zwaai:
Wie het volgens jouw brein voortdurend allemaal met jou eens zou zijn, dat laat ik rustig voor jouw rekening.
Vervang alle joden eens door Arabieren in de politiek en de media, kregen we dan een ander plaatje inzake Israel, or bloody Whát?! (of ligt het dan ineens aan die Arabieren? :hihi: )

nard
17-06-04, 15:45
Weet je wie trouwens een goeie Joodse rol speelt? Ben Kingsley als Itschak Stern in Schindler's List.


Super!
Daar kan van Aartsen niet tegenop.

Of wijk ik nu erg af van het onderwerp? :D

Bofko
17-06-04, 15:48
Geplaatst door nard
Weet je wie trouwens een goeie Joodse rol speelt? Ben Kingsley als Ischak Stern in Schindler's List.


Super!
Daar kan van Aartsen niet tegenop.

Of wijk ik nu erg af van het onderwerp? :D
:D . Dat komt omdat van Aartsen die rol niet bewust speelt en Kingsley wel.

nard
17-06-04, 15:53
Geplaatst door Bofko
:D . Dat komt omdat van Aartsen die rol niet bewust speelt en Kingsley wel.


Maar de "ongekunsteldheid" van Van Aartsen zou dan toch juist in zijn voordeel moeten spreken?

sjo
17-06-04, 17:51
Geplaatst door Maarten
Wie het volgens jouw brein voortdurend allemaal met jou eens zou zijn, dat laat ik rustig voor jouw rekening.
Vervang alle joden eens door Arabieren in de politiek en de media, kregen we dan een ander plaatje inzake Israel, or bloody Whát?! (of ligt het dan ineens aan die Arabieren? :hihi: )

Je begint een zure zeikerd te worden. Geef Ron nou eindelijk eens de naam van iemand die jij bij nader inzien gelijk gegeven hebt.

En bedenk ook eens helemaal uit jezelf dat de ene bezetting de andere niet is.

groet
sjo

Ron Haleber
17-06-04, 18:45
Geplaatst door sjo

Maarten, je begint een zure zeikerd te worden. Geef Ron nou eindelijk eens de naam van iemand die jij bij nader inzien gelijk gegeven hebt.

En bedenk ook eens helemaal uit jezelf dat de ene bezetting de andere niet is.

groet
sjo




Leuk dat jij dat ook eens een keer opmerkt. Kijk Maarten kan heel grappig uit de hoek komen, maar vaak zo eigenwijs dat je hem er graag weer in*****...!

Zijn makke is dat hij lijdt aan een Limburgs Paus-complex, vroeger had je het in dergelijke psychiatrische gevallen over "Napoleon"... :tover:


Zijn uitspaken zijn altijd onfeilbaar ex cathedra gesproken. Waag het niet als 850 of Simon om hem tegen te spreken, dan zet hij de pauselijke tiara met de gouden linten op, neemt een forse slok cognac, en vervloekt al die ongelovigen... :duivel: :sniper:


Je kunt dan het beste doen als onze heavy steel drummer 850 en zeggen: o.k. ik trek mijn eigen conclusies uit je zinloze eigenwijze gebral! :gechoquee

Ander makke: voor het MO zet hij altijd dezelfde versleten krassende gramefoonplaat op en daar hij is heel trots op ...

Voor hij ongelijk bekent, zou hij eerst zn polsen doorsnijden of van de Sint Pietersberg afspringen - als die al niet afgegraven was... Over mn lijk zegt hij dus! :duivel: :duivel: :duivel:



Maar ondanks zijn vaak ridicule gestes waar ik om kan lachen, - zoals de Open Brieven die hij schrijft aan Hoge Heeren, maar die nooit gepubliceerd worden - moet je wel toegeven dat als hij het over de vaak gefixeerde ideeën van onze naffers over autochtonen en islam heeft... Dat dan toch in feite niemand hem dat verbeteren kan! Dan is hij op zn best!


Je moet dat vogeltje - die ouwe kraai of waar je hem maar voor wilt uitmaken - dus maar nemen voor wat hij is. :ego:

Niet iedereen kan altijd een lijster zijn. Ook wij niet, nietwaar Sjo...? :hihi: :hihi: :hihi:

Zwarte Schaap
17-06-04, 18:54
Geplaatst door Ron Haleber
Leuk dat jij dat ook eens een keer opmerkt. Kijk Maarten kan heel grappig uit de hoek komen, maar vaak zo eigenwijs dat je hem er graag weer in*****...!

Zijn makke is dat hij lijdt aan een Limburgs Paus-complex, vroeger had je het in dergelijke psychiatrische gevallen over "Napoleon"... :tover:


Zijn uitspaken zijn altijd onfeilbaar ex cathedra gesproken. Waag het niet als 850 of Simon om hem tegen te spreken, dan zet hij de pauselijke tiara met de gouden linten op, neemt een forse slok cognac, en vervloekt al die ongelovigen... :duivel: :sniper:


Je kunt dan het beste doen als onze heavy steel drummer 850 en zeggen: o.k. ik trek mijn eigen conclusies uit je zinloze eigenwijze gebral! :gechoquee

Ander makke: voor het MO zet hij altijd dezelfde versleten krassende gramefoonplaat op en daar hij is heel trots op ...

Voor hij ongelijk bekent, zou hij eerst zn polsen doorsnijden of van de Sint Pietersberg afspingen - als die al niet afgegraven was... Over mn lijk zegt hij dus! :duivel: :duivel: :duivel:



Maar ondanks zijn vaak ridicule gestes waar ik om kan lachen, - zoals de Open Brieven die hij schrijft aan Hoge Heeren, maar die nooit gepubliceerd worden - moet je wel toegeven dat als hij het over de vaak gefixeerde ideeën van onze naffers over autochtonen en islam heeft... Dat dan toch toch in feite niemand hem dat verbeteren kan! Dan is hij op zn best!


Je moet dat vogeltje - die ouwe kraai of waar je hem maar voor wilt uitmaken - dus maar nemen voor wat hij is. :ego:

Niet iedereen kan altijd een lijster zijn. Ook wij niet, nietwaar Sjo...? :hihi: :hihi: :hihi:

Zeg nou maar gewoon dat je niet tegen Maarten opkan in plaats van dat nutteloze eeuwige gezeik over zijn persoon.

wifey
17-06-04, 19:08
maakt het voor een politici uit wat zijn/haar afkomst/geloof is...

ik hoop ten zeerste dat dat niet uitmaakt..... want dan kan men politiek beter afschaffen. Ik wil niet naif zijn, ik weet wel beter. maar dat wil niet zeggen dat dat een gezonde situatie is.

scheiding van staat en geloof!

nard
17-06-04, 19:13
Geplaatst door Ron Haleber
Leuk dat jij dat ook eens een keer opmerkt. Kijk Maarten kan heel grappig uit de hoek komen, maar vaak zo eigenwijs dat je hem er graag weer in*****...!

Zijn makke is dat hij lijdt aan een Limburgs Paus-complex, vroeger had je het in dergelijke psychiatrische gevallen over "Napoleon"... :tover:


Zijn uitspaken zijn altijd onfeilbaar ex cathedra gesproken. Waag het niet als 850 of Simon om hem tegen te spreken, dan zet hij de pauselijke tiara met de gouden linten op, neemt een forse slok cognac, en vervloekt al die ongelovigen... :duivel: :sniper:


Je kunt dan het beste doen als onze heavy steel drummer 850 en zeggen: o.k. ik trek mijn eigen conclusies uit je zinloze eigenwijze gebral! :gechoquee

Ander makke: voor het MO zet hij altijd dezelfde versleten krassende gramefoonplaat op en daar hij is heel trots op ...

Voor hij ongelijk bekent, zou hij eerst zn polsen doorsnijden of van de Sint Pietersberg afspingen - als die al niet afgegraven was... Over mn lijk zegt hij dus! :duivel: :duivel: :duivel:



:hihi:

Ron Haleber
17-06-04, 19:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zeg nou maar gewoon dat je niet tegen Maarten opkan in plaats van dat nutteloze eeuwige gezeik over zijn persoon.


Wat een vreselijk kinderachtige reactie! Of het er op dit forum erom gaat om "tegen elkaar op te kunnen"... Dat is jouw visie op de zaken hier ja, omdat jij tegen niemand opkunt die tegen jou met redelijke argumenten aankomt. En dat zijn er zeer velen! Dan gaat het je enkel en alleen om je gelijkhebberij, Als het moet met de gekste verkeerd geïnterpreteerde statistieken die je er maar bij kan slepen...


Toevallig weten en Maarten en ikzelf heel goed wat wij aan elkaar hebben, en waar onze professionele vakkennis zich bevindt... En wij waarderen en respecteren dat ook hogelijk in elkaar. Ik ga die punten hier niet noemen want dat is voor jou toch verspilde moeite...

Maar op het punt van ongelijk bekenen, is er idd een probleem - dat sprak je zeker zo erg aan dat je met die reactie kwam? :haha:

Joesoef
17-06-04, 19:17
:hihi: waarmee sommigen denken een ander te kunnen claimen....

Maarten
17-06-04, 20:01
Geplaatst door sjo
Je begint een zure zeikerd te worden. Geef Ron nou eindelijk eens de naam van iemand die jij bij nader inzien gelijk gegeven hebt.

:hihi: het wordt hier ook met de dag meer kleuterschool :D Hoeveel welles-nietes spelletjes heb jij precies gewonnen? :D

Luister, of ik iemand gelijk geef, en in hoeverre ik iemand gelijk geef, dat blijkt meestal uit wat ik schrijf, en de manier waarop. Ik kan iemand makkelijk voor 90% gelijk geven, maar voor 10% niet. Dat komt regelmatig voor. En dat zie je ook.

Interessanter is dat dat jij liever doorzaagt over wie ik ooit gelijk gaf, dan over de joodse invloed in de media! :D Maar het zou natuurlijk te boud zijn om meteen te veronderstellen dat je sterk pro-Israelisch of zelfs joods zou zijn, wat jij Sjo? :D

Om je een beetje on-topic te houden over die media, het volgende in de Volkskrant (Martin Sommer). (ging over Irak.)

"De kwestie is: hoe bied je als journalist weerstand aan een bombardement van persconferenties, briefings, presentaties met overhead-projectors, vierkleuren-informatiemappen, pseudo-onderzoeken, en -statistieken? I fatti per javore, zei Van Aartsen. Maar in een wereld die meer en meer wordt geregeerd door een onontwarbare nomenklatoera van politiek en ambtenarij, van spin doctors, voorlichters, communicatie-adviseurs, semi-overheidsorganen, beleidswetenschappers en instellingen die hardnekkig A blijven zeggen - in zo'n omgeving moet de verslaggever wel heel stevig in zijn schoenen staan, wil hij B volhouden."

Pas dat maar toe op Israel, en zijn goed geoliede PR machine. Vervolgens krijgen inzenders van stukken en journalisten nog eens te maken met Nederlandse redacties, redacteuren, hoofdredacteuren e.a. die ook nog minstens een "smaak" hebben..
Nou ik heb al genoeg ernstig eenzijdige media gezien, waarbij later bleek dat de redacteur joods was hoor. Ga daar maar weer flink bombarie over maken, dat het ab-so-luut verwerpelijk is om een dergelijk verband te leggen, en hoe ik dúrf te veronderstellen dat... bla bla.. (zo gaat dat namelijk) maar dan heb ik meer prioriteit bij onkruid uit de tuin halen, dan om er op te antwoorden. OK? :D


Geplaatst door sjo

En bedenk ook eens helemaal uit jezelf dat de ene bezetting de andere niet is.
Ik ben niet zo'n bezettingstoerist.. Toch zie ik elke week in de krant nieuws over Israel, waarbij ik denk: ach ja.. dat hadden we hier in 40-45 ook! En dat is al járén zo!!!
Ga ze in Gaza maar uitleggen wat het verschil is! :hihi: Iets over onze hongerwiter wellicht, terwijl daar 25% van de kindertjes al jaren aan ondervoeding lijdt, en van de volwassenen waarschijnlijk nog veel meer.

Of hoe er hier vaak zo op burgers geschoten werd! Alsof ze er daar een wenkbrauw over optrekken.
Vandaag weer in de krant een Palestijn, die een krant uitgaf, wiens kantoor met een raket met de grond gelijk gemaakt werd. ("ze schieten ook op alles") Gek he, dat je voor nieuws dat overeenkomt met de bezetting hier nooit verder hoeft dan het nieuws van afgelopen week he? Dat is óok al járén zo!
Kom maar terug als het je gelukt is om ze daar het verschil uit te leggen! :D

Maarten
17-06-04, 20:13
Geplaatst door Ron Haleber
Wat een vreselijk kinderachtige reactie!

:hihi: Nee... dan Ron! (senior member) Gaat het over de joodse pro-Israelische invloed op de media en de politiek, dan roept ie: "Oooh!.. Jij geeft nou ook nóoit es iemand gelijk!" :D :hihi:
Wordt gevolgd door Sjo (senior member) Met: Ja!!! Jij geeft ook nooit eens iemand gelijk! :D
Wordt vervolgd door Nard (senior member) met de veelbetekenende smilie: :hihi:

Dat schiet op Heren!! :D Moeten we over jullie een topic over inconsitstentie-, of al over incontinentie openen?? :D Verbaal is het al rijp voor allebei he?

Maarten
17-06-04, 20:17
Geplaatst door Joesoef
:hihi: waarmee sommigen denken een ander te kunnen claimen....
De Heere verhoede, dat Ron nog eens meer dan 50% aandelen in mij krijgt! :D

Beëlzebub
17-06-04, 21:19
Geplaatst door Maarten
"De kwestie is: hoe bied je als journalist weerstand aan een bombardement van persconferenties, briefings, presentaties met overhead-projectors, vierkleuren-informatiemappen, pseudo-onderzoeken, en -statistieken? I fatti per javore, zei Van Aartsen. Maar in een wereld die meer en meer wordt geregeerd door een onontwarbare nomenklatoera van politiek en ambtenarij, van spin doctors, voorlichters, communicatie-adviseurs, semi-overheidsorganen, beleidswetenschappers en instellingen die hardnekkig A blijven zeggen - in zo'n omgeving moet de verslaggever wel heel stevig in zijn schoenen staan, wil hij B volhouden."

Pas dat maar toe op Israel, en zijn goed geoliede PR machine. Vervolgens krijgen inzenders van stukken en journalisten nog eens te maken met Nederlandse redacties, redacteuren, hoofdredacteuren e.a. die ook nog minstens een "smaak" hebben..
Nou ik heb al genoeg ernstig eenzijdige media gezien, waarbij later bleek dat de redacteur joods was hoor. Ga daar maar weer flink bombarie over maken, dat het ab-so-luut verwerpelijk is om een dergelijk verband te leggen, en hoe ik dúrf te veronderstellen dat... bla bla.. (zo gaat dat namelijk) maar dan heb ik meer prioriteit bij onkruid uit de tuin halen, dan om er op te antwoorden. OK? :D


Je mening hierover blijf ik onderschrijven. Verder is er op Maroc ook nog veel 'onkruid' dat gewied moet worden.

Ron Haleber
17-06-04, 21:20
Geplaatst door Maarten
:hihi: Nee... dan Ron! (senior member) Gaat het over de joodse pro-Israelische invloed op de media en de politiek, dan roept ie: "Oooh!.. Jij geeft nou ook nóoit es iemand gelijk!" :D :hihi:
Wordt gevolgd door Sjo (senior member) Met: Ja!!! Jij geeft ook nooit eens iemand gelijk! :D
Wordt vervolgd door Nard (senior member) met de veelbetekenende smilie: :hihi:

Dat schiet op Heren!! :D Moeten we over jullie een topic over inconsitstentie-, of al over incontinentie openen?? :D Verbaal is het al rijp voor allebei he?

Joden en matzes van babybloed

Maarten nu ff alle gekheid op een stokje. Als ik jou lees over gebakken matzes van babybloed enzovoorts, dan lach ik er natuurlijk om want ik ken jou van haver tot gort en weet dat je het heus niet kwaad bedoelt...

En ik heb het daar helemaal niet met anderen over gehad. Dat is niet serieus te nemen om iemand erop aan te spreken. Dat zijn nu eenmaal grollen aan de Stammtisch van internetkroeg Maroc.nl geloost door malle Maarten in het vuur van zijn betoog om Ron effe lekker dwars te zitten...

Maar over mijn participant van Stop de Bezetting in die discussie - of hij nu Hajo of Klaas Meijer heet, kwam terloops ter sprake dat het om een jood gaat. En dat weet jij ook drommels goed want zoals je dreigde met hem te mailen, je kent hem!

Wat mijn pet nu te boven gaat is dat jij oude joodse mensen nu met dergelijke grappen waagt te confronteren... Die joden mogen wel voor 100% achter de Palestijnen staan en Sharon vervloeken, maar daarbij zullen ze in het diepst van hun hart hun joodse achtergrond nooit kunnen vergeten!

Als jij eenzelfde soort grollen maakt over moslims en arabieren, dan nemen ze het je hier ook niet in dank af, want het gaat hier om een moslimforum van Marokkanen en dan kan men je er terecht hard over vallen...

Verder lopen op dit forum ook joodse mensen rond - neem GJ e,a... Die mag je politiek wel goed in de maling nemen en ook al zal hij dat niet waarderen, hij kiest ervoor om op een Marokkaans forum te prikken, dus hij kan dat verwachten. Maar er zijn grenzen waar gein in ongein omslaat...

Kijk dat bedoelde ik ook met jouw "vinger opsteken wie jood is" om hem af te kunnen strepen op je lijst... Nu wil ik niet overdrijven als Pronk of Dijkstal en zeggen dat het om een "deportatielijst" gaat...

Maar toch weiger je te erkennen dat je in die gevallen de fout in gaat..

Ze zullen bij Stop de Bezetting heus wel weten dat onder de anti-zionisten die ze aantrekken, er de gekste vogels onder zitten zodat Carnavals-Maarten er nog wel bij kan. Maar ik weet niet of ze die zaken echt op prijs zullen stellen...




Dat jij met dat soort zaken de show steelt en de populaire drol uithangt bij onze Marokkanen op dit forum - en dat ze jou dus daarom groot gelijk zullen geven, zelfs meer dan je lief is, dat kan ik heel goed begrijpen! Figuren die hier geband zijn zouden je zelfs een hard applaus geven...

Maar tot je grote verbazing overtuigt mij dat allerminst van jouw gelijk! Want als het om moslims of Marokkanen gaat, zijn het precies dezelfde personen die zich in het omgekeerde geval het eerste op hun lange tenen getrapt tonen en zich overgevoelig gedragen. Ik hoef je toch niet op de klaagcultuur en de slachtoffercultus te wijzen waar velen van hen zich schuldig aan maken...

Beëlzebub
17-06-04, 21:24
Geplaatst door sjo
En bedenk ook eens helemaal uit jezelf dat de ene bezetting de andere niet is.

Omdat Israël land bezet heeft, is er ineens nuance ontstaan in de betekenis van het woord 'bezetting'?

Zwarte Schaap
17-06-04, 21:59
Geplaatst door Ron Haleber
Wat een vreselijk kinderachtige reactie! Of het er op dit forum erom gaat om "tegen elkaar op te kunnen"... Dat is jouw visie op de zaken hier ja, omdat jij tegen niemand opkunt die tegen jou met redelijke argumenten aankomt. En dat zijn er zeer velen! Dan gaat het je enkel en alleen om je gelijkhebberij, Als het moet met de gekste verkeerd geïnterpreteerde statistieken die je er maar bij kan slepen...

Toevallig weten en Maarten en ikzelf heel goed wat wij aan elkaar hebben, en waar onze professionele vakkennis zich bevindt... En wij waarderen en respecteren dat ook hogelijk in elkaar. Ik ga die punten hier niet noemen want dat is voor jou toch verspilde moeite...

Maar op het punt van ongelijk bekenen, is er idd een probleem - dat sprak je zeker zo erg aan dat je met die reactie kwam? :haha:

samenvatting:

Blabla....blabla...... :huil2: ......blabbla.....blabla

Het enige waar ik op inga is over statistieken. Graag een voorbeeld of link waar dat gebeurt is zoniet, dan ook blabla....blabla.

Ins
17-06-04, 22:03
Geplaatst door Bram
Jozias?


So what, man? Who cares...jood of niet...als ie zijn werk maar goed doet.

Beëlzebub
17-06-04, 22:40
Geplaatst door Ins
So what, man? Who cares...jood of niet...als ie zijn werk maar goed doet.

Daar ging de hele discussie over. Over wat is 'je werk goed doen'!

nard
18-06-04, 08:50
Geplaatst door Maarten
:hihi: Nee... dan Ron! (senior member) Gaat het over de joodse pro-Israelische invloed op de media en de politiek, dan roept ie: "Oooh!.. Jij geeft nou ook nóoit es iemand gelijk!" :D :hihi:
Wordt gevolgd door Sjo (senior member) Met: Ja!!! Jij geeft ook nooit eens iemand gelijk! :D
Wordt vervolgd door Nard (senior member) met de veelbetekenende smilie: :hihi:

Dat schiet op Heren!! :D Moeten we over jullie een topic over inconsitstentie-, of al over incontinentie openen?? :D Verbaal is het al rijp voor allebei he?

Enige duidelijk blijkende frustratie kan je niet worden ontzegd. ;)
Ron raakte gewoon de juist snaar.




Bubba
Daar ging de hele discussie over. Over wat is 'je werk goed doen'!


Daar ging de discussie aanvankelijk helemaal niet over.
Jij moest je zonodig, na twee kantjes ongein, de discussie aanzwengelen dat je het onterecht vindt als de Joden onevenredig veel macht krijgen.

Overigens werd daarbij ook de verstandige opmerking gemaakt dat deze mensen zich over de generaties heen, zich perfect hebben aangepast.

Beëlzebub
18-06-04, 10:04
nar
Daar ging de discussie aanvankelijk helemaal niet over.
Jij moest je zonodig, na twee kantjes ongein, de discussie aanzwengelen dat je het onterecht vindt als de Joden onevenredig veel macht krijgen.

Overigens werd daarbij ook de verstandige opmerking gemaakt dat deze mensen zich over de generaties heen, zich perfect hebben aangepast.

Ik heb er geen spijt van dat deze topic een écht onderwerp werd.
Misschien dat het jou allemaal niet zo beviel vanwege je eigen ideeën daarover. Jij vind het dus geen bezwaar dat joden (of katholieken, of gereformeerden, of islamieten) onevenredig veel macht krijgen? Merkwaardig en ondemocratisch.

Ik blijf erbij dat het in het huidige tijdsgewricht belangrijk is te weten wie wat waarover zegt i.v.m. Israël-Palestina. En dat zonder iemand te willen stigmatiseren, want dat is nog wat anders, you know?

De Joden in Nl. hebben zich doorgaans goed 'aangepast' (hoewel er in de 18e eeuw toch ook problemen schijnen te zijn geweest) en zelfs de samenleving veranderd. En evenzo zullen onze islamitische vrienden op een bepaald moment volledig deel uitmaken van onze samenleving en haar eveneens veranderen.

Maarten
18-06-04, 12:41
Geplaatst door Ron Haleber En ik heb het daar helemaal niet met anderen over gehad. Jij rotzooit ook echt bij het léven he???!...
Metéén na die matzes-onzin post van mij reageerde je – Nota bene met een Quote daarvan –met:
“Klaas raakte al lichtelijk in verwarring van je advies en wist niet meer hoe hij het had...” !!!
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1389986#post1389986

Kortom je zegt hier dat je met hem mailt over wat ik schrijf! En zo te lezen over die post van mij dus!!
Kortom je zit hier echt rond te kutten en verwarring te zaaien, en loopt tussen de regels door nog antisemitisme te suggereren op een publiek prikbord. En bespaar me je reactie maar over “hoe je het bedoeld had”, want ik heb meer te doen dan eindeloos met jou door te zeiken over de rotzooi die je produceert, zoals die tegenstelling hierboven weer. Kost me weer 5 miniten om aan te tonen hoe jij hier ligt te kloten, en daar pas ik verder voor.


Wat mijn pet nu te boven gaat is dat jij oude joodse mensen nu met dergelijke grappen waagt te confronteren...
Havle gare! Die post van mij is een zeer duidelijke reactie aan jou, over wat JIJ doet, en vanwege de rotzooi die je produceert met je suggesties, en gaat niet per mail naar oude joden, wel?!
Of had ik rekening moeten houden met tere zieltjes van oude joden op dit forum, die absoluut geschokt hadden kunnen worden door de vermelding van víer notoire vooroordelen tegen joden in één zin in een duidelijk ironisch stukje?!! Achterlijke gladiool!
Wie is hier trouwens joods op dit forum ? Zijn die er wel ? Ik bedoel, ie hier moslim of chrisen is, die laat dat duidelijk weten. Maar joods zijn is iets, wat hier vooral verborgen gehouden wordt. Ik heb in totaal 4x aan iemand gevraagd of ie joods was. Ik geloof niet dat daar ooit antwoord op kwam. Hoezo had ik dan met iets rekening moeten houden ?


Als jij eenzelfde soort grollen maakt over moslims en arabieren, dan nemen ze het je hier ook niet in dank af, want het gaat hier om een moslimforum van Marokkanen en dan kan men je er terecht hard over vallen...

Hey Zwarte Schaap, vuile vrouwenonderdrukker, ook al zit je hele volk in de Bak vanwege de drugsdeals, en ben je net als de rest klaarblijkelijk te lui is om te werken omdat je hier de hele dag post, en doe je niets anders dan de samenleving ondermijnen en de sfeer te bederven met je bruine rotkop, en mis je elke dankbaarheid voor de kans die "Wij" je bieden om hier te mogen blijven, toch ben ik absoluut tolerant, en heb er geen bezwaar tegen als jij af en toe bij echt Nederlandse ondernemingen je boodschappen gaat doen ! :D

Ron, onmiddelijk melden bij beheer, daarna bij het MDI, sleep het Parool erbij, mail aan je vrienden, en start het gekrakeel heir ! NU !


Kijk dat bedoelde ik ook met jouw "vinger opsteken wie jood is" om hem af te kunnen strepen op je lijst...
Dit is nou precies de kern van de rotzooi die je produceert: dit is een duidelijk soort verdachtmaking.
Hier hebben we meneer Haleber, die er altijd zo op hamert, dat iedereen onder eigen naam moet posten, om zo eerlijk duidelijk te maken waar hij als persoon voor staat. Maar gaat het over Israel en degenen die daar zelfs de politiek in bepalen, of de beeldvorming in de openbare media bepalen, dan heeft meneer Haleber zelfs al een probleem als duidelijk zou worden of die jóods zijn of niet?! :hihi: Alleen dát al!

Vergelijk het maar met mensen die zowel een functie in de politiek als in het bedrijfsleven hebben. Daar wordt steevast van geëist, dat ze daar duidelijkheid over scheppen, om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen! Maar als het over de politiek inzake Israel gaat, en de joodse invloed daarop zelfs aanzienlijk genoemd kan worden, dan worden er zelfs al vingertjes opgestoken, als je een begin wilt maken met duidelijkheid over wie daarin nou jóods is!!
Dit heeft totáál niets meer met rationaliteit te maken, maar alles met de Nederlandse gevoeligheid ervoor sinds WO II. Elke common sense hier over verdwijnt meteen in de prullenbak, en die hypocrisie gaat heel ver, en draagt enorm bij aan de grote splijtzwam die de kwestie in Nederland veroorzaakt.

Je fixatie op dit idiote moralisme weerhoudt je er ook van om de vóordelen voor joden te zien.
Ik geef je éen voorbeeld:
Cohen!
Fantastische man he? Moeten we ook meteen als minister-president hebben he? Of althans, de man is tenminste erg genuanceerd in een aantal zaken he? Vergelijk je topic over zijn visie op de verlichting, religie enz..
Maar was je al opgevallen, dat hij in dat stuk het Palestijnse verzet met het grootste gemak schuift onder de noemer van het moslim-extremisme?? Daar windt hij geen doekjes om hoor: die aanslagen zijn het gevolg van de godsdienswaanzin. Niks bezetting, niks geschiedenis, als hoofdpunt noemt hij de religie!
Nou, dit soort achterlijkheid verwacht je niet van zo’n man he? Zeker niet nou hij in hetzelfde stuk blijk geeft een groot historisch besef te hebben, en genuanceerd over menselijke motieven te kunnen nadenken.
Maar als het over de Palestijnen gaat, dan zit die kraan ineens potdicht he?
Gut hoe zou het kómen? Nou, hij mag dan misschien geen religieuze jood zijn, maar je kunt er dus wel op rekenen dat ie met zijn joodse achtergrond ook deel van die wereld uit maakt, of makkelijk toegankelijk is voor de joodse lobby, en het pro-Israelische gedachtegoed daar. Uit de media blijkt die band ook voortdurend.
Nou ja, de man is jood he? Mag ie misschien? Moet er van ‘m verwacht worden, dat ie op alle terreinen even genuanceerd is? Nee! Hij is gewoon mens, en dus mentaal gekleurd net als iedereen. Kan ie dus inzake Israel wat ideetjes hebben die aansluiten bij de veel voorkomende vaatvernauwing inzake Israel in die kringen? Die volstrekte eenzijdigheid en eenkennigheid, die daar volop aanwezig is? Nou, daar kan ie best zijn graantje van meepikken he? Zou kúnnen he? Nou, als je weet dat ie joods is, dan zucht je gewoon even he? Dan hoef je hem tenminste niet meteen voor rotte vis uit te maken he? Mogen joden misschien ook wat foute dingen in hun cultuur hebben zitten, of moet de verontwaardiging meteen losbarsten, als niet alles meteen helemaal heilig verklaard wordt??!..
Nee, Cohen is jood, en dat is goed om te weten, ook al is niet helemaal duidelijk wat de invloed daarvan precies is. Dat geldt voor al die anderen net zo.

Is dit stuk lang zat, Ron? Of moet ik er nog een meter aanplakken, voor onze Senior Member wat snapt?
En dan zwijg ik er nog maar over, dat je je kop in het zand steekt voor een Amsterdamse traditie, waarbij mensen vaak een scherp oog hebben voor de manier waarop iemands denken en doen vaak te maken heeft met de kringen waarin iemand verkeert, of uit afkomstig is. Was dat nou niet net een van de dingen waarin Amsterdam zich onderscheidt van de naiviteit der “provincialen” zoals ik? :hihi:
Checkmate, mate!..

nard
18-06-04, 12:46
Geplaatst door Beëlzebub
Ik heb er geen spijt van dat deze topic een écht onderwerp werd.
Misschien dat het jou allemaal niet zo beviel vanwege je eigen ideeën daarover. Jij vind het dus geen bezwaar dat joden (of katholieken, of gereformeerden, of islamieten) onevenredig veel macht krijgen? Merkwaardig en ondemocratisch.


Het ging jou niet om gereformeerden, katholieken en islamieten, maar strikt om joden.



De Joden in Nl. hebben zich doorgaans goed 'aangepast' (hoewel er in de 18e eeuw toch ook problemen schijnen te zijn geweest) en zelfs de samenleving veranderd. En evenzo zullen onze islamitische vrienden op een bepaald moment volledig deel uitmaken van onze samenleving en haar eveneens veranderen.

Er "schijnen" problemen te zijn geweest. Lekker duidelijk suggestief ben je weer. Dat mag zeker als het om joden gaat?
Jouw islamitische vrienden deze samenleving veranderen? Waarschijnlijk. Tijd zal leren in welke omvang. :)

Maarten
18-06-04, 13:07
Geplaatst door Beëlzebub
Ik heb er geen spijt van dat deze topic een écht onderwerp werd.

Ik blijf erbij dat het in het huidige tijdsgewricht belangrijk is te weten wie wat waarover zegt i.v.m. Israël-Palestina. En dat zonder iemand te willen stigmatiseren, want dat is nog wat anders, you know?



Ja! En het feit dat dit een probleem is, duidt dus duidelijk op een probleem in de Nederlandse cultuur.

Inzake Israel gaat het echt ex-pli-ciet om joodse belangen. (zowel die in Israel als hier.) Maar zelfs wanneer het om de complete politiek erover gaat, en zelfs over de complete beeldvorming er over in de media, dan nóg wordt het onkies gevonden om te vragen wie er precies joods is bij de meningsvorming!
Dit is absoluut absurd. En wie dit absoluut ziek wil noemen, die geef ik misschien ook nog gelijk (weet niet..)
Maar wie het ook nog vol blijft houden, nadat ie er op gewezen is, die lijdt echt aan ongeneselijke vaatvernauwing.

Er zijn dus echt veel mensen die vanwege de compassie met de joodse geschiedenis de hele duidelijkheid over de meningsvorming in politiek en media er aan willen geven, en zelfs de vrijheid van meningsuiting ervoor willen beknotten. Cohen of Balkenende hoeven maar op te merken dat het Not Done is, en die krijgen echt over de hele linie bijval hoor. Vast onderdeel van de Nederlandse normen en waarden.
Of de Moslims (moslims!) even willen aanschuiven?! :hihi:

Maarten
18-06-04, 13:21
Geplaatst door nard

Er "schijnen" problemen te zijn geweest. Lekker duidelijk suggestief ben je weer. Dat mag zeker als het om joden gaat?

Bedankt, dat je nog even illustreert wat ik hier allemaal schijf.
B. merkt op, dat de joden hier niet alleen goed inburgerden, maar zelfs zo goed, dat ze Nederland ook mede veranderd hebben, maar krijgt dan meteen lik op stuk als hij terecht opmerkt, dat er ook wel wrijvingen geweest zijn in de 18e eeuw!!
In joodse kringen bestaan daar zelfs heel wat aanklachten over, met name tegen de kerk. Maar als B het noemt, dan kán dat weer niet! :hihi: Het eerste wat Nederland kenmerkt inzake joden, dat is de absolute stress waarin iedereen schiet, zodra het daar over gaat.

Ik beschouw maroc.nl nog steeds als een goed opvoedingskamp voor veel autochtonen! :D
Hopen van die mensen komen hier in de waan de beschaving te komen brengen in de barbaarse wereld der Marokkanen, en krijgen vervolgens voortdurend om hun oren geslagen vanwege de idioterie die ze produceren.
Echt héerlijk vind ik dit..

Maarten
18-06-04, 13:24
.

Ron Haleber
18-06-04, 13:32
Reactie op Ome Maarten die zich nu toch wel erg in de kaart laat kijken! :gniffel:


“Klaas raakte al lichtelijk in verwarring van je advies en wist niet meer hoe hij het had...” !!!

Dat was een sarkastisch puur gefingeerde reactie van een veronderstelde "buitenstaander" op jouw matzes-grappen... :traan2:

Denk je nou dat ik bij elke (on)gepaste grap van jou iedereen erbij ga slepen? Ik denk dat dat te veel eer voor je zou zijn. En ook als je die moeite neemt voor mij - bespaar je die moeite aub net als ik het doe...!
Dat overigens journalisten van Het Parool en met name de hier ingeschreven Ephimenco van Trouw hier aandachtig de topics lezen ontgaat je blijkbaar volkomen!


Conclusie: Allemaal een storm in een glas water... Much ado about nothing... Toch blijk ik een verborgen zenuw getroffen te hebben. :auw2:



Over Job Cohen: Zowel Vgeld - met "Job voor president!" - als Orakel - "Job the best :duim:" - hebben dat er dus ook niet in gelezen - nog afgezien van Bil@l en Simon...!

Allemaal sufkoppen dus! :schrik: Enkel Maarten valt dat dus op! Ik zal nog eens close-reading toepassen. :verrassin

Maar waarom heb je die kritiek indertijd niet neergezet op dat topic waar ik de tekst van Cohen plaatste...??? Je bent hier al weer een meter off-topic bezig! :student:

Haal het hier dus maar snel weg - evenals je onterechte, abusievelijke gescheld - en zet je kritiek op Cohen met een citaat van Cohen neer op dit topic:

Groot Staatsman Job Cohen: Scheiding van kerk en staat in de 21ste eeuw (#)
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=99284



Naschrift om 14.15 uur:

Ik heb de beschuldiging van Maarten jegens Cohen nagegaan. Maar die lijkt mij - gelijk te verwachten was - schromelijk overdreven . Omdat dat onderwerp hier off-topic is, plaatste ik het antwoord op het topic van Cohen met deze posting:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1394425#post1394425

nard
18-06-04, 13:45
Geplaatst door Maarten
Bedankt, dat je nog even illustreert wat ik hier allemaal schijf.


Ja maar natuurlijk, Maarten, alles illustreert toch jouw wereld- en mensvisie? Onvermijdelijk!
Dat heeft Ron net omstandig uitgelegd.

:hihi:

Beëlzebub
18-06-04, 14:13
Geplaatst door nard
1-Het ging jou niet om gereformeerden, katholieken en islamieten, maar strikt om joden.

2-Er "schijnen" problemen te zijn geweest. Lekker duidelijk suggestief ben je weer. Dat mag zeker als het om joden gaat?
Jouw islamitische vrienden deze samenleving veranderen? Waarschijnlijk. Tijd zal leren in welke omvang. :)

Ad 1- Juist. En wel omdat we het over Israël en de Palestijnen hebben. Als er in de actualiteit iets is dat de andere groepen verdacht maakt, ga ik daar wel weer opin.

2-Dit is niet suggestief. Ook Joden (als etnische groep) waren eens niet aangepast. Dat kun je gewoon lezen, bijv. in 'Cultuur en maatschappij in Nederland 1500 - 1800' onder de red. van te Boekhorst, Burke en Frijhoff' uit 1992. Daarin het hoofdstuk 'Onderwerelden: Marginaliteit en misdaad in de Republiek', paragraaf 3.3: 'De etnische benden'. Met bronvermelding.
En als je nu even nadenkt, zie je misschien ook nog in dat je islamieten de tijd moet gunnen om zich aan te kunnen passen. Zelf vind ik dat er sprake is van overdrijving wat die onaangepastheid betreft.

Maarten
18-06-04, 14:34
Geplaatst door Ron Haleber

Dat was een sarkastisch puur gefingeerde reactie van een veronderstelde "buitenstaander" op jouw matzes-grappen... [/url]
Bij anderen is dat duidelijk maar bij jou niet. Jij hebt ook al van meerderen de kritiek gehad dat je mail doorstuurt, en plaatst zelfs hierboven nog spul van Klaas Meijer. Het is dus al hoodst onduidelijk wat je doet, en dubbelzinnige grappen daarover worden dus al helemáál niet begrepen!

En je denkt ook nog dat mensen niets anders te doen hebben dan bezig zijn met die verwarring en het gelul er over.. Dat "much ado about nothing", dat is precies wat je door velen verweten wordt. En jij denkt dat het allemaal wel begrepen wordt, maar ik heb je al 100x uitgelegd, dat dat niet zo is, en alleen maar irritatie oproept.

Het topic over Cohen had ik niet gezien. Ik doe ook nog wel wat anders dan hier rondlummelen. Reageren daar wilde ik ook niet, want ik heb meer prioriteiten.
Verder kun je wel weer de kanarie gaan uithangen over wat anderen in het stuk lazen en wat niet, en wat ik "er in gelezen zou hebben", maar je bent zelfs te beroerd om even te gaan kijken daar en te zien dat de Palestijnen zelfs 2x genoemd worden in het kader van het fundi-geweld en anderen maar 1x, terwijl het daar juist echt speelt. Ik ga daar met jou niet over lullen hoor, want als jij het op je heupen hebt, komt er vooral surrounding geblaat uit, en daar is m'n tijd te goed voor. Je doet je huiswerk maar, en probeert maar eens wat meer discipline op te brengen. Dat kroeg-gehalte is me te groot.

Verder was ik volledig on-topic, door Cohen als voorbeeld te nemen van waar dit hele topic eigenlijk over gaat. Nou is beslist nog niet duidelijk hoe vooringenomen hij precies over de zaak is, maar het lijkt hier dus wel die kant uit te gaan. an is het goed om in je achterhoofd te hebben dat zijn joodse achtergrond of connecties dat misschien in de hand werken. Niets mis mee.

Maar jij hangt liever de hofnar uit, dan dat je op die stelling in gaat. Zelf weten. Maar daarme zet je jezelf wel buiten de discussie. De Senioren etaleren hier het failliet van hun visie, en gaan lallen. Orakel heeft gelijk met zijn bejaarden. Next case..

Beëlzebub
18-06-04, 14:41
Geplaatst door Maarten
Ja! En het feit dat dit een probleem is, duidt dus duidelijk op een probleem in de Nederlandse cultuur.

Dat is het zeker! Ik hoop dan ook dat dit tevens buiten Maroc meer besproken zal worden. Gewoonweg voor de zuiverheid van de discussie is het nodig te weten waarvoor iemand staat. Meer 'glasnost' om een inmiddels alweer oud woord maar eens van stal te halen!

Beëlzebub
18-06-04, 16:53
Zou Nard naar de bibliotheek zijn? :vreemd:

Beëlzebub
18-06-04, 22:55
Geplaatst door sjeng
het schijnt dat sommige parlementariers en mensen binnen de overheid moslim zijn, zouden zij niet een geheime islamitische agenda dienen?????? of werkt het ziekmakende paranoide gedachte goed maar een kant op?

Moslims komen misschien eerder voor hun gezindheid uit. Daarnaast hebben ze ook niet veel macht. Ik ken tenminste nog geen moslimburgemeester in Nl., hoewel er toch heel wat meer moslims dan joden zijn (om een voorbeeld te noemen).

assassijn
19-06-04, 01:45
Geplaatst door Bram
Jozias?

Jozias is geen jood......niet elke zionist hoeft een jood te zijn,en niet elke jood hoeft een zionist te zijn.

hafty
19-06-04, 03:02
Osama bestaat niet!!! Zeker niet zoals 'wij' hem denken te kennen.
Het fenomeen Bin Laden is gecreërd door de C.I.A. en dus bij voorbaat al meer dan een verdachte situatie. Die organistatie (CIA) heeft operaties op touw gezet waarvan je stoutste fantasie nog alleen maar van durft te dromen mensen..
Dus alsjeblieft!!! Je bent gewoon te naïf wanneer je denkt dat Osama onze vrijheidstrijder vanuit de bergen in Tora Bora die hele kaapactie zelf heeft bedacht en met suc6 heeft uitgevoerd. Bin Laden stamt uit een hele rijke familie en onderhoudt nauwe banden met de Bush familie en andere groot0industriëlen van de 21e eeuw. En dankzij onze gebrainwashte mindtwists is het ze aardig gelukt om een situatie te scheppen die uiteindelijk in hun voordeel alleen zal uitdraaien. Misschien is het nog te vroeg voor veel mensen om dat al in te kunnen zien, anders wacht je gewoon de doco-film af Farenheit 9/11 van Michael Moore die rond augustus zal draaien en kunnen we dan weer op een iets objectievere manier bij elkaar uithuilen over hoe erg we zijn genept de afgelopen 3 jaar!!!

Maarten
20-06-04, 20:15
Geplaatst door sjeng
het schijnt dat sommige parlementariers en mensen binnen de overheid moslim zijn, zouden zij niet een geheime islamitische agenda dienen?????? of werkt het ziekmakende paranoide gedachte goed maar een kant op?

Alweer een "Senior Member" die verschrikkelijk uit zijn dak gaat bij de gedachte dat er een band zou kunnen zijn tussen joden en Israel, waar het de belangenbehartiging van- en de kijk op Israel betreft...

Ooit een jood gezien op deze site, die het voor de Palestijnse zaak opnam, Sjeng?.. (ik heb het er niet over wat ze denken, maar over waar ze hun mond over open doen, capito?)

Christen en christelijke misdaden? No problem. Moslims en Islamitisch geinspireerde misdaad? Wat meer een problem... Maar joden, die zich de haren uit hun kop trekken vanwege wat uit naam der joden aan de Palestijnen werd aangedaan in de afgelopen 80 jaar? Sorry nog niet gezien op deze site. En daarbuiten lijken ze erg zeldzaam.
Had Sjeng met zijn 261 berichten al iets geplaatst hier, waar een Palestijn zijn voordeel mee kon doen??..

Beëlzebub
20-06-04, 23:12
Geplaatst door sjeng
ja ik heb het vaker opgenomen voor de palestijnen ook onder mijn alter ego magden_david, jij vergeet dat omdat je hysterische standpunten anders genuanceerd moeten worden. Aan de andere kant vind ik je mening eerder op een tragische wijze ludiek dan belangwekkend. So in honesty i really dont care, vind het alleen fascinerend om te zien hoe iemand zo zuur, vals,blind en bitter tegelijk kan zijn. Ben ik toch weer een stukje meer tevreden met mijn eigen leven.

Je beantwoord de vraag niet maar begint weer een tirade over " de joden" die je met het grootste gemak al schuimbekkend over een kam scheert. ik heb het met je te doen maarten echt waar, ik vind je zielig buiten alle proporties. sterkte!

Ik vind jou veel hysterischer klinken dan Maarten. Hij brengt naar mijn mening op een integere en genuanceerde manier zijn mening naar buiten. Die zuurheid, valsheid, blindheid en bitterheid die jij hem wilt toedichten vormen eigenschappen die ik juist uit jouw schrijfsels proef.
Nu zal je je gif ook wel over mij uitstorten, maar dat ga ik vervolgens gewoon negeren. A good day to you, sir! :engel:

S@deeQ.
20-06-04, 23:35
Geplaatst door Beëlzebub
buiten. Die zuurheid, valsheid, blindheid en bitterheid die jij hem wilt toedichten vormen eigenschappen

Vaste kenmerken van zionisten :p

Julien
21-06-04, 00:22
Geplaatst door Maarten
Alweer een "Senior Member" die verschrikkelijk uit zijn dak gaat bij de gedachte dat er een band zou kunnen zijn tussen joden en Israel, waar het de belangenbehartiging van- en de kijk op Israel betreft...

Ooit een jood gezien op deze site, die het voor de Palestijnse zaak opnam, Sjeng?.. (ik heb het er niet over wat ze denken, maar over waar ze hun mond over open doen, capito?)

Christen en christelijke misdaden? No problem. Moslims en Islamitisch geinspireerde misdaad? Wat meer een problem... Maar joden, die zich de haren uit hun kop trekken vanwege wat uit naam der joden aan de Palestijnen werd aangedaan in de afgelopen 80 jaar? Sorry nog niet gezien op deze site. En daarbuiten lijken ze erg zeldzaam.
Had Sjeng met zijn 261 berichten al iets geplaatst hier, waar een Palestijn zijn voordeel mee kon doen??..

kan zijn dat jij het niet ziet, maar er zijn genoeg joden die ook oog hebben voor het Palestijnse lijden.. bijvoorbeeld mensen als Chaya, maar omdat je het niet met haar eens was en alleen maar geilt op je eigen standpunten, zie je dat niet.

Ron Haleber
21-06-04, 09:16
Geplaatst door Julien
kan zijn dat jij het niet ziet, maar er zijn genoeg joden die ook oog hebben voor het Palestijnse lijden.. bijvoorbeeld mensen als Chaya, maar omdat je het niet met haar eens was en alleen maar geilt op je eigen standpunten, zie je dat niet.


Maarten wil de Affaire Dreyfuss nog eens dunnetjes over doen. Hij kan er maar geen genoeg van krijgen daar nog eens van te smullen!

Als Dreyfuss gebruikt hij nu Job Cohen! Maarten vergeet dat we ondertussen 100 jaar verder zijn... :schrik:

Ik schrijf dus maar tegen Maarten mijn "J'accuse" net als Emile Zola indertijd... :ninja2:

jihadoennafs
23-06-04, 19:03
huh?

Maarten
25-06-04, 15:03
Geplaatst door Beëlzebub
Ik vind jou veel hysterischer klinken dan Maarten. Hij brengt naar mijn mening op een integere en genuanceerde manier zijn mening naar buiten. Die zuurheid, valsheid, blindheid en bitterheid die jij hem wilt toedichten vormen eigenschappen die ik juist uit jouw schrijfsels proef.


!0 punten B.! :duim: Zo is dat!
Het is onvorstelbaar hoeveel haat, vooroordelen en vooringenomenheid die pro-Israel jongens op deze site projecteren.
Op een boel dingen reageer ik niet eens meer, want die jongens zijn onverbeterlijk.
Die willen gewoon per se zien, dat joden in een hoek gedrukt worden, en masse over een kam geschoren worden, fout beoordeeld worden enz enz..
Ik heb als antwoord wel eens 20 categorieen van joden hier neergezet of zo, om het verschil in positie maar eens duidelijk te maken, maar helpen doet dat niet. Dan is het weer even stil, en krijg je het gezeik weer op een andere manier.

Die Sjeng hierboven, dat blijkt magden_david te zijn, en die heeft hier veel gepost. Niet altijd ongenuanceerd, maar vooringenomen zat, naar mijn mening. Die komt van joods.nl, en als je ziet hoe het dáar gaat?? Mijn ervaring daar is, dat je het woord jood maar hoeft te noemen, en je wordt al door diversen als antisemiet uitgemaakt. Sjeng heeft er trouwens persoonlijk voor gezorgd, dat ik gebanned werd op joods.nl, hoewel ik daar hele nette stukjes schreef. Ze willen daar over een aantal zaken absoluut geen discussie, en de stress daar was echt om te snijden. Andere prikkers schreven al, dat ze precies eendere ervaringen hadden. De woede en de agressie bij die jongens is echt groot.
Ik heb het wel eens gehad over "joden op de site". Op joods.nl dus. Dan wordt ergens opgemerkt, dat er helemaal geen joden meer op de site zijn, en daar kun je het dan mee doen. Verder hoor je niets. Blijkbaar rust er een taboe op.

Ik had toch de nodige ervaringen met joden hoor. Niets mis mee. Maar sinds een paar jaar op de sites hier, of bijvoorbeeld sinds dat circus rond Gretta Duisenberg, openbaart zich werkelijk een mateloze agressie vanuit diverse joodse kringen. (onduidelijk welke, maar het zijn er wel veel) Dit was compleet nieuw voor mij.

Tomas
25-06-04, 15:09
Geplaatst door Maarten

Blijkbaar rust er een taboe op.

Nou Maarten, dat is toch allang duidelijk. Dat behoor jij te weten. Het gaat er voor mij neit eens zozeer om dat er een taboe op rust en dat ze overtrokken en hysterisch reageren, maar wat wij daar aan kunnen doen om dat te verminderen. Enig begrip voor de positie van Joden in de wereld is denk ik een begin.

Maarten
25-06-04, 16:12
Geplaatst door Julien
kan zijn dat jij het niet ziet, maar er zijn genoeg joden die ook oog hebben voor het Palestijnse lijden..

Waar jij je in vergist, dat is het enorme grijsgebied dat er is, en de enorme hypocrisie. Vergelijk het volgende.

Vaak wordt opgemerkt hoe groot de diversiteit in Israel wel niet is. Er wordt gewezen op demonstraties waar honderdduizenden zijn. Er wordt op gewezen, dat het er in de politiek een kleine groep religieuze fanatici is, die de coalitie voortdurend in gijzeling weet te houden. Er wordt tegenwordig zelfs gewezen op de zgn. vredelievendheid van Sharon, tie tegengewerkt wordt door "sommigen" binnen Likud. en enz..

Heel veel blabla dus over hoe genuanceerd je zou moeten zijn. Maar kijk je in praktijk dan zie je heel wat anders.
In 35 jaar tijd was er geen enkele regering die zonder zware druk van buitenaf vredesonderhandelingen voerde. Terwijl de bezetting en de uitbreidingen 24 uur per dag doorgaan, is het doodnormaal dat je verwijtend aangekeken wordt met het argument, dat er toch 4 jaar geleden onderhandeld is, en dat het weinig zin heeft, enz..
Kweenie hoor: als men na oorlog vrede wil, dan wordt er vaak elke dag onderhandeld tot het voorbij is, maar in dit geval is er een onafgebroken lijn in de politiek, die vooral op onwil duidt. Zelfs als je bekijkt wat Barak aanbood, dan is dat per saldo bijna niks, hoewel er ontzettend geblaat wordt over hoe "genereus" die wel niet geweest zou zijn.

Maar veel duidelijker is het feit, dat 60% voor Sharon koos, ook al had die net een ambtstermijn achter de rug, met een enorme agressieve politiek, waar zonneklaar van was, dat die geweld uitlokte. (jenin, ramallah enz.) En als je leest waarom, en de documentaires er over ziet, dan blijkt dat Israel vooral uit joden bestaat die ongeveer dit zeggen:

Ja, we vinden het vreselijk allemaal, maar ja.. zolang we nog 25 aanslagen per jaar hebben, vinden we het toch wel normaal, dat we een ander volk permanent bezetten. En als het om die paar aanslagen te stoppen nodig is, dat daarvoor permanent 2 miljoen mensen onder een zeer hard regime geplaatst worden, dan moet dat maar he? Helaas, helaas.. (praat je nog niet over de mensen die in feite de westbank willen houden.)
Kortom, terwijl zonneklaar is, dat Sharon een politiek voert, die een enorm geweld uitlokt, kiest maar liefst 60% daar voor. En dat zijn allemaal mensen die verder graag laten zien hoe beschaafd ze wel niet zijn. Die willen het dus gewoon niet weten. Die trekken hn handen daarvan af, kijken een andere kant op, zeggen dat ze nis kunnen, maar stemmen wel weer Sharon. Ze roepen dat ze niet willen, maar stemmen er wel voor.

Is een volk verantwoordelijk voor zijn democratisch gekozen regering? In beginsl wel, ook al kun je niet elk individu verantwoordelijk houden. Maar als het al 35 jaar permanent zo gaat, dan krijg je wel twijfels. En als het gaat om een politiek beleid met zware schendingen van landrechten en mensenrechten, en dát gaat al 35 jaar zo??! En er wordt dan ook nog door 60% gekozen voor een bijzonder hard beleid voor miljoenen, om de eigen schade wat te beperken? En ook nog voor een regering die geen vredesinitiatieven neemt???.. Nou, als dit al zo is, dan noem ik het hele Israelische denken over de zaak echt zwaar ziek, en begin ik eigenlijk te vinden, dat het complete vol daarvoor verantwoordelijk kan worden gehouden. Als dit allemaal kan, dan deugt er van die overige 40% namelijk óok het nodige niet.
Israeli's met oog voor Palestijns lijden?? My ass! Dat meet je niet af aan blabla, maar aan waar feitelijk steun voor blijkt te zijn!

Nederlandse joden idem. Een overgrote meerderheid blijkt een afspiegeling te zijn, van wat er in Israel zoal gedacht wordt. Maakt niet uit over welk aspect voor de zaak. De verontschuldigingen voor de politiek hoor je hier net zo. Het misbruik van het antisemitisme bestaat hier net zo. De leugens over de geschiedenis bestaan hier net zo. Het racisme t.o.v. Arabieren, bestaat hier ook. De opgeklopte verhalen over Arafat idem.. Zwijgen over de Eretz-Israelpolitiek idem.
Werkelijk alles alles alles, het voert ook hier de boventoon in de politiek en de media. Enkel de agressie van Sharon, die krijgt hier minder steun. Maar verder? Alternatieve geluiden zijn heel erg schaars, tot volstrekt afwezig.

En over de Holocaust wordt hier door joden nog steeds 100x zoveel gepraat als over het lijden van Palestijnen. Kritische geluiden over Israel door joden moet je echt met een loep zoeken. Zelfs Een Ander Joods Geluid wordt veel vaker genoemd (als excuustruus) dan dat ze werkelijk geluid maken. O, die club mankeert niets, alleen is er geen enkele andere club die geluid maakt! Je kunt me nog meer vertellen, er blijkt gewoon niets.

Maarten
25-06-04, 16:29
Geplaatst door Tomas
Nou Maarten, dat is toch allang duidelijk.

Nou, dat is het dus niet! Vergelijk Ron Haleber, die al suggereert dat ik Dreyfuss neigingen heb, alleen al doordat ik wil weten wie er joods is, zodra het gaat over meningen inzake Israel, in de openbare politiek en de media. Ron noemt het dus geen taboe, maar noemt het in feite al controversieel, dat mensen hier duidelijkheid over willen. En daar sleept hij zelfs nog antisemitisme voor bij ook. Hij doet er wel grappig over, maar in feite is dit wat hij doet. En dat doet hij heel consequent.


Geplaatst door Tomas
Het gaat er voor mij niet eens zozeer om dat er een taboe op rust en dat ze overtrokken en hysterisch reageren, maar wat wij daar aan kunnen doen om dat te verminderen. Enig begrip voor de positie van Joden in de wereld is denk ik een begin.
Geen enkel ander volk kreeg zoveel begrip in de afgelopen 50 jaar. Vergelijk de Holocaust-herdenkingen, de steun voor Israel, de ruimte in de media en nog veel en veel meer. Op zich is daar niets mis mee, maar er wordt ontstellend hard gegild dat het begrip ontbreekt. Daar zit de leugen. Het begrip wordt maar om éen reden gevraagd, en dat is vanwege de steun voor Israel, en niet vanwege de compassie met joden in het algemeen.

Tomas
25-06-04, 16:40
Geplaatst door Maarten
Nou, dat is het dus niet! Vergelijk Ron Haleber, die al suggereert dat ik Dreyfuss neigingen heb, alleen al doordat ik wil weten wie er joods is, zodra het gaat over meningen inzake Israel, in de openbare politiek en de media. Ron noemt het dus geen taboe, maar noemt het in feite al controversieel, dat mensen hier duidelijkheid over willen. En daar sleept hij zelfs nog antisemitisme voor bij ook. Hij doet er wel grappig over, maar in feite is dit wat hij doet. En dat doet hij heel consequent.


Tja... Ik weet niet waar dit over gaat en wat het er mee te maken heeft. Ik heb persoonlijk zelf wel hele vervelende associatie met mensen die willen weten of iemand ergens joodsbloed in zijn familie heeft zitten. Daar zitten zelden goede bedoelingen achter. Maargoed, ik weet verder niet waar het over gaat.


Geen enkel ander volk kreeg zoveel begrip in de afgelopen 50 jaar. Vergelijk de Holocaust-herdenkingen, de steun voor Israel, de ruimte in de media en nog veel en veel meer. Op zich is daar niets mis mee, maar er wordt ontstellend hard gegild dat het begrip ontbreekt. Daar zit de leugen. Het begrip wordt maar om éen reden gevraagd, en dat is vanwege de steun voor Israel, en niet vanwege de compassie met joden in het algemeen.

Je scheert volgens mij iedereen nu over een kam. Er zijn net zoveel gradiaties van begrip voor de joden als er mensen zijn.

Maar wat ik ook niet bedoel is dat begrip gelijk staat aan ontkenning van het palestijnse leed en de wandaden van israel. Ik vind alleen dat jij doet alsof het bizar is hoe joden reageren vanuit hun slachtoffergevoel. En dat is het niet. Daar mag je best begrip voor hebben. Probeer je nou gewoon maar eens in te leven. Dat doet geen fysieke pijn en je verraad daar ook geen palestijnen door. Het enige wat je kan gebeuren is dat je wat minder verontwaardigd op uitlatingen van sommige hier zult reageren.

vlegeltje
25-06-04, 16:45
Geplaatst door Tomas
Ik heb persoonlijk zelf wel hele vervelende associatie met mensen die willen weten of iemand ergens joodsbloed in zijn familie heeft zitten.

Je hebt eens een heel mooi essay geschreven over je vader.

Staat dat nog ergens?

Ik zou het graag nog eens willen lezen.

Tomas
25-06-04, 16:48
Geplaatst door vlegeltje
Je hebt eens een heel mooi essay geschreven over je vader.

Staat dat nog ergens?

Ik zou het graag nog eens willen lezen.

Ik weet niet eens wat een essay is. Ik zou het dus bij god niet meer weten. Ging het over belgenhaat?

vlegeltje
25-06-04, 16:50
Geplaatst door Tomas
Ik weet niet eens wat een essay is. Ik zou het dus bij god niet meer weten. Ging het over belgenhaat?

nee :D

Over het kamp.

Tomas
25-06-04, 16:53
Geplaatst door vlegeltje
nee :D

Over het kamp.

Mijn vader heeft wel voor de arbeidseinzats in Berlijn gezeten, maar ik kan me niet herinneren dat ik daarover geschreven heb. Ben je niet in de war met iemand anders? Want met kamp wordt meestal iets met Joden bedoeld. En ik ben voorzever ik weet geen jood. Mijn piemel al helemaal niet.

Mark
25-06-04, 16:57
waarom duurt deze discussie zo lang??

de topic is gewoon een simpele ja-nee vraag.

vlegeltje
25-06-04, 16:58
Geplaatst door Tomas
Mijn vader heeft wel voor de arbeidseinzats in Berlijn gezeten, maar ik kan me niet herinneren dat ik daarover geschreven heb. Ben je niet in de war met iemand anders? Want met kamp wordt meestal iets met Joden bedoeld. En ik ben voorzever ik weet geen jood. Mijn piemel al helemaal niet.

Dan was het de arbeidseinzats en niet een kamp.

Het was wel degelijk van jou, dat stuk.
Als ik me goed herinner een soort brief aan je vader.

Is al een hele tijd geleden. Maar als je het zelf niet meer weet is het zeker in het moeras van het prikbord verdwenen.

Jammer.

Tomas
25-06-04, 16:59
Geplaatst door Mark
waarom duurt deze discussie zo lang??

de topic is gewoon een simpele ja-nee vraag.

Ook dan ligt het soms ingewikkeld.

Weet jij het antwoord dan?

Tomas
25-06-04, 17:01
Geplaatst door vlegeltje
Dan was het de arbeidseinzats en niet een kamp.

Het was wel degelijk van jou, dat stuk.
Als ik me goed herinner een soort brief aan je vader.

Is al een hele tijd geleden. Maar als je het zelf niet meer weet is het zeker in het moeras van het prikbord verdwenen.

Jammer.

Ja, jammer.

Want dan moet er belgenhaat in voorgekomen zijn. Altijd leuk als Mars in de buurt is.

Mark
25-06-04, 17:05
Geplaatst door Tomas
Ook dan ligt het soms ingewikkeld.

Weet jij het antwoord dan?

nee

Beëlzebub
25-06-04, 21:50
Geplaatst door Tomas
Enig begrip voor de positie van Joden in de wereld is denk ik een begin.

Hadden ze zelf nu maar eens ergens begrip voor!