Islamitische Thuiszorg
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard Islamitische Thuiszorg

Assalamoe alaikom warahmatoellahi wabarakatoehoe

Beste broeders en zusters.

Graag wil ik jullie op de hoogte brengen van het feit dat er
    alhamdoellilaah na bijna een jaar intensief voorbereiden en opstarten, een Islamitische thuiszorgbureau actief is die hulpbehoevende moslims in Nederland helpt met zorg en bepaalde rechten welke er zijn voor
    hulpbehoevenden. En dat zijn er heel wat, echter de mensen kennen deze helaas niet.

Onze buro heet UenZo Thuiszorg( www.uenzo.nl ) en is gevestigd in Rotterdam.
    Echter de doelgroep is/zijn alle (hulpbehoevende)moslims in Nederland.

Dus:
    Ben je hulpbehoevend of ken je iemand die hulpbehoevend is in je familie- of kennis of werkkring, met bijvoorbeeld onderstaande situatie?

-Verstandelijk of lichamelijk handicap?

-Geestelijke of lichamelijke ziekte?

-Ouderdomsklachten en daardoor afhankelijk van derden?

-Zorgt u voor uw zieke partner/ gehandicapte kind?

-Zorgt u voor uw vader/ moeder/ oudere buurvrouw?

-Helpt u een familielid/kennis met (chronische) ziekte?

-Heeft u met uw werk te maken met hulpbehoevenden?

Schroom niet om te bellen als een vam bovenstaande situaties op u van
    toepassing is. (06-26898947)
    Ook verwijs ik jullie graag naar onze website: www.uenzo.nl

Inscha-***** zullen jullie het aan alle broeders en zusters doormailen.

P.s. Het is zelfs zo dat als iemand hulpbehoevend is en iemand uit zijn
    gezin of familiekring verzorgt hem/haar of geeft hulp, dan kan deze door
    ons in dienst genomen worden voor die zorg/hulp.

Mochten jullie nog vragen hebben, dan kunnen jullie mij bellen of emailen en sta ik jullie graag te woord:
    Tel: 06-26898947
    Email: [email protected] of [email protected]

Djazakoemoellahoe gairan

Souleyman Aboe Jabir

Tuigoloog super ick's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1360619

Standaard Re: Islamitische Thuiszorg

Geplaatst door Abou_Jabier
    Assalamoe alaikom warahmatoellahi wabarakatoehoe

Beste broeders en zusters.

Graag wil ik jullie op de hoogte brengen van het feit dat er
    alhamdoellilaah na bijna een jaar intensief voorbereiden en opstarten, een Islamitische thuiszorgbureau actief is die hulpbehoevende moslims in Nederland helpt met zorg en bepaalde rechten welke er zijn voor
    hulpbehoevenden. En dat zijn er heel wat, echter de mensen kennen deze helaas niet.

Onze buro heet UenZo Thuiszorg( www.uenzo.nl ) en is gevestigd in Rotterdam.
    Echter de doelgroep is/zijn alle (hulpbehoevende)moslims in Nederland.

Dus:
    Ben je hulpbehoevend of ken je iemand die hulpbehoevend is in je familie- of kennis of werkkring, met bijvoorbeeld onderstaande situatie?

-Verstandelijk of lichamelijk handicap?

-Geestelijke of lichamelijke ziekte?

-Ouderdomsklachten en daardoor afhankelijk van derden?

-Zorgt u voor uw zieke partner/ gehandicapte kind?

-Zorgt u voor uw vader/ moeder/ oudere buurvrouw?

-Helpt u een familielid/kennis met (chronische) ziekte?

-Heeft u met uw werk te maken met hulpbehoevenden?

Schroom niet om te bellen als een vam bovenstaande situaties op u van
    toepassing is. (06-26898947)
    Ook verwijs ik jullie graag naar onze website: www.uenzo.nl

Inscha-***** zullen jullie het aan alle broeders en zusters doormailen.

P.s. Het is zelfs zo dat als iemand hulpbehoevend is en iemand uit zijn
    gezin of familiekring verzorgt hem/haar of geeft hulp, dan kan deze door
    ons in dienst genomen worden voor die zorg/hulp.

Mochten jullie nog vragen hebben, dan kunnen jullie mij bellen of emailen en sta ik jullie graag te woord:
    Tel: 06-26898947
    Email: [email protected] of [email protected]

Djazakoemoellahoe gairan

Souleyman Aboe Jabir
    Waarom alleen hulp aan Moslims? Worden die geweigerd door de bestaande thuiszorginstellingen?
    Een volk dat voor tirannen zwicht ...
    zal meer dan lijf en goed verliezen:
    dan dooft het licht...
    Hendrik Mattheus van Randwijk

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Hallo,

Ik vind het goed intiatief dat jullie hebben genomen om de moslims te helpen als ze hulpbehoevend zijn.
    Alleen wat ik niet zo snap is het feit dat je zegt dat als bijvoorbeeld een familielid een hulpbehoevende persoon helpt, ze inprincipe bij jullie in dienst kunnen treden. Ik snap alleen niet waarom iemand daar voor zou moeten kiezen, aangezien deze persoon recht heeft op een persoonsgebondenbudget. Dus de hulpbehoevende persoon kan zelf zijn hulp regelen en betalen. Gaan jullie ook op die manier te werk?

Prikker
    Ingeschreven
    Jul 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    16

Standaard

Ik ben blij te horen dat er eindelijk zo`n bureau is...en de vraag waarom alleen voor moslims,voor ons is het moeilijk om thuiszorg te krijgen.we kunnen zo bij een bureau een aanvraag doen,maar de verschillen tussen culturen zijn zo groot.als een nederlandse thuishulp in een arabisch gezin(of anders) komt,willen sommmige dingen niet helemaal soepel gaan.omdat hun niet snappen dat het bij arabieren thuis heel anders gaat dan bij hollanders.toen ik een keer thuishulp nodig had stond er b.v een vrolijke hollandse jongen voor de deur.ze snapten eerst niet dat hij niet binnnen mocht.daarna hebben ze toch iemand anders gestuurd,maar vonden het vrij raar.dat probleem heb je geloof ik niet met een islamitisch bureau..

Ingeschreven
    Mar 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1360619

Standaard

Geplaatst door kultoom
    Ik ben blij te horen dat er eindelijk zo`n bureau is...en de vraag waarom alleen voor moslims,voor ons is het moeilijk om thuiszorg te krijgen.we kunnen zo bij een bureau een aanvraag doen,maar de verschillen tussen culturen zijn zo groot.als een nederlandse thuishulp in een arabisch gezin(of anders) komt,willen sommmige dingen niet helemaal soepel gaan.omdat hun niet snappen dat het bij arabieren thuis heel anders gaat dan bij hollanders.toen ik een keer thuishulp nodig had stond er b.v een vrolijke hollandse jongen voor de deur.ze snapten eerst niet dat hij niet binnnen mocht.daarna hebben ze toch iemand anders gestuurd,maar vonden het vrij raar.dat probleem heb je geloof ik niet met een islamitisch bureau..
    Wordt het niet tijd dat ingezien wordt dat bij thuiszorg, verpleging en andere medische behandelingen het geslacht niet van belang is? Is de kloof dan zo ontzettend groot om daar overheen te kunnen stappen?
    Op deze manier ga je aparte kanalen creeeren voor verschillende soorten mensen. Krijgen we straks wachtlijsten voor Moslims en voor de anderen. Zo wordt het m.i. nooit wat.
    dan dooft het licht...

Prikker
    Ingeschreven
    Jul 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    16

Standaard

het is voor mij niet toegestaan dat een man mij verzorgt.voor jou mag het lijken alsof de kloof groter wordt maar dat was al zo toch? het komt in de westerse landen vaak voor dat mannen een beroep hebben die eigenlijk beter voor vrouwen zijn.denk maar aan een gyneacoloog. ik weet niet hoe je denkt over islam,of je praktiserend bent of niet,maar anders zou je begrijpen wat ik bedoel.ik wil geen afstand creeeren tussen bepaalde groepen,maar dat een man bij mijn deur komt om hier thuishulp te spelen dat gaat er bij mij niet in.

Prikker
    Ingeschreven
    Jul 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    16

Standaard

tuurlijk is het geslacht wel van belang...ik mag alleen door een vrouwelijke arts behandeld worden.alleen als het belanrijk is en echt nodig,dan mag een mannelijke arts mij helpen.maar niet zo dat ik buikpijn heb en zonder moeite te doen voor een vrouwelijke arts meteen naar een mannnelijke arts ga. jij mag het dan misschien niet begrijpen,maar voor vrouwen is het nou eenmaal moeilijk.

Ingeschreven
    Mar 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1360619

Standaard

Geplaatst door kultoom
    tuurlijk is het geslacht wel van belang...ik mag alleen door een vrouwelijke arts behandeld worden.alleen als het belanrijk is en echt nodig,dan mag een mannelijke arts mij helpen.maar niet zo dat ik buikpijn heb en zonder moeite te doen voor een vrouwelijke arts meteen naar een mannnelijke arts ga. jij mag het dan misschien niet begrijpen,maar voor vrouwen is het nou eenmaal moeilijk.
    Oke een voorkeur is begrijpelijk en als daar aan tegemoet gekomen kan worden prima. Is dat niet het geval dan is dat jammer. Ik ben er tegen om daarvoor apart onze, toch al veel te dure gezondheidszorg in te richten.
    Zoals je zelf al zegt: Als het belangrijk is veranderd dat de zaak. Stel dat je een operatie moet ondergaan, dan staan daar diverse artsen, assistenten, narcotiseur, etc. bij. Dat kunnen onmogelijk allemaal vrouwen zijn. Vooral niet bij een spoedoperatie.
    dan dooft het licht...

Prikker
    Ingeschreven
    Jul 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    16

Standaard

gezondheidszorg hoeft er toch niet apart voor ingericht te worden? we hebben gewoon een voorkeur,en als door omstandigheden daar niet aan voldaan kan worden vind ik dat je dan wel moet afwijken.natuurlijk zijn bij een spoedoperatie veel mensen aanwezig.ik zei toch ook dat het dan een andere zaak is? een zaak van leven op dood,dan is alles toegestaan.

Ingeschreven
    Mar 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1360619

Standaard

Geplaatst door kultoom
    gezondheidszorg hoeft er toch niet apart voor ingericht te worden? we hebben gewoon een voorkeur,en als door omstandigheden daar niet aan voldaan kan worden vind ik dat je dan wel moet afwijken.natuurlijk zijn bij een spoedoperatie veel mensen aanwezig.ik zei toch ook dat het dan een andere zaak is? een zaak van leven op dood,dan is alles toegestaan.
    Ik wil graag door de beste mensen geholpen worden, ongeacht geslacht. Als het alleen een voorkeur is kan daar aan voldaan worden mits er een vrouwelijke arts voor handen is. Daar ligt wat mij betreft de grens.
    dan dooft het licht...

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Islamitische Thuiszorg
    Door Abou_Jabier in forum Koran
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 24-06-04, 17:30
  2. Islamitische Thuiszorg
    Door Abou_Jabier in forum Islam en meer
    Reacties: 1