Operatoren mogen en kunnen niet in prive berichten kijken omwille van privacy redenen (ook al denken sommige mensen daar anders over). Tevens kunnen wij zelf weinig doen aan dit soort gasten.
We kunnen ze wel verbannen van de main, maar dat heeft weinig zin, omdat priveberichten en de main twee los van elkaar staande zaken zijn. Hier zul je dus zelf actie moeten ondernemen.
Mogelijkheid 1 (/ignore):
/ignore is een commando dat alle berichten van een bepaalde persoon op basis van zijn nicknaam blokkeert. Om het te gebruiken tik je /ignore naam en vervang je de naam door de persoon die je lastig valt. Bij mirc gebruikers wordt deze lijst opgeslagen en opnieuw gebruikt als je binnenkomt. Om iemand in mirc van de ignore lijst te verwijderen tik je /ignore -r naam.
Mogelijkheid 2 (/silence):
/silence is een commando dat berichten filtert vanuit de chatserver. Om dit te gebruiken moet je al iets meer werk doen:
- /whois naam, je ziet dan in het status venster bijvoorbeeld:
* [naam] ([email protected]22-34-23-112.ip.telfort.nl): MAROC.NL | Marokkaanse community met chat, discussie, voicechat, islam, amazigh, relaties, marokko
* [naam] +#maroc_nl
* [naam] Dallas.TX.US.ScaryNet.Org :ScaryNet IRC Server
* [naam] End of WHOIS list.
de eerste regel is wat belangrijk wordt, vooral wat hier dikgedrukt staat, dit is de zogenaamde host van die persoon, om silence hierop te gebruiken tik je: /silence +*@22-34-23-112.ip.telfort.nl.
Dit commando is vooral handig als je altijd last hebt van dezelfde persoon en deze vaker van nicknaam wijzigt.
Mogelijkheid 3 (http://klacht.maroc.nl):
Mocht iemand je blijven lastig vallen, dan kun je het beste het formulier gebruiken zodat de operatoren actie kunnen ondernemen tegen deze persoon, doe er voor de zekerheid de host van de persoon die je lastig valt erbij via het bovenstaande stukje over /whois naam. Klachten indien gegrond worden *ALTIJD* serieus genomen.
Laatst gewijzigd door @OUTsider; 18-02-12 om 17:08.
Re: Wat te doen als iemand me in prive lastig valt ?
Hello..
Ik heb me net ingeschreven en ik snap t Nie echt.. Als ik op chat klik krijg ik een blauwe scherm.. Ben wel online via m'n telefoon .. Kan het daarmee te maken hebben??
Bladwijzers