Goeiemorgen,

Allereerst wil ik zeggen dat ik bezig ben met kennis vergaren en niemand iets wijs proberen te maken. De enige wie ik wijs probeer te maken is mijzelf en daarom ben ik op zoek naar mensen die eventueel antwoorden zouden kunnen geven op vragen die ik heb op basis van mijn bevindingen en om de betrouwbaarheid van mijn bevindingen te laten verifiëren.

Ik heb een aantal vragen omtrent de hadith. Hoe ik mij heb laten in informeren zijn alle sahih overleveraars perzen en hebben ze in het derde eeuw na hijra geleefd. De overleveringen zijn gebasseerd op mondelingen vertellingen van mensen. Wie heeft hen de bevoegdheid gegeven om deze overleveringen te publiceren en als sahih aan te duiden?

Als alle sahih hadith kloppen waarom ben ik dan deze sahih hadith tegengekomen?

The Prophet said, "Do not write down anything from me except the Quran." [Ahmed, Vol. 1, Page 171, and Sahih Muslim]

"The prophet said:'Do not write anything from me except the Quran. Whoever wrote, must destroy it" (Muslim, Zuhd 72; Hanbel 3/12,21,39).

"Omar said: Quran is enough for us, do not write anything from the prophet" (Bukhary, Jihad 176, Gizya 6, Ilim 49, Marza 17, Megazi 83, Itisam 26; Muslim, Vasiyya 20,21,22).

Hoe kan het zo zijn dat als er op meerdere plekken in de koran staat dat de koran volmaakt is en het enige woord van god is, wij toch andere woorden accepteren dat naverteld is door mensen na de profeet saw?

6:114. Zal ik als rechter iemand anders zoeken dan Allah, terwijl Hij het is, Die u het Boek heeft nedergezonden dat uitvoerig is verklaard?

12:1. Alif Laam Raa. Dit zijn de verzen van het Boek, dat alles verklaart

Voordat men zich aangevallen voelt, ik zoek enkel naar kennis en wil de bovenstaande bronnen geverifieerd hebben als zijnde kloppend en eventuele toelichting van mensen die hier op in kunnen gaan.

Accepteer niet dat waar je geen weet van hebt. Het gehoor, de zicht en het verstand, daar ben je zeker verantwoordelijk voor" (17:36)