De "jihad" als enig reddingsmiddel voor de Nederlandse moslims
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/37 1211 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 362

Onderwerp: De "jihad" als enig reddingsmiddel voor de Nederlandse moslims

Columnist Ali Eddaoudi's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard De "jihad" als enig reddingsmiddel voor de Nederlandse moslims

Beroepsallochtonen, witte denkers en politici wagen zich in het debat der multiculturaliteit. Wanneer in de politiek over Allochtonen wordt gesproken, spreekt men ook over ontspoorde Marokkaanse jongens, criminaliteit en fundamentalisme. Een stortbui aan begrippen die kennelijk onafscheidelijk van elkaar zijn. Het gevoel van machteloosheid en ergernis wat ik, en ik denk veel mensen met mij, sinds het aanbreken van dit debat heb, is onbeschrijfelijk.

Zie bijvoorbeeld hoe de keurig hoogopgeleide Marokkaan zich altijd weer probeert te verontschuldigen voor hetgeen wat er elders in het land gebeurt. Bedwelmd door de hoeveelheid negatieve informatie die hij over zich heen krijgt, weet de allochtoon in ons land zich nog nauwelijks staande te houden. Tegenwoordig wordt je haast gedwongen om stelling te nemen en je te distantiëren van hetgeen een stel snotneuzen in het land uitspookt. De Allochtoon is slechts een last en heeft men tot een [email protected] gereduceerd. In welk tijdperk leven we eigenlijk, sinds wanneer is de Hollander zijn nuchtere blik op de werkelijkheid verloren geraakt? Het is trouwens ook niet Nederlands om hele groepen mensen aan te spreken als er weer een eens iemand het nodig vindt om de zaak op stelten te zetten.

We leven dacht ik, in een zwaar geïndividualiseerde maatschappij waarin de ik-persoon wordt verheerlijkt. Ik dacht dat dit ook een van de wegen tot succesvol integratie was? Al we in groepen blijven denken en mensen aanspreken, dan moeten we er niet van staan kijken dat veel allochtonen zich als zodanig gaan gedragen. Schrikbarend is het dat we over, inmiddels derde generatie, Turken en Marokkanen praten en denken in termen van (ongewenste) gasten. Het is ook (niet) vreemd dat we na veertig jaar er niet in geslaagd zijn om mensen het gevoel te geven dat ze Nederlanders zijn, net zoals ieder ander die hier woont, werkt en leeft.

Wanneer komt Nederland tot het besef dat er geen weg meer terug is en dat we overgeleverd zijn aan de zogeheten compromissencultuur. Weg dus met de oeroude Nederlandse gedachte dat dit een christelijk-joodse samenleving zou zijn. Een multiculturele samenleving kan naar mijn idee alleen slagen als we ons flexibel opstellen en elkaar in eerste instantie vanuit de menselijke waarden benaderen. Denken in hokjes heeft nooit iets goeds opgeleverd en het zou ons ook fataal kunnen zijn. Wat mij betreft zou er een nieuw geluid moeten klinken van de nieuwe Nederlanders die zich niet langer in een hoekje laten drukken. Zij moeten Nederland gaan claimen en zich niet langer als die buitenlander voelen en gedragen. Nederland is niet meer het domein van de witte man op houten klompjes.

Het roer moet omgegooid worden en de oude vastgeroeste beroepsallochtonen moeten het wat mij betreft als eerste ontgelden. Zij zijn mede schuldig aan de politiek correcte houding en de schijntolerantie van de afgelopen jaren. Zij hadden er beter aan gedaan om het debat zelf aan te zwengelen. In plaats daarvan heeft men zich almaar afhankelijk opgesteld, zich de mond laten snoeren door de vele subsidies en gewacht tot er met hen afgerekend werd. Veel organisaties die zich opwerpen als zijnde de vertegenwoordigers van Allochtonen hebben vrijwel geen achterban; gekker kan het toch niet klinken, dacht ik. Want zeg nou eens eerlijk, wanneer horen we een organisatie vanuit zichzelf iets roepen? Meestal is het reactief en is hun geluid van weinig betekenis. Nee, organisaties van Turken en zeker die van de Marokkaanse Nederlanders zijn op sterven na dood en hebben hun tijd wel gehad. Allochtonen, in het bijzonder de moslims in dit land, hebben weinig inbreng in het openbare debat en van een sterke lobby is geen sprake. Ze hebben zich laten intimideren door de autoritaire houding van de meerderheid en houden het vaak voor gezien.

Islamitische organisatie moeten een voorbeeld nemen aan het CIDI, de joodse club die haar zaakje keurig op orde heeft. Moslims moeten stoppen met het zich aanmeten van een slachtofferrol en actief nadenken over hun positie in hun nieuw thuisland. Natuurlijk leven we in een verrechtst land, maar daar zie ik juist een uitdaging in. Moslims doen zichzelf ernstig tekort wanneer ze weinig gebruik maken van de democratische beginselen van ons land en zullen op lange termijn een hoge prijs betalen voor hun passieve en nonchalante houding. Neem nou de discussie over het islamitische onderwijs, waar waren de moslimscholen toen ze dagen achtereen door een stel anti-islam parlementsleden werden afgemaakt? Waar zijn de tegengeluiden van al die moslims die zich de vertegenwoordigers noemen n de imams die preken dat we trots op ons zelf zouden moeten zijn en niet alles van het Westen moeten slikken? Neen, moslims lopen in de pas als het ze allemaal te moeilijk wordt en zijn nog lang niet opgewassen tegen de geraffineerde westerse manier van doen. Als dit zo doorgaat, vrees ik dat er een nog schevere verhouding zal ontstaan waarbij de moslim voorlopig het stiefkindje van deze samenleving blijft.

De enige manier om hier onderuit te komen is meedoen met het spel en je laten zien op de momenten dat je gezien moet worden. De moslims in Nederland moeten de “jihad” uit de oude stoffige kast halen en in een nieuw jasje hijsen. De “jihad” van dit moment is die tegen het eigen ego (nafs). Maar de andere kant is dat Nederland klaargestoomd moet worden voor de zelfbewuste moslim die zich niet langer de les laat voorlezen. De Nederlandse bewindsvoerders moeten hun gesprekspartners bedanken en goed kijken naar de werkelijkheid zoals die is. Weg met vertegenwoordigers die aardig gevonden willen worden en alleen komen opdraven op recepties en verder weinig bodem hebben. Vervang de oude batterij ambtenaren op de verschillende departementen en overleg met mensen op persoonlijke titel. Deze mensen hebben minstens zoveel kennis en genieten vaak meer respect vanuit de diverse hoeken. Allen door een dergelijke radicale ommezwaai kunnen we nog een eind maken aan dit achterlijke debat en hoeven we niet langer achter de feiten aan te hollen.

Ali Eddaoudi

Royce
      Gast

Standaard Re: De "jihad" als enig reddingsmiddel voor de Nederlandse moslims

Geplaatst door Ali Eddaoudi
      Wat mij betreft zou er een nieuw geluid moeten klinken van de nieuwe Nederlanders die zich niet langer in een hoekje laten drukken. Zij moeten Nederland gaan claimen en zich niet langer als die buitenlander voelen en gedragen. Nederland is niet meer het domein van de witte man op houten klompjes. Het roer moet omgegooid worden en de oude vastgeroeste beroepsallochtonen moeten het wat mij betreft als eerste ontgelden. Zij zijn mede schuldig aan de politiek correcte houding en de schijntolerantie van de afgelopen jaren. Zij hadden er beter aan gedaan om het debat zelf aan te zwengelen. In plaats daarvan heeft men zich almaar afhankelijk opgesteld, zich de mond laten snoeren door de vele subsidies en gewacht tot er met hen afgerekend werd.

__________________________________________________ __

De moslims in Nederland moeten de “jihad” uit de oude stoffige kast halen en in een nieuw jasje hijsen. De “jihad” van dit moment is die tegen het eigen ego (nafs). Maar de andere kant is dat Nederland klaargestoomd moet worden voor de zelfbewuste moslim die zich niet langer de les laat voorlezen.

Ali Eddaoudi
      The Truth is out there!

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2003
      Leeftijd
      37
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Beroepsallochtonen, witte denkers en politici wagen zich in het debat der multiculturaliteit. Wanneer in de politiek over Allochtonen wordt gesproken, spreekt men ook over ontspoorde Marokkaanse jongens, criminaliteit en fundamentalisme. Een stortbui aan begrippen die kennelijk onafscheidelijk van elkaar zijn. Het gevoel van machteloosheid en ergernis wat ik, en ik denk veel mensen met mij, sinds het aanbreken van dit debat heb, is onbeschrijfelijk. Zie bijvoorbeeld hoe de keurig hoogopgeleide Marokkaan zich altijd weer probeert te verontschuldigen voor hetgeen wat er elders in het land gebeurt. Bedwelmd door de hoeveelheid negatieve informatie die hij over zich heen krijgt, weet de allochtoon in ons land zich nog nauwelijks staande te houden. Tegenwoordig wordt je haast gedwongen om stelling te nemen en je te distantiëren van hetgeen een stel snotneuzen in het land uitspookt. De Allochtoon is slechts een last en heeft men tot een ******lak gereduceerd. In welk tijdperk leven we eigenlijk, sinds wanneer is de Hollander zijn nuchtere blik op de werkelijkheid verloren geraakt? Het is trouwens ook niet Nederlands om hele groepen mensen aan te spreken als er weer een eens iemand het nodig vindt om de zaak op stelten te zetten. We leven dacht ik, in een zwaar geïndividualiseerde maatschappij waarin de ik-persoon wordt verheerlijkt. Ik dacht dat dit ook een van de wegen tot succesvol integratie was? Al we in groepen blijven denken en mensen aanspreken, dan moeten we er niet van staan kijken dat veel allochtonen zich als zodanig gaan gedragen. Schrikbarend is het dat we over, inmiddels derde generatie, Turken en Marokkanen praten en denken in termen van (ongewenste) gasten. Het is ook (niet) vreemd dat we na veertig jaar er niet in geslaagd zijn om mensen het gevoel te geven dat ze Nederlanders zijn, net zoals ieder ander die hier woont, werkt en leeft.
      Wanneer komt Nederland tot het besef dat er geen weg meer terug is en dat we overgeleverd zijn aan de zogeheten compromissencultuur. Weg dus met de oeroude Nederlandse gedachte dat dit een christelijk-joodse samenleving zou zijn. Een multiculturele samenleving kan naar mijn idee alleen slagen als we ons flexibel opstellen en elkaar in eerste instantie vanuit de menselijke waarden benaderen. Denken in hokjes heeft nooit iets goeds opgeleverd en het zou ons ook fataal kunnen zijn. Wat mij betreft zou er een nieuw geluid moeten klinken van de nieuwe Nederlanders die zich niet langer in een hoekje laten drukken. Zij moeten Nederland gaan claimen en zich niet langer als die buitenlander voelen en gedragen. Nederland is niet meer het domein van de witte man op houten klompjes. Het roer moet omgegooid worden en de oude vastgeroeste beroepsallochtonen moeten het wat mij betreft als eerste ontgelden. Zij zijn mede schuldig aan de politiek correcte houding en de schijntolerantie van de afgelopen jaren. Zij hadden er beter aan gedaan om het debat zelf aan te zwengelen. In plaats daarvan heeft men zich almaar afhankelijk opgesteld, zich de mond laten snoeren door de vele subsidies en gewacht tot er met hen afgerekend werd. Veel organisaties die zich opwerpen als zijnde de vertegenwoordigers van Allochtonen hebben vrijwel geen achterban; gekker kan het toch niet klinken, dacht ik. Want zeg nou eens eerlijk, wanneer horen we een organisatie vanuit zichzelf iets roepen? Meestal is het reactief en is hun geluid van weinig betekenis. Nee, organisaties van Turken en zeker die van de Marokkaanse Nederlanders zijn op sterven na dood en hebben hun tijd wel gehad. Allochtonen, in het bijzonder de moslims in dit land, hebben weinig inbreng in het openbare debat en van een sterke lobby is geen sprake. Ze hebben zich laten intimideren door de autoritaire houding van de meerderheid en houden het vaak voor gezien. Islamitische organisatie moeten een voorbeeld nemen aan het CIDI, de joodse club die haar zaakje keurig op orde heeft. Moslims moeten stoppen met het zich aanmeten van een slachtofferrol en actief nadenken over hun positie in hun nieuw thuisland. Natuurlijk leven we in een verrechtst land, maar daar zie ik juist een uitdaging in. Moslims doen zichzelf ernstig tekort wanneer ze weinig gebruik maken van de democratische beginselen van ons land en zullen op lange termijn een hoge prijs betalen voor hun passieve en nonchalante houding. Neem nou de discussie over het islamitische onderwijs, waar waren de moslimscholen toen ze dagen achtereen door een stel anti-islam parlementsleden werden afgemaakt? Waar zijn de tegengeluiden van al die moslims die zich de vertegenwoordigers noemen n de imams die preken dat we trots op ons zelf zouden moeten zijn en niet alles van het Westen moeten slikken? Neen, moslims lopen in de pas als het ze allemaal te moeilijk wordt en zijn nog lang niet opgewassen tegen de geraffineerde westerse manier van doen. Als dit zo doorgaat, vrees ik dat er een nog schevere verhouding zal ontstaan waarbij de moslim voorlopig het stiefkindje van deze samenleving blijft.
      De enige manier om hier onderuit te komen is meedoen met het spel en je laten zien op de momenten dat je gezien moet worden. De moslims in Nederland moeten de “jihad” uit de oude stoffige kast halen en in een nieuw jasje hijsen. De “jihad” van dit moment is die tegen het eigen ego (nafs). Maar de andere kant is dat Nederland klaargestoomd moet worden voor de zelfbewuste moslim die zich niet langer de les laat voorlezen. De Nederlandse bewindsvoerders moeten hun gesprekspartners bedanken en goed kijken naar de werkelijkheid zoals die is. Weg met vertegenwoordigers die aardig gevonden willen worden en alleen komen opdraven op recepties en verder weinig bodem hebben. Vervang de oude batterij ambtenaren op de verschillende departementen en overleg met mensen op persoonlijke titel. Deze mensen hebben minstens zoveel kennis en genieten vaak meer respect vanuit de diverse hoeken. Allen door een dergelijke radicale ommezwaai kunnen we nog een eind maken aan dit achterlijke debat en hoeven we niet langer achter de feiten aan te hollen.

Ali Eddaoudi

Toppie..!!
      You Go Ali !!

Could B Prikker boeloeloe's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      20

Standaard

.

L'hombre RinC's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12396

Standaard

Ik vind het een goed stuk!

-Y-

Alhoceimia
      Ingeschreven
      Nov 2001
      Leeftijd
      40
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      30

Standaard

Toppie top!!!

Ik sta als een baksteen achter je argumenten!!
      Wees gewaarschuwd de dood maakt geen afspraak!!!

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      May 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

Standaard

Wanneer komt Nederland tot het besef dat er geen weg meer terug is en dat we overgeleverd zijn aan de zogeheten compromissencultuur. Weg dus met de oeroude Nederlandse gedachte dat dit een christelijk-joodse samenleving zou zijn. Een multiculturele samenleving kan naar mijn idee alleen slagen als we ons flexibel opstellen en elkaar in eerste instantie vanuit de menselijke waarden benaderen. Denken in hokjes heeft nooit iets goeds opgeleverd en het zou ons ook fataal kunnen zijn. Wat mij betreft zou er een nieuw geluid moeten klinken van de nieuwe Nederlanders die zich niet langer in een hoekje laten drukken. Zij moeten Nederland gaan claimen en zich niet langer als die buitenlander voelen en gedragen. Nederland is niet meer het domein van de witte man op houten klompjes.

Klasse stuk.

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Beroepsallochtonen, witte denkers en politici wagen zich in het debat der multiculturaliteit. Wanneer in de politiek over Allochtonen wordt gesproken, spreekt men ook over ontspoorde Marokkaanse jongens, criminaliteit en fundamentalisme. Een stortbui aan begrippen die kennelijk onafscheidelijk van elkaar zijn. Het gevoel van machteloosheid en ergernis wat ik, en ik denk veel mensen met mij, sinds het aanbreken van dit debat heb, is onbeschrijfelijk.

Zie bijvoorbeeld hoe de keurig hoogopgeleide Marokkaan zich altijd weer probeert te verontschuldigen voor hetgeen wat er elders in het land gebeurt. Bedwelmd door de hoeveelheid negatieve informatie die hij over zich heen krijgt, weet de allochtoon in ons land zich nog nauwelijks staande te houden. Tegenwoordig wordt je haast gedwongen om stelling te nemen en je te distantiëren van hetgeen een stel snotneuzen in het land uitspookt. De Allochtoon is slechts een last en heeft men tot een [email protected] gereduceerd. In welk tijdperk leven we eigenlijk, sinds wanneer is de Hollander zijn nuchtere blik op de werkelijkheid verloren geraakt? Het is trouwens ook niet Nederlands om hele groepen mensen aan te spreken als er weer een eens iemand het nodig vindt om de zaak op stelten te zetten.

We leven dacht ik, in een zwaar geïndividualiseerde maatschappij waarin de ik-persoon wordt verheerlijkt. Ik dacht dat dit ook een van de wegen tot succesvol integratie was? Al we in groepen blijven denken en mensen aanspreken, dan moeten we er niet van staan kijken dat veel allochtonen zich als zodanig gaan gedragen. Schrikbarend is het dat we over, inmiddels derde generatie, Turken en Marokkanen praten en denken in termen van (ongewenste) gasten. Het is ook (niet) vreemd dat we na veertig jaar er niet in geslaagd zijn om mensen het gevoel te geven dat ze Nederlanders zijn, net zoals ieder ander die hier woont, werkt en leeft.

Het roer moet omgegooid worden en de oude vastgeroeste beroepsallochtonen moeten het wat mij betreft als eerste ontgelden. Zij zijn mede schuldig aan de politiek correcte houding en de schijntolerantie van de afgelopen jaren. Zij hadden er beter aan gedaan om het debat zelf aan te zwengelen. In plaats daarvan heeft men zich almaar afhankelijk opgesteld, zich de mond laten snoeren door de vele subsidies en gewacht tot er met hen afgerekend werd. Veel organisaties die zich opwerpen als zijnde de vertegenwoordigers van Allochtonen hebben vrijwel geen achterban; gekker kan het toch niet klinken, dacht ik. Want zeg nou eens eerlijk, wanneer horen we een organisatie vanuit zichzelf iets roepen? Meestal is het reactief en is hun geluid van weinig betekenis. Nee, organisaties van Turken en zeker die van de Marokkaanse Nederlanders zijn op sterven na dood en hebben hun tijd wel gehad. Allochtonen, in het bijzonder de moslims in dit land, hebben weinig inbreng in het openbare debat en van een sterke lobby is geen sprake. Ze hebben zich laten intimideren door de autoritaire houding van de meerderheid en houden het vaak voor gezien.

Islamitische organisatie moeten een voorbeeld nemen aan het CIDI, de joodse club die haar zaakje keurig op orde heeft. Moslims moeten stoppen met het zich aanmeten van een slachtofferrol en actief nadenken over hun positie in hun nieuw thuisland. Natuurlijk leven we in een verrechtst land, maar daar zie ik juist een uitdaging in. Moslims doen zichzelf ernstig tekort wanneer ze weinig gebruik maken van de democratische beginselen van ons land en zullen op lange termijn een hoge prijs betalen voor hun passieve en nonchalante houding. Neem nou de discussie over het islamitische onderwijs, waar waren de moslimscholen toen ze dagen achtereen door een stel anti-islam parlementsleden werden afgemaakt? Waar zijn de tegengeluiden van al die moslims die zich de vertegenwoordigers noemen n de imams die preken dat we trots op ons zelf zouden moeten zijn en niet alles van het Westen moeten slikken? Neen, moslims lopen in de pas als het ze allemaal te moeilijk wordt en zijn nog lang niet opgewassen tegen de geraffineerde westerse manier van doen. Als dit zo doorgaat, vrees ik dat er een nog schevere verhouding zal ontstaan waarbij de moslim voorlopig het stiefkindje van deze samenleving blijft.

Ali Eddaoudi
      kom in opstand dan!!

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

vol belangstelling heb ik dit stuk geplaatst in het NRC gelezen.Heel duidelijk en naar beide kanten kijkend.Ik denk dat ik mij schuldig heb gemaakt aan positieve discriminatie en veel heb weggerelativeerd.Ik vind het leven in Nederland veel gezelliger geworden dan in de jaren 70.Door mijn werk heb ik veel contacten met alle bevolkingsgroepen waardoor ik veel denk te begrijpen.Als ik als wijkverpleegkundige door mijn wijk fietste zwaaide de turkse en marokkaanse moeders en vroegen altijd of ik thee kwam drinken.De kinderen van deze moeders hebben ondertussen kinderen gekregen en zijn behalve turks of marokkaans ook nederlands.Er zijn zoveel gelijkenissen en ik denk dat dit van belang is voor de discussie.Vroeger maakte ik huisbezoeken bij gezinnen waar de ouders weinig of geen nl spraken.Nu maak ik huisbezoeken en veel mensen spreken perfect nl en denk ik wel eens,goh wij nl zouden een voorbeeld kunnen nemen aan de manier waarop men met de opvoeding omgaat.Door al die negatieve aandacht drijf je mensen in een hoek en neem je hen niet serieus.Waar haalt D66 het vandaan dat er in een inburgeringscurcus verteld moet worden dat je hier geen bejaarden of gehandicapten mag lastig vallen.Ik kan me niet voorstellen dat er een ouder is die dat goedkeurd.Ondanks de negatieve aandacht vind ik dat een ieder de hand in eigen boezem moet steken en in de spiegel moet kijken of hij zijn of haar gedrag zelf zou willen ondervinden.Ongeacht geslacht of afkomst vind ik discriminatie,misbruik of uitsluiting fout en geen bijdrage tot het verbetering van de maatschappij.Ik denk ook dat je mensen op hun gedrag moet aanspreken en niet op hun afkomst.Als ik zie dat mensen die praten over misbruik,sexuele ontsporing en discriminatie,anderen gebruiken omdat ze goedkoper zijn om te werken en kansloos zijn doordat ze geen papieren hebben plus ook nog vrouw die haar diensten moet bewijzen ,dan vind ik dat zo vreselijk.Als je weet hoe erg iets is of als je iets zo afkeurd waarom doe je dat dan bij een ander.Het is een maatschappelijk,europees probleem waar we goed naar moeten kijken .Ongeacht afkomst geldt de regel vaak,de onderdrukten worden onderdrukker,het slachtoffer wordt dader.Alleen een bewustzijngevoel kan dit veranderen of bespreekbaar maken.Het wijzen naar elkaar heeft geen zin en is niet productief of opbouwend.Het lijkt me vreselijk om in de positie te zijn dat men maar wijst en bekritiseerd.Als jongeren of bevolkingsgroep zou je juist dan je niet meer hoeven te bewijzen dat je een normaal denkend of handelend persoon bent want men verwacht toch wel dat je het fout doet.Vroeger waren het de nl jongeren die de wijken bestuurden en voor onrust zorgden.Je zou het moeten bekijken als sociaal probleem van vele jongeren in een bepaalde leeftijd en bepaalde situatie.Wat iemand uit Eden vertelde vond ik erg goed.De gemeente beslist wat er moet gebeuren zonder dat er met de gemeenschap gesproken is.Dit werkt natuurlijk niet,Samen werken en niet vanuit je hoge ivorentoren oplossingen bedenken zou een kans maken.Ik zou uren kunnen schrijven maar dat is geloof ik niet de bedoeling.Als enige raad wil ik nog geven ,gedraag je niet als slachtoffer van welk beleid dan ook maar gedraag je als iemand die kan denken en kan kijken naar zijn/haar eigen gedrag.Probeer kritisch te zijn,alle kanten op en bepaal je eigen richting maar neem daar dan ook je eigen verantwoordelijkheid in

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      May 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

Standaard Re: Re: De "jihad" als enig reddingsmiddel voor de Nederlandse moslims

Geplaatst door EDENAAR
      kom in opstand dan!!

een Michiel S. - volgeling ?

is deze column dan niet een vorm van opstand ??

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. "Turkije in EU kan signaal zijn voor alle moslims ter wereld"
      Door Marsipulami in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 09-02-08, 15:29
    2. Reacties: 7
      Laatste Bericht: 31-01-07, 13:02
    3. Reacties: 0
      Laatste Bericht: 30-10-03, 23:24
    4. Hoe lang nog voor de moslims een moslim"ster"moeten dragen ???
      Door ArabionAna in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 1
      Laatste Bericht: 25-04-03, 10:26
    5. "Columnist Ephimenco vecht met "het ware volk" tegen de moslims"
      Door De Rode Roos in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 2
      Laatste Bericht: 11-03-03, 22:42

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten