''Marokkanen trouwen alleen met mensen van hun eigen geloof'' CLICHE OF NIET ???
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: ''Marokkanen trouwen alleen met mensen van hun eigen geloof'' CLICHE OF NIET ???

Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Lightbulb ''Marokkanen trouwen alleen met mensen van hun eigen geloof'' CLICHE OF NIET ???

Olaa Chica's !!

FF snel vertellen dan maar:

k kom uit India, ben sinds 3 jaar m0slima en k heb een marokkaanse vriend... Sinds kort...

En het was zo stom, maar sinds vrienden erachter kwamen dat ik met een Marokkaanse jongen ging, werd ik anders benaderd enzo...
      niemand was echt positief en ik heb vaak genoeg te horen gekregen of ik niet goed bij mn hoofd was om met een ''Marokkaan uit West'' te gaan...

ENNNNNNN... heel wat mensen, zelfs Marokkaanse meiden, zeiden tegen mij :

PFF.. Marokkaanse jongens trouwen uiteindelijk toch met een Marokkaans meisje... !!

Auw, dat deed pijn.. Maar ja.. ik vraag het dus aan jullie...

Denken jullie dat ze gelijk hebben ???

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      15

Standaard

luister naar niemand
      luister je naar jezelf

het kan soms dat hij je gebruikt niemand weet het
      maarja ik hoop dat het goed komt

Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard

Thnxx Meertje..
      Ik hoop het ook voor mezelf...

Very Important Prikker Dolle Fatima's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      21

Standaard Re: ''Marokkanen trouwen alleen met mensen van hun eigen geloof'' CLICHE OF NIET ???

Geplaatst door Yasjj
      Olaa Chica's !!

FF snel vertellen dan maar:

k kom uit India, ben sinds 3 jaar m0slima en k heb een marokkaanse vriend... Sinds kort...

En het was zo stom, maar sinds vrienden erachter kwamen dat ik met een Marokkaanse jongen ging, werd ik anders benaderd enzo...
      niemand was echt positief en ik heb vaak genoeg te horen gekregen of ik niet goed bij mn hoofd was om met een ''Marokkaan uit West'' te gaan...

ENNNNNNN... heel wat mensen, zelfs Marokkaanse meiden, zeiden tegen mij :

PFF.. Marokkaanse jongens trouwen uiteindelijk toch met een Marokkaans meisje... !!

Auw, dat deed pijn.. Maar ja.. ik vraag het dus aan jullie...

Denken jullie dat ze gelijk hebben ???
      Marokkanen kunnen behoorlijk racistisch zijn inderdaad. Vooral donkere mensen roepen nogal weerstand op. Ik ken bijvoorbeeld het verhaal van een Marokkaans meisje die wilde trouwen met een Surinaamse moslim, die nota bene Imam was, maar de ouders wilde er niks van weten. En vaak is het niet eens dat ze zelf zo racistisch zijn, maar dat ze bang zijn wat 'de buurvrouw' etc. erover gaat zeggen. Sommigen zijn zelfs zo bekrompen dat iemand uit een ander dorp al slecht valt. In dat soort gevallen zou ik het gewoon laten zitten, het laatste waar je op zit te wachten is eeuwige familiegeruzie en een schoonmoeder die continue op je lip zit of je zit af te zeiken.

Overigens, het onderhouden van relaties buiten het huwelijk is wel haram. Als je wil kan ik je hierover wat meer info geven.
      My hands are small I know, but there not yours, they are my own.

Leer de Islaam kennen:
      http://www.soennah.com/content/section/4/35/

Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard

Oh BTW...

Niet dat k NU al echt aan trouwen denk ens0w h00r.. maar k vr0eg het me gew00n af.......

Dolle_Fatima...

Ok, I admit, maar h0e wil je dan 00it mr Right vinden als je t0ch geen relaties mag aangaan.. behalve het huwelijk ???

Very Important Prikker Dolle Fatima's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      21

Standaard

Geplaatst door Yasjj
      Oh BTW...

Niet dat k NU al echt aan trouwen denk ens0w h00r.. maar k vr0eg het me gew00n af.......

Dolle_Fatima...

Ok, I admit, maar h0e wil je dan 00it mr Right vinden als je t0ch geen relaties mag aangaan.. behalve het huwelijk ???
      17.32. En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg.
      (Zinaa, wat vaak vertaald word als overspel of ontucht, betekend alle seksuele betrekkingen die plaatsvinden buiten het huwelijk. Buiten het huwelijk wil zeggen zowel voor het huwelijk of na een scheiding. In het algemeen gezegd is zina alle seksuele betrekkingen die plaatsvinden tussen een man en vrouw die met elkaar geen huwelijkscontract gesloten hebben)

'Verkering nemen' is iets anders als kennis maken. Je kunt best iemand leren kennen, een paar keer afspreken en hierbij niet de grenzen overschrijden, daarna er goed opver nadenken en de ouders informeren zodat de officiele onderhandelingen geopend kunnen worden. Dan kun je je verloven en na de verlovingsperiode trouwen insha'allah. En veel mensen denken dat je een lange kennismaking moet hebben (wat dan al snel in een relatie eindigd), maar dat hoeft helemaal niet. De verlovingsperiode is in het Islamitisch model de tijd dat je met elkaar kennis maakt. Als het dan niet klikt kan de verloving verbroken worden. En zo een periode hoeft helemaal niet lang te duren. Door te praten over onderwerpen die belangrijk zijn in een huwelijk (opvattingen, ideeen, houding van een persoon) merk je snel genoeg of iemand bij je past of niet.

Tegenwoordig leren veel Moslims elkaar kennen via internet of via via. Bijvoorbeeld een meisje hoort via haar broer dat een broeder op zoek is naar een geschikte kandidate voor het huwelijk en informeert daarover een vriendin van haar. Ze informeren beiden naar die persoon, horen of diegeen een goede Moslim of Moslima is, leeftijd, studie, werk etc. Dan kunnen ze contact met elkaar opnemen als er belangstelling is door bijvoorbeeld af te spreken bij de ouders van het meisje, zodat ze kunnen praten en kennismaking in het bijzijn van de vrouw haar mahram.

Ik ken genoeg relaties van niet-Moslims die jarenlang verkering hadden, jarenlang samenwoonde en dan trouwden, en na een jaar weer gingen scheiden. Het is veel belangrijker hoe je je op het huwelijk voorbereid dan hoe lang.

We moeten ons gewoon blijven realiseren dat het haram is om met iemand apart in een ruimte te zijn, of wat voor lichamelijk contact dan ook te hebben, als er geen ondertekend huwelijkscontract is.

En eerlijk is eerlijk, die relaties beginnen altijd met goede intenties maar via handje vast houden, kusje geven etc etc. gaat het toch steeds verder.

24.33. En laat degenen, die geen mogelijkheid tot trouwen vinden, zich kuis houden totdat Allah hen uit Zijn overvloed verrijkt. En de slaven die een acte van vrijmaking wensen, voorziet hen daarvan indien gij enig goed in hen ziet; en geeft hun van de rijkdommen van Allah, die Hij u heeft geschonken. En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal Allah na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn.

De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).

Wat een mahram is staat hier uitgelegd: http://app.al-islaam.com/index.php/m...anda/qanda/433

Zoals u weet is seksuele gemeenschap voor het huwelijk niet toegestaan. Dit is niet maarzo verboden, maar het is ter voorkoming van gebroken gezinnen, vaderloze kinderen en sociale problemen. De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft in een authentieke hadith deze zonde ingedeeld als een van de destructieve zondes.

Vanwege de grote impact die deze zonde heeft, heeft de Islam ook de weg afgesloten die hiernaar toe kan leiden. Hieronder vallen zaken zoals u ze beschreef, namelijk fysiek contact met een meisje. De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Wanneer een van jullie getroffen zou worden door een ijzeren naald achter in zijn hoofd, dan zou dat beter zijn dan wanneer hij een vrouw aanraakt die hij niet mag aanraken" (Overgeleverd in at-Tabarani, geclassificeerd als zijnde sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami' 5045)
      My hands are small I know, but there not yours, they are my own.

Leer de Islaam kennen:
      http://www.soennah.com/content/section/4/35/

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      106

Standaard

Geplaatst door Yasjj

Dolle_Fatima...

Dat is indedaad een goede vraag. Het is natuurlijk duidelijk dat seks buiten het huwelijk per definitie haram is.

Maar er zijn ook sommigen die zo ver gaan dat je als jongen en meisje niet eens in het openbaar zou mogen afspreken.

Hoe leer je elkaar dan in vredesnaam kennen?
      "Do you know him; his name is Rasoolullah,
      Do you know him; his name is habibullah,
      Do you know him; his name is sayfullah,
      Sayyidina Mustafa."

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Ik geloof alleen maar in de Koran en niet de Hadith.
      Door hassa046 in forum Islam en meer
      Reacties: 54
      Laatste Bericht: 10-02-19, 16:54
    2. Twijfels over je geloof, alleen mensen met kennis reageren
      Door moslima_samm in forum Islam en meer
      Reacties: 66
      Laatste Bericht: 18-05-05, 08:49
    3. Niet alleen geloof bepaalt identiteit
      Door deleted user in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 17-12-04, 17:47
    4. Reacties: 12