Kinderen slaan, verstoten,...
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Resultaten 1 tot 4 van de 4
    Very Important Prikker Ins's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    22

Arrow Kinderen slaan, verstoten,...

Mag je je kinderen slaan wanneer die zich niet naar de Islam willen schikken? Ik vind van niet, maar ik wil eens horen hoe anderen er over denken. Als je kinderen niet willen bidden omdat ze dat te veel werk vinden. Of je dochter vindt dat ze best wel met een non-moslim kan trouwen als ze maar verliefd zijn. Of je zoon/ je dochter vinden dat seks voor het huwelijk moet kunnen...Hun kleding is weinig verhullend. Ze dragen te veel make-up. Je zoon/dochter is homo/lesbisch.
    Toch dingen die er zo maar niet door kunnen in de Islam. Ik heb nog geen kinderen, maar ik denk dat ik teveel van ze zou houden om ze ofwel te slaan ofwel het huis uit te zetten. Kan ik niet doen. Ik kan er ook niet echt gelukkig mee zijn, maar ik denk dat als je je kinderen gaat slaan of het huis uitjagen dat je het zo nog veel erger kan maken. Wie weet waar ze zich uit wanhoop zullen storten: in het drugsmilieu?; in de prostitutie?,...Dus eigenlijk is mijn boodschap: gebruik geen geweld of distantieertechnieken :-), probeer van je kinderen te houden. Je hebt je best gedaan, maar je kan ze als volwassene toch niet meer veranderen. Het enige wat je dan nog kan doen is ze dicht bij je houden en wil niet elke ouder dat?

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    36
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Thumbs down

je hebt hierover gelijk. Het zijn immers je eigen kinderen, maar wat betreft het bidden, kinderen moeten al bidden vanaf hun 7jarige leeftijd . Dus het is verplicht om je kinderen, vanaf 7jaar al te leren bidden. Als ze dit weigeren heb je het recht om ze ook te slaan, want je leert ze iets bij wat heel belangrijk is. Het staat ook in de Koran dat als je kinderen niet willen gehoorzamen wat betreft het bidden mag je ze slaan.

He's back! adib's Avatar
    Ingeschreven
    May 2002
    Leeftijd
    42
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    19

Standaard

Als je je kinderen slaat omdat ze niet willen bidden, zullen ze gaan doen alsof ze bidden om geen slaag te krijgen. Ze zullen dus niet leren bidden, maar leren toneelspelen. Bovendien geef je ze een extra reden om een hekel te hebben aan bidden en het dus niet meer te doen zo gauw ze uit huis zijn.
    Datzelfde geldt mutatis mutandis voor andere religieuze zaken.
    Wie zijn kinderen slaat omdat ze niet willen (vul maar in) zet ze dus eigenlijk aan tot geloofsafval en iets zegt mij dat zelfs de ergste pilaarbijter daar wel wat tegen heeft.

(Ik heb ooit een programma op TV gezien waarbij de Nederlandse actrice Loes Luca in een 'schooldoktersbus' kinderen van de basisschool aan het praten bracht over van alles en nog wat. Daar zat een Marokkaans jongetje bij, dat vertelde dat als hij stout was geweest, hij voor straf de Koran moest lezen (hij deed een stukje Koranrecitatie voor, en zo te horen was hij héél vaak stout geweest). Nou vraag ik je: welke randdebiel laat zijn kinderen nu de Koran lezen voor straf; het lezen van de Koran moet juist een beloning zijn!)

De taak van ouders is in de eerste plaats kinderen een veilig thuis te geven waar ze zich geborgen voelen, niet bedreigd, en waar ze mensen hebben die ze voor de volle 100% kunnen vertrouwen, ook (nee: JUIST) als ze hun leven willen gaan leiden op een iets andere manier dan de ouders zouden willen.

Te weinig ouders realiseren zich dat het nemen van kinderen betekent dat zijzelf niet meer de belangrijkste persoon zijn in hun eigen leven...

Adib
    Er is geen weg naar vrede, vrede ís de weg.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Je moet absoluut geen kind gaan straffen, anders wil hij/zij nooit meer bidden.
    Ik ben een vrouw van 27 jaar en heb een dochter van 1 1/2 jaar. Ik ben nu pas begonnen met bidden omdat ik het nu echt wil doen.
    Toen ik een klein meisje was, moest ik van mijn ouders gaan bidden. Ik deed alsof en deed ook geen wassing terwijl ik tegen mijn ouders zij dat ik dat wel deed. Dus m.a.w. dwing nooit een kind maar laat zien dat het leuk en gemakkelijk is om te bidden. Vertel ze de mooie kant van het verhaal en niet je moet en zal.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Drie islamleerkrachten in de cel wegens slaan van kinderen in de moskee
    Door Marsipulami in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 43
    Laatste Bericht: 30-06-06, 16:44
  2. Ik ben verstoten door mijn ouders/familie
    Door Eyeworks in forum Girlsbord
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 16-02-06, 10:49
  3. Mag je in de islam je kinderen slaan?
    Door Reina in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 02-01-05, 17:17
  4. Donner wil verbod op slaan kinderen
    Door ~Panthera~ in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 26-11-04, 10:18
  5. Vind je dat imams kinderen mogen slaan???
    Door jadajada in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 17-10-02, 11:13

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten