Aanslag op Moskee in Frankrijk.
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/8 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 73

Onderwerp: Aanslag op Moskee in Frankrijk.

Very Important Prikker Zwarte Schaap's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      50

Standaard Aanslag op Moskee in Frankrijk.

Franse moskee in brand gestoken

MARSEILLE - Onbekenden hebben zaterdagochtend een in aanbouw zijnde moskee in het Zuid-Franse Aubagne in brand gestoken. Ook een bijgebouw dat als tijdelijke gebedsruimte diende, viel ten prooi aan de brandstichters. De bouwplaats liep geen noemenswaardige schade op. De provisorische moskee raakte wel zwaar beschadigd, aldus brandweerlieden ter plaatse. Van de daders ontbreekt ieder spoor.

Volgens een woordvoerder van de burgemeester van Aubagne is nog nooit sprake geweest van spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen in de stad. De bevolking van 43.000 inwoners telt tussen de 4000 en 5000 moslims.

Bron: De Telegraaf 02/10/04

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Leeftijd
      34
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

Standaard

laten we hopen dat de daders snel opgespoord worden en wat mij betreft zwaar gestrafd worden omdat ze onnodig de verhoudingen moslims-niet moslims weer op scherp zetten in Frankrijk.

sommige Fransen moeten eens leren accepteren dat de Islam een grote religie is geworden in Frankrijk (nu 11%) en daarmee de 2e godsdienst van het land. (3e is het protestantisme met 2%)

www.illizisystems.nl Pytaghoras's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      [URL=http://www.marocotel.com]www.marocotel.com[/URL]
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      21

Standaard

In Marokko heb je veel Kerken en Synagogen, toch gebeuren zulke incidenten niet.

Stel je eens voor dat er een Kerk in brand word gestoken. Dan wordt de Islam meteen erbij gehaald.

Banned Turkish_boy's Avatar
      Ingeschreven
      May 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

Geplaatst door Pytaghoras
      In Marokko heb je veel Kerken en Synagogen, toch gebeuren zulke incidenten niet.

Stel je eens voor dat er een Kerk in brand word gestoken. Dan wordt de Islam meteen erbij gehaald.
      In marokko?
      In Turkije is dat ook zo! Al die joden gaan naar synagoog er word alles aan veiligheid gedaan. jammer dat de fransen dat niet kunne.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Leeftijd
      34
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

Standaard

eh volgens mij is er nog laatst een bom gelegd in een synagoge in Istanbul!!!

en volgens mij kan zo iets ook in Marokko gebeuren!!

dus niet zo generaliseren over de Fransen Pythagoras en Turkishboy..het is maar een zeeeeeeer kleine minderheid van de Fransen die zo racistisch is.

Very Important Prikker taouanza's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      56

Standaard

Geplaatst door Julien
      eh volgens mij is er nog laatst een bom gelegd in een synagoge in Istanbul!!!

en volgens mij kan zo iets ook in Marokko gebeuren!!

dus niet zo generaliseren over de Fransen Pythagoras en Turkishboy..het is maar een zeeeeeeer kleine minderheid van de Fransen die zo racistisch is.
      *proest*
      "De islam heeft een plaats gevonden in Nederland."

Nou ik weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn.

Ik heb zelfs met een servier gesproken gisterern en die zijn er zelfs ook bang voor dat "de islam" of beter gezegt de islamitische gemeenschap over 10 jaar aan de macht zijn. Cristenen nemen een stuk of 2 a 3 kinderen, islamiten houden er meerdere vrouwen op na en hebben een kroost van 10 tot 25 kinderen. Reken maar uit, straks zijn er voldoende islamieten om de grootste politiek partij te vormen (met de meeste zetels)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Leeftijd
      34
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

Standaard

Geplaatst door taouanza
      *proest*
      wat is er?

Ego
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      83

Standaard

Geplaatst door Turkish_boy
      In marokko?
      In Turkije is dat ook zo! Al die joden gaan naar synagoog er word alles aan veiligheid gedaan. jammer dat de fransen dat niet kunne.
      Stelletje nationalisten!!

Het enige land waar dit soort dingen nooit gebeuren is NL.....
      Ik verscheurde je foto`s, heb je brieven verbrand, in mijn hart moet ik huilen maar ik doe nonchalant - Koos Alberts

Very Important Prikker Zwarte Schaap's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      50

Standaard

Geplaatst door Max Stirner
      Stelletje nationalisten!!

Het enige land waar dit soort dingen nooit gebeuren is NL.....

’Dit doen ze toch ook niet bij onze kerken’

door Kristel van Dijk

Woensdag 29 september 2004 - De racistische uitingen waarmee de Udense moskee is beklad, zijn op het Udens College het gesprek van de dag.

Leerlingen van het Udens College bekijken de racistische leuzen op de muur van de naast de school gelegen moskee.
      (Foto Jeroen Appels/Van Assendelft)

Uden - Om kwart voor twee begint voor de leerlingen van klas V3b van het Udens College op Schepenhoek de les levensbeschouwing. Docent H. Verstraten heeft voor deze keer een andere les dan normaal gepland. Omdat er het afgelopen weekeinde racistische graffitileuzen op de Udense moskee zijn geklad, wil hij hier samen met de leerlingen aandacht aan besteden. „Ik ga zometeen met jullie bij de moskee kijken en aan de hand van wat je daar ziet, schrijf je een krantenartikel waarin je je mening verwerkt“, zegt hij tegen de leerlingen. „Het was nogal kort dag om iets te verzinnen, maar ik vond dat ik er iets mee moest doen in de les. Leraren kunnen zelf bepalen of ze er iets mee doen.“

De racistische uitingen zijn afgelopen zondagochtend ontdekt, maar nog niet verwijderd. Bijna alle muren van de moskee staan vol met ’Holland’, hakenkruizen en racistische zinnen, gericht tegen Turken en moslims. A. Polat, secretaris van de moskee in Uden zegt dat er een offerte voor het verwijderen van de graffiti is aangevraagd, maar die is nog niet binnen. „Zodra dat het geval is, gaan we naar de gemeente om te vragen of ze iets voor ons kunnen doen. Zolang we echter niet weten hoeveel het gaat kosten, is het erg moeilijk om voor hulp aan te kloppen.“

Polat vindt het afschuwelijk wat er gebeurd is, maar is wel blij met de steun die er vanuit de buurt komt. „Ze zijn verdrietig, maar voelen ook schaamte dat er mensen zijn die zoiets kunnen doen. Soms stoppen ze als ze langsrijden en de teksten zien. Dan komen ze een praatje maken om ons te steunen. Dat doet ons wel goed.“
      Wanneer de leerlingen van de derde klas bij de moskee geweest zijn, keren ze terug naar de klas om een artikeltje te schrijven. Justa (14) had de racistische teksten nog niet opgemerkt, maar vindt het niet kunnen. „Zij doen dat toch ook niet met onze kerken? Ik snap het niet, het heeft geen zin. Hier bereik je echt niks mee.“ Ook Jelmer (14) vindt het ongepast. Peter (13) sluit zich bij hen aan. „Ik snap niet dat iemand zoiets kan doen, het is ook de eerste keer dat ik zoiets ergs heb gezien.“
      Tegenover de imam van de moskee heeft de schoolleiding namens iedereen de gevoelens over de actie geuit. Sectordirecteur L. van den Brule zegt hierover: „We hebben gezegd dat dat we hen eventueel willen helpen als dat nodig is en hebben we onze afschuw hierover uitgesproken.“ Ook heeft de leiding het initiatief genomen om papieren te verspreiden waarop staat dat iedereen die er iets over weet de schoolleiding of politie moet waarschuwen. Van den Brule zegt: „Wij willen duidelijk maken dat je respect voor elkaar moet hebben. Deze actie was duidelijk een gebrek aan respect.“

Bron: Brabants Dagblad 29/09/04

Ego
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      83

Standaard

Geplaatst door Zwarte Schaap
      ’Dit doen ze toch ook niet bij onze kerken’

door Kristel van Dijk

Woensdag 29 september 2004 - De racistische uitingen waarmee de Udense moskee is beklad, zijn op het Udens College het gesprek van de dag.

Leerlingen van het Udens College bekijken de racistische leuzen op de muur van de naast de school gelegen moskee.
      (Foto Jeroen Appels/Van Assendelft)

Uden - Om kwart voor twee begint voor de leerlingen van klas V3b van het Udens College op Schepenhoek de les levensbeschouwing. Docent H. Verstraten heeft voor deze keer een andere les dan normaal gepland. Omdat er het afgelopen weekeinde racistische graffitileuzen op de Udense moskee zijn geklad, wil hij hier samen met de leerlingen aandacht aan besteden. „Ik ga zometeen met jullie bij de moskee kijken en aan de hand van wat je daar ziet, schrijf je een krantenartikel waarin je je mening verwerkt“, zegt hij tegen de leerlingen. „Het was nogal kort dag om iets te verzinnen, maar ik vond dat ik er iets mee moest doen in de les. Leraren kunnen zelf bepalen of ze er iets mee doen.“

De racistische uitingen zijn afgelopen zondagochtend ontdekt, maar nog niet verwijderd. Bijna alle muren van de moskee staan vol met ’Holland’, hakenkruizen en racistische zinnen, gericht tegen Turken en moslims. A. Polat, secretaris van de moskee in Uden zegt dat er een offerte voor het verwijderen van de graffiti is aangevraagd, maar die is nog niet binnen. „Zodra dat het geval is, gaan we naar de gemeente om te vragen of ze iets voor ons kunnen doen. Zolang we echter niet weten hoeveel het gaat kosten, is het erg moeilijk om voor hulp aan te kloppen.“

Polat vindt het afschuwelijk wat er gebeurd is, maar is wel blij met de steun die er vanuit de buurt komt. „Ze zijn verdrietig, maar voelen ook schaamte dat er mensen zijn die zoiets kunnen doen. Soms stoppen ze als ze langsrijden en de teksten zien. Dan komen ze een praatje maken om ons te steunen. Dat doet ons wel goed.“
      Wanneer de leerlingen van de derde klas bij de moskee geweest zijn, keren ze terug naar de klas om een artikeltje te schrijven. Justa (14) had de racistische teksten nog niet opgemerkt, maar vindt het niet kunnen. „Zij doen dat toch ook niet met onze kerken? Ik snap het niet, het heeft geen zin. Hier bereik je echt niks mee.“ Ook Jelmer (14) vindt het ongepast. Peter (13) sluit zich bij hen aan. „Ik snap niet dat iemand zoiets kan doen, het is ook de eerste keer dat ik zoiets ergs heb gezien.“
      Tegenover de imam van de moskee heeft de schoolleiding namens iedereen de gevoelens over de actie geuit. Sectordirecteur L. van den Brule zegt hierover: „We hebben gezegd dat dat we hen eventueel willen helpen als dat nodig is en hebben we onze afschuw hierover uitgesproken.“ Ook heeft de leiding het initiatief genomen om papieren te verspreiden waarop staat dat iedereen die er iets over weet de schoolleiding of politie moet waarschuwen. Van den Brule zegt: „Wij willen duidelijk maken dat je respect voor elkaar moet hebben. Deze actie was duidelijk een gebrek aan respect.“

Bron: Brabants Dagblad 29/09/04
      Ik geloof er niets van Schaap....het is een complot om ons NL'ers in een kwaad daglicht te stellen.
      Ik verscheurde je foto`s, heb je brieven verbrand, in mijn hart moet ik huilen maar ik doe nonchalant - Koos Alberts

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Aanslag op moskee in Frankrijk
      Door MO_NL in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 94
      Laatste Bericht: 14-11-05, 18:14
    2. Weer aanslag moskee
      Door ZbaqZbaq in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 3
      Laatste Bericht: 23-11-04, 12:22
    3. Aanslag op moskee verijdeld
      Door [email protected] in forum Het nieuws van de dag