'Saddam Hussein, martelaar van het Arabische volk'
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/13 1211 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 127

    Onderwerp: 'Saddam Hussein, martelaar van het Arabische volk'

    1. #1
      mob
      Ingeschreven
      Jan 2003
      Locatie
      den haag
      Leeftijd
      40
      Berichten
      22
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard 'Saddam Hussein, martelaar van het Arabische volk'

      Saddam Hussein, martelaar van het Arabische volk


      Dyab Abou Jahjah


      Wat een droevige dag en wat een vernedering voor ons Arabisch volk en de Arabische massa’s wanneer de vijand van ons volk, de Amerikaanse bezetter en zijn marionetten en collaborateurs de legitieme president van Irak executeren op de dag van El-Eid.





      Laat me een ding heel duidelijk stellen; ik ben nooit een fan geweest van Saddam Hussein noch van zijn regime en ik heb altijd gehoopt dat het Iraakse volk hem van de macht zou verdrijven en hem voor het gerecht zou brengen net als ik hetzelfde wens voor alle dictators en oorlogsmisdadigers over de hele wereld zoals Bush, Olmert en Blair. Desondanks is er geen enkel haartje op mijn hoofd dat vreemde bezetting zou accepteren en het verdrijven van een Arabische leider, door de vijand van onze natie, hoe onderdrukkend,bloeddorstig of corrupt die leider ook moge zijn.





      En ja, ik begrijp de persoonlijke woede en emoties van de slachtoffers van Saddam’s wreed bewind vooral tegen Iraakse Shi’ieten en koerden maar dit zou onder geen reden mogen zijn om persoonlijke vendetta te verheven boven de vrijheid en onafhankelijkheid van het Iraakse volk als geheel.





      Zou de weerzin tegen elke wrede Arabische dictator moeten opgelost worden door het uitnodigen van vreemde bezetting en door ermee te collaboreren? En hoe kan dat een constructief pad zijn voor de toekomst van ons volk? Zijn we blind geworden voor de gewelddadige en chaotische situatie in Irak vandaag en kunnen we niet inzien dat onder Saddam de situatie veel beter was voor elke Iraakse burger, ondanks een embargo? En zijn we vergeten dat voor de embargo Irak één van de meest welgestelde en ontwikkelde Arabische staten was? En wie is er verantwoordelijk voor de dood van miljoenen Irakezen door het embargo en de daaropvolgende oorlog? Saddam of de bezetting?





      Maar zelfs zou Irak vandaag een paradijs zijn, hoe kunnen eerbiedige mannen en vrouwen van het leven genieten onder de laarzen van een vreemde bezetter?



      Ik ben een sjiitische Arabier en volgens CNN en BBC word ik verondersteld te juichen bij de dood van Saddam maar in plaats daarvan voel ik een diep verdriet en sympathie voor hem dat ik nog nooit heb gevoeld. Saddam mocht dan een dictator geweest zijn maar vandaag is hij een martelaar van het Arabische volk en het Arabische verzet en dit niet alleen in Irak maar ook in Palestina en Libanon.

      Saddam stierf als een martelaar voor zijn volk en als een verzetsleider in gevangenschap. Hij liep trots zijn lot tegemoet zonder te willen knielen voor de bezetter en naar mijn mening maakt dit alleen al hem een held, en dit alleen al doet me vergeten wat hij mijn volk heeft aangedaan.





      Hoe kan ik de dood toejuichen van een legale Arabische president die afgezet is door het geweld van een vreemde invasie gebouwd op valse voorwendsels en leugens. Hoe zou ik iets kunnen erkennen dat gebouwd is op die bezetting? Of het nu verkiezingen, overheden, tribunalen of eender welk product van het Amerikaanse bewind? De regering in Irak is zelfs minder legitiem dan het Vichy-regime dat collaboreerde met de Nazi’s. De Vichy-regering was al aan de macht gekomen door de soevereine beslissing van het Franse volk en heeft dan beslist te collaboreren en dat was al genoeg voor De Gaulle om ze te beschouwen als een bende verraders en ze te bestrijden. Deze Iraakse regering is volledig het resultaat van de bezetting en collaboratie en dient daardoor al veroordeeld te worden en het is zelfs minder legaal en legitiem dan de Vichy-regering ooit was. De enige legale en legitieme vertegenwoordiger van het Iraakse volk is het Nationaal Iraaks Verzet.



      Het martelaarschap van Saddam was bedoeld als een giftig geschenk van Bush en zijn marionetten aan de Arabieren en Moslims op deze Eid-feest, zij hebben blijkbaar de bedoeling van deze Islamitische feestdag verkeerd begrepen. Het Eid- al Adhaa is het offerfeest dat moslims het offer van Abraham vieren, om zijn zoon Ismaiel te redden. De symboliek in deze is gelijklopend, omdat het martelaarschap van Saddam als een offer beschouwd zal worden om de Natie en de vrijheid ervan te redden. Saddam zelf zou op geen enkel andere dag hebben willen sterven en nogmaals zijn het de blunders van de vijand die de wil en volhardendheid van het Verzet en de strijd zullen sterken.







      Op deze dag ben ik niet meer bereid Saddam te zien als de dictator die voor gerechtigheid moet gebracht worden omdat zelfs gerechtigheid gecorrumpeerd kan zijn in dienst van de internationale krachten van onderdrukking en door dubbele standaarden. Een tribunaal voor Saddam en een tribunaal voor de dood van Hariri zijn heel noodzakelijk zelfs wanneer deze leiden tot de vernietiging van het land maar een tribunaal voor Sharon moet ten alle koste vermeden worden. Een corrupte en collaborerende overheid in Libanon wordt gesteund als zijnde de enige legitieme overheid, zelfs wanneer de meerderheid van het volk ertegen betoogt terwijl in Oekraïne en Georgië deze betogingen meer legitiem beschouwd worden dan een verkozen overheid. In Palestina word een verkozen overheid geboycot en word het volk gestraft om te stemmen.





      Het oproepen tot vervroegde verkiezingen in Palestina is goed en legitiem en de manier om problemen op te lossen terwijl oproepen voor hetzelfde in Libanon onconstitutioneel, ondemocratisch en een coup is. Dit is de wereld onder het beheer van de VS en zijn lakeien in Europa, een soort van boerderij waar enkel de boer de spelregels zet en alleen beslist wanneer hij zijn dieren zal berijden of slachten op welke tijd hij wil en volgens zijn impulsen en belangen.



      Maar wij zijn geen dieren in een boerderij , Mr. Bush en onze enige vertegenwoordigers zijn de verzetsbewegingen in Irak , in Libanon en in Palestina. Zij vertegenwoordigen onze heropleving en de hoop om al ons land te bevrijden van vreemde bezetting en onderdrukking.



      Saddam Hussein mag dan geleefd hebben als een onderdrukker en een dictator maar hij stierf als een verzetsstrijder en vrijheidsstrijder en dit is hoe hij zal herinnerd worden.



      God hebben zijn ziel.

      Allah i rahmoe.






      Dyab Abou Jahjah

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      11.394
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      243

      Standaard

      Mijn hemel wat een relichauvinist in het kwardraat.

    3. #3
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Rotterdam
      Berichten
      3.548
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39

      Standaard

      Voor wispelturigheid zijn er ook minder nette woorden die naar aanleiding van dit stuk wel erg op zijn plaats lijken.
      Praktizerend niet-atheist
      op een sinaasappelkist.

    4. #4
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      rotterdam
      Berichten
      6.393
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

      Standaard

      toch altijd wel vermakelijk hoe hij het heeft over "ons" vanuit zijn comfortabele apartement in belgie, de arabische broeders mogen wel een 6x per dag gaan bidden om te danken voor zo'n held die ten alle tijde bereid is zijn leven om te gooien om een tekstje te schrijven

      hij doet me een beetje denken aan een kennis van me die 1x per week zuid afrikaanse liederen ging zingen en beweerde dat "wij" mandela vrij hadden gekregen

    5. #5
      Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      K4-land
      Berichten
      34.322
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402417

      Standaard

      Saddam blijkt nu de beste Islamitische en Arabische leider geweest te zijn, wat zegt dat nu?
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

    6. #6
      Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      K4-land
      Berichten
      34.322
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402417

      Standaard

      Geplaatst door The Nobele
      Dat als Abou een verslag leest van dagen durende martelingen op bevel van Saddam waaraan de gefolterden uiteindelijk schreeuwend bezwijken, hij bij zichzelf denkt: "Wat een held is die Saddam."
      Laat hem deze speech maar aan zijn broeders in Kuweit geven
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

    7. #7
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: 'Saddam Hussein, martelaar van het Arabische volk'

      Geplaatst door appie187

      Dyab Abou Jahjah

      Saddam Hussein mag dan geleefd hebben als een onderdrukker en een dictator maar hij stierf als een verzetsstrijder en vrijheidsstrijder en dit is hoe hij zal herinnerd worden.
      Summum van ´wishful thinking´.



      Ik vraag me af : Gegeven zijn doodstraf. Zijn de Saddam-aanhangers nu blij met die ophang-filmpjes of juist niet ?

    8. #8
      Would B Prikker
      Ingeschreven
      Mar 2005
      Locatie
      Brussel
      Berichten
      22
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard

      Onze vlaamse politieker is er weer bij zie ik(het goed) dacht dat hij in Libanon zijn volk aan het bevrijden was en daar zijn "carriere" ging verder zetten, blijkbaar niet dus!
      Er is verdrukking en verdrukten, en als jij als mede-lotgenoot(geloofs) je vijand kunt vergeven (dat bedoel je hier toch) wel is dat een mooi gebaar, MAAR zou ik het innerlijk doen en niet op de daken schreeuwen of het op het net te zetten, of maakt dat deel uit van een verdergaande politieke zet en naar waar toe feitelijk, heb gehoord dat jou partij in Nederland niet gewenst was, terwijl je bij ons ...ook al niet verder gaat, ik wens jou en alle lezers toch een (h)eerlijk 2007 van harte

      Pratana

    9. #9
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      rotterdam
      Berichten
      6.393
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

      Standaard

      Saddam Hussein mag dan geleefd hebben als een onderdrukker en een dictator maar hij stierf als een verzetsstrijder en vrijheidsstrijder en dit is hoe hij zal herinnerd worden.
      is dit niet ongeveer het zelfde als een verkrachter een schouderklopje geven omdat hij een condoom heeft gebruikt?

      wat saddam ook als "verzet"strijder heeft gedaan (en niemand heeft ook maar een bewijs gevonden dat hij zelf leiding heeft gegeven aan, laat staan actief deelgenomen) maakt niet goed wat hij zijn eigen, het iraanse en het koeweitse volk heeft aangedaan

      hitler liet de treinen op tijd rijden en zorgde voor de kinderbijslag, pol pot zorgde ervoor dat de luchtvervuiling in cambodja omlaag ging en onder mao leerden meer chinezen lezen en schijven

      dat maakt ze nog geen goede mensen

    10. #10
      Very Important Prikker mulan's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Berichten
      6.208
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1297

      Standaard

      Saddam Hoessein is het product van Irak en omgekeerd. Hoe kunnen mensen toch zo simplistisch zijn door maar zijn misdaden te blijven herhalen zonder te melden dat er nu doodseskaders vanuit de regering opereren. En ondertussen claimen dat er sprake is van Iraaks recht..

      De haat die er hier is voor Saddam zal er nooit zijn in de Arabische wereld. Gewoonweg omdat zij alleen maar dat soort leiders kennen. Er valt niets te haten aangezien er nooit een alternatief was. En dat alternatief gaat er ook niet komen door een geforceerde regering met een premier die liegt en nu al geen zin meer heeft in het premierschap.(zijn doel heeft hij immers als bereikt...hij wilde Saddam dood hebben..hoezo geen persoonlijke vete).

      http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6226953.stm

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Gelijkaardige Onderwerpen

    1. Na Saddam Hussein
      Door IbnRushd in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 02-01-07, 21:21
    2. Saddam Hussein is dood
      Door Saturday in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 7
      Laatste Bericht: 30-12-06, 10:24
    3. Saddam Hussein
      Door tukkersterror in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 01-03-06, 18:38
    4. 'Saddam Hussein opgepakt!'
      Door Tafrout in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 159
      Laatste Bericht: 15-12-03, 15:01

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •