Schilderijen met varkens verwijderd
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/7 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 63

Onderwerp: Schilderijen met varkens verwijderd

losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard Schilderijen met varkens verwijderd

Schilderijen met varkens verwijderd <!-- RSPEAK_STOP --> <!-- google_ad_section_end() -->

<!-- RSPEAK_START --> LEERDAM - <!-- google_ad_section_start() --> Drie schilderijen van kunstenares Sylvia Bosch zijn verwijderd uit de Lingepolikliniek in Leerdam omdat er varkens op staan, waar islamieten mee geconfronteerd kunnen worden... <!-- google_ad_section_end() -->

<!-- RSPEAK_STOP -->
      <!-- google_ad_section_start() --> <!-- RSPEAK_START --> Een patiënt, die zelf geen moslim is, diende een klacht in over de schilderijen omdat hij islamieten confrontaties met de varkens wil besparen. De leiding van de zorginstelling besloot daarop direct de schilderijen te verwijderen, meldt het AD.
      Kunstenares Sylvia Bosch is verbijsterd. "Een week eerder kreeg ik nog een e-mail van de kliniek dat men leuke reacties kreeg. Na één klacht moeten ze meteen weg." De Lingepolikliniek heeft verklaard dat de schilderijen zijn weggehaald omdat alle bezoekers zich op hun gemak moeten voelen in de instelling.

Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard

Benieuwd wat hiervan waar is, de reaguurders bij de televaag hebben het druk vandaag.

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Benieuwd wat hiervan waar is, de reaguurders bij de televaag hebben het druk vandaag.
      Vast wel, tis meestal van dat betuttelende roomser dan de paus-gedoe waar geen moslim ooit om heeft gevraagd.

In dit geval is het helemaal hilarisch.
      viejo pendejo se extravia

Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360621

Standaard

Ik geloof het direct. Er is vast een of andere tuinbroek op het idee gekomen dat varkens aanstootgevend zijn voor moslims. Altijd makkelijk als er iemand voor je denkt.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard

Babe de pineut in Leerdamse polikliniek

leerdam
      • Na een klacht van een bezoeker heeft de leiding van de polikliniek in Leerdam besloten een portret van het filmvarkentje Babe te verwijderen. Het kunstwerk zou kwetsend zijn voor moslimbezoekers. Kunstenares Sylvia Bosch is in alle staten, hoofd polikliniek Marjolein Mutters relativeert: “Het sop is de kool niet waard.”

Sinds mei van dit jaar hangen de schilderijnen van Sylvia Bosch - die haar werken regelmatig exposeert - in de gangen van de polikliniek. Zowel Bosch als de poli hebben daar tot nu toe alleen maar positieve reacties op gekregen. “Vooral kinderen vonden Babe en de andere twee portretten van biggen erg leuk.” Maar de vreugde was van korte duur. Onlangs kwam er een klacht binnen dat het portret van Babe aanstootgevend zou zijn.
      Volgens Marjolein Mutters ging het om een patiënt of bezoeker die de combinatie van het varkentje en een moslima die daar op dat moment vlakbij zat minder geslaagd. “Wij zijn daar erg gemakkelijk in: die schilderijen hangen er om de mensen een plezier te doen. We willen dat bezoekers zich er prettig door voelen en hebben geen zin in problemen. Onze politiek is dat we niet moeilijk doen, ook niet met de mensen in discussie gaan, maar de kunstwerken bij klachten gewoon weghalen.” Vandaar dat de leiding van de poli vroeg of Sylvia Bosch het schilderij wilde ruilen.
      De kunstenares gaf gehoor aan dat verzoek, maar achteraf zit de gang van zaken haar toch niet lekker. “Ik ben werkelijk verbijsterd dat Babe weg moest. Echt sprakeloos ben ik. En velen met mij”, benadrukt Bosch. “Heel veel mensen vonden de afbeelding juist wel leuk, maar dat telt kennelijk niet. Nog even en dan is Sinterklaas ook aanstootgevend. Dan doeken we dat feest ook op. Wij Nederlanders zijn niet zo moeilijk, wij passen ons wel aan”, besluit Bosch bitter.
      Mutters zit met de situatie in haar maag. “We zijn een openbare gelegenheid en krijgen bezoekers van allerlei pluimage. We willen gewoon geen problemen. Als mensen zich ergeren en de moeite nemen een klacht in te dienen, doen we daar wat aan. Zonder met ze in discussie te gaan. We willen gewoon geen narigheid. Dat is alles.”

Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360621

Standaard

leerdam
      • Na een klacht van een bezoeker heeft de leiding van de polikliniek in Leerdam besloten een portret van het filmvarkentje Babe te verwijderen. Het kunstwerk zou kwetsend zijn voor moslimbezoekers. Kunstenares Sylvia Bosch is in alle staten, hoofd polikliniek Marjolein Mutters relativeert: “Het sop is de kool niet waard.”

Sinds mei van dit jaar hangen de schilderijnen van Sylvia Bosch - die haar werken regelmatig exposeert - in de gangen van de polikliniek. Zowel Bosch als de poli hebben daar tot nu toe alleen maar positieve reacties op gekregen. “Vooral kinderen vonden Babe en de andere twee portretten van biggen erg leuk.” Maar de vreugde was van korte duur. Onlangs kwam er een klacht binnen dat het portret van Babe aanstootgevend zou zijn.
      Volgens Marjolein Mutters ging het om een patiënt of bezoeker die de combinatie van het varkentje en een moslima die daar op dat moment vlakbij zat minder geslaagd. “Wij zijn daar erg gemakkelijk in: die schilderijen hangen er om de mensen een plezier te doen. We willen dat bezoekers zich er prettig door voelen en hebben geen zin in problemen. Onze politiek is dat we niet moeilijk doen, ook niet met de mensen in discussie gaan, maar de kunstwerken bij klachten gewoon weghalen.” Vandaar dat de leiding van de poli vroeg of Sylvia Bosch het schilderij wilde ruilen.
      De kunstenares gaf gehoor aan dat verzoek, maar achteraf zit de gang van zaken haar toch niet lekker. “Ik ben werkelijk verbijsterd dat Babe weg moest. Echt sprakeloos ben ik. En velen met mij”, benadrukt Bosch. “Heel veel mensen vonden de afbeelding juist wel leuk, maar dat telt kennelijk niet. Nog even en dan is Sinterklaas ook aanstootgevend. Dan doeken we dat feest ook op. Wij Nederlanders zijn niet zo moeilijk, wij passen ons wel aan”, besluit Bosch bitter.
      Mutters zit met de situatie in haar maag. “We zijn een openbare gelegenheid en krijgen bezoekers van allerlei pluimage. We willen gewoon geen problemen. Als mensen zich ergeren en de moeite nemen een klacht in te dienen, doen we daar wat aan. Zonder met ze in discussie te gaan. We willen gewoon geen narigheid. Dat is alles.”
      Die schilderijen hangen er al 3 maanden. Geen moslim die klaagt. Maar nu wordt er ineens een of andere meedenker wakker!
      Vreselijk die mensen.
      Laat de mensen die het aangaat zelf klagen, of niet. Dit is echt een gruwelijke vorm van bemoeizucht.
      Tegenwoordig mogen er wel lijken ten toon worden gesteld in allerlei fasen van ontleding maar een plaatje van een varken........ Oeiiiiiiiiiiiiiiii.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10259

Standaard

Vind haar schilderijen leuk. Te druk voor in huis maar ze zijn vrolijk en kleurrijk. Probeerde een link te plakken maar dat lukt niet.

http://www.bluebells.nl/Site/Portfol...ilderijen.html
      "Wanneer de hand van een man de hand van een vrouw beroert, benaderen zij samen het hart van de eeuwigheid." Khalil Gibran

Moderator
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard

De reacties op telegraaf en ad.nl spreken boekdelen. Onbegrijpelijk dat een grote aantal reageerders imbecielen blijken te zijn. Ik maak me zorgen om de intelligentie van vele Nederlanders. Dit is serieus.
      Aan alles komt een eind....

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      240

Standaard

leerdam

Beste Feestcommissie,
      Ik woon al 20 jaar in Amsterdam en nu valt mij op dat in de Maasstraat tijdens de decemberfeesten lichtgevende sterren hangen in de vorm van een Davidsster. Zou u ter wille van mijn Arabische buurman ie niet vijf-puntig kunnen maken? Het kan aanstootgevend zijn niet waar?
      Groeten, Ronald.

Beste Minister van Justitie,
      Onlangs was ik in een rechtszaal in Amsterdam en het viel mij op dat in de rechtszaal, nota bene, een portret van koningin Beatrix hing. Ik zou u willen vragen om die weg te halen en eventueel, als u dat per se wil natuurlijk, te vervangen in iets qua voorstelling onbeduidend? Ja u weet wel met al die Moslims die daar moeten verschijnen en een beeltenis van een mens zien, snap u?
      Groeten Ronald.

Beste directeur van het Rijksmuseum,
      Het moet u niet ontgaan zijn dat er wel erg veel bloot in uw museum hangt. Niet? Ik stel u voor om die werken in de kelder te hangen, ja goed geventileerd natuurlijk, want ja... ik gun Moslims ook zo graag een bezoekje aan uw prachtige museum he? Als ze al dat bloot zien, dan ja ..eh.... Nou ja, u begrijpt me wel.
      Groeten Ronald.

Zijn ze helemaal krankjorum geworden?

Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard

Eindelijk een reden om dat afschuwelijke porseleinen spaarvarken van Koons aan gruzelementen te slaan.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten