Jodenherdenking - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/8 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 78

    Onderwerp: Jodenherdenking

    1. #21
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ayoub_00 Bekijk Berichten
      Ex KKK!
      Ja hij is genezen van gestoord racisme, echt, heus



      "The KKK Took My Baby Away"

      She went away for the holidays
      Said she's going to L.A.
      But she never got there
      She never got there
      She never got there, they say

      The KKK took my baby away
      They took her away
      Away from me
      The KKK took my baby away
      They took her away
      Away from me

      Now I don't know
      Where my baby can be
      They took her from me
      They took her from me
      I don't know
      Where my baby can be
      They took her from me
      They took her from me

      Ring me, ring me ring me
      Up the President
      And find out
      Where my baby went
      Ring me, ring me, ring me
      Up the FBI
      And find out if
      My baby's alive
      Yeah, yeah, yeah

      o o o o o o
      o o o o o o

      She went away for the holidays

      The KKK took my baby away

      They took my girl
      They took my baby away
      Laatst gewijzigd door mark61; 08-05-12 om 11:32.
      viejo pendejo se extravia

    2. #22
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sallahddin Bekijk Berichten
      De zgn holocaust werd door bepaalde Europeanen gepleegd : de Duitse nazis , zo : dat was dus een Europeaans probleem .

      Men heeft het elk jaar over de herdenking van de slachtoffers van de nazis : homos, gypsies, .......& vooraal over de joodse slachtoffers ....terwijl men juist bijna niks zegt met betrekking tot al die misdaden tegen de mensheid, oorlogsmisdaden , genocides ,,,,, van de zionazis gedurend meer dan 60 jr lang nu , terwijl men bijna niks zegt over al die misdaden van westerse voormalig imperialisme wereldwijd , of over de westerse & zionazi misdaden & neo-imperialisme .....terwijl men bijna niks zegt over de 60 miljoen zwarte slachtoffers van westerse slavernij , bijna niks zegt over de 150 miljoen Z.Amerikkanen Indianen slachtoffers van de barbaars christelijk Spaans conquistadors .........


      P.S.: Als ik zie hoe de zionazi joden mijn eigen volk aan het massacreren waren/zijn gedurend meer dan 60 jr lang met totaal impuniteit , onder bescherming van westerse onvoorwaardelijk steun aan israel , dan kan ik weinig tot geen sympathie tonen of voelen voor de joodse slachtoffers van de nazis .............

      Vergeet het niet : het is de vijand binnenin je, die een ander afslacht...

      Ik heb toch maar even een copietje gemaakt van het laatste stukje van de boekbespreking van "In de ban van de tegenstander" die een een paar postings geleden linkte (naar het Parool).

      Echt zo krachtig, Sallah...hier gaat het om na vele jaren haten...kijk in jezelf en zie...Waarschijnlijk zal Rumi hier ook bij aansluiten.





      citaat :

      "In diezelfde denktrant overweegt hij het huiveringwekkende ooggetuigeverslag van een grafschennis op een Joodse begraafplaats, dat hij op een avond te horen krijgt in het huis van een vriendin. In gedachten zegt hij tegen de dader in kwestie: 'Ook al denk je het, het is niet zo dat je tegen mij vecht, je vecht alleen tegen jezelf.'

      Tegen het eind van de roman - in een adembenemende scène waarin hij B. triomfantelijk door de straten van de grote stad ziet rijden temidden van een uitzinnige menigte - luidt de conclusie dat hij veel aan zijn vijand te danken heeft: 'In hem heb ik mijn angst herkend.' Het is een inzicht dat hij, in alle bitterheid, als een geschenk voor het leven ervaart.

      Het is bijna onvoorstelbaar dat Keilson, die het nazisme aan den lijve heeft ondervonden en wiens ouders in Auschwitz zijn vermoord, in dit boek zo ver boven de materie staat dat hij uit de verschrikkingen van de Holocaust deze universele wijsheid weet te destilleren.

      Hij beseft zelf maar al te goed dat die de geschiedenis niet ongedaan kan maken, maar hij biedt ons wel een diep inzicht in het verband tussen onze angsten en de vijandbeelden die we erop nahouden. (ALLE LANSU)"







      Wij allemaal zeulen zelf haat tot zelfs vernietigingsdrang in ons mee.....dat merk je pas goed in ellendige omstandigheden waarbij je vlammend wordt.
      Je kunt die verterende haat mee blijven dragen tot je een ons weegt. Dan mag een jongen van 15 jaar niet over z'n oom vertellen op een dodenherdenking.. Je kunt ook zoals Keilson heeft gedaan de confrontatie aan gaan met die woede en angst en gaan verwerken...erkennen dat we mensen zijn (en klootzakken inclusief)

      Dan kom je bij het vergeven van Rumi ???

    3. #23
      Banned
      Ingeschreven
      Mar 2011
      Locatie
      aarde
      Berichten
      2.889
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cummonisto Bekijk Berichten
      wat en verhaal zeg? ik mag toch herdenken wie ik zelf wil?
      Precies idioot , en dat is nu net waar het omgaat ,je valt andere mensen af omdat ze hun doden herdenken .
      Wat ben je doorgedraaid en ziekelijk geindoctrineerd


    4. #24
      Banned
      Ingeschreven
      Mar 2011
      Locatie
      aarde
      Berichten
      2.889
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Vergeet het niet : het is de vijand binnenin je, die een ander afslacht...

      Ik heb toch maar even een copietje gemaakt van het laatste stukje van de boekbespreking van "In de ban van de tegenstander" die een een paar postings geleden linkte (naar het Parool).

      Echt zo krachtig, Sallah...hier gaat het om na vele jaren haten...kijk in jezelf en zie...Waarschijnlijk zal Rumi hier ook bij aansluiten.





      citaat :

      "In diezelfde denktrant overweegt hij het huiveringwekkende ooggetuigeverslag van een grafschennis op een Joodse begraafplaats, dat hij op een avond te horen krijgt in het huis van een vriendin. In gedachten zegt hij tegen de dader in kwestie: 'Ook al denk je het, het is niet zo dat je tegen mij vecht, je vecht alleen tegen jezelf.'

      Tegen het eind van de roman - in een adembenemende scène waarin hij B. triomfantelijk door de straten van de grote stad ziet rijden temidden van een uitzinnige menigte - luidt de conclusie dat hij veel aan zijn vijand te danken heeft: 'In hem heb ik mijn angst herkend.' Het is een inzicht dat hij, in alle bitterheid, als een geschenk voor het leven ervaart.

      Het is bijna onvoorstelbaar dat Keilson, die het nazisme aan den lijve heeft ondervonden en wiens ouders in Auschwitz zijn vermoord, in dit boek zo ver boven de materie staat dat hij uit de verschrikkingen van de Holocaust deze universele wijsheid weet te destilleren.

      Hij beseft zelf maar al te goed dat die de geschiedenis niet ongedaan kan maken, maar hij biedt ons wel een diep inzicht in het verband tussen onze angsten en de vijandbeelden die we erop nahouden. (ALLE LANSU)"







      Wij allemaal zeulen zelf haat tot zelfs vernietigingsdrang in ons mee.....dat merk je pas goed in ellendige omstandigheden waarbij je vlammend wordt.
      Je kunt die verterende haat mee blijven dragen tot je een ons weegt. Dan mag een jongen van 15 jaar niet over z'n oom vertellen op een dodenherdenking.. Je kunt ook zoals Keilson heeft gedaan de confrontatie aan gaan met die woede en angst en gaan verwerken...erkennen dat we mensen zijn (en klootzakken inclusief)

      Dan kom je bij het vergeven van Rumi ???
      Houd maar op EKE deze jongelui zijn van af hun geboorte op meer dan ziekelijke wijze geindoctrineerd om te haten ,
      hun haat zwelt aan met de dag en ze vergeten gemaks halve de ellende /misdaden die hun voorouders over de WERELD gebracht hebben, waarvan de resultaten zich weer spiegelen in hun eigen gedrag.

      Laat ze dit maar eens eerst lezen :Turkse meisjes verkocht aan Palestijnse Arabieren, een vergeten tragedie « Vlaamse Vrienden van Israël
      en vooral de video ff bekijken.
      Ook hier zal wel de (haat ) Vaamse vrienden van Israel een rol spelen maar de video over der foof en plunder tochten van de slavendrijvers klopt als een bus!
      Het was dit niets en niemand ontziende TUIG dat de slaven aan bood en verkochten zonder hun toedoen was het aantal slaven hooguit 20% geweest omdat de blanken zich niet in de binnenlanden waagden.
      Laatst gewijzigd door Kortman; 08-05-12 om 12:21. Reden: toevoeging

    5. #25
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kortman Bekijk Berichten
      Houd maar op EKE deze jongelui zijn van af hun geboorte op meer dan ziekelijke wijze geindoctrineerd om te haten ,
      hun haat zwelt aan met de dag en ze vergeten gemaks halve de ellende /misdaden die hun voorouders over de WERELD gebracht hebben, waarvan de resultaten zich weer spiegelen in hun eigen gedrag.

      Laat ze dit maar eens eerst lezen :Turkse meisjes verkocht aan Palestijnse Arabieren, een vergeten tragedie « Vlaamse Vrienden van Israël
      en vooral de video ff bekijken.
      Ook hier zal wel de (haat ) Vaamse vrienden van Israel een rol spelen maar de video over der foof en plunder tochten van de slavendrijvers klopt als een bus!
      Het was dit niets en niemand ontziende TUIG dat de slaven aan bood en verkochten zonder hun toedoen was het aantal slaven hooguit 20% geweest omdat de blanken zich niet in de binnenlanden waagden.
      Kortman ,zou het kunnen zijn dat JIJ veranderd bent sinds je op het forum bent ? Je kwam hier omdat je vrienden hebt met Marokkaanse wortels..schatten van mensen, zei je.
      Je wilde hier een neutrale positie innemen en zowel naar de ene als naar de andere kant misstanden aankaarten en aan goede zaken niet voorbij gaan.

      Je kreeg ruzies met bv. Tanger e.a. Je kreeg harde opmerkingen te verduren en zelf neem je ook geen blad voor de mond als je getergd bent.

      Maar dat betekent niet dat hier jonge mannen rondlopen die vanaf hun geboorte geindoctrineerd zijn met haat. AUWWW.

      Als jij een andere visie hebt, ga gewoon de diskussie aan, maar laat je niet verleiden -in de haast om je voorouders te verdedigen- tot moddergooien. Behalve als jullie het samen lekker vinden


      Ben je lid van de bieb ? Dat boek waar ik al 2 x naar verwezen heb "In de ban van de tegenstander" door Hans Keilson, biedt meer dan leesplezier. Het maakt je rijker als mens.

      Wist je dat die man jaaaren (als psychoanalyticus) met kinderen en jongeren gewerkt heeft ? Oorlogsslachtoffertjes.

      En dan dondert het niet of het Joodse kindertjes zijn of Arabiertjes of Palestijntjes of witkoppen of zwartkoppen of Moslims , Christenen, Hindoes of Atheisten.

      Een kringloop kan stoppen. Die kracht hebben we in onszelf.

    6. #26
      Banned
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Locatie
      London (Downingstreet 10)
      Berichten
      6.933
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      Rumi nog niet helemaal geïnternaliseerd ?

      Neem het van me aan , dacht ik precies hetzelfde erover toen ik dat schreef "fuck them all " , echt waar , ironisch genoeg , want ik zat Rumi 's poezie te lezen gister voordat ik hier terecht was gekomen : ik was toen nog in de magisch ban van Rumi's poezie , ironisch genoeg


      Ik zie Rumi's werk als een avontuur die ik moet ervaren : ik weet niet waar dat naar toe zal leiden ; ga ik die avontuur dus aan net als enig ander avontuur met een beetje gezond angst , hoop, wantrouw, scepticisme ...zal ik die weg wel helemaal afronden, hoe dan ook

      ben benieuwd hoe dat zal aflopen

      het is alsof je mijn gedachte had gelezen


      Klopt ook wel, heb ik nog niet Rumi helemaal geinternaliseerd : mijn mentaal psyschisch verdediginsmechanismen geven zich nog niet helemaal op wat dat betreft : i am still trying to figure the man out, really : I try to overcome my suspicions regarding the man as yet another trend , especially when i see that he has been so popular in the west , but Rumi's work "kills " my suspicion on the spot whenever i take a look at it : very disarming

      when i read his wonderful poetry , i feel like i am in some cloud of some sort i cannot describe as if i am "high" .....magical , but then again , "reality " brings me down to earth ..............


      I am really puzzeled , fascinated , charmed ........by Rumi i wanna try to get to the bottom of ,somehow at least ...

      Muhammad Iqbal's great rolmodel was Rumi by the way , the latter had influenced Iqbal's thought , poetry ....

      Sufism or mysticism is mostly nihillistic , but that of Rumi is of another higher caliber really ...wonderful ....i am speechless when it comes to Rumi..............i hope i will not be disappointed or desillusioned by him at the end of the line as so many others did to me in fact ....


      well, words are 2 .....to talk about Rumi & what he does to people like me ...


      P.S.: wat me buitengewoon intrigeert is hoe kan Rumi 's werk alle mensen aanrakken , inclusief atheisten zoals jezelf : hoe doet ie dat met betrekking tot jezelf ? wil ik graag weten

      vertel, vertel...


      ach laat maar , het is niet in woorden te beschrijven of uit te drukken inderdaad

    7. #27
      Banned
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Locatie
      London (Downingstreet 10)
      Berichten
      6.933
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Vergeet het niet : het is de vijand binnenin je, die een ander afslacht...

      Ik heb toch maar even een copietje gemaakt van het laatste stukje van de boekbespreking van "In de ban van de tegenstander" die een een paar postings geleden linkte (naar het Parool).

      Echt zo krachtig, Sallah...hier gaat het om na vele jaren haten...kijk in jezelf en zie...Waarschijnlijk zal Rumi hier ook bij aansluiten.





      citaat :

      "In diezelfde denktrant overweegt hij het huiveringwekkende ooggetuigeverslag van een grafschennis op een Joodse begraafplaats, dat hij op een avond te horen krijgt in het huis van een vriendin. In gedachten zegt hij tegen de dader in kwestie: 'Ook al denk je het, het is niet zo dat je tegen mij vecht, je vecht alleen tegen jezelf.'

      Tegen het eind van de roman - in een adembenemende scène waarin hij B. triomfantelijk door de straten van de grote stad ziet rijden temidden van een uitzinnige menigte - luidt de conclusie dat hij veel aan zijn vijand te danken heeft: 'In hem heb ik mijn angst herkend.' Het is een inzicht dat hij, in alle bitterheid, als een geschenk voor het leven ervaart.

      Het is bijna onvoorstelbaar dat Keilson, die het nazisme aan den lijve heeft ondervonden en wiens ouders in Auschwitz zijn vermoord, in dit boek zo ver boven de materie staat dat hij uit de verschrikkingen van de Holocaust deze universele wijsheid weet te destilleren.

      Hij beseft zelf maar al te goed dat die de geschiedenis niet ongedaan kan maken, maar hij biedt ons wel een diep inzicht in het verband tussen onze angsten en de vijandbeelden die we erop nahouden. (ALLE LANSU)"







      Wij allemaal zeulen zelf haat tot zelfs vernietigingsdrang in ons mee.....dat merk je pas goed in ellendige omstandigheden waarbij je vlammend wordt.
      Je kunt die verterende haat mee blijven dragen tot je een ons weegt. Dan mag een jongen van 15 jaar niet over z'n oom vertellen op een dodenherdenking.. Je kunt ook zoals Keilson heeft gedaan de confrontatie aan gaan met die woede en angst en gaan verwerken...erkennen dat we mensen zijn (en klootzakken inclusief)

      Dan kom je bij het vergeven van Rumi ???

      nou , mooi allemaal , dame :

      misschien ben ik er nog niet klaar voor , if ever , maar het is wel uiterst moeilijk als niet onmogelijk om van bepaalde mensen vergeffenis te verwachten terwijl ze worden gemassacreerd door de zionazis

      I wonder what Rumi would have said or done if he happened to live in the currently besieged warsaw ghetto = Gaza ...

    8. #28
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sallahddin Bekijk Berichten
      [B]P.S.: wat me buitengewoon intrigeert is hoe kan Rumi 's werk alle mensen aanrakken , inclusief atheisten zoals jezelf : hoe doet ie dat met betrekking tot jezelf ? wil ik graag weten

      vertel, vertel...
      Hij is niet zo een haatdragende, mensen uitsluitende scherpslijper. Het is een soefi en wordt door scherpslijpende soenni's altijd verdacht van sji'itische neigingen.

      Rumi was de leidende figuur van de soefibeweging in het middeleeuwse Konya. Hij filosofeerde met name over de voordelen van verdraagzaamheid. Bij zijn dood streden de joden, christenen en moslims van Konya om de eer hem naar zijn graf te mogen dragen. Zijn graf is nog steeds een heilige plaats voor volgelingen. Hij stichtte er onder andere de dansende derwisjen, een soefi-orde van religieuze dansers en muzikanten. In de dans draaien zij om hun as, waarbij zij mediteren en de naam van God aanroepen.

      Kijk, dat schiet natuurlijk niet op met het soort onverdraagzaamheid dat jij hier predikt. De soennitische reactie in Turkije was dan ook:

      Het bloedbad van Sivas verwijst naar de gebeurtenissen op 2 juli 1993 in de stad Sivas (Turkije), waarbij door een aanval van een islamitisch-fundamentalistische menigte 37 mensen omkwamen. De meeste slachtoffers waren intellectuelen (schrijvers, dichters, musici, zangers, karikaturisten, kunstenaars e.a.) en behoorden toe aan een religieuze Turkse minderheidsgroepering, de alevieten. Ook kwam er een Nederlandse toerist om.

      Tijdens een culturele lezing die zou worden gehouden in het Madimak-hotel was de soennitische menigte uitgegroeid tot over de 10.000, die het hotel in brand staken. Dit resulteerde in de dood van 37 personen. Onder de slachtoffers bevonden zich ook enkele kinderen en een Nederlandse laatstejaarsstudente cultureel antropologie van de universiteit van Leiden. Daarnaast vielen er vele gewonden.

      De fatale gebeurtenissen vinden hun hoogtepunt in aanslagen op het hotel waar de culturele activiteiten zich naar toe hadden verplaatst. Ramen van het hotel worden met stenen ingegooid. Delen van het hotel worden in brand gezet. Voor het hotel zijn er leuzen als "brand de ongelovigen" te horen. Velen maken een grijze-wolfteken met hun vingers. Ook wordt er elders een buste van Pir Sultan Abdal en Mustafa Kemal Atatürk vernietigd. Slachtoffers die het hotel weten te ontkomen worden door de menigte opgevangen en ernstig toegetakeld met stokken. Sommige leden van de politie weten verdere lynchpraktijken te voorkomen. Daarbij roepen de moslimfundamentalisten: "We verbranden vrouwen, meisjes, jonge meisjes. Ze hebben de sema gedanst. We verbranden! Branden zullen jullie, hoeren!". Naast de racistische uitingen op de alevieten zijn er ook persoonlijke doodsverwensingen op Aziz Nesin, die de aanslag zelf wist te ontkomen doordat hij in eerste instantie niet door de menigte herkend werd. Als de fatale gebeurtenissen zich hebben voltrokken, beginnen de autoriteiten de ernst van de situatie pas in te zien. Later in de avond wordt er een straatverbod afgekondigd.


      Bloedbad van Sivas - Wikipedia

      Lees even het hele lemma s.v.p.

      De dansende derwisjen dansen de sema, om even het verband tussen de twee citaten aan te geven. Dat is een mystieke dans die de verbondenheid van hemel en aarde, god en de mens symboliseert.
      viejo pendejo se extravia

    9. #29
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Overigens zijn slechts een klein aantal daders gestraft, en niet de politie, de goeverneur van het departement, en nog een hele zooi officials die de andere kant uit keken. Over de brandweer zijn de meningen verdeeld; sommigen zouden wel willen hebben blussen en redden, maar konden niet; anderen vonden het ook wel best zo.

      Dus als je het over Roemi wil hebben en zijn verbazingwekkende aantrekkingskracht, heb ik hier een heel praktische demonstratie voor je.
      viejo pendejo se extravia

    10. #30
      Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      K4-land
      Berichten
      34.322
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402417

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Het is duidelijk dat alle herdenkingen niet hebben geholpen nieuwe genocides te voorkomen.

      Dus lijkt me beter ze publiekelijk af te schaffen en te verwijzen naar de privesfeer van de slachtoffers.

      Daar mag iedereen huilie doen op basis van zijn eigen inzichten.
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •