Jodenherdenking - Pagina 8
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 8/8 EersteEerste ... 78
    Resultaten 71 tot 78 van de 78

    Onderwerp: Jodenherdenking

    1. #71
      Banned
      Ingeschreven
      Mar 2011
      Locatie
      aarde
      Berichten
      2.889
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leven in schoonheid Bekijk Berichten
      Dat mensen vaak terug komen op het zelfde onderwerp is om hun tekortkomingen te verbergen, dat ziet men op bijna elke site, waar stromingen zijn, eindeloos wordt de oude koeien uit een sloot gehaald zonder enige motivatie.
      Het is hier meer een vorm van ''ervelijke haat '' t.o.v Joden en de staat Israel , en het vreemde is dat het meer voor komt bij Marokkanen en mensen uit IRAN als b.v Turkse of mensen uit Tunesie ,
      Wat niet weg neemt dat ik de situatie zoals het nu is in Israel en Palestina verafschuw ! zie mijn pas geopende topic .*)
      Maar hier is het bij het ziekelijke af ; andere vreselijke zaken doen er niet toe een topic over SYRIE ? vergeet het maar waar dagelijks meer doden vallen dan de afgelopen 5jaar!in de kwestie Palestina /Israel !
      Ik bedoel maar , want dat telt niet want dat zijn MOSLIMS onderling die elkaar op blazen en dat is blijkbaar geen topic waard zo hypocriet .
      *)Over de schandalige manier waarop Palestijnen gevangen worden gehouden wat overigens blijbaar opeens volkomen onbelangrijk is gezien de reactie,s

    2. #72
      Important Prikker Iznogoodh's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Leeftijd
      67
      Berichten
      1.950
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      192915

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kortman Bekijk Berichten
      want veel van mijn"kennis" heb ik uit het door bibliothecarissen vertaalde boeken o.a uit het TOPKAPI museum verkregen !al deze boeken ,aantekeningen enz zijn door historici destijds soms stiekum weergegeven! want vooral de misdaden werden soms verdoezeld of vaak bejubeld zooals de dood op 30.000 Christenen die voor de poorten van WENEN wrden afgeslacht om indruk te maken ,deze stakkers waaronder vrouwen en kinderen waren willekeurig onder weg gevangen gemaakt !
      Ik geloof niet dat dat ooit is gebeurd. Er is heel wat geschreven over het beleg van Wenen in 1683 maar dit detail wordt niet genoemd.

    3. #73
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kortman Bekijk Berichten
      Zolas gezegd uit de boeken en geschriften o.a the compleat History off the Turkis Empire 3 parts LONDEN 1701
      by D.JONAS
      MOURAD BEY le Palais deYilditz et le sublime Porte (PARIJS 1897 )
      En het boek ''LORDS OF THE GOLDEN HORN ''
      is mogelijk nog verkrijgbaar ISBN 90 228 3995 8
      verder ff googlen naar WENEN 1683( KARA mOESTAFA) deze grootvizier stond bekend om zijn wreedheden
      maar ook de verspreiding van de ISLAM enz enz
      Waarom lees je bizarre boeken, in plaats van serieuze?
      viejo pendejo se extravia

    4. #74
      Banned
      Ingeschreven
      Mar 2011
      Locatie
      aarde
      Berichten
      2.889
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Waarom lees je bizarre boeken, in plaats van serieuze?
      Uiteraard zijn de op waarheid berustende boeken hier niet aan de orde en wat is er bizar an de geschieddenis ?
      En ik lees deze boeken niet in zijn geheel *) wel zoek ik net zo als historici de feiten op !
      Met dank aan de helden die hun levens riskeerden om de waarheid weer te geven .
      En deze paar boeken die ik op noemde zijn slechts een minimaal van boek werken over het verleden van het Midden OOSTEN en het ontstan van de ISLAM
      Het standaardwerk over 1683 is van John Stoye uit 1964: The Siege of Vienna. Meer recent zijn Wien anno 1683 (2006), door Johannes Sachslehner, en van Andrew Wheatcroft: De vijand voor de poort (2010).
      Van die laatste auteur is ook een monografie over de Habsburgers, de dynastie die Leopold I afleverde: The Habsburgers (1995). De gezaghebbende biografie van deze keizer is van John Spielman: Leopold of Austria uit 1977. Friedrich Weissensteiner is in Die groβen Herrscher des Hauses Habsburg (1997) mild over Leopold. Minder positief zijn Konrad Kramar en Petra Stuiber in hun Die schrulligen Habsburger. Marotten und Allüren eines Kaiserhauses (2010).
      Wie meer over het Ottomaanse Rijk wil weten, die slaat Lords of the Horizon. A History of the Ottoman Empire (1999) open, of De droom van Osman. Geschiedenis van het Ottomaanse Rijk 1300-1923 (2008) van Caroline Finkel.
      De Ottomaanse bronnen zijn goed toegankelijk gemaakt. Het citaat over de aanval vanaf de Kahlenberg is afkomstig uit: Kara Mustafa vor Wien. Das türkische Tagebuch der Belagerung Wiens 1683, verfasst vom Zeremonienmeister der Hohen Pforte (1967); hierin ook een inleiding over de persoon van de grootvizier.

    5. #75
      Banned
      Ingeschreven
      Mar 2011
      Locatie
      aarde
      Berichten
      2.889
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Waarom lees je bizarre boeken, in plaats van serieuze?
      Daar komen de Turken - Historisch Nieuwsblad
      Bizar he en dit stukje is nog niks vergeleken met andere boeken!
      Uiteraard zijn alleen jou gegevens waar !
      En ff een vraagje hoe kun je deze historische boeken bizar noemen heb je ze gelezen?
      lijkt me stug want dan moet je wel dag en nacht doorgaan ,ik zelf zoek alleen de gegevens op die ik nodig acht .
      Heb zelf nog ong 120 boeken liggen over WO 2 die ik nog niet gelezen heb en zal ze ook niet kunnen lezen want dan moet ik nog tientallen jaren leven !
      Verder kan ik je aan raden de KORAN na te kijken ook daarin staan (bizarre) gegevens.

    6. #76
      Banned
      Ingeschreven
      Mar 2011
      Locatie
      aarde
      Berichten
      2.889
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Waarom lees je bizarre boeken, in plaats van serieuze?
      Als je mij een beter en serieus verslag van de geschieddenis over de plunderingen en roofmoord tochten door de Sulthans kan geven houd ik mij aanbevolen ,ik mis nog wel iets speciaal over MOERAD de 4e een van de ''brave en vrome''Sulthans" die graag zijn Rijk/en geloof op een bijzondere manieer wist uit te breidden !
      Mogelijk heb je ook nog iets over WO 2 waar de holocaust met feiten ontkent kan worden .
      Bij voorbaat mijn harteljke dank .
      Toevoeging:
      P.S Voor wat hoort wat ;ik heb voor jou dan de gruwelijke details van de moorden op Indianen en nog gruwelijker verslag van de ''brave'' Cortez '' die Z-Amerika veroverde en deinwoners voor zo ver die nog overwaren (bekeerde tot de ware Godsdienst )tot op heden ten dage zijnhun nakomelingen nog steeds R.k !!
      Laatst gewijzigd door Kortman; 11-05-12 om 13:48. Reden: toevoeging

    7. #77
      Banned
      Ingeschreven
      Mar 2011
      Locatie
      aarde
      Berichten
      2.889
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Jodenherdenking

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herders Bekijk Berichten
      die moslims moesten eens weten en zien wat de 2e wereldoorlog de joden heeft aangedaan.6 miljoen joden zijn er vermoord!!!!!!!!!!!!!hele generaties weg,allemaal vermoord,van sommige families is alleen maar de moeder vader of kind over.moet je je voorstellen,als jij jouw hele familie word vermoord en alle moos en achmeds en fatimaas zijn vermoord en jij bent als enigste over,is toch vreselijk!!!!!Maar de moslims van nu hebben het altijd over die palestijnen die zogenaamd onderdrukt worden.ga dan helpen ga daar dan wonen en help de palestijnen dan die eigenlijk geen palestijnen zijn maar uit Jordanie komen en toen dat stuk grond van de joden probeerden te stelen!!!!ga daar dan wonen,nee dus want daar hebben ze niks,en waarom niet omdat ze geen vrede met Israel willen maken,ja en als je dan geld krijgt miljoenen van de wereldgemeenschap en daarmee alleen wapens gaat kopen iplv dat stukje land op te bouwen dan ben je als palestijn niet goed bezig.of ga als julie zo meelij hebben met al die palestijnen ga dan naar zo,n vluctelingenkaamp waar duizenden palestijnen vertoeven ga daar dan helpen.gelukkig hebben ze in die palestijnse vlkampen genoeg te eten en genoeg tenten,maar ga daar dan helpen iplv te roepen dood aan amerika dood aan de joden!!!
      Ik ken jou achtergrond niet maar je begrijpt helaas nog niet veel van waarom ze de PALESTIJNEN niet direct willen helpen (wel in direcht met allerlei verwijzingen naar Amerika ,het WESTEN (gemaks halve vergetend dat NEDERLAND ook Westers is ) en hoe slecht dePALESTIJNEN het momenteel hebben en die miljoenen die aan hun gegeven zijn waren niet genoeg ze barsten van de honger , zitten zonder medicijnen ,hebben geen telefoon of Televisie ,ook mobieltjes kennen deze mensen niet boven dien hebben ze alleen maar katapults om zich te verweren tegen de misdadigers waaronder wij als WESTERSE natie ook vallen,wij NEDERLANDERS hebben nog niets gedaan om ze te helpen (die paar miljoen ?? is kattepis dat terzijde
      Kortom stel dat de JODEN opeens zouden verdwijnen uit Israel , stel je toch eens voor dan viel er niks meer te kankeren en te haten ! dat zou een ramp zijn .
      Gisteren vielen er ong 50 doden inSYRIE en vandaag maar 28 en morgen mogelijk weer meer doden dit is al weken aan de gang !!! maar dat is geen TOPIC waard ,in tegendeel het zou de aandacht van de VRESELIJKE BELANGRIJKE GEBEURTENISSEN die momenteel in PALESTINA/ISRAEL plaatsvinden op de achtergrond kunnen plaatsen , en dat moet kost wat het kost tot iedere prijs worden voorkomen !
      Dus weet voortaan je plaats : en houd je smoel ! begrepen ?
      Laatst gewijzigd door Kortman; 14-05-12 om 21:54. Reden: typfout

    8. #78
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.610
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Jodenherdenking

      .
      Dit is een topic van die gast die op de stoep van het gebouw van de Plenaire Vergaderzaal van de Tweede Kamer ging bidden. H.P. Pas noemde dat sturm und drang. Waarom was hij geband>

      Is in onze actuele discussies relevant.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •