Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/7 EersteEerste ... 456 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 61

Onderwerp: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Interim Bekijk Berichten
      De strekking van het CIDI-artikel is 'we hebben de buit binnen'.
      Aan de andere kant weet je het niet.
      Als Starmer ooit premier wordt kan hij, zonder beschuldigd te worden van antisemitisme, de Palestijnse Staat laten erkennen door het Britse parlement.
      Mijn reactie was een combinatie van voordeel van de twijfel geven en reageren op de voorspelbaarheid van sommige priksels.
      Ik las jouw opmerking meer als humoristische sarcasme.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Trust The Process Interim's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12375

Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik las jouw opmerking meer als humoristische sarcasme.
      Die smilie was vanwege:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Grappig hoe mensen vaak anderen snel racist, fasist noemen en discriminatie verwijten terwijl zij hun eigen onderbuik etaleren alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
      En het is sarcastisch bedoeld richting insinuaties.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745197

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

Mocht het, zoals in het artikel gesuggereerd wordt, liggen aan een verrotte cultuur in de top dan moet je die saneren of minimaal in een serieuze poging daartoe de ramen open gooien.
      Precies. In een zin een rake en prima bijdrage aan de discussie, als je het mij vraagt.

Media Lens citeert een intern labour-bericht uit het rapport:

Tracey Allen, the general secretaryís office manager, said that the result was the:

Ďopposite to what I had been working towards for the last couple of years.í

Wat ze daarvoor gedaan heeft weet ik natuurlijk niet (en dat hoef je me dus ook niet te vragen, Grand Wazoo ), maar zij schrijft hier zelf dat ze jarenlang gewerkt heeft voor het tegenovergestelde van een verkiezingsoverwinning van Corbyn. Zulke kikkers moet je uit je kruiwagen kieperen.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŽnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745197

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten

het door zijn politieke tegenstanders opgedrongen dubbelzinnig Brexit-standpunt deden hem de das om.

Voila ... daar zit mijn pijn.

Het door zijn politieke tegenstanders opgedrongen Brexit standpunt. Mijn oordeel, op he moment dat jij je als partijleider een standpunt door jouw politieke tegenstanders laat opdringen, heb je gefaald als partijleider. Dat kan aan je zelf liggen, dat kan aan andere factoren liggen, maar de onwil om in te zien dat je niet in staat bent de partij jouw richting op te doen bewegen is in mijn ogen voldoende voor disqualificatie.
      dat kan aan andere factoren liggen
      En die factoren zijn relevant. Veel posts in de topic bevatten er veel informatie over. Waarom negeer je ze?

disqualificatie
      O.k, je diskwalificeert Corbyn, hoe kwalificeer je zn vijanden?
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŽnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      En die factoren zijn relevant. Veel posts in de topic bevatten er veel informatie over.
      Waarom negeer je ze?
      Dat ben ik niet met je eens. Die factoren zijn niet zo ontzettend relevant om te beoordelen of Corbyn substantieel iets voor zijn achterban heeft bereikt.
      Relevant is de hoeveelheid verkiezingsoverwinningen, het aantal extra zetels lokaal of landelijk, het gerealiseerde beleid en wetsvoorstellen.
      (Ter overpeinzing: over 20 jaar zijn al deze factoren verdwenen in de mist van het geheugen. Het enige wat wij, ik althans, mij dan nog zal herinneren is dat GB niet zoveel heeft gehad aan die Corbyn. Hij heeft niets bereikt.)
      O.k, je diskwalificeert Corbyn, hoe kwalificeer je zn vijanden?
      Welke vijanden? De leden uit de eigen partij? De Tory’s? Elk verdienen een eigen kwalificatie, omdat ze allemaal een andere rol speelden.
      Ik merk dat ik nogal veel weerstand oproep en dat verbaast mij. Ik vermoed dat dat komt doordat velen op dit board politiek links georiŽnteerd zijn (ik ben dat in ieder geval wel) en daardoor automatisch het beste wensen te denken over een linkse partijleider. En dan vooral ťťn die nog echt lekker traditioneel links is, in tegenstelling tot derdewegs crypto kapitalisten.
      Dat Corbyn er op een zeer onsmakelijke manier uit is gewerkt, zelfs van meet af aan is tegengewerkt, dat schijnt mij evident. Ter relativering, iedere partijleider wordt tegengewerkt. Kun je je May nog herinneren? Kun je de vernederingen nog herinneren die zij als premier en partijleider heeft moeten slikken, allemaal door haar eigen partij die een absolute meerderheid bezat. (En vind je het niet op zijn minst opmerkelijk dat die met nog geen woord genoemd is in deze draad? En wat zegt dat het eigenlijk dat Israel wel ter sprake komt en de binnenlandse politiek van de UK buiten Labour niet?)
      Terug naar Corbyn. De man pretendeert belangen te behartigen van anderen. Niet die van hem zelf, nee, die van andere mensen die hun hoop op hem vestigen om tot een wat sociaal rechtvaardigere wereld, of in ieder geval GB, te komen.
      Er had ook iemand anders kunnen zitten, die had wellicht een iets andere versie van wat 'sociaal rechtvaardiger' is, maar, naar mijn mening, nog altijd beter dan de schaamteloze cynici van de conservatieve partij.
      Er had dus iemand anders kunnen zitten, maar je kunt er niet twee hebben zitten. Zolang die plek wordt ingenomen door iemand die om welke reden dan ook niet functioneert worden de belangen van die eerder genoemde personen niet behartigd: er had iemand kunnen zitten die de verkiezingen wel had kunnen winnen voor Labour en dat was leuk geweest voor Labour, maar nog veel leuker voor mensen die voor hun bestaanszekerheid zijn aangewezen op een sociaal georienteerd beleid. En daar gaat het om. Niet om Corbyn. Ik verdenk hem van een messias-syndroom (wat je als oliticus ook wel in enige mate dient te hebben).
      Maar nu de messias gekruisigd is, wens ik hem niet te heiligen, louter om het feit dat hij zo geleden heeft. Ik zou hem geheiligd hebben als hij daadwerkelijke verlossing had gebracht.

(Oh en ik kan weer gebruik maken van de quote-functie. Die heeft besloten het toch maar weer eens te doen)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

De meeste westerlingen zijn bang om over beinvloeding en ondermijning van de samenleving en politiek door israel en de zionistische lobby te spreken. Ze draaien er maar omheen en vallen de liever de slachtoffers aan van israel en de zionistische lobby. Dat ze daarmee de democratische rechtsstaat ondermijnen ontgaat ze.

Ze schijten in hun broek voor israel en de zionistische lobby. Daarom zullen ze nooit dicht bij de werkelijkheid komen en kan israel doorgaan met de westerse samenlevingen en de democratische besluitvorming te ondermijnen om ongestoord door te kunnen gaan met hun oorlogsmisdaden en landroof tegen de Palestijnen.
      Laatst gewijzigd door Revisor; 09-05-20 om 14:29.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Engeland is ťťn van de machtigste westerse landen. De machtigste, de Verenigde Staten, is de macht van israel en de zionistische lobby nog veel erger.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Tegenlicht

De IsraŽl Lobby

2 april 2007

Portret van een groot taboe: de macht van de IsraŽl lobby in de Verenigde Staten.

Houden de Verenigde Staten IsraŽl staande? En hoe lang gaan ze daar nog mee door? Mag je in Verenigde Staten wel kanttekeningen plaatsen bij die realiteit, of is de pro-IsraŽl lobby financieel en politiek zo sterk dat de relatie tot IsraŽl taboe is en daarmee onbespreekbaar? En wat gebeurt er met hen die het onzegbare toch aan de kaak durven stellen?

In maart 2006 publiceerden de Amerikaanse politicologen John Mearsheimer (University of Chicago) en Steve Walt (Harvard) het controversiŽle artikel 'The Israel Lobby and US foreign policy'. Daarin betogen zij dat het niet -langer- in het belang van de VS is om het huidige IsraŽl te steunen en te beschermen. Samen met politieke verschuivingen in het Congres en toenemende twijfel over het gevoerde Midden Oosten-beleid kan dit de vonk worden in een kruitvat. Tegenlicht spreekt met de betrokkenen in dit 'nieuwe realisme' debat.

Beide groeperingen komen aan het woord of aan de orde: zij die de hechte band tussen de VS en IsraŽl in stand willen houden (neocon Richard Perle, de libanees-christelijke Brigitte Gabriel en evangelist John Hagee, de lobbyclub AIPAC), en zij die kritiek hierop leveren en niet zelden 'slachtoffer' werden van de lobby. Congreslid Earl Hilliard uit Alabama zocht toenadering tot de Arabische wereld en werd vervolgens overvleugeld door een politieke tegenstander die veel Aipac-geld achter zich kreeg. Van de historicus Tony Judt, die durfde te beweren dat IsraŽl 'een oorlogszuchtige en intolerante, door geloof gedreven etnostaat aan het worden is', werd een lezing op het laatste moment afgezegd. En Human Rights Watch directeur Kenneth Roth werd persoonlijk getarget na kritiek op het geweld dat IsraŽl gebruikte in de mini-oorlog tegen Libanon van afgelopen zomer.

Tenslotte de vraag in hoeverre de pro-IsraŽl lobby uiteindelijk het militaire en politieke belang van IsraŽl zelf bepaalt: kolonel Lawrence Wilkerson (ex-stafchef van Colin Powell) legt uit hoever de invloed van de lobby strekt in de beslissingsstructuur op het Witte Huis. Lobby, Congres, het Witte Huis en IsraŽl zelf lijken in een verstikkende omhelzing beland te zijn: (hoe) kan dat ooit veranderen?

De docu kun je hier zien:

https://www.vpro.nl/programmas/tegen...ael-lobby.html
      Laatst gewijzigd door Revisor; 09-05-20 om 20:09.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Engeland is ťťn van de machtigste westerse landen. De machtigste, de Verenigde Staten, is de macht van israel en de zionistische lobby nog veel erger.
      De duivel?

Geweldige reactie!!!

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Iets om je voor te schamen. 1 miljard moslims zijn na 2000 jaar nog steeds niet in staat 'the upperhand' te verkrijgen over de blijkbaar almachtige zionistische lobby? Dit klemt temeer daar er slechts 5 miljoen Joden zijn en 1 miljard moslims.

Zou Allah wellicht op de hand zijn van de rechtvaardigen welke de bron van het oergeloof beschermen?

Moet haast wel. Allah is immers oppermachtig.

De islam is een muzikale coverband welke is gekopieerd uit het Joden- en christendom. Tsja, in de eeuwige jachtvelden zullen de religieuze patenten toch ook enigszins worden beschermd?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten