Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour - Pagina 6
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 6/12 EersteEerste ... 567 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 51 tot 60 van de 112

    Onderwerp: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

    1. #51
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Dan laat ik dat punt om tactische redenen vallen. Ik schrijf nu dat Corbyn niets bereikt heeft.

      Is wat Corbyn bereikt heeft het onderwerp van deze topic? Het enige onderwerp, het hoofdonderwerp?
      Ik weet niet helemaal welke kant je op wilt met je vraag?
      De facto is het zeker niet het enige onderwerp in deze draad. Vraag je naar mijn inzet? Of wil je zelf een onderwerp aandragen?

    2. #52
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Westerse landen worden eigenlijk als zombie lichamen gebruikt om israelische belangen te dienen. Dat lijkt me niet bevordelijk voor de relatie tussen westerse landen en de islamitische wereld.
      Wellicht zie ik het helemaal verkeerd, maar de relatie tussen het westen en de landen welke een sleutelrol vervullen in de islamitische wereld mag toch omschreven worden als bevredigend?

      Met Egypte aan de zijlijn geparkeerd ziet ondergetekende het niet zo snel meer de verkeerde kant op gaan. Zonder Egypte in de gelederen is elk militair initiatief richting Israël gedoemd te mislukken. Dit klemt temeer daar Egypte ook nog eens militaire steun, in de vorm van fikse donaties, vanuit de VS ontvangt.

      Egypte is naar mijn, overigens zeer bescheiden mening "Dreh- und Angelpunkt".

      Tsja, dan hebben we nog Iran. Daar ligt niet alleen de VS mee overhoop maar de rest van de islamitische wereld ook.

      Dan rest nog het wereldwijde zionistisch complot. Ik denk dat deze overweging onvoldoende realistisch gehalte kent en dat dit sentiment derhalve voorkomt uit geheel andere grondslag.

      Zelf heb ik als groot bewonderaar vrijwel alle pennenvruchten van George Soros gelezen en tot mijn grote verbazing wordt hij ook veelal in een adem genoemd als men het heeft over zionistische complottheorieën.

    3. #53
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.613
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten

      Ik weet niet helemaal welke kant je op wilt met je vraag?
      De facto is het zeker niet het enige onderwerp in deze draad. Vraag je naar mijn inzet? Of wil je zelf een onderwerp aandragen?
      (Was alweer uitgelogd en van het forum af, maar omdat je enthousiasme hartverwarmend is, log ik weer in. Eindelijk ook weer eens een beetje leuk op maroc.)

      Voor mij begon het met het artikel in Media Lens. Dat sluit aan op de machtsstrijd in labour die Marsupilami ter sprake brengt.

      Wat labour-functionarissen gedaan hebben volgens het rapport van labour zelf - daarmee begon het voor mij.
      Waarbij ik vooralsnog ben afgegaan op het artikel in Media Lens; het rapport van labour heb ik niet.
      Daarbij moet het dan eerst gaan om feiten: wat hebben de labour-functionarissen in feite gedaan?
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    4. #54
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      Dat is idd een heel andere insteek en ik vermoed dat wanneer ik daar begonnen was, ik ook was uitgekomen en het had gelaten bij de constatering dat Corbyn heel erg en op een onsmakelijke manier is tegengewerkt.

    5. #55
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Dat is idd een heel andere insteek en ik vermoed dat wanneer ik daar begonnen was, ik ook was uitgekomen en het had gelaten bij de constatering dat Corbyn heel erg en op een onsmakelijke manier is tegengewerkt.
      Ik heb mij niet verdiept hoe hij is gekomen waar hij nu is. Is hij een beroepspoliticus ala Jetten. In de partij van begin af aan en ineens andere standpunten nu hij op de absolute top zit? Komt daar de tegenwerking van de top daar vlak onder vandaan?

      Is hij als vreemde eend in de bijt van buitenaf aangetrokken vanwege zijn vermogen om stemmen te trekken en heeft de top daar vlak onder nu spijt van omdat hij te weinig buikspreekpop is?

      Als ik lees dat hij zich standpunten op heeft laten dringen vind ik dat niet zo vreemd. Niet ongebruikelijk in de politiek om het 1 tegen het ander af te wegen en een standpunt te wijzigen. Als de argumenten sterk genoeg zijn dan moet hij het wel goed uit kunnen leggen.

      Als het een ongeneerde machtstrijd betrof dan had hij die top moeten proberen te saneren en als dat niet lukt opstappen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #56
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.438
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      Minister Kaag en de zioratten

      Het verdachtmaken van personen met pro-Palestijnse opvattingen neemt steeds groteskere vormen aan. Columnist Paul Damen trakteert zijn lezers op een anti-joods complot dat tot in de hoogste regionen van de macht reikt.

      Minister Sigrid Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking. Foto Ministerie van Buitenlandse Zaken

      Je blijft je verbazen over de uitzinnige verdachtmakingen die mensen die solidair zijn met de Palestijnen in de schoenen geschoven krijgen. Mensen die niet alleen Israëli’s rechten toekennen, maar ook Palestijnen. En die in het verlengde daarvan kritiek leveren op Israëls al 53 jaar durende bezetting en kolonisering van Palestijns gebied, beide flagrant in strijd met het internationaal recht en de universele mensenrechten.

      Tegen die kritiek valt inhoudelijk niets in te brengen. Daarom nemen de krijgers van de zogenoemde Israël-lobby en hun fellow travellers hun toevlucht tot laster en achterklap, met als doel de reputatie van hun opponenten te verwoesten en hen het zwijgen op te leggen. Shooting the messenger heet het fenomeen, dat in tal van varianten iedere aanzet tot een rationeel debat over Palestina/Israël in de kiem smoort.

      19 miljoen voor Hamas


      Valse beschuldigingen van antisemitisme voeren in dit genre de boventoon, op de voet gevolgd door aantijgingen van samenwerking met terroristen. In die laatste categorie valt de recente verdachtmaking door columnist Paul Damen van minister Sigrid Kaag (D66) voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking. In het Nieuw Israëlietisch Weekblad schrijft hij dat Kaag 19 miljoen euro aan Hamas cadeau heeft gedaan.

      Dat is opzienbarend nieuws, want de Nederlandse regering mijdt Hamas als de pest. Kaag heeft het geld blijkbaar uit de staatskas gejat en vernuftig naar Gaza weten te sluizen. Hoe zij dat heeft geflikt laat Damen in het midden – aan het onderbouwen van hun onthullingen komen deskundigen van zijn kaliber zelden toe. Maar je ziet het voor je: de minister die grote koffers over het Binnenhof sjouwt nadat ze op haar ministerie de kluis heeft leeggehaald.

      Natuurlijk heeft Kaag geen belastinggeld naar Hamas gesluisd. Zij is geen Benjamin Netanyahu, Israëls minister-president die op verdenking van fraude en omkoping voor de rechter staat. Maar je moet toch wat als je een bewindsvrouw die niet alleen Israëli’s, maar ook Palestijnen het licht in de ogen gunt onderuit wilt halen.

      Haatkar


      In zijn column raakt Damen ook verzeild op de Dam in Amsterdam. Daar ontwaart hij een activist met een Palestijnse vlag en een ‘haatkar’ met ‘plakkaten vol moordende joden’. Jammer genoeg ontbreekt een afbeelding van de lugubere plakkaten, maar ik moest meteen denken aan het boek De Jodenauto, waarin een auto met vier bloeddorstige joden in 1930 de omgeving van de woonplaats van auteur Franz Fühmann onveilig maakte: ‘In de bergen was een Jodenauto opgedoken, die ‘s avonds stille weggetjes afreed om meisjes te vangen, te slachten en van hun bloed een toverbrood te bakken.’

      De Jodenauto die Fühmann op zeker moment zelf denkt te zien – hij meent er zelfs door achtervolgd te worden – blijkt niet te bestaan. De auto is een verzinsel, een product van nazipropaganda. Maar de haatkar en de plakkaten op de Dam bestaan echt, Damen heeft ze zelf gezien.

      Toch is er een overeenkomst met de Jodenauto. De ‘moordende joden’ op de plakkaten bestaan namelijk niet, stelt Damen; het afgebeelde geboefte is afkomstig uit Syrië en Zuid-Jemen, en hun slachtoffers zijn – nog exotischer – ‘bestofte huilende kinderen uit Haïti’. De haatkaractivist belazert met andere woorden de boel, in een poging de joden zwart te maken. En zijn plakkaten, onthult Damen, worden gefinancierd door ‘een fondsenwerver van de terreurclub Hamas’. Oftewel, in Damens universum, indirect door Sigrid Kaag.

      Toverbrood


      Ik ken Syrië en Zuid-Jemen goed, en inderdaad, ik heb er nooit moordende joden gezien, net zo min trouwens als bestofte kinderen uit Haïti. Hoe goed kent Damen die landen eigenlijk, en dan met name Zuid-Jemen, een staat die al een jaar of dertig niet meer bestaat? Ik heb zo mijn twijfels.

      In werkelijkheid is het niet de activist op de Dam die de zaak bedondert, maar de activist Damen. Op de plakkaten is namelijk Israëlisch militair geweld tegen Palestijnen te zien, en de enige die dat met ‘moordende joden’ in verband brengt is Damen zelf. En inderdaad, dat is zo onfris en wanhopig als het klinkt. Maar ja, je moet toch wat als je een activist met een Palestijnse vlag en informatie die je niet bevalt onderuit wilt halen. Dan sleep je desnoods moordende joden, een zwik Syrische en Zuid-Jemenitische strijders en bestofte Haïtiaanse kinderen naar de Dam en bak je daarmee je eigen toverbrood.

      Mohammeds


      Kan het nog grotesker? Bij Damen wel. De Palestina-activist opereert namelijk niet alleen, hij heeft medestanders, door Damen aangeduid als ‘Mohammeds’. Zij ‘beledigen Israëlische toeristen’ en ‘maken Shoaslachtoffers voor moordenaar uit’, waarna die ‘vaak huilend de Dam verlaten’. Intussen maakt een ‘kompaan’ van de activist passerende joden luidkeels uit voor ‘zio-ratten’ en belooft hij hen ‘af te schieten’, terwijl hij tegelijkertijd op hoge toon de Holocaust ontkent. En dan is er nog een ‘joodse fotograaf die wekelijks door de Mohammeds wordt bespuugd en mishandeld’. Aldus Damen.

      Je vraagt je af of in dit rariteitenkabinet niemand op de gedachte komt de politie te bellen. Zinloos, stelt Damen, want op gezag van burgemeester Femke Halsema laat de politie de boel op z’n beloop. Het bevoegd gezag heeft de Dam feitelijk tot ‘enclave van rechteloosheid’ en ‘jodenhatende drek’ verklaard. Als er al eens iemand wordt gearresteerd is het godbetert steeds weer die ene joodse fotograaf.

      Uit Damens woorden rijzen de contouren op van een wijdvertakt anti-joods complot. Nog even en in Amsterdam kan geen jood meer veilig over straat. En dat alleen om een kunstmatig, feitelijk niet-bestaand volk te plezieren. Want dat is, hoe achteloos ook geformuleerd, Damens grootste onthulling: de Palestijnen bestaan eigenlijk niet. Ze zijn ‘uitgevonden’.

      Ik dacht even dat ik ‘uitverkoren’ las, maar het staat er echt: het Palestijnse volk is ‘uitgevonden’. Wie de uitvinder is vermeldt Damen niet, maar je ziet Sigrid Kaag al voor je.


      https://rightsforum.org/opinie/minis...-de-zioratten/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    7. #57
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.116
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      Als het in de titel gaat over "zioratten", dan heb ik al geen zin meer om verder te lezen.

    8. #58
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.438
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      donderdag 23 juli 2020

      Over de laster dat Nederland ''medeplichtig'' was, of ''subsidie gaf om Joden te vermoorden''


      Werkers van UAWC aan hegt werk in een kas (foto UAWC)

      Het kan nuttig zijn om nog een paar dingen op een rijtje te zetten voor onze Nederlandse parlementariërs van de kleine christelijke partijtjes, de PVV of iemand als Omzigt van het CDA. Ze hebben namelijk gemeen dat ze vragen hebben gesteld aan minister Kaag over het subsidiëren van de Unie van Agrarische Werk Comités UAWC in de Palestijnse gebieden. En zoals wel vaker als er vragen worden gesteld in het parlement over Israel/Palestina munten die vragen, laten we het beschaafd zeggen, niet uit door een overmaat aan kennis van de omstandigheden.

      De vragen houden uiteraard verband met het feit dat Israel drie mensen heeft gearresteerd die in verband zijn gebracht met een bomaanslag bij de nederzetting Dolev waarbij in augutsus 2019 een 17-jarige Israelisch meisje werd gedood. Twee van deze drie zijn oud-medewerkers van de UACW. Volgens Israelische beschuldigingen zijn zij lid van het (marxistische) Volksfront voor de Bevrijding van Palestina. Kaag heeft naar aanleiding van hun arrestatie de meest schofterige beschuldigingen naar haar hoofd gekregen, zoals dat ze ''medeplichtig is aan moord'' (senator van Pareren), of subsidie verleent om Joden te vermoorden (Schut van het NIW) en nog veel meer hartverheffende opmerkingen van ditzelfde kaliber. O, wat is Nederland toch een prachtig tolerant land. Vooral jegens een minister die is getrouwd met een Palestijnse tandarts, zou je er aan toe kunnen voegen.

      Waar het bij de beschuldigingen natuurlijk om draait is dat Nederland ''gewaarschuwd'' zou zijn, onder meer door zulke onpartijdige en goed-geïnformeerde organisaties als het CIDI, de ''UK Lawyers for Israel'' (ooit eerder van ze gehoord?) en erkende Israel-bullies als NGO-Monitor, dat de UAWC een ''mantelorganisatie''zou zijn van het bovenvermelde Palestijnse "Volksfront''. Over deze door de Israelische regering gestuurde instanties dadelijk meer, eerst iets over UAWC.

      UAWC is een landbouworganisatie die zich verzet tegen de Israelische nederzettingenprogramma's en het voortdurend stelen van Palestijnse grond in 'Area C' van de Westoever. Ook voedselveiligheid (food security) krijgt veel aandacht. Van Nederland krijgt UAWC een bedrag van 11,7 miljoen euro tussen 2017 en 2021. Het De Nederlandse steun die nu - hangende een onderzoek - tijdelijk is stilgelegd, had te maken met hergebruik van regenwater. UAWC heeft - zoals meer Palestijnse organisaties die ingaan tegen de mensenrechtenschendingen of de diefstal van grond - te maken met heftige Israelische tegenwerking. Eén van de al jaren herhaalde beschuldigingen in dat verband is dat UAWC en vergelijkbare organisaties als Addameer (mensensrechten), Defense for Children International - Palestine, Union of Health Work Committees (UHWC), Union of Palestinian Women Committees (UPWC), allemaal mantelorganisatioes van het PFLP zijn. Althans volgens de organisatie NGO-Monitor. Hieraan kunnen de mensrectenorganisaties al-Haq, en het Palestinian Center for Human Rights worden toegevoegd. En die lijst is niet eens compleet.

      Grootste gangmaker in dit verhaal is NGO-Monitor, een organisatie met nauwe banden met de regering Netanyahu (ooit opgericht door Netanyahu';s vertrouweling Dore Gold en al jaren geleid door Gerald Steinberg, een voormalige mederwerker van Netanyahu). Al jaren brengt NGO-Monitor dat zich tot taak heeft gesteld alle linkse- en mensenrechtenorganisaties die werken in Israel en Palestina in een verdacht licht te plaatsen, dat UAWC een mantelorganisatie is van het Volksfront. Het bracht daarover niet lang geleden een rapport uit dat de nodige grove onjuistheden bevat. Ondermeer vermeldt het rapport dat het Volkfront in 1976 een vliegtuig van Air France kaapte naar Entebbe in Uganda, terwijl dat het werk was van een enkele jaren eerdeer afgesplitste groep (die van Wadi Haddad). En bij vermeldingen van aanslagen, zogenaamd gepleegd door het Volksfront, ging om nagenoeg alle gevallen om individuele daders. Nog belangrijker: bij alle arrestaties van leiders van organisaties die door NGO-Monitor als ''mantelorganisaties'' worden aangemerkt, ging het om ''administratieve detenties'' waarbij nimmer bewijzen op tafel kwamen, of om zogenoemde afgedwongen ''plea bargains'' (bekenissen van schuld omdat anders een veel zwaardere staf zou zijn opgelegd,maar wat dan wel een strafblad oplevert) .

      UAWC zit in deze categorie, en het is logisch en verklaarbaar dat Nederland niet op het gedram om de subsidies te staken is ingegaan, omdat er nooit een spoor van bewijs is geleverd dat er met de organisatie iets mis was. Hoe hard Israel dat ook riep en hoe graag Israel dat ook had willen aantonen.

      Wie dit allemaal niet zonder meer voor zoete koek wil slikken, raad ik aan vooral het rapport ''NGO Monitor: Shrinking Space'' te lezen van de ''Policy Working Group'', een groep van Israelische ex-diplomaten en wetenschappers onder leiding van de Israelische oud-ambassadeur in Zuid-Afrika, Ilan Baruch. Daarin wordt de hele wordingsgeschiedenis en vooringenomen stellingname van NGO-Monitor onbarmhartig blootgelegd. Ik schreef er hier over, de link is daar ook te vinden).

      En wat het CIDI en zijn weaarschuwingen betreft? Wel, het CIDI herhaalt de laatste paar jaar op de meest schunnige manier alle aantijgingen en leugens van het Israelische ministerie van Strategische Zaken en aanverwante clubs zonder met de ogen te knipperen. Het CIDI is net zo min nog serieus te nemen als de bronnen waaruit het put. En over de Britse advocaten kunnen we kort zijn:die weten net zomin als het CIDI voor hun gezond iets van het PFLP en kauwen dus alleen maar na. Ook zij krijgen hun nieuws uit Israel. Ze werken bovendien samen met rauwe Israel-diehards als de ongeveer fascistische David Collier.
      Tot slot dit: natuurlijk moord is niet fijn, en er is mogelijk sprake van schuld, al is de hoofdverdachte bij zijn verhoor nagenoeg doodgeslagen. Maar de verwijten datNederland, c.q.mevrouw Kaag blaam treft, is bullshit. Israel wil dolgraag dat alle Palestijnse organisaties en het hele panorama van een Palestijnse civic society verdwijnt en gooit daar miljoenen dollars, uitzinnige en soms fascistische leugencampagnes en ookwel een schijn van juridisch optreden tegenaan. Het is goed dat Nederland daarvoor niet zonder meer zwicht.


      Abu Pessoptimist: Over de laster dat Nederland ''medeplichtig'' was, of ''subsidie gaf om Joden te vermoorden''
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    9. #59
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.116
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      Die zogenaamde jodenhaat onder moslims is een mythe, bedacht door witte (racistische) nederlanders.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik heb jarenlang deze materie bestudeert. Ik kom maar tot één conclusie:

      Met westerse misdadigers en zionisten valt niet te praten. Je hoeft niet te rekenen op begrip, rechtvaardigheid of barmhartigheid. Alleen militaire kracht begrijpen ze. Nu zijn zij sterker, dus kunnen ze spelen hoe ze willen, liegen en draaien hoe ze willen. Wij zullen niet vergeten wat de westerse misdadiger en de zionist gedaan hebben. Hoeveel miljoenen levens ze genomen hebben en wat voor leed ze ons hebben toegebracht.

      Onze tijd zal komen om ons te bevrijden van de westerse misdadigers en hun zionistische evenknie.

      wij en ons

      Ons als het gaat om rechten
      Hun als het gaat over schuld

      @revisor

      Ik begrijp niet waarom jij het Palestijnse leed (dat leed wordt erkend) hier voorstelt als leed dat kennelijk ook jou treft. Want je zegt: "onze tijd komt nog wel". En dan wijs je naar "ons" als slachtoffer en naar het westen als "dader". Het westen waarvoor jij (of je familie) hebt gekozen als je thuis en waar jij de "ons" bent als het gaat over het opeisen van westerse rechten. Zodra het gaat over westerse schuld ben je ineens geen westerling meer, maar slachtoffer. Maar gelijkertijd sta je wel op het standpunt dat het maken van onderscheid op grond van ras zeer verwerpelijk is. Immers je geniet als Marokkaanse Nederlander over dezelfde rechten. Waarom vind je dan vervolgens dat jouw rol die van slachtoffer en niet die van dader is als het gaat over Palestina. Op grond van etniciteit? Als dat zo is, waarom klaag je over racisme en discriminatie, terwijl door de jaren heen er onomstotelijk bewezen dat jij je géén Nederlander voelt als het gaat over schuld, maar overduidelijk wél wanneer het gaat over rechten. Je doet mee met onderscheid maken op grond van ras, klaag dan ook niet over racisme.

      Vind je het niet goedkoop jezelf te identificeren met de slachtoffers van westerse politiek en vervolgens wel te leven en consumeren in datzelfde westen? Hoe je het ook wend of keert je doet leuk mee met dat wat je zegt te minachten. Als je nog een beetje principes hebt ga je weg uit het westen, want aan gratis mededogen hebben slachtoffers geen moer. Uitgaande van het westen als oorzaak voor de ellende van jouw broeders is jouw
      welvaart gebaseerd op het leed van jouw broeders.


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    10. #60
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.438
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Na de machtstrijd: Jeremy Corbyn herverkozen als leider van Labour

      Zuivering van ‘antisemitische’ Britse Labourpartij zet door

      Opnieuw werd door de Britse Israël-lobby een absurde beschuldiging van antisemitisme ingezet om een vooraanstaand Labourpoliticus te beschadigen. En opnieuw met succes: Labourleider Keir Starmer ontsloeg haar op staande voet.


      Rebecca Long-Bailey en Jeremy Corbyn. [c] Anthony Devlin

      Kun je je functie verliezen als je op Twitter een interview aanbeveelt waarin in één zin kritiek op Israël wordt geuit? In het Verenigd Koninkrijk wel. Het overkwam Rebecca Long-Bailey, vooraanstaand parlementslid voor de Britse Labourpartij en minister van Onderwijs in het schaduwkabinet van Labourleider Keir Starmer.

      Fatale retweet


      Aanleiding voor het ontslag was een interview met de populaire Britse actrice Maxine Peake in het dagblad The Independent. In het interview spreekt Peake gepassioneerd over haar werk, de politiek, de Labourpartij en haar activisme voor een wereld zonder racisme en kapitalisme. In het artikel van ruim 2100 woorden komt ook de dood van de Amerikaan George Floyd, die stikte door de druk van de knie van een politeman in zijn nek, aan de orde. Naar aanleiding daarvan is één zin gewijd aan Israël:

      Systemic racism is a global issue. The tactics used by the police in America, kneeling on George Floyd’s neck, that was learnt from seminars with Israeli secret services.

      De vooraanstaande Labourpoliticus Rebecca Long-Bailey – vertegenwoordiger van Peakes kiesdistrict en aanhanger van de als partijleider teruggetreden Jeremy Corbyn – retweette een aankondiging van het interview met de enthousiaste woorden: ‘Maxine Peake is an absolute diamond’ (‘Maxine Peake is een parel’).

      Drie uur later was ze ontslagen als schaduwminister. De reden: het artikel dat Long-Bailey op Twitter deelde zou ‘antisemitische complottheorieën’ bevatten – aldus een woordvoerder van Labourleider Keir Starmer.

      Starmer handelde onder druk van pro-Israëlische ‘joodse groepen’, waaronder de Board of Deputies of British Jews, die op hoge toon eisten dat Long-Bailey haar tweet introk en excuses aanbood. Die antwoordde dat het doorsturen van een artikel niet betekent dat je het met elk aspect eens bent.

      Marie van der Zyl, voorzitter van de Board of Deputies, noemde die reactie ‘patetisch’ en Long-Bailey’s positie als schaduwminister ‘onhoudbaar’. Dat bleek te kloppen toen Long-Bailey even later door Starmer de laan werd uitgestuurd. Voor die kloeke daad werd hij publiekelijk gecomplimenteerd, onder meer door Van der Zyl. Later bleek dat de gewraakte reactie van Long-Bailey in overleg met Starmers staf tot stand was gekomen.

      Starmers complottheorie


      In een briefing voor journalisten zei Starmer dat hij Long-Bailey niet had ontslagen omdat zij zelf een antisemiet zou zijn, maar vanwege het delen van een artikel ‘dat in mijn optiek antisemitische samenzweringstheorieën bevat’. Afgezien van de vraag of dat voldoende reden is voor ontslag op staande voet, is het de vraag of Starmers bewering wel deugt.

      In haar interview refereert Peake aan de realiteit van racistisch geweld van autoriteiten tegen burgers: zwarten in de VS, en Palestijnen in Palestina/Israël. Die overeenkomst is niet toevallig: afgelopen decennia zijn talloze Amerikaanse politiekorpsen door Israël getraind in de militair-politionele methoden die dat land heeft ontwikkeld om de Palestijnse bevolking onder de duim te houden. De Britse journalist Jonathan Cook schrijft in dat verband over ‘The Palestinian Lab’ – een ‘labaratorium’ waar Israël die methoden ontwikkelt en test. Met de daar opgedane kennis traint Israël de Amerikanen in technieken op het gebied van ‘racial profiling, counter terrorism and suppressing protests’.

      ‘Deadly Exchange’


      Er bestaat een schat aan documentatie over de uitwisselingsprogramma’s van de Amerikaanse politie en diensten als de FBI, CIA en ICE met hun Israëlische tegenhangers, waaronder de reguliere politie, grenspolitie, veiligheidsdiensten en het leger. Die programma’s bestaan uit trainingen en seminars, waarvan er één werd gehouden in Minneapolis, de stad waar George Floyd door politiegeweld omkwam.


      Tweet van de Palestijnse atleet Mohammad al-Qadi met vier voorbeelden van de ‘knie in de nek’, toegepast door Israëlische politie en militairen op Palestijnse burgers. [c] Twitter

      De uitwassen van het Amerikaanse politiegeweld zijn uitvoerig beschreven, onder meer naar aanleiding van de gebeurtenissen in Ferguson (2014) en Baltimore (2015). Ook Amnesty International agendeerde de Amerikaans-Israëlische samenwerking, en mede met deelname van joodse organisaties kwam de massale protestcampagne Deadly Exchange (‘Dodelijke uitwisseling’) op gang. Recent verbood het gemeentebestuur van Durham (North Carolina) als eerste Amerikaanse stad de training van het lokale politiekorps door Israël, een trend die vermoedelijk zal doorzetten.

      Het afdoen van deze realiteit als ‘complottheorie’, zoals Starmer doet, is niet serieus te nemen. Hooguit kan worden betwijfeld of Peakes bewering klopt dat het knielen in de nek dat Floyd fataal werd door Israëlische instructeurs werd aangeleerd. De Israëlische politie ontkende naar aanleiding van het interview dat de ‘knie in de nek’-methode deel uitmaakt van haar training. De praktijk lijkt echter te wijzen op het tegendeel.

      Starmers antisemitisme


      Dan resteert de vraag of Starmers claim dat sprake is van ‘antisemitisme’ hout snijdt. Peake doelt op de militarisering van samenlevingen en de globalisering daarvan, en wijst daarbij op de samenwerking van de VS met Israël. Op geen enkele manier betrekt zij joden in haar betoog en gezien haar felle anti-racisme ligt dat ook niet voor de hand. Voor de beschuldiging van antisemitisme bestaat dan ook geen enkele grond.

      Sterker, eventueel antisemitisme ligt aan de kant van Starmer en diens bondgenoten. Volgens de IHRA-definitie van antisemitisme, door Labour aanvaard onder druk van onder meer de Board of Deputies, is het associëren van joden met (mis)daden van de staat Israël een indicatie voor antisemitisme. Precies die associatie maken Starmer en de zijnen om Peake en Long-Bailey de mond te kunnen snoeren.

      Afrekening met Corbyn


      De conclusie is dat een prominente Labourpoliticus op grond van geconstrueerde beschuldigingen in een paar uur tijd uit de partijtop is gewerkt. Dat was in het belang van zowel Starmer als de pro-Israëlische organisaties, die hiermee afrekenden met het machtigste ‘residu’ uit de periode-Corbyn. In de eerder dit jaar gehouden verkiezing om het partijleiderschap eindigde Long-Bailey als tweede, achter Starmer. Dat leverde haar een sterke positie in Labours schaduwkabinet op, die nu zal worden ingevuld door een van Starmers getrouwen.

      De affaire is de voortzetting van de heksenjacht die sinds 2015 binnen Labour is gevoerd tegen Jeremy Corbyn en diens achterban. Het vooruitzicht dat de in 2015 als partijleider gekozen Corbyn – erkend voorvechter van Palestijnse rechten – het Verenigd Koninkrijk naar een meer Israël-kritische koers zou leiden, ontketende binnen en buiten de partij een jarenlange campagne door een netwerk van pro-Israël-organisaties, politici en media, waarin beschuldigingen van antisemitisme de speerpunt vormden.

      Die heksenjacht, en het onvermogen van Corbyn en de zijnen om er een einde aan te maken, hield Labour de afgelopen jaren in de greep. Bij de verkiezingen van 12 december 2019 leed de partij zwaar verlies, waarna Corbyn terugtrad als partijleider.

      In zijn opvolger Keir Starmer hebben de Board of Deputies en aanverwante organisaties de gedroomde partijleider gevonden. Bij zijn aantreden beloofde Starmer, die zichzelf een overtuigd zionist noemt, een zero tolerance policy ten aanzien van antisemitisme: My primary focus is on rebuilding trust with the Jewish communities.’ Kort daarna kwam uit dat hij 50 duizend pond had ontvangen van Trevor Chinn, bestuurslid van de pro-Israëlische lobby-organisatie BICOM en vice-voorzitter van de Jewish Leadership Council, een van de organisaties die aandrong op het ontslag van Long-Bailey.

      In een vervolgartikel gaan wij nader in op heksenjacht tegen Corbyn en de ontwikkelingen binnen Labour sinds het aantreden van Keir Starmer.


      https://rightsforum.org/nieuws/zuive...rtij-zet-door/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •