Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
Dat is idd een heel andere insteek en ik vermoed dat wanneer ik daar begonnen was, ik ook was uitgekomen en het had gelaten bij de constatering dat Corbyn heel erg en op een onsmakelijke manier is tegengewerkt.
Ik heb mij niet verdiept hoe hij is gekomen waar hij nu is. Is hij een beroepspoliticus ala Jetten. In de partij van begin af aan en ineens andere standpunten nu hij op de absolute top zit? Komt daar de tegenwerking van de top daar vlak onder vandaan?

Is hij als vreemde eend in de bijt van buitenaf aangetrokken vanwege zijn vermogen om stemmen te trekken en heeft de top daar vlak onder nu spijt van omdat hij te weinig buikspreekpop is?

Als ik lees dat hij zich standpunten op heeft laten dringen vind ik dat niet zo vreemd. Niet ongebruikelijk in de politiek om het 1 tegen het ander af te wegen en een standpunt te wijzigen. Als de argumenten sterk genoeg zijn dan moet hij het wel goed uit kunnen leggen.

Als het een ongeneerde machtstrijd betrof dan had hij die top moeten proberen te saneren en als dat niet lukt opstappen.