VN wil moordonderzoek naar Duterte - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/10 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 92

    Onderwerp: VN wil moordonderzoek naar Duterte

    1. #11
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Die man is geschift en zou in een rechtsstaat van zijn functie ontheven moeten worden.

      Dat goedgepraat van deze en gene hier vind ik volledig van de pot gerukte sterke mannen retoriek.

    2. #12
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaidou_Luffy Bekijk Berichten
      De VN moet zich buiten de Filipijnen houden. Het is een interne aangelegenheid.
      Dat zegt Israël ook altijd als het over resoluties gaat. Maar dat is natuurlijk wat anders. De genocide in Rwanda was ook een interne aangelegenheid. Waar bemoeit de VN zich mee!


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    3. #13
      Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2016
      Berichten
      32
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Duterte is erin geslaagd een gewelddadige frontierstad om te vormen tot een relatief welvarende, veilige en efficiënte bestuurde regionale metropool. Het bestuur werkte overduidelijk in Davao City. Die mensen zijn dol op hem omdat hij hun stad heeft omgevormd van een extreem gewelddadige stad tot de veiligste stad van de Filipijnen en een die zich tegenwoordig ook economisch aan het ontwikkelen is: er worden meer winkels geopend en dergelijke. De reden daarachter is Duterte. Simple and Plain. Veiligheid en stabiliteit zijn de eerste stapjes richting ontwikkeling en dat heeft hij deels met ijzeren hand ingeramd in Davao City. Wie gaat investeren in een stad waar het extreem onveilig is. Niemand. Niks anders had gewerkt op korte termijn. Ik heb het met eigen ogen gezien. Wat moet je nu tegen elkaar afwegen, veiligheid, welvaart en een efficiënt bestuur en dat hoort bij mensenrechten tegenover misdaad, geweld en het zaaien van dood? De cultuur is er anders dan in het brave zoutloze bange laffe Europa. Goed en slecht worden er vaak door geweld afgedwongen. Aan beide kanten heeft men geen enkel respect voor soft geëmer.

      Kortom, Duterte heeft bewezen dat hij in staat is om een stad ter grootte van de provincie Utrecht om te vormen van de moordhoofdstad van het land naar een stad waar je zelfs in de krottenwijken ( onmogelijk en extreem gevaarlijk in Manilla en Cebu) kan gaan en staan zonder dat je iets over komt, en bovendien in een stad dat zich tegenwoordig economisch aan het ontwikkelen is in tegenstelling tot veel andere steden op het grote eiland Mindanao die zich niet ontwikkelen omdat het gewoon te onveilig en onstabiel is. De aanpak van deze man is gericht op de lange termijn. Hij kijkt niet naar een paar onschuldige doden hier en daar. Hij weet dat die vallen en dat nog meer gaan vallen maar hij heeft een missie. En die missie is goed. Net zoals de missie van het uitroeien van Hitler goed was ongeacht het feit dat honderdduizenden onschuldige Duitsers bij de bombardementen vielen. Niet te voorkomen maar men had een doel voor ogen: het omleggen van een dictator. Dat zou je op kleinere schaal ook naar Duterte kunnen doortrekken wat betreft zijn aanpak richting corruptie en criminaliteit. Daarnaast heeft een land als de Filipijnen ook geen boodschap aan wat onschuldige doden want die vallen toch al met bosjes als niks aan de huidige situatie verandert. Duterte heeft het merendeel van de Filipino's achter hem staan. Dit was onderdeel van zijn verkiezingscampagne.

      En dan heb ik het alleen over zijn aanpak wat betreft staatsvernietigende elementen. Ik ken ook zijn ideeën puik op veel andere vlakken maar ik kom daar later van de week nog wel op terug. Wat ik wel wil vertellen is dat hij van het budget die voor volgend jaar beschikbaar is, 67 miljard dollar, daarvan gaat ruim 15 miljard dollar naar infrastructuur en nummer twee is onderwijs. Die krijgen ook meer geld bij dit jaar. Daarnaast is hij bezig om de relaties met China naar een hoger plan te tillen. Hij hoopt op infrastructurele bijdrages want die hulp is hard nodig om bijvoorbeeld het vastgelopen verkeer in Manilla op te lossen. De agenten krijgen ook een salarisverhoging. Ik liep een keer door Manilla en toen vroegen twee agenten mij om geld zodat ze konden gaan eten want ze hadden honger. Met deze salarisverhoging kan Duterte eisen dat ze niet meer corrupt zijn. Een enorm probleem in de Filipijnen.

      http://www.volkskrant.nl/buitenland/...dent~a4350912/
      Laatst gewijzigd door Kaidou_Luffy; 01-01-17 om 06:36.

    4. #14
      Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2016
      Berichten
      32
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Die man is geschift en zou in een rechtsstaat van zijn functie ontheven moeten worden.

      Dat goedgepraat van deze en gene hier vind ik volledig van de pot gerukte sterke mannen retoriek.
      Bijna alles in de Filipijnse politiek is grotesk. onder elk president tiert het geweld welig, burgers onderling, diverse grootschalige bendes met een ideologische sausje, moslims, communisten. Politici laten vakbondsmensen en kritische journalisten doodschieten of verdwijnen. Intussen verrijken ze zichzelf schaamteloos. Duterte leeft eenvoudig, lijkt niet corrupt en is daarom heel populair. Een snelle verandering bereiken in de beroerde situatie is ook voor een krachtpatser die zich bewezen heeft in een zeer criminele miljoenenstad niet eenvoudig. Corruptie op elk niveau en een totaal gebrek aan discipline in het land maken dit tot een titanenklus. Ik wens hem het beste en elke keer als een faalinstituut als de VN met haar carrièrepolitici weer haar neus vanuit het niks in de Filipijnen steken moet die ze maar stevig de wind van voren geven. Duterte heeft geen baan meer nodig op 71-jarige leeftijd. Voor hem is het een missie om het land grondig te hervormen wat hem op stadsniveau prima is geluk. Hij kan ook prima met pensioen als die wil.

      Een krachtdadige aanpak van de criminaliteit, ook indien de methoden niet de goedkeuring kunnen wegdragen van westerse opiniemakers, heeft bijvoorbeeld in Singapore vruchten afgeworpen. Veel mensen vinden bezwaren tegen een onconventionele aanpak van criminelen niet opwegen tegen de voordelen van veiligheid en zekerheid. Verdiep je in waarom hij nog steeds razend populair is en het overgrote deel van zijn volk achter zijn keiharde aanpak staat.
      Laatst gewijzigd door Kaidou_Luffy; 01-01-17 om 06:06.

    5. #15
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Die man is geschift en zou in een rechtsstaat van zijn functie ontheven moeten worden.

      Dat goedgepraat van deze en gene hier vind ik volledig van de pot gerukte sterke mannen retoriek.
      Ik denk dat er meer onschuldige vallen door bombardementen van de Amerikanen in oorlogsgebieden , hoeveel onschuldigen zijn er gevallen in Afganistan , enz, enz.


      https://globalnation.inquirer.net/12...-safest-cities
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.

      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    6. #16
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.216
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaidou_Luffy Bekijk Berichten
      Bijna alles in de Filipijnse politiek is grotesk. onder elk president tiert het geweld welig, burgers onderling, diverse grootschalige bendes met een ideologische sausje, moslims, communisten. Politici laten vakbondsmensen en kritische journalisten doodschieten of verdwijnen. Intussen verrijken ze zichzelf schaamteloos. Duterte leeft eenvoudig, lijkt niet corrupt en is daarom heel populair. Een snelle verandering bereiken in de beroerde situatie is ook voor een krachtpatser die zich bewezen heeft in een zeer criminele miljoenenstad niet eenvoudig. Corruptie op elk niveau en een totaal gebrek aan discipline in het land maken dit tot een titanenklus. Ik wens hem het beste en elke keer als een faalinstituut als de VN met haar carrièrepolitici weer haar neus vanuit het niks in de Filipijnen steken moet die ze maar stevig de wind van voren geven. Duterte heeft geen baan meer nodig op 71-jarige leeftijd. Voor hem is het een missie om het land grondig te hervormen wat hem op stadsniveau prima is geluk. Hij kan ook prima met pensioen als die wil.

      Een krachtdadige aanpak van de criminaliteit, ook indien de methoden niet de goedkeuring kunnen wegdragen van westerse opiniemakers, heeft bijvoorbeeld in Singapore vruchten afgeworpen. Veel mensen vinden bezwaren tegen een onconventionele aanpak van criminelen niet opwegen tegen de voordelen van veiligheid en zekerheid. Verdiep je in waarom hij nog steeds razend populair is en het overgrote deel van zijn volk achter zijn keiharde aanpak staat.

      Duterte en elke overheid waar dan ook ter wereld heeft recht om de orde te handhaven. Dat wil de VN Duterte niet ontnemen. Daar gaat het dus niet om. Het gaat om de methode. Deze methode is onrechtvaardig. Mensen worden geexecuteerd door doodseskaders zonder rechtspraak. Dan heb ik het niet eens over het misbruik van het executeren door politieagenten die samenwerken met drugsdealers om de concurenten uit te schakelen.

      Nee, elke verdachte heeft het recht om zich voor de rechter te verweren.

      Duterte's methode is gemakzuchtig en een leider onwaardig.

      Let goed op waarvoor je feitelijk kiest: Doodseskaders die zonder rechtspraak burgers executeren!

      Ik reageer hier verder niet maar dit moest ik even kwijt.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    7. #17
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Een populaire moordenaar is ook een moordenaar.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    8. #18
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      ik denk dat de bovenstaande twee bijdragen hetallemaal wel zo'n beetje samenvatten.

      Een overheid die standrechtelijke executies toestaat verdient de naam overheid niet.

    9. #19
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      @StevieK
      Het schijnt bovendien dat de naaktslak welig tiert in een vochtige omgeving.

      Dat lijkt me een nogal belangrijk argument en ik begrijp niet hoe je dat over het hoofd hebt kunnen zien.

    10. #20
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Die man is geschift en zou in een rechtsstaat van zijn functie ontheven moeten worden.

      Dat goedgepraat van deze en gene hier vind ik volledig van de pot gerukte sterke mannen retoriek.
      Theoretisch, vanuit een ideale situatie geredeneerd, ben ik het honderd procent met je eens.

      Tot het punt bereikt is van eten of gegeten worden. Ik kan er niet onderuit dat hij populair is geworden met de geboekte resultaten, ondanks de gebruikte methoden. Daaruit maak ik op dat de nood kennelijk extreem hoog was. Anders kom je daar niet mee weg.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •