F-v-D, personages, ideeën, gedrag - Pagina 8
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 8/8 EersteEerste ... 78
    Resultaten 71 tot 75 van de 75

    Onderwerp: F-v-D, personages, ideeën, gedrag

    1. #71
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: F-v-D, personages, ideeën, gedrag

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Je overbuurvrouw.
      Nu heb ik geen overbuurvrouw, die gaat dat dus niet betalen.

      Maar je toont weer maar eens aan hoe groot je gebrek aan argumenten is.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    2. #72
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: F-v-D, personages, ideeën, gedrag

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Nu heb ik geen overbuurvrouw, die gaat dat dus niet betalen.

      Maar je toont weer maar eens aan hoe groot je gebrek aan argumenten is.
      Wat denk je zelf hoeveel douaniers je nog nodig nodig bent als je al die processen aan de grens automatiseert. Die douanier die er zit hoeft alleen in actie te komen als het systeem een signaal afgeeft.

      De laatste keer dat er douaniers aan onze grens stonden had niemand nog een mobieltje, pc, navigatie in de auto en het internet was er nog niet eens voor het grote publiek.

      Het is allemaal politieke onwil.

    3. #73
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: F-v-D, personages, ideeën, gedrag

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Wat denk je zelf hoeveel douaniers je nog nodig nodig bent als je al die processen aan de grens automatiseert. Die douanier die er zit hoeft alleen in actie te komen als het systeem een signaal afgeeft.

      De laatste keer dat er douaniers aan onze grens stonden had niemand nog een mobieltje, pc, navigatie in de auto en het internet was er nog niet eens voor het grote publiek.

      Het is allemaal politieke onwil.

      Sodeju, het blijft maar leuteren.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #74
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.613
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: F-v-D, personages, ideeën, gedrag

      .
      Leidse studenten protesteren met ludieke actie tegen komst Baudet

      Joop donderdag 21 september 2017


      De Historische Studievereniging Leiden (HSVL) organiseert aanstaande vrijdag een carrièredag “waar loopbaan en droombaan samen komen”. Niet iedereen is echter even blij met de lijst van genodigde “professionals uit de politiek, het bedrijfsleven, de journalistiek en cultuurinstanties”. Met name de komst van de uiterst rechtse Forum voor Democratie-politicus Thierry Baudet is velen een doorn in het oog.

      Bij wijze van protest hebben anonieme studenten daarom een parodieposter voor de carrièredag gemaakt en verspreid waarin Baudet op de hak wordt genomen:




      Ik moest gniffelen. Protestposter van studenten ivm komst Baudet morgen. pic.twitter.com/OO57ramdPs

      — LSN (@LaScNo) September 21, 2017

      Covfefe
      Het programma vermeldt een interview met als onderwerp: “Volksmennen voor Dummies”, drijft de spot met het gebrekkige Latijn van Baudet en zijn gedweep met de Amerikaanse president Trump (Covfefe). De meest rake stoot wordt echter uitgedeeld in de laatste regel van het programma:

      “Inclusief paneldiscussie met de erfenis van professoren Cleveringa en Meijers.”

      Rudolph Pabus Cleveringa (1894-1980) was een Leidse hoogleraar Rechtsgeleerdheid die in 1940 gevangen werd genomen door de Duitse bezetters, nadat hij zich in een gepassioneerde protestrede had uitgesproken tegen het ontslag van zijn Joodse collega’s, onder wie zijn goede vriend en mentor Eduard Maurits Meijers, ook wel bekend als de grondlegger van het huidige burgerlijk wetboek. Zowel Cleveringa als Meijers overleefde de oorlog en keerde terug als hoogleraar aan de Universiteit van Leiden.

      Omvolking
      Waar Leidse rechtsgeleerden zich in het verleden dus hard maakten tegen het nazisme, flirt Baudet met termen en ideeën die verdacht veel overeenkomsten vertonen met het gevaarlijke gedachtegoed. Hij noemt de zogenaamde “massa-immigratie” een misdaad, spreekt van “homeopathische verdunning van het volk… zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan” en retweet mensen die het over de ‘omvolking’ van Nederland of het Westen hebben. Zo zie je maar weer, de ene alumnus is de andere niet.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    5. #75
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.613
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: F-v-D, personages, ideeën, gedrag

      .
      Henk Otten hangt vuile was Baudet buiten

      Joop donderdag 25 juli 2019

      Henk Otten, de voormalig tweede man en huidig Eerste Kamerlid voor Forum voor Democratie die gisteravond geroyeerd werd na een beschuldiging van fraude, is een waar media-offensief gestart. In een serie reacties en interviews slaat de senator hard terug naar de partij die hem er op hardandige wijze probeert uit te werken. Forum voor Democratie beschuldigt Otten van fraude met overheidssubsidies, maar zowel het ministerie van Binnenlandse Zaken als de accountant van Forum zelf zien daar geen enkele grond voor. Otten raakte gebrouilleerd met Baudet nadat hij in april in een interview met NRC kritiek uitte op de extreemrechtse koers van de partijleider.

      Volgens Otten zijn ‘heel veel’ mensen binnen Forum voor Democratie het oneens met de koers van de partij. Hij verklaart aan Nieuwsuur:

      Baudet en ik wilden vernieuwen. Alleen sloeg Baudet te veel rechtsaf. Ik heb me tot nu toe om wille van het partijbelang stilgehouden, maar dat is nu klaar. Hij behandelt mensen heel slecht. En let op mijn woorden: veel meer mensen zijn het zat, en voelen zich geschoffeerd. Mensen die zich heel hard hebben ingespannen om FvD hier te brengen. Iedereen moet maar naar zijn pijpen dansen. Het is een soort sektarische Thierry Baudet-fanclub geworden nu… Baudet doet nu of ik nooit een rol speelde, ik schreef zijn speeches, deed alles. Maar ineens ben ik niets meer. Dit kan echt niet. Ik laat mijn goede naam niet zo te grabbel gooien.

      Tegen EenVandaag spreekt Otten de verwachting uit dat meer mensen zich zullen afsplitsen:

      Ik denk dat na de uitslag van 20 maart het grote succes van Forum Baudet naar het hoofd is gaan stijgen. Dat hij toen de partij naar zijn eigen beeld wilde vormen en dat alle mensen die daar anders over dachten moesten verdwijnen. Er zijn meer mensen in de partij die heel ongelukkig zijn met de gang van zaken, dus ik sluit niet uit dat meer mensen zich afsplitsen in de toekomst, ook in de provincies en in de Eerste Kamer. Er zijn veel mensen en FvD-kiezers die eigenlijk de lijn-Otten kiezen. Voor die mensen wil ik me blijven inzetten. Voor verbetering van de koopkracht, voor politieke vernieuwing. Ik wil een brede, gedegen partij, waarbinnen discussie kan zijn.

      Met name de ‘boreale’ fratsen en het seksisme wat Baudet tentoonspreidt zouden daarbij een rol spelen:

      Kijk wat al die fratsen en uitspraken van Baudet ons hebben opgeleverd in de provincies: behalve in Limburg doen we nergens mee. Toen we de verkiezingen in maart wonnen, zijn we precies twee uur lang leading geweest, prachtig was dat. Maar toen begon Baudet aan zijn speech, met al de agressieve zinnen en woorden. Veel mensen zijn toen al afgehaakt. Mensen zijn geschrokken van de koers van Baudet. Dat boreale gepraat en die rare opmerkingen over vrouwen zijn meer mensen zat. Bij de Europese verkiezingen erna zag je dat al. Maar hij wil niet luisteren dat we het anders moeten doen.

      Tegen NRC hekelt Otten vooral de manier waarop de partij met haar mensen omgaat. NRC schrijft:

      “Dit is een partij die zijn eigen leden schofterig behandelt”, is de conclusie van Otten. Hij doelt op zichzelf, maar ook op Baljeu, die al in mei door het partijbestuur werd geroyeerd en in de Volkskrant sprak van „de Otten-behandeling” waarmee hij was afgedankt. Hij denkt aan Jeroen de Vries, die nog voor FVD in de Eerste Kamer zetelt, maar zijn functie als persvoorlichter onlangs in stilte kwijtraakte… En er zijn er meer binnen Forum, meent Otten, die klaar zijn met de partijkoers onder Baudet. „Wat hieronder zit, is de scheiding tussen de borealen en de realo’s.”

      Ook voor het AD had Otten een sappige quote paraat:

      Otten zegt bovendien dat Baudet een vakantie in Thailand in 2018 met geld van het partij betaalde. ‘Drie- vier duizend euro’, omdat ‘hij even met een vriend weg was’. ,,Ik zag ineens hotels in Thailand op de partijrekening. Daar kwam ik achter. Hij zei ‘oh ja, dan zal ik wel de verkeerde creditcard hebben gebruikt’. Nou, goed, dan lossen we dat op. Dat heb ik toch ook niet meteen op het internet geslingerd als een schandaal…”

      Forum voor Democratie laat het er ondertussen niet bij zitten en heeft inmiddels het ‘onderzoeksrapport‘ (pdf) gepubliceerd. Daarin staat onder meer dat Otten partijgeld zou hebben overgemaakt aan zijn minnares:

      Op 15 januari 2019 heeft een betaling plaatsgevonden aan een besloten vennootschap, waarvan een minnares van dhr. Otten de directeur/eigenaar en enige werknemer is. Onderbouwing van deze betaling ontbreekt.

      Thierry Baudet wil vanavond geen inhoudelijke reactie geven aan de NOS op de aangifte van smaad tegen het partijbestuur door Henk Otten. Noch wil hij uitspraken doen over de zetel in de Eerste Kamer, die Otten zegt te willen behouden: “Het is niet aan ons om een nadere verklaring te geven.”

      Theo Hiddema laat desgevraagd weten:

      Dit is kut. We zijn – met Henk – begonnen als een band of brothers. Ik laat me niet uit over de verdenkingen. Laat Henk zich daar nu eerst zelf over uitspreken.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •