Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/4 EersteEerste ... 34
    Resultaten 31 tot 39 van de 39

    Onderwerp: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

    1. #31
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.116
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Een 'zer sum economy' is een fallacy; als winst voor de een verlies voor de ander is zou geen mens handel drijven.
      Jawel want winst is meer ontvangen dan geven. Daarop is het kapitalisme gebaseered. Uitbuiten is lucratief

    2. #32
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.613
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Gewoon een mening gevormd nav feitelijkheden. Heeft niets met moraal te maken. Als het niet voldoet aan de wetten van de vrije markt moet je het daar ook niet in laten functioneren met allerlei kunst en vliegwerk maar moet de overheid het ter hand nemen. Dat is mijn linkse kant. Dat geprivatiseer heeft alleen maar verschraling en prijsopdrijving tot gevolg gehad. Energie, communicatie, zorg, bankwezen. Een soort 1e levensbehoefte. Ik zou het goed vinden als een overheid daar de verantwoording zou nemen.
      Dit lees ik graag. Zo zal ik als links gezien worden. Maar de theorie van de vrije markteconomie, in de neoklassieke variant, vind ik een sterke theorie, en die gaat eerder voor rechts door. Utilitarisme was lang de ethische-politieke-sociale-economische filosofie van mn voorkeur - maar utilitarisme wordt wel afgeschilderd als hard materialisme.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #33
      Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      K4-land
      Berichten
      34.322
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402417

      Standaard Re: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

      Iemand die een beursgenoteerd bedrijf ter waarde van miljarden managed en laat groeien is de duivel als hij een paar miljoen verdient.

      Maar iemand die een bedrijf opricht, het managed en laat groeien is een volksheld (zie elon musk).

      Moraal van die verhaal: je mag geen geld verdienen indien het al een oud bestaand bedrijf is wat je runt.
      Moraal2: beter een mindere manager die een lager salaris accepteert en mogelijk duizenden banen verliest dan de beste manager die miljoenen verdient en dat voorkomt. Dan slapen we allemaal beter.

      Als ik mijn geld op een bank zet dan wil ik dat dat veilig is, ik voldoende rente krijg en de klantenservice prima is. De salaris structuur kan me echt geen hol schelen.
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    4. #34
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bekijk Berichten
      Moraal2: beter een mindere manager die een lager salaris accepteert en mogelijk duizenden banen verliest dan de beste manager die miljoenen verdient en dat voorkomt. Dan slapen we allemaal beter.
      De redenering dat dure managers ook goede managers zijn klopt ook niet altijd. CEO van een grote bank wordt je niet omwille van je bekwaamheid, maar omdat je de juiste vrienden hebt in het kleine kringetje van mensen met macht en invloed die de best betaalde postjes onder elkaar verdelen. Met competenties heeft dat niet veel te maken, eerder met een constante attitude om zo dicht mogelijk tegen de macht aan te schurken (zonder in de weg te lopen) en dan te wachten tot er zich een opportuniteit aan dient.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    5. #35
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bekijk Berichten
      Iemand die een beursgenoteerd bedrijf ter waarde van miljarden managed en laat groeien is de duivel als hij een paar miljoen verdient.Maar iemand die een bedrijf opricht, het managed en laat groeien is een volksheld (zie elon musk).Moraal van die verhaal: je mag geen geld verdienen indien het al een oud bestaand bedrijf is wat je runt.Moraal2: beter een mindere manager die een lager salaris accepteert en mogelijk duizenden banen verliest dan de beste manager die miljoenen verdient en dat voorkomt. Dan slapen we allemaal beter.Als ik mijn geld op een bank zet dan wil ik dat dat veilig is, ik voldoende rente krijg en de klantenservice prima is. De salaris structuur kan me echt geen hol schelen.
      En dat een dergelijk door hem geleid bedrijf dan toch met miljarden staatssteun moet worden gered pleit niet bepaaldelijk voor hem.Van mij mag van elke topmanager van een bedrijf dat met belastinggeld van de ondergang wordt gered zijn salaris niet alleen meteen worden gekort tot een ww-uitkering van een stratenmaker, maar mag er een heel groot deel van zijn eerder absurd hoge salaris worden ingevorderd. Hetzelfde geld voor mij voor de inkomens van mega-verdienende voetballers wanneer hun klup met gemeenschapsgeld overeind moet worden gehouden omdat anders de pleuris uitbreekt bij hun maffe supporters. Zoals de sterkte van een ketting wordt bepaald door de zwakste schakel, zo is de vuilnisman net zo belangrijk voor de samenleving als de bankdirecteur. Laat die vuilnismannen maar een een paar maanden gaan staken en je zult zien wat een ellende dat zal veroorzaken. Vijf maal modaal is meer dan genoeg voor topmanagers en eigenlijk al te veel.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    6. #36
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

      Economische bezien is het toch is een kwestie van schaarste? Vuilnismannen zijn in grote hoeveelheden beschikbaar en dat bepaald grotendeels de marktwaarde (salaris) van een vuilnisman. De Ronaldo's van deze wereld zijn schaars en daar hangt dan ook een prijskaartje aan veroorzaakt door vraag en aanbod. Jou zienswijze is bijna communistisch te noemen :-)

    7. #37
      Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      Sportland
      Berichten
      5.895
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473542

      Standaard Re: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

      Je ziet een kleinigheidje over het hoofd: de topbankiers zijn wel verantwoordelijk voor één van de grootste crisissen in de wereld dus zo goed hebben ze hun werk echt niet gedaan hoor. Wellicht dat anderen niet topbankiers het beter in die positie hadden gedaan

    8. #38
      Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      K4-land
      Berichten
      34.322
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402417

      Standaard Re: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

      Ok dus nu zijn er het er al over eens dat die beloningen alleen niet acceptabel zijn voor mensen in de financiele dienstverlening.
      De groep wordt al wat kleiner.
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

    9. #39
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Een miljoen salarisverhoging voor ING-topman Hamers

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bekijk Berichten
      Ok dus nu zijn er het er al over eens dat die beloningen alleen niet acceptabel zijn voor mensen in de financiele dienstverlening.De groep wordt al wat kleiner.
      Nee. Dat geldt wat mij betreft ook voor managers in de gezondheidszorg en voor voetballers met een waanzinnig hoog salaris terwijl hun club met belastinggeld in het leven moet worden gehouden bijvoorbeeld.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •