Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 29

    Onderwerp: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

    1. #1
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    2. #2
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      Huhh? Je zou zeggen dat iedereen en zeker de belastingbetaler staat te juichen bij het afschaffen of verminderen van belastingen in welke vorm dan ook.

    3. #3
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Huhh? Je zou zeggen dat iedereen en zeker de belastingbetaler staat te juichen bij het afschaffen of verminderen van belastingen in welke vorm dan ook.
      Iedereen? Nederlandse aandeelhouders in onze bedrijven kunnen de ingehouden dividendbelasting achteraf met met de fiscus verrekenen.

      Maar het gaat hier om buitenlandse aandeelhouders. Vaak groot-aandeelhouders. Die moeten over dat divident dan wel in hun land hierover belasting betalen, maar veel minder dan die dividendbelasting die nu wordt geschrapt.

      Door het schrappen van die 1,4 miljard, spekken we daarmee rijke buitenlanders en de staatskas van die landen waarvan zij vandaan komen.

      Gezien er hier geen econoom te vinden is dit toejuicht, is dit een zeer twijfelachtige zaak.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #4
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Iedereen? Nederlandse aandeelhouders in onze bedrijven kunnen de ingehouden dividendbelasting achteraf met met de fiscus verrekenen. Maar het gaat hier om buitenlandse aandeelhouders. Vaak groot-aandeelhouders. Die moeten over dat divident dan wel in hun land hierover belasting betalen, maar veel minder dan die dividendbelasting die nu wordt geschrapt.
      Ik weet vrijwel 100% zeker dat dit niet het geval is. Rendement op aandelen is in het buitenland juist veelal zwaarder belast en niet zo'n klein beetje ook. In de VS is het vele malen hoger belast maar de verliezen zijn aan de andere kant weer fiscaal aftrekbaar. Daar komt het fenomeen 'window dressing' ook vandaan. Verliesgevende aandelen worden dan zo rondom de maand december afgestoten en verrekend met de belasting. Valt niet te vergelijken met de situatie alhier. Eeuwenlang was rendement op aandelen en op de aandelenbeurs hier in Nederland onbelast, dus 0% belasting. In de VS is de dividendbelasting naar ik meen minstens 30% en valt dat gewoon onder de inkomstenbelasting. Dat laatste weet ik niet zeker maar er zit zelfs met afschaffing van de dividendbelasting nog een gapend fiscaal gat. Een enorm verschil. Bovendien zijn er bijna 1 miljoen bv's in Nederland en als de DGA zichzelf uitkeert diende daarover ook dividendbelasting te worden betaald. Ik neem aan dat onze Nederlandse bijdrage aan dividendbelasting vele malen hoger is dan die van buitenlandse investeerders.

    5. #5
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      Men hoopt zo een gunstig vestigingsklimaat te creëren voor buitenlandse bedrijven nu die zich, ivm de Brexit oriënteren op een verhuizing.

      Dat is koffiedik kijken maar dat is niet ongebruikelijk in de politiek. Wat ik veel erger vind is dat er niets over in het verkiezingsprogramma stond, niets in de campagne, et voila als een duveltje uit het doosje was het er. Net als de afschaffing van het referendum. Dat is ook zo gegaan. Geen woord erover dat ze dat gingen doen in de campagne.

      Tegen de volgende verkiezingen horen we ze weer waar toch die kloof tussen politiek en kiezer vandaan komt, waarom er zo weinig vertrouwen is.

      Gebrek aan visie en de kiezer belazeren. Ze doen het allemaal.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #6
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Huhh? Je zou zeggen dat iedereen en zeker de belastingbetaler staat te juichen bij het afschaffen of verminderen van belastingen in welke vorm dan ook.
      Niet iedereen is extreem rechts zoals jij. Ik zou niet weten waarom buitenlandse aandeelhouders geen dividendbelasting aan de Nederlandse staat zouden moeten betalen. Lijkt me een prima idee. Bestaat dan ook in veel landen.
      viejo pendejo se extravia

    7. #7
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Men hoopt zo een gunstig vestigingsklimaat te creëren voor buitenlandse bedrijven nu die zich, ivm de Brexit oriënteren op een verhuizing.
      Welnee. Het was een cadeautje van Rutte aan zijn vriendjes de captains of industry. Gesmoesd in een achterkamertje. Niets meer, niets minder.

      Andere partijen doen dat niet, want die zijn geen vriendjes van de c of i.

      Dat overspringen van de politiek naar het bedrijfsleven en terug, daar zou eens wat aan gedaan moeten worden. Het gilt om corruptie.
      viejo pendejo se extravia

    8. #8
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Niet iedereen is extreem rechts zoals jij. Ik zou niet weten waarom buitenlandse aandeelhouders geen dividendbelasting aan de Nederlandse staat zouden moeten betalen. Lijkt me een prima idee. Bestaat dan ook in veel landen.
      Naar mijn weten is de grootste groep belastingbetalers dividend de kleine EU of Nederlandse aandeelhouder. Maakt ook nog uit of je een aanmerkelijk belang hebt in een onderneming. De doelgroep genoemd in de kreten 'grote buitenlandse investeerders' en multinationals vallen nu ook niet onder de dividendbelasting en zijn grotendeels vrijgesteld van dit soort belasting door onderlinge belastingverdragen. Dat is sinds vele jaren al afgeschermd. Vermits het belang in een onderneming groter is dan iets van rond de 10% meen ik. Voor de grote jongens zal er weinig tot niets veranderen. Ik vind sowieso dat we niet continu het beste jongetje van de klas moeten willen zijn. Wat dat met extreem rechts en corruptie te maken heeft is me een raadsel.

    9. #9
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Iedereen? Nederlandse aandeelhouders in onze bedrijven kunnen de ingehouden dividendbelasting achteraf met met de fiscus verrekenen.
      Niet alleen dividendbelasting mag naar de schroothoop maar de inkomstenbelasting mogen ze wat mij betreft ook eens nodig aan gaan sleutelen. Het is voor mij geen theorie maar dagelijkse praktijk. Onlangs 2 jonge mensen aangenomen en na ontvangst van hun eerste loonstrookje hadden ze binnen een paar uur de jas aan en waren ze weg. Probleem was dat ze 2 baantjes hadden en je mag alleen loonheffingskorting toepassen bij het bedrijf waar je de meeste uren draait. Je spreekt vooraf een bruto salaris af en schrok me ook een hoedje wat er netto onderdaan de streep overblijft. Dat valt niet uit te leggen. Ja, terugvragen op aangifte maar het is die lui er natuurlijk om te doen wat ze onderaan de streep overhouden. Begrijpelijk. In mei vakantiegeld uitgekeerd en kon ik gaan uitleggen waarom vakantiegeld en bonussen zo zwaar worden belast. Je moet zowat aan de beademing als ik zie wat er daadwerkelijk naar de werknemers gaat en aan loonbelasting richting de belastingdienst. Complete wanverhouding.

    10. #10
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Tax Justice Network NL: petitie tegen afschaffing dividendtax

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Niet alleen dividendbelasting mag naar de schroothoop maar de inkomstenbelasting mogen ze wat mij betreft ook eens nodig aan gaan sleutelen.
      Gewoon alle belastingen afschaffen en ieder voor zich en god voor ons allen. Volgens mij lijkt jou dat wel wat.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •