Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 42

    Onderwerp: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      De voormalige Catalaanse leider Carles Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje. Dat heeft een Duitse rechtbank beslist. De procureur-generaal moet wel nog akkoord gaan met de uitlevering.

      Zico Saerens

      Tegen Puigdemont lopen twee aanklachten, voor verduistering en rebellie. Het is in het kader van die eerste aanklacht dat Puigdemont mag worden uitgeleverd, zo zegt de rechtbank.

      De Duitse politie arresteerde Puigdemont op 25 maart, toen hij de Deens-Duitse grens overstak op weg naar ons land. Er werd op dat moment een Europees aanhoudingsbevel uitgevaardigd door Spanje.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Ondertussen heeft de procureur-generaal beslist dat Puig wordt uitgeleverd. Echter niet op grond van rebellie, wat dus blijkbaar niet strafbaar is in Duitsland, maar wegens verduistering van overheidsgeld.

      Puig is zeer blij en zegt: dat de leugen, dat het met dat referendum om rebellie ging, nu duidelijk aan de kaak is gesteld. Mwa, daar is niet iedereen het mee eens, denk ik zo maar even. Volgens mij maakt hij zich nu blij met een dooie mus.


      https://nos.nl/artikel/2241123-puigd...an-spanje.html
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #3
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Echter niet op grond van rebellie, wat dus blijkbaar niet strafbaar is in Duitsland,
      Dat had ik al eens eerder gemeld. Het is nergens in West-Europa strafbaar, dat wil zeggen, het is geen concept in enige wet.

      Verduistering van overheidsgelden, dat geldt voor al die separatisten, en waarschijnlijk ook voor de niet-separatisten, als ze in de regering hadden gezeten.

      Gelukkig zijn er nu wel een aantal PP-prominenten veroordeeld, na tig jaar.
      viejo pendejo se extravia

    4. #4
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ondertussen heeft de procureur-generaal beslist dat Puig wordt uitgeleverd. Echter niet op grond van rebellie, wat dus blijkbaar niet strafbaar is in Duitsland, maar wegens verduistering van overheidsgeld. Puig is zeer blij en zegt: dat de leugen, dat het met dat referendum om rebellie ging, nu duidelijk aan de kaak is gesteld. Mwa, daar is niet iedereen het mee eens, denk ik zo maar even. Volgens mij maakt hij zich nu blij met een dooie mus. https://nos.nl/artikel/2241123-puigd...an-spanje.html
      Betreft het geen juridische kapstok waar ze een algemene beschuldiging aan ophangen welke in totaal geen hout snijdt? Verduistering overheidsgeld lijkt mij hier geen geen adequate term. Wat ik ervan begrijp is er geen sprake van wegsluizen en uit het zicht houden van overheidsgelden ter zelfverrijking maar is het aangewend om een referendum te houden. De centrale overheid kwalificeert het referendum als illegaal en dus, zo is de redenatie, is er sprake van verduistering van overheidsgeld. Is dat geen bullshit?

    5. #5
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Betreft het geen juridische kapstok waar ze een algemene beschuldiging aan ophangen welke in totaal geen hout snijdt? Verduistering overheidsgeld lijkt mij hier geen geen adequate term. Wat ik ervan begrijp is er geen sprake van wegsluizen en uit het zicht houden van overheidsgelden ter zelfverrijking maar is het aangewend om een referendum te houden. De centrale overheid kwalificeert het referendum als illegaal en dus, zo is de redenatie, is er sprake van verduistering van overheidsgeld. Is dat geen bullshit?
      Nog maar eens. Het is in Spanje volgens de grondwet verboden om ook maar iets te ondernemen dat de eenheid van de staat in gevaar brengt. Roepen om onafhankelijkheid voor een bepaalde regio, iets dat in Spanje al zo dikwijls is gebeurd, is er totaal straffeloos en niemand zal daarvoor worden aangeklaagd, dus ook niet veroordeeld.

      Puig en zijn club zijn dus, in tegenstelling van wat ze ons graag willen laten geloven en dat blijkbaar bij veel domme Vlamingen aardig lukte, nooit belemmerd in hun vrijheid van meningsuiting. Ze oreerde dan ook heel wat af.

      Als er daarvoor dan ook nog eens grote bedragen aan overheidsgeld worden besteed, en die zijn eraan besteed, dan plegen die referendumhouders helemaal een ongrondwettelijke daad, iets waar een heel lange gevangenisstraf op staat.

      Gezien het feit dat een onafhankelijk Catalonië, dat geen enkele kans maakt op een EU-lidmaatschap omdat de EU daar helemaal geen zin in heeft en Spanje zal tegenstemmen, terwijl daarvoor een eenstemmige beslissing nodig is, een regelrechte economische ondergang zal zijn met alle gevolgen van dien voor de Catalanen, kunnen die gevangenisstraffen niet hoog genoeg zijn.

      Maar misschien is een TBS met dwangverpleging voor deze verdwaasden een betere oplossing.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #6
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Nog maar eens. Het is in Spanje volgens de grondwet verboden om ook maar iets te ondernemen dat de eenheid van de staat in gevaar brengt. Roepen om onafhankelijkheid voor een bepaalde regio, iets dat in Spanje al zo dikwijls is gebeurd, is er totaal straffeloos en niemand zal daarvoor worden aangeklaagd, dus ook niet veroordeeld. Puig en zijn club zijn dus, in tegenstelling van wat ze ons graag willen laten geloven en dat blijkbaar bij veel domme Vlamingen aardig lukte, nooit belemmerd in hun vrijheid van meningsuiting. Ze oreerde dan ook heel wat af.
      Dat snap ik, alleen het gedeelte van verduistering van overheidsgelden niet. Wil er juridisch sprake zijn van verduistering van gelden dan moeten er toch gelden wederrechtelijk zijn toegeëigend? Zoals ik het begrijp heeft de man in kwestie zich helemaal niets toegeëigend. Overheidsgelden zijn aangewend ten behoeve van de uitvoering van een referendum. Ik ben geen jurist en wellicht zie ik het verkeerd maar lijkt mij dat er eerder sprake is van oneigenlijk gebruik. Uitvoering en financiering van een referendum is niet aan het zicht van de toezichthouders onttrokken. Maar goed, mijn mening is ook slechts gebaseerd op wat krantenartikelen en het zal allemaal wel wat genuanceerder liggen.

    7. #7
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Dat snap ik, alleen het gedeelte van verduistering van overheidsgelden niet. Wil er juridisch sprake zijn van verduistering van gelden dan moeten er toch gelden wederrechtelijk zijn toegeëigend? Zoals ik het begrijp heeft de man in kwestie zich helemaal niets toegeëigend.

      Overheidsgelden zijn aangewend ten behoeve van de uitvoering van een referendum. Ik ben geen jurist en wellicht zie ik het verkeerd maar lijkt mij dat er eerder sprake is van oneigenlijk gebruik. Uitvoering en financiering van een referendum is niet aan het zicht van de toezichthouders onttrokken.

      Maar goed, mijn mening is ook slechts gebaseerd op wat krantenartikelen en het zal allemaal wel wat genuanceerder liggen.
      Het was dus een wederrechtelijk gebruik. Het houden van een referendum over onafhankelijkheid van een regio is volgens de Spaanse grondwet verboden, en dus ook het daarvoor overheidsgeld gebruiken. Maar daarvoor wed er wel overheidsgeld gebruikt en niet een klein beetje.

      Dat referendum was ongrondwettelijk. Staat allemaal heel duidelijk in de Spaanse grondwet. Daarvoor hoef je niet eens een jurist te zijn.

      Die had je dan maar beter moeten lezen. En nogmaals, dat laatste ligt dus helemaal niet genuanceerd, althans niet in de Spaanse grondwet. Die is daar blijkbaar heel duidelijk over.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    8. #8
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Dat had ik al eens eerder gemeld. Het is nergens in West-Europa strafbaar, dat wil zeggen, het is geen concept in enige wet.

      Verduistering van overheidsgelden, dat geldt voor al die separatisten, en waarschijnlijk ook voor de niet-separatisten, als ze in de regering hadden gezeten.

      Gelukkig zijn er nu wel een aantal PP-prominenten veroordeeld, na tig jaar.
      Dat lijkt mij dan ook en zeer goede zaak. Indien dat wel zou zijn, dan wordt het wel heel eenvoudig om alles wat een regime niet welgevallig is als rebellie te beschouwen en aan te pakken. Er zou dan volgens mij zelfs niet eens het recht op vrije meningsuiting bestaan. We zouden in en verschrikkelijk dictatuur zijn vervallen.

      Geldt voor elke corrupte ambtenaar en politicus. Toch?

      Dat heeft inderdaad wel heel lang geduurd.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    9. #9
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Het was dus een wederrechtelijk gebruik. Het houden van een referendum over onafhankelijkheid van een regio is volgens de Spaanse grondwet verboden, en dus ook het daarvoor overheidsgeld gebruiken. Maar daarvoor wed er wel overheidsgeld gebruikt en niet een klein beetje.

      Dat referendum was ongrondwettelijk. Staat allemaal heel duidelijk in de Spaanse grondwet. Daarvoor hoef je niet eens een jurist te zijn.

      Die had je dan maar beter moeten lezen. En nogmaals, dat laatste ligt dus helemaal niet genuanceerd, althans niet in de Spaanse grondwet. Die is daar blijkbaar heel duidelijk over.
      Er is geen federaal geld voor dat referendum gebruikt, maar geld van Catalaanse belastingen.

      'k Kan me de Catalaanse hang naar onafhankelijkheid wel voorstellen; een federale regering die regionale politici achter tralies gooit wegens het organiseren van een regionaal gewenst referendum van regionaal geld......

      Als een grondwet democratische voortuitgang verbied is het wellicht tijd om die grondwet te negeren. Gebeurde een paar jaar geleden op vele plaatsten tijdens de arabische lente. Daar deed je toen niet moeilijk over.

    10. #10
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Duitse rechtbank: "Puigdemont mag worden uitgeleverd aan Spanje"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Er is geen federaal geld voor dat referendum gebruikt, maar geld van Catalaanse belastingen.

      'k Kan me de Catalaanse hang naar onafhankelijkheid wel voorstellen; een federale regering die regionale politici achter tralies gooit wegens het organiseren van een regionaal gewenst referendum van regionaal geld......

      Als een grondwet democratische voortuitgang verbied is het wellicht tijd om die grondwet te negeren. Gebeurde een paar jaar geleden op vele plaatsten tijdens de arabische lente. Daar deed je toen niet moeilijk over.
      Helemaal mee eens. Hier nogal wat progressieve leden die over democratie een helder standpunt hebben. Maar van hen moet Europa wel één geheel blijven. Voor die democraten hier is het referendum een fout instrument. Voor Brexit en een onafhankelijk Cataluña hebben ze geen goed woord over. Puigdemont wordt weggezet als een oproerkraaier of crimineel.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •