Moslima weigert hand van man te schudden en krijgt 3.800 euro schadevergoeding - Pagina 10
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 10/10 EersteEerste ... 910
    Resultaten 91 tot 93 van de 93

    Onderwerp: Moslima weigert hand van man te schudden en krijgt 3.800 euro schadevergoeding

    1. #91
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Moslima weigert hand van man te schudden en krijgt 3.800 euro schadevergoeding

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Dit laat zien hoe fout en dom de werkgevers zijn. Het moet gaan over wat iemand kan en wat zijn of haar kwaliteiten. Dreigen met racisme en uitsluiting is heel zwak. Dat hand schudden onder collega´s vinden velen ook niet nodig elke moment. Gewoon een vrouw of man die enkel groeten wil houden bij woorden en/of andere gebaar niet onderdrukken. je zal altijd een reden vinden als je racistisch mensen wil benaderen. Gedrag van zo'n iemand alleen weigeren om deze reden toot hoe kinderachtig en onprofessioneel een werkgever zelf in de hand bijt. Eerlijke mensen die integer zijn zijn nu eenmaal schaars en dat weet jij ook!
      Natuurlijk heeft de vrouw in kwestie het volste recht haar eigen invulling te geven aan een begroeting. Dat staat buiten kijf. Ten eerste is de werkgever niet erg slim geweest haar formeel de reden van afwijzing te geven. Als hij iets anders had verzonnen in de trant van 'de keuze is niet op u gevallen', was er niets aan de hand geweest. Ik ben geen jurist maar de uitspraak van de rechter in dezen is begrijpelijk. Die kon niet veel anders. Verstandig is de weigering van mevrouw niet denk ik. Ze is nu voor de rest van haar arbeidzaam leven gestigmatiseerd. Potentiële werkgevers zullen haar mijden als de pest. Men wil geen 'gedoe' in de tent. Het straalt ook negatief af op andere moslima's. In dat licht bezien is die 3800 euro een fooi. Je leeft nu eenmaal in een land met bepaalde omgangsvormen waar menigeen zwaar aan tilt. M.i. valt het hier in NL nog wel mee maar ik kom vaak in Duitsland en daar is men heel wat formeler in de omgangsvormen. Stageplekken zijn nu al moeilijk te krijgen voor meisjes met een hoofddoekje. Dit draagt allemaal niet bij aan emancipatie op de werkvloer.

    2. #92
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.426
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Moslima weigert hand van man te schudden en krijgt 3.800 euro schadevergoeding

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Jij vraagt naar de bekende weg. Ik heb geen zin een vruchteloze discussie an te gaan met iemand waarvan de denkbeelden en mening bij voorbaat al vast staan.
      Gewoon geen leugens gebruiken in een discussie, dan zal ik je ook niet vragen om je je uitspraak te onderbouwen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    3. #93
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Moslima weigert hand van man te schudden en krijgt 3.800 euro schadevergoeding

      Mensen uit Europa willen vooruit en niet in de achteruit gaan hangen. Regels zijn regels en als je er niet mee eens bent kan je dit toch gewoon weg gaan oplossen. Dit hoef je niet af te gaan dwingen is mijn idee.

      Bijvoorbeeld: mannen komen in een ziekenhuis terecht en willen zich niet laten wassen door een vrouw omdat van hun geloof niet mag of ze hebben nog nooit een hand van een vreemde verpleegster gevoelt. Is allemaal opgelost. Die mannen moesten zich wel laten wassen toch?

      Stel je voor die man trekt ook aan de bel. Van aan mijn lijf geen polonaise! Ik wil die hoer niet aan mijn lijf en ik stik nog liever zelf in mijn eigen stront/poep.

      Of stel je voor: Ik wil geen homoseksuele man in mijn huis. Even bellen naar het gerechtshof van de rechten van de mens.

      In islam is geen dwang en islam is vrede. Nou hier blijkt niks van de kloppen omdat islam niet bestaat. Omdat er tig tallen stromingen zijn. De ene denkt dit en die andere denkt iets heel anders. Eerwraak,besnijdenissen,uithuwelijken van jonge meisjes,en dan vooral jihad gaan voeren en fatwa gaan uit delen in die islamitische wet en vergeet ook niet dat die vrouw die geen handen wil gaan geven aan mannen een derde krijgt van erfenis.

      Europese en islamitische sharia wet is niet het zelfde. Het familierecht in Marokko is gelukkig aangepast vooral ten goede voor vrouwen en meisjes die willen gaan scheiden. Verkrachtingen zijn ook uit den boze; dat de verkrachter het recht krijgt om met haar te gaan huwen. Zelf Erdogan doet hier niet meer aan mee en wil dit gaan verbieden.
      Meisjes besnijdenissen het verminken van een heel klein kindje om al haar heiligheid af te gaan snijden met een stomp mes en met haar familie leden feest gaat vieren omdat er gewoon bijhoort.
      Men denkt dat dit zo hoort in traditie! Dat iedereen dit doet. De imam zegt dit in zijn moskee,die imam is ook onwetend.

      Maar deze mevrouw is geenszins onwetend zijn legt iets op. Zij wil zich promoten en haar doel heiligt de middelen in haar kunde van vooral vrijheid van meningsuiting. Lekker makkelijk gescoord, en geen rekenschap af gaan geven aan haar eigen soort genoten die ook in islam geloven en barbaarse en schrikbarende manieren in het geloof kunnen hanteren omdat iedereen zo denkt.

      Meisjes in het midden-oosten die van andere stammen komen zoals bijvoorbeeld het geloof jahydie! Die worden door daish ontvoerd,verkracht en vermoord en uitgehuwelijkt zonder enig recht beginsel. Achterlijk geloof!

      Stammen twistten die werden in het verleden opgelost door dorpsoudsten,wijze mannen die wijze dingen vertelden en wijsheden in pacht hadden,allang verdwenen. Alles kapot!

      Verdeel en heers,maar allemaal wel islamitisch! Kommer en kwel.

      En heeft profeet Mohammed,vrede zij met hem, een oordeel in. Totaal niet. Hij was vrij met de vrouwen en Hij was maar even op deze aardbol. Anderen zijn er van door gegaan met hun eigen wetten,waarden en normen. Ik heb nooit gelezen dat profeet Mohammed handen geven heeft verboden. Staat ook niet in Koran.

      Welke idioot wil koran vervalsen met die idiote stelling die zij in haar hersenpan verspreidt en alleen maar het geloof islam in een waardeloos geloof neer zet en iedereen in Europa nog meer een hekel krijgt aan dit waanzinnige geloof.

      Geloof mij maar die hele reutemeteut weet niks van islam geloof. Men beaamt dit en dat. En al die moslims die hier wonen worden op den duur met de nek aangekeken. Omdat ze niet weten dat islam geloof een geloof zoals het jodendom en christendom is.

      Maar onwetenden worden beschermt terwijl ze worden beschermt in het artikel een: op grond van godsdienst mag je iemand niet discrimineren en vooral niet tegen de stroom in te gaan fietsen. Dit artikel brengt ons bij af! Achteruitgang in plaats van vooruitgang.

      Janken om een hand te gaan geven,janken en je voordeel eruit gaan halen en de rest van je eigen geloofsgenoten worden nog steeds uitgebuit en vertrappelt onder die hele grote schoen van een zeer extremistisch en op sharia wet gebaseerd geloof waar geen enkele wet voor vrouwen en meisjes is aangepast.

      Fijne dag iedereen.....
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •