Niet boos op leidster die Stint bestuurde
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Niet boos op leidster die Stint bestuurde

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Standaard Niet boos op leidster die Stint bestuurde

Moeder die dochter verloor bij spoordrama in Oss niet boos op leidster die Stint bestuurde

Bron : omroepbrabant.nl - door : Ronnie Vermonden - 8 oktober 2018

OSS -*De moeder van Fleur (6), één van de kinderen die omkwamen bij het spoordrama in Oss, is absoluut niet boos op de kinderleidster die de Stint bestuurde. Dat vertelde ceremoniemeester Gemma van Gaasbank namens de vrouw tijdens de samenkomst die maandag werd georganiseerd.

"De moeder van Fleur wil de leidster bij deze laten weten dat, hoewel Fleur een enorme leegte achterlaat en zij haar dochter enorm mist, ze ook met heel haar moederhart hoopt dat het goed met de leidster zal gaan", vertelde Gemma van Gaasbank maandag in Theater De Lievekamp in Oss.*

De kinderleidster bestuurde de elektronische Stint die op 20 september betrokken was bij het spoordrama. Zij overleefde de botsing maar ze ligt nog wel in het ziekenhuis. "Lichamelijk gaat ze inmiddels met sprongen vooruit, maar geestelijk heeft ze nog een lange weg te gaan."

.
      de wereld is één, maar de grote diversiteit van normen en waarden verdeelt de wereld in hokjes

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Standaard Re: Niet boos op leidster die Stint bestuurde

Een afschuwelijk drama. Een goedbedoelde opmerking natuurlijk maar er zit ook een nare onderliggende hint in verborgen. Wie zegt 'ik ben niet boos' of 'ik koester geen wrok', zegt ook dat er kennelijk sprake is van schuld. Het antwoord op de vraag wie er schuld heeft staat echter nog niet vast. Het kan goed zijn dat de leidster geen enkele schuld heeft en dan betekent zo'n publiek statement een onbedoelde veroordeling aan haar adres. Ongetwijfeld zal de bestuurster van de stint totaal kapot zijn over de gevolgen van het ongeluk en dus is zo'n verklaring, hoe goed bedoeld ook, niet erg taktisch en niet op zijn plaats. Het is heel voorbarig indirect te stellen dat de bestuurder fout gehandeld heeft, terwijl het onderzoek naar de oorzaak nog in volle gang is. Dit had daarom beter ook niet zo in de media moeten komen. In feite vormt de titel boven het artikel een vingerwijzing in de richting van de bestuurster van de stint.

Je zegt ook niet tegen de machinist van de trein: we verwijten u niets. Dat zou namelijk totaal nergens op slaan.

Banned
      Ingeschreven
      Sep 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Ik sta volledig achter die ouders. De spoorwergovergang fucntioneerde goed. De vraag is waarom er alsnog is overgestoken door die leidster. Ik heb deze heftige discussie thuis ook met mn zusjes gevoerd. Als de stoplicht op rood staat stop je als verkeersdeelnemer. Het onderzoek is nog in volle gang maar ik vrees het ergste voor de leidster.

Banned
      Ingeschreven
      Sep 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Ooggetuigen verklaarden dat ze dwars door grensbomenovergang is gereden. Het lijkt met stug dat juist op dat moment de remmen het begaven. Ik vermoed dat de leidster door alle schrik nog snelheid heeft gemaakt. Dat heb ik zelf ook 3 maanden terug meegemaakt met die scooterongeluk. Ik zag dat de bocht te kort was maar ipv te remmen ging ik vol gas geven en op de voorrem drukken. Door dat je schrikt handel je meestal niet correct. Ik heb ook 2 handelingen in amper 1 seconden verricht,2 foute handelingen die mij al 3 maanden buiten spel zetten. Je moet heel snel handelen en de leidster is naar mijn vermoeden zo zwaar geschrokken dat ze ipv te remmen meer vaart heeft gemaakt wat ook vaak gebeurd bij ongelukken).

Banned
      Ingeschreven
      Sep 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Bovendien weten ze nu onderhand wel wat er gebeurd is ( de trein had een front-camera) maar willen ze denk ik eerst wachten tot de leidster uit het ziekenhuis is ontslagen en/of ze hersteld is. Het lijkt me echt stug dat die remmen ineens niet werkte,juist bij die spoorwegovergang. Het is heftig wat daar gebeurd is maar de ouders moeten ook een antwoord krijgen zodat ze het kunnen verwerken. Het leed van de ouders moet worden verlicht. Het kan niet zo zijn dat er niemand schuldig is aan de dood van 4 jonge kinderen. Er gaat ook een schuldige aangewezen worden en dat is niet de ontwikkelaar van de Stint. 1 ongeluk in 7 jaar. Dan kan je net zo goed alle auto´s verbieden. Daar gebeuren dagelijks ongelukken mee.

Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473536

De eerste resultaten van het technisch onderzoek naar de Stint zijn onrustbarend. Onderdelen vertonen mankementen, constateert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Als ze stuk gaan, kan de Stint stilvallen of juist niet meer te remmen zijn. De handrem blijkt niet krachtig genoeg om de kar te laten stoppen. Daarnaast blijkt het bedrijf sinds 2014 motoren met meer vermogen (1200 watt) in de kar te bouwen dan het ontwerp waarvoor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toestemming heeft gegeven.

Bron: AD
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Banned
      Ingeschreven
      Sep 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      De eerste resultaten van het technisch onderzoek naar de Stint zijn onrustbarend. Onderdelen vertonen mankementen, constateert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Als ze stuk gaan, kan de Stint stilvallen of juist niet meer te remmen zijn. De handrem blijkt niet krachtig genoeg om de kar te laten stoppen. Daarnaast blijkt het bedrijf sinds 2014 motoren met meer vermogen (1200 watt) in de kar te bouwen dan het ontwerp waarvoor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toestemming heeft gegeven.Bron: AD
      Beste karin, er is een verschil tussen een onderzoek naar de stint en een onderzoek naar het ongeval. De Politie vermoed dat de leidster de controle over de stint is verloren. De slagbomen bij een treinspoor staan er niet voor niks. Ik ben ervan overtuigd dat het ongeluk in Oss door menselijke fouten tot stand is gekomen en niet door mechanische en/of elektrotechnische mankementen. Het onderzoek moet zich richten op het ongeval en niet op de Stint in het algemeen. De front-camera op de trein die het ongeluk in beeld heeft gebracht liegt niet. Nu zoekt men gewoon een zondebok,omdat de leidster al met zwaar lichamelijk letsel zit en wellicht ook psychisch en mentaal niet meer de oude is en wordt.
      Laatst gewijzigd door Anti-Khawana; 10-10-18 om 22:54.

Banned
      Ingeschreven
      Sep 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Ik vind het daarom moedig van de moeder door de leidster bij voorbaat vrij te pleiten en haar een hart onder riem te steken en dat terwijl zij weet ( de politie houd de ouders op de hoogte en ons niet) dat het ongeluk hoogstwaarschijnlijk door een menselijke fout tot stand is gekomen.
      Laatst gewijzigd door Anti-Khawana; 11-10-18 om 01:55. Reden: Spel en denkfout.

Banned
      Ingeschreven
      Sep 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

NU maar even afwachten wat de dame in kwestie zelf te melden heeft nadat ze is bijgekomen van alle absurditeit.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      De eerste resultaten van het technisch onderzoek naar de Stint zijn onrustbarend. Onderdelen vertonen mankementen, constateert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Als ze stuk gaan, kan de Stint stilvallen of juist niet meer te remmen zijn. De handrem blijkt niet krachtig genoeg om de kar te laten stoppen. Daarnaast blijkt het bedrijf sinds 2014 motoren met meer vermogen (1200 watt) in de kar te bouwen dan het ontwerp waarvoor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toestemming heeft gegeven.Bron: AD
      ...

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anti-Khawana Bekijk Berichten
      Beste karin, er is een verschil tussen een onderzoek naar de stint en een onderzoek naar het ongeval. De Politie vermoed dat de leidster de controle over de stint is verloren. De slagbomen bij een treinspoor staan er niet voor niks. Ik ben ervan overtuigd dat het ongeluk in Oss door menselijke fouten tot stand is gekomen en niet door mechanische en/of elektrotechnische mankementen. Het onderzoek moet zich richten op het ongeval en niet op de Stint in het algemeen. De front-camera op de trein die het ongeluk in beeld heeft gebracht liegt niet. Nu zoekt men gewoon een zondebok,omdat de leidster al met zwaar lichamelijk letsel zit en wellicht ook psychisch en mentaal niet meer de oude is en wordt.
      "De slagbomen bij een treinspoor staan er niet voor niks."

Dat overwegbomen er niet voor niks staan is evident en geen punt van discussie. Wat wil je daarmee anders zeggen dan dat de leidster op de stint zich roekeloos heeft gedragen door dwars door die gesloten overwegbomen heen te rijden? Tja de stint is op het spoor terrecht gekomen terwijl de bomen dicht waren. Dat wil niet zeggen dat dit is gebeurd door bewust die bomen te negeren... Getuigen hebben verklaard dat de bestuurster van de stint in paniek was en schreeuwde dat ze niet meer kon remmen. Dat doe je niet als je die bomen wilt negeren zoals jij insinueert met je opmerking "die bomen staan er niet voor niks"...

"De Politie vermoed dat de leidster de controle over de stint is verloren."

Zo de politie dat al zo expliciet heeft gezegd, betekent dit niet dat er dus sprake was van een fout van de bestuurster. Verlies van controle sluit een eventueel mechanisch mankement namelijk niet uit. Immers als bijvoorbeeld de remmen falen dan verlies je daarmee ook controle van een voertuig. Je kunt de controle op zoveel manieren verliezen. Met zo'n constatering wordt geen enkel scenario uitgesloten.

De front-camera op de trein die het ongeluk in beeld heeft gebracht liegt niet.

Nee beelden liegen niet dat is logisch. Echter de enige hier die alles al zeker meent te weten dat ben jij. Dat terwijl er nog breed en diepgaand onderzoek gaande is en geen conclusies naar buiten zijn gebracht. Wat er op videobeelden vanuit de cabine staat weten alleen de mensen die betrokken zijn met het onderzoek. Dus daar kun jij inhoudelijk ook niets over zeggen. En dan is ook nog maar de vraag of uit die beelden een conclusie kan worden getrokken over de oorzaak van het ongeval.

Nu zoekt men gewoon een zondebok,omdat de leidster al met zwaar lichamelijk letsel zit en wellicht ook psychisch en mentaal niet meer de oude is en wordt.

Je zit echt vast in complotdenken. Ook een belediging naar alle onderzoekers toe. Er wordt geen zondebok gezocht. Ieder onderzoek door het ILT is onafhankelijk. Het ILT gaat het ook niet om het vastellen van juridische aansprakelijkheid. Het is een onderzoek op basis van gegevens en feiten. Geen enkele mogelijkheid wordt op voorhand uitgesloten. Immers dan zou zo'n onderzoek sturen in een bepaalde richting. Er worden feiten verzameld en vervolgens komt er mogelijk een conclusie. Jij hebt je conclusie alvast getrokken zonder alle feiten te kennen.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten