Een onzichtbare ecologische ramp
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 23

    Onderwerp: Een onzichtbare ecologische ramp

    1. #1
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard .....

      .....
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 08-03-19 om 00:41.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    2. #2
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Een onzichtbare ecologische ramp

      Om nog maar te zwikgen over de radicale wijziging van levenstijl waar weinig mensen zin in zullen hebben (mij zoi het iig niet licht vallen) en de enorme ecologische druk op lanbouwgronden die de vervanging van synthetische materialen voor kleding met zich meebrengt. Het is al moeilijk is om 7 miljard mensen te voeden op aarde, als er dan ook nog gekleed moet worden, is de aarde waarschijnlijk nu al ontoereikend.

    3. #3
      Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2017
      Berichten
      317
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Een onzichtbare ecologische ramp

      Goede post.
      Dat hebben we het nog niet gehad over de in gevangenschap gekweekte vissoorten.
      Er is een structuur bedacht om kippen te laten schijten in het water, waar de pangasius in zwemt, om kosten te besparen,omdat de pangasius echt bijna alles eet.
      als je de voedingswaarden vergelijkt van wilde en gekweekte pangasius, lijken het wel twee verschillende dieren.

    4. #4
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Een onzichtbare ecologische ramp

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GentleMan86 Bekijk Berichten
      Goede post.
      Dat hebben we het nog niet gehad over de in gevangenschap gekweekte vissoorten.
      Er is een structuur bedacht om kippen te laten schijten in het water, waar de pangasius in zwemt, om kosten te besparen,omdat de pangasius echt bijna alles eet.
      als je de voedingswaarden vergelijkt van wilde en gekweekte pangasius, lijken het wel twee verschillende dieren.
      Inderdaad. Bij de viskraam moet ik al speciaal vragen om kabelkauw of schelvis als ik een gebakken visje koop anders krijg je inderdaad die gekweekte zoetwatervis ui Vietnam boordevol antibiotica.

      Dat van die kippen wist ik niet. Blijkt temeer wat voor rotzooi het is.

    5. #5
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.904
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Een onzichtbare ecologische ramp

      Kortom: Niets zo schadelijk voor de natuur als de mens.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #6
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Een onzichtbare ecologische ramp

      Rob Gosseling :

      Veel mensen zullen niet geloven in het gevaar van iets wat ze zelf niet kunnen waarnemen.

      En als het wel geloofd wordt, zal een deel van die mensen menen dat het met het gevaar wel meevalt.

      De meerderheid van de mensen ligt er niet wakker van en zullen niet stemmen op politici die daar eventueel wél wakker van liggen.
      "Microplastic heeft zich genesteld in onze voedselketen, zo blijkt uit een presentatie tijdens de United European Gastroenterology (UEG) Week in Wenen. In elk ontlastingsmonster van iedere proefpersoon die meedeed aan dit onderzoek, dat zich uitspreidde over verschillende landen wereldwijd, werden microplastics aangetroffen."



      https://www.medzineapp.com/nl/artike...lastic-in-onze



      Het wordt dus ook al in de moederkoek (placenta) gevonden. Belangrijk om bij stil te staan.

      PS. waarom zit het bij mij in m'n geheugen : waarom heeft het beheer de tekstversierders (dikker/dunner/groter/ kleiner/kleuren enz. weggehaald ? Waarom kon het ook weer niet teruggezet ?
      En waarom zit het in het plakje voorgesneden kaas op onze broodjes ???

    7. #7
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.384
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Een onzichtbare ecologische ramp

      Zelfs in honing uit de hoogste bergen in Zwitserland met de zuiverste lucht bevat plasticdeeltjes.

    8. #8
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.384
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Een onzichtbare ecologische ramp

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Wat afschuwelijk. Plastic zal nooit verdwijnen uit het milieu. Ik wist niet dat het zo erg was gesteld met de vervuiling.
      https://www.npo3.nl/plastic-deeltjes-in-honing

    9. #9
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Een onzichtbare ecologische ramp

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Revisor, weet jij uit welk jaar deze aflevering van de Keuringsdienst stamt ? Ik heb de uitzending destijds jammergenoeg niet gezien, maar heeft ze wel aandacht gekregen in de media ????


      "Het vuil" zweeft dus OOK in de lucht en wordt ondergebracht bij FIJNSTOF.

      En zowel de plasticdeeltjes als de vezelrestjes stammen af van die giftige fossiele olie waar sowieso al veel heisa/ oorlog om is (geweest).

      Hoeveel mensen denken niet dat het in hun kledingkast wel mee zal vallen...Net als de journaliste van het topicartikel -dat zeker rood gearceerde stukken mag krijgen...zou dat lukken, R.G. ??? ik bedoel dus niet de journaliste - dacht ik dat ook.

      Maar...nee dus. Laatst nog een 100% katoenen shirtje geverfd. En wat blijkt : het naaigaren zelf is van kunststof en pakt die kleurstof niet! En zeker de helft van m'n spullen bestaat uit gemengde stoffen. "Een wollen jurkje"....van wol ? Ammehoela ! Mooi niet dus. Er zit een kunststof draadje door !

      En ik realiseer me nu ook dat die verf zelf giftig zou kunnen zijn. Want polyetheen op zich is niet schadelijk, maar pas giftig als de fabrikant er allerhande stoffen-ook kleurstoffen- doormengt om een steviger of soepeler plastic te krijgen.

      Die kunststoffen nano-deeltjes dringen door celmembramen, komen in de longen van onze kinderen en kleinkinderen en van ons, komen in onze aderen,lever enz.enz

      En dat al meer dan een halve eeuw. Opstapeling. Want daar zijn we voorlopig nog niet vanaf.
      Ik lees in het topicartikel : BENOEMEN is een begin van de oplossing. Tja, bewustwording.

      We kunnen al in het klein beginnen met te letten op wat we aanschaffen. Zelfs het goede wasmiddel uitzoeken kan al helpen, las ik in De Consumentengids van deze maand.(nov.2018). Waar staat het ? Momentje...….


      Hier , blz.37. Advies op basis van het Europese project Mermaids Life +
      Kleding van synthetisch materiaal wassen met een vloeibaar wasmiddel. (dan komen er minder plasticvezels los dan bij waspoeder)

      Verder : toevoeging van een wasverzachter dringt het verlies van vezels flink terug.
      Laatst gewijzigd door Eke; 04-11-18 om 18:01.

    10. #10
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Een onzichtbare ecologische ramp

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik denk dat overal plastic in het milieu schadelijker en erger is dan antibiotica. Niet dat ik dat wil bagatelliseren.
      Het is dat ik het hier lees maar ik kende de problematiek van nano-plastics helemaal niet. Het blijkt zelfs in flessen bronwater te zitten. Dat geeft mij slechts meer vraagtekens.

      Snap er niks meer van. Grondwaterputten van een paar honderd meter diep op de Veluwe, opgepompt door het waterbedrijf, bevat water wat duizenden jaren oud is. Uiterst geschikt als rein drinkwater daar er toen geen industrie, plastic of bestrijdingsmiddelen bestond.

      Aan de andere kant zou het ook zomaar kunnen dat bronwater is besmet want ik lees net op de website van Evian dat het bronwater 'slechts' 15 jaar oud is als het uit de Zwitserse Alpen wordt gepompt. Ik vertrouw dat bronwater ook voor geen meter meer als ik het allemaal zo lees. Grondwater is beter.

      Zelf ben ik aan het kijken naar een regentank om hemelwater op te slaan. In hemelwater zitten geen medicijnresten of pesticiden. Met omgekeerde osmose gaan de plasticdeeltjes er wel uit las ik net en is dan geschikt voor consumptie.

      Ik weet niet of de rest van de fabrikanten van bronwater het water ook uit ondiepe putten haalt waardoor het is verontreinigd maar mijn vertrouwen in die flessen bronwater is weg. Als er plastic in aangetroffen wordt dan zullen er ook wel andere chemische verbindingen aanwezig zijn.

      Regenwater wat een reis van 100 jaar maakt door de bodem zou toch voldoende op natuurlijke wijze gefiltreerd moeten zijn.

      https://www.ad.nl/koken-en-eten/plas...rino~aef91cc2/

      een reis van 15 jaar

      https://www.nemokennislink.nl/public...-schoon-water/

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •